PDA

Volledige versie bekijken : Trinkgeld geven aan de Dames?



rmjhexe
16 januari 2011, 21:12
Naam: Alis

Haarkleur/-lengte : Donkerbruin / lang

Lengte dame : 1.77

Postuur/Cupmaat : Slank / B-cup

Nationaliteit/Taal : Pools

Tijdsduur : 1,5 uur

Prijs : ze wilde maar € 100 maar heb haar toch maar € 150 gegeven

Bart

:smile2:sorry maar zo gooi je ook onze ruiten in sinterklaasje:smile2:

Bart
8 februari 2011, 05:14
He RMJ Hex

Aan jou reactie te oordelen lijkt het er veel meer op dat jij "onze ruiten ingooit". Zo'n opmerking van je getuigt van weinig respect naar de dames toe die blijkbaar een goede dienst verlenen.

Ik hoop voor Alis dat jij nooit haar klant wordt. Maar ja, dat is weer niet aardig van me tegenover de andere dames.

Bart

Admin
8 februari 2011, 15:15
Topic naar Algemeen Ge-IJsbeer verplaatst. Betreft meer een algemene vraag namelijk. Wat vinden we er van om dames Trinkgeld te geven, dus wat meer dan waarop ze formeel (volgens de informele betaal huisregels ;)) recht op zouden hebben.

De een zal zeggen. Nooit, prijs is prijs. Een ander, nou ja soms kan het en weer een ander zal zeggen dat doe ik bijna altijd.

In het geval van Bart was het duidelijk niet de Dame die er om vroeg, dat komt ook wel eens voor en in zo'n geval kan ik me de reactie van rmjhexe wel een beetje voorstellen.

Willi69
8 februari 2011, 15:26
Das Thema ist nicht ganz neu ;):

=> Vaste prijzen of niet? Wat is jouw voorkeur (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=19434)
=> Standaardtarief betalen of ... ? / Prijsbeleid (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=12158)

Admin
8 februari 2011, 15:32
Das Thema ist nicht ganz neu ;):

Jein ;)! Hier ist die Frage mehr zahle ich Trinkgeld ja/nein. Das ist nicht gleich mit das Thema Standard Preisen. Aber klar da gibt es parallen, viele sogar.

noglangnietuitgewandeld
8 februari 2011, 16:51
Als ik erg tevreden over haar was dan gebeurt het wel eens dat ik een vijfje of een tientje wisselgeld laat zitten. Na een topervaring ga ik daar niet moeilijk over doen. Maar na een standaarddienstverlening zijn we ook wel eens bij de Theke gaan wisselen. Ging om 25,- voor een FT en ze had niet terug van 50,-. Zei ze. Wisten ze bij de Theke ook meteen wat we uitgespookt hadden :blow2:. Zij vond het niet leuk. Ik wel :biggrin:.

Dolfie
8 februari 2011, 19:06
:smile2:sorry maar zo gooi je ook onze ruiten in sinterklaasje:smile2:

Inderdaad,volledig mee eens!
Ik durf ook al wel eens na een topervaring de dame een fooi = 10 euro te geven maar een fooi van 50€:eek:
Hierdoor ga je dus de markt verzieken en binnekort willen de dames allemaal een fooi:hammer:
Beter is dan om een tweede sessie met de dame te doen waardoor ze zich gewaardeerd voelt en dan heb je er zelf iets meer aan:biggrin:

Grtz,Dolfie

Dalton
8 februari 2011, 19:21
Inderdaad,volledig mee eens!
Ik durf ook al wel eens na een topervaring de dame een fooi = 10 euro te geven maar een fooi van 50€:eek:
Hierdoor ga je dus de markt verzieken en binnekort willen de dames allemaal een fooi:hammer:
Beter is dan om een tweede sessie met de dame te doen waardoor ze zich gewaardeerd voelt en dan heb je er zelf iets meer aan:biggrin:

Grtz,Dolfie

Echte nederlanders oftewel kniepers,op de centen zitten.
Wanneer de dame goed is en je komt steeds weer terug bij haar wat maakt geld dan uit,een beetje geld voor een beetje liefde,daar zijn al vele lliederen over geschreven.
Het is maar goed dat de meeste ijsberen uit nederland altijd een vette fooi aan hun schatje geven,doe je dat niet en ze hebben honger dan kan het wel eens gebeuren dat je na het blasen onder je buik iets mis:ranting2::mad_6::angryfire::teuflisch:

Twinangel
8 februari 2011, 19:32
Na een goede service geef ik ook wel eens een tientje fooi. Behalve als ze er om gaan zeuren.

Dolfie
8 februari 2011, 19:36
Echte nederlanders oftewel kniepers,op de centen zitten.
Wanneer de dame goed is en je komt steeds weer terug bij haar wat maakt geld dan uit,een beetje geld voor een beetje liefde,daar zijn al vele lliederen over geschreven.
Het is maar goed dat de meeste ijsberen uit nederland altijd een vette fooi aan hun schatje geven,doe je dat niet en ze hebben honger dan kan het wel eens gebeuren dat je na het blasen onder je buik iets mis:ranting2::mad_6::angryfire::teuflisch:

Dalton jij verziekt op die manier de "markt":wand:
Grote fooien geven is niet alleen heel dom maar ook totaal nutteloos!!
De dames hebben VEEEEEEEEL liever dat je dan gewoon een keertje extra met hun op de kamer gaat!!!
Door lui zoals jij gaan bijvoorbeeld ook de prijzen in Thailand en andere voor ons goedkope sexparadijzen de hoogte in:hammer::hammer:
Jij bent toch ook zo geen domme Amerikaan die overal met zijn Dollars de prijzen kapot maakt:angryfire:

Grtz,Dolfie

rmjhexe
8 februari 2011, 19:36
deze echte hollander heeft vandaag in emmerich in een nieuwe partytreff voor 77 euro 3echt mooie dames mogen verwennen,jammer dat ik 2 euro parkeergeld betalen moest, o ja en ook nog de buik vol gegeten,:smile2:

Big30
8 februari 2011, 19:41
deze echte hollander heeft vandaag in emmerich in een nieuwe partytreff voor 77 euro 3echt mooie dames mogen verwennen,jammer dat ik 2 euro parkeergeld betalen moest, o ja en ook nog de buik vol gegeten,:smile2:

en nog Trinkgeld gegeven :biggrin:? jammer van die 2 euro trouwens, kan zo'n mooie dag toch maar mooi verpesten!

Jansen
8 februari 2011, 19:41
Echte nederlanders oftewel kniepers,op de centen zitten.
Wanneer de dame goed is en je komt steeds weer terug bij haar wat maakt geld dan uit,een beetje geld voor een beetje liefde,daar zijn al vele lliederen over geschreven.
Het is maar goed dat de meeste ijsberen uit nederland altijd een vette fooi aan hun schatje geven,doe je dat niet en ze hebben honger dan kan het wel eens gebeuren dat je na het blasen onder je buik iets mis:ranting2::mad_6::angryfire::teuflisch:

Echte Nederlanders oftewel kniepers dat is een Gelderlandse opmerking.

Brabanders en Zuid Hollanders zitten niet zo op de centen.
In de Horeca wordt in deze provincies de meeste fooi gegeven ook bij de benzine pompen en andere plaatsen als markten krijgen de meeste kooplui fooi.

De Noordelijke provincies kennen dat systeem fooi niet.

Gelderland is te zuunig doet net of ze het niet snappen als er fooi gegeven moet worden.
Arnhemmers en Nimwegenaren moeten altijd net pissen als ze aan de beurd zijn voor een rondje.

Limburgers kijken in de platte hand zelfs nog of ze geen stuiver missen :huch:

Belgen zijn nog erger die willen alles tot de cent afgemeten hebben.

Nederlanders staan bekend om te handelen maar dat is overgenomen van de zuidelijke landen

Gierig is een Nederlander niet maar wel zuinig :smoke:

Hij gaat met de caravan vol limonade,bier en aardappelen naar Spanje
Kost hem dus veel meer aan dure brandstof terwijl de aardappelen en limonade bij de Lidl in Spanje goedkoper zijn.:thefinger:

Ja maar gelukkig zijn er ook andere Nederlanders die zich soms schamen aan bovenstaande opmerkingen.


p.s. ik geef bij en goede sessie meestal 10 of hooguit 20 euri fooi
Maar geen E.50,- anders schroeven de meiden de prijzen op wat Dolfie ook opmerkte .

tifkad
8 februari 2011, 19:42
Jij bent toch ook zo geen domme Amerikaan die overal met zijn Dollars de prijzen kapot maakt:angryfire:

Grtz,Dolfie

Maar je bent wel heel blij als je zo'n domme amerikaan tegenkomt , of niet?

T.

Dolfie
8 februari 2011, 19:51
Maar je bent wel heel blij als je zo'n domme amerikaan tegenkomt , of niet?

