PDA

Volledige versie bekijken : VN hekelen slechte voorbereiding op sneeuw

Big30
2 januari 2011, 12:53
http://www.nu.nl/buitenland/2413309/vn-hekelen-slechte-voorbereiding-sneeuw.html

Dat Europeanen en Amerikanen de voorbije weken zijn gestrand door de sneeuwval, komt door de gebrekkige voorbereiding van hun overheden. Dat hebben de Verenigde Naties vrijdag gezegd.

''De zware sneeuwval in Europa en de VS en de overstromingen in Australië maken eens te meer duidelijk welke gevaren er schuilen achter een slechte voorbereiding op de klimaatverandering en wanneer men geen plannen maakt om in te spelen op extreme klimatologische omstandigheden'', waarschuwde de Zweedse Margareta Wahlström.

Zij is binnen de VN verantwoordelijk voor het terugdringen van risico's voor rampen.

Jan_Wandelaar
2 januari 2011, 15:03
(...)
een slechte voorbereiding op de klimaatverandering en wanneer men geen plannen maakt om in te spelen op extreme klimatologische omstandigheden'', waarschuwde de Zweedse Margareta Wahlström.
(...)Wat een enorme bak onzin!!!!!!!!
Het klimaat veranderd niet in 1 of 2 jaar tijd, dat duurt eeuwen. Daar hoef je geen plannen voor te maken, dat gaat zo geleidelijk dat de natuur en de mensheid zich daar langzaam aan aanpassen.

Er is sprake van extreme weersomstandigheden. Wanneer we spreken over het klimaat zijn alle extremen eruit gehaald, en gaan we uit van de langdurige gemiddelden. Het feit dat zo'n Margareta Wahlström het in d'r koppie haalt om het in de media over "extreme klimatologische omstandigheden" te hebben is de reden dat de klimaat-hoax door weldenkende mensen niet serieus genomen word. Die klimaat-terroristen zijn namelijk in staat om zichzelf binnen twee woorden tegen te spreken.

J.W.

Sphinx
2 januari 2011, 15:27
Tja, de klimaatmaffia heeft zichzelf dan ook totaal geen goed gedaan door steeds opnieuw te proberen de zaken erger voor te stellen.

- Grafieken vervalsen zodat we inmiddels in theorie deze winter niet zouden moeten hebben omdat het daar te warm voor zou zijn.
- Roepen dat alle gletsjers over 50 jaar gesmolten zijn terwijl daar in dat getal nog ergens een '2' tussen had moeten staan.
- Een interview van National Geographic India met bergbeklimmers in Nepal als Scientific Evidence wegzetten
- en voor deze racebeer de druppel, een klimaatconferentie in Kopenhagen houden waar de hele santekraam in dure kerosinezuipende vliegtuigen heenkomt, of in het geval van klimaatheks Kramer, een dieselverstokende locomotief die een trein met sympathysanten voorttrekt.

Inmiddels valt het me op hoe snel de term Global Warming ineens is vervangen door klimaatverandering. Misschien moeten ze de Global Cooling theorie uit de jaren 70 maar weer boven water halen, toen zouden we er in de jaren 90 aangaan door een ijstijd. Binnen 10 jaar vonden ze iets nieuws, want in de jaren 80 kwam er het geloof dat 'acid rain' binnen 10 jaar ons einde zou zijn. En zo vinden ze steeds weer iets nieuws. Voor de leesgrage ijsberen hier: John Grisham had een heel goed verhaal over deze maffia met "State of Fear".

phoenix
2 januari 2011, 15:54
tja klimaatverandering impliceert dat er ooit geen klimaatverandering was. hihi, het enige wat me zorgen baart is de stank en toename van luchtvervuiling. Ik heb jaren netjes in de trein gezeten, maar de meeste managers vinden nu eenmaal dat je alles commercieel moet maken, dus ja, toen werd eht zeg maar concurerend goed bij de NS dat ik maar besloot overal met de auto heen te gaan en vooral oostwaarts weg van de file en vertraging of uitval vd ns! dus lang leven de privatisering van alles , we maken van alles gewoon bedrijven, dat het knmi nog niet commercieel hebben gemaakt, daar snap ik nou helamaal nik van, verkoop je gewoon elke dag goed weer, niks mis mee , net als een ns kaartje( altijd maar afwachten of je iets terukrijgt als jeje bedelbrief hebt ingediend en ja als het dan slecht weer wordt zeg je gewoon, tja slechte communicatie met de leiding van daarboven of eh bevroren klimaatmeters....en eh ja we kunnen de klant wel wat bieden, maar er moet ook winst gemaakt worden he................hihi

