Volledige versie bekijken : NBA Play offs, USA pro sports. Das toch veel leuker?!?
Badslippers
11 juni 2015, 23:15
Ik kan me wel vinden in de weergave zoals jullie die hierboven verwoorden. Is moeilijk om de absolute top samen te stellen. Heeft denk ik ook te maken met de periode waarin je interesse kreeg in NBA basketbal. Voor mij begon dat begin jaren '80 en toen laaide de "Rivalry" Bird/Magic op. Jordan kwam geloof ik in '84 binnen. Laten we zeggen dat de jaren '80 en 90' echt op mijn netvlies staan. En toen waren het toch de Celtics, Lakers, Pistons en Bulls, die de dienst uitmaakten. Na het millennium werd mijn interesse minder dus de sterren vanaf 2000 minder intensief gevolgd.
Kobe Bryant heeft daarna voor de Lakers veel betekend maar heb ik niet echt in mijn favo-lijst staan hoewel hij cruciaal was voor de Lakers.. Evenmin als Shaq. Lebron James daarentegen is een monster, een beest met toch de finesse van een scherpschutter. Dat maakt hem wel bijzonder.
Och laat ik maar gewoon het complete original dreamteam als favorieten bestempelen dan zit ik altijd goed. Daar zaten behoorlijk wat kanonnen in.
Zoals te verwachten viel heeft GSW de stand gelijk getrokken. De bank van de cavs is nu te smal door blessures en Lebron speelde met 20 punten voor zijn doen matig. Het vierde kwart was er te veel aan voor cleveland. Ook mozgov gaf niet meer thuis en 82-103 zegt alles. De eerste game met een groot verschil.
Met een 2-2 stand en Golden State nog 2 maal thuis geef ik de cavs nog weinig kansen. Als het al niet in wedstrijd 6 in cleveland beslist wordt.
Davedv
12 juni 2015, 09:59
2-2, Lebron gaat van beast-mode terug naar 'gewoon' mens en de Cavs redden het niet. Lebron kreeg een nog een tik tegen z'n hoofd, hopelijk kan hij genoeg rust pakken en de volgende wedstrijd weer boven zichzelf uitstijgen. Maar Dellavedova was vermoeid, Shumpert matig en Smith hopeloos. De enige die goed speelde was Mozgov. Sowieso hele matige schotpercentages (33% 14% 75%) ook.
Als de Warriors nu gaan draaien en de Cavs (Lebron) niet meer genoeg kunnen herstellen zal het wel op een 4-2 uitdraaien. Al hoop ik van niet.
Hier een mooie analyse van waar we nu staan.
http://www.nba.com/2015/news/features/steve_aschburner/06/12/game-4-finals-five-things-we-learned-golden-state-warriors-cleveland-cavaliers/index.html?ls=iref:nbahpt3b
Conclusie; de Cavs hadden deze wedstrijd moeten winnen, bij 3-1 was het bijna binnen, maar de de smalle bank, vermoeidheid, laag scoringspercentage en het feit dat GS wel kan wisselen en de Cavs bijna niet maakt het verschil. Als je dan ook nog eens LBJ kunt neutraliseren en hij niet extreem top is dan is het eigenlijk al onmogelijk voor Cleveland nog terug te komen. In het tweede kwart knalde LBJ ook nog eens tegen aan camera aan waar hij naar eigen zeggen hoofdpijn aan overhield.
Maar denk dat de GSW momenteel gewoon het beste team hebben, dat bleek wel in de competitie en ze laten ook mooi basketbal zien waar ze als team spelen en de man in schot positie vaak vrij wordt gespeeld. De cavs is wat meer vecht basketbal, man to man pleintjes basketbal, licht overdreven dan OK!
Badslippers
12 juni 2015, 12:08
Nog een korte samenvatting. Ik durf er mijn geld niet op te zetten wie de kampioen wordt. Warriors sterkere bank en een paar solide basisspelers. Cavs hebben James. Die kan in zijn eentje een wedstrijd beslissen en voor verrassingen zorgen.
https://www.youtube.com/watch?v=2SHPJSio8pw
LBJ weer buitenaards goed (40 punten,14 rebounds en 11 assists) maar niet goed genoeg om in zijn eentje de Warriors te verslaan. In het vierde kwart werd het verschil gemaakt, 104-91. Jammer voor de Cavs maar met 2 geblesseerde spelers en dus een te smalle bank kon je dit verwachten.
Eigenlijk is het nu beslist, misschien dat thuis LBJ nog eens boven zichzelf uit kan stijgen maar denk eerder dat het een makkelijke overwinning voor GSW wordt en anders maken ze het thuis wel af.
Davedv
16 juni 2015, 08:37
Het probleem is niet of LBJ boven zichzelf kan uitstijgen, dat doet hij al weken/maanden, het probleem is dat de rest van z'n team dat niet (meer) doet. Als LBJ in beastmode hulp had gekregen van Irving en Love en daarnaast de bankspelers gewoon de minuten maken waar ze voor nodig zijn dan hadden de Cavs het wel gered denk ik. Kijk hoe ver ze komen met alleen James, zet daar Love in de hoek bij (in plaats van die hansworst JR Smith) en Irving als PG (en Dellavedova 'gewoon' als back-up en verdediger) dan had GSW het stukken moeilijker gekregen.
Cavs hebben nu ook problemen omdat ze een aantal spelers van hun bank zo weinig hebben laten spelen (Perkins, Miller, Marion) dat die nu ook niet aan spelen toekomen. Snap ik niet helemaal, die mannen hebben toch zoveel ervaring dat ze relatief makkelijk mee moeten kunnen komen? Ik bedoel, als Smith weer eens zo'n draak van een wedstrijd speelt, dan kun je beter een gokje nemen met Marion en/of Miller, slechter wordt het dan toch niet.
Voorspelling : Lebron gaat in wedstrijd 6 een onmogelijke statline neerzetten, Smith gooit er eindelijk weer eens wat driepunters in, Mozgov domineert rond de ring en de Cavs pakken wedstrijd 6. Ze gaan echter zo diep dat ze niet genoeg kunnen herstellen voor wedstrijd 7 en die pakt GSW relatief simpel.
Davedv
16 juni 2015, 10:06
Over het team van de Cavs:
Consider the degree of difficulty for what LeBron is attempting to do.
He's playing with one of the worst supporting casts to ever make the NBA Finals. According to Nate Silver's site, this Cavs supporting casts ranks 60th out of the last 62 Finals teams. To make things even harder, some of LeBron's key cast members are playing below their standard. J.R. Smith is in a shooting slump, hitting just 26% of his 3's in the Finals compared to 39% in the rest of the playoffs. Iman Shumpert, the other Cavs wing player who should theoretically benefit from LeBron dominating the ball so much, is shooting 27% from the floor.
Voorspelling : Lebron gaat in wedstrijd 6 een onmogelijke statline neerzetten, Smith gooit er eindelijk weer eens wat driepunters in, Mozgov domineert rond de ring en de Cavs pakken wedstrijd 6. Ze gaan echter zo diep dat ze niet genoeg kunnen herstellen voor wedstrijd 7 en die pakt GSW relatief simpel.
Optimist! Ik hoop er stilletjes ook op maar zie eerder GSW met dik verschil winnen in Cleveland. De twee geblesseerden in de selectie zoals eerder vermeld breekt ze nu op zeker als buiten Lebron bijna niemand thuis geeft. Ze spelen eigenlijk maar met 6-7 en dat is gewoon te weinig.
Maar wie weet Mozgov en nog wat mannen staan er opeens weer, in Cleveland winnen de Cavs, LBL is weer super en vooruit in wedstrijd 7 gebeurt een wonder.
Badslippers
16 juni 2015, 17:33
Jordan scoorde ook vaak veel punten en had adembenemende "stats" in de Playoffs maar verloor toch. Pas toen het team meer gerijpt en ervaren was en de bank zijn steentje begon bij te dragen, regen de titels zich voor de "Bulls" aaneen.
Het zou kunnen dat Lebron er 60 in knalt maar dan moet de verdediging van de "Cavs" dodelijk zijn om de scoringsdrift van de "Warriors" te pareren en dat zie ik niet snel gebeuren want volgens mij zijn ze een van de slechtste teams in de verdediging. Althans de slechtste verdediger, Irving, zit geblesseerd op de bank en van Thompson valt ook niet veel te verwachten. Lebron heeft het te druk aan de offensieve kant en daardoor verzwakt zijn defensie en Curry maakt Dellavedova helemaal gek met zijn "Killer Crossover" gevolgd door de "step-back-fade-away-jumper". Of hoe heet dat schot eigenlijk? Hier nog wat beelden van wat ik bedoel:
http://www.nba.com/video/channels/playoffs/2015/06/15/0041400405-cle-gsw-curry-gm5-highlights.nba
Misschien dat het thuisvoordeel de winst naar de "Cavs" kan brengen. Dan zou het nog weleens heel spannend kunnen worden.
Davedv
16 juni 2015, 18:37
Optimist! Ik hoop er stilletjes ook op maar zie eerder GSW met dik verschil winnen in Cleveland. De twee geblesseerden in de selectie zoals eerder vermeld breekt ze nu op zeker als buiten Lebron bijna niemand thuis geeft. Ze spelen eigenlijk maar met 6-7 en dat is gewoon te weinig.
Maar wie weet Mozgov en nog wat mannen staan er opeens weer, in Cleveland winnen de Cavs, LBL is weer super en vooruit in wedstrijd 7 gebeurt een wonder.
The Golden State Warriors won a critical Game 5 to take a 3-2 lead over the Cleveland Cavaliers in the NBA Finals. But after the game, LeBron James made it clear that he still had confidence.
At his news conference, LeBron was asked whether he felt less pressure in this series compared with previous years because his team was missing key players because of injuries.
LeBron responded in a simple deadpan manner, "Nah, I feel confident because I'm the best player in the world, it's simple" (via NBA TV).
Hij heeft wel het zelfvertrouwen van de hele groten in ieder geval :biggrin:
Bij het woord step back jumper moet ik meteen aan Duitse Dirk denken met zijn uitvoering daarvan. Bijna al zijn schoten vallen in die categorie. Ziet er wat lomp en klungelig uit maar o zo effectief gebleken in het verleden.
http://uk.businessinsider.com/dirk-shot-2014-11?r=US
Davedv
16 juni 2015, 21:06
Bij het woord step back jumper moet ik meteen aan Duitse Dirk denken met zijn uitvoering daarvan. Bijna al zijn schoten vallen in die categorie. Ziet er wat lomp en klungelig uit maar o zo effectief gebleken in het verleden.
http://uk.businessinsider.com/dirk-shot-2014-11?r=US
http://uk.businessinsider.com/russell-westbrook-learns-dirk-shot-vine-2015-4?r=US
Westbrook deed hem ook :biggrin:
White man can't jump! Bij Westbrook zie je elegantie en atelisch vermogen. Bij Dirk een grote jongen hoor met super statistieken, ziet het er zo heerlijk houterig uit.
uurtje
17 juni 2015, 07:59
en we hebben een winnaar.... het is niet de zichzelf uitegeroepene "beste speler aller tijden"......hahahaha.....hoogmoed komt voor de val....:)
Davedv
17 juni 2015, 08:14
en we hebben een winnaar.... het is niet de zichzelf uitegeroepene "beste speler aller tijden"......hahahaha.....hoogmoed komt voor de val....:)
Hij heeft zichzelf niet uitgeroepen tot beste speler aller tijden, maar de beste speler van dit moment. En je kan een fan zijn of niet, daar is niet zo heel op af te dingen.
Lebron zat gewoon weer in beast-mode vannacht, 32p/18r/9a maar het is gewoon niet genoeg alleen. Het zal me benieuwen volgend seizoen, Love en Irving fit, Smith gedumpt en vervangen, Miller/Marion/Perkins geloosd, de bank verdiepen....en de Cavs zijn absoluut weer een contender.
Overwinning en kampioenschap van de Warriors is overigens gewoon terecht en verdiend.
carrera-gt3
17 juni 2015, 19:00
NBA finals 1998 Chigago Bulls vs UTAH Jazz game 6 full match video met Jordan , Malone , Stotkon, Rodman en Pippen natuurlijk
https://www.youtube.com/watch?v=yZfPRY3jjSk
uurtje
17 juni 2015, 23:07
Hij heeft zichzelf niet uitgeroepen tot beste speler aller tijden, maar de beste speler van dit moment. En je kan een fan zijn of niet, daar is niet zo heel op af te dingen.
Lebron zat gewoon weer in beast-mode vannacht, 32p/18r/9a maar het is gewoon niet genoeg alleen. Het zal me benieuwen volgend seizoen, Love en Irving fit, Smith gedumpt en vervangen, Miller/Marion/Perkins geloosd, de bank verdiepen....en de Cavs zijn absoluut weer een contender.
Overwinning en kampioenschap van de Warriors is overigens gewoon terecht en verdiend.
Laten we dan even vernoemen dat LJ 13-33 heeft geschoten.... Dat is ongeveer de score die Stevie Wonder zou halen.... een echte K Bryant statistiek dus..... Neemt niet weg dat veel van zijn teammaten staan te kijken wat LJ staat te doen en zelf ook niet in staat zijn de bal aan te nemen en effectief te zijn. Maar die 32 punten staan op deze manier wel in een ander daglicht...
Badslippers
17 juni 2015, 23:15
Valt weinig af te dingen op het behaalde kampioenschap van de Golden State Warriors. Uitstekend seizoen en afsluitende "Play-Offs". Natuurlijk had ik graag een "Game Seven" gezien omdat dat toch wat extra's toevoegt zoals spanning en spelers die het op het "moment supreme" moeten laten zien. Opvallend vond ik Andre Iguodala. In het reguliere seizoen niet eens een basisspeler. Geeft wel aan dat de diepte van de Warriors bank de sleutel was tot deze serie.
Davedv
17 juni 2015, 23:21
Laten we dan even vernoemen dat LJ 13-33 heeft geschoten.... Dat is ongeveer de score die Stevie Wonder zou halen.... een echte K Bryant statistiek dus..... Neemt niet weg dat veel van zijn teammaten staan te kijken wat LJ staat te doen en zelf ook niet in staat zijn de bal aan te nemen en effectief te zijn. Maar die 32 punten staan op deze manier wel in een ander daglicht...
Ja LBJ nam veel schoten, simpelweg noodzaak met dit team, als je tweede schutter JR Smith is.......die schoot deze pot 5-15, Shumpert 1-6, Jones 1-5, Dellavedova 0-3. Daarnaast, 32 punten scoren met voornamelijk ISO-plays en contested shots, dat zie ik Stevie Wonder niet doen eigenlijk.
Nu noem je het een Kobe statline, maar ik denk niet dat Kobe vaak 18 rebounds en 9 assists erbij had staan. Kobe nam zoveel schoten ongeacht wat voor team hij om zich heen had volgens mij, ik geloof niet dat James bij de Heat zoveel (moeilijke) schoten nam. En ik denk dat hij dat deze finals ook niet had gedaan met Love en Irving erbij.
http://www.sportamerika.nl/inside-look-doet-james-het-rustig-aan
13/33 dus 39.3% rekening houdende dat hij het moest doen vind ik nog wel meevallen. Zeker als je ook bedenkt dat hij bijna 48 min op het veld stond.
http://www.sportamerika.nl/wp-content/uploads/2014/01/NBAStats-11.png
uurtje
18 juni 2015, 00:21
nou ja, ik geef het al een beetje aan....LJ moest gedeeltelijk die schoten nemen (itt tot KB die schiet vanwege het schieten.....wat een asbak) maar heeft daar weinig 'geluk' mee gehad. Duidelijk is dan wel dat je je team waarschijnlijk niet gedragen hebt. Je bent eerder slachtoffer van de eigen teammates...
Davedv
18 juni 2015, 09:45
nou ja, ik geef het al een beetje aan....LJ moest gedeeltelijk die schoten nemen (itt tot KB die schiet vanwege het schieten.....wat een asbak) maar heeft daar weinig 'geluk' mee gehad. Duidelijk is dan wel dat je je team waarschijnlijk niet gedragen hebt. Je bent eerder slachtoffer van de eigen teammates...
Kijk, we zijn het al bijna eens :biggrin:
Ik denk niet dat LBJ nog veel meer had kunnen doen voor z'n team, je moet eens opzoeken wat bijvoorbeeld Smith voor schotpercentages had in de finals, Lebron creëerde heel veel open schoten voor z'n team. Die dan vervolgens alles missen....
Hij had gemiddeld bijna een triple double, dan ga je voorop in de strijd, dan creer je kansen voor je team, etc. Kijk naar de minuten die hij heeft gemaakt, welke posities hij heeft gestaan. Hij deed alles omdat er eigenlijk niemand in staat was om hem te helpen, de enige speler die positief is opgevallen is naar mijn mening Mozgov.
Wat had Lebron nog meer kunnen doen? Ja, wat je zegt, meer schoten raak schieten, maar uiteindelijk schoot hij 40% waarbij het merendeel van z'n schoten zwaar verdedigd werden.
Uiteindelijk komt het neer op jouw laatste zin, hij was slachtoffer van z'n eigen team.
Davedv
19 juni 2015, 10:59
Wat cijfers van de Cavs uit de finals....
For the entire Finals the Cavs' offensive rating was 93.8 points per 100 possessions. With James on the floor it jumped to 97.3. With James off the floor, it fell to 50.9. The Cavs scored 51 points per 100 possessions when James was on the bench. They were inept without him on the court. He only sat for a total of 23 minutes over the course of six games, during which time the Cavs made just six field goals.
Read more: http://uk.businessinsider.com/lebron-james-had-to-carry-cavaliers-in-nba-finals-2015-6?r=US#ixzz3dUqFDihH
Without LeBron James on the floor this series.
JR Smith 0/9 FG
Delly 0/7 FG
J. Jones 0/3 FG
Shumpert 0/2 FG
Total 0/21 FG
Hij heeft z'n team inderdaad niet gedragen :biggrin: ;)
Willem2
9 juli 2015, 22:52
LeBron James heeft zijn contract bij Cleveland Cavaliers met twee jaar verlengd. De verliezend NBA-finalist betaalt de 30-jarige sterspeler in die periode 43 miljoen euro, zo meldt ESPN.....http://www.ad.nl/ad/nl/33993/Basketbal/article/detail/4097982/2015/07/09/LeBron-verlengt-contract-43-miljoen-voor-2-jaar.dhtml
Badslippers
7 september 2015, 23:04
Nu op ARD reportage over Dirk Nowitzki.
Big30
7 september 2015, 23:11
http://www4.pictures.zimbio.com/gi/Silke+Nowitzki+Nowitzki+Der+Perfekte+Wurf+QdjSrmrr gffl.jpg
Hij heeft een leuke zus :tongue:!
Picasso 1
20 september 2015, 22:11
Het bericht met de winnaar van Eurobasket 2015 naar het algemene basketbaltopic kopiëren.
Spanje Europees kampioen Eurobasket 2015!!!:freu:
Voor de derde keer is Spanje Europees kampioen basketbal. In de finale tegen Litouwen werd het 80 - 63.
Vier van de basisspelers waren reeds eerder dit jaar Europees kampioen met Real Madrid geworden (zie https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?25997-NBA-Play-offs-Das-toch-veel-leuker-!&p=429920#post429920), wonnen daarnaast de Spaanse competitie en ook nog eens de Spaanse beker. Deze spelers zijn: Rudy Fernandez, Felipe Reyes, Sergio Llull en Sergio Rodriguez. En bij al deze hoofdprijzen kunnen ze mogelijk over een paar weken nog twee titels aan toevoegen: de Spaanse Supercup en de Intercontinentale Cup.
http://baloncesto.as.com/baloncesto/imagenes/2015/09/20/mas_baloncesto/1442764106_599549_1442777042_noticia_grande.jpg
Dit team begon aan dit toernooi in een minder sterke samenstelling ten opzichte van eerdere kampioenschappen (geen Marc Gasol, geen Calderon en ook geen Juan carlos Navarro) en velen dachten dat de periode van deze gouden generatie sinds vorig jaar (verlies tegen Frankrijk bij het WK) afgelopen was. Ze verloren in de pool fase dan ook van Italië en van Servië waarna ze aangewezen waren om '7 finales' achter elkaar te winnen hetgeen ze vervolgens ook nog eens gepresteerd hebben. Wow en hoedje af!!
Las ergens in de Franse media na de wedstrijd Frankrijk - Spanje dat Franse sportjournalisten aangaven "ze zeiden dat ze naar Frankrijk waren gekomen om van ons hier te winnen en dat hebben ze vervolgens ook nog eens gedaan!". Heb gezocht waar ergens dat gezegd werd en trof het aan bij de winst van Spanje tegen Griekenland waarin Pau Gasol dit hardop zei en de camera's dit opvingen. Een geweldige opname die perfect de strijdlust van dit team weergaf!
http://baloncesto.as.com/baloncesto/2015/09/15/portada/1442347912_675464.html?autoplay=1
https://www.youtube.com/watch?v=J9aveaa3hKg#action=share
Een bijzonder slecht sportjaar voor Spanje, Big. :tongue:
Big30
20 september 2015, 22:18
Een bijzonder slecht sportjaar voor Spanje, Big. :tongue:
Och nee hoor! Wel vind ik Basketbal een B-sport :biggrin:.
EK-Basketbal dat telt al zal in NL dat nieuws zijn die velen zal zijn ontgaan.
Picasso 1
20 september 2015, 22:34
EK-Basketbal dat telt al zal in NL dat nieuws zijn die velen zal zijn ontgaan.
Klopt, zie wel vaker in allerlei reacties in de media hoe onwetend veel mensen zijn. In Spanje zal het in ieder geval niemand ontgaan. Basketbal is er nationale sport nummer 2 na voetbal en wordt dan ook vol op de hoofdpagina's van de landelijke kranten getoond (i.t.t. bijvoorbeeld een Vuelta).
12683
Big30
20 september 2015, 22:45
In Spanje terecht groot nieuws. Dat zelfs een krant als El Pais het nieuws zo groot brengt is dat veelzeggend. In NL tellen feitelijk maar 3 sporten. Voetbal, wielrennen en schaatsen.
Picasso 1
20 september 2015, 22:55
In Spanje terecht groot nieuws. In NL tellen feitelijk maar 3 sporten. Voetbal, wielrennen en schaatsen.
Zwemmen, judo en hockey krijgen ook voldoende aandacht dacht ik. En de 100 en 200 meter sprint krijgt vanaf nu volle aandacht verwacht ik.
Big30
20 september 2015, 23:04
Zwemmen, judo en hockey krijgen ook voldoende aandacht dacht ik. En de 100 en 200 meter sprint krijgt vanaf nu volle aandacht verwacht ik.
Paardensport en roeien kun je dan ook nog noemen omdat we daar nu eenmaal op de OS relatief veel medailles mee halen. Maar toch kunnen deze sporten niet in de schadus staan van de top3. Voetbal 1 geldt voor bijna elk Europees land. Wielrennen en schaatsen is een beetje genetisch bepaald.
Picasso 1
21 september 2015, 16:02
En voor de liefhebbers hierbij een samenvatting van de Eurobasket finale:
http://www.sport1.nl/video/17613-finale-eurobasket-spanje-litouwen.html
Willem2
21 september 2015, 16:13
.... Sergio Llull ....
Beste P1,
Ik weet dat jij niet zo'n grote Llull bent maar hoe denk jij dat die andere spanjaarden dat voor elkaar hebben gekregen ? :rolleyes: ;)
Picasso 1
21 september 2015, 17:11
Beste P1,
Ik weet dat jij niet zo'n grote Llull bent maar hoe denk jij dat die andere spanjaarden dat voor elkaar hebben gekregen ? :rolleyes: ;)
Dat moet je aan de Fransen vragen, die hebben theorieën die hun begrip niet te boven gaat. ;)
Picasso 1
23 september 2015, 00:57
En de start van de 'Champions League' van het basketbal begint over drie weken. Net als bij de voetbal CL ook hier veel Spaanse teams (in de 'europa league' van het basketbal (de Eurocup) vooral veel Russische, Duitse, Turkse, Italiaanse, Griekse en Franse teams; maar ook daar veel Spaanse). Maar goed hier dus de CL van het basketbal (de Euroleague) en daarover zie hieronder de pools en het schema:
12706
12707
12708
12709
Picasso 1
27 september 2015, 20:17
Voor de derde keer is Spanje Europees kampioen basketbal. In de finale tegen Litouwen werd het 80 - 63.
Vier van de basisspelers waren reeds eerder dit jaar Europees kampioen met Real Madrid geworden (zie https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?25997-NBA-Play-offs-Das-toch-veel-leuker-!&p=429920#post429920), wonnen daarnaast de Spaanse competitie en ook nog eens de Spaanse beker. Deze spelers zijn: Rudy Fernandez, Felipe Reyes, Sergio Llull en Sergio Rodriguez. En bij al deze hoofdprijzen kunnen ze mogelijk over een paar weken nog twee titels aan toevoegen: de Spaanse Supercup en de Intercontinentale Cup.
En zo hebben bovenstaande genoemde spelers een week later weer een hoofdprijs te pakken maar nu met hun club Real Madrid.
Real Madrid winnaar Intercontinentale Cup
En de Intercontinentale Cup werd in twee wedstrijden vandaag voltooid. Real Madrid tegen de kampioen van Zuid Amerika het Braziliaanse Bauru eindigde in 91 - 79 (na de eerste wedstrijd 90 - 91 te hebben verloren). Sergio Llull (spreekt uit als Juul ;)) speelde een uitmuntende wedstrijd (verdedigend sterk, spelbepalend en redelijk wat driepunters scorend), evenals Sergio Rodriguez (mooie technische dribbelacties en spelmaker) en Felipe Reyes goed voor de rebounds (Rudy Fernandez kon helaas niet meedoen vanwege zijn opspelende blessure).
Behalve tegen Bauru heeft Real Madrid ook tegen de Zuidamerikaanse scheidsrechters moeten spelen. De reacties in de media zijn vol ongeloof over hoe ongegeneerd Bauru door de scheidsrechters werd geholpen. Sergio Rodriguez werd vanwege zijn frustratiegebaar over de scheidsrechtersbeslissingen zelfs weggestuurd waardoor Real extra verzwakt werd. Maar een aantal nieuwe spelers bij Real Madrid zoals de Amerikanen Carrol en Thompson bleken uitstekende vervangers evenals de erg jonge 16 jarige Sloveense ster Luka Doncic en haalde Real ondanks alle scheidsrechtersonweer toch deze hoofdprijs binnen
http://baloncesto.as.com/baloncesto/imagenes/2015/09/27/euroliga/1443371947_068753_1443372278_noticia_grande.jpg
De eerste wedstrijd werd door Real verloren met 1 punt: 91 - 90.
Daarvan de volgende beelden:
https://www.youtube.com/watch?t=4&v=AyxooQe53Cs
Met de winst vandaag van de Intercontinentale Cup voert Real Madrid met een totaal van 5 de lijst aan van meest gewonnen Intercontinentale Cups basketbal. (tussen 1997 en 2012 werd dit toernooi niet gehouden).
12750
Picasso 1
22 november 2015, 16:01
Behalve met het voetbal kan Real Madrid zich ook zorgen maken over het basketbal. Na 6 Europese wedstrijden staat Real op nummer 4 van zijn poule. De laatste wedstrijd 4 dagen geleden tegen Khimki Moskou werd dus ook verloren met 82 - 85 in eigen huis.
http://baloncesto.as.com/baloncesto/imagenes/2015/11/18/euroliga/1447874206_735142_1447883942_noticia_grande.jpg
Bij Europees basketbal gaan weliswaar de eerste 4 door maar het zou zomaar kunnen dat de Turken (aanstaande 3 december) ook hier zelfs dat onmogelijk maken. ;)
Stand:
13227
13228
Badslippers
22 november 2015, 17:49
Voor de liefhebbers.
Nu Ziggo met het gratis sport kanaal is begonnen, kunnen we vaker naar NBA wedstrijden kijken.
Kanaalnummer 14.
bocariver
27 november 2015, 22:37
Behalve met het voetbal kan Real Madrid zich ook zorgen maken over het basketbal. Na 6 Europese wedstrijden staat Real op nummer 4 van zijn poule. De laatste wedstrijd 4 dagen geleden tegen Khimki Moskou werd dus ook verloren met 82 - 85 in eigen huis.
Tonight , Real Madrid lost 94_88 in Belgrad against Red star.
Real Madrid, actual european champion, is now in last position in his group with only 3 matches to avoid a pityfull elimination in first round.
Next Match in Madrid against Fenerbahce Istanbul.
With a roster like that, difficult to understand why they fail till now...
bocariver
28 november 2015, 01:45
In a worse situation than Real (still hope), we have another euroleague champion from not so many years, Maccabi Tel Aviv: quasi eliminated except miracle.
Picasso 1
28 november 2015, 10:24
With a roster like that, difficult to understand why they fail till now...
Strange indeed being the last three years in a row finalist in the Euroleague (won it last season and lost it the previous two seasons of which one against Maccabi Tel Aviv who is also performing bad this year).
13258
When one looks to the statistics one would say that offensively it's good (maximum scored points of the group) but defensively the team is performing poorly (maximum received points of the group)
13257
In the analysis in the Spanish sportspaper these are mentioned as possible reasons for the very bad start of the season:
Defence. Madrid has the worst defense receiving every match in average 10 points more per match than the season before.
Contracts. Rivers and Slaughter have left and their defensive effort is now noticed. Taylor reapeared after an injury and is not yet at 100%. Thompkins isn't secure like Slaughter and Willy Hernangómez and Doncic almost don't have any protagonism.
Preparation period. Because of all national team use of players, Laso could only prepare this year with 4 players: Carroll, Taylor, Thompkins and Doncic.
Fatigue. The other 8 players did not have any rest since july.
Pressure. They won everything last year (National, European, Supercup, Intercontinental). “Everybody wants to beat the Champion” says Nocioni.
http://baloncesto.as.com/baloncesto/2015/11/20/euroliga/1448014329_220449.html
Anyway, very bad this season and now Real has to win all three resting matches between 3-12 and 18-12 against Fenerbahce, Bayern Munchen and Strassbourg if they want to classify for last 16. Specially against Fenerbahce I don't think they will win. Real Madrid better start to prepare next year.
satanic surfer
28 november 2015, 10:59
Na dat Europees gemorrel in de marge maar over naar de beste NBA-start ever van de Golden State Warriors, de regerende NA-kampioen is na een wederem easy victory gister onderhand aan 17 overwinningen op rij beland sinds de start van de competitie, Curry had slechts 3 quarters nodig om voor de zoveelste maal dit seizoen 40 of meer punten door het netje te jagen, 9 driepunter o.a....Het lijkt een recordjaar te gaan worden voor GSW, impressionant te noemen en het zou zomaar kunnen dat het een demonstratiejaar wordt...
Davedv
28 november 2015, 11:30
Na dat Europees gemorrel in de marge maar over naar de beste NBA-start ever van de Golden State Warriors, de regerende NA-kampioen is na een wederem easy victory gister onderhand aan 17 overwinningen op rij beland sinds de start van de competitie, Curry had slechts 3 quarters nodig om voor de zoveelste maal dit seizoen 40 of meer punten door het netje te jagen, 9 driepunter o.a....Het lijkt een recordjaar te gaan worden voor GSW, impressionant te noemen en het zou zomaar kunnen dat het een demonstratiejaar wordt...
