Volledige versie bekijken : Sauna club in België of niet ?
sofaking
12 april 2011, 17:42
Deze club in Belgisch Limburg zou openen begin mei. Het ziet er alvast interessant genoeg uit om in de gaten te houden denk ik.
http://www.artemisclub.be/cms/index.php?Itemid=2
Ook in Oost Vlaanderen wachten we al een tijd vol ongeduld op de opening van een gelijkaardig concept, zij het wat duurder dan de NL/DE.
http://www.secret-sins.be/home.php
Zal het er ooit nog eens van komen ?
facial
12 april 2011, 18:48
Zit Jansen de nederbelg hier achter?????????????
Costana
12 april 2011, 18:53
Denk het niet, beetje uit zijn richting...
Verder ga ik het wel eens gaan bekijken maar ik laat duitsland niet achter :)
Jansen
12 april 2011, 20:37
Ik ben al wat langer bezig om er een te willen openen in Belgie met een paar compagnons.
Of het uit de buurt is ?
Nee zeker niet als ik iets open dan het liefste ook ver van mijn woonplaats en met de auto is in Belgie alles te doen.
Anders kan ik toch overnachten in mijn eigen club ? ben dan echt niet alleen.;)
facial
13 april 2011, 08:11
oke jansen laat maar weten waar en wanneer de club van jouw opengaat, kunnen we daar mooi een ijsberenforum party gaan houden
felrops
13 april 2011, 15:55
Hopen dat de Belgische Justitie dit maal geen stokken in de wielen komt steken, remember Relax. Maar een dergelijk initiatief in België, zou uiteraard erg welkom zijn. Het beste, en als de zaak draait ga ik beslist een kijkje nemen.
sofaking
13 april 2011, 20:53
Hopen dat de Belgische Justitie dit maal geen stokken in de wielen komt steken, remember Relax. Maar een dergelijk initiatief in België, zou uiteraard erg welkom zijn. Het beste, en als de zaak draait ga ik beslist een kijkje nemen.
Als ik me goed herinner was de politie-surveillance van Relax en Queenie's eerder gericht tegen de uitbaters -- die inderdaad niet zuiver op de graat bleken te zijn. Dus was die niet onterecht en niet direct bedoeld als een aanval op het sauna club concept an sich.
Waar ik meer schrik voor heb is een herhaling van "Las Vegas" (Herentals) of die club in Lanaken (naam vergeten) die ook niet verder gekomen zijn dan een website met "spoedige opening" gedurende maanden en maanden....
Misschien kan Jansen de "Jansen sauna club consultancy services BVBA " oprichten om die clubs ook effectief te helpen opstarten.
Jansen
13 april 2011, 20:56
Ja klopt was een aardige zaak na de verbouwing maar door de politie die daar zelf in de straat woonde en het witwassen van zwartgeld heeft de club het niet gered.
Ik ging daar graag naar toe toen Juliette en Marina daar werkte uit Rusland
Icebear Two
13 april 2011, 21:15
Hopen dat de Belgische Justitie dit maal geen stokken in de wielen komt steken, remember Relax.
Wat is dat toch met zaken in Belgie.
Ook de Ritz in Mol moest dicht vanwege witwassen door een ploegje drugshandelaren.
Onbegrijpelijk in een land waar de economie voor 50% uit cash deals bestaat :ranting2:
Waar Artemis komt, daar zijn ook de ramen... Ook de Luikse steenweg genaamd.
Dat pand is al vanalles geweest en met mijn zatte kloten ben ik lang geleden daar al eens binnen geweest.
Het is er veel te klein om een saunaclub te beginnen zoals wij die kennen...
Of er zou de laatste tijd veel moeten ver- of aangebouwd zijn!
Ik zie er geen 20 dames in rond flaneren, laat staan 50 en meer zoals in Duitsland?
De vraag is dan nog wat het tarief van die dames gaat zijn... Wetende dat je verderop in die straat bij de raamserveuses al 100 euro kwijt bent voor een kwartiertje pijpen en neuken. Hier en daar vindt je het ook voor 50 euro (maar dat zijn vaak de minderbedeelde dames)
Als het open is zal ik wel eens gaan kijken, maar eerlijk gezegd: ik geloof er niet in!
Nog in geen 20 jaar opent er een aan Duitsland gelijkaardige club in België...
Dat Jansen maar andere investeringen zoekt, want deze investering gaat geen fuck opbrengen... Alleen maar veel kosten en ellende met zich meebrengen.
facial
13 april 2011, 23:24
50% cash deal is dan echt de helft van de economie friet kopen????????????
Goedemorgenallemaal
14 april 2011, 10:17
artemis, niet de moeite denk ik voor mij, volgens routeplanner is dat net zo lang rijden als Babylon en verder weg dan bv GT.
gent? Wat zit daar verder voor vertier als het onverhoopt tegenvalt? (afgezien van het glazen straatje)
Icebear Two
14 april 2011, 11:54
50% cash deal is dan echt de helft van de economie friet kopen????????????
Je gelooft toch niet dat alle contacten die wij als ijsberen zo prettig vinden ook netjes met BTW enz worden opgegeven
aan de belastingdienst in Belgie?
Daarnaast wordt er met donkere valuta betaald voor bouwen, verbouwen, kleding, vakantiereizen, auto's, restaurant en café bezoek om maar een paar dingen naast frituurbezoek te noemen.
Zelfs zwart belasting betalen is mogelijk op momenten dat de overheid extra geld nodig heeft.
Dan kan men zonder boete alsnog inkomsten opgeven.
Goedemorgenallemaal
14 april 2011, 12:30
Je gelooft toch niet dat alle contacten die wij als ijsberen zo prettig vinden ook netjes met BTW enz worden opgegeven
aan de belastingdienst in Belgie?
Daarnaast wordt er met donkere valuta betaald voor bouwen, verbouwen, kleding, vakantiereizen, auto's, restaurant en café bezoek om maar een paar dingen naast frituurbezoek te noemen.
Zelfs zwart belasting betalen is mogelijk op momenten dat de overheid extra geld nodig heeft.
Dan kan men zonder boete alsnog inkomsten opgeven.
Dat kon in NL ook gewoon met Buitenlandse spaarrekeningen.
Aan de andere kant zijn er in in NL ook clubs waar je desgewenst een bonnetje voor de boekhouder kan krijgen. Soms staat het als "Hotelovernachting", soms gewoon voor dienstverlening met naam en toenaam. Aan de hotelovernachting zou een fiscaal staartje kunnen kleven, als je alles op "hotelvernachting" zet valt het onder het lage BTW tarief. Helaas valt de dienstverlening onder het hoge tarief.
facial
14 april 2011, 14:08
Als je zorgt dat je genoeg zwart geld hebt kun je daar gewoon mee in de ronte neuken en heb je helemaal geen bonnetjes nodig :biggrin:
Costana
14 april 2011, 14:46
Waarom hebben jullie zwart geld ?
Ik steek mijn geld altijd netjes in een ptf of dergelijk en het blijft wit hoor...
facial
14 april 2011, 15:37
omdat ik altjd vieze vingetjes heb ;)
Alabama
5 mei 2011, 12:43
Deze club in Belgisch Limburg zou openen begin mei. Het ziet er alvast interessant genoeg uit om in de gaten te houden denk ik.
Ook in Oost Vlaanderen wachten we al een tijd vol ongeduld op de opening van een gelijkaardig concept, zij het wat duurder dan de NL/DE.
http://www.secret-sins.be/home.php
Zal het er ooit nog eens van komen ?
Aan de Luikstesteenweg gaat zoiets toch niet werken. Alles daar is een flop en dat zal voor dit ook wel gelden. De prijzen daar liggen ook vrij hoog en voor iemand die regelmatig gaat is Duitsland dan al gauw interessanter. Ik ben sneller in Tönisvorst dan in Sint Truiden en qua dames zal het ook wel behelpen zijn in Sint Truiden.
Alles in St Truiden is van dezelfde eigenaren en het lijkt me niet dat je mooie dames die aan de ramen 125 euro vragen voor 15 min. PMC + NMC dan in Artemis hetzelfde twee keer zo lang gaan doen voor € 50,00. Op het moment dat je € 50,00 entree moet betalen voor € 100,00 voor een half uur PMC + NMC en je qua wellness, eten en gezelligheid minder krijgt dan in Duitsland, wordt het geheid een flop. Een club die niet dient om geld wit te wassen kan in België niet renderen voor € 50,00 entree + € 50,00 voor dezelfde service als in Duitsland.
Wil je toch zo'n club openen, dan zou ik dat in bv. Zundert doen. Is goed te bereiken vanaf België en de kansen om in Nederland een renderende club zonder gezeik neer te zetten lijken me vele malen groter dan in België. Zundert is 50 min vanaf Rotterdam, 30 min vanaf Antwerpen, 1 uur vanaf Brussel en iets meer dan 'n uurtje vanaf Gent. Dat lijkt me veel kansrijker dan Sint Truiden.
Icebear Two
6 mei 2011, 10:14
Aan de andere kant zijn er in in NL ook clubs waar je desgewenst een bonnetje voor de boekhouder kan krijgen. Soms staat het als "Hotelovernachting", soms gewoon voor dienstverlening met naam en toenaam.
Reken er maar op dat dit soort bonnetjes bij de belastingdienst al lang bekend is.
Je kunt net zo goed een rekening vragen waarop dee naam van het bordeel staat.
Computers zijn de grote vriend van de belastingdienst en de politie.
Beide organisaties zijn verzot op informatie die in die krengen vrijwel onbeperkt kan worden opgeslagen.
Het beste advies dat ik ooit van mijn accountant kreeg:
Wil je zelf iets overhouden doe dat dan niet door "bewijzen" van die activiteit op te nemen in de administratie.
Verzwijg gewoon wat omzet maar laat vooral geen sporen na in de boekhouding.
Goedemorgenallemaal
8 mei 2011, 12:22
Reken er maar op dat dit soort bonnetjes bij de belastingdienst al lang bekend is.
Je kunt net zo goed een rekening vragen waarop dee naam van het bordeel staat.
Computers zijn de grote vriend van de belastingdienst en de politie.
Beide organisaties zijn verzot op informatie die in die krengen vrijwel onbeperkt kan worden opgeslagen..
Da mag niet he.... Natuurlijk zijn de vermeldingen bij de belastingdienst en vergelijkbare instanties. De "onschuldige naam"heeft ook niet het doen om die instanties om de tuin te leiden maar is een soort van dienstverlening dat niet iedere boekhouder meteen denkt "de baas is weer met de klant naar de hoeren geweest", argeloze vrouwen of de stomerij die de kleren wassen waar nog een bonnetje in zit niet wijzer te maken dan ze als zijn. Daarvoor is die onschuldige hotelovernachting.
Icebear Two
9 mei 2011, 10:30
Als je toch niets met het bonnetje wilt doen waarom vraag je er dan om.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat al die bonnen met schuilnamen van de tokos
waar jij en ik graag komen al lang bij de belastingdienst bekend zijn.
Hou er rekening mee dat je hierdoor een goede kans maakt in de verscherpte controle te komen.
Dat is nou net het laatste waar ik op zit te wachten.
espresso
28 juli 2011, 10:02
Beste Heren Beren,
Vorige maand vertelde me een ijsbeer in LR dat er een FKK club zou beginnen in Belgie :). Na beetje zoeken heb ik t gevonden:
http://www.artemisclub.be
Heeft iemand meer informatie over deze FKK in Belgie, de deuren zouden opengaan nu vrijdag 29Jul, maar zie net op hun website dat deze weer eens veranderd is nu naar 05Aug.
Zijn er Beren die naar de opening zouden gaan?
groetjes
Espresso
BefBeer
28 juli 2011, 12:34
Volgens een Belgisch zuster platform gaat de club al heel lang open en steeds weer iets later open.
BefBeer
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?25328-Sauna-club-in-Belgi%EB-of-niet&p=214754&highlight=truiden#post214754
Plannen zijn er dus al vele maanden om open te gaan. Topics samengevoegd.
Heeft niks met Artemis te maken maar dit is ook in Sint-Truiden!
De lokale politie van Sint-Truiden heeft in een bar in Sint-Truiden vier illegale dames opgepakt die er als dienster aan de slag waren. De twee Oost-Europese en twee Zuid-Amerikaanse vrouwen werden bestuurlijk aangehouden...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1298422/2011/07/28/Vier-van-vijf-dames-in-Truiense-bar-blijken-illegaal.dhtml
deepsea
28 juli 2011, 22:41
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er een grote nieuwe club geopend gaat worden onder de naam Erotixx.
Wordt momenteel volop verbouwd en is in de buurt van Mol, echter niet ex-Ritz.
Het concept is echter bij mij nog niet bekend. (FKK, sauna-, parenclub?)
De opening zal zeker plaatsvinden , mede omdat de 2 eigenaren normale ondernemers zijn. (ja, ze zijn er nog wel)
Ik ben zeer hoopvol en even nieuwsgierig als alle andere ijsberen .
Icebear Two
29 juli 2011, 18:14
Blijven hopen, diepzee.
Als het wat is zullen de prijzen wel afgestemd zijn op wat in Belgie gebruikelijk is.
Voor dat soort prijzen kun je al een heel aardig Roemeentje in eigendom nemen. :wink:
seksenfun
9 augustus 2011, 21:03
Artemis opent normaal gezien eindelijk zijn deuren aanstaande vrijdag om 18.00 uur. Let's wait :smoke:.
seksenfun
16 augustus 2011, 20:55
Artemis te Sint-Truiden opent zijn deuren morgen om 18.00 uur.
Een kortingbon kan je afprinten vanop hun site. De bon is 3 maanden geldig.
Eerste Belgisch-Limburgse saunaclub.
Hopelijk volgen er jubelende verslagen... :smoke:.
seksenfun
21 augustus 2011, 20:17
Samen met een maat vrijdagmiddag beslist om eens een kijkje te gaan nemen in de club Artemis te Sint-Truiden. We kwamen aan om ongeveer half vier.
Een eerste spijtige zaak is dat de club geen privaat parking heeft om je auto te parkeren. Je wagen moet je dus in de straat parkeren of in de omliggende straten (onbetalend, gelukkig). De club ligt vlak aan de rand van het centrum van de stad.
De club is op vrijdag open van 11.00 uur tot 01.00 uur 's nachts. Aangekomen merken we dat je de club van buiten uit een beetje kan vergelijken met de ligging en grootte van de vergane saunaclub Sans Soucis. Een huizenrij met daartussen de club die qua breedte de grootte heeft van twee gemiddelde rijwoningen. De gevel is niet in een nieuw kleedje gestoken, wat toch wel nodig is. Van buiten toont de club alvast niets uit. We merken ook dat de deur gesloten is en dat er geen bel is om aan te bellen. Zou de club niet open zijn, al na enkele dagen gesloten zijn?? We bellen dan maar met onze gsm naar de club. Gelukkig hadden we dat nummer bij. Voor hetzelfde geld heb je dat niet en kan je gewoon weer terugkeren (wat wij nu ook moesten, nu ja terugkeren, we reden door naar Planet Duitsland). De eerste keer werden we verbonden met het antwoordapparaat. Bij een tweede poging en nadat we nog eens goed hadden rondgekeken of er geen zijingang was (ik kan me voorstellen dat mannen voor wie het allemaal wat bescheiden mag, niet zo gelukkig zouden zijn om lang voor die deur te moeten staan draaien), kregen we de dame aan de lijn die op de site in het minifilmpje speelt. Dat hoorden we aan de stem. We kregen te horen dat de club inderdaad niet open was. De club zou maar open gaan om 18.00 uur. We hadden de indruk dat de dame op dat moment niet in de club zelf was. De reden dat de club nog niet open was, was omdat ze maar over 1 dame beschikte. Zou ze er dan zeker van geweest zijn dat er vanaf 18.00 uur meer dames zouden komen? Allicht.
Zo dat was het. Een beetje een vreemde manier van werken. Niet open zijn op de uren dat je aangeeft open te zijn. Je moet (als je het mij vraagt) weten wat je wil natuurlijk. Klanten laten afkomen naar de club en ze dan verplicht weer doorsturen omdat je niet open bent. Zo win je natuurlijk geen klanten. Het is natuurlijk niet veel als je maar over 1 dame beschikt maar anderzijds hebben wij mannen genoeg aan 1 dame die weet wat service betekent. Anderzijds heeft die dame dus door niet te werken twee klanten minder verdiend. Het is ook niet omdat er nog maar 1 dame is dat je ondertussen al niet kan genieten van een drankje en wat eten en de wellnessfaciliteiten.
We kregen ook geen enkele tegemoetkoming omdat we daar voor niets stonden. Geen korting-sms, niets. Ook al is de club niet open, een rondleiding zou ook al iets zijn, niet?
Zo begin je natuurlijk beter niet.
Onze zin was nog niet gaan lopen en we reden gewoontegetrouw door naar Duitsland. Zo kwamen we in saunaclub Planet terecht. Ik heb daar zo goed als van aankomst tot vertrek (18.30 u. - 01.30 u.) maar plezier gehad met, je raadt het nooit, 1 (één) dame.
Ik wens de zaakvoerster van Artemis Sint-Truiden alle succes toe, hopelijk wordt het nog stukken beter én vooral betrouwbaarder en misschien krijg ik nog wel via IM een sorry-pasje of zo :smoke:.
seksenfun
21 augustus 2011, 21:26
Laatste alinea Amnesia moet natuurlijk Artemis zijn :smoke:.
Note Big30: aangepast.
sofaking
21 augustus 2011, 21:38
...Een beetje een vreemde manier van werken. Niet open zijn op de uren dat je aangeeft open te zijn. Je moet (als je het mij vraagt) weten wat je wil natuurlijk. Klanten laten afkomen naar de club en ze dan verplicht weer doorsturen omdat je niet open bent. Zo win je natuurlijk geen klanten. Het is natuurlijk niet veel als je maar over 1 dame beschikt maar anderzijds hebben wij mannen genoeg aan 1 dame die weet wat service betekent. ...
't zullen toch niet dezelfden zijn die indertijd die "sauna club" Ratu Asmara in Lanaken hadden ?
Dit doet een beetje déjà vu aan.
Icebear Two
22 augustus 2011, 16:24
Je kunt dit adres wel uit je navigatie wissen. Amateuristisch geklungel van het zuiverste water.
Deze club uitbaters hebben kennelijk geen idee wat er allemaal mogelijk is wanneer je de moeite neemt naar Duitsland te rijden.
Het enige positieve aan deze zaak is de locatie voor Belgische ijsberen die iets in de buurt zoeken.
Zoals het er nu naar uitziet is het clubmanagement vergeten voor wat dames te zorgen.
De aanwezigheid van wat prettig ogende dames helpt heel aardig van de zaak een succes te maken.
Big30
22 augustus 2011, 16:28
De opening was al iets van 10 maal aangekondigd en even vaak gecancelled. Maar nu lees ik op de site:
WIJ ZIJN OPEN!!!
Ik zou het risico niet nemen er naar toe te rijden alvorens van te voren zeker te zijn dat ze daadwerkelijk open zijn.
