PDA

Volledige versie bekijken : Aanleg snelweg A74 mag doorgaan (Venlo -> Gt!)

Admin
28 april 2011, 14:15
http://www.limburger.nl/article/20110427/REGIONIEUWS01/110429649

De aanleg van de A74 mag doorgaan. De Raad van State heeft de bezwaren tegen de aanleg woensdag ongegrond verklaard.

De A74 is een snelweg van twee kilometer lang tussen A73 in Nederland en de BAB61 in Duitsland. De A74 moet een snelle verbinding met Duitsland mogelijk maken en de verkeersoverlast rondom Venlo verminderen.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/A74_osm.PNG/534px-A74_osm.PNG

CLUBSPORT
28 april 2011, 16:32
tov de route tegelen , kaldenkirchen zal dat toch weer een paar minuten schelen :rolleyes:
maar ja dat zal wel een meerjarenplan worden :redface:

Big30
28 april 2011, 16:44
Zal een paar minuten schelen, niet meer. Maakt tegenwoordig ook niet zoveel uit of je nu via je de 2 rotondes, of A73 en dan Kaldenkirchen of A40 afslag 2 rijdt. Het scheelt wel een flitspaal als je via de 2 rotondes rijdt die helaas ook 's nachts nog vindt dat ie werkzaam moet zijn :mad:.

Goedemorgenallemaal
28 april 2011, 19:43
Zal een paar minuten schelen, niet meer. Maakt tegenwoordig ook niet zoveel uit of je nu via je de 2 rotondes, of A73 en dan Kaldenkirchen of A40 afslag 2 rijdt. Het scheelt wel een flitspaal als je via de 2 rotondes rijdt die helaas ook 's nachts nog vindt dat ie werkzaam moet zijn :mad:.
Die flitspaal.... je WEET dat ie er is en toch.....

Goed, vanaf knooppunt zaarderdinges naar de afrit Brüggen is ongeveer 14 kilometer via de rotonderoute. Daarvan is 9 km autosnelweg. stel je rijdt 120 km.u dan doe je daar 4,5 minuut over. 7 kilometer is 50 km gebied. Doe je dus ongeveer 8 minuten over als het meezit. Ik klok het regelatig en het is vaak rond de 9 minuten, meer dan 10 nooit meegemaakt, al kwam mijn laatste rit wel aarig in de buurt maar dat had niks met vrachtwagens of zo te maken maar meer het verkeer van en naar het tuincentrum bij de rotonde... Goed, zeg een totaal tijd van 9 + 4,5 - 13,5 minuten.

de nieuwe route is ongeveer 1 kilometer korter dus 13 kilomter, wat je bij 120 km u aflegt in 6.5 minuut. Tijdwinst komt neer op 7 minuten. Voor de meesten geen schokkend verschil op de totale reistijd, de variabelen op de andere kilometers ( caravans, inhalende vrachtwagens) zullen van grotere invloed zijn.

Rudi_NL
28 april 2011, 20:01
tov de route tegelen , kaldenkirchen zal dat toch weer een paar minuten schelen :rolleyes:
maar ja dat zal wel een meerjarenplan worden :redface:

Nee, deze autosnelweg moet echt snel klaar zijn voor de Floriade 2012 in Venlo. Dan kunnen we samen met de DVP's de bloemetjes buiten zetten. :blume:

Big30
28 april 2011, 21:11
Nu hoop ik wel dat het plan niet in een tunnel voorziet :biggrin:.

Maar als ik naar Google Maps kijk moet de aanleg een eitje zijn. Hoewel, er zal wel de of andere zeldzame plant of dier bij de aanleg worden gevonden of wie weet een oude Roemeinse legerplaats.

Tiga
28 april 2011, 21:17
...of wie weet een oude Roemeinse legerplaats.

Roemeense of Romeinse? ;)

Big30
28 april 2011, 21:22
Roemeense of Romeinse? ;)
:biggrin::biggrin::biggrin:
Roemeins, "voer voor psychologen!" Freud leest mee.
:biggrin::biggrin::biggrin:

MichelJ
28 april 2011, 21:24
Hoewel, er zal wel de of andere zeldzame plant of dier bij de aanleg worden gevonden of wie weet een oude Roemeinse legerplaats.

Waar de snelweg komt zitten momenteel zeldzame kikkers, namelijk de Goliath-kikker.

http://www.marmein.nl/wp-content/photos/IMG_3767_1.jpg

Ik weet dat omdat ik die thuis in een aquarium zelf kweek, momenteel heb ik er 12.

facial
29 april 2011, 07:51
Als jij die kikkiers dan van de week even gaat vangen met je schepnetje Michel, dan kunnen die wegwerkers mooi snel zonder oponthoud doorwerken zonder dat er geprotesteerd wordt

Ricardo Banana
29 april 2011, 08:29
Hey MJ,

Ze zijn niet zeldzaam. Jij hebt er al twaalf.

facial
29 april 2011, 11:06
maar er leven er nog maar 14 op heel de wereld en hij heeft maar 1 mannetje

MichelJ
29 april 2011, 14:07
Ze zijn niet zeldzaam. Jij hebt er al twaalf.

Ze zijn wel zeldzaam, ik had er ooit 3 en nu inmiddels inderdaad 12. Ik kweek ze voor mijn plezier en als ze groot genoeg zijn zet ik ze weer uit in een omgeving waar ze zich thuis voelen. Dat kan overal zijn ze houden van water maar ook van moerassige bosgebieden en struikgewassen. Zelfs op het droge kunnen ze prima leven in tegenstelling tot de gewone kikker, maar helaas komen ze in de vrije natuur maar sporadisch voor. Ik ben er dan ook tegen dat de A74 aangelegd wordt, omdat de goliath-kikker hier in beperkte groepjes nog leeft.

facial
29 april 2011, 16:21
Ze zijn wel zeldzaam, ik had er ooit 3 en nu inmiddels inderdaad 12. Ik kweek ze voor mijn plezier en als ze groot genoeg zijn zet ik ze weer uit in een omgeving waar ze zich thuis voelen. Dat kan overal zijn ze houden van water maar ook van moerassige bosgebieden en struikgewassen. Zelfs op het droge kunnen ze prima leven in tegenstelling tot de gewone kikker, maar helaas komen ze in de vrije natuur maar sporadisch voor. Ik ben er dan ook tegen dat de A74 aangelegd wordt, omdat de goliath-kikker hier in beperkte groepjes nog leeft.

we kunnen een enquette starten voor het behoud van je kikkertjes;)

Picasso 1
29 april 2011, 18:23
Waar de snelweg komt zitten momenteel zeldzame kikkers, namelijk de Goliath-kikker.
Ik weet dat omdat ik die thuis in een aquarium zelf kweek, momenteel heb ik er 12.

Maak er 11 dood en dan kun je de 12de verkopen voor een fortuin.
Kun je lekker van de kikkerwinst gaan :fuck:.

rmjhexe
29 april 2011, 21:18
:smkiss:kikkerbilletjes zijn erg in bij de dames uit oost europa, iets anders als,,grillen`´:smile2: