PDA

Volledige versie bekijken : Rally Sport: Dakar 2011, Monte Carlo 2011



Jansen
1 januari 2011, 13:04
Als groot liefhebber van Auto,Motoren en Trucks lijkt het me mooi om een draadje te openen voor Dakar 2011

Ik zal dan ook alle dagen naar RTL7 kijken en andere sportzenders die wat over Dakar uitzenden.

Mijn favorieten bij Motoren : Frans Verhoeven en Knuiman Maar ik ben een BMW fanaat en rijd zelf ook diverse BMW motoren dus :gruebel:

Mijn Favorieten bij de Auto,s : Natuurlijk ook BMW met Stephan PeterHansel maar ook de MC Rays hoop ik hoog te zien eindigen met diverse Nederlanders erin.

Mijn Favorieten bij de Trucks : Natuurlijk De Rooy met Iveco als rijder
Maar De MAN en de DAFS mogen van mij ook zeer hoog eindigen met Hollanders erin.

Jansen : Als er maar wielen onder zitten dan ben ik de man.;)

Ace2
1 januari 2011, 13:14
Jansen : Als er maar wielen onder zitten dan ben ik de man.;)

Heeft Louana wielen dan? :confused: :biggrin:

Jansen
1 januari 2011, 14:33
Heeft Louana wielen dan? :confused: :biggrin:


Louana Nr 1 heeft wielen ja kleintjes op haar knieen om langs de plinten te gaan :biggrin:

Big30
1 januari 2011, 14:41
http://www.dakar.com/index_DAKus.html

Sphinx
1 januari 2011, 14:56
oeps, dubbel, deze mag weg

Sphinx
1 januari 2011, 14:58
Een van de BMW's heeft trouwens een MINI-carrosserie gekregen:

http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2010/12/dakar_mini_2.jpg

Robby Gordon is er weer bij in een Hummer

http://www.marathonrally.com/news/typo3temp/pics/279b059bec.jpg

En die gekken Coronel en vd Goorbergh doen ook weer mee in éénpersoonsbuggies. Hopelijk worden ze dit jaar minder gesleept dan vorig jaar
Deze is van Coronel:

http://www.timcoronel.nl/cms_files/Pre%20Dakar/MVO-301010-TimProloog-0027.jpg

En deze van Vd Goorbergh:

http://upload.maniacsmedia.nl/thumbs/bwy1289925682q.jpg

facial
1 januari 2011, 20:11
wordt de komende tijd weer dagelijks mooie beelden op tv, met veel nederlandse kanshebbers bij de trucks

Jan_Wandelaar
1 januari 2011, 22:40
Als groot liefhebber van Auto,Motoren en Trucks lijkt het me mooi om een draadje te openen voor Dakar 2011
Als auto- en motorsportliefhebber gaat Jan gigantisch over z'n nek van het feit dat het evenement nog steeds de Dakar heet.

Parijs-Dakar: ooit een legendarische monstertocht van, zoals de naam al zegt, van Parijs naar Dakar waar de deelnemers volledig op zichzelf en op elkaar aangewezen waren. Toen men besloot om het eerste stuk Autoroute van Parijs naar de boot te schrappen werd de naam veranderd in Le Dakar.

Nu de rally niets meer met de aankomstplaats Dakar te maken heeft, en zelfs op een ander continent gereden word, dient het niet langer Le Dakar te heten. Die naam word slechts aangehouden om marketing-technische redenen, als verwijs naar de legendarische monstertocht van weleer, waar de deelnemers nog bikkels waren. Tegenwoordig doen er marketing-georiënteerde mietjes als Coronel mee. Je weet wel: de broer van de Coronel die in een Seat meerijd in het WTCC, en waarvan de reportage op RTL gesponsord word door: juist, Seat. Onafhankelijke sportjournalistiek van het kaliber "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend".

Met commercie is niets mis. Alleen wanneer er legendarische namen zoals Le Dakar geofferd worden aan de marketing begint bij Jan toch het zuur op te borrelen. Een status als legende of held is niet te koop. Wanneer je een dergelijke status toch probeert te kopen dan ziet Jan dat als een ferme schop in het scrotum van iedere held of legende die deze status wel op legitieme wijze verkregen heeft!!!!!!!!

J.W.

Jansen
2 januari 2011, 16:28
Beste Jan Wandelaar

Het gaat mij niet om de naam Dakar maar om de prachtige race in de woestijn met voor mij een aantal bekende die mee strijden in de motor en Trucks klasse.

Jij bent toch ook niet alleen wandelaar gebleven en gaat toch ook met de auto naar de clubs waar je tegen betaling je aan andere lusten laat verwennen. :biggrin:

Vanavond RTL7 om 19.00 u :freu::freu:

Sphinx
2 januari 2011, 16:41
Niet voor deze racebeer: Eurosport om 20.15 en 23.00. Geen reclame ertussen, alleen ervoor en erna.

Ruben Faria wint trouwens de eerste etappe bij de motoren, voor topfavorieten Despres en Coma. Verhoeven voorlopig 10e, Knuiman 24e.

Sphinx
2 januari 2011, 20:25
Bepaald geen goede start voor de Nederlandse trucks

http://www.timcoronel.nl/cms_files/Fotos%20dakkar%202011/wuf4.jpg

Podiumkanshebber Wuf van Ginkel ging er op de verbindingsrit al uit. De truck sloeg over de kop na een klapband. Wuf en bemanning zijn oké.

Ook Gerard de Rooy kreeg met problemen te maken. Zijn oude rugblessure speelde op na een wild genomen sprong. Hij rijdt nog wel, maar rustig aan.

Sphinx
2 januari 2011, 23:35
Zei ik geen goed begin, zeg maar gerust een rampbegin.

Meteen op dag 1 al drie van de favorieten naar huis: Van Ginkel gecrasht, Bekx ook gecrasht en De Rooy met blessureleed uitgevallen. Ook Johan Elfrink staat ergens stil met mechanische problemen :frown:

Ricardo Banana
3 januari 2011, 07:11
Bij deze prive bericht van Tim Coronel. Zijn broer Tom doet dit jaar niet mee.

Ik wens hem veel succes. Kan er helaas dit jaar niet bij zijn.


Nieuwsbrief Tim Coronel #5
Sterke openingsetappe Tim Coronel
Cordoba 2 januari 2011 – Tim Coronel heeft vandaag de eerste echte etappe van Le Dakar 2011 zonder problemen als 37ste afgesloten. Coronel reed de 222 kilometer lange special stage in nog geen twee en een half uur en was hiermee de derde Nederlander die over de finish kwam vandaag. Coronel kende geen problemen op het spekgladde parcours en reed rustig en beheerst naar de finish in Cordoba.


Lees meer

U kunt zich aan en afmelden via de website: http://www.timcoronel.nl/

Sphinx
3 januari 2011, 12:11
Een leuke anekdote van de Dakar-site:


69 - a saucy number for the Dakar

Chance has a funny way of working. When Hugo Payen, a regular biker on the Dakar, arrived at pre-technical scrutineering in Le Havre, he was given the number 69 for this 2011 edition, which turned out to be somewhat of a bonanza: “In general, on the Dakar I usually end up with number 44 or 45. So I decided to make the most of it and look for a sponsor who would be interested by this number. I contacted the pornographic film producer Marc Dorcel and we managed to find an agreement for this year, in the hope that I make a big splash on the news. In itself, it’s funny, for them and for me”. Payen, who is married with three children, is thus proudly wearing stickers on his helmet and hand shields that bear the logo of Productions Marc Dorcel, a prestigious firm in the domain of French pornography. Rumour has it that if he manages to reach the finish in Buenos Aires, the biker from Brittany will be handing out condoms as gifts. However, it remains to be seen whether Marc Dorcel and his favourite actresses will be visiting Hugo and the other competitors on one of the Dakar bivouacs.

Sphinx
3 januari 2011, 20:24
Tegenwoordig doen er marketing-georiënteerde mietjes als Coronel mee. Je weet wel: de broer van de Coronel die in een Seat meerijd in het WTCC, en waarvan de reportage op RTL gesponsord word door: juist, Seat. Onafhankelijke sportjournalistiek van het kaliber "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend".

En dit keer slaat Jan de plank een beetje mis. Iemand die al twee echte Dakars heeft uitgereden (in Afrika dus) in een Bowler Landrover zou ik zeker geen mietje noemen. Iemand die als enige van de 7 eenpersoonsbuggies nog geen pech heeft gehad met oververhitte onderdelen, zou ik eerder een geluksvogel noemen, Iemand in een deelnemersveld van 123 auto's op plaats 35 rondknettert is eigenlijk best goed bezig, zeker als je ziet dat er in alle categoriën al "favorieten" links en rechts van de weg vliegen (bij de trucks gisteren zelfs drie op een rij). Hopelijk blijft dat
marketing geörienteerde mietje, zoals Jan hem noemt, nog even doorrijden, liefst zonder sleep graag, want daarin geeft deze racebeer Jan wel, het leek vorig jaar eigenlijk nergens op, dat was meer sleeptouwracen :hammer:

facial
4 januari 2011, 08:54
hopenlijk gaat het met de auto's beter en haalt van Loon de top 10 dit jaar

Saruman
4 januari 2011, 11:26
Mijn Favorieten bij de Trucks : Natuurlijk De Rooy met Iveco als rijder



:hammer:

Goedemorgenallemaal
4 januari 2011, 11:38
Wanneer je een dergelijke status toch probeert te kopen dan ziet Jan dat als een ferme schop in het scrotum van iedere held of legende die deze status wel op legitieme wijze verkregen heeft!!!!!!!!

J.W.

de laatste `echte` deelnemer is voor mij toch Henno van Bergeijk die het in 2006 gepresteerd heeft om de Dakar op een ouderwetse maar legendarische Yamaha XT uit te rijden (als laatste maar veel deelnemers met moderner sul is het niet gelukt). wat hem wel opviel was dat de dakr toen eigenlijk wat te zwaar was voor een motor als de XT, dus ook zonder vertrek uit parijs is de race althans voor motoren zwaarder geworden . Is een van de eerste Dakars niet gewonnen met een `aangepaste`renault 4??XT goes Dakar (http://xtgoesdakar.pixelvreters.nl/)

Sphinx
4 januari 2011, 12:46
Je zit goed in de richting GMA. Bernard en Claude Marreau werden in een Renaultje 4 Simpar 3e in 1979. In 1982 deden de broertjes Marreau nog eens mee, in een Renault 20 4x4 waar ze zelf aan hadden gesleuteld (er was o.a. een turbo toegevoegd). Ze werden tot ieders verbazing winnaar in het autoklassement voor de grote concurrenten Lada, Range Rover en Mercedes.
Dit YT-filmpje vond ik erover. Hilarisch voor wie Frans verstaat.

http://www.youtube.com/watch?v=wV9iO0a1sYA

Ricardo Banana
4 januari 2011, 18:09
Nieuwsbrief Tim Coronel #6

Sterke openingsetappe Tim Coronel

San Miguel de Tucuman 3 januari 2011 - De 2011 editie van Le Dakar verloopt tot nu toe voorspoedig voor Tim Coronel en zijn McRae 4x2 Buggy. Na gisteren ruim op tijd als 37ste gefinisht te zijn kwam Coronel ook vandaag tijdens de etappe van Cordoba naar San Miguel de Tucuman zonder problemen over de streep. Coronel reed de 324 kilometer lange etappe in iets meer dan vier uur en kwam als 34ste binnen. Dit is een voorlopige klassering, maar wederom een fantastische prestatie.

Sphinx
5 januari 2011, 13:21
Het begint er steeds donkerder uit te zien voor Ginaf. Nu is ook Jack Brouwers uitgevallen na een ongeluk op de verbindingsrit. Zijn truck vloog in brand doordat een afgebroken aandrijfas een tank doorboorde. En de truck van Edwin van Ginkel kreeg met een kapotte koppeling te maken :frown: We zullen het dus helaas van Frans Echter (Duitser), Hugo Duisters (Belg) en Pep Villa Rocca (Spanjaard) moeten hebben om de eer te verdedigen tegen de Russen van Kamaz en de Tsjechen van Tatra.

http://www.rallymaniacs.nl/cache/multithumb_thumbs/a0cbf22c5188f0fff43d6038aad5a9a9.JPG

Ricardo Banana
5 januari 2011, 16:21
Nieuwsbrief Tim Coronel #7
Lastige derde etappe Tim Coronel

San Salvador de Jujuy 4 januari 2011 – Tim Coronel heeft vandaag ook de derde etappe van Le Dakar weten te finishen. Coronel kende wat problemen aan het begin van de 500 kilometer lange etappe, maar wist deze zelf te verhelpen en zo rond de 97ste plaats over de finish te komen. Gelukkig was de verbinding naar het bivak niet al te lang zodat de monteurs de McRae 4x2 Buggy weer in topconditie konden maken voor de volgende etappe.

Sphinx
7 januari 2011, 23:41
Vierentwintig keer achter elkaar won een Kamaz-truck in 2010 en 2011 Dakar-etappes. Meestal kopman Vladimir Chagin, iets minder vaak zijn Tataarse righthand assassin Firdaus Kabirov en één keer mocht Ilgizar Mardeev het ereschavot op. Het leek een onverslaanbaar package. Hans Bekx en Hans Stacey, die een keer een beleefdheidsbezoekje bij de Kamaz-fabriek aflegde, meldden dat het team met militaire precisie alles plant, en Eurosport meldde gekscherend dat je waarschijnlijk lid van het Russische leger moet worden om zo'n truck in handen te krijgen.

http://www.redbull.com/cs/RedBull/RBImages/000/000/61/796/photo610x343/GEPA_full_5368_GEPA-04011099003.jpg

Maar een vijfentwintigste zege op rij komt er voorlopig niet. Niet Ginaf, niet Iveco en ook niet MAN kregen dat voor elkaar, maar Tatra. Het Tsjechische vrachtwagenmerk timmert al sinds de jaren 80 racetrucks voor Dakar in elkaar en Jan de Rooy's Oost-Europese tegenhanger Karel Loprais was de eerste die de race 6 keer op rij won, allen in Afrika overigens. Zijn neef Ales Loprais ging vanaf 2006 ook meedoen, eerst als navigator van Karel, daarna zelf in de snelle assistentie, waarmee hij meteen de derde plek pakte. In etappe zes naar Arica pakte Loprais zijn tweede ritzege ooit en boort meteen de Kamazki's een uniek record door de neus. Oeps, als dat maar goed gaat en "De Tsaar" nu maar geen hitsquad Tsjetsjenen achter Loprais aanstuurt :angst:

http://www.autosportnieuws.be/nieuwsfotos/loprais_rit6.jpg

Ricardo Banana
8 januari 2011, 14:27
Nieuwsbrief Tim Coronel #9
Tim Coronel: "Just another day at the office"
Arica 8 januari 2011 – "Een heftig dagje”, zo noemde Tim Coronel de 456 kilometer lange etappe van Iquique naar Arica. Een mooie finish, maar een vertraagde start van de etappe was het gevolg van een lekke band vlak voor de start. Eenmaal op weg verliep het voorspoedig en de McRae 4x2 Buggy gaf geen krimp. Coronel vloog door de duinen, maakte enorm veel tijd goed in het mulle zand en finishte de laatste etappe voor de rustdag als voorlopig 32ste.


Lees meer

Sterk optreden Tim Coronel in de duinen
Iquique 6 januari 2011 – Tim Coronel heeft vandaag de zesde etappe van Calama naar Iquique met goed gevolg afgerond. Coronel startte vandaag als 54ste en kwam, ondanks wat problemen, als 38ste over de streep. De etappe van vandaag was er een waar alles in zat en begon met een lastige rotsachtige ondergrond en eindigde met een 2.3 kilometer afdaling van 32% met uitzicht over zee. Ondanks wat technische problemen en met hulp van de truck van Jos Smink wist Coronel een goede klassering te behalen en kwam als derde Nederlander over de finish.

Lees meer
Limited edition TW STEEL Dakar Coronel

Ook dit jaar heeft TW Steel in samenwerking met Tim weer een stoer Dakar horloge ontworpen. Deze zijn nu te bestellen via de website!

Klik hier om het TW Steel Dakar horloge te bekijken en te bestellen. Wees er snel bij want het is een gelimiteerde oplage en op =op!

Jan_Wandelaar
8 januari 2011, 20:40
Vanavond RTL7 (...)Oh, ja, dan fijne, onafhankelijke en volkomen objectieve RTL. Met die dwerg, hoe heet-ie ook al weer, oh ja, Allard Kalff, waar de sponsor (State of Art) in bijna grotere letters op z'n shirt staat als dat-ie zelf hoog is. Dit om te voorkomen dat iemand hem per ongeluk voor objectieve sportjournalist aanziet. Wist je dat je als Dakar-deelnemer eerst €830 moet neertellen voordat een interview van 30 seconden uitgezonden word op RTL. Voor een minuut rij-beelden van je auto op RTL dien je €1.500 op te hoesten. Weet je ook gelijk waarom je op RTL hoofdzakelijk Nederlandse deelnemers ziet, en af en toe een glimp van de ECHTE toppers.

Die hele Coronel-kliek schaamt zich er niet voor om in ruil voor een beetje aandacht hun arm totaan de elleboog in de aars van de Allard Kalffs van deze wereld te laten verdwijnen. En deze hele walgelijke vertoning zou zich onder de legendarische naam "Le Dakar" mogen voltrekken? DACHT HET DUS NIET!!!!!!!!

J.W.

Jansen
8 januari 2011, 20:45
Oh, ja, dan fijne, onafhankelijke en volkomen objectieve RTL. Met die dwerg, hoe heet-ie ook al weer, oh ja, Allard Kalff, waar de sponsor (State of Art) in bijna grotere letters op z'n shirt staat als dat-ie zelf hoog is. Wist je dat je als Dakar-deelnemer eerst €830 moet neertellen voordat een interview van 30 seconden uitgezonden word op RTL. Voor een minuut rij-beelden van je auto op RTL dien je €1.500 op te hoesten.

Die hele Coronel-kliek schaamt zich er niet voor om in ruil voor een beetje aandacht hun arm totaan de elleboog in de aars van de Allard Kalffs van deze wereld te laten verdwijnen. En deze hele walgelijke vertoning zou zich onder de legendarische naam "Le Dakar" mogen voltrekken? DACHT HET DUS NIET!!!!!!!!

J.W.

Klopt dat is bij de hele familie Cornel al jaren zo vandaar dat ze zorgen dat die arm niet te dik wordt.;)

p.s. Als die A.Kalff dan ook maar eens iets nieuws aan trekt van State off Art
anders is het toch meer anti reclame met zo,n zoutzak op de tv met iedere dag hetzelfde shirt en boxerbroek aan.:gruebel:

Euro sport en de Argentijnse sportzender via de schotel zijn beter.

Ricardo Banana
9 januari 2011, 10:16
Geachte heren,

Coronel en dhr. Kalff zijn helemaal geen vriendjes. Ik ken Tim en Tom Coronel persoonlijk en wat Jan_Wandelaar opschrijft klopt helemaal niets van.

Groeten Ricardo

Sphinx
9 januari 2011, 10:46
Wist je dat je als Dakar-deelnemer eerst €830 moet neertellen voordat een interview van 30 seconden uitgezonden word op RTL. Voor een minuut rij-beelden van je auto op RTL dien je €1.500 op te hoesten. Weet je ook gelijk waarom je op RTL hoofdzakelijk Nederlandse deelnemers ziet, en af en toe een glimp van de ECHTE toppers.

Ja dat weet deze racebeer. En dacht Jan dat dat bij andere zenders niet is? Volkswagen sponsort Eurosport ook behoorlijk zwaar, tot vorig jaar leek het wel of er in het contract stond dat ze bij elk interview een shot van die VW Amarok pickup in beeld moesten hebben om aan product placement te doen. Gelukkig is dat dit jaar iets minder erg omdat o.a. de Chileense VVV ook is gaan meebetalen.


Die hele Coronel-kliek schaamt zich er niet voor om in ruil voor een beetje aandacht hun arm totaan de elleboog in de aars van de Allard Kalffs van deze wereld te laten verdwijnen. En deze hele walgelijke vertoning zou zich onder de legendarische naam "Le Dakar" mogen voltrekken? DACHT HET DUS NIET!!!!!!!!

Dakar is een begrip geworden dat staat voor doorzettingsvermogen, avonturiersgeest en afzien. Dat ziet deze racebeer nog steeds zo, ook in Argentinië en vooral in Chili, waar de Atacama-woestijn een uitstekende vervanger van de Sahara is gebleken. Denkt Jan nou echt dat de Coronel-kliek de enige is die van de publiciteit een graantje meepikt? Dacht het dus niet!!! Jean Louis Schlesser, de buggybouwer uit Nancy, Frankrijk, heeft er een hele industrie door opgebouwd en daarbij ook dat soort praktijken nooit geschuwd.

Niet alleen privateers, maar ook grote bedrijven zagen het potentieel. Mercedes, Range Rover, DAF, Renault en VW waren er één jaar na de eerste Dakar als de kippen bij om ook een graantje mee te pikken. Yamaha, Honda en vooral KTM bij de motoren ook. Ook uit het Oostblok kwam er onmiddelijk interesse van Lada, Tatra en Kamaz. Vroeger sponsorde Peugeot een tijdlang de uitzendingen van de Franse tv, ze waren dan ook niet echt blij toen er ineens een dikke DAF-truck door hun beeld reed (http://www.youtube.com/watch?v=AdvWNkg26AU&feature=related). En zoals Jansen al opmerkt, echte liefhebbers moeten RTL niet verketteren, maar gewoon negeren. Er zijn veel betere alternatieven.

Jan_Wandelaar
9 januari 2011, 14:15
(...) om aan product placement te doen. (...)
Dat was nu net wat Jan bedoelde in z'n eerste post: Wat ooit een legendarische woestijnrally was is verworden tot een product placement programma.


(...)
Dakar is een begrip geworden dat staat voor doorzettingsvermogen, avonturiersgeest en afzien.
(...)Dat is inderdaad waar Le Dakar mee geassocieerd word. De deelnemers zijn de hele dag aan het afzien in een door het stof hobbelende auto. Hier verdienen ze geen dubbeltje mee. Ze gaan pas geld verdienen wanneer ze na de doorstane beproevingen hun sponsor in beeld brengen op TV. Van beroep zijn dat soort lieden dus 'wandelend reclamebord', want dat is waar ze hun boterham mee verdienen. Dat racen is een bijzaak, om een decor te vormen waarin het geadverteerde product geplaatst kan worden: het z.g.n. product placement.


(...)
waar de Atacama-woestijn een uitstekende vervanger van de Sahara is gebleken.
(...)Wanneer de Atacama zo'n uitstekende vervanger is, waarom de rally dan niet hernoemen naar 'Le Atacama'? Of zou men toch aan 'Le Dakar' vasthouden vanwege de associatie met de echte helden en legenden van weleer? Hoe zijn we ook alweer met 'Le Dakar' in Z-Amerika terecht gekomen? Oh ja, er was een dreigement van een terroristische organisatie. Dat vond de huidige generatie mietjes een veel te groot gevaar voor hun leven, en hebben ze hun biezen gepakt. Daar sta je dan, met je doorzettingsvermogen en avonturiersgeest.

Een echte Dakar-held is 200% bereid om z'n leven in de waagschaal te stellen om aan te komen op het strand in Dakar (alleen aankomen, nog geeneens winnen). Die mietjes van tegenwoordig zitten in Z-Amerika omdat hun leven eventueel wel eens in gevaar kan komen tijdens een mogelijke terroristische aanslag. Onmogelijk dat je met een dergelijke instelling ooit een held of legende word. En ondertussen wel lekker die legendarische naam 'Le Dakar' te grabbel gooien.


(...)
Niet alleen privateers, maar ook grote bedrijven zagen het potentieel. Mercedes, Range Rover, DAF, Renault en VW waren er één jaar na de eerste Dakar als de kippen bij om ook een graantje mee te pikken. Yamaha, Honda en vooral KTM bij de motoren ook. Ook uit het Oostblok kwam er onmiddelijk interesse van Lada, Tatra en Kamaz. Vroeger sponsorde Peugeot een tijdlang de uitzendingen van de Franse tv, ze waren dan ook niet echt blij toen er ineens een dikke DAF-truck door hun beeld reed (http://www.youtube.com/watch?v=AdvWNkg26AU&feature=related).
(...)
Autosport is ontstaan omdat auto- en motorfabrikanten de prestaties van hun product wilde etaleren. "Race on Sunday, Sell on Monday" luidt de welbekende kreet. De fabrikant met het beste product reed vooraan, en was het meeste in beeld. Die fabrikant verkocht de daaropvolgende maandag de meeste auto's of motoren.

Tegenwoordig hoef je niet meer te presteren om veel in beeld te komen. Dat is gewoon te koop. Dit feit is een enorme degradatie van de sport. Niet alleen de autosport, maar de sport in het algemeen.


Geachte heren,

Coronel en dhr. Kalff zijn helemaal geen vriendjes. Ik ken Tim en Tom Coronel persoonlijk en wat Jan_Wandelaar opschrijft klopt helemaal niets van.

Groeten RicardoTuurlijk zijn het geen vriendjes. Het zijn concurrenten. Niet in de sport, maar in wie z'n arm het diepst in de reet van de RTL-Unilever bazen kan steken.

Jan kent ook mensen die in het verleden kennissen waren van de broers Coronel. Totdat de geldkraan dichtgedraaid werd, en ze weer volkomen vreemden waren. Ook persoonlijk heeft Jan wel eens een kijkje genomen achter de schermen van de 'Zandvoort-Kliek'. Dit is een groep mensen die elkaar de hand boven het hooft houdt zolang er aan elkaar verdiend kan worden, en waar loyaliteit in Euro's uitgedrukt word. Jan is snel weer naar buiten gerend voordat hij een arm in z'n anus kreeg.

Het feit dat je openlijk toegeeft dat je de broers Coronel persoonlijk kent zegt veel over iemand. Tenzij je voor ze werkt, dan heeft Jan medelijden met je.

J.W.

Jansen
9 januari 2011, 22:17
Frans Verhoeven nog steeds een topper op BMW :freu::freu::freu::freu:

Big30
9 januari 2011, 22:47
En zoals Jansen al opmerkt, echte liefhebbers moeten RTL niet verketteren, maar gewoon negeren. Er zijn veel betere alternatieven.

Ik kijk eigenlijk altijd met veel plezier naar de reportages op RTL7!

De Dakar blijft een leuk evenement hoewel ik het niet als sport zie, net als pijltjes gooien of biljart :tongue: om maar een dwarsstraat te noemen. Maar ook daar kijk ik wel graag naar.

Ricardo Banana
10 januari 2011, 16:18
Nieuwsbrief Tim Coronel #10
Beste Klassering Tim Coronel tijdens etappe 7

Antofagasta 9 januari 2011 – Tim Coronel is na de rustdag weer verder gegaan waar hij gebleven was. Tijdens de ingekorte etappe van Arica naar Antofagasta vloog Coronel werkelijk door de duinen en kwam als voorlopig 28ste over de streep. De McRae 4x2 Buggy hield zich goed en Tim pakte zijn, tot nu toe, beste klassering.

Sphinx
10 januari 2011, 18:30
Frans Verhoeven nog steeds een topper op BMW :freu::freu::freu::freu:

En nu is Frans helaas een tobber. Na vijftig kilometer ging zijn motorblok stuk, vastloper :angryfire: Ook zijn teamgenoot Paulo Gonçalves kwam bijna op dezelfde tot stilstand, maar dan iets heftiger. Hij joeg namelijk op de tweede etappeoverwinning, nam (alweer) teveel risico en tuimelde zo van de motor. Gebroken sleutelbeen, einde Dakar. Verhoeven heeft gelukkig de fiets van Gonçalves als donor kunnen gebruiken om zijn eigen blok te vervangen. Hij rijdt nog, maar wel op 4uur van etappewinnaar Marc Coma. Sterkte Frans!

Jansen
10 januari 2011, 19:36
En nu is Frans helaas een tobber. Na vijftig kilometer ging zijn motorblok stuk, vastloper :angryfire: Ook zijn teamgenoot Paulo Gonçalves kwam bijna op dezelfde tot stilstand, maar dan iets heftiger. Hij joeg namelijk op de tweede etappeoverwinning, nam (alweer) teveel risico en tuimelde zo van de motor. Gebroken sleutelbeen, einde Dakar. Verhoeven heeft gelukkig de fiets van Gonçalves als donor kunnen gebruiken om zijn eigen blok te vervangen. Hij rijdt nog, maar wel op 4uur van etappewinnaar Marc Coma. Sterkte Frans!

Ja jammer ik had het ook al vernomen vanmiddag de pech van Frans maar dan maar hopen op een dagsucces.

mammoet
10 januari 2011, 20:14
Big als dit geen sport is nou dan weet ik het niet meer, probeer het maar eens met die temperatuur een half uur vol te houden en die doen dat de heledag bijna:rolleyes:

Jansen
10 januari 2011, 20:29
De Dakar blijft een leuk evenement hoewel ik het niet als sport zie, net als pijltjes gooien of biljart :tongue: om maar een dwarsstraat te noemen. Maar ook daar kijk ik wel graag naar.

Wielrennen,veldrijden,schaatsen,zeskamp allemaal individuele sporten die zwaar kunnen zijn.
Maar een dakar rijden is ook een sport en een uitputtingsslag.

Neuken en alles wat er bij hoort is ook een sport en een slijtageslag voor Jansen op de kamer na 3 kamergangen. zeker met ook nog een trio er tussen.

:biggrin::biggrin:

Big30
10 januari 2011, 20:37
Big als dit geen sport is nou dan weet ik het niet meer, probeer het maar eens met die temperatuur een half uur vol te houden en die doen dat de heledag bijna:rolleyes:


Wielrennen,veldrijden,schaatsen,zeskamp allemaal individuele sporten die zwaar kunnen zijn.
Maar een dakar rijden is ook een sport en een uitputtingsslag.

:biggrin::biggrin:

Ik zie het als een mooi spektakel en denk wel dat het een uitputtingsslag is maar dat is nog wat anders dan sport. Fierljeppen of blaasvoetbal zie ik meer als sport dan de Dakar!

Zo zwaar is het toch ook niet? Motoren wel OK, maar de rest doet lekker de airco aan, CD'tje op en maar planken door de Woestijn!

Ik bedoel Jan de Rooy, was ik echt een fan van, mooie kerel maar zijn voorbereiding was denk ik elke avond een liter jenever en 2 pakjes zware shag :biggrin:, hij won daarmee wel :tongue:.

Sphinx
10 januari 2011, 21:42
Motoren wel OK, maar de rest doet lekker de airco aan, CD'tje op en maar planken door de Woestijn!

Ik weet dat je dit niet serieus meent, Big. Daarom houdt deze racebeer zich in en neemt niet het risico onbehoorlijke taal tegen een mod te gaan gebruiken :thefinger:

Als je bedenkt dat er om op dit moment van de 88 gestarte auto slechts 12 binnen zijn, van de 45 gestarte trucks slechts 8, van de quads ook nog tweederde bezig op de stage en het motorenveld maar voor de helft binnen is, als je leest op diverse websites wat de heren en dames allemaal meemaken (verdwaald, pech, gecrasht, vastgelopen, motorblokwissel, binnen komen dweilen om 2 uur 's nachts met nog twee uur reparatie, 2 uur slaap en dan weer verder, dan piep je wel anders met je aircootje aan.

Planken is er echt niet bij met enorme zandduinen van een paar honderd voet hoog in een auto en al helemaal niet in een topzware truck! Da's slalomlanglaufen met een tonnen zwaar monster en vervolgens afdalen en slalom tegelijk met nauwelijks mogelijkheden om te remmen (wat voor sommigen helemaal mislukte) Als je ziet wat er van de auto's van Chicherit en Terranova overbleef na een koprol met 150 per uur en dat hij daar bijna onbeschadigd uitkwam...

http://www.youtube.com/watch?v=ZuQcmvXtTFI&feature=player_embedded#!

Oh bijna, vergeten, de airco wordt vaak niet gebruikt. Teveel gewicht :baeh:

Big30
10 januari 2011, 21:54
Ik weet dat je dit niet serieus meent, Big. Daarom houdt deze racebeer zich in en neemt niet het risico onbehoorlijke taal tegen een mod te gaan gebruiken :thefinger:

Oh bijna, vergeten, de airco wordt vaak niet gebruikt. Teveel gewicht :baeh:

Ben bloed serieus hoor :biggrin:, oja de weg kwijtraken, kan toch bijna niet want ze rijden allemaal met een TomDom dus kom nou!

Volgend jaar doe ik mee, in stijl met deze auto, uiteraard zonder Airco!http://hooniverse.com/blog/wp-content/uploads/2010/04/1977_Simca_Matra_Rancho.jpg

Sphinx
10 januari 2011, 22:28
"everything you can do I can do better!" :baeh:

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/rolls_royce_dakar02.jpg

Big30
10 januari 2011, 22:39
"everything you can do I can do better!" :baeh:


Ja leuk ding! Heb ik trouwens net gekocht, koopje. Heb wel winterbanden bij de koop bedongen. Heeft Dakar ervaring, maar das al weer ff geleden, 1981.

Ricardo Banana
14 januari 2011, 08:20
Publicaties Tim Coronel Dakar 2011

Beste relatie,

Tim Coronel is alweer even onderweg en tot nu toe zijn de prestaties boven verwachting. Het goede presteren van Tim is niet onopgemerkt gebleven in de media en er wordt overal positief gereageerd. Hieronder tref je de laatste nieuwsbrief aan en een aantal links naar wat publicaties op internet.

Tim Coronel wenst je (vanuit Argentinie en Chili) veel kijkplezier.
Zware tiende etappe Tim Coronel
Chilecito 12 januari 2011 – Tim Coronel heeft vandaag een zware dag achter de rug tijdens de 176 kilometer lange etappe van Copiapo naar Chilecito. Op de 686 kilometer lange verbindingsroute kreeg Coronel al problemen en moest wachten op assistentie van Pascal de Baar die, zoals altijd, de McRae 4x2 Buggy weer onderweg hielp en er mede voor zorgde dat Tim van start kon gaan vandaag. De relatief korte getimede etappe was zwaar, maar Coronel wist de finish uiteindelijk als 22ste te bereiken.

Silvester
14 januari 2011, 10:19
....Het goede presteren van Tim is niet onopgemerkt gebleven...
....lekker de airco aan....
Waarschijnlijk komt dit dus omdat Tim Arko in zijn -3 cylinder!- buggy heeft...?

:freu:

Ricardo Banana
14 januari 2011, 17:29
Nieuwsbrief Tim Coronel #14
opgeven staat niet in woordenboek Coronel
San Juan 14 januari 2011 – Er waren veel berichten gisteravond op het internet en op Twitter die aangaven dat Tim Coronel was uitgevallen op proef 11. Alles leek er dan ook op dat dit het geval was, maar wie Tim Coronel een beetje kent wist dat hij er alles aan zou doen om het bivak te bereiken. De berichtgeving was dan ook te voorbarig want vanmorgen rond 9:00 uur Nederlandse tijd arriveerde Tim in het bivak. Pascal de Baar had Coronel op sleeptouw genomen en samen zijn zij over de proef naar het bivak gereden. Tim heeft inmiddels weer een starttijd gekregen en is vanmiddag weer gestart.

Ricardo Banana
14 januari 2011, 17:39
Al snel problemen op de proef
Tim Coronel was gisterochtend op weg gegaan naar de start en daar zonder problemen aangekomen. Na 71 kilometer op de stage kwam Coronel stil te staan met mechanische problemen. Al snel werd duidelijk dat het wel even zou gaan duren, Maar Tim was vast beraden de finish te halen. Op een bepaald moment vroeg de organisatie via iritrack of hij was uitgevallen, daar antwoordde hij op: "Nee, ga het probleem verhelpen en dan ga ik weer verder", want OPGEVEN IS GEEN OPTIE voor Tim. De organisatie vond dat goed; hij moest wel weten dat het op eigen risico was en dat hij de laatste deelnemer op de stage was. En toen werd het stil rondom Coronel tot hij per sms liet weten: "ik ben GEFINISHT!!”


Politiebureau
Voordat de assistentie arriveerde was Tim door de Argentijnse politie meegenomen naar het bureau vanwege veiligheidsredenen. De lokale politie vond het niet verantwoord om Tim alleen te laten wachten op de proef. Na wat sleutelen aan de McRae Buggy is Tim samen met Pascal de Baar weer op weg gegaan naar het bivak. Het was een lange donkere weg over de verlaten etappe, maar ze wisten uiteindelijk vanmorgen vroeg het bivak te bereiken. Het Team van ProDakar heeft hard gewerkt om de Buggy weer klaar te krijgen en Tim kreeg een starttijd van de organisatie en ging, na een korte ‘powernap’ onderweg naar de start van de 12de etappe.

Of er nog straffen uitgedeeld gaan worden n.a.v. de late binnenkomst en wat de precieze mechanische problemen waren is op dit moment nog niet duidelijk, maar een ding is zeker, het woord opgeven komt niet voor in het woordenboek van Tim Coronel.


Martin belde me om 10.24 uur. Ze waren weer in het bivak en niet alleen Tim maar ook Pascal schijnt weer een starttijd te hebben. Vannacht hadden ze Tim + 400 km. gesleept. Het was erg stormachtig geweest in de duinen. Omdat ze waarschijnlijk nu toch een groot deel van het parcours hadden gereden en assistentie hadden verleend, hebben ze weer starttijd gekregen van de organisatie. (bron: Herma Roesink)

Jan_Wandelaar
14 januari 2011, 19:26
(...)
Het goede presteren van Tim is niet onopgemerkt gebleven in de media en er wordt overal positief gereageerd.
(...)Tuurlijk is dat niet onopgemerkt gebleven in de media. Hij en z'n sponsors hebben immers dik betaald voor die media-aandacht.


(...)
want OPGEVEN IS GEEN OPTIE voor Tim.
(...)Uiteraard. Hij heeft voor aanvang van de rally media-aandacht gekocht totaan het eind van de rally (zo werken die overeenkomsten met de RTL's en de EuroSports van deze wereld nu eenmaal). En die fijne onafhankelijke en objectieve 'journalisten' geven nu eenmaal geen geld terug wanneer je meer media-aandacht hebt gekocht dan dat je deelname aan de rally lang is.

Ook zeggen de sponsors in het geval van uitvallen: "sorry, maar je bent niet meer in beeld. Als ons merk niet meer in beeld komt, dan betaal je het teveel aan ingekochte media-aandacht maar lekker uit eigen zak". Tja, in zo'n situatie is OPGEVEN IS GEEN OPTIE.

J.W.

rmjhexe
14 januari 2011, 20:49
Ja leuk ding! Heb ik trouwens net gekocht, koopje. Heb wel winterbanden bij de koop bedongen. Heeft Dakar ervaring, maar das al weer ff geleden, 1981.

bassie en adriaan mobiel,trouwens dacht dat jij een alfa man was:flatto-bye:

Ricardo Banana
15 januari 2011, 10:35
Jan Wandelaar heeft weer een hoop onzin opgeschreven.

Ik zal bij deze zeggen dat wat hij opschrijft inzake Dakar 2011 allemaal onzin is. Het lijkt wel of hij persoonlijk iets heeft tegen Tim en Tom Coronel.

Tim en Tom Coronel en hun sponsors betalen geen enkele euro aan Eurosport of RTL. Dat hebben zij helemaal niet nodig.

Sphinx
15 januari 2011, 16:10
Na twee weken rijden, twee nipte tweede plaatsen, een bijna-uitval en gisteren een helledag in een modderpoel van 500 km lang, is het Frans Verhoeven dan toch gelukt. Zijn teambaas vroeg of hij voor een top5 klassering wilde gaan. Het werd beter, Frans wint de laatste etappe in Buenos Aires :freu:

http://www.fransverhoeven.com/2009/images/stories/2011/stages2011/pics12/2011_dakar_stage_12_fv4sm.jpg

Jansen
15 januari 2011, 20:11
Tim en Tom Coronel en hun sponsors betalen geen enkele euro aan Eurosport of RTL. Dat hebben zij helemaal niet nodig.

Jammer dat je de inn and outs niet weet over de reclame afspraken tussen de teams en RTL7

A. RTL7 moet geld afdragen aan de organisatie om het hele circus te mogen
filmen op de afgesloten Dakar lokaties.

B. RTL7 wil een stuk kosten terug brengen door sponsoren ( kleding en teams)
State off Art en alle teams die wat meer willen dan alleen een interview.

C. Diverse deelnemers die zelf om een interview vragen met zoveel mogelijk
reclame te filmen.

Of de gebroeders Coronel het nodig hebben is niet de vraag (denk zelf van niet)
Maar je kan het ook doen om je publieksgeilheid te verhogen. :smoke:

Jan_Wandelaar
15 januari 2011, 21:23
(...)
Tim en Tom Coronel en hun sponsors betalen geen enkele euro aan Eurosport of RTL. Dat hebben zij helemaal niet nodig.
In 2010 hoorde Jan voor iedere uitzending op RTL van het WTCC de voice-over zeggen: Deze uitzending word mede mogelijk gemaakt door SEAT. Ben benieuwd of het dit jaar weer zo is, nu Tom Coronel in een ROAL Motorsport BMW 3-serie rijdt. Desalniettemin is er de afgelopen 6 jaar een hoop geld van SEAT Nederland richting RTL gegaan. Maar nee hoor, het is allemaal onzin wat Jan schrijft.


(...)
Ik zal bij deze zeggen dat wat hij opschrijft inzake Dakar 2011 allemaal onzin is. Het lijkt wel of hij persoonlijk iets heeft tegen Tim en Tom Coronel.
(...)Jan heeft niks persoonlijk tegen die olijke tweeling, maar tegen het type mens waartoe ze behoren (ego meer dan 2x zo groot dan hun talent). In de saunaclubs die we bezoeken lopen prostituees rond. Voor hoeren moet je zondag-middag naar het circuit van Zandvoort. Daar lopen ze rond in hun reclamebord annex race-overall.

Het moge duidelijk zijn dat de arm van Ricardo Banana niet alleen van de zon zo bruin is geworden. Blijkbaar heeft de olijke tweeling zoveel behoefte aan aandacht dat hun nieuwsbrief zelfs op een prostitutie-forum ge-copy-and-paste moet worden door 1 van hun handlangers.

J.W.

Jansen
15 januari 2011, 22:24
:freu::freu: Vriend Verhoeven vandaag nr.1 op de motor :freu::freu:

Beste Nederlander op de motor

Zelfs met een kapot blok waar hij zeer veel tijd mee verloor.

BMW For me The best

Ricardo Banana
17 januari 2011, 07:11
Nieuwsbrief Tim Coronel #15
Tim Coronel finisht Le Dakar 2011!

Buenos Aires 15 januari 2011 – Tim Coronel heeft vandaag de 181 kilometer lange etappe van Cordoba naar Buenos Aires zonder problemen uitgereden en bracht na 13 zware etappes voor de laatste keer zijn ProDakar McRae 4x2 Buggy aan de finish. Ondanks de problemen tijdens de laatste etappes wist Coronel toch de leiding in het singleseater klassement te behouden en zo voor de tweede keer op rij de hoofdprijs in de wacht te slepen.

Hallo Jan, hierbij de laatste

Big30
20 januari 2011, 16:38
De Dakar is vergeleken met de Rally van Monte Carlo toch niet meer dan een groot media circus wat weinig met de echte rally sport pur sang heeft te maken!

http://www.acm.mc/ramc/ramc_main.php?page=2011/accueil_2011.php

De Rally van MC das pas echte rally sport met schitterende beelden op Eurosport.

Ricardo Banana
27 april 2011, 11:06
Persbericht: Tim Coronel laadt accu’s op voor nieuwe Dakar uitdaging

Huizen 26 april 2011 – Tim Coronel houdt wel van een uitdaging en dat heeft hij de afgelopen jaren wel bewezen in de zwaarste rally ter wereld, Le Dakar. Twee maal ging hij alleen in een buggy de strijdt aan met de elementen en zichzelf en beide keren succesvol. Coronel was de eerste die solo, op vier wielen, Le Dakar finishte en schreef beide keren het single seater klassement op zijn naam. Voor de editie van 2012 heeft Coronel een nieuwe uitdaging gevonden. Tim wil de eerste zijn die met een geheel elektrisch aangedreven Buggy de eindstreep van Le Dakar gaat halen en wel zonder verlengsnoer!

Nadat Tim Coronel terug was uit Zuid Amerika begon hij meteen na te denken over de komende editie van de zwaarste rally ter wereld. De tweevoudig single seater winnaar wilde hogere ogen gaan gooien in het algemeen klassement en was op zoek naar een manier om de McRae 4x2 Buggy 160 kilo lichter te maken. Hiervoor klopte hij aan bij Aalberts Industries, die gespecialiseerd zijn in lichte en sterke materialen. Tijdens een gesprek met een vriend in een horeca gelegenheid werd Coronel gevraagd “waarom maak je de Buggy niet geheel elektrisch?” Waarop Tim verbaasd antwoordde: “Maar ik kan toch niet zoveel kilometers afleggen op een accu?” Toch bleek dit al mogelijk te zijn en Coronel kwam in contact met Novolectriq en All Green Vehicles. Beide partijen hebben enorm veel kennis in huis en AGV bouwt al jaren elektrische aandrijvingen voor voertuigen.

Coronel nam contact op met de Nederlandse astronaut Wubbo Ockels, die hoogleraar is aan de TU in Delft en objecten ontwikkeld die gebruikt kunnen worden voor voortstuwing of het opwekken van energie. Ockels was meteen enthousiast en er werden een aantal studenten op het project gezet die alles gaan berekenen. Ook wordt er gekeken naar zonnepanelen om stroom op te wekken voor de servicetrucks.
Onder de naam Green Dakar gaat het project verder ontwikkeld worden en ook de Dakar organisatie A.S.O. kijkt met belangstelling naar het idee van Green Dakar.

Coronel geeft aan dat hij ook in 2012 samen met Pro Dakar de strijdt weer aan gaat. “De samenwerking met Pro Dakar is goed en we hebben bewezen dat we een winnend team zijn. Er zal met kritische ogen gekeken worden naar het nieuwe project, maar ik hou wel van een uitdaging. Het is een soort van pionierswerk wat we doen en de mensen eromheen zijn super enthousiast. Houdt de komende maanden de website www.timcoronel.nl in de gaten voor het laatste nieuws omtrent de nieuwe uitdaging. Drive Electric, Drive the Future!”

Klik op de onderstaande link voor de promovideo http://www.youtube.com/watch?v=esIdf3rwTNk

Ricardo Banana
2 juni 2011, 10:52
Nieuws Electric Dakar Project Coronel slaat in als een bom

Het nieuws dat Tim Coronel in 2012 een poging gaat doen om met een volledig electrisch aangedreven McRae 4x2 Buggy de zwaartste rally ter wereld te bedwingen is letterlijk ingeslagen als een bom. Niet alleen in Nederland, maar vooral ook internationaal wordt het plan van de Green Dakar werkgroep met veel interesse gevolgd. Veel technische en vooral groene weblogs wereldwijd discusseren over hoe en vooral of het mogelijk is wat de Nederlanders van plan zijn en ook grote magazines als Wired.com koppen met het verhaal van Coronel en Green Dakar. Twee uur nadat het bericht naar buiten was gebracht scoorde het bericht al bijna 2 miljoen resultaten op Google en werd het vele malen ge-retweet op Twitter.

All Geen Vehicles (Ontwikkelaar van electrische voertuigen), Aalberts Industries (Internationaal actieve specialist in industriele producten), ProDakar (Het team achter Tim Coronel en de McRae Buggy) en de studenten van de Technische Universiteit Delft onder leiding van Wubbo Ockels (Voormalig astronaut en verantwoordelijke voor o.a de superbus) werken dagelijks keihard om de ideale afstelling te vinden voor het Zuid Amerikaanse avontuur in januari. De TU in Delft was ook verantwoordelijk voor de succesvolle Nuna wagens die, aangedreven door zonne-energie, hoge ogen gooiden in de World Solarchallenge. De eerste rijdende elektrische McRae 4x2 Buggy moet, als alles goed gaat, rond juni gereed zijn om te testen. Houdt www.timcoronel.nl de komende maanden goed in de gaten voor het laatste nieuws omtrent dit fantastische groene Dakarproject.

Hieronder een aantal links naar artikelen omtrent het Green Dakar project:

Wired.com

Rallyraid.net
Solarenergy-usa.com
TreeHugger

TU Delft

der lickmeister
10 juni 2011, 00:07
Ben zelf waarschijnlijk al een week voor kerst in argentinië , om een nieuwe motor en bak in te bouwen in een van onze buggy's die hiervoor meestrijd in het argentijnse kampioenschap en om uitleg en instructie te geven aan het argentijnse team,om daarna naar brazilië te gaan voor de technische en administratiefe controle. En dan gaat het weer van start

facial
10 juni 2011, 08:50
voor wie de deelnemers aan Dakar voor de race live bezig wil zien

http://www.dutchdakarchampions.nl/

der lickmeister
14 juni 2011, 22:36
Een nederlandse rally coureur zal ook niet verkeerd zijn bij lickmeisters team,ben er mee bezig om hem in de auto te krijgen

Big30
14 juni 2011, 23:24
Een nederlandse rally coureur zal ook niet verkeerd zijn bij lickmeisters team,ben er mee bezig om hem in de auto te krijgen
Niet doen lickmeister! Ik zal dat karretje wel besturen, geen probleem. Heb fietscross en ATB ervaring dus dat zit wel goed. Komt wel goed, de winnaar staat al vast, BiGBuGGy :biggrin:.

der lickmeister
14 juni 2011, 23:47
Niet doen lickmeister! Ik zal dat karretje wel besturen, geen probleem. Heb fietscross en ATB ervaring dus dat zit wel goed. Komt wel goed, de winnaar staat al vast, BiGBuGGy :biggrin:.ik zal big30 maar niet meenemen,anders komen we niet verder dan. Club black

Ricardo Banana
15 juni 2011, 07:40
Ja maar dat is ook niet verkeerd. Heb je toch maar weer aan mij te danken Lickmeister

der lickmeister
27 juni 2011, 23:54
De start van dakar 2012 zal plaatsvinden 400 km ten zuiden van buenos aires ,(balen geen club black of new port) en zal vervolgens rechtstreeks naar chili gaan,bij arica de grens over naar peru om te finnischen in lima,welbekent bij joran zal gelijk even kijken wat daar nog allemaal te wippen valt

Big30
27 juni 2011, 23:59
Ik zal er zijn geen probleem! Ik rij dat karretje wel en ken alle Clubs in Zuid-Amerika wordt een leuk reisje :biggrin:! Moet ik me nog laten inenten?

der lickmeister
29 juni 2011, 20:41
Ik zal er zijn geen probleem! Ik rij dat karretje wel en ken alle Clubs in Zuid-Amerika wordt een leuk reisje :biggrin:! Moet ik me nog laten inenten? mooi werk big 30 heb ik tenminste een prive chauffeur voor 4 weken en de garantie Van vele club bezoeken en sex,inenten is niet nodig we enten de dames wel in met onze spuit

der lickmeister
2 september 2011, 00:31
Dakar rally 2012 met 99 % zekerheid dat vw niet meedoet,zoals eerder mitshubishi de ook mee stopte grote kansen voor bmw of robby gordon en natuurlijk lickmeisters team, als nou eens big30 dat wagentje rustig zou rijden,heb ik s,avonds niks te sleutelen de de tijd om naar de dames te gaan

Sphinx
2 september 2011, 16:48
Nu we het toch over dakar hebben, Frans Verhoeven rijdt in 2012 op een Sherco.

Het Franse team Croco Adventures heeft hem voor drie jaar gecontracteerd.
Deze racebeer dacht even dat ie daarmee gelijk teamgenoot van David Casteu zou worden (zoals in KTM-tijden), maar Casteu heeft zijn eigen team.

http://www.fransverhoeven.com/2009/index.php?option=com_content&view=article&id=425:croco-aventures-en-frans-verhoeven-samen-in-de-dakar-2012&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=70


Dakar rally 2012 met 99 % zekerheid dat vw niet meedoet,zoals eerder mitshubishi de ook mee stopte

Klopt, VW gaat aan het WK rally meedoen, zijn nu al aan het testen met S2000 Skoda's. Hans Weijs Jr. mocht voor ze meedoen in de Deutschland Rally. Hij werd 13e en 2e SWRC auto.

Er zijn trouwens wel VW's vertegenwoordigd in Argentinië. Jean Marc Fortin van Overdrive Racing heeft twee Amarok Pickup's gekocht en die tot racepickups laten verbouwen.

Ricardo Banana
11 oktober 2011, 08:31
Electric Dakar 2012 komt te vroeg voor Tim Coronel

Zwammerdam 10 oktober 2011 - Een aantal maanden geleden kwam Tim Coronel naar buiten met het nieuws dat hij Le Dakar 2012 met een volledig elektrische Buggy wilde gaan rijden. Het project was in volle gang en samen met de projectgroep werd hard gewerkt om deze uitdaging te realiseren. Het project was groot en volgens velen onmogelijk, maar het eerste prototype van de elektrische McRae Dakar Buggy kwam er snel en heeft al verscheidene tests doorstaan. Dat het technisch mogelijk is heeft Coronel samen met de werkgroep bewezen, maar het lijkt er op dat Le Dakar 2012 net te vroeg komt om het elektrische avontuur te beginnen.

Coronel is op het punt aangekomen waarin het besluit genomen moet worden om het project door te zetten of te stoppen. Vooral het financiële aspect omtrent de logistiek en bestellingen qua High Tech materiaal heeft Tim doen besluiten om het project naar 2013 te tillen. Het financiële risico is op dit moment te groot om het project naar de tweede en laatste fase te brengen. Coronel is teleurgesteld over de gemaakte beslissing, maar is er zeker van dat hij in 2013 met een nog sterker elektrisch project aan de start van de zwaarste rally ter wereld zal staan.

Qua fundings leek het de goede kant op te gaan, maar vlak voor dat ‘the point of no return’ aanbrak bleek dat er in het huidige economische klimaat te weinig mogelijkheden waren om het project op korte termijn succesvol te laten worden. Mede hierdoor is het Electric Dakar project dit jaar een te groot risico. Met nog ruim 2 maanden voordat de start in Mar del Plata een feit is lijkt deze financiële tegenvaller een bommetje te leggen onder het project en de ambities van Tim om in 2012 als eerste deelnemer volledig elektrisch aan de finish van Le Dakar te verschijnen. Het uitstellen van het elektrische project betekend niet dat we Tim in 2012 aan de start van Le Dakar moeten missen. De altijd doorvechtende Coronel zal met een lichtere versie van de 2012 McRae Buggy voor de derde maal op rij voor de prijzen gaan in de single seater klasse en misschien wel voor een dagsucces algemeen. Voor Coronel is dit tevens een mooie kans om het vernieuwde lichtere chassis te testen voor de elektrische versie.

Tim Coronel: “Met pijn in mijn hart heb ik deze beslissing moeten nemen. We hebben met zijn allen erg hard gewerkt om dit project van de grond te krijgen en we zijn hier echt in geslaagd, maar je komt op een gegeven moment op een ‘point of no return’ en dat is nu aangebroken. Op het technische vlak hebben we alles klaarstaan, maar de fundings zijn nog niet toereikend om het project in 2012 al van start te laten gaan. Onze vaste en nieuwe partners steunen het project met veel enthousiasme en iedereen is dol enthousiast, maar je moet realistisch blijven en helaas hebben we nog niet genoeg financiële middelen. Vooral de logistieke kosten zijn erg hoog en ik ben van mening dat als we het doen dat we het dan goed moeten doen. Het is jammer dat we ons eerste doel niet hebben kunnen bereiken, maar het is uitstel en geen afstel. Ik ben er van overtuigd dat we met deze fantastische werkgroep in 2013 met een volledig elektrische Dakar Buggy aan de start staan van de zwaarste, maar mooiste rally ter wereld.” Coronel vervolgt: “We leven nu eenmaal in economisch mindere tijden en dat merk je ook bij de potentiële partners. Het is ook niet zo dat ze geen vertrouwen in het project hebben, maar financieel werd het een lastig verhaal. Ik ben gezegend dat ik een groot aantal trouwe vaste partners achter mij heb staan, maar hoe graag zij ook willen het benodigde budget kunnen zij niet alleen ophoesten. Hiervoor missen we net dat beetje extra financiële draagkracht.”

Ricardo Banana
9 november 2011, 18:12
Dakar Rally 2012 sterk Nederlands getint
Laatste update: 8 november 2011 19:46 info .PARIJS - De Dakar Rally 2012 is sterk Nederlands getint. Van de 465 voertuigen die op 1 januari aan de start staan in de Argentijnse badplaats Mar del Plata, hebben er 55 een bestuurder uit Nederland.

Foto: ANP Dat is een op de acht. Het is vooral Oranje boven bij de rallytrucks met 25 Nederlandse equipes op een totaal van 76.

De organisatie van de zware woestijnrally door Zuid-Amerika maakte dinsdag in Parijs de deelnemerslijsten bekend en presenteerde het etappeschema.

