PDA

Volledige versie bekijken : Professoren VS mogen gewapend voor de klas



Big30
27 februari 2011, 23:05
http://www.nu.nl/buitenland/2456741/professoren-vs-mogen-gewapend-klas.html


Professoren mogen gewapend voor de klas, als plannen in meer dan tien Amerikaanse staten doorgaan. De hoogleraren en oudere studenten kunnen zich dan verdedigen als er weer iemand om zich heen schiet op de campus, zo denken Republikeinse politici.

''Als gezagsgetrouwe, verantwoordelijke volwassenen zichzelf kunnen verdedigen, zal dat criminaliteit afschrikken'', zei de Republikeinse senator Jack Harper uit Arizona op de site van de New York Times.

Maar de drie universiteiten in zijn staat Arizona zijn tegen het plan. Zij willen de wapens juist buiten de campus houden, niet erbinnen.

Vind Amerika een heerlijk land. Mooie steden en natuur en perfect om te reizen.
Maar dit gaat wel een beetje ver. Deze man heeft vast niet naar Bowling for Columbine van Michael Moore gekeken ;).

CLUBSPORT
28 februari 2011, 00:30
ik weet niet hoe jullie ervaringen uit jullie schooltijd zijn met leraren die tot waanzin werden gedreven doordat ze geen orde konden houden in de klas maar ik zie de krantenkoppen al voor me in gedachten : doorgedraaide professor schiet op leerlingen :eek:

royke86
28 februari 2011, 03:32
Morgen vroeg ga ik weer naar de university. Wat mee te nemen: broodtrommel en laptop, maar niet te vergeten me vuurwapen.

Groetjes uit de VS!

facial
1 maart 2011, 18:59
Moet niet gekker worden

royke86
3 maart 2011, 05:06
Moet niet gekker worden

Dat legde ik me docent vanmorgen ook uit, maar hij dacht daar anders over. Amerikaanse cultuur en de regels zijn anders kijk naar de achtergrond van Amerikanen die moesten zich ook beschermen als cowboys.

Ik leg me erbij neer en zit eraan te denken er ook maar 1 aan te schaffen.
Btw me boekentas is al zo zwaar.

facial
3 maart 2011, 11:20
Is het enige probleem, dat je tas te zwaar wordt???????????

royke86
3 maart 2011, 15:17
Is het enige probleem, dat je tas te zwaar wordt???????????

Het was uiteraard sarcastisch bedoeld! :annieengel:

facial
3 maart 2011, 16:04
Snap ik :biggrin: