PDA

Volledige versie bekijken : Nordschleife



Paulschen
23 oktober 2010, 09:09
Heeft niks met onze gemeenschappelijke hobby te maken, maar wie is er wel eens op de Nordschleife geweest, of rijdt er met auto of motor regelmatig rond?

Big30
23 oktober 2010, 09:50
Nooit geweest maar staat nog wel op de agenda om daar eens rond te kijken. Niet om hard rond te rijden, dat is me wat te link en gebeuren ook te veel ongelukken.

Voor de degenen die het begrip Nordschleife niets zegt:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_Nordschleife
- Nurburgring Nordschleife track (aerial view). (http://www.youtube.com/watch?v=AMqHXscX9t4&feature=watch_response)
- Stefan Bellof Nordschleife in 6:11 (http://www.youtube.com/watch?v=NqFrqLBcCGk&feature=related)
- http://www.nuerburgring.de/startseite.html

Silvester
23 oktober 2010, 12:10
De Nordschleife is bij enkele kennissen een hot item, meerdere malen per jaar proberen ze weer heelhuids terug te keren.
Zelf 1 keer een ronde gedaan, nooit weer..., Silvester's wandelmobiel is best wel snel in rechte lijn, maar al die bochten met hobbels in een gevaarte van bijna 2 ton... :bibber_2:

Het geheel is rondom flink vernieuwd met het oog op de komst van de Formule I.
Er zijn wat restaurants, een fraaie joekel van goedbezochte disco, een museum en een attractie in de vorm van een redelijk heftige indoor/outdoor rollercoaster bij gekomen.
Er zijn wedstrijdjes in banden wisselen, een paar heerlijke arcade games waarin je in een echte trucksimulator misselijkmakend rondgeslingerd wordt, ook organiseren ze rondleidingen door de pits waar je het echte racegevoel door de Castrollucht letterlijk opsnuift.

Als dagtripje zeker aan te bevelen, en op de terugweg kom je langs vele pitstopadresjes voor ijsberen :rolleyes: .

:smoke:

CLUBSPORT
23 oktober 2010, 12:33
1 rondje rijden daar kost geloof ik 22 euro , afgelopen zomer wezen kijken tijdens de DTM races , zelf niet gereden omdat het te regenachtig weer was en ik net nieuwe remschijven had laten monteren .
De nürburgring zelf is ook wel de moeite waard om eens een kijkje te nemen .
er is veel omheen gebouwd de laatste jaren .

Paulschen
23 oktober 2010, 19:37
Ok ok.....

Ik denk dat ik in mijn eerste bericht heel erg kort door de bocht geweest ben, en mogelijk onterecht er van uit gegaan ben dat men nieuwsgierig genoeg is om eens te kijken wat de Nordschleife is.

Ik ben er bij toeval in 1992 (zo lang geleden al? Hoe oud ben jij dan wel niet.....) tijdens een motorrit bij uit gekomen. Ik zag een stuk circuit direct langs de openbare weg lopen, ben toen gestopt, en de rest van de middag blijven kijken. Auto's en motoren kwamen de hele dag op hoge snelheid langs. Daarna ben ik gaan uitzoeken wat dat nou eigenlijk was waar ik samen met mijn vrouwtje had staan te kijken.

De Nürburgring Nordschleife is het oude Formule 1 circuit, waar in 1976 Nikki Lauda in de flauwe bocht voor de bocht Bergwerk (alle bochten combinaties hebben namen) crashte, en bijna omkwam in zijn brandende bolide. Daarna is men, omdat het circuit te gevaarlijk werd begonnen met de bouw van het huidige Formule 1 circuit.

De huidige Nordschleife, 20,8 km lang, met ongeveer 75 linker en rechter bochten werd. Toentertijd door Jacky Ickx The Green Hell ofwel in het Duits Die Grüne Hölle genoemd. 75 linker en rechter bochten die bijna allemaal onoverzichtelijk zijn, dat wil zeggen dat je meestal blind instuurt, en het einde van de bocht niet kunt zien. Naast het asfalt op veel plaatsen een strookje gras van enkele meters, en daarnaast de vangrail.

Tegenwoordig wordt er bijna niet meer geracet, omdat er bijna geen veiligheids zones zijn. De Nordschleife wordt tegenwoordig vaak opengesteld voor "Toeristenfahrt" Dat houdt in dat je er tegen betaling een rondje kunt rijden. In de praktijk komt het er vaak op neer dat met alles geeft wat er in de auto of motor zit, met de nodige ongelukken tot gevolg.

Ik ben er dus in 1992 de eerste keer geweest, en heb er de eerste rondjes gedraaid. Eerst enkele ritten gekocht voor ik meen DM 7,50. Later jaarkaarten gekocht. De eerste voor DM 300,- (nu volgens mij € 1075,-) Ik heb er in totaal 11 jaar gereden tot in 2003 het onvermijdelijke gebeurde. In een 200 km/h bocht verloor ik de grip op het voorwiel van de racebanden die niet helemaal op temperatuur waren, wat eindigde in een helikopter vlucht naar de universiteit in Koblenz. Dat was mijn allerlaatste motorrit......

Het is me een partij verslavend die Nordschleife, ongelofelijk...... Er wordt voor miljoenen per jaar aan schrot gereden, en bijna ieder jaar verliezen enkele mensen er hun leven.
Maar het is er een partij kicken, dus blijven mensen er rijden.....

Sphinx
23 oktober 2010, 21:06
Deze racebeer is er twee keer zelf over gereden in een Mini Cooper. Het is een mooie en levensgevaarlijke baan. Het was trouwens Jacky Stewart die met The Green Hell kwam en hij maakte tevens de opmerking dat het ondoenlijk was alle bochten uit je kop te leren. Het ongeluk van Lauda was helaas het begin van het einde. Er wordt af en toe nog met touringcars geraced (de DTM was tot in de jaren 90 kind aan huis), maar het circuit wordt de laatste tijd vooral als testbank gebruikt voor automerken die er hun sportwagens op uitproberen. Het hoogtepunt van het jaar is nog altijd de 24 uur van de Nürburgring, een prachtig evenement dat ik al meerdere keren live heb meegemaakt.

Paulschen
23 oktober 2010, 21:30
Deze racebeer is er twee keer zelf over gereden in een Mini Cooper. Het is een mooie en levensgevaarlijke baan. Het was trouwens Jacky Stewart die met The Green Hell kwam en hij maakte tevens de opmerking dat het ondoenlijk was alle bochten uit je kop te leren. Het ongeluk van Lauda was helaas het begin van het einde. Er wordt af en toe nog met touringcars geraced (de DTM was tot in de jaren 90 kind aan huis), maar het circuit wordt de laatste tijd vooral als testbank gebruikt voor automerken die er hun sportwagens op uitproberen. Het hoogtepunt van het jaar is nog altijd de 24 uur van de Nürburgring, een prachtig evenement dat ik al meerdere keren live heb meegemaakt.

Jij hebt gelijk, Jacky Stewart noemde het circuit "De Groene Hel"

En je kunt wel alle bochten uit het hoofd leren, ik denk dat ik er zelfs na al die jaren nog steeds geblinddoekt rond zou kunnen rijden.:cool:

rmjhexe
24 oktober 2010, 02:52
:6[1]::neem een keer de ringtaxi:nee:

Paulschen
24 oktober 2010, 09:33
:6[1]::neem een keer de ringtaxi:nee:

Met de motor was ik sneller dan de Ringtaxi.:freu:

rmjhexe
24 oktober 2010, 10:45
:freu:wil zeggen dat je goed kan rijden:freu:

Paulschen
24 oktober 2010, 10:56
:freu:wil zeggen dat je goed kan rijden:freu:

Nou ja, WAS sneller.....

Na mijn crash in 2003 ben ik nooit meer de baan op geweest. Precies 11 maanden eerder had een vriend van mij mij er al het leven gelaten. Eigenlijk had ik toen moeten stoppen, maar ja, je weet hoe het gaat, het bloed kruipt waar het niet kan....

madmark
9 oktober 2011, 22:46
heren,

zondag wil ik naar de Nordschleife om eens te racen met mijn bescheiden bakkie.. Maar ik ga op vrijdag al die kant op... welke saunaclub of partytreff zit in de buurt en kunnen jullie aanraden?? uiteraard kom ik al langs veel clubs die kant op, maar zoek wel iets daar in de buurt (max uurtje rijden vanaf de Ring, want wil niet te ver moeten rijden na het relaxen)... Zag een oktoberfest party bij de Saunaclub babylon?? zou dat wat kunnen zijn?

Ben nooit in een club geweest, wandel gewoon in a'dam... maar lijkt me weleens relaxed... of zijn er betere tips?

tx voor de tips.

Admin
10 oktober 2011, 12:46
heren,

zondag wil ik naar de Nordschleife om eens te racen met mijn bescheiden bakkie.. Maar ik ga op vrijdag al die kant op... welke saunaclub of partytreff zit in de buurt en kunnen jullie aanraden?? (max uurtje rijden vanaf de Ring, want wil niet te ver moeten rijden na het relaxen)... Zag een oktoberfest party bij de Saunaclub babylon?? zou dat wat kunnen zijn?

Ben nooit in een club geweest, wandel gewoon in a'dam... maar lijkt me weleens relaxed... of zijn er betere tips?

tx voor de tips.
Babylon is zeker een goede keuze ook als je nog nooit eerder in een club bent geweest. Tips is lastig, hangt er ook van af wat je zoekt: grote club of liever wat kleiner, drukke club of liever wat rustiger. PT of Pauschalclub kan ook als je dat wat lijkt.

Rij je via de A61 dan liggen vele bekende Saunaclubs (GT, PHG, VV, Planet) niet ver van de route. Planet en Babylon liggen het dichtst bij de Ring.

Goedemorgenallemaal
10 oktober 2011, 14:43
Ome Bernd is ook wel redeklijk nabij dacht ik, maar da's niet op za en zo geopend.

Willi69
10 oktober 2011, 16:20
=> Babylon (http://www.saunaclub-babylon.com)
=> FKK Planet (http://www.fkk-planet.de)
=> Finca Erotica (http://finca-erotica.com)

madmark
17 oktober 2011, 18:56
is uiteindelijk YY geworden.

De Ring heeft wel wat bijzonders. De meest dure en exotische auto's rijden er in bosjes rond. Hoezo crisis?? en op de ring in 1 rondje al 3 ongelukken gezien (nou ja het resultaat), tweede rondje ook alweer een ongeluk, beide keren gelijk de baan achter ons afgesloten.. fascinerend hoe sommigen schijnbaar zonder angst (of gewoon heel veel ervaring) absurd hard over het circuit gaan ;-) Volgende keer huur ik daar een raceautootje, prijzen vallen wel mee.

YY, eerste keer in een saunaclub uberhaupt, is me wel bevallen. goede sauna (gladde vloer zoals hier vaker genoemd is niet veranderd), nette toko verder. Dames: gemiddeld genomen zeker een paar goodlookers! niet té pushy gelukkig. Wel paar groepjes oost-europese dames die alleen maar samen zaten en sjaggy om zich heen keken... niet echt aantrekkelijk... Voor herhaling vatbaar..

Big30
17 oktober 2011, 21:04
Bedankt voor je bericht madmark. Misschien een idee om ook in het YY algemeen topic wat meer uitgebreid een verslagje te plaatsen?

Zie:
YY Algemeen (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?1785-YY-vragenbakje)