Picasso 1
2 januari 2011, 16:19
Op het moment dat er idiote overheidsposten worden gecreëerd, betekent het dat iemand 40 uur per week zich bezig houdt ons met dit soort onzin bestoken. Er valt heel veel te bezuinigen bij overheidsinstanties, de besparing is dan niet alleen zo zeer de directe kosten maar veel meer de indirecte kosten wat deze onzinnige overheidsbemoeienis de maatschappijen kost.

Big30
2 januari 2011, 16:35
Ik ben een absoluut voorstander van een klimaat verandering. Niet zo zeer een opwarming globaal gezien van de aarde (wat niet te betwisten valt) dan wel een opwarming locaal zoals de blijkt uit de cijfers van de Bilt.

Nee ik ben voor een verandering van ons gematigde Zeeklimaat naar een echt landklimaat met Warme zomers en Koude Winters.

Ik zie economisch gezien alleen maar grote voordelen! Zomervakantie in eigen land, wijnbouw en vruchtenteelt, elk jaar een elfstedentocht, besparing op kunstijsbanen etc. etc.

Nu moet er een nationale Task Force komen met aan plan om dit te realiseren, technisch moet het kunnen!

Kwestie van creatief zijn.

sofaking
2 januari 2011, 18:24
Ik ben een absoluut voorstander van een klimaat verandering. Niet zo zeer een opwarming globaal gezien van de aarde (wat niet te betwisten valt) dan wel een opwarming locaal zoals de blijkt uit de cijfers van de Bilt.

Nee ik ben voor een verandering van ons gematigde Zeeklimaat naar een echt landklimaat met Warme zomers en Koude Winters.

Ik zie economisch gezien alleen maar grote voordelen! Zomervakantie in eigen land, wijnbouw en vruchtenteelt, elk jaar een elfstedentocht, besparing op kunstijsbanen etc. etc.

Nu moet er een nationale Task Force komen met aan plan om dit te realiseren, technisch moet het kunnen!

Kwestie van creatief zijn.

Ik weet niet waar je woont, maar je moet eens je breedtegraad traceren over de globe om te kunnen vergelijken met andere klimaten op je hoogte.

Brussel bijv. ligt al een flink stuk ten noorden van steden als Quebec en Montreal. :eek: Vergeet je druiventeelt dus maar. Leve de golfstroom en het gematigd zeeklimaat. :freu:

Big30
2 januari 2011, 18:35
I

Brussel bijv. ligt al een flink stuk ten noorden van steden als Quebec en Montreal. :eek: Vergeet je druiventeelt dus maar. Leve de golfstroom en het gematigd zeeklimaat. :freu:

Yep das bekend en Madrid en NY liggen ook bijna op dezelfde hoogte, OK NY aan de zee en Madrid bepaald niet. Soit!

Creatief denken he! Een variabele instelbare golfstroom zou al een begin zijn :biggrin:.
We moeten gewoon control over het weer hebben en daarmee kunnen we ons eigen klimaat bepalen!

BefBeer
2 januari 2011, 18:41
Hoe kom je er in godsnaam bij dat zo'n iemand 400 uur zou werken?
Dat is een contradictio in terminis!

:)

BefBeer

Op het moment dat er idiote overheidsposten worden gecreëerd, betekent het dat iemand 40 uur per week zich bezig houdt ons met dit soort onzin bestoken. Er valt heel veel te bezuinigen bij overheidsinstanties, de besparing is dan niet alleen zo zeer de directe kosten maar veel meer de indirecte kosten wat deze onzinnige overheidsbemoeienis de maatschappijen kost.