Volledige versie bekijken : Carnaval!!! Echt Brabants, Limburgs of in een Club in NRW vieren :) ?
molaar
4 januari 2011, 22:20
Zet Stiffie er maar op voor de 5e maart om in Golden Dreams het carnaval te vieren, moet met de Brabantse eigenaars toch een waar feest worden :freu::freu:
Brabo`s die vasteloavundj vieren, :mad:bij voorbaat al kansloos Stiffie
:biggrin::biggrin:
Goedemorgenallemaal
4 januari 2011, 23:19
Brabo`s die vasteloavundj vieren, :mad:bij voorbaat al kansloos Stiffie
:biggrin::biggrin:
Heeej Menneke, ik kan jou denk ik nog wat leren op carnavalsgebied....
Maar ja, ik loop dan ook zo'n dertig jaar mee met Carnaval in Maastricht. Ik ben zelfs bij het vuur op het Amorsplein ( toen er nog geen lichtjes hingen en de muziek niet uit boxen kwam) mijn maagdelijkheid verloren.
Big30
4 januari 2011, 23:25
De bakermat van het echte Carnaval ligt toch in Brabant (Den Bosch, BoZ, Eindhoven, Breda etc.) en ja OK een beetje in Twente zoals bv. Oldenzaal???
Ik bedoel dat wat ze in Limburg vieren is toch maar een slap aftreksel van het Carnaval :biggrin::tongue::hah:?!?
Heb niet zo veel verstand van Carnaval maar dacht dat de Limburgers met Carnaval massaal afreisden naar Brabant om daar de typische Brabantse gezelligheid en gemoedelijkheid te ondergaan die tijdens het Carnaval zijn hoogtepunt bereikt, ja toch?
Tevens wil ik nog eens benadrukken dat ik dit niet schrijf om de Limburgers op de stang te jagen of uit de tent te lokken, absoluut niet! Ik ben een fan van al het moois wat uit het bronsgroen eikenhout komt.
Dan denk ik vooral aan aan ehm ehm denk, ja dan denk ik vooral :biggrin:!
Badslippers
4 januari 2011, 23:48
De bakermat van het echte Carnaval ligt toch in Brabant (Den Bosch, BoZ, Eindhoven, Breda etc.) en ja OK een beetje in Twente zoals bv. Oldenzaal???
Ik bedoel dat wat ze in Limburg vieren is toch maar een slap aftreksel van het Carnaval :biggrin::tongue::hah:?!?
Heb niet zo veel verstand van Carnaval maar dacht dat de Limburgers met Carnaval massaal afreisden naar Brabant om daar de typische Brabantse gezelligheid en gemoedelijkheid te ondergaan die tijdens het Carnaval zijn hoogtepunt bereikt, ja toch?
even happen
Whoeeeeeahhhhhhh!!!!
10 punten in mindering voor zoveel onbenulligheid en dan kom je er nog goed vanaf!
Big30
4 januari 2011, 23:49
even happen
10 punten in mindering voor zoveel onbenulligheid en dan kom je er nog goed vanaf!
Shit! Ik had op minimaal 50 ingezet, maar met 30 ga ik ook accoord hoor :biggrin::freu::biggrin:!
Willem2
5 januari 2011, 08:14
De europese (K)carnavalshoofdstad is Keulen-Köln-Cologne........
Niks brabants of limburgs an ;)
:wink2:
egon, Dr. Rammler
5 januari 2011, 08:25
:freu::freu: :freu: yeahhhhhh :chhers2: :klatsch::dance[1]: :prost::festeer: Kölle Alaaf !!!
sofaking
5 januari 2011, 15:20
Het carnaval van Aalst is door de UNESCO erkend als cultureel erfgoed van de mensheid. :freu:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/kunsten/1.906557
Goedemorgenallemaal
5 januari 2011, 21:20
Heb niet zo veel verstand van Carnaval
ga dan lekker naar een club tijdens die dagen...
maar dacht
Niet Doen!!!!!! Wordt je moe van!!!
Goedemorgenallemaal
5 januari 2011, 21:26
Het carnaval van Aalst is door de UNESCO erkend als cultureel erfgoed van de mensheid. :freu:
jaja , tesamen met de Amsterdamse Grachtengordel dus dat zegt ook niet zoveel meer
Twinangel
5 januari 2011, 21:39
De Mestreechter Carnaval is the best!
Big30
5 januari 2011, 21:47
O O Willem2 toch!!!
De (K)carnavalshoofdstad van NRW, OK zelfs van Duitsland is uiteraard Düsseldorf :tongue::baeh::hah:!
Viva Colonia ik bedoel :biggrin:!
Vieren ze daar Carnaval?
Big30
Dalton
5 januari 2011, 22:42
:freu::freu::freu: yeahhhhhh:chhers2::klatsch::dance[1]::prost::festeer: Kölle Alaaf !!!
