Volledige versie bekijken : Geen boetes door buitenlandse flitspalen?!?!?
Golden Dreams
23 februari 2011, 13:47
Bron: De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/9101950/__Franstalige_geen_boete_door_NL_flitspaal__.html)
Voortaan de flitspalen op merk controleren heren ijsberen ;)
Franstalige geen boete door NL flitspaal
ZINNIK - Een Franstalige automobilist is door de politierechter in het Belgische Bergen vrijgesproken van een snelheidsovertreding, omdat de flitser waar hij door geflitst werd, Nederlandstalig was.
De politierechter vond dat niet gegarandeerd kon worden dat de flitspaal goed afgesteld stond, omdat de Franstalige politie alleen een Nederlandstalige handleiding tot hun beschikking had, meldt Het Laatste Nieuws.
Toen de man met een snelheid van 87 kilometer per uur werd geflitst waar 50 kilometer per uur is toegestaan, nam hij een advocaat in de arm. De snelheidsovertreding van meer dan 30 kilometer per uur, betekende voor de man een boete van zeshonderd euro en een achtdaagse rijontzegging. Advocaat Christophe Redko ontdekte echter dat de flitspaal van het Nederlandstalige merk Gatso was en kwam erachter dat slechts drie pagina's van de handleiding van de paal in het Frans waren. Zeventig bladzijden waren Nederlandstalig.
MichelJ
23 februari 2011, 17:22
Ik ben de laatste jaren zeker een keer of 20 geflitst in Frankrijk, maar nooit fanmail ontvangen, begin vorig jaar 4x geflitst toen ik even op en neer moest naar airport Beauvais, ook niks van gehoord.
Jünther
23 februari 2011, 21:15
Ik kan ook bevestigen dat dit soort verkeersgeluk mij menig maal ten deel is gevallen.
In NRW al zo'n 8 keer zeker geflitst, en 'slechts' 3 keer een foto mogen ontvangen.
Ik heb ook een theorie dat als 'ze' jou het laatste jaar als een keer hebben gehad, dat je dan gematst wordt. De (gedoog-)theorie zou dus zijn dat je als buitenlander maximaal 1 keer per jaar wordt geboekt in Duitsland/NRW.
Megaboob
23 februari 2011, 21:29
Helaas kan ik bovenstaande van Jünther niet bevestigen, ik heb vorig jaar zeker 4 (kleine) snelheidsovertredingen gemaakt, en heb van alle keurig een foto thuisgekregen :wand:
kosten vielen wel mee, 10 of 15 euro per overtreding, kom dara maar eens mee aan in NL!
:freu: Megaboob
Rudi_NL
23 februari 2011, 21:30
Dat verkeersgeluk heb ik schijnbaar ook. Ik ben redelijk vaak in Frankrijk of in Zwitserland geflitst, maar ik heb nog nooit een boete ontvangen (dit was trouwens in de periode van 2008 tot en met 2010).
Big30
23 februari 2011, 21:42
kosten vielen wel mee, 10 of 15 euro per overtreding, kom dara maar eens mee aan in NL!
:freu: Megaboob
De boetes in Duitsland zijn inderdaad veel lager vergeleken met NL. Vrijdag jl. was ik op pad in NRW, hoorde op WDR3 dat ik een file tegemoet reed dus belde even, niet handsfree, tsja Polizei "Bitte folgen". Hield al rekening met een forse bekeuring. Schijnt een bekeuring van 65E op te staan maar ik kwam er vanaf met een Bussgeld van 30E. Haha ja en de mededeling van de Politie dat ik een file tegemoet reed, ja dat wist ik dus ook ;).
duivenmelker
23 februari 2011, 21:45
Vandaag nog een bliksemschits voor me waargenomen op de snelweg in Keulen waar je slechts 100k/u mocht rijden , reed 120 , in Duitsland flitsen ze vanvoor blijkbaar iets moeilijker om af te remmen.
Zal mijn brievenbus maar zelf in het oog houden.
Jansen
23 februari 2011, 22:38
In Duitsland is de boete veel lager dan in Nederland.
Maar in Duitsland hoort bij een bekeuring ook het inleveren van punten op de rijbewijs.
In Nederland gebeurd dat niet bij de niet beginnende rijbewijsbezitters.
Wanneer je in Duitsland voldoende punten kwijt bent bij zwaardere overtredingen kost je dat ook je rijbewijs.
Te hoge snelheden en te hard bij wegwerkzaamheden is een doodzonde in Duitsland zie op de Duitse sites wat het aan punten kost.
De Duitsers worden dus gestraft op de overtreding maar in Nederland wordt er geprofiteerd door de staat op een overtreding.:mad:
Icebear Two
23 februari 2011, 23:05
De tarieven in Duitsland zijn heel dragelijk zolang de overtreding geen rijverbod oplevert.
Door rood rijden en daarbij staande gehouden worden levert een reisje naar het dichstbijzijnde station of vliegveld op.
Naast de boete wordt er meteen een rijverbod van 30 dagen opgelegd dat meteen ingaat.
Secundaire wegen in Duitsland zijn in tegenstelling tot Nederland ingericht op doorgaand verkeer. Deze wegen dienen ook als redelijk alternatief wanneer er een autoweg in de omgeving niet beschikbaar is door werkzaamheden of ongevallen. OÄp Bundesstrassen mag 100 KM/u gereden worden tentij er een beperking van kracht is.
Vergelijk dat eens met Nederland waar tussen Lent en Nijmergen een absurde snelheidsbeperking van 50 km/u is ingevoerd op een autoweg met vier rijstroken gescheiden door een brede middenberm. Dat is kassa voor de flitsbrigade.
benijsbeer
24 februari 2011, 00:14
Als je het te bont maakt kan het zo maar gebeuren dat je je rijbewijs mag inleveren. Ik had toen mazzel: ik mocht kiezen wanneer ik dat roze papiertje mocht inleveren: tijdens de grote vakantie natuurlijk.
Ik kon kiezen:
1) inleveren, en dan helemaal niet meer kunnen rijden, of
2) een stempel erin: rijverbod in Duitsland.
Gekozen voor 2) en lekker een maand naar Frankrijk op vakantie. Dat was volgens de diender heel legaal. Hij stelde zelf voor het rijbewijs te verliezen, zodat je de stempel ook weer kwijt was. Vriendelijke dienders daar in Duitsland. Ze denken met je mee...:freu:
Tja, moet je maar niet 160 rijden waar 100 mag. Ik probeer nu maximaal 30 KM. te hard te rijden.:wink:
Patrick2010
24 februari 2011, 07:56
Op het roze papiertje kan keuze 2 nog, maar een stempel op het rijbewijspasje lijkt mij een beetje moeilijk.
Costana
24 februari 2011, 22:31
al geflitst in Duitsland & Frankrijk, nooit iets ontvangen.
Verkeerd parkeren in nederland, wel gekregen.....en nogal duur ook !
facial
25 februari 2011, 07:58
Toch mee opletten, als hij wel thuis komt hoe vertel je dan dat je in Duitsland moest zijn als de crouw van mening is dat we daar alleen maar met zomer en wintersportvakantie doorheen rijden :eek:
Flurkman
25 februari 2011, 08:43
In Kerkrade eens een keertje 41 ipv 30 :dat was nog ten tijde van Tiffany's. Als ik me goed herinner was dat toen zo'n 25 gulden (of misschien toch al euro's???).
Op weg naar Brüggen (een paar kilometer van afrit 2 van de A40, aan een verkeerslicht) een keertje 60 ipv 50 : dat was 10 euro.
In België ga je daarentegen snel richting 100 of 150 €....
Icebear Two
25 februari 2011, 19:16
al geflitst in Duitsland & Frankrijk, nooit iets ontvangen.
Weet je zeker dat je nummerplaten overeenkomen met het kentekenbewijs.......:smile2:
MichelJ
25 februari 2011, 19:25
Weet je zeker dat je nummerplaten overeenkomen met het kentekenbewijs.......:smile2:
Je kunt ook een coating gebruiken, zodat je kentekenplaten zeg maar niet 'vies' kunnen worden :freu:
rmjhexe
25 februari 2011, 20:07
90 na correctie ipv 70 op de b9 thv geldern boete van 30 euro ,geen flensburgpunt,ein verwarnung
Costana
26 februari 2011, 01:12
ja :) :roll3:
Frankrijk was normaal, hebben geen uitwisseling van gegevens met belgie, sinds enkele jaren wel dacht ik.
Duitsland weet ik niet, maar is nooit toegekomen. Indertijd vriend hetzelfde meegemaakt nix gekregen... Kweet wel niet wat er gebeurd de eerste maal ze je tegenhouden en je kenteken controleren...
Costana
16 mei 2011, 18:22
Dacht een lichtshow te zien in mijn achteruitkijkspiegel, flits flits....
