PDA

Volledige versie bekijken : Politieke voorkeur en Europa wel of niet

Jansen
26 mei 2011, 13:12
Zou er een enquete gestart kunnen worden onder de ijsberen wat hun stem gedrag zou zijn op dit moment.

VVD
PVV
CDA
PvdA
D66
Groen links
SP
SGP
CU
Dieren partij
Geen mening.

En een paar vragen:
Nederland Europa wel/niet moet steunen over Griekenland
Wil je uit Europa
Moet dan de Gulden weer terug
Moeten er twee euro's zijn een sterke en een zwakke. :smoke:

En ben je lezer van het forum of ga je aktief naar de Clubs toe.

Big30
26 mei 2011, 16:30
Enquete lijkt me niet zo opportuun, politiek ligt altijd wat gevoelig. Maar het staat een ieder uiteraard vrij als ie die behoefte heeft zijn standpunten in deze weer te geven.

Nederland moet uit Europa, we moeten de Grieken kostte wat het kost steunen (koop retsina en feta kaas, smijt met borden) en ook vind ik dat het gouden muntstuk van 5 Gulden weer terug moet komen, ook moet de dukaat weer terug als wettelijk betaalmiddel.

Verder wil ik nog wel kwijt dat ik voor de Partij Tegen de Roemeensen ben, maar ook wel sympathie heb voor de SGP en de Regenboog partij. Ook heb ik geen mening. Als ik stem doe ik dat altijd strategisch met een blauwe vulpen. Ook ben ik van mening dat de schoolmelk weer terug moet komen maar dan wel in glas en niet in karton.

Dat wou ik dus even kwijt!

Alles wat in Italic staat is niet-ironisch bedoeld.

Alabama
26 mei 2011, 18:42
VVD en Nederland moet niet uit de EU. Wel mag er harder opgetreden worden tegen landen die er een puinhoop van maken, zoals o.a. Griekenland.

Ik ben ook huiverig voor verdere uitbreiding en bv. het visumvrij laten zijn van Kosovo en Albanië. Natuurlijk vind ik het hartstikke lekker al die Bulgaarse en Roemeense meiden in de saunaclubs, maar los van dat zorgt de toestroom van veel immigranten natuurlijk voor een hoop toestanden.

facial
26 mei 2011, 19:08
volgens mij gaat het op dit moment wel goed met Nederland met de huidige partijen aan het roer, het is natuurlijk moeilijk om alles in 1 keer goed voor elkaar te krijgen maar Rutten is mijns insziens een goed leider

Jansen
26 mei 2011, 22:25
De VVD doet het momenteel goed met Rutten maar ik vind wel dat de Jager heel snel de Europesche Unie moet overtuigen dat er geen extra geld meer naar toe mag door inflatie en tevens dat Straatburg gesloten moet worden door de steeds doende verhuizing van de E.U.

Straatsburg kan gebruikt worden als ijsberenklooster voor DVP van boven de 30 jaar.

facial
27 mei 2011, 12:30
boven de 30 dan zal het er erg druk worden:confused:

hitman
27 mei 2011, 23:19
PSV doet het momenteel goed met Rutten .........en Rutte is tot nog toe een redelijke Minister President

Badslippers
28 mei 2011, 02:41
Ik vind dat als iemand geen geld heeft, je haar een microkrediet moet geven om haar eigen business te starten zodat ze geld kan gaan verdienen. Vervolgens krijg ik vanzelfsprekend iets terug in welke vorm dan ook. Dit principe pas ik geregeld toe en werkt perfect. Waarom zou dat niet voor een paar Grieken kunnen werken of voor elke andere inwoner van de aardkloot. Volgens mij noemen we dat handel.

Gondolas9
28 mei 2011, 07:53
Ik geloof ook in microkredieten in de Noord-Zuidverhoudingen. Ik lees natuurlijk ook wel de dubbele bodem en de humor in je reactie, maar zelfs die 50 euro-microkredieten zijn een goeie investering - en handel, ja.

Het Griekenlandvoorbeeld klopt niet. Griekenland had geld, was een behoorlijk functionerend en behoorlijk welvarend land, maar onbekwame politici en een hangmatmentaliteit (waar kennen we die nog van?) hebben het land onderuit gehaald. Het kan niet dat wij voor de PIGS opdraaien (nou ja, de pigs zijn intussen in newspeak de perifere EU-landen geworden).

Moeten wij Griekenland helpen? In principe neen, in de praktijk ja - als niet helpen schadelijker voor onze portemonnee is dan dat wel doen.

Badslippers
28 mei 2011, 10:44
Ik geloof ook in microkredieten in de Noord-Zuidverhoudingen. Ik lees natuurlijk ook wel de dubbele bodem en de humor in je reactie, maar zelfs die 50 euro-microkredieten zijn een goeie investering - en handel, ja.

Ik had ook niet anders van je verwacht G9. Daar waar vele beren struikelen, hopeloos verstrikt raken en zelfs boos worden om het gebruik van wat eenvoudige stijlfiguren weet jij die immer weer op te merken en op de juiste waarde in te schatten. jammergenoeg is de laagschedeligheid van de gemiddelde ijsbeer zo plat als de zaterdageditie van de Volkskrant. Dit gezegd hebbende lijkt het me effectief om de Grieken financieel te ondersteunen. Ik ga voor het gemak even voorbij aan alle voorwaarden waaronder dat dient te gebeuren.

Mijn visie is simpel. Jij bent een creatief persoon met een aantal (winstgevende) talenten maar je ontbeert het kapitaal om je ideeen om te zetten in tastbare daden. Ik, daarentegen, ontbeer elk greintje creativiteit maar beschik wel over wat kapitaal. Jij ontvangt een financiele bijdrage van mij, concretiseert en realiseert je plannen. Hopelijk rendeert je "Business" en na verloop van tijd betaal je mijn investering met een aangename rente terug. dat lijkt me geen slechte "Deal".

Picasso 1
28 mei 2011, 11:21
Voordat landen meededen aan de Euro konden ze dit soort problemen in redelijke mate zelf oplossen. Dat deden ze door hun munt te devalueren tov andere valuta en kon de overheid vervolgens haar financiële huishouding in orde brengen. Consequentie van deze devaluatie is dan wel dat (in het voorbeeld van Griekenland) Griekse export goedkoper werd en import in Griekenland duurder. Dus de gewone Griek betaalde indirect de prijs zonder dat hij direct merkte dat er bezuinigd werd op hem/haar (gemeen hè :)). Een beetje te vergelijken met "inflatie" die overheden misbruiken (via drukken van extra geld) om hun schulden in waarde naar beneden te brengen ten koste van de burgers (de Nederlands/Belgische overheid pakt elk jaar achter je rug ongeveer 3% van je geld af maar je maakt je alleen bezorgd om geld dat naar Griekenland gaat omdat je dat wel in de krant leest ;)).
Nu is Griekenland gebonden aan een maximum toelaatbare schuld (in principe drie procent begrotingstekort) omdat Europa dit met elkaar afgesproken heeft en missen de mogelijkheid om dit soort economische middelen te gebruiken. Voor Griekenland zelf zou het verstandig zijn om uit de Euro te stappen; voor de rest van Europa is het onverstandig want ze betaalt dan de prijs van een sterk verminderde vertrouwen in de Euro door de niet-euro landen en dat is de enige reden waarom Europa zogenaamd Griekenland "helpt".