Volledige versie bekijken : Winters weer op komst
Big30
22 november 2010, 16:09
http://www.nu.nl/binnenland/2384718/winters-weer-komst.html
Schaatsliefhebbers kunnen komend weekend waarschijnlijk voor het eerst het ijs op. Vanaf donderdag vriest het 's nachts vijf tot zeven graden en overdag zullen de temperaturen nauwelijks boven nul uitkomen.
Dat blijkt uit weersverwachtingen van Weeronline.
Een paar nachten lichte vorst is meestal voldoende voor de jaarlijkse strijd om de eerste marathon. Haaksbergen, Veenoord en Noorlarden zijn in de race voor de organisatie van deze wedstrijd. Vorig jaar won Haaksbergen, daar werd de eerste marathon op 18 december verreden.
Sneeuw
Vrijdag wordt sneeuw verwacht, lokaal kunnen behoorlijke hoeveelheden vallen. De winterse neerslag kan een spelbreker zijn voor het natuurijs dat door de sneeuw moeilijker aangroeit.
Goedemorgenallemaal
22 november 2010, 16:52
ik ben al uit mijn humeur sinds ik dat gehoord heb....
jw.william
22 november 2010, 17:15
Shit :wand::ranting2: wordt ik weer op onkosten gejaagd om winterbanden erom te laten leggen hoe leg ik dat thuis weer uit :gruebel:. Volgende keer toch maar een goedkoop jappanertje kopen zijn ze niet zo duur
CLUBSPORT
22 november 2010, 17:26
Vanmorgen in de telegraaf "het zou heel koud worden en mischien werd wel het kouderecord van de maand november ooit gebroken dus min 15 of kouder :bibber_2:
ik haal de pot zout maar weer tevoorschijn :rolleyes:
Waarom hebben ze dan nog geen weeralarm afgegeven :biggrin:
Big30
22 november 2010, 17:35
Waarom hebben ze dan nog geen weeralarm afgegeven :biggrin:
Zie ook IJskoude week in het vooruitzicht (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=20142&highlight=weeralarm&page=3) voor de vorige Winterervaringen.
De ervaring leerde dat je bij een weeralarm vooral wel op pad moest gaan omdat het KNMI gewoon niet goed kan voorspellen. Als de Telegraaf zegt dat het koud wordt is er nog minder reden dat te geloven ;).
Badslippers
22 november 2010, 20:18
wordt ik weer op onkosten gejaagd om winterbanden erom te laten leggen
Ik heb een poosje geleden al nieuwe besteld maar ze worden pas volgende week gemonteerd. Ik zal tegen de garage eens zeggen dat het in het kader van mijn verslaving beter is deze week al te monteren anders wordt het thuis blijven en afkicken!
Dolfie
22 november 2010, 20:23
Ik heb een poosje geleden al nieuwe besteld maar ze worden pas volgende week gemonteerd.
Zit met hetzelfde probleem:confused:ik hoop dat ik niet geklist wordt dit weekend in Brüggen:hammer:
Grtz,Dolfie
Alabama
22 november 2010, 20:25
Zit met hetzelfde probleem:confused:ik hoop dat ik niet geklist wordt dit weekend in Brüggen:hammer:
Grtz,Dolfie
Kans is vrij klein natuurlijk zo net over de grens. :biggrin:
Dolfie
22 november 2010, 20:27
Kans is vrij klein natuurlijk zo net over de grens. :biggrin:
Haha dat is inderdaad zo Alabama;)ik denk dat ik meer kans maak op een of andere soa:hammer::hammer::hammer:
Grtz,Dolfie
Alabama
22 november 2010, 20:30
Haha dat is inderdaad zo Alabama;)ik denk dat ik meer kans maak op een of andere soa:hammer::hammer::hammer:
Grtz,Dolfie
Dat heb je zelf wat meer in de hand. :biggrin:
Kans dat je in die 10 minuten Duitsland wordt gepakt is te verwaarlozen. Het moet dan ook nog winterweer zijn in dat stukje van Duitsland. KNMI heeft het niet altijd bij het rechte eind. :)
Ik durf de gok wel aan. Kosten van een boete staan gelijk aan de kosten van omgerekend 24 minuten wippen in GT.
Big30
23 november 2010, 00:01
Heerlijk hoe de Bildzeitung over wat vorst en een beetje sneeuw bericht!
Minus 25 Grad! Hier rollt der Polar-Express ran
Es geht wieder los! Der Winter ist da und die Bibber-Kälte zurück. Örtlich rauschen die Temperaturen nachts auf bis zu minus 25 Grad in den Keller.
Ab Donnerstag herrscht verbreitet, ab Freitag dann überall Dauerfrost. Das Wochenende wird bitter kalt: Die Höchstwerte erreichen am Tag minus 8 bis minus 2 Grad. Nachts geht es runter bis minus 10 Grad. Bei Aufklaren über Schneeflächen vor allem im Mittelgebirgsraum kann es bis minus 25 Grad kalt werden.
Es wird eiskalt! Aus Skandinavien strömt die kalte Luft ungehindert nach Mitteleuropa.
„Wenn die kalte Polarluft erst mal da ist, wird sie sich eine ganze Weile halten. Derzeit ist auf den Wettermodellen kein Ende der kommenden Kältewelle in Sicht. Ganz im Gegenteil: Richtung 2. Advent wird es noch kälter, dann drohen auch starke Schneefälle“, so Diplom-Meteorologe Jung.
rolly
23 november 2010, 00:08
Shit :wand::ranting2: wordt ik weer op onkosten gejaagd om winterbanden erom te laten leggen hoe leg ik dat thuis weer uit :gruebel:. Volgende keer toch maar een goedkoop jappanertje kopen zijn ze niet zo duur
Heb er 4 op de kop getikt bij de 2e-hands dealer(lees sloop), voor €80,=. De kleur lijnen zitten er nog op. Op de velg leggen en balanceren was gratis.
Rolly
Goedemorgenallemaal
23 november 2010, 08:34
Gewoon vierseizoenbanden er onder gelegd... Die werken alleen op ijs aanzienlijk minder dan echte winterbanden en bij ijs ga ik toch de baan niet op...
(Want ook winterbanden geven op ijs geen veiligheid als je tenminste snelheden aan wilt houden waarbij je nog binnen een redelijke tijd in Duitsland wilt aankomen...).
Verder heb ik de pest aan de kou. Nu hebben ijsberen wel een lekker velletje maar in tegenstelling tot onze Noordpoolcollega werkt deze ijsbeer toch het liefst zonder velletje, en dan mag het best wat warmer zijn.
Zedd
23 november 2010, 08:40
Er zijn nog enkele plekken vrij in het ijsberenvliegtuig naar Malaga! ;)
facial
23 november 2010, 09:05
gewoon een club zoeken met een lekker warm bubbelbad en dan daar opwarmen met de dames:biggrin:
Flurkman
23 november 2010, 09:57
Het "gevoel" van Vlaamse weerman Eddy De Mey zegt dat het volgende week héél koud gaat worden...
En ik die dacht dat weermannen wetenschappers waren, die beseffen dat voorspellingen voor meer dan 72 uur zeer twijfelachtig worden...
Geef mij dan maar weervrouw Sabine (cupje E?), liefst in profiel trouwens...
edward
23 november 2010, 14:25
Wegens de aangekondigde zware sneeuwval a.s. Vrijdag zal Flüghafen Niederrhein gesloten zijn.Wel vertrekt er een vliegtuig, (wegens voedselgebrek) in Duidsland naar een dierentuin in Spanje voor het vervoer van enkele hongerende ijsberen Het vertrek is strikt geheim gehouden ,in verband met de dreigingen die op dit moment heersen in Duisland
1064
Willi69
23 november 2010, 14:45
Dann fahre ich mit dem Schlitten oder auf Schlittschuhen ins PHG... :hammer:
tifkad
23 november 2010, 17:39
Gelukkig voor Nederland valt de meeste sneeuw eind van de week op zee.
T.
facial
23 november 2010, 19:53
dan smelt hij meteen met al dat zout water :freu:
Alabama
23 november 2010, 20:12
Het "gevoel" van Vlaamse weerman Eddy De Mey zegt dat het volgende week héél koud gaat worden...
En ik die dacht dat weermannen wetenschappers waren, die beseffen dat voorspellingen voor meer dan 72 uur zeer twijfelachtig worden...
Geef mij dan maar weervrouw Sabine (cupje E?), liefst in profiel trouwens...
Dat is een open deur intrappen. Het is al behoorlijk koud voor de tijd van het jaar en dus best kans dat het nog kouder gaat worden. Heb ook liever dat hij zich baseert op objectieve indicatoren in plaats van zijn gevoel. Het gevoel van de weer(alarm)mannen heeft ons al meerdere malen om de tuin geleid.
Die vrouw mag dan wel weer op d'r gevoel af gaan. Zolang ze maar vrolijk met dat prachtige balkon van d'r over het scherm dartelt.
Goedemorgenallemaal
24 november 2010, 09:19
Dat is een open deur intrappen. Het is al behoorlijk koud voor de tijd van het jaar en dus best kans dat het nog kouder gaat worden. .
Zeg hee, het is al eind november.... Tot nu toe valt het wel mee dacht ik. je moet egwoon rekening houden met koude dagen vanaf eind oktober en afgezien van wat natte gure dagen hebben we nog niet veel meegemaakt. We zitten nu misschien wat onder het gemiddelde maar dat gebeurt altijd wel eens...
Alabama
24 november 2010, 10:19
Zeg hee, het is al eind november.... Tot nu toe valt het wel mee dacht ik. je moet egwoon rekening houden met koude dagen vanaf eind oktober en afgezien van wat natte gure dagen hebben we nog niet veel meegemaakt. We zitten nu misschien wat onder het gemiddelde maar dat gebeurt altijd wel eens...
Voor de tijd van het jaar is het koud volgens mij. Zou het inderdaad 's nachts meer dan 5 graden gaan vriezen en overdag amper boven het nulpunt uit komen, dan is dat koud voor eind november.
Tot nu toe valt het mee. Weinig heel vervelend herfstweer gehad. Hopen dat de winter meevalt. Winterbanden of niet, met ijzel rijden is niet heel relaxt.
Vandaag valt het tot nu toe gelukkig mee allemaal. Vlot naar Elsdorf kunnen rijden. :biggrin:
Goedemorgenallemaal
24 november 2010, 13:22
Voor de tijd van het jaar is het koud volgens mij. Zou het inderdaad 's nachts meer dan 5 graden gaan vriezen en overdag amper boven het nulpunt uit komen, dan is dat koud voor eind november.
Tot nu toe viel het mee, ik geloof dat we in het verleden wel meer koud weer in november gehad hebben en dan werd er nog niet gezeurd....
Ik heb nog geen een keer hoeven krabben...
Admin
24 november 2010, 15:28
http://www.nu.nl/binnenland/2386423/rijkswaterstaat-waarschuwt-gladheid.html
Rijkswaterstaat en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) hebben dinsdag gewaarschuwd voor de eerste gladheid van dit winterseizoen
“De komende dagen is er sprake van minima rond het vriespunt en worden de eerste winterse buien verwacht”, aldus de partijen. “Automobilisten worden dringend verzocht rekening te houden met mogelijke gladheid op de Nederlandse snelwegen.”
Alabama
24 november 2010, 21:50
Tot nu toe viel het mee, ik geloof dat we in het verleden wel meer koud weer in november gehad hebben en dan werd er nog niet gezeurd....
Ik heb nog geen een keer hoeven krabben...
Een keer lag er voorzichtig wat ijs op, maar dat was met de ruitenwisser zo opgelost. Leg er vannacht wel een scherm op, zodat ik morgen sowieso niet hoef te krabben. :biggrin:
tifkad
26 november 2010, 14:49
Gelukkig voor Nederland valt de meeste sneeuw eind van de week op zee.
T.
Huh? Ze hebben gelijk , het sneeuwt nu op de noordzee.
T.
MichelJ
26 november 2010, 14:59
het sneeuwt nu op de noordzee.
Blijft de sneeuw liggen? :biggrin:
joepie
26 november 2010, 15:06
Hier sneeuwt het ook en blijft liggen
joepie
26 november 2010, 15:21
Of is het wat anders ik wiet het nie mer .
tifkad
26 november 2010, 17:33
Blijft de sneeuw liggen? :biggrin:
Sterker , je kunt nu naar Engeland lopen! :biggrin:
T.
Goedemorgenallemaal
26 november 2010, 17:36
ach , al dat gezeur van "het zal wel eens trenge winter worden, het is nu al koud":
25 november 2005....
Om de een of andere reden zat het blad nog bijna aan alle bomen...
En toen kwam de sneeuw, de natte sneeuw. Veel bomen konden dat niet aan en ik had klanten eigenlijk nar huis moesten maar letterlijk waren ingesneeuwd, we hebben ze maar te eten gegeven....
Oja en nog de nacht met de collega's van de brandweer doorgebracht,
KNMI: Chaotische vrijdag 25 november in de Bilt donkerste dag ooit (http://www.knmi.nl/cms/content/10002/chaotische_vrijdag_25_november_in_de_bilt_donkerst e_dag_ooit)
extreem winterweer (http://weer.blog.nl/bijzonder/2007/11/26/twee-jaar-geleden-extreem-winterweer)
onweer online artikel (http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=5435)
weer in het nieuws (http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/32625124d99985afb215145e16b3361e/article/de_sneeuw_van_25_en_26_november_2005.html)
http://www.youtube.com/watch?v=sSdZ9VETlCI
Big30
26 november 2010, 18:37
Hier sneeuwt het ook en blijft liggen
Hou op! Ik zal kort beschrijven hoe de gevreesde vrijdag tot nu toe is verlopen.
- Tot nu toe iets meer dan 20 cm gevallen. Wegen onbegaanbaar. Alle toegangs wegen naar de stad afgesloten.
- Vorming van sneeuwduinen bij een aanwakkerende Oosten wind kracht 6.
- Rampenplan is in werking getreden en noodtoestand afgekondigd. Leger heeft inmiddels strategische posities ingenomen en tanks die nog wel door de sneeuw kunnen zijn onderweg met proviand.
- De Sint met onmiddellijke ingang afgezet en al zijn taken zijn door de Kerstman over genomen.
- Verkeer ligt helemaal plat op zo af en toe een niets vermoedende Alfa op zomerbanden die klaarblijkelijk weinig last van de sneeuw heeft. Zo juist ook brommert (opgevoerd) gespot, bestuurder verklaarde gewoon zijn folder rondje te willen afmaken.
- Locaal stroom uitval. Radio 1 in de lucht als rampen zender.
- Ambulances allen vervangen door de Rendier Ambulance. Aanrij tijden wel wat hoger.
- Voedsel voorziening zeer krap. Eerste onbevestigde berichten over plunderingen stromen binnen.
Tot zover de eerste berichten. Moet nu echt gaan, de accu van mijn sneeuwscooter even opladen.
Naar omstandigheden valt het dus allemaal reuze mee!
MichelJ
25 september 2011, 12:27
De winter is dit jaar een half jaar uitgesteld. Komende week begint de zomer (http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2541/kaarst.html?sredirect=d2VyZWxkd2Vlci96b2VrcmVzdWx0 YXRlbi5odG1sPyZhbXA7c3dvcmQ9a2FhcnN0JmFtcDtvcHRfdH lwZT1jaXR5JmFtcDtzcmVkaXJlY3Q9LTE%253D)!
P11111
25 september 2011, 13:23
De winter is dit jaar een half jaar uitgesteld. Komende week begint de zomer (http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2541/kaarst.html?sredirect=d2VyZWxkd2Vlci96b2VrcmVzdWx0 YXRlbi5odG1sPyZhbXA7c3dvcmQ9a2FhcnN0JmFtcDtvcHRfdH lwZT1jaXR5JmFtcDtzcmVkaXJlY3Q9LTE%253D)!
Bof jij, kun je voorlopig lekker buiten blijven grillen.
MichelJ
25 september 2011, 13:34
Bof jij, kun je voorlopig lekker buiten blijven grillen.
Ja en zonder helm op de brommert.
MichelJ
10 oktober 2011, 21:06
AMSTERDAM - Nederlanders kunnen zich opmaken voor een koudere winter dan normaal. De eerste echte kou wordt begin november verwacht.
Dat heeft weerman Dennis Wilt van Meteoconsult maandag gezegd in het televisieprogramma Eenvandaag (http://www.eenvandaag.nl/binnenland/38822/koude_winter_op_komst).
Ook in het buitenland wordt het waarschijnlijk koud. Zo worden voor Groot-Brittannië temperaturen van -23 graden aangekondigd. Wilt stelt dat dit best wel eens kan gaan gebeuren.
De weerman wijst er wel op dat het gaat om langetermijnvoorspellingen. Hoe verder vooruit wordt gekeken, hoe minder betrouwbaar de voorspellingen zijn.
http://www.nu.nl/binnenland/2637869/ijskoude-winter-komst.html
Admin
27 oktober 2011, 16:06
Vanuit Duitsland bereiken ons nu ook steeds meer onheilspellende berichten over de komende winter. Begin november zouden de temperaturen nog erg mild zijn, maar in de tweede helft van de volgende maand zou het een stuk kouder gaan worden en mogen we ook al de eerste sneeuw verwachten in de Lage Landen. En dat kan drie maanden gaan duren. .............. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2992840/2011/10/26/Horrorwinter-begint-over-een-maand.dhtml
Willi69
27 oktober 2011, 16:13
Vanuit Duitsland bereiken ons nu ook steeds meer onheilspellende berichten over de komende winter.
Für Eisbären sind das doch gute Nachrichten... :lostit:
Rudi_NL
27 oktober 2011, 16:22
Für Eisbären sind das doch gute Nachrichten... :lostit:
Ja, lekker warm in de sauna en hopelijk sneeuw ik dan in bij een of andere club. Laat die sneeuw maar komen :blob16:
CLUBSPORT
27 oktober 2011, 17:43
PFFFFFFFF Ze voorspellen nog net niet een nieuwe ijstijd met bijbehorende wolharige mammoeten op de veluwe :rolleyes:
Badslippers
27 oktober 2011, 22:10
Vanuit Duitsland bereiken ons nu ook steeds meer onheilspellende berichten over de komende winter. Begin november zouden de temperaturen nog erg mild zijn, maar in de tweede helft van de volgende maand zou het een stuk kouder gaan worden en mogen we ook al de eerste sneeuw verwachten in de Lage Landen. En dat kan drie maanden gaan duren. .............. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2992840/2011/10/26/Horrorwinter-begint-over-een-maand.dhtml
Ik ben voorbereid. Winterbanden liggen erop, ruitenwisservloeistof kan -34 graden vorst verdragen, dikke gewatteerde slaapzak op de achterbank, sleepkabels, sneeuwkettingen en startkabels paraat. Ik denk nog over een fles Wodka, een bunsunbrander en wat van die survivalmaaltijden. Om het compleet te maken ligt mijn originele "The North Face VE 25 tent (http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-en/ve-25-tent.html?tracking=7e25c8cd6c2c06c107dffc7e3284f4c 2)" in de kattenbak. Daarmee kun je zelfs op de top van de "Mount Everest" camperen. Mocht ik nog iets vergeten zijn, aanvullende tips zijn welkom.
Picasso 1
27 oktober 2011, 22:20
Ik ben voorbereid. Winterbanden liggen erop, ruitenwisservloeistof kan -34 graden vorst verdragen, dikke gewatteerde slaapzak op de achterbank, sleepkabels, sneeuwkettingen en startkabels paraat. Ik denk nog over een fles Wodka, een bunsunbrander en wat van die survivalmaaltijden. Om het compleet te maken ligt mijn originele "The North Face VE 25 tent (http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-en/ve-25-tent.html?tracking=7e25c8cd6c2c06c107dffc7e3284f4c 2)" in de kattenbak. Daarmee kun je zelfs op de top van de "Mount Everest" camperen. Mocht ik nog iets vergeten zijn, aanvullende tips zijn welkom.
Vergeet niet op tijd je bekeuringen te betalen want anders kun je een maand je winterbanden en al je andere accessoires niet gebruiken.
MichelJ
27 oktober 2011, 22:20
En dat allemaal voor die 10km naar de GT?
Picasso 1
28 oktober 2011, 12:13
Volgens mij werkt Big bij Durex :gruebel:
Picasso 1
28 oktober 2011, 12:28
En dat allemaal voor die 10km naar de GT?
Hij neemt alle veiligheidsmaatregelen om naar GT te rijden zoals aangepast rubber aan zijn banden en vervolgens duwt hij hem daar er blank in :biggrin:
Big30
20 november 2011, 18:22
1981
http://www.nu.nl/binnenland/2672895/drukke-wegen-hele-land-dichte-mist.html
MichelJ
20 november 2011, 18:40
Het is inderdaad maar een wazige wereld:
http://www10.buienradar.nl/images.aspx?jaar=-7&soort=zicht&tijd=1&tijdid=201111201840
Costana
20 november 2011, 20:04
Das nu de meeste zinvolle posting van het forum, althans voor een parkingslaper :)
MichelJ
20 november 2011, 23:56
Hier in 0049 is het zicht vrij goed, maar soms kom je ineens een in mistbank waar je de verkeersborden boven de weg niet kunt zien :O
Sent from my iPad
MichelJ
20 oktober 2012, 14:59
SOEST - Het wordt de komende week een flink stuk kouder in ons land. Wordt het dit weekeinde op plaatsen waar de zon schijnt nog 22 graden: eind volgende week ligt het maximum bij slechts 8 graden. In de nacht komt het dan tot lichte vorst.
De weeromslag vindt plaats na dinsdag. Nu is de wind nog zuid en voert warme lucht aan. Dat gebeurt tussen een depressie die zich uitstrekt van Scandinavië tot de Golf van Biscaje. Fronten schampen net over het westen van ons land en brengen regen en Saharazand met zich mee. Later klaart het wat op en in het zuidoosten is de meeste zon. Het wordt vandaag 17-21 graden. Morgen zijn er mogelijk wat meer opklaringen. De zuidoostenwind trekt wat aan en de zon komt er wat vaker aan te pas. Het wordt 18-23 graden, een prachtige dag in grote delen van het land.
Ook maandag is het nog zacht. Daarna draait de wind naar oost tot Noordoost en wordt het kouder. Het is een groot deel van de nieuwe week fraai weer met veel zon. De wind maakt het voor het gevoel wel langzaam aan steeds schraler. Later komt het kwik niet of amper meer tot 10 graden en in de nacht komt lichte vorst voor.
http://www.telegraaf.nl/teleweer/13099519/__Na_warme_dagen_straks_stukken_kouder__.html
Winterbanden?
Badslippers
20 oktober 2012, 15:52
SOEST - Het wordt de komende week een flink stuk kouder in ons land. Wordt het dit weekeinde op plaatsen waar de zon schijnt nog 22 graden: eind volgende week ligt het maximum bij slechts 8 graden. In de nacht komt het dan tot lichte vorst.
Winterbanden?
Liggen er al op. Ook in de zomer rijdt BS gewoon door met zijn winterbanden.
sofaking
20 oktober 2012, 16:54
Liggen er al op. Ook in de zomer rijdt BS gewoon door met zijn winterbanden.
Let dan wel op de slijtage, want daarvoor kan je ook beboet of bij ongeval als medeverantwoordelijk gesteld worden, en winterbanden slijten nu eenmaal sneller dan zomerbanden.
Piet Plezier
24 oktober 2012, 19:03
Winters weer of niet wij gaan toch naar H7. We hebben met Benny geregeld dat we mogen overnachten als het slechtweer is. En die winterbanden dat is allemaal geldklopperij en anders niets. De oplichters dan rij je maar wat zachter.
MichelJ
5 december 2012, 18:35
Vanaf vanavond tot en met zondag moet het verkeer rekening houden met van tijd tot grote hinder door wind en winterweer. Sneeuwliefhebbers kunnen zich voorbereiden op sneeuwpret.
...De neerslag bereikt volgens de huidige berekeningen vrijdag tegen de ochtend ons land. Daarna breidt het zich snel over het hele land uit. Er kan een dik pak sneeuw vallen, misschien wel 10 tot 20 cm. De sneeuwval houdt in sommige regio's vrijwel de hele dag aan....
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Grote+hinder+door+winterweer+mogelijk/1337
Admin
6 december 2012, 14:54
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3359215/2012/12/06/Ergste-sneeuwbuien-morgen-in-ochtendspits.dhtml
Weerplaza.nl waarschuwt dat de ergste sneeuwbuien morgen precies in de ochtendspits vallen. Daar heeft dan vooral het westen van het land last van.
Gemiddeld valt er 10 tot 12 centimeter sneeuw. Ook staat er vrijdag een harde tot stormachtige wind, waardoor sneeuwduinen kunnen ontstaan. Dat alles zorgt voor slecht zicht in het verkeer.
Vanaf middernacht gaat het sneeuwen en plaatselijk kan meer dan 15 centimeter vallen. Het zwaartepunt van de buien ligt precies tussen 7 en 9 uur, aldus een woordvoerder.
'Het weerbeeld voor morgen is in grote lijnen hetzelfde ten opzichte van wat we gisteren al aangaven, toch zijn er wel enkele belangrijke details anders. Het belangrijkste verschil is dat de weermodellen beginnen te 'twijfelen' over de treksnelheid van de sneeuwdepressie. Die snelheid is echter heel belangrijk, want dat bepaalt hoe lang het sneeuwt, waar het sneeuwt en wat de temperaturen zijn. Simpel gezegd, bij een trage snelheid is de kans op langdurige sneeuwval groter, maar weet zachte lucht van de Noordzee ook wat verder het land binnen te stromen. In de kustregio's gaat de sneeuw dan over in regen. De grote vraag waar onze meteorologen nu mee stoeien is waar die grens komt te liggen', aldus Michiel Severin van Weerplaza.nl.
Big30
6 december 2012, 19:36
http://www.knmi.nl/
Waarschuwing Extreem Weer: Morgen in het hele land sneeuw en vrij veel wind
Toelichting Aan het begin van de nacht gaat het van het westen uit sneeuwen. De sneeuw breidt zich in de loop van de nacht over de rest van het land uit. De sneeuwval houdt tot aan het begin van de middag aan en gaat in het westen gepaard met vrij veel wind. Op veel plaatsen is er een grote kans op 5-10 cm sneeuw, lokaal kan 10-20 cm vallen.
Overige waarschuwingen
Vanavond is het lokaal glad door bevriezing, sneeuwresten of een enkele winterse bui.
Traditioneel is het zo dat als de KNMI een weeralarm afgeeft dat bijna altijd loos alarm blijkt te zijn. Misschien is dit een geval van de uitzondering op de regel!
Toulouse-Lautrec
6 december 2012, 22:23
(kopie uit: Living room - de huiskamer)
Op autobaan 57 in Duitsland rond 0.30 uur in de nacht van 05/06-12-2012
..........
Rond de klok van 24.00 uur naar huis vertrokken omdat er sneeuw en gladheid voorspeld werd. Dat merkte ik al op de autobaan waar ik plotseling een swiep maakte en mijn auto ternauwernood weer recht kreeg. Een stuk opgevroren weg, waar kennelijk nog niet gestrooid was. Ik schrok wel even en ben wat langzamer verder getufd.
..........
Oppassen dus!
Big30
6 december 2012, 23:52
(kopie uit: Living room - de huiskamer)
Op autobaan 57 in Duitsland rond 0.30 uur in de nacht van 05/06-12-2012
Oppassen dus!
Zeker een extra waarschuwing kan geen kwaad. Als de Duitse Wetterdienst voor morgen een behoorlijk pak sneeuw verwacht (dat doen ze) kun je er vanuit gaan dat dit ook zal vallen. Met > 10cm sneeuw schiet het met winterbanden ook niet erg op.
Zeker de binnenwegen (B/L strassen) zullen niet meteen sneeuw/ijs vrij zijn komt bij dat in NRW ook minder gestrooid wordt dan in NL.
MichelJ
8 december 2012, 14:08
SOEST - Weeronline.nl waarschuwt voor mogelijk spiegelgladde wegen die vanavond kunnen ontstaan door ijzel.
Een gebied met winterse neerslag trekt tegen de avond vanuit het noordwesten ons land binnen. Daarbij zit sneeuw, ijzel en regen. Omdat de temperaturen nog onder nul zijn, valt er regen op een bevroren ondergrond. Dat leidt tot ijzelvorming. Morgen dooit het licht, maandag keert de kou weer terug.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21142165/__Spiegelgladde_wegen_door_ijzel__.html
Willi69
8 december 2012, 14:40
Zeker de binnenwegen (B/L strassen) zullen niet meteen sneeuw/ijs vrij zijn komt bij dat in NRW ook minder gestrooid wordt dan in NL.
Die Hauptstraßen um Oedt/Grefrath/Tönisvorst sind alle geräumt, die Nebenstraßen nicht unbedingt. :rolleyes:
kempie
8 december 2012, 15:11
Balen dit kwakkel weer zeg. Vorige week al moeten overslaan. Vandaag niet. Als motorrijder kan je de gok niet wagen met dit kwakkelweer. Ben goed bescherm dus een beetje lage temperaturen zijn geen probleem. Morgen zou ideaal (geen nachtvorst) zijn maar een beetje veel wind en of de sneeuw en ijzel al zijn weggedooit is maar de vraag. Volgende weekend ziet er ook nog niet goed uit. Daarna mogelijk warmer. Dan toch maar na de christmas party als ik een dag vrij kan krijgen. Vrees wel voor drukte dan. Ben ik intussen al 4 weken niet geweest. In het weekend voor kerst heb ik minder zin dan is Celina al naar huis en wie weet welke dames nog meer.
bad pritt
8 december 2012, 16:19
Ik blijf vanavond maar eens lekker thuis, mogelijk ijzel in het oosten dan helpen winterbanden ook niet meer.
de duisburg spesjalist
8 december 2012, 16:36
ik ga vanavond gewoon weer op pad bed pritt en is het door de ijzel zo slecht dat ik niet na huis kan is er altijd wel een slaap plaats voor mijn in duisburg ma niet in een bordeel waar sommige zo trots op zijn dat ze er overnacht hebben ma gewoon bij een dame thuis
de snelwegen zijn goed te rijden en er zit zoveel Leker spul op de vulkaan dat ik gewoon moet gaan:biggrin:
bad pritt
8 december 2012, 16:39
ik ga vanavond gewoon weer op pad bed pritt en is het door de ijzel zo slecht dat ik niet na huis kan is er altijd wel een slaap plaats voor mijn in duisburg ma niet in een bordeel waar sommige zo trots op zijn dat ze er overnacht hebben ma gewoon bij een dame thuis
de snelwegen zijn goed te rijden en er zit zoveel Leker spul op de vulkaan dat ik gewoon moet gaan:biggrin:
dan wens ik je behouden vaart spesjalist en veel plezier, ik zou maar lekker bij mn dame thuis blijven slapen en thuis is beter dan de vulkaan waar het een tering herrie is de hele nacht...de vulkaanhuizen slaan alles in eros 26 heb ik nog nooit overnacht.
Wel in de blue moon, huis 25./27, sexxpalace en het nieuwe vulkaanhuis...is best grappig als je een hotelovernachting hebt op de Vulkaan, trots ben ik er niet op.:blume:
Sphinx
8 december 2012, 16:47
Was wel heel mooi wakker worden vanmorgen bij Reuter. Voor deze racebeer naar Essen is gereden nog even een wandeling door winterwonderland gemaakt. De rubriek "Hennef im Winter" van de gemeente site krijgt de komende dagen wss behoorlijk wat aanwas die de huidige selectie kan versterken.
http://www.hennef.de/uploads/pics/31-01-2010-online-13_01.jpg
Big30
6 januari 2013, 14:19
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21199204/__Winter_in_aantocht__.html
Nederland lijkt komende week al direct in 2013 de winterkou in te duiken.
Onder de impulsen van toenemende hogedruk die zich van Groenland naar de Noorse Zee uitbreidt, komt er eind volgende week een noordoostcirculatie op gang waarmee vrieslucht uit Noordoost-Europa ons kan bereiken.
De koude-oplossingen in de weermodellen van vanmorgen sturen alsmaar duidelijker aan op een interessanter winterpatroon. De eerste dagen is het nog zacht weer met een zuidwestenwind en 6-10 graden. Na woensdag kantelt de stroming en worden de kansen op echt winterweer serieuzer met vorst tegen het weekeinde.
