PDA

Volledige versie bekijken : Dames en nationaliteit: generalisaties, algemeniseren, vooroordelen.

Big30
10 mei 2011, 23:31
sorry als ik generaliserend overkom maar dit is mijn persoonlijke ervaring met laten we zeggen 75% van de dames met wie ik heb gekamerd uit de Roemeense Kolonie van het GT-rijk.... er zijn dus ook nog voldoende leuke uitzonderingen tussen die niet aan al deze flauwekul meedoen.
maar het blijft toch een beetje een roemeens trekje vrees ik :biggrin:
Nee hoor! Veel beren herkennen dit wel denk ik (blijven lieverdjes he!). Toch raak je wel een punt wat natuurlijk niet in een dame topic moet worden besproken. Dat gaat namelijk over generalisaties, algemeniseren, soms tenderend naar vooroordelen, soms met een kern van waarheid erin. Gaat niet alleen over Roemeense dames maar ook verschillen met zeg Poolse en Russische dames.

We zitten allemaal vol met onze oordelen, vooroordelen en generalisaties. Waarbij de vraag steeds is of en hoe terecht dit allemaal is.

Ik zal er nog eens een apart topic over openen. Veel berichten staan namelijk vol van generalisaties ook wel eens onterechte.

jacky pakutra
10 mei 2011, 23:44
Nee hoor! Veel beren herkennen dit wel denk ik (blijven lieverdjes he!). Toch raak je wel een punt wat natuurlijk niet in een dame topic moet worden besproken. Dat gaat namelijk over generalisaties, algemeniseren, soms tenderend naar vooroordelen, soms met een kern van waarheid erin. Gaat niet alleen over Roemeense dames maar ook verschillen met zeg Poolse en Russische dames.

We zitten allemaal vol met onze oordelen, vooroordelen en generalisaties. Waarbij de vraag steeds is of en hoe terecht dit allemaal is.

Ik zal er nog eens een apart topic over openen. Veel berichten staan namelijk vol van generalisaties ook wel eens onterechte.

je hebt een punt, bij deze deel ik mede ik dat bovengenoemde ervaring in ieder geval voor mij op de dame waar het onderhavige topic over handelt van toepassing is...het veralgemeniseren is inderdaad meer iets wat een apart draadje verdient...waar "roemeense dames" staat leze men dus "roemeense dame" en de toevoeging over de poolse russische enz dames alsook de laatste alinea kunnen bij deze non-existent worden verklaard.:)

bosbeer
10 mei 2011, 23:56
Ik ben het helemaal met jullie eens. Toch hebben de Roemeense dames veelal met elkaar gemeen dat alles puur om geld gaat.Natuurlijk hebben ze ook niet veel,maar er is toch duidelijk verschil met bv. de Poolse en Russische meiden. Ik heb ook diverse keren opgemerkt dat een aantal erg egoïstisch zijn en hun collega's/vriendinnen niets gunnen.Heeft toch op 1 of andere manier met hun afkomst te maken. Toch kun je ook best lol met ze hebben, en ze zijn ook niet allemaal hetzelfde. Toch ben ik blij dat er niet alleen maar Roemeense vrouwen rondlopen in GT. En je hebt gelijk, Big30, het wordt meer een algemene discussie want we zijn een beetje afgedwaald. Het gaat hier over Janine. Vanmiddag zal ik haar ongetwijfeld zien en hoor dan wel van haar hoe het gaat. Ze is journaliste. Wij trouwens ook, maar dan forumjournalisten.

Big30
10 mei 2011, 23:57
je hebt een punt, bij deze deel ik mede ik dat bovengenoemde ervaring in ieder geval voor mij op de dame waar het onderhavige topic over handelt van toepassing is
;) je formuleert het juist heel zorgvuldig!
nou ja OK "ze liegen" dat dan misschien iets minder, maar das iets wat hier al honderden keren beweerd is, vaak met als reactie zeg niet dat "ze liegen" dat geldt maar voor 99.6% :biggrin:.

Enfin beter dit maar te verplaatsen!

jacky pakutra
11 mei 2011, 00:24
. Het gaat hier over Janine. Vanmiddag zal ik haar ongetwijfeld zien en hoor dan wel van haar hoe het gaat. Ze is journaliste. Wij trouwens ook, maar dan forumjournalisten.

journaliste, tja, dat moeten we dan ook maar geloven, dat ze dat is.:biggrin: gezien de rest van het onzingehalte acht ik de kans groot dat ze de afgelopen jaren toch wat anders heeft gedaan dan een intensieve studie volgen..maar wie weet heb ik het mis en is dit ineens toevallig wel waar...ik hoop het voor haar want hoewel ik wat kritiek heb op haar onzin, is het zeker wel een meid die op de kamer meer dan bovengemiddeld goed presteert en die ik best een betere toekomst gun.

maar zoals Aristoteles reeds schreef: "Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd worden als je de waarheid spreekt." dat krijg je van al die flauwekul...

jacky pakutra
11 mei 2011, 00:43
Ik ben het helemaal met jullie eens. Toch hebben de Roemeense dames veelal met elkaar gemeen dat alles puur om geld gaat.Natuurlijk hebben ze ook niet veel,maar er is toch duidelijk verschil met bv. de Poolse en Russische meiden. Ik heb ook diverse keren opgemerkt dat een aantal erg egoïstisch zijn en hun collega's/vriendinnen niets gunnen.Heeft toch op 1 of andere manier met hun afkomst te maken.

ook hier heb jij gelijk in, ze doen leuk tegen elkaar maar onderling is het vaak haat, nijd en afgunst.
zo lag bv carla in haar "goede tijd" slecht in een deel van het groepje omdat ze veel en veel meer kamergangen maakte dan de rest.
ze kreeg dan ook als bijnaam "de miljonair"...:) ik heb overigens begrepen dat ze in zwitserland zeer goede zaken doet momenteel.
tot slot : deze meisjes maken vaak onderling afspraken om gezamenlijk een bepaalde service (bv TZ) geheel niet aan klanten te verlenen, terwijl velen zich er achter elkaars rug niet aan houden om zo een soort van onderling "concurrentievoordeel" te behalen.
een voorbeeld : zonder namen te noemen heb ik wel eens, zonder me ervan bewust te zijn, aan een roemeense dame medegedeeld dat het jammer was dat haar vriendin inmiddels niet meer in GT werkzaam was, aangezien ze op het forum bekend stond om haar zeer GFE achtige zoenwerk.
de dame in kwestie keek echter alsof ze vuur zag branden: "nee, zij kust niet met klanten, dat weet ik heel zeker, dat heeft ze me verzekerd"
ik heb het gesprek toen maar beeindigd met de opmerking dat ik waarschijnlijk de verkeerde voor me had:biggrin: dit is een voorbeeld maar heb er daarna nog meerdere meegemaakt, en daarover uiteraard wijselijk mijn mond gehouden.

tot zover mijn roemeense ervaringen in GT voor dit jaar, heb er al teveel woorden aan vuil gemaakt :)
maar de keerzijde van het geheel is toch vaak dat ze enorm (meer dan de gemiddelde GT dame) onder druk lijken te staan om geld te verdienen...dus ja, voor hun is het ook een soort "survival of the fittest". misschien zouden andere dames onder dezelfde omstandigheden hetzelfde doen. nu houd ik op anders ga ik nog echt empathie met deze prinsesjes krijgen...