Volledige versie bekijken : 'Amsterdams bordeel dicht na onveilige seks'
Ricardo Banana
5 mei 2011, 17:02
'Amsterdams bordeel dicht na onveilige seks'
Uitgegeven: 5 mei 2011 17:45
Laatst gewijzigd: 5 mei 2011 17:44
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam heeft de vergunning ingetrokken van een bordeel waar klanten terechtkonden voor onveilige seks. Prostituees zouden hebben geklaagd dat ze werden gedwongen orale seks te verrichten zonder condoom.
© ThinkstockDat meldt de Amsterdamse televisiezender AT5.
De advocaat van de eigenaar van de club verklaarde tegenover AT5 dat er ook verklaringen zijn van werknemers die de klachten tegenspreken. Desondanks stelde de rechter de gemeente in het gelijk.
Die ging daarop over tot sluiting van het bordeel. Het bordeel blijft gesloten totdat alle juridische procedures zijn afgerond.
De gemeente Amsterdam kon niet onmiddellijk reageren op de kwestie.
© Novum
http://www.at5.nl/artikelen/61706/gemeente-sluit-seksclub-om-onveilige-seks
http://binnenland.nieuws.nl/640941/amsterdams_bordeel_dicht_na_onveilige_seks
Twee links bij het artikel geplaatst. Club is dus gesloten omdat er pzc plaats vond ... .
PZC -> Onveilige Sex -> Rechter laat Club sluiten !?!
phoenix
5 mei 2011, 17:32
het wordt en is wellicht al een interessant tijdperk voor sex en moraal....de verlichting kenmerkt zich door ' unmundigkeit los zu werden......Sapere aude! Habe Mut, dich deines eigenen Verstandes zu bedienen! ist also der Wahlspruch der Aufklärung.[1](wikipedia)
Dat politici domme dingen beweren dat weet ik , maar dat ze de burger zo inpakken. He we willen de bordelen sluiten dus ieder klacht die binnen ons boekje valt die gebruiken we om weer een bordeel te sluiten.......hellup.........terug naar voor de verlichting of zijn de middeleeuwse praktijken al onder ons.......
ik kan me herrineren dat ik een tijdje terug bij jan bik tijdens de sex riep; ' pijpen bitch', waarop de dame naar beneden liep en zij dat ik haar niet respecteerde....tja als je iemand een loer wil draaien dan is dat in de sex ergggg makkelijk......daarbij zeg in niet dat er sprake moet zijn van dwang........Ik ben een dik half ajar geleden dan ook voor het laatst van mijn leven in utrecht bij jan bik naar binnen geweest, WOEST :roll3:was ik.................ieder kent het theater van de sex, maar een echte vuile hoer gebruikt het gewoon tegen je .....terwijl ieder personeelslid bij jan bik die mij kenden wist dat ik ze juist met eerbied benaderde.....
MichelJ
5 mei 2011, 17:52
PZC -> Onveilige Sex -> Rechter laat Club sluiten !?!
Er staat dat de vrouwen gedwongen werden tot PZC en het dwingen is strafbaar in NL, dus volgens de wet is de club terecht gesloten.
Overigens zal mij het een zorg zijn, ze mogen alles sluiten in NL, zolang DLD maar open blijft :biggrin:
Ricardo Banana
5 mei 2011, 18:06
YY moet wel open blijven
noglangnietuitgewandeld
5 mei 2011, 18:08
Ik ben hier een keer of drie geweest, de laatste keer dik twee jaar geleden. Het was een net, goed verzorgd privehuis, mooie dames met een prima service. Wel behoorlijk aan de prijs, 170,- per uur, en daarvoor PMC! Voor 20 euro extra kon je PZC krijgen. Of de dames dat PZC verplicht waren weet ik niet, maar dat is natuurlijk weer een discutabel iets. De ene heeft daar meer moeite mee dan de ander, en als een dame die daar niet zo'n zin in heeft, ziet dat de klanten allemaal voor de concullega kiezen die er geen problemen mee heeft, dan kan ze uit rancune om het omzetverlies dat ze lijdt, wel eens een hoop herrie gaan schoppen. Sowieso heerst er in veel privehuizen veel ondelinge jalouzie, is me door verschillende dames wel verteld. Het lijkt erop dat er hier iets dergelijks speelt. En je scoort als gemeente automatisch veel punten bij de buurtbewoners, als je een seksinrichting in een woonwijk dichttimmert. Dus, vanwege een of andere afgunstige muts is er weer een privehuis minder in de hoofdstad. Chapeau!
Er staat dat de vrouwen gedwongen werden tot PZC en het dwingen is strafbaar in NL, dus volgens de wet is de club terecht gesloten.
Overigens zal mij het een zorg zijn, ze mogen alles sluiten in NL, zolang DLD maar open blijft :biggrin:
Welke wet bedoel je? Prostitutie is legaal en pzc is dat ook in NL volgens mij. Wil men dat niet doen zou ik eerder denken aan werkweigering ;). Ik zet er maar een Smiley bij want het is grappig bedoeld.
Maar toch als je in een prive-huis werkt en je weigert Sex en de baas zegt ja Hallo das wel de bedoeling is dat dan ook een reden tot sluiting?
Ricardo Banana
5 mei 2011, 18:16
Als jullie willen geef ik zaterdag a.s. in Living Room juridische cursus
Als jullie willen geef ik zaterdag a.s. in Living Room juridische cursus
Lijkt me een perfect idee! Bij deze zijn alle Roemeense dames in LR aangemeld, die hebben nog wat bijscholing nodig. Begin maar met Romeins recht. De tent is geheel aan U voor het College.
Kan ik lekker rustig in de tuin liggen :biggrin:.
Ricardo Banana
5 mei 2011, 18:40
Nee Big30 speciaal voor jouw volgt er een cursus Nederlands privaatrecht. Kunnen eventueel wel een buitencursus doen.
Nee Big30 speciaal voor jouw volgt er een cursus Nederlands privaatrecht. Kunnen eventueel wel een buitencursus doen.
Deal! Dacht zelf meer aan Roemeens Strafrecht, maar ja dat bestaat niet zo vernam ik :biggrin:.
MichelJ
5 mei 2011, 19:01
Welke wet bedoel je? Prostitutie is legaal en pzc is dat ook in NL volgens mij.
Een prostitutiewet is er in NL niet, maar de seksuele instellingen moeten aan een aantal voorwaarden voldoen, voordat er een vergunning wordt afgegeven. Een van de voorwaarden is het zelfbeschikkingsrecht van de vrouwen. Dit betekent dat ze vrouwen zelf mogen bepalen tot hoe ver ze gaan. Als ze dus geen PZC willen doen, maar dit wel wordt gedwongen is de club in overtreding, kan de vergunning ingetrokken worden en gaat uiteindelijk de boel dicht.
Ricardo Banana
5 mei 2011, 19:12
Daar gaat mijn cursus. Weer niets verdiend
Een van de voorwaarden is het zelfbeschikkingsrecht van de vrouwen. Dit betekent dat ze vrouwen zelf mogen bepalen tot hoe ver ze gaan. Als ze dus geen PZC willen doen, maar dit wel wordt gedwongen is de club in overtreden, kan de vergunning ingetrokken worden en gaat uiteindelijk de boel dicht.
Helder maar ook weer niet helder. Want nogmaals stel dat de dame zegt ik wil wel werken in een prive huis maar ik weiger om aan Sex te doen? Even los van of er een relatie werkgever werknemer bestaat (wat in D dus niet zo is) dan lijkt me het vreemd dat een club niet kan zeggen als je hier werkt moet je ook je werk doen.
Natuurlijk gaat een vergelijking met een normaal werkverband wat mank, dan kun je spreken van werkweigering. Voor de duidelijkheid als een dame in een club wil werken maar pzc afwijst mag een club dat nooit onder dwang forceren. Dat is uit den boze en zou dat zo zijn vind ik een sluiting van een club zelfs te tolereren.
Als het zo gaat dan sluiten binnenkort alle clubs, overal heb je wel dames die niet voor hun lol de hoer spelen, dit is gewoon een moeilijk onderwerp
Gondolas9
5 mei 2011, 19:45
Ik dacht zo dat binnen een juridisch handigheidje zowel in NL als in Dtsl dames 'zelfstandige ondernemers' zijn en zelf hun prijzen en hun dienstverlening bepalen. Binnen dat kader is ingrijpen van de club een zware en vérstrekkende fout.
Een klant die tegen de wil van de dame in haar penetreert (vaginaal, oraal, anaal), begaat een verkrachting. Een club die dat gedrag faciliteert is medeplichting.
Om het heel bot te zeggen: ook hoeren kunnen verkracht worden.
Als het zo gaat dan sluiten binnenkort alle clubs, overal heb je wel dames die niet voor hun lol de hoer spelen, dit is gewoon een moeilijk onderwerp
Wat dacht je van de getrouwde hoeren die van hun man niet als de hoer mag spelen en dit toch doet. :eek:
Ik vind dat die man opgepakt moet worden voor vrijheidsberoving van hun vrouw.:gruebel::gruebel:
noglangnietuitgewandeld
5 mei 2011, 19:52
Waar ik al eerder op doelde, het moet niet, maar als collega's het wel doen loopt ze omzet mis, dus eigenlijk moet het toch ook weer wel. Kortom, een grijs gebied.
Picasso 1
5 mei 2011, 20:31
Ik dacht zo dat binnen een juridisch handigheidje zowel in NL als in Dtsl dames 'zelfstandige ondernemers' zijn en zelf hun prijzen en hun dienstverlening bepalen.
Inderdaad, en volgens de 'door dames met elkaar gemaakte afspraken' is PZC in de meeste duitse clubs ook een voorwaarde. Je zou dit ook kunnen uitleggen als dat er in duitse clubs dwang is op PZC met als strafmaatregel dat een dame de club moet verlaten indien ze dat niet doet.
Tja, als een dame de eisen die aan haar gesteld worden in een club/bordeel/privé huis niet wenst te accepteren dan kan ze het beste verkassen. Dit lijkt mij niets meer dan wraak van (nederlandse?) dames die zich genoodzaakt voelden uit dat bordeel te vertrekken omdat ze niet toe wilden geven aan de (nieuwe) standaard.
Gondolas9
5 mei 2011, 20:44
Dit is ook interessant: LJN: BQ1266, Rechtbank Zutphen , 109983 / HA ZA 10-763
Braziliaanse vrouw heeft met Nederlandse man in Duitsland geslachtsgemeenschap. Negen maanden later wordt in Brazilië een kind geboren. De vrouw vordert dat de man zijn medewerking verleent aan een DNA onderzoek, zodat kan worden vastgesteld of de man de vader is van het kind. De man weigert zijn medewerking en beroept zich op de onschendbaarheid van zijn lichaam. IPR kwesties; Nederlandse rechter bevoegd en Nederlands recht van toepassing. Oordeel: Een man die in het conceptietijdvak van een kind geslachtsgemeenschap heeft gehad met de moeder van dit kind, handelt jegens dit kind onrechtmatig indien hij weigert zijn medewerking te verlenen aan een DNA onderzoek. Belangenafweging; belang van het kind om te weten van wie het afstamt weegt zwaarder dan belang van de man om te voorkomen dat een (zeer beperkte) inbreuk op zijn lichamelijke integriteit plaatsvindt.
6. De beslissing
De rechtbank
6.1. gebiedt [gedaagde] om mee te werken aan een DNA-onderzoek,
6.2. veroordeelt [gedaagde] om aan [eiseres] een dwangsom te betalen van € 100,00 voor iedere dag dat hij niet aan de in 6.1. uitgesproken hoofdveroordeling voldoet, tot een maximum van € 10.000,00 is bereikt,
6.3. veroordeelt [gedaagde] in de proceskosten, aan de zijde van [eiseres] tot op heden begroot op € 1.189,56, te voldoen aan de griffier door overmaking op rekeningnummer 56.99.90.726 ten name van arrondissement Zutphen onder vermelding van "proceskostenveroordeling" en het zaak- en rolnummer,
6.4. wijst het meer of anders gevorderde af.
Dit vonnis is gewezen door mr. W.H. Westhuis en in het openbaar uitgesproken op 2 maart 2011.
Gondolas9
5 mei 2011, 20:53
Ik bedoel maar: de wet volgt een andere (meer rigide) logica dan de morele/geile verontwaardiging van beren ('ze heeft het toch beloofd op haar eerstecommuniezieltje').
EHRM-rechtspraak in het algemeen geeft in dezen de richting aan ;-) .
Picasso 1
5 mei 2011, 21:03
Ik bedoel maar: de wet volgt een andere (meer rigide) logica dan de morele/geile verontwaardiging van beren ('ze heeft het toch beloofd op haar eerstecommuniezieltje').
EHRM-rechtspraak in het algemeen geeft in dezen de richting aan ;-) .
Beren hebben nicks, zelfs in de club en zijn met de noorderzon vertrokken zodra voor hun nadelige gebeurtenissen zich aandienen.
Gondolas9
5 mei 2011, 21:14
Mensen, gooi al je elektronica weg als je bang bent voor privacy schending; begin alvast met al je simkaarten van je telefoons te verwijderen en die te verbranden ...
... schreef een wijze beer in een ander topic.
Telefoonnummers, nummerplaten, roddelende collega's, bedonthullingen, ...
Picasso 1
5 mei 2011, 21:17
Mensen, gooi al je elektronica weg als je bang bent voor privacy schending; begin alvast met al je simkaarten van je telefoons te verwijderen en die te verbranden ...
... schreef een wijze beer in een ander topic.
Telefoonnummers, nummerplaten, roddelende collega's, bedonthullingen, ...
Touché ;)
Ik dacht zo dat binnen een juridisch handigheidje zowel in NL als in Dtsl dames 'zelfstandige ondernemers' zijn en zelf hun prijzen en hun dienstverlening bepalen. Binnen dat kader is ingrijpen van de club een zware en vérstrekkende fout.
Hoe het in NL formeel zit weet ik eerlijk gezegd niet. In D is een Dame inderdaad formeel onafhankelijk en is er geen sprake van een dienstverband. Dat heeft niet zozeer met een Juridisch handigheidje te maken als wel meer met de afspraken met het Finanzamt als het gaat om de Steuer abgabe. Zie "Düsseldorfer Verfahren – Besteuerung von Prostituierten".
Op websites van vele clubs zie je die vermelding dan ook staan. De praktijk in D verschilt overigens per Bundesland. Het formeel onafhankelijk zijn staat ook niet altijd op gespannen voet met bepaalde huisregels, sterker nog in bepaalde clubs /voorbeeld vergeten :biggrin: /.
Alabama
7 mei 2011, 11:35
'Amsterdams bordeel dicht na onveilige seks'
Uitgegeven: 5 mei 2011 17:45
Laatst gewijzigd: 5 mei 2011 17:44
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam heeft de vergunning ingetrokken van een bordeel waar klanten terechtkonden voor onveilige seks. Prostituees zouden hebben geklaagd dat ze werden gedwongen orale seks te verrichten zonder condoom.
© ThinkstockDat meldt de Amsterdamse televisiezender AT5.
De advocaat van de eigenaar van de club verklaarde tegenover AT5 dat er ook verklaringen zijn van werknemers die de klachten tegenspreken. Desondanks stelde de rechter de gemeente in het gelijk.
Die ging daarop over tot sluiting van het bordeel. Het bordeel blijft gesloten totdat alle juridische procedures zijn afgerond.
De gemeente Amsterdam kon niet onmiddellijk reageren op de kwestie.
© Novum
http://www.at5.nl/artikelen/61706/gemeente-sluit-seksclub-om-onveilige-seks
http://binnenland.nieuws.nl/640941/amsterdams_bordeel_dicht_na_onveilige_seks
Apart. Men sluit dus een club omdat mensen er gezondheidsrisico's zouden lopen. Dan kunnen ze de AH ook wel sluiten (die verkopen immers sigaretten), snelwegen sluiten (mensen lopen immers het risico een ongeluk te krijgen) en werken verbieden (mensen lopen daar het risico stress te krijgen)....
Apart. Men sluit dus een club omdat mensen er gezondheidsrisico's zouden lopen. Dan kunnen ze de AH ook wel sluiten (die verkopen immers sigaretten), snelwegen sluiten (mensen lopen immers het risico een ongeluk te krijgen) en werken verbieden (mensen lopen daar het risico stress te krijgen)....
Nee. De reden is dat Dames gedwongen werden pzc te doen.
Alabama
7 mei 2011, 11:56
Nee. De reden is dat Dames gedwongen werden pzc te doen.
Dan hadden ze toch ergens anders kunnen gaan werken waar ze dat niet hoeven te doen? Bijvoorbeeld achter het raam?
MichelJ
7 mei 2011, 12:11
Dan hadden ze toch ergens anders kunnen gaan werken waar ze dat niet hoeven te doen? Bijvoorbeeld achter het raam?
Dat had gekund ja, ze hadden ook groenteboer of fietsenmaker kunnen worden. Maar zoals hierboven al staat krijgt een club in NL alleen een vergunning als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Eén daarvan is dat vrouwen zelf moeten kunnen bepalen wat ze wel en niet doen.
Alabama
7 mei 2011, 15:21
Dat had gekund ja, ze hadden ook groenteboer of fietsenmaker kunnen worden. Maar zoals hierboven al staat krijgt een club in NL alleen een vergunning als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Eén daarvan is dat vrouwen zelf moeten kunnen bepalen wat ze wel en niet doen.
Dat is voor een bordeel nauwelijks werkbaar. Klanten moeten vooraf weten wat ze kunnen verwachten en niet voor alles extra, een extra onderhandeling moeten voeren.
Het lijkt me ook wel dat bij het in dienst nemen aan dames wordt verteld wat er wordt verwacht. Dan is het aan de dames om daar in dienst te gaan of niet.
En deze Nederlandse bekrompenheid zorgt er nu precies voor dat je in NL nooit het kwaliteitsniveau van de Duitse clubs zult vinden. De dames in NL willen wel veel geld verdienen, maar vervolgens minimale service bieden. Prima voor de toeristen, maar niet de moeite waard om 1 euro aan uit te geven.
In Duitsland zijn de dames officieel inderdaad zelfstandig........maar zoals B30 al schreef..........in sommige clubs staat de minimale(!) service (ZK, PZC, etc) gewoon zwart op wit (sterker, in diezelfde club moeten de dames een Vertrag tekenen dat ze zich aan die huisregels zullen houden, anders kunnen ze weer gaan!).
Icebear Two
7 mei 2011, 21:13
Ben benieuwd hoe de rechter hier over oordeelt nu de advocaat van de club aanvoert dat er ook dames zijn die de dwang ontkennen.
Sluiten is een disproportionele maatregel. Werknemers in andere sectoren wordt ook wel eens opgedragen iets te doen dat wettelijk
niet mag zoals een beroepschauffeur die de maximale rijtijd overschrijdt op verzoek van zijn werkgever.
Die bedrijven worden ook niet gesloten. Er wordt weinig meer vervoerd wanneer iedereen zich aan het rijtijdenbesluit zou houden.