.De rally gaat deze editie van kust naar kust, want de finishplaats is Lima in Peru. Ertussen liggen veertien etappes, twee meer dan vorig jaar. De route is 8500 kilometer lang, waarvan 4200 in de klassementsproeven is verwerkt.


Bijzonder zwaar

Peru is nieuw in de Dakar Rally en de deelnemers krijgen in dat land vier etappes voorgeschoteld, die de organisatie als bijzonder zwaar omschrijft. Vooral de twaalfde en dertiende etappe voeren de voertuigen over hoge zandduinen.

''De route bepaalt de kwaliteit van deze editie. Er is een grote verscheidenheid aan moeilijkheden'', aldus directeur Etienne Lavigne.

Het wedstrijdkonvooi telt 185 motoren, 171 auto's, 76 trucks en 33 quads. Nederland is in alle categorieën aanwezig, behalve de quads.

Bekende namen op de motoren zijn meervoudig etappewinnaar Frans Verhoeven, Henk Knuiman en Daniël Willemsen, de negenvoudig wereldkampioen zijspancross. De Spanjaard Marc Coma en de Fransman Cyril Després zijn de grootste kanshebbers op de eindzege.


Van den Goorbergh

In de auto's zijn Tonnie van Deijne, Tim Coronel en oud-motorracer Jurgen van den Goorbergh inmiddels oudgedienden die voor de zoveelste keer het avontuur aangaan in de Dakar Rally.

Dakarveteraan Jan de Rooy reist als manager mee met zijn vrachtwagenteam van 38 man. Zoon Gerard de Rooy is een van de wedstrijdrijders, evenals neef en oud-winnaar Hans Stacey. Oud-Formule 1-rijder Jan Lammers stapt ook weer in een rallytruck, evenals de routinier Wuf van Ginkel, Marcel van Vliet en Hans Bekx.

Sphinx
9 november 2011, 20:00
een paar deelnemers op een rijtje:

BMW kiest voor de Mini All4 XRaid die voor o.a. Stephane Peterhansel en Nani Roma. Schijnbaar probeert winnaar van vorig jaar Nasser al Attiyah ook nog een plek in dit team te krijgen:

http://www.bmwblog.nl/wp-content/uploads/2011/07/X-Raid-Silk-Way-Rallye-2011-0611.jpg

Een ander voormalig winnaar, Giniel de Villiers, kiest voor een Toyota Hilux Proto, ontworpen in Zuid-Afrika en België. Ex-dakar rijder Gregoire de Mevius is er bij betrokken. Het leidt trouwens wel tot een gekke situatie. Bedrijfsleider Jean Marc Fortin is nl. copiloot voor de Pool Holowczyc, die met een Mini staat ingeschreven. Is dit nu belangenverstrengeling?

http://3d-car-shows.com/wp-content/uploads/2011/10/toyota-hilux-2012-02.jpg

Alfie Cox is door het Zweedse Pewano aangetrokken als bestuurder van hun Volvo XC60 prototype, nadat team-eigenaar en coureur Pelle Wallentheim eerder dit jaar onverwachts kwam te overlijden. Het project is nadien gewoon voortgezet, zoals Wallentheim zelf graag wilde.

http://www.marathonrally.com/news/typo3temp/pics/4987fe3f53.jpg

En er staan maar liefst vier Mitsubishi Racing Lancers ingeschreven op naam van Wevers Motorsport. Erik van Loon, Erik Wevers, Bernard ten Brinke en Gert Huzink (allen actief in o.a. het NK rally) zijn de coureurs. Tonnie van Deijne staat idd ook nog op de deelnemerslijst voor Team Autotrack, maar de Zeeuw gaf vorig jaar aan een jaar over te slaan. Dus of de Fransen hebben een fout gemaakt, of Van Deijne is op zn beslissing teruggekomen.

http://www.motorautosport.nl/img/nieuws/22-07-2011/Erik%20van%20Loon%20begint%20aanloop%20naar%20daka r%20in%20de%20van%20rally%20in%20Spanje/2.jpg

Bij de Trucks heeft Vladimir Chagin dan wel afscheid genomen, Kamaz-Master zet maar liefst acht trucks in om de titel te behouden. Kabirov en Mardeev krijgen gezelschap van o.a. Aryat Mardeev (idd the Chechen Assassin haalt zijn familie erbij) en Chagin's protegé Edvard Nikolaev. Daartegenover staat een blok van Team de Rooy, dat met Petronas een grote sponsor heeft gevangen en vijf trucks inzet. Vier daarvan zijn Iveco Trakkers voor Stacey, ex-wrc rijder Miki Biasion , Jo Adua en Pep Vila Rocca. De truck van Gerard is een geval apart. Vanwege zijn rugproblemen is er voor een cabine met neus gekozen, de zogenaamde Australische opzet.

http://www.bouwmaterieel.nl/public/ivecodakar.jpg

Het heeft even geduurd, maar voor het eerst in dertig jaar gaat er weer een "Neus" naar Dakar

http://www.iepvandermeer.nl/argeweb/downloads/sp-daf-nat-2800-pd-1982-jan-de-rooy_small.jpg

Big30
9 november 2011, 20:25
Ik weet dat DAF zich na dat zware ongeluk uit de Dakar terugtrok maar de van Rooy dynastie reed daarna nog jaren met een (zelf geprepareerde?) DAF mee dacht ik.

Waarom nu een IVECO? Kopen zie die gewoon standaard en tunen ze die dan nog wat bij? Zal toch wel geen eigen ontwikkeling zijn van de familie van Rooy, op zijn hoogst wat modificaties. Is de reden dat ze geen DAF truck rijden dat er geen standaard DAF truck meer is die makkelijk aan te passen is.

Of is hetzo dat IVECO de boel zwaar sponsort? Geen idee maar bij van Rooy denk je automatisch aan DAF al waren het maar de DAF jes waar de oude Jan in VKW mee crosste!

Kan met google nog wel vinden dat ze na een diskwalificatie in 2007 op GINAF overgingen. Zij dat specials op basis van standaard DAF trucks? Ik bedoel dan ook de gewone GINAF trucks.

http://janderooy.forum2go.nl/

Jansen
9 november 2011, 21:38
Een bedrijf waar de Daf's een hoofdrol in hadden.

Ma de Rooy heeft de zaak indertijd overgedaan aan de Gebroeders de Rooy.
De Zus van hun is getrouwd met Kusters en hebben in het klein een eigen transport bedrijf gehad achter de Willemstraat in Eindhoven.
Ma had een truckers cafe in Best waar jaren later de MC is gevestigd.
Maar dan praten we over de jaren '60.

Jan en Harry de Rooy hebben alles gedaan om zo groot mogelijk te worden met ruim 600 trucks vanuit Nederland en zelf het bouwen van Volume transporten met extra stevige assen van het merk Styer.
De rijksdienst van het wegverkeer hadden hun handen vol om steeds weer de trucks goed te keuren vanwege steeds groter worden en cabine steeds lager.
Ja dit was gewoon een eigen truck met nog net een Daf embleem erop.( maar er was geen betere motor dan een Daf zelfs zonder olie zou hij nog kunnen lopen)
Toen Daf failliet ging kwamen hele grote mannen ( mensen met een HBO en Universiteits opleidingen die overbodig waren bij Daf vanwege hun hoge salarissen)op straat te staan die later onder leiding van een bekend Tranporteur (speciaal transporten) een eigen vrachtauto produceerde wat nog veel beter was dan de huidige trucks die er rond reden in de jaren '80-'90
Maar vanwege de kosten konden deze vrijwilligers het toch niet op de markt laten komen ( de truck is wel af maar niet op kenteken aangevraagd om de kennis niet weg te laten halen)
Nee bij de herstart van Daf ( Paccard ) hebben ze daarna veel kennis ingekocht van andere merken die elkaar steeds meer gingen steunen om te overleven.

Nu Jan de Rooy en zijn broer enige jaren het roer aan hun zonen hebben overgeleverd hebben deze zonen gekozen voor een eigen weg.
De ene is naar Geldrop gegaan om daar naast de Daf een eigen bedrijf verder uit te bouwen waar Pa op de achtergrond mee werkt.
Maar ook hier is bij De Rooy de Mercedes aktief naast de vele Daf's.
Logisch omdat De Rooy Parts een contract heeft met Mercedes in Duitsland om onderdelen te verzenden over Europa en De Rooy volgens contract dit moet uitvoeren met Mercedes vrachtauto's die veelal snacht's tussen Dusseldorf en Eindhoven rijden.
Ook hier hebben ze afgelopen maand weer uitgebreidt om het mooie complex naast hun ook te betrekken.

De zoon van Jan de Rooy heeft Gerard de zaak in handen gegeven in Son en deze kiest voor ook andere merken zeker voor de auto transport.
Omdat de klad in de auto branche ook heeft toegeslagen in 2007 is het bedrijf dan ook op vele kosten gaan bezuinigen en wordt er veel samen gewerkt met IVECO.

Bij de Rooy is dan ook geen enkel emotioneel belang meer te vinden om met een DAF te gaan rijden ! nee het gaat altijd om geld dus kiezen zei wat hun het beste lijkt met zoveel mogelijk sponsergeld wat IVECO het beste momenteel te bieden heeft.

Dat er misschien toch nog enkele Prive rijders met een DAF's mee rijden is voor de echte liefhebber van een Nederlands produkt toch altijd mooi om bij de etappe uitslagen te kijken wat de Daf's dan weer gedaan hebben.

Het was een mooie tijd met Jan en Gerard de Rooy en Hans Stacy en Beks maar bij elke sport staan er weer nieuwe mensen op en merken die dan weer
de top10 gaan uitmaken.

Dat is ook met ijsberen die komen en gaan maar in de club zie je ook dat de verjonging toeslaat ook bij de ijsberen.

P.s. bezoek eens het Daf museum in Eindhoven het is het mooiste museum op vrachtauto,s wat in handen ligt van oud medewerkers van Daf die je graag info geven op hun trots.

Tongelresestraat hoek kanaal te Eindhoven

Sphinx
9 november 2011, 22:01
Bij de Rooy is dan ook geen enkel emotioneel gedrag te vinden om met een DAF te gaan rijden ! nee het gaat altijd om geld dus kiezen zei wat hun het beste lijkt met zoveel mogelijk sponsergeld wat IVECO het beste momenteel te bieden heeft.

Het ligt een beetje genuanceerder Jansen. De Rooy reed na het ongeluk van de Twinturbo van Theo vd Rijt lang niet mee, tot eind jarennegentig. Eerst twee jaar zelf een Daf geprepareerd, daarna met sponsoring van Gauloises werd er een speciale racetruck gebouwdDie Race-DAF's werden een aantal keren onderwerp van discussie voor en tijdens de race. Kamaz diende een paar keer een protest in en liet bv Hans Bekx op de voorlaatste dag afkeuren en uit de rally zetten om maar een 1-2-3 op het podium te hebben. De auto's van de Rooy zijn volgens mij het zelfde jaar of een jaar later nog voor de rally al afgekeurd vanwege problemen met onderdelen.

Toen schakelde men op Ginaf's over. Wuf van Ginkel deed al een tijdje mee met Ginaf trucks die een Caterpillar motor hadden, maar De Rooy koos nog voor een Daf-blok, juist wél vanwege de historie met Daf. Probleem was dat er steeds mechanische pech optrad en het podium niet haalbaar bleek. De Daf-motor was snel, maar ook breekbaar. Daarom koos men toen voor een Iveco motor, ook omdat ze zagen hoe de Iveco's van Markku Alen en Miki Biasion het in hun tweejarige Dakar-deelname deden. Nadat ze dus eerst die Ginaf-Iveco hadden, kozen ze daarna compleet voor Iveco, maar daar zat niet veel sponsoring aan vast, het was "eigenbau". Nu sponsort Iveco voor het eerst echt mee, ook omdat ze niet alles hoeven bekostigen met dank aan Petronas. En ze hebben het aardig voor elkaar zo lijkt het. Dat moet ook wel, de Russen gooien zelfs het Rode Leger en de Spetznaz in de strijd om de trucks te ontwikkelen en dit te kunnen blijven winnen.

Jansen
9 november 2011, 22:11
Ik gaf ook alleen aan dat de Rooy zelf kiest wat voor hun het beste is maar dat het ook duidelijk de keuze is van Gerard omdat Jan liever een Ginaf had laten rijden.
Gerard kiest daarom ook om de reden wat jij hier boven ook schreef en heeft een mooi team van 10 voertuigen bij zich met Hans Stacy die met verstand rijd en niet alleen met de poot op het gas en dan alles kapot rijdt.

Sphinx
14 november 2011, 19:13
Sebastién is afgelopen weekend voor de achtste keer wereldkampioen rally geworden. Helaas niet door de rally van Wales te winnen, maar doordat zijn grootste concurrent uitviel. Mikko Hirvonen was de enige die Loeb nog kon bedreigen om de titel, maar de Fin viel uit op vrijdag, waarna de race voor het weekend al beslist was. De strijd om de winst in de rally verloor Loeb echter van Hirvonen-s teamgenoot Jari-Matti Latvala, die op de zaterdag de leiding van de Fransman overpakte. Loeb kon zondag geen tegenaanval doen, want op een verbindingsrit kwam hij frontaal in botsing met een Spaanse toerist die voor het eerst in Engeland was, en dus op de verkeerde weghelft reed :hammer:

Latvala won de race uiteindelijk voor de Noren Mads Ostberg en Henning Solberg, naast Loeb en Hirvonen vielen ook Loeb's teamgenoot Sebastien Ogier en ex-F1 rijder Kimi Raikkonen uit.
De Nederlanders deden het in Wales verbazend goed. Dennis Kuipers reed in zijn oranje Ford Fiesta naar een achtste plaats en zet daarmee vier keer op rij een puntenfinish, want hetzelfde lukte hem ook in Duitsland, Frankrijk en Spanje. Over het gehele jaar verdeeld halen Kuipers en zijn Belgische copiloot Frederic Miclotte 21 punten op.

http://www.rallysportlive.com/wp-content/uploads/2011/11/wrc-rally-wales-gb-2011-dennis-kuipers.jpg

Nog opvallender was het WRC-debuut van Kevin Abbring en copilote Lara Vanneste. In een Skoda Fabia waarin ze nog nooit hadden gereden, in een rally die ze niet kenden reden de debutanten deze rally op uitnodiging van Volkswagen Motorsport. Niet alleen haalden Abbring en Vanneste een keurige 6e plaats op de enige asfaltstage in het parcours, maar op het eind stonden ze in Cardiff op het podium als 12e algemeen en snelste niet-WRC deelnemers. Oh, en vliegen zonder vleugels gaat ze ook goed af... BUKKEN!!

http://static0.ad.nl/static/photo/2011/2/5/2/album_large_1011182.jpg

der lickmeister
23 november 2011, 00:41
Ook der lickmeister was maandag afgereisd naar le havre om de auto,s en servicetruck door de technische controle te begeleiden,even worstelen met de franse slag maar we hebben weer gewonnen,ze begrijpen er ook niks Van die fransen halen 2 auto,s door elkaar.
Maar maakt het mij wel makkelijk de goedgekeurde met verkeerd paspoort Van de andere.
word dus makkelijk in plata del mar een goedgekeurde zonder keuringsrapport en een nog niet gekeurde met keuringsrapport

hitman
23 november 2011, 04:35
Een bedrijf waar de Daf's een hoofdrol in hadden.

Ma de Rooy heeft de zaak indertijd overgedaan aan de Gebroeders de Rooy.
De Zus van hun is getrouwd met Kusters en hebben in het klein een eigen transport bedrijf gehad achter de Willemstraat in Eindhoven.
Ma had een truckers cafe in Best waar jaren later de MC is gevestigd.
Maar dan praten we over de jaren '60.



Bij het truckerscafe zat ook een bezinepomp, ik heb daar toendertijd regelmatig met rijles moeten tanken, en een kartbaan.

De Willemstraat was helemaal niks een modderig veld en een nissenhut, begin jaren 70 hadden ze een stuk of acht vrachtwagens en reden Graard, Harrie en Jan zelf ook de hele week op de vrachtwagen.
Het bedrijf is pas goed op gang gekomen, na de verhuizing naar de Vliert.

Toen begin jaren 70 door Daf grote aantallen trekkers aan Iran verkocht werden en er door Daf mensen geronseld werden die voor 600 gulden onkostenvergoeding en een vliegticket Teheran-Amsterdam een auto naar Iran wilde rijden leek me dat wel wat, en een heleboel anderen ook, helaas werden er door veel van die anderen onderweg behoorlijke schades gereden, zodat De Rooy met het voorstel bij DAF kwam om die auto's te gaan vervoeren, en de rest is bekend

der lickmeister
12 december 2011, 20:55
Volgende week maandag zit ik in club black in buenos aires, dinsdag in san juan tot de 26e ,overdag werken s'avonds bier barbeque en vrouwen.hierna terrugvliegen naar buenos aires nog even naar club black.hierna 400 km rijden naar platta del mar voor de technische keuring de start en de vrouwen

Ricardo Banana
13 december 2011, 09:53
Hey Lickmeister,

Ik zit woensdag in Club Black en 2 januari.

Kom jij dan ook?

Groeten Ricardo

Sphinx
18 januari 2012, 19:39
Dakar afgelopen, het World Rally Championship begint pas.

De Monte Carlo Rally is weer in het programma opgenomen... en het WRC staat er financieel slechter voor dan ooit. Dezelfde bankier uit Rusland die ook Spyker en Saab wilde financieren heeft zich stiekem aardig laten gelden in Engeland. Hij kocht namelijk het bedrijf dat de rechten voor het WRC had van Mini en Prodrive-teambaas David Richards. Nu de bankier echter is gearresteerd is zijn bedrijf North One, dat ook Fifth Gear en enkele andere Discovery en ITV-programma's produceert, failliet verklaard. De officiële site van het WRC kon zelfs geen tijdwaarnemers meer betalen voor de live-timing op Internet. Dat liet men aan Citroen en de automobielclub van Monaco over.

In de wedstrijd zelf eigenlijk weinig écht nieuws: Loeb na een dag met vier stages aan de leiding, Latvala heel snel, maar binnen drie stages uitgevallen na een koprol. Mini weer een gevaarlijke outsider in een lelijke raceversie van de C(o)untryman. Moederbedrijf BMW wilde trouwens maar één Mini betalen, zodat Prodrive maar één fabrieksrijder heeft (Dani Sordo) en drie pay-drivers (Paolo Nobre, Pierre Campana en Armindo Araujo)


http://www.youtube.com/watch?v=xM05Ya38iSQ

Zucht, ik krijg een klein beetje heimwee naar de oude racebeermobiel :cool: Zo driftte ik ook een paar keer over de parkeerplaats op het werk (al ging dat per ongeluk ;) )

Volkswagen is trouwens ook in MC. Sebastien Ogier en Kevin Abbring (http://www.youtube.com/watch?v=OXb8YHCc2uw) (zie 5m55) doen mee in Skoda Fabia's. Loeb is tot nu toe 4e algemeen, Abbring 11e (niet gek voor een debutant)


http://www.youtube.com/watch?v=oyVG6B3_yt8&feature=related