Alabama
25 augustus 2011, 20:26
De opening was al iets van 10 maal aangekondigd en even vaak gecancelled. Maar nu lees ik op de site:
Ik zou het risico niet nemen er naar toe te rijden alvorens van te voren zeker te zijn dat ze daadwerkelijk open zijn.
Open zijn ze wel. Grote vraag is hoeveel dames er rondhuppelen en hoeveel daarvan een beurt waard zijn. Dat zal waarschijnlijk geen vette zijn. Figuurlijk dan, letterlijk is de kans op een vette al een heel stuk groter. :)
peterp095
26 augustus 2011, 07:40
Intussen zijn ze open van 2100 u tot 0400 u....
BefBeer
26 augustus 2011, 12:43
Intussen zijn ze open van 2100 u tot 0400 u....
Typisch tijden voor gepensioneerden .....
BefBeer
Icebear Two
26 augustus 2011, 18:38
Openingstijden van 21.00 tot 04.00 betekent dat je een warme hap of ander krachtvoer nodig voor wat actie wel kunt vergeten.
Voor mij leiden de uren na 24.00 zelden tot een geslaagde wedstrijd. Past kennelijk niet goed bij mijn bio ritme.
Ik gun andere ijsberen die daar minder moeite mee hebben veel plezier in de kleine uurtjes
Alabama
26 augustus 2011, 18:51
Tja, als ze niet genoeg dames hebben voor overdag kun je beter de tent gesloten houden i.p.v. openhouden. Snap ook niet zo goed waarom ze er dan zo nodig een saunaclub van moeten maken. Maak er dan een gewone club van. Entree is gewoon € 50,00, ontbijt, lunch en avondmaal kun je shaken en het is maar de vraag wat voor wellnessfaciliteiten er zijn.
Ik ben bang dat dit de zoveelste mislukte poging is. Kracht van een saunaclub zit 'm voor de eigenaar in 'massa = kassa', terwijl op de Ritz na tot nu toe elk businessmodel van een Belgische sauna exact hetzelfde is als het business model van de Belgische uitzuipbars: veel aanrekenen, weinig teruggeven en hopen op een select groepje mensen dat daar hun flappen af komt geven.
seksenfun
26 augustus 2011, 20:06
http://www.artemisclub.be/cms/ ?? :smoke:.
sofaking
26 augustus 2011, 21:25
Tja, als ze niet genoeg dames hebben voor overdag kun je beter de tent gesloten houden i.p.v. openhouden. Snap ook niet zo goed waarom ze er dan zo nodig een saunaclub van moeten maken. Maak er dan een gewone club van. Entree is gewoon € 50,00, ontbijt, lunch en avondmaal kun je shaken en het is maar de vraag wat voor wellnessfaciliteiten er zijn.
Ik ben bang dat dit de zoveelste mislukte poging is. Kracht van een saunaclub zit 'm voor de eigenaar in 'massa = kassa', terwijl op de Ritz na tot nu toe elk businessmodel van een Belgische sauna exact hetzelfde is als het business model van de Belgische uitzuipbars: veel aanrekenen, weinig teruggeven en hopen op een select groepje mensen dat daar hun flappen af komt geven.
Saunaclubs zijn als regeringen. In België lukt het gewoon niet.
Gondolas9
26 augustus 2011, 22:14
Laten we dat laatste hopen ;-)
Big30
19 september 2011, 16:59
Saunaclubs zijn als regeringen. In België lukt het gewoon niet.
Site van Artemis is uit de lucht, club zeer waarschijnlijk dicht. Maar Belgie gaat een regering krijgen :biggrin:!
sofaking
26 september 2011, 15:35
Site van Artemis is uit de lucht, club zeer waarschijnlijk dicht. Maar Belgie gaat een regering krijgen :biggrin:!
Die regering lijkt nog steeds sprekend op de Belgische saunaclubs. Een aankondiging : opening binnen een paar weken of maanden, we weten nog niet wanneer. Met een vage omschrijving waaruit we hoopvol besluiten dat dit iets sauna-club-achtig, pardon, regeringsachtig zal worden. ;)
Misschien een goed moment om eens een roundup te maken van de gekende SC- (niet) startups in België. Van de Belgische gasten in YY die ik gesproken heb waren er maar weinig die wisten dat er ook in België al zoiets geweest is. Sommigen hadden vaag zoiets gehoord, maar nog geen enkele ontmoet die er ooit geweest is of de website gezien had. Dat betekent dat er dus blijkbaar ook nog veel SC klanten rondlopen die dit forum niet kennen.
Dit is wat ik me herinner. Andere ijsberen zullen hopelijk de fouten en hiaten verbeteren en aanvullen.
Ritz/Relax : 2006 ? Dit was eigenlijk voor mijn wandeltijd, dus deze club heb ik niet gekend, maar van wat ik gehoord/gelezen heb lijkt het tot nu toe de meest geslaagde sauna club poging , ttz., goeie infrastructuur en dames. Heeft het, dacht ik, ook het langst uitgehouden.
Queenie's : februari 2007 tot mei 2007, daarna nog een paar maand voortgegaan als parenclub. Dit was mijn kennismaking met het saunaclub fenomeen. De club was gedurende heel zijn kort bestaan een bouwwerf. De wellness is nooit afgemaakt voor ze ophield (omschakelde naar parenclub). Er waren wel een paar uitstekende dames aan het werk die nog steeds tussen mijn favorietjes zitten. (Helena (RU), Iris (RU), Hilke...)
De uitbater bleek later een in Nederland bekende fraudeur te zijn, die ook in drugshandel verwikkeld was en later, lang na de sluiting van queenie's, ook is aangehouden op verdenking van moord op zijn vrouw. Ik weet niet of hij daarvoor ook veroordeeld is. Hoe zeer het mij ook spijt dit te moeten zeggen, ik denk dat deze club eigenlijk een witwasoperatie was, en dit sterkt de hypothese dat een volledig legaal uitgewerkt sauna club concept in België zeer moeilijk of niet te realiseren is.
Las Vegas : Was open gedurende een paar dagen tijdens de zomer van 2007. Nooit de kans gehad om hier eens te gaan kijken omdat ze amper open geweest is.
Ratu Asmara : Had een website in 2008 die een sauna club concept aanbood, en enkele beren -- waaronder ikzelf -- zijn er gaan aankloppen, maar niemand lijkt er ooit binnengeraakt te zijn.
Secret Sins : Een website met beschrijving van een sauna club-achtig concept (2011) , maar gaf meer de allures van uitzuipbar met overeenkomstige prijzen. Opening werd steeds verschoven en website is uiteindelijk verdwenen.
Artemis : Een website met beschrijving van een sauna club-achtig concept (2011). Opening werd steeds verschoven en website is uiteindelijk verdwenen.
Op 5 jaar tijd, dus toch 6 pogingen die allemaal snel tenonder zijn gegaan of nooit opgestegen.
Jetliner
26 september 2011, 16:09
Ritz/Relax : 2006 ? Dit was eigenlijk voor mijn wandeltijd, dus deze club heb ik niet gekend, maar van wat ik gehoord/gelezen heb lijkt het tot nu toe de meest geslaagde sauna club poging , ttz., goeie infrastructuur en dames. Heeft het, dacht ik, ook het langst uitgehouden.
Inderdaad, tot in oktober 2006. Iris en Hilke waren daar toen ook al, evenals de fijne konijntjes, aka Tweeëiige Transsylvaanse Tweeling :smile2:
Was een unieke club, familiair en licht, met alle voorzieningen Jetsize. Zoals Relax nadien niks meer tegengekomen.
Queenie's
Een naar en donker hol! Goed dat het gesloten is.
Alabama
26 september 2011, 17:53
Ritz/Relax was van dezelfde eigenaren/uitbaters als Q en LV.