T.

Alleen als ik ze tegenkom in de USA ben ik blij:biggrin:
Maar daarbuiten liever niet want ze drijven enkel de prijzen de hoogte in:angryfire:
Het ergste is dan nog dat de dames er meestal niet te veel moeten van hebben...zij prefereren meestal de Europese hoerelopers;)

Grtz,Dolfie

Picasso 1
8 februari 2011, 20:12
Het ergste is dan nog dat de dames er meestal niet te veel moeten van hebben...zij prefereren meestal de Europese hoerelopers;)


Hoe kleiner je fooi hoe harder ze tegen je liegen :biggrin:

tifkad
8 februari 2011, 20:22
Hoe kleiner je fooi hoe harder ze tegen je liegen :biggrin:

:biggrin:

T.

Big30
8 februari 2011, 20:23
MJ liet me weten dat hij altijd Trinkgeld geeft, maar wel in natura, zeg maar de directe weg:

http://www.vander-wal.nl/shop/images/products/Coca%20Cola/Fanta/9540_FANTA%20ORANGE%201,5LTR%20PET.jpg

Met gemak kan een dame hier 6 volle glazen van drinken.

MichelJ
8 februari 2011, 20:37
Soms ook:


http://www.delekkerstepizza.nl/pizzaimages/sprite_1.5.jpg


Maar niet in de living.

Bosco
8 februari 2011, 20:44
Van mij krijgen ze altijd 50 extra, als ze van me af kunnen blijven als ik lig te slapen in de kamer. :cool:

The Joker
8 februari 2011, 21:26
Ik vraag altijd 2% korting wegens contante betaling en 19% korting omdat ik geen BTW bon hoef :thefinger:

Badslippers
8 februari 2011, 21:34
Ha, ha, ha, "De markt kapot maken". Volgens mij is deze "Business" al zo rot als een mispel. Daar kan het fooitje van BS (of Bart) echt niet veel aan toevoegen. Ook van de quote: "sorry maar zo gooi je ook onze ruiten in sinterklaasje", schiet ik in de lach. Als ik het goed begrijp kan ik het beste nauwelijks tot geen fooi geven om mijn collega ijsberen een vriendendienst te bewijzen zodat zij zo goedkoop mogelijk aan hun trekken kunnen blijven komen. Ik moet dus solidair zijn met Ijsberen, die elkaars bloed soms kunnen drinken en op dit forum elkaar verbaal te vuur en te zwaard bestrijden. Nou, ik ben liever solidair met de dames die een half uur (of langer) mijn vriendinnetje willen zijn en het mij naar de zin maken dan met ijsberen die me hier door het slijk halen!

Ik geef standaard een fooitje. Dat kan een tientje of twintig euro zijn. En de criteria zijn al genoemd in eerder berichten namelijk "Klik", goeie sessie, sympathie, lol, plezier. En het is toch ook leuk als een dame eens iets extra's doet en niet tegelijk als een bedelaar of een doortrapte profi daar geld voor gaat vragen. Soms kamer je drie kwartier en hoef je maar een half uur af te rekenen. Dat vind ik top van een dame. Zo mocht ik een keer een dame in haar reet neuken zonder de bijbehorende 50 euro te betalen. Ze had er gewoon zin in!

Zedd
8 februari 2011, 22:37
Ik geef standaard een fooitje. Dat kan een tientje of twintig euro zijn. En de criteria zijn al genoemd in eerder berichten namelijk "Klik", goeie sessie, sympathie, lol, plezier. En het is toch ook leuk als een dame eens iets extra's doet en niet tegelijk als een bedelaar of een doortrapte profi daar geld voor gaat vragen.

Couldn't agree more ... Maar ja, mijn naam is dan ook Zedd Pinautomaat ... :biggrin: Als ik een leuke tijd heb gehad (én er er een grote herhalingskans is) krijgt ze vaak wat extra, was het dramatisch of superprofi dan geen cent... Mooi voorbeeld was laatst in Scandaloo, lekker ding blijft als aftersales ongeveer uur lapdancen en teasen, natuurlijk krijgt ze dan ook een drankje (a €30,-) als ik de rest een rondje geef. En wat al die centenneukers van een medeijsberen met hun panische angst voor marktverstoring daarvan vinden interesseert me werkelijk geen ene moer !!

Big30
8 februari 2011, 22:59
En wat al die centenneukers van een medeijsberen met hun panische angst voor marktverstoring daarvan vinden interesseert me werkelijk geen ene moer !!

Los daarvan is van marktwerking in economische zin ook bijna niet te spreken. Van een markt in de club (vraag/aanbod/evenwicht) is geen sprake. De club dicteert eigenlijk de prijs via de weliswaar informele club prijsstelling.

Ik heb de afgelopen jaren het nodige zien veranderen (veel meer clubs, de opkomst van Flatrate clubs) maar 1 element is onveranderd gebleven, een constante d.i. de prijs van 50 euro/30min.

Deze zal absoluut niet veranderen door het geven van wat trinkgeld (das ook al van alle tijden). Het enige wat iets is veranderd is dat in vele clubs 50/25/25/25 niet meer standaard is en vaak 50/25/50/25 wordt gevraagd wat op zich niet zo'n vreemde correctie is.

Als er al sprake is van marktwerking dan is dan op het Makro nivo onderling tussen de clubs waarbij je steeds meer clubs ziet komen waar de "Dienst" goedkoper wordt aangeboden.

Dat resulteert weer in een druk op de 50 euro/30m prijsstelling. Een druk omlaag en niet omhoog denk ik.

jacky pakutra
9 februari 2011, 00:34
hoewel er van zuivere marktwerking zoals gezegd geen sprake is door de informele prijsstelling, is er in de praktijk vaak toch wel verkapt sprake van (hoewel ik alleen over GT kan spreken).
mijn idee is dat, hoewel 75/u het standaardtarief is, wat in verreweg de meeste gevallen wordt gehanteerd er toch steeds meer dames komen die 100/u vragen.

Soms gewoon expliciet, en soms onder het motto: "ik doe alleen sessies van een half uur á 50 euro, want ik ben genoeg bezet, dus een uur is dan in principe twee sessies".

Duidelijk is natuurlijk dat, naarmate de populariteit van/vraag naar een bepaalde dame toeneemt, zij ook makkelijker hogere tarieven kan hanteren. Immers, als de ijsberen in de rij staan, zitten er altijd wel een aantal tussen die het hogere tarief willen betalen, terwijl anderzijds dames die 50% van de tijd op hun kruk spenderen, vaak al blij genoeg zijn met een 75/u klant.

hierdoor ziet men in feite al een stuk marktwerking: de aanbiedster kan gemakkelijker 100 euro vragen naarmate de vraag naar haar diensten groter is.

Bovendien werken deze praktijken als een soort van sneeuwbaleffect uit op andere dames: immers: als 2 dames 100 euro vragen en de andere 40 dames 75, dan zal een dame uit de tweede groep niet snel geneigd zijn om ook 100 euro te gaan vragen, aangezien voor de ijsberen er dan een relatief grote "goedkope groep" bestaat.

hoe groter de groep dames wordt die 100 euro/u gaat vragen, des te makkelijker is het voor een willekeurige dame om ook naar deze groep te "switchen".
immers, bij een verschuiving van bv 10 van de 40 dames naar groep 1 (100/u):
- de lat (looks/serviceniveau) om 100 euro te vragen komt klaarblijkelijk relatief steeds lager te liggen, dus de overstap wordt makkelijker
-hoe meer dames het doen, des te meer het een algemeen geaccepteerd fenomeen/laagdrempeliger voor de dame het wordt
-voor ijsberen wordt de goedkope groep steeds kleiner, en ook zij raken langzaam gewend aan het idee dat je voor dames die wat bijzonders te bieden hebben tov het gemiddelde een hoger tarief moet betalen.


mijn gedachte is dat door 50/50/50/50 enz te betalen, je aan feite ook meewerkt aan deze trend, waardoor steeds meer dames op den duur zullen gaan proberen om 100/u te gaan vragen, omdat het steeds "normaler" wordt. hierdoor worden de dames machtiger en krijgen zij meer invloed op de gemiddelde prijszetting.

al ben ik het ook wel eens met de gedachte, dat iedereen zelf moet weten wat ie doet en wat ie betaalt....maar feit is wel dat het mijns inziens uiteindelijk tot hogere prijszettingen zal leiden, aangezien je een trend creëert.

uiteraard ben ik het wel eens met de stelling dat anderzijds het feit dat er bv goedkope all in clubs komen, een tegengesteld effect op de prijs zou moeten hebben, echter in de praktijk merk ik hier weinig van. misschien zijn veel ijsberen toch conservatief/honkvast in hun clubkeuze en/of meent men dat in die "all in clubs" wat mindere dames rondlopen tov de reguliere clubs

kanttekeningen: - misschien stap ik relatief veel op de mooiste meisjes van de klas af en ligt het aan mij. ik moet dan ook wel opmerken dat ik als ik een wat gemiddeld uitziend/ en of niet extreem vaak bezet meisje neem, ik eigenlijk zelden het 100/u bedrag voorbij hoor komen.
-misschien hebben jullie geen last van dit probleem aangezien jullie er allemaal uitzien als Brad Pitt in zijn beste jaren en ik niet en is dat het.

Big30
9 februari 2011, 01:08
mijn gedachte is dat door 50/50/50/50 te betalen, je aan feite ook meewerkt aan deze trend, waardoor steeds meer dames op den duur zullen gaan proberen om 100/u te gaan vragen, omdat het steeds "normaler" wordt.
al ben ik het ook wel eens met de gedachte, dat iedereen zelf moet weten wat ie doet en wat ie betaalt....maar feit is wel dat het mijns inziens uiteindelijk tot hogere prijszettingen zal leiden, aangezien je een trend creëert.


Op je analyse is denk ik weinig aan te merken. Misschien wel dat het alleen werkt in Clubs waar zeg maar het aanbod goed is (en dat geldt voor GT denk ik nog steeds) en de vraag groot is en dat geldt zeker voor GT.

In een club die minder bezocht wordt en dames meer moeite hebben aan hun centjes te komen en dat geldt nu eenmaal voor de meerderheid van de clubs simpelweg omdat Gt de drukst bezochte van allen is, zie je wel eens een andere trend namelijk dat dames soms ook wel eens met minder dan 50 euro/30m genoegen nemen.

In ACA is 40 euro/30m de norm simpel omdat het in Ruhrpott barst van de RTC clubs waar 25-35 euro/20m gewoon is.

Overigens met 50/50/50 hoef je niet accoord te gaan ondanks het feit dat dames inderdaad formeel onafhankelijk werken in de de club.

Het zelfde mechanisme wat jij beschrijft heeft er voor gezorgd dat 50/25/25 in veel gevallen nu door 50/25/50 vervangen is.

Wat jij eigenlijk stelt is dat zeg maar de mooie en toch al druk bezette dames in GT die neem ik aan dus ook goede service verlenen het zich kunnen permitteren om 50/50/50 te vragen.
Of dat klopt weet ik niet maar het lijkt me wel een plausibele veronderstelling.

Tot slot wat jij noemt en naar refereert is wat anders dan zogenaamde prijsopdrijving door Trinkgeld, want daar geloof ik weinig in.

Stel dat alle dames in GT vanaf volgende week 50/50 gaan vragen en alle beren betalen het zonder zich te beklagen. Dan is na een week 50/50 geen trend meer maar een feit. Dat geloof ik dan weer wel!

Picasso 1
9 februari 2011, 09:22
Gewoon zorgen dat je meer verdient dan de gemiddelde clubbezoeker en dan is de uitgebalanceerde marktprijs altijd wel behapbaar voor je :gruebel:

ijsbeer11
9 februari 2011, 09:40
Dit topic heeft als onderwerp "Trinkgeld" maar de reacties die hieruit voort vloeien hebben bijna allemaal betrekking op het geven van fooien.

Mijns inziens is er in clubs als GT/LR geen sprake van "Trinkgeld" omdat daar simpelweg ale drankjes bij de entreeprijs zitten inbegrepen ook voor de dames.

Dames uit de Villa die ik goed ken/wat langer ken/regelmatig mee kamer krijgen van mij ook gerust een drankje op zijn tijd.
Het gaat bij mij vaak op de manier waarop, sommige rukken gewoon je kaart van je nek en gaan bestellen, anderen doen het op een leukere manier en dat heeft (bij mij) vaak meer succes


Waarom wordt er door het YBF niet aan alle ijsberen elke maand wat Trinkgeld gedoneerd? :biggrin:

noglangnietuitgewandeld
9 februari 2011, 10:06
Trinkgeld is gewoon het Duitse woord voor fooi.

Peter020
9 februari 2011, 10:25
Een komische taalverwarring.

ijsbeer11
9 februari 2011, 11:26
Hahaha, ik zat er op te wachten!

Goei visweer he, er wordt flink gehapt!


Ook ik ben noglangnietuitgewandeld :freu:

Admin
9 februari 2011, 13:23
http://de.wikipedia.org/wiki/Trinkgeld


Trinkgeld (auch Douceur, Pourboire (französisch) oder Tip (englisch)) ist die Bezeichnung für eine Barzahlung, die entweder als Zuzahlung für eine Dienstleistung (z. B. bei Kellnern, Pizzafahrern, Taxifahrern oder Zustellern) oder aber auch als eigenständiges Entgelt (z. B. als Toilettengroschen) gezahlt wird.

§ 107 Abs. 3 der deutschen Gewerbeordnung in der Fassung vom 7. Juli 2005 zum Trinkgeld: „Trinkgeld ist ein Geldbetrag, den ein Dritter ohne rechtliche Verpflichtung dem Arbeitnehmer zusätzlich zu einer dem Arbeitgeber geschuldeten Leistung zahlt.“

Im Gastronomiegewerbe hat es sich im deutschsprachigen Raum eingebürgert, etwa 5 bis 10 % des Gesamtbetrages als Trinkgeld zu geben, wenn man mit Speisen, Getränken und Service zufrieden war. Bei Kreditkartenbezahlung wird geschätzt, wenn das Trinkgeld bar gegeben wird, damit das Trinkgeld nicht um die Provision der Kreditkartengesellschaft geschmälert wird. In Nordamerika, wo das Trinkgeld Teil des Gehaltes der Angestellten ist, gelten 15 bis 20 % als angemessen.

Dalton
9 februari 2011, 14:46
p.s. ik geef bij en goede sessie meestal 10 of hooguit 20 euri fooi
Maar geen E.50,- anders schroeven de meiden de prijzen op wat Dolfie ook opmerkte .


Ook wanneer je de hele avond met ze heb liggen rampetampen,zielig JANSEN,
jij mag al wel 100 euro fooi geven omdat ze met je de kamer opgaan:biggrin::biggrin:
Ze zijn al meer geld kwijt aan de KNO arts wanneer jij klaar bent met ze,kapotte plinten en gebroken spiegels en dan nog eens dat geschreeuw van jou wanneer je klaarkomt:teuflisch::teuflisch:

Goedemorgenallemaal
9 februari 2011, 16:03
Jeemig 50 euro fooi.
Een fooi , daar is niks mis mee maar 50 euroos lijkn me wat overdreven bij een standaardbedrag van 100 euros.

Picasso 1
9 februari 2011, 17:21
Jeemig 50 euro fooi.
Een fooi , daar is niks mis mee maar 50 euroos lijkn me wat overdreven bij een standaardbedrag van 100 euros.

Dan is vaak de interesse van de klant voor de dame meer dan sexueel. Bij het geven van fooien zit er vaak een eigenbelang inbegrepen.

Gondolas9
9 februari 2011, 17:55
Misschien de titel aanpassen: i.p.v. Trinkgeld Bestechungsgeld. Smeergeld. Zo'n fooi dient immers enkel om toekomstige activiteiten gesmeerd te laten verlopen.

facial
9 februari 2011, 20:06
Ik geef ze liever wat anders te drinken na het klaar komen dan geld:biggrin:

noelcitroen
9 februari 2011, 20:46
-misschien hebben jullie geen last van dit probleem aangezien jullie er allemaal uitzien als Brad Pitt in zijn beste jaren en ik niet en is dat het.

Een hoop van die meiskes komen uit gescheiden gezinnetjes en hebben behoefte aan een vaderfiguur. Als je dus met je grijze kneiter de hut binnenstapt heb je gelijk aandacht, zonder dat je je verder om je looks zorgen hoeft te maken:biggrin:

Als je in de pauschalbranch vertoeft is het al lastiger om de dames iets extra's te geven. Toch gun ik mijn vriendinnetjes wel wat extra's, dus verzin je een truuc: soms even pauze machen met een meisje op de kamer. Scoort ze toch haar kruisje, maar kan ze gewoon een halfuurtje uitrusten zonder dat ze hoeft te werken. ;) Dan komt het extraatje weliswaar niet uit eigen zak (op zo'n moment komt er zelfs helemaal niets uit mijn zak), dus benadeel ik indirect weer anderen als de uitbater z'n dagprijs moet opschroeven om weer kiet te spelen...:baeh: Maar de juffen vinden het prettig dat je ook aandacht voor ze hebt zonder dat je ze gelijk op je stok wil prikken:)

uurtje
9 februari 2011, 21:18
waarschijnlijk benadeel je dan de andere meisjes ook nog....afhankelijk van hoe het geweldige systeem werkt.....