In het noorden en oosten van Europa koelt het komende week extreem af en duiken de temperaturen tot 10-15 graden onder nul op klaarlichte dag.
de duisburg spesjalist
6 januari 2013, 15:03
heerlijk laat de kou ma komen
Cuties
18 januari 2013, 16:35
Vroegah....ergens in Broabant. Keiglad, Keihard.:tongue:
Kijk zo zien we de jeugd graag....lekker buitenspelen, kattenkwaad, niet de godgansche dag binnen zitten en als een of andere autist de hele dag op de smartphone/tablet/computer zitten etteren en zich bezig te houden met al die social media en fora bull-shit.
Voor de rest ook geen grote bek of weerwoord tegenver ome agent als dat niet nodig is (jochie, blijf ook eens even op de stoep wordt gewoon geslikt; thans krijgt ome agent een baksteen of een scheldkanonnade naar ze hoofd geslingerd).
http://youtu.be/UGhjGVVFjUs
(Typische mid-90's) dingen die mij opvallen; prachtig; sweet memories:
-Die jassen en mutsen van fila, lonsdale (toen nog niet per se met extreem-rechts geassocieerd), n.e.s.s. en nike.
-Die lach van die jochies @ 0.54
-Koelkastmobiel; nokia 3210?
-Gabber: Robbert.....godverdetering....alluh-riks.:tongue:
Big30
29 januari 2013, 22:26
Nog nooit was het zo warm op 29 januari als dinsdag. Dat meldde Weeronline.nl dinsdagavond.
Iets na 19.00 uur 's avonds werd het oude record van 11,8 graden in De Bilt, dat dateert uit 2002, geslecht. De metingen begonnen in 1901.
http://www.nu.nl/binnenland/3018431/warmterecord-29-januari.html
Picasso 1
22 maart 2013, 13:41
Het wordt bitterkoud! Ons land zit dit weekeinde in de hoek waar de winterse klappen vallen. Met een gevoelstemperatuur van min 15 graden in het noordoosten is het zaterdagmorgen zelfs gevaarlijk om buiten te zijn. Door een stormachtige oostenwind is het gevaar op bevriezingsverschijnselen groot. De temperaturen liggen morgenochtend rond de min 5 graden maar de wind maakt het stukken erger. Vooral sportevenementen zullen daarvan te lijden hebben. Aangeraden wordt om ledematen in te smeren met vaseline tegen de bijtende kou!
Bovendien komt er sneeuw. Een storing trekt onder Nederland door naar midden-Europa maar zal ten zuiden van de grote rivieren dit weekeinde sneeuwval brengen. De hoeveelheden zijn nog onzeker maar er valt tot enkele centimeters winterse neerslag. Daardoor kan het ook weer glad worden op de wegen. In België wordt 10 cm sneeuw verwacht. De combinatie van sneeuw, harde oostenwind en lage temperaturen maken de omstandigheden behoorlijk extreem.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21413019/__Bittere_kou___.html
De aarde warmt echt op! :biggrin:
MichelJ
23 maart 2013, 11:28
SOEST - We beleven een bitterkoud weekeinde. De gevoelstemperatuur ligt tussen 8 en 15 graden onder nul bij een harde tot stormachtige wind uit het oosten. De windchill kan gevaarlijk zijn voor ledematen in verband me bevriezingsverschijnselen.Sporters wordt geadviseerd om gezicht, armen en benen met vaseline in te smeren. Diverse sportbonden hebben buitenactiviteiten afgelast.
Vandaag neemt vanuit het zuiden de kans op sneeuw toe. In het noorden blijft het droog is is er af en toe wat zon. Het kwik komt vandaag lokaal niet boven nul. In dat geval is sprake van een ijsdag.
Komende nacht vriest het 3 tot 7 graden en staat de wind vol door. Ook morgen is het weer ongekend koud. Het waait nog steeds erg hard en de gevoelstemperatuur ligt rond of onder de min 10 graden. Wel is er wat meer zon. In het zuiden kan er nog altijd wat sneeuw vallen. De maxima komen morgen uit op 0-2 graden.
In de nacht naar maandag kan het 3-8 graden vriezen. De eerste helft van de nieuwe week houdt de kou aan maar de gure wind verdwijnt. De zon schijnt en het is droog. In de nachten vriest het licht tot matig tussen 2 en 6 graden. Overdag lig het kwik tussen 2 en 5 graden. De wind blijft in de oosthoek.
Later in de week lijken de temperaturen uit het dal te klimmen. Rond Pasen zou het met 7-12 graden eindelijk ergens op lijken. Ook de vorst verdwijnt dan in de nachten. De vooruitzichten voor het volgende weekeinde zijn dus iets beter.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21416016/__Pas_op_voor_bevriezing___.html