HIER IN KEULEN WORDT PAS ECHT FEEST GEVIERD.:freu::freu::freu:
HET ZIJN NIET ALLEEN DE DVP'S WAARVOOR WE KOMEN MAAR DAT GROOTSTE FEEST IEDER JAAR OPNIEUW IN KEULEN GRANDIOOS ,DAAR KUNNEN DE NEDERLANDERS NA AL DIE JAREN DAT ZE HET GEPROBEERD HEBBEN NOG STEEDS NIET AAN TIPPEN:applaus::applaus::applaus:
rolly
5 januari 2011, 23:48
En ik maar denken dat Rio en Venetië de hoofdsteden van het carnaval waren..:rolleyes:
Rolly
Dalton
6 januari 2011, 08:25
En ik maar denken dat Rio en Venetië de hoofdsteden van het carnaval waren..:rolleyes:
Rolly
Je zoekt het te ver weg RIO verslaat alles maar dat weet toch iedereen.
Draaien en nog eens draaien met die lekkere kontjes:liebe2:
Alleen is het iedere keer weer een verrassing wanneer je 'smorgens wakker wordt:wand:
Goedemorgenallemaal
6 januari 2011, 10:50
Vieren ze daar Carnaval?
Big30
Niet zoals jij Carnaval kent Biggie....
Ja dus....
Goedemorgenallemaal
6 januari 2011, 10:58
Rolly
In Venetie is het Carnaval compleet doodgebloed, het huidige carnaval is een min of meer kunstmatige opleving met een toeristisch/commerciele inslag, in ieder geval niets traditioneels meer.
Het huidige Venetiaanse carnaval is door een vriend van mij omschreven als "het saaaaaaaaaiste carnaval ter wereld". Naast een paar lieden die mooi staan zijn op wat pleinen is het vooral op dure feesten en bals te doen.
sofaking
6 januari 2011, 13:15
Je zoekt het te ver weg RIO verslaat alles maar dat weet toch iedereen.
Draaien en nog eens draaien met die lekkere kontjes:liebe2:
Alleen is het iedere keer weer een verrassing wanneer je 'smorgens wakker wordt:wand:
In Tenerife wordt het Carnaval op Braziliaanse wijze gevierd, dus je hoeft niet helemaal tot Rio om die kontjes te zien shaken.
(Al is dat allemaal niks vergeleken met de echte Ojlsterse Voil Jeanette. :biggrin: )
In Nice (FR) vieren ze Carnaval ook redelijk uitbundig gedurende meerdere dagen.
Goedemorgenallemaal
6 januari 2011, 13:47
In Tenerife wordt het Carnaval op Braziliaanse wijze gevierd, dus je hoeft niet helemaal tot Rio om die kontjes te zien shaken..
Daarvoor kun je ook naar Lohmar-Durbusch en Hennef-Lichtenberg. en dan weet je dat service gegarandeerd is.
sofaking
6 januari 2011, 14:45
Daarvoor kun je ook naar Lohmar-Durbusch en Hennef-Lichtenberg. en dan weet je dat service gegarandeerd is.
Jamaar daar is't dan weer heel het jaar door carnaval.:dance00[1]:
egon, Dr. Rammler
9 januari 2011, 19:23
O O Willem2 toch!!!
De (K)carnavalshoofdstad van NRW, OK zelfs van Duitsland is uiteraard Düsseldorf :tongue::baeh::hah:!
Big30
Haha, du stehst wohl auch auf Pferdepisse und zum Lachen gehen die doch in den Keller :smile2:
Dalton
9 januari 2011, 23:21
In Tenerife wordt het Carnaval op Braziliaanse wijze gevierd, dus je hoeft niet helemaal tot Rio om die kontjes te zien shaken.
(Al is dat allemaal niks vergeleken met de echte Ojlsterse Voil Jeanette. :biggrin: )
In Nice (FR) vieren ze Carnaval ook redelijk uitbundig gedurende meerdere dagen.
In ARNHEM wordt in augustus carnaval RIO AAN DE RIJN gevierd nog dichter bij huis:freu::freu:
Goedemorgenallemaal
10 januari 2011, 10:04
Jamaar daar is't dan weer heel het jaar door carnaval.:dance00[1]:
valt wel mee, enige verkleden hoort wel bij carnaval en het si ook niet de bedoeling dat iedereen hetzelfde gaat, als ijsbeer bv....
stroman
10 januari 2011, 13:47
valt wel mee, enige verkleden hoort wel bij carnaval en het si ook niet de bedoeling dat iedereen hetzelfde gaat, als ijsbeer bv....
Of als sinterklaas
Willem2
18 januari 2011, 13:08
Ophef om verbod bierglas carnaval Maastricht............ http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/563657/2011/01/18/Ophef-om-verbod-bierglas-carnaval-Maastricht.dhtml
Spermie
20 januari 2011, 13:17
Er gaat niets boven het carnaval in OETELDONK!!!
Willem2
20 januari 2011, 13:23
Oh nee straks beginnen die kruikenzeikers ook nog te spartelen :cool: :biggrin:
Big30
20 januari 2011, 15:00
Er gaat niets boven het Carnaval in Lampegat!!!
Goedemorgenallemaal
20 januari 2011, 23:21
Er gaat niets
Boven
Carnaval!!!!!!
Tijdens carnaval denk ik niet eens aan een clubbezoek, bij een date denk ik altijd "welke club is hier in de buurt?"
Big30
20 januari 2011, 23:29
@GMA,
Nooit me gerealiseerd maar Rood Geel Groen zijn de carnavals kleuren! Weer wat geleerd, thxs ;).
Goedemorgenallemaal
21 januari 2011, 08:07
@GMA,
Nooit me gerealiseerd maar Rood Geel Groen zijn de carnavals kleuren! Weer wat geleerd, thxs ;).
Hangt een beetje van de streek af.... In ieder geval in (een groot deel) Limburg en Prinsenbeek en ook hele stukken Duitsland. In Den Bosch wit geel en rood, in Tilburg fel groen en oranje
egon, Dr. Rammler
20 februari 2011, 19:30
Ik geloof niet dat WILLEM en GABI met KYRA als theke naar HAPPY-GARDEN komen.
ik geloof, Willem moet in Keulen Karneval feiern :smile2:
molaar
20 februari 2011, 23:04
Dat zou verstandig zijn van Willem om karnaval in Köln te vieren.:freu:
Carnaval, lees voor limbo`s Vastelovundj, heeft niks met erotiek of prostitutie van doen.
Het is een geweldig volksfeest dat je in de kroegen en op de straat moet vieren met al zijn tradities en folklore.
Om dit cultureel erfgoed te gebruiken om klanten te lokken is erg goedkoop.:frown:
Nog ff en we krijgen een elf steden tocht in PHG
Niki heet dan Leeuwarden
Mila heet dan Sneek
Nora heet dan Stavoren
En ga zo maar verder en nog klunnen tussendoor:gruebel:
Big30
20 februari 2011, 23:14
Uit ervaring weet ik nu dat carnaval vieren in Keulen bepaald niet als een straf gezien moet worden ;).
n.b. bovenstaande 2 berichten uit PHG algemeen naar dit topic verplaatst.
Goedemorgenallemaal
21 februari 2011, 08:10
Dat zou verstandig zijn van Willem om karnaval in Köln te vieren.:freu:
Carnaval, lees voor limbo`s Vastelovundj,
Correctie: Vastelaovend.
heeft niks met erotiek of prostitutie van doen.
Het is een geweldig volksfeest dat je in de kroegen en op de straat moet vieren met al zijn tradities en folklore.
Om dit cultureel erfgoed te gebruiken om klanten te lokken is erg goedkoop.:frown:
Nog ff en we krijgen een elf steden tocht in PHG
Niki heet dan Leeuwarden
Mila heet dan Sneek
Nora heet dan Stavoren
En ga zo maar verder en nog klunnen tussendoor:gruebel:
Ik ben het met je eens, als je goed oplet zijn het eigenlijk alleen "Hollanders"die carnaval vereenzelvigen met sex en zuipen..... Wij in het zuiden, wij weten wel beter, eindelijk eens een paar dagen feest zonder dat we meteen aan neuken en "funnfziech Oiro" hoeven te denken.
Maar de commercie slaat toe en in wezen kun je het de Duitse ondernemers niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van dit Hollandse misverstand om hun omzet wat te verhogen.
Maar dat het misverstand in Holland wel erg wijd verbreid is, is op 11-11 door een oplettende ziggo kablekijker bewezen (Ziggo is gevestigd in Utrecht).
©: een bekende van GMA die zijn naam misschien liever niet op het IJBF ziet staan.... (Geeft niks , GMA bewaart de afgedragen rechten wel)
Admin
21 februari 2011, 12:15
Ik ben het met je eens, als je goed oplet zijn het eigenlijk alleen "Hollanders"die carnaval vereenzelvigen met sex en zuipen..... Wij in het zuiden, wij weten wel beter, eindelijk eens een paar dagen feest zonder dat we meteen aan neuken en "funnfziech Oiro" hoeven te denken.
Maar de commercie slaat toe en in wezen kun je het de Duitse ondernemers niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van dit Hollandse misverstand om hun omzet wat te verhogen.
Maar de oorsprong van het carnaval is toch dat het een zeg eet en drink festijn is gepaard gaande met een zekere mate van moreel losbandig gedrag!
Zie bv.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carnaval
Of wat platvloerser uitgedrukt: Carnaval is gewoon een vreet, zuip en sex festijn waar ook de Horeca in NL goed aan verdient door de gigantische drank omzetten.
Van oudsher is carnaval een eetfestijn, omdat het de laatste mogelijkheid was zich te buiten te gaan voor de vastentijd, waarin men zich beperkte tot het minimaal noodzakelijke.
Antropologisch gezien is het carnaval een omkeringsritueel, waarin maatschappelijke rollen worden omgedraaid en normen over gewenst gedrag worden opgeschort.
Met bovenstaande in het achterhoofd zou ik zeggen dat een club een logische, zo niet te zeggen de meest geschikte locatie is om Carnaval te vieren :tongue:.
Dat er in vele kroegen in Brabant en Limburg Carnaval wordt gevierd heeft bepaald weinig te maken met het instand houden van een cultureel erfgoed maar meer met het genereren van extra drank omzet. Waar overigens niets mee mis is voor de duidelijkheid.
Moet kunnen, evengoed als vd Valk altijd goed verdiend aan het Kerstfeest, heb nog nooit iemand horen zeggen dat vd Valk het Kerstfeest misbruikt voor commercieele doeleinden!
Goedemorgenallemaal
21 februari 2011, 13:15
Met bovenstaande in het achterhoofd zou ik zeggen dat een club een logische, zo niet te zeggen de meest geschikte locatie is om Carnaval te vieren :tongue:.
Juist niet..... Men is niet verkleed, althans niet anders dan normaal in clubs het geval is en met jouw redenering zou het die drie dagen moeten zijn dat de klanten bij binnenkomst € 50,00 krijgen en dat de dames moeten betalen....
Admin
21 februari 2011, 13:29
Juist niet..... Men is niet verkleed, althans niet anders dan normaal in clubs het geval is en met jouw redenering zou het die drie dagen moeten zijn dat de klanten bij binnenkomst € 50,00 krijgen en dat de dames moeten betalen....
Die redenering kan ik niet volgen. In NRW is het gebruik dat er ook al vele Carnaval Sitzungen plaats vinden de weekenden vooraf gaan aan de 3 dagen.
Dat was afgelopen weekend zo en zal dit weekend ook zo zijn. De gasten gaan natuurlijk wel degelijk verkleed en wel in IJsberen kostuum maar elk ander kostuum is uiteraard ook mogelijk ;).
Uiteraard betaal je als gast voor de verleende diensten, maar das logisch he!
Verder is het zo dat Carnaval van oorsprong een Germaans-Heidens feest is waarvan volgens recente opgravingen de wortels liggen in de vierhoek: Grefrath-Oedt-Kaarst-Bruggen.
Met name de Fundstelle nabij Oedt is archeologisch zeer interessant. Er zijn meerdere van deze locaties.
Gevonden heeft men daar o.a. een bloemetjes gordijn, een spieker, wat omhoog wijzende handjes, een fluitketel en de resten van een paard dat vermoedelijk in de gang stond (bij Jansen nog wel zo wordt beweerd!).
Kortom een ieder met enig historisch bewustzijn die een hart heeft voor het Germaanse Cultureel erfgoed is wel bijna verplicht dit weekend in Germania-NRW in een club carnaval te gaan vieren.
Rudi_NL
21 februari 2011, 22:58
En hier sluit ik me volledig bij aan. Hier in Maastricht brandt namelijk de lamp met carnaval. Helaas wel geen rode lamp!?
Toevallig is het vandaag trouwens precies twee jaar geleden dat ik een IJsbeer ben geworden. Dat was toen zaterdag 21 februari 2009, de dag nadat ik flink had doorgefeest op carnavalsvrijdag (de vrijdag vóór carnaval).
Ik was die zaterdag nog zo geil van al dat moois dat ik die nacht ervoor gezien had, dat ik persé naar een club moest. Van GoldenTime had ik wel eens gehoord dus daar maar naar heen gegaan. Het navigatiesysteem gaf trouwens meer Brüggens aan in Duitsland, maar gelukkig had ik na enig zoeken het juiste Brüggen gevonden waar ook Heidweg 1 bekend was.
Bij aankomst werd ik al meteen vrolijk dat mijn - toen juist nieuwe - auto goed bewaakt op een parking kon staan. Stel je voor dat die gestolen zou worden als je in Duitsland ligt te vogelen! Vervolgens ging ik met licht knikkende knieën naar binnen en dacht daar een paar dikke lelijke meiden aan te treffen en dat ik na een uur wel weer buiten zou staan.
Maar alles behalve dat. Allemaal lekkere jonge, strakke en knappe dames. Ik ben toen lang gebleven en ik noem het nu nog steeds de hemel op aarde.
Sindsdien nog vaak geweest en nog steeds. En sindsdien ook niet meer alleen carnaval in Maastricht, maar ook lekker in GoldenTime.