Badslippers
9 februari 2011, 22:32
Dan is vaak de interesse van de klant voor de dame meer dan sexueel. Bij het geven van fooien zit er vaak een eigenbelang inbegrepen.

Dat speelt zonder meer een rol (beide stellingen). Ik druk een bepaalde parkeerwacht van "Golden Time" ook weleens een tientje in zijn hand. Hij is altijd vriendelijke, maakt een praatje en dirigeert me zonder blikschade uit de soms erg krappe parkeerplekken. Hij is een sympathieke gozer en die gun ik een kleinigheidje. Uiteindelijk heb ik daar belang bij want ik heb toch een paar keer meegemaakt dat auto's voor mij rechtsomkeert konden maken en naar het "Tierpark" konden kachelen terwijl hij mij vervolgens de binnenplaats op loodste om me een parkeerplaats toe te wijzen.
Zo zit de wereld gewoon in elkaar. Het is tweerichtingsverkeer. En toch worden er nog steeds geen parkeertarieven gehanteerd!

Big30
9 februari 2011, 22:36
Dat speelt zonder meer een rol (beide stellingen). Ik druk een bepaalde parkeerwacht van "Golden Time" ook weleens een tientje in zijn hand. Hij is altijd vriendelijke, maakt een praatje en dirigeert me zonder blikschade uit de soms erg krappe parkeerplekken. Hij is een sympathieke gozer en die gun ik een kleinigheidje.

Schande BS, je gooit voor ons de glazen in en verpest de markt :tongue:!

Ik geef standaard niets, maar op de nieuwjaars receptie toen ik mooi voor de deur kon parkeren was ik heel vrijgevig en gaf de brave man wel even mooi 50 eurocent. Hij keek heeeeeeeel blij hoor ;).

Picasso 1
9 februari 2011, 22:41
Uiteindelijk heb ik daar belang bij want ik heb toch een paar keer meegemaakt dat auto's voor mij rechtsomkeert konden maken en naar het "Tierpark" konden kachelen terwijl hij mij vervolgens de binnenplaats op loodste om me een parkeerplaats toe te wijzen.

Zo zie je maar, mijn stelling gaat bij de parkeerwacht ook op
https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=202607&postcount=16
jij kreeg de waarheid te horen en de andere auto's een leugen :tongue:

Badslippers
9 februari 2011, 22:54
Schande BS, je gooit voor ons de glazen in en verpest de markt :tongue:!


Ha ha, ja de parkeermarkt.



Ik geef standaard niets, maar op de nieuwjaars receptie toen ik mooi voor de deur kon parkeren was ik heel vrijgevig en gaf de brave man wel even mooi 50 eurocent. Hij keek heeeeeeeel blij hoor ;).

Jij ook? Ik had tijdens de nieuwjaarsreceptie een van de beste plaatsen, direct links waar altijd zo'n vijf auto's staan, langs de Porsche Boxter.

Big30
9 februari 2011, 23:05
Jij ook? Ik had tijdens de nieuwjaarsreceptie een van de beste plaatsen, direct links waar altijd zo'n vijf auto's staan, langs de Porsche Boxter.

Je stond inderdaad naast mij geparkeerd ;).

MiniME
10 februari 2011, 00:17
Zoals ondertussen genoegzaam bekend ben ik voorstander van vooraf(!) duidelijkheid over de prijzen, zodat je in een bepaalde club weet waar je aan toe bent en niet hoeft te lopen te steggelen over de prijzen met de dame waar je intimiteit mee wilt hebben (en waarbij over geld praten dus zeer verstorend is).

Uitgaande van bovenstaande, geef ik bij een goede sessie ALTIJD een fooi. Op deze manier geef je blijk van waardering en is het dus ook echt een extraatje (de prijs stond immers vast, en JIJ besluit iets extra's te geven). In de praktijk betekent dit dat ik bijna bij alle sessies in PSR, Oase en F39 meer betaal dan de standaard(!) prijs en ik met plezier terugkeer naar deze clubs en de desbetreffende dames. Wederzijds wordt je een volgende keer ook weer met plezier ontvangen.

Bij een matige/slechte sessie betaal ik uiteraard niets extra (dan is eigenlijk de standaard prijs al teveel, maar goed, die staat vast en moet je dus betalen :cool:). En dames die zelf om een fooi vragen..........kunnen er uiteraard ook naar fluiten (life is a bitch.......and you are one of them!).

Red Devil
10 februari 2011, 10:23
In Nederland zijn fooien nooit verplicht en is bijv. bedieningsgeld inbegrepen in de prijs. (Ik weet niet of dit in Duitsland ook geldt.)

Een fooi is dus een aardigheidje, bijv. voor een goede dienstverlening. Gebruikelijk is 5 tot 10 procent. Een fooi van 50 %, zoals Bart gaf, is dus buitensporig. Zolang Bart echter de enige blijft, zal de markt niet verpest worden. Wanneer echter blijkt dat (veel) meer ijsberen hun geld los in de pels hebben zitten, wie verwijt het dan de dames dat zij hun prijzen verhogen? Kwestie van marktwerking. Jammer is het wel voor de vele geile modale loonslaven die de 'hoereca' bezoeken.

Groeten,
Red Devil :teuflisch:

Boy69
10 februari 2011, 10:33
Bij een matige/slechte sessie betaal ik uiteraard niets extra (dan is eigenlijk de standaard prijs al teveel, maar goed, die staat vast en moet je dus betalen :cool:). En dames die zelf om een fooi vragen..........kunnen er uiteraard ook naar fluiten


Deze keer ben ik het volledig met je eens

Nami
10 februari 2011, 11:02
Probleem vind ik altijd die briefjes van E5,-. Die heb ik vrijwel nooit in mijn beurs zitten. En als ik voor een uurtje 75,- moet betalen wat bijna nooit voorkomt tenzij geen FT wordt aangeboden, vind ik het schraal om E80,- te geven en dan E5,- terug te vragen.
Verder vind ik dat een ieder het zelf moet weten en het hangt van de situatie af. Wanneer ik een toptijd met iemand heb gehad en de DVP rekent standaard E50,- per half uur, dan vind ik dat ze al genoeg heeft verdiend. Ik geef eerder fooi bij de lager geprijsde toppertjes die een extraatje verdienen. :rolleyes:

Red Devil
10 februari 2011, 12:44
Probleem vind ik altijd die briefjes van E5,-.

Daarom spaar ik briefjes van € 5 (en van € 20).

Groeten,
Red Devil :teuflisch:

Dalton
10 februari 2011, 13:13
Zoals ondertussen genoegzaam bekend ben ik voorstander van vooraf(!) duidelijkheid over de prijzen, zodat je in een bepaalde club weet waar je aan toe bent en niet hoeft te lopen te steggelen over de prijzen met de dame waar je intimiteit mee wilt hebben (en waarbij over geld praten dus zeer verstorend is).

Uitgaande van bovenstaande, geef ik bij een goede sessie ALTIJD een fooi. Op deze manier geef je blijk van waardering en is het dus ook echt een extraatje (de prijs stond immers vast, en JIJ besluit iets extra's te geven). In de praktijk betekent dit dat ik bijna bij alle sessies in PSR, Oase en F39 meer betaal dan de standaard(!) prijs en ik met plezier terugkeer naar deze clubs en de desbetreffende dames. Wederzijds wordt je een volgende keer ook weer met plezier ontvangen.

Bij een matige/slechte sessie betaal ik uiteraard niets extra (dan is eigenlijk de standaard prijs al teveel, maar goed, die staat vast en moet je dus betalen :cool:). En dames die zelf om een fooi vragen..........kunnen er uiteraard ook naar fluiten (life is a bitch.......and you are one of them!).


Niet werken op de kamer door een dvp is ook geen geld beuren zelfs de standaard prijs niet.
De dvp's die dat doen krijgen zo een slechte naam in een club en gaan dan beter hun best doen en leggen de ijsberen er niet meer in maar blijven jullie gewoon betalen bij een slechte service dan zal dat door blijven gaan.

duivenmelker
10 februari 2011, 14:01
Als ik naar PSR of Freude ga dan heb ik regelmatig pralines mee voor de dames , morgen ga ik terug naar PSR, zojuist mijn voorraad pralines ingeslagen en rozen besteld voor Marion als kompensatie voor mijn vrijkaartje . De dames in PSR zullen me weer graag zien komen .
Voor enkele toppertjes van mij heb ik iets extra bij .
Het is praktischer voor mij om pralines mee te nemen dan bloemkolen of rode kool .

Admin
10 februari 2011, 14:59
Het is praktischer voor mij om pralines mee te nemen dan bloemkolen of rode kool .

De kwoot van de week ;)!

Admin
10 februari 2011, 15:08
http://de.wikipedia.org/wiki/Trinkgeld

Im Gastronomiegewerbe hat es sich im deutschsprachigen Raum eingebürgert, etwa 5 bis 10 % des Gesamtbetrages als Trinkgeld zu geben, wenn man mit Speisen, Getränken und Service zufrieden war. Bei Kreditkartenbezahlung wird geschätzt, wenn das Trinkgeld bar gegeben wird, damit das Trinkgeld nicht um die Provision der Kreditkartengesellschaft geschmälert wird. In Nordamerika, wo das Trinkgeld Teil des Gehaltes der Angestellten ist, gelten 15 bis 20 % als angemessen.


In Nederland zijn fooien nooit verplicht en is bijv. bedieningsgeld inbegrepen in de prijs. (Ik weet niet of dit in Duitsland ook geldt.)

Groeten,
Red Devil :teuflisch:

In D eigenlijk gelijk aan in NL. In de VS ligt dat wel anders, daar behoor je in de horeca standaard de 15-20% wel te geven.

Wie geeft de Thekefrau Trinkgeld omdat ie tevreden is met de verleende Horeca service in de Club ;)?

BefBeer
10 februari 2011, 20:27
Thekefrau krijgt nooit geld van mij.
Ik geef ook de jongens die de handdoeken ophalen etc nooit geld.
Neem altijd aan dat die door de baas betaald worden.
Wel groet ik deze mensen altijd omdat het zonder hun een puinzooi wordt en bedankt ik de thekafrau als ik wegga en zeg dat ik genoten heb.

BefBeer'

Znipper
24 juni 2011, 10:56
Hoi allen,

Als je met een dame een goede sessie gehad hebt geef je, vind ik, een fooi. Bij mij is dat meestal zo'n 10 euro. Ik heb echter geen flauw idee of dit te hoog of te laag is.

Wellicht dat jullie hetzelfde hebben, want ik zit altijd te dubben wat nou ongeveer een gangbaar bedrag is.

Kortom: als jullie een fooi geven,
hoe hoog is dat dan ongeveer ?

Stiffmaster
24 juni 2011, 11:57
Hoi allen,

Als je met een dame een goede sessie gehad hebt geef je, vind ik, een fooi. Bij mij is dat meestal zo'n 10 euro. Ik heb echter geen flauw idee of dit te hoog of te laag is.

Wellicht dat jullie hetzelfde hebben, want ik zit altijd te dubben wat nou ongeveer een gangbaar bedrag is.

Kortom: als jullie een fooi geven,
hoe hoog is dat dan ongeveer ?

Bij mij is dat ook afhankelijk van de prestaties en de tijdsduur, ik zeg altijd maar zo met een beetje geluk geef je iets meer en krijg er vaak ook wat voor terug :smoke::smoke:

Willi69
24 juni 2011, 13:00
=> Trinkgeld geven aan de Dames? (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?24554-Trinkgeld-geven-aan-de-Dames) ;)

Admin
24 juni 2011, 13:08
Wordt amerikaan en ga uit van 10-15% .....:rolleyes: :cool:

Costana
24 juni 2011, 15:05
Waarom drinkgeld geven ?

Een advocaat, notaris, bankier etc geef je toch ook geen drinkgeld. Zelf indien het beoogde resultaat bereikt werd.
Deze verlenen ook diensten waarbij ze relatief gemakkelijk geld scheppen, net als de dvp's (los van inkomsten die al dan niet afgedragen worden, daar hebben wij als saunaclubbezoeker geen band mee)

Als er zijn die het verdienen in een club dan zijn het nog de poetsjongens, de kok's, etc.

Badslippers
26 oktober 2012, 10:05
Ook de dames die €75 per uur vragen vragen €25 drinkgeld en reageren teleurgesteld als ze 't niet krijgen.


Ze zijn nog meer teleurgesteld als je ze daarna nooit meer boekt. De geldwolven die NA de sessie doodleuk 100 euro vragen terwijl 75 de standaard is voortaan links laten liggen. Ik wil een dame best eens wat extra's geven als de service goed is maar dat gebedel is dodelijk voor haar.

Iedereen verdient weleens iets extra's in de vorm van een fooi als de dienstverlening naar jou gevoel iets toevoegt. Een parkeerboy die moeite doet om een mooie parkeerplaats voor jou te ritselen, een dame die zorg besteedt aan haar gast of een poetsboy die mijn blikken "Red Bull" in de koelkast bewaard voor later op de avond.

Goedemorgenallemaal
26 oktober 2012, 10:48
Waarom drinkgeld geven ?

Een advocaat, notaris, bankier etc geef je toch ook geen drinkgeld. Zelf indien het beoogde resultaat bereikt werd.
Deze verlenen ook diensten waarbij ze relatief gemakkelijk geld scheppen, net als de dvp's (los van inkomsten die al dan niet afgedragen worden, daar hebben wij als saunaclubbezoeker geen band mee)

Als er zijn die het verdienen in een club dan zijn het nog de poetsjongens, de kok's, etc.

Je noemt wel een paar "makkelijke"beroepen. Overigens MAG je twee van de drie genoemdne beroepen bijna niet eens een kerstpakket of een kaartje sturen , maar da's een andere discussie. Maar de vuilnisman doet ook gewoon zijn werk en toch laat je rond kerst of oud- en nieuw (datum afhankleijk van de gewoonte ter plaatse) een kleine geldelijke attentie achter of in dezomer een fles cola.
De krantenjongen idem en zo zijn er nog wat beroepen. Ik geef mijn poetsdame uit oost Europa ook wel eens wat extras zonder dat ze meer hoeft te doen dan mijn huis schoonmaken.

Maar gelet op je slotzin, ik zal de volgend ekeer in GT eens een flapje in de wasmand gooien als ze weer voorbij komen racen met de vuile lakens en zo. Goed idee van je.

bref-jefke
2 november 2012, 18:07
Misschien kunnen jullie hier is over nadenken...
De meisjes in club Babylon betalen 20 euro inkom en per kamer van 30 min houden ze 30 euro over (de zaak betaald de meisje 40-60% is eigenlijk het systeem van prive-club)
In Planet Eden is het voor hun 70 euro inkom en ontvangsten zijn voor hun. Willen ze overleven moet ze minsten 3 kamers doen per dag en zouden ze net kunnen rond komen.
Doch zoals in Babylon voor elke 30 minuten vangt de baas 20 euro..dus hoe meer kamers hoe beter voor ..juist ja (het zijn tenslotte mensen die een zaak runnen en ...)
Als je andere dienst nodig hebt het zij wat ook, met je blauw betalen aan uurloon doch wij willen dat de meisjes hun lichaam aanbieden voor niks en wij willen graag geloven dat ze met
dit werk het nuttige aan het aangename verbinden. De werkelijkheid is een beetje anders...vrees ik.
Er zijn clubs waar vele meiden amper een kamer doen en dus ook niets verdienen...doch zoals al dikwijls gezien heb staan we pinten te pakken en te klagen over het eten...dat er in begin van
de jaren 2000 niet eens aanwezig was.
Dit is misschien een tip voor club eigenaars schaf dat eten terug af en dan komen juist nog alleen die mensen om waar het allemaal omdraait... even "plezier maken" voor weinig geld en betaal de meisjes
goed.

vrije jongen
2 november 2012, 18:15
Ik weet niet of je cijfers helemaal kloppen. Ik dacht dat het in babylon 40-10 was en in Eden kun je de eerste week voor 111 naar binnen (hele week)... dat laatste staat gewoon op de site; kan me moeilijk voorstellen dat het daarna 70 is.

The Joker
2 november 2012, 20:05
Als ze dan gelijk ook het drinken en de wellness afschaffen, valt er helemaal niets anders meer te doen dan kameren.
Volgens jouw filosofie zouden de meiden dan ineens zeker 10 kamers pp maken elke dag.
Ik vrees alleen dat 90% van de beren dan weg blijft en de dames 0 kamers meer gaan maken...


Dit is misschien een tip voor club eigenaars schaf dat eten terug af en dan komen juist nog alleen die mensen om waar het allemaal omdraait... even "plezier maken" voor weinig geld en betaal de meisjes goed.

bref-jefke
2 november 2012, 23:52
Ik weet niet of je cijfers helemaal kloppen. Ik dacht dat het in babylon 40-10 was en in Eden kun je de eerste week voor 111 naar binnen (hele week)... dat laatste staat gewoon op de site; kan me moeilijk voorstellen dat het daarna 70 is.

De informatie komt van een werkend meisje en waarom zou ze er voor liegen, dat van die 70 euro is trouwens de rede dat de meiden Eden links laten liggen

bref-jefke
3 november 2012, 00:00
Als ze dan gelijk ook het drinken en de wellness afschaffen, valt er helemaal niets anders meer te doen dan kameren.
Volgens jouw filosofie zouden de meiden dan ineens zeker 10 kamers pp maken elke dag.
Ik vrees alleen dat 90% van de beren dan weg blijft en de dames 0 kamers meer gaan maken...
Doch in de begin periode was het ook zo en aangezien jij al een forumlid van 2005 bent zou je het moeten weten.
Je had in 2002 PHG en PSW en helaas snel ter zielen gegaan Sittard 31 niet in Nederland maar tegen Monchen-Gladbach, bij mijn weten was er geen eten te verkrijgen en toch draaide
deze zaken vrij goed.
Tenslotte als je naar een normale sauna gaat betaal je ook gemiddelde 26 euro + drank + eventueel eten ben je ook 50 euro kwijt.
Trouwens vroeger moest in NL en waarschijnlijk nog steeds een inkom betalen, waarvoor je een drankje kreeg voorbeelden de clubs op 's gravendijkwal in Rotterdam of Whites of Myfair om er enkele te noemen
en ja er kwam niet de massa, maar die er kwamen wisten wel voor wat...

bosbeer
3 november 2012, 00:32
Doch in de begin periode was het ook zo en aangezien jij al een forumlid van 2005 bent zou je het moeten weten.
Je had in 2002 PHG en PSW en helaas snel ter zielen gegaan Sittard 31 niet in Nederland maar tegen Monchen-Gladbach, bij mijn weten was er geen eten te verkrijgen en toch draaide
deze zaken vrij goed.
Tenslotte als je naar een normale sauna gaat betaal je ook gemiddelde 26 euro + drank + eventueel eten ben je ook 50 euro kwijt.
Trouwens vroeger moest in NL en waarschijnlijk nog steeds een inkom betalen, waarvoor je een drankje kreeg voorbeelden de clubs op 's gravendijkwal in Rotterdam of Whites of Myfair om er enkele te noemen
en ja er kwam niet de massa, maar die er kwamen wisten wel voor wat...

Net als alle andere zaken in de maatschappij zal ook de sexindustrie waaronder de saunaclubs mee moeten gaan met de tijd. Vroeger hadden we zwart-wit televisie maar niemand zou er nog eentje kopen als ze nog verkrijgbaar zouden zijn. Maar als je alleen sex wenst en verder niets eromheen behoudens misschien een drankje dan zou je moeten kiezen voor de raamdames. En Nederland loopt natuurlijk mijlenver achter op Duitsland met zijn vele soorten clubs. De clubs in Nederland zijn in vergelijking tot 30 jaar geleden amper veranderd. De nieuwe uitbater van Yab Yum zal vermoedelijk op dezelfde voet verder gaan als waar Theo Heuft mee begonnen is. Maar zo'n vetpot als destijds zal het niet meer gaan worden, dat geef ik op een briefje. En dat komt niet alleen door de crisis, maar vooral omdat het ontbreekt aan vernieuwing van de formule.

vrije jongen
3 november 2012, 00:48
De informatie komt van een werkend meisje en waarom zou ze er voor liegen, dat van die 70 euro is trouwens de rede dat de meiden Eden links laten liggen

DVP die liegen, nee dat zien we nooit;). Er zijn hier op het forum trouwens meerdere berichten over 40-10 in Babylon en de reden dat dames niet naar Eden gaan, is omdat daar gemiddeld 2,3 ijsbeer per dag komt. Ze komen dus voor 111 euro een weekje kijken en vertrekken dan weer. Ook dit via dames en berichten geleerd, dus wie weet wat de waarheid is.

Badslippers
3 november 2012, 01:01
Willen ze overleven moet ze minsten 3 kamers doen per dag en zouden ze net kunnen rond komen.


3 kamers p.d. Dan houden ze nog best wat over.
Entree, 50,-
Overnachten (in club). 10,-
2 pakjes sigaretten, 10,-
Beltegoed, 15,-
Condooms 3 stuks, 1,50
Plamuur, 2,50,-

Goedemorgenallemaal
3 november 2012, 10:19
3 kamers p.d. Dan houden ze nog best wat over.
Entree, 50,-
Overnachten (in club). 10,-
2 pakjes sigaretten, 10,-
Beltegoed, 15,-
Condooms 3 stuks, 1,50
Plamuur, 2,50,-

Met zulke bedragen loont het niet roken en bellen...
Maar ja, die gokautoaten staan er dan weer niet bij

satanic surfer
3 november 2012, 11:13
Toch even een correctie aanbrengen op post 62 van Brefke:
in Babylon betalen de dames geen entree in de pure zin van het woord, ze betalen "steuer" of taks zoals in elke club dat een deel van de "entreekost" is, dus die 20E valt al zeer fél te betwijfelen of die naar de "baas" gaat. Voorts betalen ze 10E pér halfuur, dus niet zoals verkeerdelijk wordt gesteld 20E. Sommige dames zijn creatief met extra's om... Dat het de baas meer voor de wind zal gaan met méér bezoekers én meer dames lijkt me nogal wiedes, maar er dient niet te worden overdreven...Toch aan te merken dat Babylon met een eigen forumsite etc. en baas achter de bar doorgaans wel een enorm voordeel heeft tegenover andere clubs waar non-performende dames gedurende lange of onbeperkte tijd kunnen blijven acteren in verschillende betekenissen van het woord.
Zelf meegemaakte anekdote misschien: een fikse tijd geleden: uitzonderlijk een behoorlijke snertsessie gehad die eindigde alvorens 600 seconden waren verstreken, dame schreef ongezien plichtsbewust een halfuurtje op m'n kaartje, pér uitzondering was Eddy er niet, naja, bij vertrek betaald zonder met een thekedame in discussie te gaan, melding gedaan van het "gebeurde". Berichtje geschreven uiteraard ter ijsberenbehoud, 2 dagen later, IM van Babyloncheffe met de melding dat betreffende dame al "weg" was om servicegelinkte redenen, vrijkaartje ter compensatie in postvak én excuses. Call me Nancy voor mijn part, maar zulk een aanpak is toch betrekkelijk uitzonderlijk te noemen. En ben allesbehalve een stammgast daar, en zit ook niet aan de toog te lallen met Cheffe, bij momenten zelfs integendeel gezien m'n somtijds recht voor de rape schrijfstijl. Conclusie: dame binnen de korste keren buitengebonjourd (ze was er 4 dagen ofzo, dus had pech), en een rechtzetting. Deels verklaart dit het succesverhaal van Babylon de laatste tijd, kwalitatief gezien is het prima, en een flopboeking is een rariteit, naja, dan kommt mann wieder...Dat de beste man winst wil maken lijkt me nogal duidelijk qua businessplan, maar enige objectiviteit is geen slechte zaak...
Planet Eden: is me ook verteld: 70E entree (maar ook daar uiteraard "steuer"): best veel... En dat dames er niet al te lang blijven zal meer met de doorgaans rustige berendrang te maken hebben gok ik maar...

Tenslotte: goede servicedames verdienen in ELKE club dik hun boterham, ongeacht of het nu aan 40E per halfuur is of aan 50E of in andere clubs meer of minder. Zéér goede dames zorgen zelfs voor een ijsberentrek als waren we een stel gnoes met kapitale dorst...Dus niet al te dramatisch doen, er zijn zat dames die op een 5-tal daagjes werken het veelvoud van een normaal werkende ijsbeer verdient (als ze het allemaal zelf mag houden uiteraard, die percentages zijn me onbekend), en in verhouding tot de verloning in de meeste landen van herkomst is dat verhoudingsgewijs een fortuintje, dus. En als het ze in een club niet bevalt wegens sfeer/omzet/huisregels/service en bijhorende verloning: naja, opkrassen en op naar de volgende club lijkt me...Zoals gister in een clubje waar ik abusievelijk was tercht gekomen, een rits dames zaten hun Po platt ongeacht veel ijsberen, een rits dames waren bijna bestendig onderweg: naja: serviceleistung lijkt me persoonlijk, want het zijn heus niet enkel de "stunners" die rouleren hoor, ok voor 1 keertje zwicht de ijsbeer voor "looks" en doorsnee service, maar op herhaling erna, naja...Vul zelf in...

Afschaffing van het eten: wat een waanidee... in sommige clubs zie je de evolutie naar raamgerichte service en dito prijsdiscussies weer hand over hand toenemen en de ijsberen staan in de rij van parking tot pizza, dus waarom ook niet voor dames.Dan ook nog het eten/drinken wegnemen zou het er erg gevaarlijk op doen beginnen lijken bottom line qua ramenbuurtreferentie, dus dat voorstel geniet niet meteen m'n steun...

Carlitos
3 november 2012, 11:36
In Samya had ik iets gehoord dat de eerste kamer voor de dame is en met de tweede kamer de entree wordt betaald. Dus met 1 kamer heb je €50 voor de dag, zonder entree te betalen. Ik weet niet wat de overnachting kost, misschien wel gratis. Maar er zijn genoeg dames die maar 1 kamer doen en dan hebben ze voor weinig geld: eten, drinken en onderdak.

Trinkgeld betaal ik soms, maar niet meer dan 5 of 10 euro. Maar als ze vragen dan krijgen ze dus gewoon niks, het ouderwetse "kinderen die vragen worden..."

Clinic
3 november 2012, 12:10
Inderdaad heeft afschaffen van eten/drinken weinig effect. Er voor laten betalen misschien. Nog veel beter is gewoon een actieve selectie uitvoeren aan de deur.

........?

bref-jefke
3 november 2012, 12:25
Kun jij leven met 65 euro per dag of 1300 euro per maand aangenomen dat je 20 dagen werkt ...ik vermoed dat uw inkomen wel een stuk hoger zal liggen, maar ja is dat onze zorg...
het zijn tenslotte maar gebruiksvoorwerpen (sic), die het geluk hebben dat wij daar centen willen instoppen om aan onze ...
Enkelingen verdienen heel veel, maar de meeste proberen te overleven....

vrije jongen
3 november 2012, 12:44
Kun jij leven met 65 euro per dag of 1300 euro per maand aangenomen dat je 20 dagen werkt ...ik vermoed dat uw inkomen wel een stuk hoger zal liggen, maar ja is dat onze zorg...
het zijn tenslotte maar gebruiksvoorwerpen (sic), die het geluk hebben dat wij daar centen willen instoppen om aan onze ...
Enkelingen verdienen heel veel, maar de meeste proberen te overleven....

Op wie is dit antwoord gericht? Je redenatie klopt trouwens ook van geen kant; ten eerste kan een inkomen van 1300 zonder kosten van levensonderhoud (slaap in club, eten in club) best aardig zijn voor een meisje van 20. Daarnaast zie ik niet waar je heen wilt; zonder eten/drinken is het neuken en naar huis... een dagje met 3/4 sessies wordt dan snel een dagje met 2 sessies, daar worden de meiden ook niet blij van lijkt me. Geen van de clubs betaalt de dames om aanwezig te zijn (voor zover ik weet tenminste), dus is de dienstverlening van de club zelf weinig verbonden aan wat de dames verdienen... sterker nog, hoe beter (of goedkoper) de club, hoe meer beren zullen komen (=meer werk voor meiden).

Misschien kun je uitleggen wat je voorstaat en hoe dat tot meer inkomen voor de dames lijkt, want ik zie hem niet.

Wijze grijze
3 november 2012, 13:09
Doe eens effe normaal man.


maar ja is dat onze zorg...
het zijn tenslotte maar gebruiksvoorwerpen (sic),

Een gebruiksvoorwerp is de opblaaspop die jij misschien nog onder je matras hebt liggen.

Je hebt in dit wereldje met individuën te maken en niet met objecten.
Een minimum aan respect voor de dames is toch wel het minste wat je dient mee te brengen.

Als je dat niet hebt, moet je misschien maar beter thuisblijven

Badslippers
3 november 2012, 13:42
Doe eens effe normaal man.



Een gebruiksvoorwerp is de opblaaspop die jij misschien nog onder je matras hebt liggen.

Je hebt in dit wereldje met individuën te maken en niet met objecten.
Een minimum aan respect voor de dames is toch wel het minste wat je dient mee te brengen.

Als je dat niet hebt, moet je misschien maar beter thuisblijven

Je pakt 'm verkeerd op WG. Brefke Jefke bedoeld het cynisch.

Over de verdiensten van de dames kun je eindeloos zwetsen. Er zijn dames die blij mogen zijn als ze gemiddeld 2 kamers a 50 euro per dag doen en er zijn er die met gemak 10 kamers halen. Het is allemaal marktwerking. Als een manager zijn winsten wil maximaliseren weet hij heus wel hoe hij dat moet aanpakken hoewel ik daar soms weer mijn twijfels bij heb als ik zie hoe knullig ze het aanpakken. Zelfde geldt voor de dames. Als je goede service biedt tegen een aantrekkelijke prijs, je gast een mooie illusie voorschotelt en hem plezierig behandelt en in de watten legt zal je dat geen windeieren leggen.
Saunaclub is voor mij het totaalpakket: beetje eten, wat drinken, kletsen, sauna, whirlpool, kameren, dames bekijken, muziek luisteren (soms) en trachten daar wat onhandig op te bewegen etc etc etc. Elke concessie die je daarin doet is voor mij reden om de club te mijden. Als ik alleen wil neuken en verder niks ga ik naar de buurvrouw of naar de Vulkanstrasse.

Ik denk dat een "gewone" dame gemiddeld ergens tussen de 2000 en 4000 per maand kan verdienen en dat ze blij mag zijn als ze er 1000 netto overhoudt. Geen vetpot. Wil ze meer in het handje overhouden zal ze heus wel weten wat ze dan moet doen.

rob45
3 november 2012, 13:45
Sommige lieden zien helaas niet het verschil tussen dames en machines.
Er zit in beide een gleuf en je moet er geld instoppen. In de beleveniswereld van deze beren is dat zonder enige emotie hetzelfde.
Waarschijnlijk is er in de jeugd van deze beren iets goed mis gegaan dat het zover heeft moeten komen.

rob45
3 november 2012, 14:56
@BS In dat geval heeft de betreffende beer WEL een goede jeugd gehad en geleerd wat goede humor is ,wat ik ook helaas niet goed kon waarnemen omdat tapatalk dat ene symbooltje niet goed interpreteerde.

bref-jefke
3 november 2012, 16:40
Doe eens effe normaal man.



Een gebruiksvoorwerp is de opblaaspop die jij misschien nog onder je matras hebt liggen.

Je hebt in dit wereldje met individuën te maken en niet met objecten.
Een minimum aan respect voor de dames is toch wel het minste wat je dient mee te brengen.

Als je dat niet hebt, moet je misschien maar beter thuisblijven

Zoals badslippers tercht opmerkt het is cynisch bedoeld daarom ook het woordje sic erbij...
En trouwens kom al een tiental jaar in zulke clubs en moet eerlijk zijn het eten of de drank interesseren mij niet echt..en weet ook wel als ze je met respect behandel dat je er iets voor
terug krijgt...het is op die manier dat ze al wel eens uit de biecht klappen. En geloof mij noch een eigenaar noch een meisje zal de gehele waarheid zeggen, maar door de vele stukjes komt je er
wel aan...

Wijze grijze
3 november 2012, 16:44
@bref-jefke

Ok, dan ben ik gelukkig gerustgesteld.

Ma doare in pula
3 november 2012, 16:45
Sommige lieden zien helaas niet het verschil tussen dames en machines.
Er zit in beide een gleuf en je moet er geld instoppen. In de beleveniswereld van deze beren is dat zonder enige emotie hetzelfde.
Waarschijnlijk is er in de jeugd van deze beren iets goed mis gegaan dat het zover heeft moeten komen.

Mjah, het wordt allemaal wat lomp gebracht, maar het idee snap ik op zich wel. Het zijn machines, weliswaar met een leuke verpakking. Persoonlijk behandel ik iedereen die mij met respect behandelt, ook met respect, maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat de dames de beren ook maar zien als wandelende geldautomaten. En ja, da's ook een soort van machine.

bad pritt
3 november 2012, 17:08
Mjah, het wordt allemaal wat lomp gebracht, maar het idee snap ik op zich wel. Het zijn machines, weliswaar met een leuke verpakking. Persoonlijk behandel ik iedereen die mij met respect behandelt, ook met respect, maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat de dames de beren ook maar zien als wandelende geldautomaten. En ja, da's ook een soort van machine.

Dat zijn toch allemaal van die one liner cliches waar je opdrijft die zijn hier al zo vaak herhaald wie interesseert dat nog.?
Jij zal nooit veel meer meemaken dan de begrenzing in jouw hoofd aangeeft, dan zijn het vaak machines ja.

Badslippers
3 november 2012, 18:37
Mjah, het wordt allemaal wat lomp gebracht, maar het idee snap ik op zich wel. Het zijn machines, weliswaar met een leuke verpakking. Persoonlijk behandel ik iedereen die mij met respect behandelt, ook met respect, maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat de dames de beren ook maar zien als wandelende geldautomaten. En ja, da's ook een soort van machine.

Waarom moet je eerst respect ontvangen voordat je het teruggeeft? Doe het eens andersom. Het zit hem gewoon in eenvoudige zaken. Een compliment, een praatje, begrip tonen, een drankje halen. Pas geleden hoorde ik een ijsbeer tegen een andere zeggen: "Het zijn maar hoeren!" en om dat te bekrachtigen werden nog wat handreikingen gegeven hoe dit soort volk te benaderen. Dan krommen toch mijn tenen in mijn badslippers. Het heeft weinig nut om daar een discussie aan te spenderen om dit soort lieden iets meer empathisch vermogen bij te brengen. Mijn eigen schatje zegt altijd: "We are all human beings" en dat klinkt me toch wat sympathieker in de oren en lijkt me realistischer. Maar zij is ook realistisch genoeg dat er aan die mannelijke "Human Being" geld te verdienen valt want toen een vriendin van haar wat huiverig was om een praatje met mij te maken (bang om haar vaste gast in te pikken) zei ze tegen die vriendin "OK, I'm on his list but that doesn't mean we are married. Try him, give it a shot and perhaps it earns you 50 euro's". Kortom, voor mij is het landschap groter dan "het zijn machines" en "de kerels zijn wandelende 50 euro biljetten". En als je toch door een machine afgetrokken wil worden, neem deze dan:
http://www.youtube.com/watch?v=9ThBzXhnFTU

Ma doare in pula
3 november 2012, 18:40
Dat zijn toch allemaal van die one liner cliches waar je opdrijft die zijn hier al zo vaak herhaald wie interesseert dat nog.?
Jij zal nooit veel meer meemaken dan de begrenzing in jouw hoofd aangeeft, dan zijn het vaak machines ja.

Het zijn vaak machines, da's gewoon een feit.

Piet Plezier
3 november 2012, 20:10
Het zijn vaak machines, da's gewoon een feit.

Bij jou misschien wel maar bij mij niet. Maar dat kan ook niet anders als je je zelf ziet als een wandelende geldautomaat.

Ma doare in pula
3 november 2012, 20:49
Waarom moet je eerst respect ontvangen voordat je het teruggeeft? Doe het eens andersom. Het zit hem gewoon in eenvoudige zaken. Een compliment, een praatje, begrip tonen, een drankje halen. Pas geleden hoorde ik een ijsbeer tegen een andere zeggen: "Het zijn maar hoeren!" en om dat te bekrachtigen werden nog wat handreikingen gegeven hoe dit soort volk te benaderen. Dan krommen toch mijn tenen in mijn badslippers. Het heeft weinig nut om daar een discussie aan te spenderen om dit soort lieden iets meer empathisch vermogen bij te brengen. Mijn eigen schatje zegt altijd: "We are all human beings" en dat klinkt me toch wat sympathieker in de oren en lijkt me realistischer. Maar zij is ook realistisch genoeg dat er aan die mannelijke "Human Being" geld te verdienen valt want toen een vriendin van haar wat huiverig was om een praatje met mij te maken (bang om haar vaste gast in te pikken) zei ze tegen die vriendin "OK, I'm on his list but that doesn't mean we are married. Try him, give it a shot and perhaps it earns you 50 euro's". Kortom, voor mij is het landschap groter dan "het zijn machines" en "de kerels zijn wandelende 50 euro biljetten". En als je toch door een machine afgetrokken wil worden, neem deze dan:
http://www.youtube.com/watch?v=9ThBzXhnFTU

Ik maak met iedereen gewoon een praatje. Als ik met mensen een praatje maak en ik ga drinken halen, vraag ik of ze ook wat te drinken willen. Complimenten maak ik alleen als het echt meen. Toch zijn er dan toch dames die menen zich asociaal te moeten gedragen, dan ben ik er verder ook wel klaar mee.

En over die machines.... je kunt moeilijk ontkennen dat in bv. GT het voor 90% gewoon afwerksessies zijn. Even snel je naam zeggen, sleutel halen, minuut of 20 op de kamer en weer klaar.

LittleJoe
3 november 2012, 23:18
Het zijn vaak machines, da's gewoon een feit.


Ik maak met iedereen gewoon een praatje. Als ik met mensen een praatje maak en ik ga drinken halen, vraag ik of ze ook wat te drinken willen. Complimenten maak ik alleen als het echt meen. Toch zijn er dan toch dames die menen zich asociaal te moeten gedragen, dan ben ik er verder ook wel klaar mee.

En over die machines.... je kunt moeilijk ontkennen dat in bv. GT het voor 90% gewoon afwerksessies zijn. Even snel je naam zeggen, sleutel halen, minuut of 20 op de kamer en weer klaar.

De eerste Quote zegt eigenlijk al alles...
De 2de quote het 2de gedeelte bevestigd dit nog eens.

Vaak zijn in discussies als deze, de eerste indrukken die men achterlaat bepalend over hoe personen (sic) ingeschat wordt.
Je drukt je in de eerste quote kort maar krachtig uit en om er zeker van te zijn bevestigd je dit nog eens in de zelfde zin, je 2de quote probeer je eerst nog te verontschuldigen om dan terug te vallen.

Eigenlijk zielig....
verder zal ik hierop niet reageren.

bad pritt
4 november 2012, 09:56
Het zijn vaak machines, da's gewoon een feit.

Dat is JOUW feit en niet meer en ook niet minder.
Ik beleef geeneen dame als een maschine, sleutel halen en ficken binnen korte tijd, dat ligt aan jezelf, dat laat JIJ je opdringen dat hoeft helemaal niet zo, maar dan moet je de lokatie veranderen of je aanpak.

Ma doare in pula
4 november 2012, 15:06
De eerste Quote zegt eigenlijk al alles...
De 2de quote het 2de gedeelte bevestigd dit nog eens.

Vaak zijn in discussies als deze, de eerste indrukken die men achterlaat bepalend over hoe personen (sic) ingeschat wordt.
Je drukt je in de eerste quote kort maar krachtig uit en om er zeker van te zijn bevestigd je dit nog eens in de zelfde zin, je 2de quote probeer je eerst nog te verontschuldigen om dan terug te vallen.

Eigenlijk zielig....
verder zal ik hierop niet reageren.

Nee, aan deze post hebben we wat. Had het reageren helemaal achterwege gelaten...

Ma doare in pula
4 november 2012, 15:07
Dat is JOUW feit en niet meer en ook niet minder.
Ik beleef geeneen dame als een maschine, sleutel halen en ficken binnen korte tijd, dat ligt aan jezelf, dat laat JIJ je opdringen dat hoeft helemaal niet zo, maar dan moet je de lokatie veranderen of je aanpak.

Tja... als dames een keer of 10 per dag naar de kamer gaan... Kun je wel gaan beweren dat dat geen lopende band is, maar je weet zelf ook wel beter. Locatie speelt zeker een rol. Als dames die nu in een rustig clubje werken in een drukke club zouden werken, zou hun aanpak ook geen standhouden.

bad pritt
5 november 2012, 11:25
Tja... als dames een keer of 10 per dag naar de kamer gaan... Kun je wel gaan beweren dat dat geen lopende band is, maar je weet zelf ook wel beter. Locatie speelt zeker een rol. Als dames die nu in een rustig clubje werken in een drukke club zouden werken, zou hun aanpak ook geen standhouden.

Natuurlijk heb je gelijk in, maar....
Daarom kun je de kansen in je voordeel buigen en drukke dagen en clubs mijden...:wink:
Zo kun je ook spelen met ervaren of onervaren dames in dit vak (in Heaven 7 zitten de heerlijke onerarven dames net als in Penelope er ook een paar zitten), , hoe meer zij zich thuisvoelt bij jou, hoe beter de sessie wordt in mijn optiek,daarvoor kun je vele middelen en charmes inzetten..gebruik je fantasie en improviseer naar gelang van wat er terugkomt,.dat maakt het net leuk.
Schluessel roepen en de naam op weg naar de kamer vragen daar pas ik voor, behalve in een partytreff...waar je platte afwerksex consumeert.

bad pritt
11 maart 2013, 20:23
Ik had eigenlijk na mijn oorspronkelijke post wel een beetje gehoopt op een paar reacties. Helaas is het een beetje een discussie over het verschil in service niveau in grensclubs en clubs uit frankfurt e.o. Ik kan me niet voorstellen dat er daar geen dames zijn die hun service niveau niet naar beneden bijstellen.

Ik was eigenlijk meer benieuwd naar de ervaring met vragen om fooi, dankbaarheid als dames een fooitje krijgen of jullie het ook ervaren dat de service vaak niet minder is als je geen fooi geeft ook een volgende keer.

Mijn ervaring is dat goede service meer op basis van klik te verkrijgen is en meer geld of een fooi zelden helpt.
Geef je eenmaal meer geld dan moet je blijven geven.
Een attentie, een gesprek, aandacht of een massage helpt vaak veel meer.

Picasso 1
11 maart 2013, 20:45
Ik was eigenlijk meer benieuwd naar de ervaring met vragen om fooi, dankbaarheid als dames een fooitje krijgen of jullie het ook ervaren dat de service vaak niet minder is als je geen fooi geeft ook een volgende keer.

Een fooi dient onbaatzuchtig te zijn net zoals hier op het forum een 'thanks' uitdelen.