PDA

Volledige versie bekijken : Samenstelling van het publiek in een Club ...



Big30
7 maart 2011, 13:24
Heren,

De laatste tijd komt het relatief vaak voor dat er berichten worden geplaatst die betrekking hebben op de samenstelling van de bezoekers in een club.
In een aantal gevallen heb ik wat berichten off-line gezet of de woordkeuze aangepast.
De reden hiervoor is dat ik denk dat een club-topic niet primair de plaats is een discussie te beginnen over onze multi-culturele samenleving.

Dat je nu ook in de meeste Clubs ziet dat niet alleen zeg Blanke West Europeanen worden toegelaten is een feit.
Een ieder mag hier zijn mening over hebben maar mijn punt is dat die discussie niet primair in een club topic gevoerd moet worden.

Big30

Icebear Two
7 maart 2011, 16:48
Ik kan me voorstellen dat dit forum niet de plaats is voor dergelijke discussies.

Naar mijn idee hebben deze discussies minder met etniciteit of culturele achtergrond te maken van de bezoekers
maar meer met de omgangsvormen die het publiek hanteert.
Dat heeft niets met etniciteit of culturele achtergrond te maken.
Zie het draadje over VV.

Dalton
7 maart 2011, 23:33
De saunaclubs hebben groot gelijk dat ze geen homo's binnen laten,want het is heel moeilijk voor een dvp de kietelaar bij een man in de kont te wringen:wand:
Voor mij maakt het niets uit of een dvp zwart,bruin,geel,rood of blank is als haar kutje maar rose is dan ben ik tevreden.
De mannen in een club daar heb ik totaal geen belangstelling voor en deze komen volgens mij ook voor te neuken met een lekker sletje.

Cuties
8 maart 2011, 01:19
Heren,

De laatste tijd komt het relatief vaak voor dat er berichten worden geplaatst die betrekking hebben op de samenstelling van de bezoekers in een club.
In een aantal gevallen heb ik wat berichten off-line gezet of de woordkeuze aangepast.
De reden hiervoor is dat ik denk dat een club-topic niet primair de plaats is een discussie te beginnen over onze multi-culturele samenleving.

Dat je nu ook in de meeste Clubs ziet dat niet alleen zeg Blanke West Europeanen worden toegelaten is een feit.
Een ieder mag hier zijn mening over hebben maar mijn punt is dat die discussie niet primair in een club topic gevoerd moet worden.

Big30

Je uitleg wordt geapprecieerd.:wink2:
Toch denk ik dat er een discrepantie gemaakt dient te worden tussen berichten die kennelijk tot doel hebben om te rellen, en berichten die tot doel hebben om de dikwijls vage en algemeen geformuleerde toegangsbeperking begrippen van een club te elaboreren. Toegegeven, de aan de kaart stellende beer zou misschien wat minder vurig zijn abjectie over de gang van zaken te berde kunnen brengen, maar ik denk dat zulk een feitelijk bericht (ontdaan van alle waardeoordelen) in een club thread (of inderdaad wellicht liever: een aparte "Toegangsbeleid" thread) een toegevoegde waarde kan hebben voor gebronsde* beertjes die hun geluk tóch -om welke reden dan ook- willen beproeven. Het is "curieus" & relevant om te constateren hoe bijv. in Datteln de betekenis van begrippen als: "Suedlaender" en "Mitteleuropaeische" Gaeste, kennelijk opeens in gegeven gevallen -ter discretie van de gastheer/vrouw van die dag- opgerekt (kunnen) worden. Ik zeg "curieus", omdat iedereen weet dat die twee gehanteerde begrippen tot nu toe uitsluitend & alleen betrekking hebben gehad op Turken, Mocro's, Paki's, Arabieren (& negers). Als nu een "gebronsde" beer ,met Italiaans bloed door zijn aderen stromend, vanuit deze als algemeen bekend staande premisse de lange reis naar een Duitse club maakt( en benzine kosten (en tijd) daaraan verkwist), dan zou het toch onredelijk zijn als deze beer aan de deur opeens wordt geconfronteerd met een weigerende theke, omdat zij vind dat die twee genoemde begrippen opeens een uitgebreidere betekenis moet krijgen? Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de Europees uitziende & licht getinte Latino beertjes onder ons. Het kan m.i. best een idee zijn om een continu geupdate alfabetische alg. thread in het leven zou roepen, in de trend van:

"Toegangsbeperkingen":

GT: nee.
PSR: ja, Turken, Mocro's.
VV:ja: halfbloedjes, negers, Turken, Marokkanen, Arabieren alg.
X: ja, alles non-white.
Z: Onbekend.
Datteln: ja, Turken, Mocro's, negers, ander niet-witten: enkel mits voorafgaande afspraak/aankondiging en paspoort controle.

Aan dat laatste moet men trouwens maar willen voldoen zeg, als Europeaan met bijv. Italiaanse/Franse/Spaanse grootouders!:angryfire:

Datteln heeft dus naar ik vernomen heb van vrienden, bekenden en collega's een bepaalde modus operandi in het leven geroepen m.b.t. gebronsde/lichtgetinte Europeanen van Italiaanse/Spaanse afkomst & lichtgetinte Latino's. Of dit een incident was/is of vaste policy is nu nog niet te beoordelen.

Als er het dan toch zo een vaak terugkomend fenomeen is in de alg. clubthreads zoals jij zegt, dan lijkt me zo een alg. thread nog niet zo een gek idee. Dan kun je desgewenst meteen zo een bericht in de alg. club threads verwijderen en de forummer per IM naar die thread sturen.:wink2:

* Begrip geintroduceerd door Berlusconi--->Obama.:smile2:

Groet,
Cuties.

facial
8 maart 2011, 07:59
Het maakt niet uit wie er binnen komen maar bepaalde groepen die overlast bezorgen zijn vaak niet de duitse, nederlandse of belgische mannen. Als er bij bepaalde bevolkingen wel problemen zijn moet je die wel binnen laten maar net als bij alle bezoekers als ze lastig niet respectvol of overlast bezorgen meteen uit de club gooien. Dat gaat snel rond bij vervelende mensen, in die club wordt je er snel uitgegooid dus gaan ze maar ergens anders heen, probleem opgelost.

Boy69
8 maart 2011, 08:02
Naar mijn idee hebben deze discussies minder met etniciteit of culturele achtergrond te maken van de bezoekers
maar meer met de omgangsvormen die het publiek hanteert.

Helemaal mee eens.
Van mij mag iedereen een club bezoeken, als men zich maar gedraagt zoals het zich in een club hoort.
Dit geld voor elke gast, ongeacht zijn afkomst.

Helaas ontstaat er wel vaak een "bepaalde sfeer" in een club als bepaalde groepen van bezoekers een club domineren.
Een sfeer die mij in elk geval niet aanstaat en waarmee ik afgelopen zondag werd geconfronteerd (reden waarom ik de betreffende club zeer snel verliet).

Boy69
8 maart 2011, 08:05
Als er bij bepaalde bevolkingen wel problemen zijn moet je die wel binnen laten maar net als bij alle bezoekers als ze lastig niet respectvol of overlast bezorgen meteen uit de club gooien. Dat gaat snel rond bij vervelende mensen, in die club wordt je er snel uitgegooid dus gaan ze maar ergens anders heen, probleem opgelost.

Helemaal mee eens, maar sommige clubs zullen dit beleid nooit volgen, omdat dit erg veel entreegeld scheelt.
Daarmee doel ik niet alleen op clubs waar "bepaalde bevolkingen" de overhand hebben, maar ook clubs waar veel gasten overmatig alcohol gebruiken.

Big30
8 maart 2011, 09:47
Aan bovenstaande reacties valt eigenlijk weinig toe te voegen. Daar kan ik me ook goed in vinden. Daar komen de nuances in voor die ik graag zie.

Ik realiseer me terdege dat het een gevoelig onderwerp is maar dat wil niet zeggen dat we dat hier niet kunnen bespreken.

Het gaat hier eigenlijk om 2 zaken die al vaak op dit forum zijn besproken en waar al meer topics over zijn.

1. Het punt van Cuties d.i. inderdaad bijna alle clubs hanteren in zekere zin een deur policy. Bij de ene club wat strenger en zeer stringent bij de andere club wat minder streng vaak ook omdat men nu eenmaal van de inkomsten gelden moet leven.
Dat kan soms wel eens er toe leiden dat zeg de goeden onder de kwaden moeten lijden. Maar dit is primair aan de clubs om hierin hun beleid te bepalen. Helemaal transparant en helder is dit nooit.

2. Beren storen zich terecht aan misdragingen die men ziet. Daar is ook niets mis mee, maar wel als men op voorhand bij bepaalde bevolkings groepen een vraagteken zonder dat er van enig wangedrag dan ook sprake is.
Maar nogmaals dat lees ik zeker niet in de reacties in dit topic.

Big30

Picasso 1
8 maart 2011, 11:44
Helaas ontstaat er wel vaak een "bepaalde sfeer" in een club als bepaalde groepen van bezoekers een club domineren.


Wat is concreet je ergernis aan die "bepaalde sfeer"?

facial
8 maart 2011, 17:38
een sfeer waar gasten zich niet prettig bij voelen zoals onbeschoft gedrag naar andere gasten, vrouwen. Je kunt je gewoon normaal in een club gedragen of opdonderen:biggrin:

uurtje
8 maart 2011, 17:48
ik vind de beslissing te triest voor woorden. Er werden in de diverse topics ook te pas en te onpas dingen geroepen over beren die hangen, die niet naar kamers gaan of in groepjes aan het zuipen zijn. Ja, daar is later nog een topic over geopend, maa door een van de beren.
Daarnaast staat er van alles over het animeergedrag, mentaliteit van dames uit bepaalde landen. Allemaal geen punt. En dat is het ook niet. Want het gaat om de indruk die de schrijver had van de club. Ja, dat is zijn eigen subjectieve indruk maar die is net zo subjectief als een eventuele beoordeling van de service, de smaak van het eten, de inrichting van de club of de temperatuur van het bubbelbad.
En de wijze waarop mensen van mediterraanse afkomst zich etaleren is derhalve ook een sfeerompressie en hoort bij de club te staan.

Bahhhh.......wat valt mij dat tegen

Icebear Two
8 maart 2011, 21:47
2. Beren storen zich terecht aan misdragingen die men ziet. Daar is ook niets mis mee, maar wel als men op voorhand bij bepaalde bevolkings groepen een vraagteken zonder dat er van enig wangedrag dan ook sprake is.
Maar nogmaals dat lees ik zeker niet in de reacties in dit topic.

Big30

Conclusie:

Bezoekers van ijsberenforum geven duidelijk aan welke lieden het bezoek voor anderen verprutsen door hun gedrag ongeacht de uiterlijke kenmerken van deze lieden.
Was dat in heel Nederland maar zo.