Is die flitspaal waar je een goeie 100m de snelweg oprijdt richting eindhoven, is dat bebouwde kom of niet ?
Is die flitspaal waar je een goeie 100m de snelweg oprijdt richting eindhoven, is dat bebouwde kom of niet ?
Waar bedoel je exact?
MichelJ
16 mei 2011, 19:37
Waar bedoel je exact?
Gokje...Weselseweg? De eerste paal is 50, de tweede is 60.
Gokje...Weselseweg? De eerste paal is 50, de tweede is 60.
Pffff hou op die ken ik goed. Daar ben ik laatst nog geflitst, 's nachts even na 01u. De weg tussen de rotonde bij Venlo en de A67 die dus.
helaas Big voor dat geld had je beter een keer terug kunnen gaan naar Duitsland
Als je op de oprit rijd van de A67 dan mag je na het bord autosnelweg 120 km rijden dus buiten de bebouwde kom.
Rijd je nog boven dan is daar een bord van 70 km
Als er geen bord staat kan het 80 km zijn of 100 km als het een Autoweg is, maar meestal bij een kruising is een snelheidsbeperking van 70km van kracht.
Costana
17 mei 2011, 19:27
Pffff hou op die ken ik goed. Daar ben ik laatst nog geflitst, 's nachts even na 01u. De weg tussen de rotonde bij Venlo en de A67 die dus.
Denk dat die is, 100 a 150m verder zat ik op de autosnelweg en na het geflits zag ik een bordje met 60km staan.
Aangezien ik niet echt meer bekend ben met de streek rond venlo weetek wel niet zeker, kziet wel binnenkomen zeker :)
http://www2.flitspaal.nl/pls/flits/fl_flitspaal.regio_details?p_reg_id=707441
Costana
17 mei 2011, 20:41
thx, goeie site,
Wat een kutweg die weselweg jong...
Ben begin feb. geflitst in de buurt van Basel, Zwitserland en kreeg 2,5 mnd later een 'Polizei-bon', die ik via een Groningse Rabo moet voldoen. Ik mocht 100km p.u. reed 127km -/- 6km correctie is 21km te hard.
Boete Eur 203,- ofwel CHF 260,-
Kut, had ik liever in NRW opgemaakt ;-(
dat is een flinke boete Nami voor een relatief lichte overtreding, maar daar zijn ze in Zwitserland schijnbaar niet zo flauw in
Icebear Two
18 mei 2011, 12:44
Zwitsers lijken een heel vriendelijk volkje tot je te maken krijgt met hun wet en regelgeving. Daar zijn de Zwitsers veel strenger mee dan de Duitsers.
De tarieven die ze hanteren zijn niet misselijk.
Ik heb vorige week mijn eerste bekeuring in Duitsland gekregen.
Ik trapte bij het verlaten van de bebouwde kom iets te vroeg het gaspedaal in.
16 km te hard in de bebouwde kom leverde een boete van 25 euro op.
Meest opvallende was de vriendelijke en zeer correcte manier waarop ik door de agent
werd aangeproken.
Daar kan de Nederlandse politie nog wat van leren.
Hij waarschuwde ook nog voor meer van dit soort controles in Kleef.
Ricardo Banana
18 mei 2011, 16:14
Eventuele nederlandse boetes kun je onderuit halen op no cure no pay basis via de site www.bekeurdwatnu.nl
Tevens ook uitstel van betaling mogelijk
gewoon betalen, je hebt toch te hard gereden.
Icebear Two
19 mei 2011, 21:15
Eventuele nederlandse boetes kun je onderuit halen op no cure no pay basis via de site www.bekeurdwatnu.nl
Tevens ook uitstel van betaling mogelijk
Zolang het Mulder feiten zijn kun je het beste gewoon betalen.
De Wet Administratieve Handhaving Verkeersvoorschriften, beter bekend als de wet Mulder, is het beste te vergelijken met afpersing door de maffia.
Er is geen kruid tegen gewassen. Meteen betalen bespaart je de verhogingen die niet misselijk zijn.
Heb je beter je best gedaan en daarmee de Mulder grens overschreden dan kun je je geluk beproeven bij de politierechter.
Een goed verhaal en een nederige houding kunnen wel eens strafvermindering opleveren.
Dreigt een rijontzegging roep dan vooral de hulp in van een deskundige advocaat.
Een rij ontzegging kan zeer ernstige gevolgen hebben voor je status als verzekeringnemer.
Het kan aanleiding zijn voor een forse premieverhoging.