PDA

Volledige versie bekijken : De Bible Belt in Nederland



bergm550
13 februari 2011, 13:18
In Nederland schijnen we ook een heuse Bible Belt te hebben. http://player.omroep.nl/?aflID=7951338

Als ik naar bovenstaande aflevering kijk en hoor hoe de gelovigen spreken over God en over het ontstaan van het leven, voel ik totaal geen verbondenheid. Ik zet echt mijn vraagtekens bij hun Scheppingsverhaal en de Dag des Oordeels.

Ik ben een atheist, en ik geloof in de wetenschap en niet in de Bijbel. Religie heeft zijn kans gehad, en nu is het de beurt aan de wetenschap. Zij probeert verklaringen te vinden wat het universum heeft gecreeerd en wat er was voor het universum.

Wellicht waren er wel meerdere parallelle universa, die door frictie met elkaar in contact zijn gekomen, waardoor ons universum ontstond. Of de singulariteit van waaruit de Big Bang volgde. Maar wat was er dan voor deze singulariteit?

Stephen Hawking zei dat er daarvoor niets was. Veel wetenschappers vinden dat moeilijk te accepteren, en proberen toch verklaringen te vinden. Dat is het mooie van wetenschap; je graaft door, totdat je een antwoord hebt.

Het geloof daarentegen roept bij mij alleen maar onbegrip en frustratie op. Het principe van dat iets een gegeven feit is, omdat het in de Bijbel staat, vind ik moeilijk te accepteren.

Big30
13 februari 2011, 22:45
Wellicht waren er wel meerdere parallelle universa, die door frictie met elkaar in contact zijn gekomen, waardoor ons universum ontstond. Of de singulariteit van waaruit de Big Bang volgde. Maar wat was er dan voor deze singulariteit?



Dit zijn wel hele diepe en filosofische gedachten BM en dat voor een forum van IJsberen ;).

Laten we maar simpel stellen dat voor de oerknal ruimte en tijd niet bestonden en dat deze tegelijk met de oerknal werden gecreëerd.
Dat er zo'n 14 miljard jaar geleden opeens een vreemde singulariteit was waar uit het helaal en ook uiteindelijk onze aarde en het leven hier is voortgekomen is ook niet iets wat makkelijk te bevatten is.

Het is zeker niet te rijmen met het scheppings verhaal zoals dat in de bijbel staat.

Jansen
13 februari 2011, 22:59
Ik heb ook wel eens een Oerknal gehoord maar dan was het als we rollebollend uit het bed vielen met de spiegel ook nog tegen de vlakte in de Vila.:biggrin:

In de zelfde Vila ook eens met een schemerlamp tegen de grond gegaan en met kortsluiting en alles in het doker weer opgestaan.

Dus laten we het eenvoudig houden en gewoon flink langs de plinten gaan met meerdere orgasmes :tongue:

CLUBSPORT
14 februari 2011, 17:21
De oerknal was gewoon het allereerste orgasme ooit van god :biggrin::biggrin:

Picasso 1
14 februari 2011, 17:37
De oerknal was gewoon het allereerste orgasme ooit van god :biggrin::biggrin:

En de hele melkwegstelsel is niets meer dan een zaadlozing :rofl: