Volledige versie bekijken : Nederlands is een sexy taal......
Goedemorgenallemaal
18 februari 2011, 12:49
Nederlands is een sexy taal (http://www.zie.nl/video/algemeen/Nederlands-is-een-sexy-taal/m1fzxhff41hv)
Hmmm, uk weet het niet. "Schlüssel?" klinkt tot spannender dan "Sleutel?"
Picasso 1
18 februari 2011, 13:46
Klopt. 'Nuken in de kucken' bijvoorbeeld is erg aangeslagen bij anderstaligen.
sofaking
18 februari 2011, 17:09
Nederlands is erg sexy als het door een buitenlandse dame gepraat wordt. Zo'n vreemd accentje doet toch wel wat. :wink:
facial
19 februari 2011, 17:52
op z'n frans of grieks vind ik geiler maar versta er geen bal van :biggrin:
BefBeer
19 februari 2011, 20:12
Spaans en Russisch zijn ook ERG lekkur maar ook daar versta ik de ballen van!:)
BefBeer
\
Goedemorgenallemaal
19 februari 2011, 22:38
Spaans en Russisch zijn ook ERG lekkur maar ook daar versta ik de ballen van!:)
BefBeer
\
Wat moeten we ons dan bij "Nederlands" voorstelln???
facial
21 februari 2011, 21:09
Brabants is meer iets van hier hede geld en nou zuige en neuke vrekte kut
Badslippers
30 juni 2015, 22:10
niet de enigste bezoeker
Altijd grappig dat woord, enigste.
Het bijvoeglijk naamwoord enig(e) betekent 'waarvan er geen tweede is'. In informele spreektaal wordt er soms een onechte overtreffende trap van gebruikt: enigst(e). De betekenis daarvan is gelijk aan die van de stellende trap enig(e), maar enigst(e) geeft iets meer nadruk: Dat is mijn enigste kans is sterker dan Dat is mijn enige kans.
Enigste wordt door een groot deel van de taalgebruikers afgekeurd; waarschijnlijk voelen veel mensen het als 'onlogisch' aan ('eniger dan enig is niet mogelijk'
Sorry voor het muggenziften. Had even niks te doen.
Goedemorgenallemaal
30 juni 2015, 22:18
Sorry voor het muggenziften. Had even niks te doen.
Heddeniksteneuke?
Ongeacht de taal die ze spreken, onze vriendinnen, ongeacht de zin of onzin van de beweringen, als het met een Pools accent is, ga ik voor de bijl.
Picasso 1
30 juni 2015, 23:12
Ongeacht de taal die ze spreken, onze vriendinnen, ongeacht de zin of onzin van de beweringen, als het met een Pools accent is, ga ik voor de bijl.
Vroeger dacht ik hetzelfde maar tegenwoordig ongeacht de taal die ze spreken, onze vriendinnen, ongeacht de zin of onzin van de beweringen, als het zonder Roemeens accent is, ga ik voor de bijl.
Hemaworst
1 juli 2015, 06:30
Allerenigst daarentegen kan weer wél...
Willi69
1 juli 2015, 09:26
Im Deutschen wird das Wort auch falsch verwendet: :rolleyes:
Einziger als einzig geht nicht. :rolleyes:
Ich sags ja, deutsche Sprache = schwierige Sprache...;)
Selbst als echter Deutscher mit der Schulnote 1 in Deutsch früher passieren mir solche Dinger...:biggrin:
seksenfun
1 juli 2015, 13:19
Ik ga dan weer voor de bijl voor het Hongaars. Ik vind dat zo grappig. Gaat wat naar het warme zachte sexy Limburgs :smoke:.
seksenfun
1 juli 2015, 13:22
Het bijvoeglijk naamwoord enig(e) betekent 'waarvan er geen tweede is'. In informele spreektaal wordt er soms een onechte overtreffende trap van gebruikt: enigst(e). De betekenis daarvan is gelijk aan die van de stellende trap enig(e), maar enigst(e) geeft iets meer nadruk: Dat is mijn enigste kans is sterker dan Dat is mijn enige kans.
Enigste wordt door een groot deel van de taalgebruikers afgekeurd; waarschijnlijk voelen veel mensen het als 'onlogisch' aan ('eniger dan enig is niet mogelijk'
Je kan het dan weer wel taalcorrect verwoorden als: "Dat was zijn eerste en enige kans.", als je het dan toch extra wil benadrukken.
De Nederlanders maken er helemaal een soep van.
Het bijvoeglijk naamwoord enig komt - vooral in Nederland - ook voor in de betekenis 'fijn', 'heel leuk', 'heel mooi'. In deze betekenis is het gebruik van de trappen van vergelijking (eniger, enigst) wel mogelijk.(4) Door het pretparkbezoek, het luxe etentje én het feest na afloop werd het echt een enige dag; sterker nog: de enigste dag die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt. ('beste', 'leukste') :smoke:
sofaking
2 juli 2015, 20:27
Accentje :liebe2:
https://www.youtube.com/watch?v=dBrwJ9t7a5E