Een fantastische start maar het lijkt me nog wat te vroeg om te zeggen dat het een demonstratiejaar zou kunnen worden. Het is bijna onmogelijk om dit niveau vast te houden, maar belangrijker is nog of iedereen fit blijft.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe de Cavs het met kerst gaan doen tegen GSW.
Big30
28 november 2015, 12:52
Ik vraag me wel eens af hoe de beste Europese Basketbal ploegen, zeg de 2 beste van dit moment het in de NBA zouden doen. Europese toppers hebben wel eens NBA ploegen verslagen, zelfs Nashua won in de jaren 80 eens een een demonstratie wedstrijd tegen een NBA selectie.
Maar dat zegt weer niet zoveel, het zegt echt wat als je in de reguliere competitie meedoet met al het reizen en vaak drukke programma.
Antwoord op die vraag krijg je door in eerste instantie naar de budgetten te kijken, top ploegen in Europa zitten op 30-50ME, een gemiddeld NBA team op 100 ME. Eigenlijk heb je het antwoord dan al.
Let’s do a quick comparison to the NBA teams. According to this article, an average NBA team’s annual budget is $100 million, with $50-60 million allocated for salaries. Adding all these teams’ budgets up we get to an average of $17,000,000. Looks like alot less money for European clubs, doesn’t it? It also means for me that the top clubs of Europe, like CSKA Moscow aren’t that far from the “cheaper” NBA teams and as you can see with Panathinaikos and Real Madrid, money can’t always buy you Euroleague championships – at least this season.
http://ballineurope.com/budgets-of-basketball-clubs-in-europe/
Budget zegt niet alles zie bij voetbal MU en City maar een top Europese ploeg zou in de NBA mee kunnen draaien maar dan op het nivo van net tegen of net boven het halen van een PO plaats aan, maximaal dan en als men goed ingespeeld is.
Kijk je naar dit lijstje van CSKA tegen NBA ploegen dan staat het 6-3 voor de NBA al zegt dat niet niet zo veel natuurlijk. Zeg een percentage van 33% en ik denk dat zou men meedoen men ook zo rond dat percentage zou eindigen, misschien iets meer maar denk niet voldoende om de PO's te halen dan moet je toch rond de 0.5 zitten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/PBK_CSKA_Moskou
Picasso 1
28 november 2015, 13:18
Veel van de beste Europese spelers gaan naar de NBA, dat maakt het verschil nog groter anders zouden enkele Europese teams waarschijnlijk wel daar mee kunnen draaien. Als Europa één land zou zijn en de beste spelers daaruit geselecteerd zouden worden dan denk ik dat Europa zelfs een zware tegenstander voor de Amerikanen zou zijn op 'landtoernooien'.
Qua clubcompetities is de Euroleague echter 2de divisie vergeleken met de NBA. We zijn daarin totaal geen match voor de Amerikanen.
Big30
28 november 2015, 14:09
Het zou een leuk (gedachten) experiment zijn. De sterkste spelers uit Europa in 1 team die na een goede voorbereiding tegen de VS zouden uitkomen of in de NBA zouden gaan spelen.
Wij komen met Servië, Kroatië, Letland etc. uit. De VS niet met Ohio, Oregon of Texas op een WK.
Picasso 1
4 december 2015, 00:31
Anyway, very bad this season and now Real has to win all three resting matches between 3-12 and 18-12 against Fenerbahce, Bayern Munchen and Strassbourg if they want to classify for last 16. Specially against Fenerbahce I don't think they will win. Real Madrid better start to prepare next year.
En vandaag heeft Real Madrid tegen de verwachting in de eerste 'finale' gewonnen tegen het sterke Fenerbahce met 80-73 na in het eerste kwart achter te hebben gestaan met 10-23. :) De vooruitzichten waren verslechterd wegens het wegvallen van sterspeler Rudy die aan een hernia geopereerd wordt en Thompkins. Nog twee finales moet Real winnen om zich te kwalificeren voor de laatste 16. Het vooruitzicht is nog steeds somber maar ze leven momenteel nog en wie weet. En mochten ze verliezen bij een van de twee resterende finales dan zal bocariver ons hier vast daarover informeren. In geval van winst, dan ben ik die informeer. :tongue:
Picasso 1
11 december 2015, 22:03
En vandaag heeft Real Madrid tegen de verwachting in de eerste 'finale' gewonnen tegen het sterke Fenerbahce met 80-73 na in het eerste kwart achter te hebben gestaan met 10-23. :) De vooruitzichten waren verslechterd wegens het wegvallen van sterspeler Rudy die aan een hernia geopereerd wordt en Thompkins. Nog twee finales moet Real winnen om zich te kwalificeren voor de laatste 16. Het vooruitzicht is nog steeds somber maar ze leven momenteel nog en wie weet. En mochten ze verliezen bij een van de twee resterende finales dan zal bocariver ons hier vast daarover informeren. In geval van winst, dan ben ik die informeer. :tongue:
En ook de tweede 'finale' werd door Real Madrid gewonnen tegen Bayern Munchen in Munchen met 67-86 na halverwege na de eerste twee kwart achter te hebben gestaan met 38-36 voor Bayern. Het zag er somber uit maar na een sterk 3de kwart van Real kwam Real Madrid op 17 punten voorsprong. Uitblinkers bij Real waren Sergio, Llul en Ayon. Uitblinker bij Bayern was Rivers die voorheen bij Real Madrid speelde en redelijk wat driepunters nu tegen Real scoorde.
De buien zijn echter nog niet over. Aankomend donderdag moeten ze ook nog winnen tegen Strassbourg dat momenteel aan het winnen is tegen het sterke Kimki Moskou. Ongelooflijk dat de Europees kampioen in deze situatie is gekomen. Maar goed, over een week weer een spannende laatste 'finale' tegen een ploeg van wie ze eerder verloren hebben.
Badslippers
13 december 2015, 13:41
Milwaukee Bucks maakt einde aan zegereeks van Golden State Warriors.
Na een lange serie van 24 zeges dit seizoen en 28 in totaal, verloren de Warriors in Milwaukee met 108-95.
De langste zegereeks blijft daarmee met 33 op naam staan van Los Angeles Lakers (1971-1972). Ook toen was Milwaukee het eindstation.
Greg Monroe was met 28 punten topscorer bij de sterk spelende Bucks. De Warriors hadden een dag eerder in Boston pas na twee verlengingen toegeslagen en oogden in hun zevende uitduel op rij vermoeid. Vooral van achter de driepuntslijn liep het niet lekker. Slechts zes van de 26 pogingen van afstand waren raak.
Bron: Teletekst, pagina 617
Picasso 1
17 december 2015, 23:43
En ook de tweede 'finale' werd door Real Madrid gewonnen tegen Bayern Munchen in Munchen met 67-86 na halverwege na de eerste twee kwart achter te hebben gestaan met 38-36 voor Bayern. Het zag er somber uit maar na een sterk 3de kwart van Real kwam Real Madrid op 17 punten voorsprong. Uitblinkers bij Real waren Sergio, Llul en Ayon. Uitblinker bij Bayern was Rivers die voorheen bij Real Madrid speelde en redelijk wat driepunters nu tegen Real scoorde.
De buien zijn echter nog niet over. Aankomend donderdag moeten ze ook nog winnen tegen Strassbourg dat momenteel aan het winnen is tegen het sterke Kimki Moskou. Ongelooflijk dat de Europees kampioen in deze situatie is gekomen. Maar goed, over een week weer een spannende laatste 'finale' tegen een ploeg van wie ze eerder verloren hebben.
En ook de derde finale werd gewonnen en nog wel overtuigend met een eindstand van 97-65 tegen Strassbourg en is Real Madrid hiermee gekwalificeerd voor de laatste 16.
13453
Nog maar 3 weken geleden stonden ze helemaal laatst in de pool met 5 verloren wedstrijden maar de laatste drie werden gewonnen en zo werd kwalificatie voor de laatste 16 behaald. Het Franse Strassbourg heeft nu die laatste positie ingenomen.
Verrassend is verder dat het sterke Maccabi Tel Aviv die meerdere keren de Euroliga heeft gewonnen zich niet kwalificeerde.
Big30
17 december 2015, 23:56
Zou ook een schande als Real dat op CSKA het hoogste budget heeft zich niet zou plaatsen!
Waar wordt trouwens CL basketbal uitgezonden.
Picasso 1
18 december 2015, 00:31
Alleen bij betaalde sportzenders. Streamlive via rojadirecta.me. Daar kun je bijna alle sport bekijken.
Zou inderdaad een afgang zijn geweest als Real zich niet had geplaatst voor de laatste 16. Eigenlijk is het nu al een beetje een afgang dat ze zich genoodzaakt zagen om de laatste drie wedstrijden te winnen en helemaal laatst in de pool stonden. Een beetje onvoorspelbaar welk gezicht ze vanaf nu gaan laten zien. Of desastreus of herrezen als een phoenix. Qua kwaliteit van de spelers behoren ze in elk geval tot de top.
Picasso 1
20 december 2015, 14:46
Eindstanden eerste poolfase (eerste 4 gaan door, laatste 2 vallen af). Door gaan 4 Spaanse teams, 3 Russische, 3 Turkse, 2 Griekse, 1 Litouwse, 1 Duitse en 1 Kroatische. Vooral de Russische teams eindigden alle drie hoog. Uitgeschakeld zijn de 2 Franse teams, de 2 Italiaanse teams, het Israelische team, het Poolse team, 1 Duitse en 1 Turkse team.
13476
13477
En hierbij de loting voor de laatste 16 in twee pools van 8 waarin de bovenste 4 doorgaan naar kwartfinales en de helft van de ploegen afvallen na 14 wedstrijden tussen 29 december en 7 april (deze poolfase begint al binnenkort over 9 dagen op 29 december):
13478
Vooral de tweede pool (F (pool des doods)) is een hele zware met teams als Olympiacos, CSKA Moskou, Khimki Moskou, Barcelona en Real Madrid.
Jammer dat deze competitie nauwelijks aandacht krijgt hier in de media i.t.t. voetbal want dit is de Europese competitie van een mooie sport.
Er is verder ook een Europa League basketbal wat te vergelijken is met de Uefa beker bij het voetbal. De competitie die hier boven benadrukt wordt is echter de 'Champions League' van het basketbal.
Picasso 1
30 december 2015, 11:06
Inmiddels is de top 16 van de basketbal Euroleague per 29 december gestart. 'The movie' tot op heden:
https://www.youtube.com/watch?v=hifyhT1rMYk
Picasso 1
30 december 2015, 11:06
Hier de eerste resultaten van de resterende top 16:
13668
https://www.youtube.com/watch?v=1vys26SFFYs
https://www.youtube.com/watch?v=fxyWEck75cg
Picasso 1
31 december 2015, 16:16
En gisteren werd in de top 16 door Real Madrid gewonnen tegen het Duitse Brose Basket Bamberg na halverwege op 14 punten achterstand te hebben gestaan.
https://www.youtube.com/watch?v=0zt7DP7bbMs&feature=youtu.be
Big30
3 januari 2016, 01:28
En gisteren werd in de top 16 door Real Madrid gewonnen tegen het Duitse Brose Basket Bamberg na halverwege op 14 punten achterstand te hebben gestaan.
Thxs voor de samenvatting! Nb als je bedenkt wat voor budget RM heeft maar vooral welke spelers ze hebben dan verwacht je niet dat ze het thuis zo moeilijk hebben tegen Bamberg, niet dat bij Bamberg alleen maar koekenbakkers spelen maar zeker thuis verwacht je niet dat het zo close is als het bleek te zijn.
Veel aandacht voor de CL Basketbal is er zeker in NL niet, beter gezegd eigenlijk geen aandacht. Verder opvallen dat het budget van Bamberg zeker voor Duitse begrippen met ruim boven de 10 Miljoen E niet gering is, in het internationale basketbal ook weer iet zo heel veel maar vergeleken met de topclubs in de Handbal Bundesliga misschien net iets meer zelfs.
Dat terwijl handbal zeker in Duitsland heel groot is, dat zegt toch wel wat.
Picasso 1
3 januari 2016, 15:04
Ik denk dat bij de top-16 er geen dusdanige makkelijke ploegen zijn dat het volstaat om op kwaliteit te winnen. Er zal altijd flink gestreden moeten worden, vooral defensief (zoals Real wel deed in de 2de helft en niet in de 1ste waarbij ze 14 punten achterstand hadden) en pas dan zie je het kwaliteitsverschil in de punten.
Er zijn wel enkele topspelers geblesseerd (Rudy aan een hernia geopereerd en Llull ligt er een paar weken uit).
De samenvatting tussen Kimki en CSKA Moskou daar lijkt het spelniveau beter te zijn; dat worden twee zware brokken wanneer Real tegen ze moet spelen. Op 7 januari al tegen CSKA Moskou.
satanic surfer
10 januari 2016, 16:30
Zoals in november al geanticipeerd lijkt het een recordjaar te gaan worden voor de Golden State Warriors die van de vooralsnog 37 gespeelde wedstrijden er 35 winnend afsloten, een volgend record toe te voegen aan de beste start ooit. Hoogstwaarschijnlijk zullen er nog wel enkele volgen...Vooralsnog een ronduit impressionant staaltje totaalbasketball van GSW met doorgaans uitermate hoge scores...illustratief vannacht wederom 128 punten...In schril contrast de malaise bij grootheid LA Lakers die troosteloos laatste staan en de play-offs kunnen schudden hoogstwaarschijnlijk...
Willem2
11 januari 2016, 17:29
LeBron James dunkte er stevig op los voor Cleveland Cavaliers en was de grote uitblinker in de ploeg, die zondag (plaatselijke tijd) Philadelphia 76ers met 95-85 versloeg in de Amerikaanse basketbalcompetitie NBA. De vedette van de ploeg uit Cleveland maakte 37 punten en was vooral in het beslissende vierde kwart belangrijk.
'Ze kijken naar mij als de leider van dit team. Ze hadden mij deze wedstrijd hard nodig en gelukkig kon ik het waarmaken', zei James. De Cavaliers verstevigden met hun zevende zege op rij hun koppositie in de Eastern Conference. De Sixers liepen tegen hun 36e seizoensnederlaag aan en blijven zielig onderaan bungelen.
New York Knicks wonnen met 100-88 van Milwaukee Bucks. Carmelo Anthony bewees zijn waarde weer eens met 24 punten en 10 rebounds. ................ http://www.ad.nl/ad/nl/33993/Basketbal/article/detail/4222333/2016/01/11/Dunkende-James-loodst-Cavaliers-naar-winst.dhtml
Picasso 1
23 januari 2016, 17:17
In de Euroleague vond er ondertussen ook een Clásico plaats. Ongelooflijke ontknoping:
https://www.youtube.com/watch?v=nOfwMTSJpjw
Willem2
29 januari 2016, 10:57
Basketballer mist na hilarische act Michael Phelps ..... http://www.ad.nl/ad/nl/10444/Offside/article/detail/4234500/2016/01/29/Basketballer-mist-na-hilarische-act-Michael-Phelps.dhtml
Picasso 1
29 januari 2016, 15:39
Wedstrijd 5 uit de top 16 in de Euroleague.
https://www.youtube.com/watch?v=X-Crp_lcFFs
Picasso 1
14 februari 2016, 15:15
En na in de Euroleague een wedstrijd eerder verloren te hebben tegen Laboral Kutxa deed Real Madrid goede zaken bij Khimki Moskou.
https://www.youtube.com/watch?v=nQqNOIiees8
Dit is de stand halverwege de tweede poulefase:
14142
Ter info omdat deze eveneens zeer populaire sport totaal niet leeft in Nederlandse media. :tongue:
Willem2
16 februari 2016, 17:10
Laatste strofe van Bryant verdient meer schoonheid ............. http://www.ad.nl/ad/nl/33993/Basketbal/article/detail/4245709/2016/02/16/Laatste-strofe-van-Bryant-verdient-meer-schoonheid.dhtml
satanic surfer
23 februari 2016, 18:11
GSWarriors bereiken 50-ste winstpartij na exact 55 westrijden en verbeteren zo het als onbereikbaar geachte record van de Chicago Bulls van M.Jordan...50-5 momenteel, impressionant.
satanic surfer
28 februari 2016, 11:33
Bescheuerte wedstrijd vannacht in Oklahoma alwaar GSWarriors in de laatste seconde het laken naar zich toetrokken via een 12é driepunter van Stephen Curry die partij (in eerste verlenging) vanop een metertje of 9...Evenaring van het record in 1 partij, hij verbeterde in 1 moeite door het seizoensrecord driepunters van zichzelve (288), en dat in wedstrijd 58, een waarlijk ongezien gemiddelde. GSW plaatsen zich dus in februari al voor de playoffs, al van de jaren´80 geleden (LALakers van MagicJ.)..Prachtige wedstrijd overigens 118-121, het bekijken waard dunkt me in samengevatte vorm voor de liefhebbers...Lijkt me dat zowel GSW als Oklahoma City Thunder gevaarlijke klanten zijn voor de NBA-kroon dit jaar.
satanic surfer
8 maart 2016, 10:42
Na een uitschuiver tegen de laatste in de stand LA Lakers uit vorig week-end slaat Golden State Warriors het volgende onbereikbaar geachte record van de Chicago Bulls aan diggelen: 45 thuiszeges in de reguliere competitie na elkaar, lijkt een record te worden dat een halve eeuw ofzo zal blijven staan gezien het stijgende level van -tig ploegen. Een hardbevochten 119-113 thuiszege tegen Orlando Magic met wederom 7 driepunters van Stephen Curry die daarmee als eerste speler überhaupt de kaap van de 300 driepunters in 1 seizoen rondt en de teller zal gezien z´n vorm nog wel oplopen richting 350, ongezien... Sommige analytici menen dat de recordjacht hen in de play-offs zuur zal opbreken. Prettig detail voor recordfanatici, de komende 5 wedstrijden van GS zijn allen thuis, mal gucken waar de teller stopt qua thuiszeges...
satanic surfer
2 april 2016, 12:40
Na 54 opeenvolgende thuiszeges werden de GSWarriors vannacht in eigen huis verslagen door de Boston Celtics...106-109. Het lijkt er stellig op dat de recordrace voor scheurtjes in het pantser begint te zorgen...Overtime vorige wedstrijd in Utah...Mal gucken of er nog genoeg brandstof in de tank zal zitten voor de play-offs.
Galatasary Odeabank heeft zich verplaatst in de finale van Eurocup.:cool:
15018
Picasso 1
7 april 2016, 22:46
En hierbij de loting voor de laatste 16 in twee pools van 8 waarin de bovenste 4 doorgaan naar kwartfinales en de helft van de ploegen afvallen na 14 wedstrijden tussen 29 december en 7 april (deze poolfase begint al binnenkort over 9 dagen op 29 december):
Vooral de tweede pool (F (pool des doods)) is een hele zware met teams als Olympiacos, CSKA Moskou, Khimki Moskou, Barcelona en Real Madrid.
Jammer dat deze competitie nauwelijks aandacht krijgt hier in de media i.t.t. voetbal want dit is de Europese competitie van een mooie sport.
Er is verder ook een Europa League basketbal wat te vergelijken is met de Uefa beker bij het voetbal. De competitie die hier boven benadrukt wordt is echter de 'Champions League' van het basketbal.
En in de pool des doods (F) heeft Real Madrid na een ongelukkige reeks (in de laatste seconde verloren van Barcelona en tegen Baskonia ook in de laatste seconden door gelukkige 3-punters van de tegenstander) vandaag gewonnen van Khimki Moskou en is daarmee naar nummer 4 geklommen uit positie 5.
De eerst 4 gaan naar kwartfinales, dus op de valreep heeft Real Madrid zich geplaatst net zoals in de voorondes eerder ze zich ook op de valreep kwalificeerden voor de laatste 16.
15020
Door als nummer 4 te eindigen moet Real madrid echter tegen de nummer 1 van de andere pool, oftewel tegen het sterke Fenerbahce. (pret die wist niet dat zijn land een erg sterke basketbal land is maar ik maak uit bovenstaande reactie op dat zijn interesse gewekt is).
In de andere pool moet nog 1 wedstrijd gespeeld worden maar dit is de stand:
15021
Picasso 1
7 april 2016, 23:15
Wedstrijdschema vanaf kwart finales:
http://as01.epimg.net/baloncesto/imagenes/2016/04/07/euroliga/1460060774_735110_1460060982_noticia_normal.jpg
satanic surfer
11 april 2016, 22:13
Na wat spaansgetint geneuzel uit de Europese variant van de basketbalsport nog maar ns een update over het boerenjaar van de Golden State Warriors want wat die jochies klaarspelen is toch behoorlijk impressionant te noemen...Ze evenaarden gister het als onbereikbaar geachte record van de legendarische Chicago Bulls met hun 72-ste zege in the regular season, een hardbevochten overigens op het veld van het tot nu toe thuis ongeslagen San Antonio...2 vliegen in 1 klap, de thuiszegereeks stopgezet (ook een nieuw record van GSW dit seizoen uiteraard) en deze week dé kans om thuis tegen de Memphis Grizzlies het record op 73 te stellen...Onwaarschijnlijk seizoen van GSW waarin ze bijna elk record aan diggelen hebben geslagen...Doch de NBA zou de NBA niet zijn als de play-offs simpelweg vanaf 0 aanvatten en GSW enkel thuisvoordeel in een eventueel beslissende wedstrijd bekomen...ss duimt alvast voor zege nr73...Steph Curry weer goed voor 37 punten en driftig onderweg om zich een notoire plek in de geschiedenis op te eisen. Bijwijlen onnavolgbaar strooiend met assists, waanzinnig aantal driepunters en ga zo maar door. Het zou hen toekomen na zulk een seizoen tot nu toe. Totaalbasketbal met passing from outta space, likkebaarden voor de ware fans...
Badslippers
11 april 2016, 23:14
In de jaren '70 moesten wij (puberale basketball pikkies) ons behelpen met door een "Kodak super 8" geschoten beelden van NBA wedstrijden. Deze werden meegebracht door Amerikanen die gelegerd waren, net over de grens, in Duitsland. Groot wit scherm werd na de training opgetrokken en we keken naar korrelige en schokkerige beelden van Dr. J, Artis Gilmore en Kareem. Dat had iets magisch.
Nu kunnen we elke wedstrijd op elk moment in "High definition" bekijken. De magie is door het enorme aanbod weg. Althans daar waar het de reguliere wedstrijden betreft. Waar ik me echter nog steeds om verbaas is de ontwikkeling van de spelers.
Toen Michael "Air" Jordan tegen Dominique "The human highlight film" Wilkins aantrad in de "Slam Dunk" wedstrijd van 1988 in Chicago Stadium konden we alleen maar met de tong uit de bek toekijken. Dit schouwspel zou nooit meer vertoond worden. Jordan steeg op, zette de nabrander aan, zweefde naar de basket en verschroeide met een splijtende "Tomahawk Dunk" het netje. Wilkins grijnsde zijn witte tanden bloot, pakte de bal, nam een korte aanloop, zette zijn kin zowat op de ring en haalde verwoestend uit met een "Double Pump Eat That Sucker Dunk".
Of wat te denken van Larry Bird die zonder zijn trainingsjack uit te doen Dale Ellis van Seattle liet hopen op winst maar met de Money-Ball de zege veilig stelde.
Nu weten we dat het bij de grootheden uit de jaren '60 niet stopte. En ook niet bij Bird en Magic of Jordan. De 72 seizoenzeges van de legendarische Chicaco Bulls is ook alweer geëvenaard en wellicht wordt dat record op woensdag uit de boeken geschoten door de nieuwe ster aan het firmament. De onwaarschijnlijk scherpschietende Stephen Curry. Ongelooflijk hoe dit kereltje uit alle mogelijke en onmogelijke hoeken de bal door het net laat suizen. Nog nooit vertoond en het zal ook nooit meer vertoond worden. Hoewel . . . ? In ieder geval een prestatie van de Golden State Warriors die de boeken in zal gaan.
satanic surfer
14 april 2016, 10:27
Mission accomplished: met een vlotte thuiszege verbreken Golden State Warriors het als onaantastbaar geachte record van de legendarische ChicagoBulls: 73-9 in the regular season...Verbluffend display gister van de langeafstandschutters, Curry jaagde 10 driepunters door de ring en verpulvert daarmee z´n eigen record van 288 stuks in een jaar en brengt het op 402 stuks, verbluffend en it will take a hell of a player to beat that...Een absurd aantal gezien de continue press op hem. Beste start ooit in een seizoen, langste reeks ongeslagen thuisduels(boven de 50 getild), hoogste aantal driepunters per team en individueel (boven de 400 getild), meeste zeges überhaupt in the regular season...Verbluffend display of power van de GSW...Een recordjaar dat hopelijk de volgende NA-kroon oplevert na de play-offs, het begint nou pas eigenlijk ironisch genoeg doch alla...
Kobe Bryant neemt in stijl afscheid van de NBA, 18-voudig All-starplayer, 5 NBA-kronen, 2 olympische titels, 81 punten in 1 wedstrijd (eigenlijk het ware record) 3é plek op de alltime scorelist, een indicatie van s´mans geslaagde carrière dunkt me. Daarnaast ook businesswise een enorm merk en s´mans bankrekening is niet onmisselijk, een eerbetoon van de hiphopkoning Kendrick Lamar en ga maar door..Passend werd hem niet al te veel in de weg gelegd gister en scoorde hij 60 punten in z´n afscheidswedstrijd...enkel jammer dat LA Lakers zulk een pover jaar hadden doch het neemt niet weg dat KB een legende van het basketbalveld is en zal blijven. Doch de machtsovername vond plaats en Curry zal de komende jaren over de tongen gaan als mogelijk nieuwe heerser.
Wentelt Eefje
14 april 2016, 14:00
Ik mag toch hopen dat iedere basketbal/NBA fan ook meebidt dat de GSW de titel grijpen en niets noodlottigs of miraculeus dat in de weg staat. Dit seizoen moet die bekroning gewoon hebben, anders is het net de Belgische Jupiler League... ...
Picasso 1
23 april 2016, 14:41
Wedstrijdschema vanaf kwart finales:
http://as01.epimg.net/baloncesto/imagenes/2016/04/07/euroliga/1460060774_735110_1460060982_noticia_normal.jpg
Real Madrid helaas uitgeschakeld. Totaal geen kans tegen het sterkere Fenerbahce.
Barcelona is nog in de race en op zondag in de laatste kwartfinale wedstrijd zal beslist worden of Barcelona of Lokomotiv naar de halve finale gaan.
Zie de stand:
15185
15186
En de uitschakeling van Real (dat vorig jaar dit toernooi won):
https://www.youtube.com/watch?v=fI0eVcAJUrg
Galatasary Odeabank heeft zich verplaatst in de finale van Eurocup.:cool:
15018
Uitslag 1e wedstrijd: Strassbourg 66 - Galatasaray 62
Return is aansttande woensdag
Galatasaray heeft met 78-67 Strasbourg van de baan geveegd en daardoor de winnaar geworden van de Eurocup :freu::blob16::aola:
Uitslag 1e wedstrijd: Strassbourg 66 - Galatasaray 62
Return is aansttande woensdag
satanic surfer
5 mei 2016, 23:00
Vooralsnog weinig verrassingen in de Playoffs...GSWarriors ondanks enkele kleinere blessures van Curry 2-0 voor...Cleveland Cavaliers lijken net als vorig seizoen een kwaaie klant te gaan worden...Ze braken het record driepunters in een match, 25 stuks....Lachwekkend hoe laks Atlanta verdedigde, het was prijsschieten vanop afstand...-tig missers + dus 25 stuks die binnenvlogen. Opvallend dat Cleveland na 2 wedstrijden tegen de Hawks méér drie- dan tweepunters maakte...Ietwat vernederend gister... Mal gucken hoe de komende uitwedstrijden voor de beide titelprotoganisten verlopen..
satanic surfer
11 mei 2016, 00:28
Een unicum, unaniem door alle 131 stemgerechtigden verkozen tot MVP dit jaar: Stephen Curry... Z´n comeback na wat kleinere blessures gisternacht was meteen beslissend te noemen: 40 punten in de hardbevochten uitzege die GSW op 3-1 brengen in de tussenstand...Cleveland veegde de Atlanta Hawks weg met 4-0...de overige 2 halve finales vooralsnog in evenwicht...Cleveland Cavaliers lijken in de zwakkere Eastern Conference een certitude voor de finale behoudens calamiteiten en zijn na 8 potjes al in de finale (minstens 2 partijen minder vooralsnog en die kloof qua rustperiode zou best nog groter kunnen worden, een factot van belang)...Aan de Western zijde een hardbevochten battle wat de uiteindelijke finalist alvast méér zweet zal kosten dan Cleveland...Mal gucken in the end...
Badslippers
11 mei 2016, 11:46
Een unicum, unaniem door alle 131 stemgerechtigden verkozen tot MVP dit jaar: Stephen Curry... Z´n comeback na wat kleinere blessures gisternacht was meteen beslissend te noemen: 40 punten in de hardbevochten uitzege die GSW op 3-1 brengen in de tussenstand
Op nba.com een mooie video met hoogtepunten van deze grote kleine man. Vaak denk je bij zijn acties, nu komt hij er niet meer uit om je vervolgens te verbazen met weer een ongelooflijke beweging.
http://www.nba.com/video/channels/originals/2016/05/11/curry-career-mixtapefinal-051016.nba/index.html?ls=nbahpsplit1
Picasso 1
14 mei 2016, 20:40
En in de EuroLeague werd in de halve finale de laatst nog resterende Spaanse team Baskonia verslagen door het Turkse Fenerbahce (Real Madrid en Barcelona waren in kwartfinales uitgeschakeld).
https://www.youtube.com/watch?v=imPdIJtCO-A
Morgen 15 mei wordt de finale gespeeld tussen het Ottomaanse Fenerbahce en het Tsaristische CSKA Moskou.
Picasso 1
15 mei 2016, 22:17
Morgen 15 mei wordt de finale gespeeld tussen het Ottomaanse Fenerbahce en het Tsaristische CSKA Moskou.
Erg spannende finale, Moskou stond voor met 78-81 met nog 40 seconden te gaan maar een driepunter voor Fenerbahce bracht de stand op 81-81 vervolgens met nog 25 seconden te gaan miste CSKA Moskou en maakte bovendien een overtreding. Met nog 20 seconden te gaan schoot Fenerbahce beide 'penalties' in en was de stand 83 - 81 voor Fenerbahce. Met nog 8 seconden te gaan miste CSKA de driepunter maar in de rebound scoorden ze alsnog. Stand 83 - 83 en dus verlenging met 5 minuten van de Europese basketbalfinale.....
Zal Poetin kampioen van Europa worden en Erdogan zich beledigd voelen? Of zal Erdogan de beste deal eruit halen en Poetin een tweede afgang in twee dagen tijd beleven?
Picasso 1
15 mei 2016, 23:06
Vandaag kan Poetin zijn middelvinger naar Europa opsteken want na de politieke steek die Europa gisteren naar hem uitdeelde, werd zijn CSKA Moskou vandaag Europees kampioen basketbal. Het werd 101 - 96 tegen Fenerbahce. Hiermee is het voor de 7de keer dat CSKA Moskou Europees kampioen wordt en halen ze Maccabi Tel Aviv in die de teller op 6 heeft staan (na Real Madrid met 9 is CSKA Moskou nu de tweede aller tijden); de voorgaande keer was het in 2008 dat CSKA Moskou Europees kampioen werd. Fenerbahce heeft deze Cup nog nooit gewonnen, het had voor de eerste keer kunnen zijn dat een Turks team Europees kampioen zou zijn geworden. Ik vrees dat in Turkije meer journalisten dan voorheen de nacht in de cel zullen mogen doorbrengen.
https://images.scribblelive.com/2016/5/15/a071cbb4-6d02-4cf6-a546-37dfb7f273e5.jpg
satanic surfer
18 mei 2016, 11:51
GSWarriors verliezen hun eerste thuismatch van de conferencefinal tegen Oklahoma City Thunder, toch een behoorlijke tik...Vanavond potje 2 bij OKC thuis...Finale van de other conference lijkt een makkie te worden voor de Cavaliers die met de vingers in de neus potje 1 ruim wonnen...ss verwacht een verderzettting van het geanticipeerde en een freewheelende Cleveland dat in de finale fris en fruitig aan de bak mag tegen bijna uitgepierde opponenten...De volgende 4-0 sweep van de Cavs zit eraan te komen, GSW-OKC een zeer tighte contest waar het volgens ss pas in game7 zal worden beslecht...
satanic surfer
25 mei 2016, 19:00
Behoorlijke troubles voor GSWarriors die na 2 zware uitnederlagen opkijken tegen een 1-3 achterstand tegen OKC...Eerste maal überhaupt dit seizoen dat ze 2 potjes na elkaar verliezen, én bovendien met duidelijke cijfers...Nu volgt een thuismatch die mits winst leidt tot potje 6 in Oklahoma en mits uitzege tot een beslissende 7é partij. Doch zover lijkt het niet te gaan komen afgaande de laatste 2 partijen...Het lijkt er stellig op dat de jus op is en GSW lijdt aan oververmoeidheid na een slopende recordjacht de voorgaande maanden...In de andere halve finale 2-2, Toronto Raptors was bijwijlen impressionant doch zal buitenshuis de Cavs moeten weten te verslaan, dat lijkt me nét iets té veel gevraagd dus los daarvan dus alles mogelijk...Wie weet een onverwachte finale OKC-Toronto Raptors...
Badslippers
25 mei 2016, 22:48
Behoorlijke troubles voor GSWarriors die na 2 zware uitnederlagen opkijken tegen een 1-3 achterstand tegen OKC
Beide wedstrijden 's nachts live bekeken. Dramatisch slecht waren de Warriors. Stephen Curry had 2 verschrikkelijke off-dagen en gaf niet thuis. Ploeg maakte in het 3e en 4e kwart een uitgebluste en terneergeslagen indruk. Terugkomen van een 1-3 achterstand lijkt me in deze deplorabele staat een utopie.
satanic surfer
25 mei 2016, 22:55
Yup, had niet zoveel karakter en dus keurig de opname-toets gebruikt wat doorspoelen tot een geweldig feesje maakt... Zoals al geanticipeerd tijdens het seizoen een té heftige recordjacht waarschijnlijk dat krachten vrat...Het enige dat nog als reddingsboei zou kunnen dienen is een miraculeuze ontsnapping in overtime ofzo zaterdag en dan met hernieuwde moed en enthousiasme trachten de bakens te verzetten doch weinig wijst die richting uit...An sich wel jammer doch alla, wel genoten van de OKC-tandem bijwijlen...
De titel van dit topic is dan ook "NBA Play offs. Das toch veel leuker?!?"
Het gaat bij Amerikaanse prof sporten om de playoffs. Toch hoop ik dat de Warriors het nog halen, klein kansje.
satanic surfer
27 mei 2016, 17:59
GSW wint nipt thuis en dwingt zo een 6é partij af op verplaatsing...De Cavaliers hakken thuis de Raptors duchtig in de pan en nemen een 3-2 voorsprong...
Gaan de Warriors het dan toch halen? Men verslaat uit Oklahoma met 101-108 en kan het nu maandag thuis afmaken.
Badslippers
29 mei 2016, 15:07
Wat een rommelige partij was het. Ontelbare keren knullig balverlies, dramatische slechte schotselectie, sterren die falen en zeer veel schotpogingen nodig hadden om hun toch bij hun gemiddelde te komen.
Desalniettemin was het spannend tot op het laatst. In het 4e kwart was het ouderwets game time en wisten de warriors tenslotte de stand in hun voordeel om te buigen. Thomson en Curry vonden zich terug en hadden hun vizier eindelijk op scherp staan. KD had over de 30 schotpogingen nodig om zijn punten bij elkaar te schrapen. Beest Steve Adams grossierde in rebounds en was een ware plaag voor de Warriors onder de borden. Op naar wedstrijd 7.
satanic surfer
31 mei 2016, 17:07
Na een nagelbijter waarin OKC tot in het 3é Quarter de overhand had weten de Golden State Warriors zich toch nog te plaatsen voor de Finale..Vooral wervelend driepuntersgeweld in het 3é kwart trekt te titelverdediger over de streep...Stephen Curry toont waarom hij MVP was en is, scoort 36 punten en loodst zo GSW naar de finals tegen de Cleveland Cavaliers die frisser aan de eindstrijd zullen beginnen en op volle oorlogssterkte zijn...De Cavs dus licht favoriet doch als GSW de eerste partij wint zouden ze wel ns in overdrive kunnen gaan na de opmerkelijke 4-3 zege na hun achterstand (wordt zelden opgehaald, zo´n 1-3 achterstand)...Zaterdag beginnen ze eraan, ss meent dat de eerste match doorslaggevend kan zijn gezien het momentum van GSW..mal gucken.
satanic surfer
3 juni 2016, 10:07
GSWarriors winnen de openingspartij in eigen huis tegen de Cavaliers...geen hoogstaande partij waarbij de bank van GS het verschil maakte...Curry&Thompson gaven niet thuis doch werden uit de nood geholpen door een excellerende Livingston&Barbosa die tezamen een puntje of 40 door het netje smeten...Ik meen dat de bankspelers méér dan de helft van de punten maakte daar waar bij opponenten Cleveland louter de basis-5spelers punten leken te scoren...Erg hoopgevende start dus voor GSW die klaar lijken om de Cavs het thuis erg lastig te gaan maken, opzekers als Curry&Thompson hun (afstands-) schot terugvinden...Mal gucken zondagnacht bij potje nr2...Cleveland domineerde het bord, doch ontbeerde deftige backup van de bankspelers in een voorts vooral door excellent verdedigend werk gedomineerde partij. GSW gaat dus door op het elan van de halfmiraculeuze comeback tegen OKC, zondag cruciaal voor Cleveland dat mits verlies kansloos lijkt...
Badslippers
3 juni 2016, 12:45
Uitstekende samenvatting van collega SS waarin alles is gezegd. Topprestatie van Shaun Livingston
http://i.cdn.turner.com/nba/nba/.element/img/2.0/sect/statscube/players/large/shaun_livingston.png
Schotpercentage maar liefst 80% van de vloer en 100% van de vrijeworp lijn.
De sterren Curry en Thompson lieten het liggen.
Opvallend: Bank Golden State: 45. Bank Cleveland: 10.
satanic surfer
9 juni 2016, 17:20
Zowel GSW als de Cavaliers wonnen met groot verschil respectievelijk potje 2&3 wat de tussenstand op 2-1 voor GSW brengt..Morgennacht potje 4...Curry&Thompson geven vooralsnog niet thuis in de finale...Mal gucken morgen...
satanic surfer
11 juni 2016, 13:43
En hoppa, de uitzege van GSW is een feit...17 driepunters (nieuw record in de PO-Finals) en uitermate sterke defense in de 2é helft geven Curry (38 punten), Thompson (26 ofzo) en co een 1-3 voorsprong...Maandagnacht kunnen ze het thuis afmaken, indien benodigd nog 2 kansen nadien...Er kwam nog nooit een team in de finale van een 1-3 achterstand terug dus het lijkt er stellig op dat GSW z´n kroon zal verdedigen met verve en bijna alle records onderweg aan diggelen heeft geslagen dit seizoen...Het vel van de beer nog niet verkopen enzo doch alla...Mooie intense wedstrijd overigens die close bleef tot een minuutje of 4 van het einde...
satanic surfer
15 juni 2016, 10:42
Cleveland Cavs winnen op impressionante wijze in Oakland en dwingen zo een 6é match af (thuis bovendien) nu donderdagnacht (vel, beer, niet verkopen)...De basis5 van de Cavs waren uitermate sterk, zowel Kyrie Irving als Lebron James boven de 40 punten..De schorsing van Draymond Green speelde ook een rol, mal gucken donderdag doch een 7é beslissende partij zondagnacht zou géén straf zijn...Vooral Irving schoot met scherp en had een shotpercentage van boven de 80%, vooralsnog de MVP van de play-offs lijkt me met bijna consequent 30+ punten, Lebron vond z´n afstandjumper ook terug en had z´n beste match sinds heugenis...Curry gaf niet thuis en miste een boel "opgelegde" shots die hij normaliter door het netje jaagt...Wordt een close game donderdagnacht lijkt me, daar ga ´k toch ns goed voor zitten samen met enkele andere nachtraven...Kyrie Irving blocken lijkt de opgave voor GSW want hij schiet met kinderlijk gemak alles binnen lijkt het wel de laatste weken...
Badslippers
15 juni 2016, 22:33
In het begin leek het al snel een gelopen pot want het vizier van Klay Thompson stond op scherp. Zelfs de schoten vanaf 2 meter van de 3-puntslijn vielen binnen. Doch Curry liet enigszins verstek gaan hoewel 25 punten geen kattepis is. De achilleshiel zal waarschijnlijk zijn dat Lebron James en Kyrie Irving tesamen maar liefst 82 punten lieten aantekenen. Hebben zij een off-day dan zal de bank van GSW de doorslag gaan geven. Hopelijk wordt het een 7-games-series. Want tot het gaatje gaan is niet alleen in saunaland de kers op de slagroom.
Morgenvroeg weten we het. Stand 3-3 en zo de beslissende zevende wedstrijd thuis voor de Warriors. Ik hoop op Cleveland, Mid-West, Ohio, een stad die het moeilijk heeft na een bloei periode die duurde tot de jaren vijftig. Die club maar vooral de stad verdienen het!
Op een rondreis door Amerika raakte ik ook eens in Cleveland verzeild, onbedoeld op weg naar het gedeelte waar vroeger de Rockefellers en meer van dat soort rijke mannen woonden, passeerde ik een buurt, Euclid meen ik of beter een buurt aan het begin van Euclid AV, waar het wat vreemd aanvoelde, geen buurt om te tanken of wat te eten.
Het motel was 's nachts ook wat onrustig dus het werd een kort verblijf maar toch een leuke stad en omgeving. Bevalt me beter dan Californië, allemaal wat gemaakt en nep.
Ik durf geen voorspelling te doen maar hoop op LBJ en Irving en wie weet staat nog onverwacht op.
Willem2
20 juni 2016, 13:15
Cleveland Cavaliers wint voor het eerst NBA finals
Met 93-89 versloeg de Cleveland Cavaliers de Golden State Warriors in de zevende wedstrijd van de NBA finals en is daarmee kampioen. Het team won de belangrijkste basketbalcompetitie van de Verenigde Staten voor het eerst.
http://www.ad.nl/andere-sporten/cleveland-cavaliers-wint-voor-het-eerst-nba-finals~a817d3f9/
Badslippers
20 juni 2016, 14:07
Game 7, een nagelbijter en spannend tot de laatste seconden. Vanaf de conference final was wel duidelijk dat Golden State het moeilijk had. Je voelde dat het er niet in zat. En dat gevoel werd bevestigd door het spel van de Warriors. Te wisselvallig, te slordig, teveel balverlies en vooral het wispelturige spel van vedetten ("The Splash brothers") Curry (6 uit 19) en Thompson (6 uit 17). Samen schoten ze 6 uit 24 driepunters.
Aan de andere kant stonden de Cleveland Caveliers. In het verleden ook wel "The Cleveland Cadaveliers" genoemd omdat ze zóóó slecht waren en op sterven na dood. Lebron James moest het team op sleeptouw nemen maar speelde ook wisselvallig hoewel hij wel 2x 41 punten wedstrijden had en als "MPV" van de Finale werd gekroond. Tja, dat is marketing. Kyrie Irving zal wel minder commerciële waarde hebben. Maar Irving verdreef met zijn 3-punter wel de vloek die al 52 jaar op Cleveland rustte. 52 jaar zonder titel.
In de laatste minuut bij gelijke stand kreeg Irving de bal op rechts ter hoogte van de driepuntslijn. Met een "Killer Cross-Over" en "Hesitation" beweging (tja, wat zijn de Nederlandse benamingen eigenlijk?) speelde hij Curry uit en lanceerde zijn driepunter. Boem. Raak. Game Over ! ! ! Want daarna verprutsten de Warriors hun kansen zoals ze heel de serie speelden. Knullig, te gehaast. De enige Warrior die overeind bleef in dit spektakel was Draymond Green (11 uit 15). Hij beëindigde de wedstrijd met 32 punten , 15 rebounds en 9 assists. In de eerste helft schoot hij 5 op 5 3-punters.
Eindstand:
Golden State Warriors 89
Cleveland Caveliers 93
Ik geloof dat de Cleveland Caveliers de eerste ploeg in de historie is die terugkomt van een 3-1 achterstand en de titel wint.
http://static0.persgroep.net/volkskrant/image/b8bc7e75-4dcb-4f51-8a3b-d7b4f93e2b51?h=ZjlkOWY5ZFlqaGlZemRsTnpVdE5HUmpZaTA wWmpVeExUaGhNMkl0WkRkaU5HWTVNMlV5WWpVeEx6RTFOek40T 0RnMA
Big30
8 september 2016, 10:06
Erg knap, Oranje wint de uitwedstrijd in Oberhausen tegen Duitsland met 71-75 en doet nog volop mee om zich voor het EK in 2017 te kwalificeren. Duitsland moet je internationaal hoger inschatten dan NL al zijn ze nu niet meer misschien de echte top in Europa waar ze eens wel toe behoorden maar het blijft een veel groter basketballand dan NL. Bij Duitsland deed Paul Zipser mee recent door de Bulls gedraft.
Euro 2015 was al een sensatie dat NL meedeed en daar haalden ze geen hoge klassering maar speelden goed mee ook tegen de toppers.
De groepswinnaars en de beste 4 nummers 2 uit 7 groepen gaan door met Duitsland en Oostenrijk als grootste concurrenten maakt NL een kans. Kwalificatie zou een sensatie zijn. Helaas geen beelden bij de NOS, daar is deze sport klaarblijkelijk niet belangrijk genoeg voor ... .
De onnodige thuis nederlaag tegen Oostenrijk kan NL wel eens zuur opbreken al wonnen de Duitsers dan weer wel uit nipt tegen Oostenrijk. Uit winnen tegen Oostenrijk en plaats 2 of zelfs 1 is dan realiteit.
Hier wel een verslag, daar moeten we het dan maar meedoen.
http://www.oranjebasketball.com/nieuws/berichten/sensationele-zege-orange-lions/
In het laatste kwart lieten de Orange Lions in de honderdste coachwedstrijd van Toon van Helfteren zich niet opzij zetten. Franke, die een sterke wedstrijd speelde (18 punten), pakte een belangrijke tip-in mee. Nicolas de Jong werd een aantal keren op de vrije worplijn en faalde daar niet. Even leek Duitsland momentum te krijgen na een mokerdunk van Patrick Heckmann over Kloof heen. Duitsland zette wederom een zone neer. Via een klutsbal kreeg Schaftenaar opeens een vrije score in de schoot geworpen. In de daaropvolgende aanval knalde Franke een driepunter binnen om de Orange Lions een voorsprong van twaalf punten te bezorgen: 60-72 met nog twee minuten te gaan. Toch werd het nog billen knijpen. Arvin Slagter, Kloof en Franke leden balverlies. Duitsland kwam nog terug tot 68-72. Kloof maakte met elf seconden te gaan twee vrije worpen voor 68-74. Binnen zes seconden scoorde Maodo Lo nog een driepunter, waarna Franke vanaf de lijn de eindstand op 71-75 zette. Een belangrijke vrije worp, want hierdoor delen de Orange Lions de eerste plaats met Oostenrijk. Duitsland is op onderling resultaat gezakt naar de derde plaats.
Worthy de Jong viel overigens uit met een enkelblessure. Mohamed Kherrazi kreeg een elleboog op zijn hoofd en viel ook uit met een gebroken neus. Kherrazi keert nu terug naar Nederland om een masker aan te laten meten. Hopelijk zijn beide heren zaterdag gewoon inzetbaar tegen Oostenrijk.
Nicolas de Jong, die net als Charlon Kloof tot 20 punten kwam, speelde een zeer sterke wedstrijd. “Dit was mijn beste wedstrijd voor de Orange Lions. Ik heb veel last gehad van blessures, aan mijn teen, maar nu speelde ik eindelijk een goede wedstrijd. Als we dit in Oostenrijk door kunnen trekken, dan is de weg naar EuroBasket 2017 helemaal open.” Een van de trademarks van de in Frankrijk spelende center was zijn skyhook, zoals Kareem Abdul-Jabbar ze in de jaren zeventig en tachtig voor de Los Angeles Lakers losliet. “Kom eens een keer in Frankrijk kijken. Daar doe ik het elke wedstrijd”, zei Nicolas de Jong met een glimlach van oor tot oor. “Heerlijk om hier te winnen. Als team was dit een geweldige wedstrijd.”
Willem2
8 september 2016, 11:13
....Helaas geen beelden bij de NOS, daar is deze sport klaarblijkelijk niet belangrijk genoeg voor ... .
http://www.oranjebasketball.com/nieuws/berichten/sensationele-zege-orange-lions/
Had maar bij Badslippers gekeken want bij Ziggo werd het uitgezonden ;) ( Had je meteen oude koeien uit de sloot kunnen halen over Mart Smeets)
Big30
8 september 2016, 14:49
Had maar bij Badslippers gekeken want bij Ziggo werd het uitgezonden ;) ( Had je meteen oude koeien uit de sloot kunnen halen over Mart Smeets)
Op de site van Ziggo staat nog een samenvatting vd wedstrijd.
bocariver
17 september 2016, 23:20
Netherland lost today the final of group at home 51 -82 against Germany.
What a waste .....
A defeat was permitted by little points to keep hope to be one of better 2nd by point average.
But - 29, what a ass stroke. Result : Netherland is first team eliminated......
Big30
18 september 2016, 09:41
A loss with 16 points would have meant qualification as one of the best numbers 2, a loss with 3 point would have meant group winner because in Oberhausen Holland did beat Germany by 4 points.
Germany was the clear favorite with some NBA players but that does not explain the extreme low number of pionts and that with a scoring percentage of less than 30%!!!
A complete off day, to much stress and nerves because qualification was so close, sad but true.
Picasso 1
5 oktober 2016, 08:31
Er is ook een competitie genaamd de 'NBA Global games' (https://en.wikipedia.org/wiki/NBA_Global_Games) waarin Amerikaanse basketbal teams ook spelen tegen teams uit andere landen mondiaal en bijna altijd winnen de Amerikaanse teams. Echter eergisteren in een spectaculaire wedstrijd Oklahoma City Thunder - Real Madrid, trok Real Madrid in een opleving in het 3de en 4de kwart aan het langste eind. Wedstrijd werd live uitgezonden op ziggo sport om 21.00 uur.
Na in de eerste en tweede kwart een achterstand te hebben opgelopen voor Real Madrid van 20 punten kwamen ze in de 3de en 4de kwart sterk terug en waren er zelfs een paar momenten dat Real Madrid 1 of 2 punten voorkwam. Tegen het einde speelde OKC weer sterker en stonden met nog 4 seconden te gaan voor einde wedstrijd 5 punten voor op Real. Echter bij een mogelijke dripunter maakte een speler van OKC een persoonlijke fout en mochten dus 3 penalties geschoten worden door Real.....en toen kwam een nieuwe time out en werd flink overlegd. Vervolgens: punt 1 ging er in, punt 2 ook, punt 3 ging mis (bewust) en met nog 4 seconden te gaan was een Real speler sneller bij de terugstuitende bal en gaf hem naar achter naar een medespeler die in seconde 0 nog een driepunter maakte. Wow, dit kun je bijna alleen maar in een film bedenken. :eek:
En de eindstand werd 126 - 126 waarna in de verlenging Real Madrid tot grote frustratie van OKC er over heen ging en de wedstrijd won.
Ik vermoed dat de verschillen tussen de NBA en de rest van de wereld een stuk minder groot zijn geworden t.o.v. vroeger toen dit type uitslag praktisch onmogelijk was, hoewel ook nu wel alles moet mee zitten om van Amerikaanse teams te winnen.
Zie de beelden
https://youtu.be/FsydnbS6BVw
En ook hier:
http://www.ziggosporttotaal.nl/video/21621-real-madrid-klopt-oklahoma-city-thunder.html
https://youtu.be/-gNEgwhZJPo
Badslippers
5 oktober 2016, 11:38
Tegen het einde speelde OKC weer sterker en stonden met nog 4 seconden te gaan voor einde wedstrijd 5 punten voor op Real. Echter bij een mogelijke dripunter maakte een speler van OKC een persoonlijke fout en mochten dus 3 penalties geschoten worden door Real.....en toen kwam een nieuwe time out en werd flink overlegd. Vervolgens: punt 1 ging er in, punt 2 ook, punt 3 ging mis (bewust) en met nog 4 seconden te gaan was een Real speler sneller bij de terugstuitende bal en gaf hem naar achter naar een medespeler die in seconde 0 nog een driepunter maakte. Wow, dit kun je bijna alleen maar in een film bedenken.
Dank aan P1 want ik had deze competitie gemist. Gauw even teruggekeken. Het was inderdaad een thriller. Madrid maar liefst 54% vanaf de driepuntslijn. Hoe vaak heb ik nu al wedstrijden met dit soort einde gezien. Je denkt: "Nu is het gedaan, niet meer in te halen". En dan gebeurt er iets onwaarschijnlijkst. Vandaar de uitspraken: "It ain't over till it's over" of "it ain't over till the fat lady sings".
Willem2
12 oktober 2016, 23:08
VIDEO: Onderhandse korfbalworp verovert de NBA ............... http://www.ad.nl/offside/video-onderhandse-korfbalworp-verovert-de-nba~a1eccd74/
Big30
12 oktober 2016, 23:46
https://www.youtube.com/watch?v=V8fn1IaTMQM
satanic surfer
10 november 2016, 19:56
En ja hoor, het nieuwe NBA-seizoen is alweer enkele weekjes bezig..Opvallend: alle teams hebben na 7 matchen al minstens 1 verliespartij. GSWarriors al 2 verliespartijen in 7 potjes ofzo, zelfs afgetekende verliespartijen doch het lijkt een kwestie van tijd alvorens ze Kevin Durant compleet hebben ingepast..Grootste probleem is het vertrek van center Andrew Bogut die een significante leemte achterlaat en vooral tegen opponenten met sterke centerspelers zullen de schutters optimaal moeten presteren om aan te haken. Enkele opvallende feiten vooralsnog:
* Kevin Durant evenaart Michael Jordan qua aantal opeenvolgende wedstrijden waarin hij 20 punten of meer scoort..Indrukwekkend.
* Steph Curry zal z´n onwaarschijnlijke reeks opeenvolgende wedstrijden waarin hij minstens 1 driepunter scoorde abrupt afbreken...Doch de kleine scherpschutter reageerde op niet mis te verstane wijze door de daaropvolgende wedstrijd het record driepunters in 1 wedstrijd te verbreken, 13 stuks, onwaarschijnlijk...En neen, niet uit 41 pogingen ofzo, 13 op 17, zelden gezien.
* lastig te voorspellen hoe het seizoen zal evolueren doch het lijkt onwaarschijnlijk dat er grote verrassingen zullen plaatsvinden. Opbeurend is dat zowel de LA Lakers als de Clippers weer op degelijk niveau spelen. Atlanta Hawks een erg homogene ploeg met vooral sterkte in de breedte en reboundmonster Dwight Howard die excelleert. Redelijk veel spelers die 10+ punten scoren en fysiek sterk bovendien, old school Basketball bijna.
* Cleveland-GSW lijken de té kloppen teams in hun respectievelijke Conference en lastig te stuiten richting een volgende clash in de Finals, mal gucken of dat blijft duren.
Wentelt Eefje
10 november 2016, 21:27
Het fijne van vroeg in het seizoen is dat mijn geliefde Knicks dan in elk geval nog een goede kans op de play-offs lijken te maken... (En ja, heb in NYC gewoond, dus een echte reden om de Knicks (in MSG) boven alles te verkiezen)
satanic surfer
3 februari 2017, 18:33
Dik over de helft in het reguliere seizoen mag men vaststellen dat het redelijk voorspelbaar verloopt...Elke ploeg speelde ongeveer 50 wedstrijden en dat is toch een makkelijk zat tijdstip om effe een tussenbalans op te maken:
Titelverdediger Cleveland Cavaliers ondanks al 15 verliespartijen toch op kop in de (zwakkere) Eastern Conference...Vooral enkele blessures bij sleutelspelers alla Irving en Love kosten Cleveland wat nederlagen...Het lijkt onwaarschijnlijk dat Cleveland niet de finale haalt...ss vindt Atlanta Hawks de leukste ploeg in de EConf, een ploeg met ups en downs, onvoorspelbaar doch net daarom leuk. Tim Hardaway Jr. ontbolstert langzaam en reboundmonster Dwight Howard klauwt rondom de ring naar alles dat losvliegt. Gister raapte de vriendelijke reus 24 rebounds op op bezoek bij z´n vorige werkgever, impressionante terugkeer van letterlijk een grote meneer. Ook de Chicago Bulls erg onvoorspelbaar en ss hoopt dat zij achtste worden in de EConf en dus in de kwart-po tegen Cleveland mogen.
Western Conference een sterker geheel uiteraard met Golden State Warriors fier aan de leiding met 43-7 vooralsnog. Veruit de vlotst scorende ploeg, veruit het attractiefste passing-totaalbasketball. Een streling voor het liefhebbersoog. San Antonio Spurs volgen op korte afstand ( slechts enkele potjes meer verloren meen ´k), ook Houston met the Beard als uitblinker sterk als opponenten...Vooralsnog lijkt dus weinig een herhaling van de finale van vorig jaar in de weg te kunnen staan...
Individuele uitblinkers voorts: Russel Westbrook die de ene na de andere triple double uit de sloffen schudt ( doch dat levert an sich weinig winstpartijen op) voor OKC en vooral James "the beard" Harden die eveneens impressionante cijfers voorlegt (die wel veel ploegzeges opleveren)..Het zou zomaar kunnen dat OKC en de Rockets elkaar treffen in de kwartPO...dat zou een majestueus duel kunnen worden tussen de beide topscorers..MVP is een gokje uiteraard vooralsnog doch op cijferbasis vooralsnog Harden...
Voor Wentelt Eefje wordt het bibberen of zijn geliefde NYKnicks de play-offs zullen halen...zal krap worden doch ik help het hopen...
Wentelt Eefje
3 februari 2017, 19:44
Tja, de start van de Knickerbockers was nog redelijk veelbelovend, maar het wordt inderdaad vermoedelijk nagelbijten
Willem2
13 februari 2017, 12:45
http://www.ad.nl/andere-sporten/video-amerika-in-ban-van-high-school-jongen-die-92-punten-maakt~a6cf0a73/
Picasso 1
19 mei 2017, 23:15
In de "Final Four" die gespeeld wordt in Istanbul heeft Real Madrid de halve finale Europese kampioenschappen basketbal verloren van Fenehrbace met 84 - 75. Pret zal helemaal in zijn nopjes zijn.
http://ep01.epimg.net/deportes/imagenes/2017/05/19/actualidad/1495199963_789057_1495225464_noticia_normal_recort e1.jpg
De andere halve finale Olympiacos - CSKA Moskou werd gewonnen door Olympiacos. Het belooft nog wat de finale op zondag tussen Olympiacos en Fenerbahce. Vandaag waren er al straatgevechten tussen Griekse en Turkse fans en moest een Griek met een steekwond aan zijn been in het ziekenhuis worden behandeld.
De Griekse fans zongen provocerend door de straten van Istanbul "Constantinopel" (de oude naam van Istanbul) en dat wekte de woede van Turkse fans.
satanic surfer
20 mei 2017, 17:36
In de NBA stevent men af op de voorspelbare heruitgave van de finale van vorig jaar tussen Cleveland Cavaliers en Golden State Warriors. Significant voor het overwicht van beide teams is de sweep van beiden tot nog toe, 10 potjes gepeeld respectievelijk, 10 gewonnen. Cleveland vooralsnog impressionanter met zelfs een monsterverschil op het veld van Boston...Mal gucken of GSW het kunnen volhouden, Cleveland zal het thuis makkelijk afmaken tegen de Celtics...Mal gucken wat het wordt in de finale maar Lebron en co lijken onstuitbaar momenteel...
Fenerbahce heeft met 80-64 gewonnen van Olympiakos en is daar mee de beste van Europa. Als Galatasary fan gun ik dit succes van Fenerbahce van harte. :freu:
Badslippers
22 mei 2017, 21:14
Commentator Marv Albert: "BRADLEY . . . BOUNCES HOME, ONE TENTH OF A SECOND REMAINING"
Oef, dat was toch even slikken voor de Cavs. De Celtics vochten zich terug in de wedstrijd na een achterstand van 21 punten in het 3e kwart. Avery Bradley lanceerde een 3-punter die zo'n beetje elke kant van de ring raakte en met nog 0,1 seconden op de klok door het net viel. Eindstand 111-108 in het voordeel van de Boston Celtics
https://www.youtube.com/watch?v=TgEp6jIIMEM
satanic surfer
26 mei 2017, 18:17
Voor het derde jaar op rij de voorspelde finale Cleveland-GSW, thuisvoordeel net als vorig jaar voor GSW dat vooralnog géen PO-potje verloor, Cleveland slechts 1 potje zoals collega Badslippers aanhaalt bovenstaand, louter te wijten aan onderschatting en gemakzucht dat in het spel van de Cavs sloop...Illustratief de afstraffing in partijtje nr5 waar ze Boston in eigen huis met meer dan ´n 30 puntenkloof op vakantie stuurden... Lebron James nam in a jiffy het alltime-puntenrecord over van M. Jordan in de play-offs, wel effe erbij vermelden dat his Airness dat klaarspeelde in 33 wedstrijdjes minder om effe aan te geven dat hij nog steeds een klasse apart blijft...Zouden wel ns erg spannende potjes kunnen worden eerstdaags...leuk joh
satanic surfer
5 juni 2017, 13:46
Zo, na de 2 thuispotjes in Oakland neemt GSWarriors een 2-0 voorsprong, beide overwinningen vlot en ruim zo rond de 20 punten difference...Vooralsnog is de meerwaarde van K. Durant dusdanig groot dat het onwaarschijnlijk lijkt dat de Cavaliers net als vorig jaar de situatie kunnen omkeren...Vooralsnog dus 14-0 in de play-offs voor Golden State, een nieuw record...Komende woensdag- en vrijdagnacht heeft Cleveland het thuisvoordeel, indien benodigd daarna alternerend 1 potje uit en thuis desbenodigd...Zou dé totale sweep kunnen worden bewerkstelligd??? ss verwacht dat de komende wedstrijden wel close zullen blijven maar sluit een ongeziene sweep niet uit gezien de firepower van GSW, mal gucken woensdag...
satanic surfer
8 juni 2017, 12:41
Prachtige wedstrijd vannacht die close was van begin tot eind...Cleveland wist de laatste 3 minuten geen punt meer te maken en dus maakte GSW via een 11-0 eindspurt een beslissende ommeslag...113-118. Vrijdagnacht game4 en de nooit geziene sweep lijkt realistischer dan ooit...Brooms are on their way to Cleveland, zou wel een behoorlijke revanche zijn voor vorig jaar...
Badslippers
8 juni 2017, 22:28
Die laatste minuten zeer amateuristisch uitgespeeld door Cleveland. Ze hadden het "In the bag".
Badslippers
19 juni 2017, 11:34
We hebben nu ook FIBA 3x3 World Cup in Nantes.
3 tegen 3, is weer eens wat anders. Van de straat naar de Olympische spelen in Tokyo 2020
©: Check it out: http://www.fiba.com/3x3worldcup/2017/videos/5-Reasons-to-Check-Out-the-FIBA-3x3-World-Cup-%7C-Preview
Picasso 1
25 juni 2017, 23:19
En net zoals de Nederlandse handbal dames in het zonnetje worden gezet voor het behalen van de 2de plaats bij het EK handbal, laten we dan ook maar de Spaanse basketbaldames in het zonnetje zetten voor het winnen van het EK 2017 basketbal. Het is voor de 2de keer achter elkaar dat ze het EK winnen, 4 jaar geleden in 2013 hadden ze ook al het EK gewonnen (en bij de Olympische Spelen in Rio pakten ze zilver evenals bij het wk). De finale van het EK damesbasketbal Spanje - Frankrijk eindigde in 71 - 55. (België werd overigens derde en pakte brons). Deze damesgroep blijkt een gouden generatie voor het Spaanse damesbasketbal.
http://ep01.epimg.net/elpais/imagenes/2017/06/25/portada/1498421412_280783_1498423986_portada_normal.jpg
http://deportes.elpais.com/deportes/2017/06/25/actualidad/1498402208_887549.html
Willem2
6 juli 2017, 14:56
Amerikaanse sportlegende Gene Conley (86) overleden .............. http://www.msn.com/nl-nl/sport/nieuws/amerikaanse-sportlegende-gene-conley-86-overleden/ar-BBDPqSj?li=AA54yk&ocid=spartanntp
Badslippers
24 september 2017, 12:13
Wél of niet staan tijdens het spelen van het Amerikaanse volkslied. Trump heeft daar wel een mening over:
"Wouldn't you love to see one of these NFL owners, when somebody disrespects our flag, to say: Get that son of a bitch off the field, right now. Out. He's fired. F.I.R.E.D ! ! !"
https://www.youtube.com/watch?v=vrW-GI_9IL8
satanic surfer
30 oktober 2017, 13:44
En ja hoor: het nieuwe NBA-seizoen is alweer een potje of 6 onderweg en ondanks een turbulente transferperiode is er van de voorspelde überdominantie van GSW en ClevelandCaveliers vooralsnog algeheel geen sprake..Beide teams verloren al meermaals (GSW:3, Cavs 4 maal zelfs) wat uitermate verrassend is volgens insiders...ss meent dat dat zich wel zal normaliseren de komende maanden doch het lijkt een coherenter seizoen in de breedte te worden dan voorspeld everywhere..
Opvallendste speler en de te prevaleren MVP is van Griekse komaf: Giannis Antetokounmpo, ofte tha Greek Freak volgens Amerikanen...Ietwat lastige naam, toegegeven, doch een geweldenaar van jewelste die in z´n eentje de Milwaukee Bucks richting play-offs zou kunnen brengen...Hij wordt nu al een carriere alla Lebron James toebedacht, indien hij z´n jumpshot nog wat verbeterd (daar ligt z´n momentane zwaktepunt) zou hij hem zelfs kunnen overvleugelen..Vorig jaar al impressionant, dit jaar wordt behoudens blesssureleed z´n grote sprong voorwaarts. Hij is bovendien slechts 23 jaar, Nigeriaanse roots en waarschijnlijk the dominant force individueel de komende 10 jaar in de NBA! Mits verstandig aankoopwerk van Milwaukee kunnen de Bucks een té duchten powerteam worden de komende jaren, eigenlijk volstaan een paar betrouwbare driepuntschutters om Giannis te complementeren. Mal gucken...
Los daarvan lijkt in de zwakkere Eastern Conference Clevaland torenhoog favoriet om de finals wederom te bereiken, Dwayne Wade, Jae Crowder én Isaiah Thomas getransfereerd en enkel Kyrie Irving die de club verliet, bijna een no-brainer...In de sterke Western Conference GSWarriors dat quasi onveranderd bleef, OKC met MVP Westbrook + toptransfers Carmelo Anthony en Paul George de te anticiperen concurrent naast de immer sterkte San Antonio Spurs en Houston Rockets as well in the race...
ss anticipeert dus een uitermate interessant NBA-seizoen met schitterende duels en beladen play-offs doch als ie met z´n rug tegen de muur wordt gezet blijft een heruitgave van GSW tegen Cleveland de eindvoorspelling...Abwarten maar...
Big30
1 november 2017, 10:42
ss anticipeert dus een uitermate interessant NBA-seizoen met schitterende duels en beladen play-offs doch als ie met z´n rug tegen de muur wordt gezet blijft een heruitgave van GSW tegen Cleveland de eindvoorspelling...Abwarten maar...
Een gewaagde voorspelling ook al omdat de PO's nog wel eens voor verrassingen kunnen zorgen maar GS en Cleveland moet je wel het hoogste aanslaan denk ik. Kijk je trouwens naar de bookmakers dan zie je (niet toevallig) ook deze 2 teams boven aan staan.
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/055d7aa7-2ec9-408f-a2b4-3e9e75d51291.png
https://www.oddschecker.com/basketball/nba/nba-championship/winner
Big30
1 november 2017, 11:00
In een andere grote sport in de VS, baseball vinden momenteel de World Series plaats tussen de LA Dodgers en de Houston Astros, gisteren dwongen de Dodgers de beslissende 7 wedstrijd af voor Woensdag met in de hoofdrol Kenley Jansen, geboren in Curacao. Begonnen als catcher werd hij later pitcher (closer d.i. de man die de wedstrijd uit moet gooien) en dat doet hij heel goed getuige zijn statistieken, hoewel hem dat in game 2 en 5 niet goed lukte. Gisteravond was hij de grote man weer.
Kenley Jansen’s World Series struggles exist only in the context of his typical dominance. For most pitchers, there’d hardly be shame in allowing three earned runs across 5 2/3 innings to the Astros, the club with the best lineup in baseball. But Jansen is just not most pitchers.
Jansen allowed one earned run apiece in three consecutive outings in Games 2, 4 and 5 of the series, marking only the third time in his eight-year career he has faltered in three straight games. Until Game 4, he hadn’t allowed runs in even two straight games since 2015. The three earned runs across 4 2/3 innings on Jansen’s ledger in those games equalled the total he allowed in his prior 35 frames dating back to late July.
http://ftw.usatoday.com/2017/11/los-angeles-dodgers-kenley-jansen-game-6-dominant-world-series-mlb
In de VS een bekende naam en grote jongen, in NL vrij onbekend, tekende een 5 jaar contract begin dit jaar van 80M$ bij de Dodgers.
nb voor baseball maar geen nieuw topic aangemaakt ;).
satanic surfer
2 november 2017, 14:27
En hoppa, de Houston Astros wonnen de beslissende 7é pot met 1-5 in LA vannacht...Hun eerste zegepalm ooit en dat na een ronduit hoogstaande World Series die als beklijvend mogen worden bestempeld. De Dodgers lieten het zelf een beetje liggen door tot 8 maal toe scoringskansen te laten liggen met meerdere honken bezet. Jansen kon men ditmaal niets aanwrijven doch ontgoochelde toch met 2 misses vanuit gewonnen positie. Dat zijn geen al te beste cijfers voor een closer. Jammer want in the regular season bleef hij bijna foutloos. Uitermate terecht dat het pas beslist werd in de 7é partij overigens, prachtig!
Sphinx
14 november 2017, 19:38
Aangezien er overal managers-spelletjes voor zijn heb ik me voor de grap eens bij een NBA-manager aangemeld via Sportsdeck.com (australische site waar ik als V8 Supercars fan over gestruikeld ben). Je kan nav de NBA competitie een dreamteam opstellen zoals bv ook bij de meeste voetbalmanagers: budget van in dit geval 100 miljoen credits voor 14 spelers).
- Toppers na een paar weken: James en James. James Harden gaat heel goed met Houston, LeBron heeft het een heel stuk moeilijker met Cleveland, al scoort hijzelf aan de lopende band punten. Beiden staan in de top5 van het puntenklassement als 3e en 5e.
- Al genoemd door de Surfer: the Greek Freak Giannis Antetokumpo (let maar niet op de spelling) van Milwaukee. Deze racebeer had m als goedkope "dubbel-bezetting" gekozen voor point guard of small forward en hoewel de Bucks niet alles winnen gaat Giannis zelf heel lekker, was 125pt waard deze week en 250 als teamcaptain. In het begin kostte hij nog een schamele 8 miljoen, dat is inmiddels verdubbeld.
- de statistisch grootste teleurstellingen zijn twee sterkhouders van vorig jaar: Cleveland en Oklahoma. Cleveland drijft geheel op LeBron James en hoewel die persoonlijk veel punten pakt kan de rest m niet bijbenen. Oklahoma zit in zijn Western Conference in hetzelfde schuitje, maar de seizoenen zijn lang en met drie games per week weet je nooit hoe een koe een haas vangt.
- New Orleans is tot nu toe verrassend bezig en levert met DaMarcus Cousins de speler af die in de eerste drie weken de meeste punten pakte (478pt, 8 pt meer dan Giannis). Ook teamgenoot Etwaun Moore begint de laatste week op dreef (ik had m nog bijna gewisseld voor Dirk Nowitzki, maar ik was te laat, achteraf maar goed ook omdat Moore 30pt meer in de vorige week pakte.
- Koopjes van de lichting tot nu toe: Giannis, Moore en Ben Simmons van de 76érs (catapulteerde van 2 naar 6 miljoen) en Marcus James van Phoenix, dat na een coachwissel uit het dal klimt.
- Meest foute investering: Curry en Westbrook in week 1 opstellen waar ik eigenlijk voor Harden had moeten gaan.
Zo en nu even terug naar mn rekensommetjes voor een ander sporttopic!
Willem2
25 november 2017, 00:22
Basketballers stunten tegen topland Kroatië in WK-kwalificatie ............. https://www.msn.com/nl-nl/sport/meer-sporten/basketballers-stunten-tegen-topland-kroati%C3%AB-in-wk-kwalificatie/ar-BBFBB2Y?li=AA54yk&ocid=spartanntp
Big30
27 november 2017, 00:10
Thuis van Kroatië winnen al speelde Kroatië dan niet met de NBA stars en ook niet alle Europese sterren blijft prima maar uit van Roemenië verliezen met 75-68 is weer een stuk minder.
Italië versloeg uit makkelijk Kroatië (64-80) en won thuis met moeite van Roemenië (75-70), dus ja zeg het maar, eerste 3 gaan door dus alles is nog mogelijk.
In de jaren 70 en 80 telden we internationaal nog wat mee in het basketbal, daarna was het lang helemaal niets, niets met het club basketbal en met oranje, 2015 eindelijk weer eens kwalificatie voor de EK, maar met de echt grote landen kunnen we al lang niet meer mee, daarvoor lopen de budgetten te ver uiteen.
bocariver
27 november 2017, 19:18
Without players of NBA and Euroleague, it means every teams ( the best one mainly) lost around 8 players .
Croatia is like that, France won with C team in Belgium.This qualifications are joke.
satanic surfer
7 december 2017, 17:31
Goh, na een potje of 25 per ploeg ongeveer hebben zoals geanticipeerd de notoire topteams hun ritme gevonden...In de Eastern Conference is Cleveland na een uitermate zwakke start al naar plek2 gestegen en Boston blijft binnen handbereik...De winningstreak van de Cavs houdt al 13 matchen aan en de komende partijen zijn op papier ook makkelijk. Milwaukee vooralsnog in de top-8 maar tem Miami op plek 10 lijkt alles nog mogelijk in de behoudens plek 1&2 erg gelijkwaardige Eastern Conference...Uiblinkers vooralsnog Lebron James en Giannis Antetokumpo die overall louter James Harden moeten laten voorgaan qua statistics in punten/assists..Wél een hoger shotpercentage/reboundaantal/blockshots voor lebron/Giannis...
In de Western Conference eveneens de big3 bovenaan wat vooral van de San Antonio Spurs knap is omdat hun sterspeler Leonard nog niet in actie kwam (normaliter een kwestie van dagen voor ie eindelijk kan starten aan z´n seizoen)...Na deze 3 een straatje achterstand voor de rest of the pack waarin OklahomaCityThunder vooralsnog niet op snelheid lijkt te komen en nog nipt buiten de PO-plekjes kampeert doch ss voorziet dat dat een kwestie van tijd is en plaatst hen op het eind van het regular season keurig op plekkie4 in de conference...Uitblinker voorlopig James Harden...Het seizoen is nog lang (30% gespeeld ongeveer) maar het worden spannende play-offs waarin een stunt hier of daar niet uitgesloten is, opzekers véél closer dan vorig jaar toen GSW überdominant was (16/1). Die vlieger gaat dit jaar niet op gaan...ss kijkt als halsreikend uit naar de terugkeer van Leonard bij de Spurs, MVP in wording...
Sphinx
9 december 2017, 11:07
In de Sportsdeck-NBA poule gaat het helemaal niet slecht voor een debutantje:
- James H en L James zijn idd puntenpakkers gebleven, dus om en om zijn Harden en LeBron Captain en Vice-Captain (captain scoort dubbele punten). Meestal heeft LeBron de overhand. Naast die twee heeft deze racebeer ook Cousins, Giannis en Simmons nog in de ploeg. Simmons blijft prima scoren ondanks dat Philly nu net boven de streep hangt en hetzelfde geldt eigenlijk voor New Orleans, waar Davis en Cousins het team dragen. Vier van de vijf top5 spelers uit de Sportsdeck statistieken in één poule. Not bad. (alleen Anthony Davis was te duur)
- Mn keuze om Stephen Curry te laten lopen voor Draymond Green pakte ook verrassend uit, want maandag moest Curry uitvallen tegen New Orleans. Ik sta in de poule slechts in de middenmoot door mn vele gepuzzel in de eerste weken, maar ga nu ineens 30 punten inlopen op mn voorliggers die wel Curry hadden opgesteld
- Voor de rest zoals gezegd, puzzelen en uitzoeken wie er naast de sterren van 15 miljoen credits veel punten pakken voor een lage instap (goh het lijkt wel cryptocurrency) tot aan vijf miljoen credits. Jeff Green (ploeggenoot van LeBron) en Jason Tatum (ploeggenoot van Irving bij Boston) of Victor Oladipo (in zn eentje even duur als die twee). Uiteindelijk Tatum/J. Green gekozen en de drie miljoen die ik overhad aan Alec Burkes besteed.
- jammer is wel dat ik voor al dat gewissel Andre Drummond heb moeten laten gaan, en juist nu pakt ie 156 punten in één week :mad:
- als het zo door gaat is iig Cup deelname binnen bereik: doel is binnen de top 2000 te komen van de 3000 deelnemers en deze racebeer staat nu 2012e. Slow but steady.
Sphinx
24 december 2017, 14:32
Updatetje van de NBA poule:
In de eastern conference staat Boston nu stevig aan de leiding, Toronto en Cleveland wisselen elkaar steeds af op 2 en 3, in de middenmoot zijn Milwaukee, Indiana, Detroit en Washington in een stevig gevecht gewikkeld. Miami staat net onder de streep, Philadelphia lijkt af te haken. Cleveland-ster Lebron James kon het bij de uitwedstrijd in Washington tegen de Wizards niet nalaten een kleine sneer naar de man in het witte huis te maken:
https://www.gannett-cdn.com/-mm-/8eb9439f06e6bef3c92c65e4f6fa5cbf295cbfb9/c=144-0-2916-2084&r=x404&c=534x401/local/-/media/2017/12/17/USATODAY/USATODAY/636491423032800228-USATSI-10484595.jpg
In de Western conference is de brandstof van de Houston Rockets nog niet op, twee wedstrijden minder dan de rest maar ze staan gewoon bovenaan. Golden State mist nog steeds Curry met een blessure, maar Kevin Durant lijkt de dragende rol goed over te nemen. In de strijd om the Old West heeft San Antonio een kleine voorsprong op Minnesota, Oklahoma en Denver, vooral omdat ze een wedstrijd meer hebben gespeeld. Havensteden Portland en New Orleans hebben een voorsprong genomen op Utah en de twee L.A.-clubs.
In mijn eigen lijstje gaat alles voor de wind. Top 2000 is gehaald, nu plaats 1419
- De Furious Five blijven punten pakken: Harden, James, Cousins, Giannis en Ben Simmons zijn de backbone voor mn poultje geworden.
- De reservebank begint nu ook een rol te spelen. Jakob Poeltl en Sam Dekker begonnen als "sacrifice" vanwege hun lage koopprijs, maar vooral Dekker krijgt nu een kans vanwege blessures. Toch maar eens in de basis?
- De Center positie blijft een zorgenkindje. Drummond (Detroit) ging pas punten pakken toen ik m al verkocht had, Vucevic (Orlando) deed het drie weken prima, maar zijn team niet, nu zet ik San Antonio's LaMarcus Aldridge er neer. Lukt het dan nog niet, kan ik hem van positie laten wisselen met Cousins op Power Forward
- Boston is zo snel gestegen dat het even moeilijk is om betaalbare spelers te vinden. Al Horford, Jason Tatum en Jaylen Brown heb ik al geprobeerd, uiteindelijk Tatum en Brown gehouden en de aanschaf van Aldridge met de verkoop van Horford betaald. Na Kerst weten we meer.
satanic surfer
16 januari 2018, 20:26
Hoppa, met een dikke 40 gespeelde potjes halfweg het seizoen een updatetje alvorens het AllStar-WE eraan komt, ietwat belachelijk gedoe doch alla, dunk-contest is wel lachen met rondtollende mascottes enzo...
Eastern Conference blijkt sterker in de breedte dan verwacht, Boston Celtics lijken bijna zeker van de eerste plek wat an sich thuisvoordeel oplevert. Mal gucken of Toronto z´n hoogvorm kan behouden en favoriet Cleveland lijkt het iets té licht op te nemen doch ss verwacht hen toch op stekje nr2 in the end...10 teams still in the running voor de PO´s...ss heeft met Joel Embiid een kleine tip voor de centerpositie voor de Racebeer z´n team...
Western Conference slaat GSW een kloof en ze blijven topfavoriet, OKC komt langzaam op tempo, Houston valt ietwat terug gezien de blessure van uitblinker James Harden die een potje of 15 zal missen wat z´n kansen richting MVP behoorlijk doet slinken...Doodzonde for the Beard doch het biedt Lebron James perspectief om z´n vijfde MVP-titel te behalen en daarmee his royal Airness te evenaren...Het lijkt er stellig op de Cleveland Cavaliers in the regular season het MVP-schap van Lebron als hoogste doel heeft gesteld en niet zozeer het winnen van potjes...De statistieken van Lebron worden opgevijzeld via assists, rebounds en opvallend veel shotpogingen as well...Verdacht doch alla...
Het gaat dus zo z´n gangetje, erg jammer van de blessure van Harden dus, Antetokounmpo blijft uitblinken, Cousins as well...Mal gucken na de Allstar-break...
Sphinx
19 januari 2018, 15:27
ss heeft met Joel Embiid een kleine tip voor de centerpositie voor de Racebeer z´n team...
Misschien geen gek idee de zaak is de laatste weken een beetje over de kop gegaan:
- uitgangspositie is nochtans niet slecht: doel was bij de beste 2048 te komen na speelronde 13, ik stond 1429e
- Nadeel is dat dankzij Hardens blessure ik idd moest gaan sleutelen, andere reden is dat Boston en Philadelphia ineens heel weinig wedstrijden hadden terwijl een aantal andere teams er ineens vier hadden. deze racebeer moest even terug naar de tekentafel
- Giannis, Lebron en Cousins zijn gebleven als kern. Furious Five wordt dus Terrible Three
- Ook Lamarcus Aldrige doet het beter dan verwacht als center, al ga ik die van Embiid onthouden.
- Helaas maakte ik opnieuw een foutje door Curry ipv Harden neer te zetten, want hij speelde slechts 2 vd 4 wedstrijden doordat ie even geblesseerd was
- Nu heb ik de drie toppers met een paar man van nét onder de top aangevuld, iets goedkoper, iets minder punten, maar ze spelen wel veel wedstrijden: Victor Oladipo (Pacers), Bradley (Wizards), DeMar DeRozan (Raptors) en Michael Beasley (Knicks). Goedkoopste smallforward die ik daarna nog konden vinden was Hollis Jefferson van de Nets.
- Totaal dus 1429e, in een poultje van 20 waarin ik automatisch ben ingedeeld sta ik 13e met 54,55% Drie slechte openingswedstrijden en twee wedstrijden tegen de top3 verloren, Dat ik de laatste won tegen de nr3. in de poule kwam louter omdat hij net die week Simmons, Brown en Horford had opgesteld, die maar één wedstrijd speelden.
Om de een of andere reden krijg ik steeds dit in mn hoofd als ik The Warriors bezig zie
https://www.youtube.com/watch?v=aRM2YcGpmxg
satanic surfer
21 januari 2018, 18:19
De voorlopige selectie voor de AllStarmeeting medio februari in LA: geeft een redelijk accuraat beeld van de 10 uitblinkers vooralsnog halverwege het seizoen, deels gekozen door spelers/coaches zelf, vakjournalisten en fans wereldwijd die hun zegje konden doen, op basis van die combo met een verdeelsleutel kwamen de 10 volgende heren uit de bus:
Stephen Curry, Kevin Durant, James Harden, Giannis Antetokounmpo, Lebron James, Kyrie Irving, DeMar DeRozan, Joel Embiid, Anthony Davis en DeMarcus Cousins.
Dit zijn de 10 starters die verdeeld worden over 2 teams, beide kapiteins (Curry&James) mogen nog een aantal spelers selecteren uiteraard en zo gaat de hervormde AllStar-game ongetwijfeld vuurwerk opleveren...18/2 Allstar-game, wordt geinig met legio spektakel op Amerikaanse leest geschoeid...Muzikaal wordt de boel geregisseerd door Pharell Williams die tevens met de nieuwe plaat van N.E.R.D een showtje geeft...NBA still on top of things voor degenen die eraan zouden twijfelen...
Willem2
6 februari 2018, 12:38
Nowitzki passeert als zesde speler ooit grens van 50.000 minuten in NBA
Basketballer Dirk Nowitzki heeft weer een mijlpaal bereikt in de Noord-Amerikaanse topcompetitie NBA. Het 39-jarige boegbeeld van Dallas Mavericks passeerde gisteravond tijdens de wedstrijd tegen Los Angeles Clippers de grens van 50.000 minuten in de NBA. .................. https://www.ad.nl/andere-sporten/nowitzki-passeert-als-zesde-speler-ooit-grens-van-50-000-minuten-in-nba~a757f113/
Sphinx
6 februari 2018, 18:38
Stephen Curry, Kevin Durant, James Harden, Giannis Antetokounmpo, Lebron James, Kyrie Irving, DeMar DeRozan, Joel Embiid, Anthony Davis en DeMarcus Cousins.
Daar is inmiddels Cousins uit weggevallen met een afgescheurde achillespees. Lijkt erop dat die de komende anderhalf jaar niet veel meer kan :frown: Paul George is als vervanger opgeroepen.
Het geval Cousins heeft bij deze racebeer in ieder geval de Cup-ambities de grond in geboord (100 punten verschil verloren) na twee ronden. Cousins moest ik vervangen, dat kon Aldridge mooi opvangen omdat hij ook Power Forward kan spelen. Embiid kwam er dus op center bij
James Harden is terug! En dat was nodig ook, ik hou geen puntenpakker meer over zo. Samen met Giannis en Paul George een mooi trio
Net onder de top, maar wel waardevol: Ben Simmons en Victor Oladipo. Beasley heb ik vervangen door Domantas Sabonis, vooral vanwege prijs en de vier wedstrijden die ze deze week spelen. Khris Middleton is een twijfelgeval, soms heel goed, dan weer tegenvallend.
Inmiddels sta ik 1137e van de 3083. In mn random poule van 20 sta ik 7e op totaal gescoorde punten en 9e op gewonnen onderlinge duels. Not bad at all
Big30
30 maart 2018, 14:26
Het Amerikaans collegebasketbal mag dan officieel een amateursport zijn, de impact is zowel in sportieve als financiële zin enorm. Het maakt March Madness, zoals het kampioenschap van de NCAA, het overkoepelend orgaan van alle collegesport in de Verenigde Staten genoemd wordt, een factor van belang in de Amerikaanse sportwereld.
Dit weekend staan de beste vier universiteitsploegen tegenover elkaar, de apotheose van een waar miljoenencircus. "In maart is dit gewoon het grootste sportevenement ter wereld. Het is niet normaal, eigenlijk gewoon gestoord", schetst de Nederlandse college-basketballer Jordy Kuiper het belang van de competitie.
"Ik kan hier niet meer gewoon over straat. Ik deed vroeger vijf minuten over een wandeling op de campus, nu kost me dat nu twintig minuten."
https://nos.nl/artikel/2225024-final-four-apotheose-van-mega-evenement-in-amerika.html
Dit weekend de Final 4, Zigo heeft al het nodige uitgezonden en zal dat neem ik aan ook dit weekend weer doen. De euforie rond March Madness is lastig uit te leggen als je er niet mee bent opgegroeid. Het begint er al mee welke ploegen zich kwalificeren, dan moet je je verdiepen in het Amerikaanse Conference systeem vd NCAA. Maar ook weten wat de grote jongens zijn de Powerhouses en welke teams outsider zijn. "I Hate Christian Laettner" zal je dan wat zeggen, waarom etc.
Zigo zond deze week een docu uit over de winst van North Carolina State University in 1983, aan aanrader.
Michigan staat nu in de Final Four, ik was eens in Ann Arbor waar dit team speelt en zag eerst het Football Stadium waar 110.000 toeschouwers in kunnen en vervolgens de basketbal Arena waar meer dan 12.000 man in kunnen, in principe altijd uitverkocht, let wel we hebben het hier over College Sports. Michigan komt uit in de Big10 conference, dus toen ik een Nick nodig had ;), vandaar dus.
Alleen over de Big10 zijn vele boeken geschreven, 1 vd grootste en belangrijkste conferences in de VS.
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Ten_Conference
March Madness is denk ik niet uit te leggen, de bracket, TV-rechten, de gekte etc. Totale sport budget per college ligt vaak tussen de 100 en 150 M€, coaches (basketbal en football) verdienen vele miljoenen €'s. De spelers krijgen alleen een onkosten vergoeding, alleen voor Basketbal zitten de grote scholen op budgetten van 10-15M€ terwijl de spelers dus feitelijk amateur status hebben.
Van Mo Wagner had ik een jaar geleden nog niet gehoord, een Berliner die bij Michigan speelt. Harde werker, zou best kunnen doorgroeien naar een goede NBA speler.
satanic surfer
3 april 2018, 12:37
Zo, met nog 5 reguliere matchen te gaan is het een dolle boel in de NBA waar blessuregolven doorheen -tig teams waren. Vooral de Golden State Warriors worden extreem geteisterd door recurrente blessurelast bij sterspeler Curry die opzekers de eerste ronde van de play-offs zal missen. Tevens een duimblessure aan de werphand van Thompson, een ribbreukje voor Durant, Cook die werd afgevoerd...Het wordt krasselen voor de torenhoge favoriet bij voorbaat. Een major upset in het kwalitatief loaded WConferencegedeelte valt niet uit te sluiten. Nof 4 teams battlen voor plekjes 6 tem 8, vooral Minnesota wordt een zware klant mits ze op plekje 7 landen, dan valt niets uit te sluiten. De MVP James Harden heeft z´n Houston Rockets op polepositie gehouden en zij hebben homecourt advantage overall, oververdiend! The Beard zal dus eindelijk z´n eerste MVPprijs binnenrijven( had hem al eerder minstens éénmaal toegekomen) en de Rockets zijn gezien de blessuregolf bij GSW topfavoriet volgens velen. ss houdt een slag om de arm en ziet met OKC en de Spurs nog gegadigden (opzekers als Kawhi Leonard zou meespelen, dat is het grote vraagteken in the West)..Wordt reuzeinteressant in the West...
Eastern Conference met verrassend de Canadese Raptors op plekje1, Boston zonder Kyrie Irving ondanks plekje2 géén echte contenders dunkt me, Lebron met een overhoopgesmeten team in de "winterstop" favoriet doch de Philadelphia 76´s als outsider...In de zwakkere Eastern Conference liggen de 8 PO-teams vast, voor plekje 7 wordt gebattled aangezien zij in de eerste ronde het gehavende Boston zullen treffen normaliter...Mal gucken hoe dat loopt, ss hoopt dat the Greek Freek op plek 7 landt met z´n Bucks en voor een upsetje kan zorgen in ronde1, zou verdiend zijn voor Antetokounmpo die een prima seizoen afhaspelt en qua statistics Lebron bijna heeft bijgebeend (behoudens assists). Tezamen met de Phili-tandem Embiid/Simmons dé revelatie.
De voor het seizoen geopperde finale tussen Clevaland en GSW blijft nog mogelijk doch hangt aan een zijden (blessuregerelateerd) draadje..Zonder scherpschutter Stephen Curry en met een voorts behoorlijk gehavende ploeg lijkt me GSW té kwetsbaar en wordt het koffiedik kijken in the loaded West...In the East blijft Cleveland m´n gok bottom line...Mal gucken hoe dat z´n gangetje gaat...
Sphinx
3 april 2018, 21:27
Het ging niet onaardig in mn poultje, maar inmiddels is deze racebeer overal uitgespeeld. In de Cup was ik al met 100pt verschil uitgeschakeld, ook de poule-playoffs heb ik helaas niet gehaald. Eerste ronde meteen tegen de koploper. En uitgerekend in de week dat Harden en Clint Capela rust kregen. Hoewel de rest van mn team wel op dreef was, toch met 200pt verschil verloren, 8e plaats in de poule is het hoogst haalbare, in de Head-2-head rankings 7e. Qua totaalrankings sta ik nog nét in de top 1000: 996e van de 3206 deelnemers. Niet onaardig, maar geen topprestaties:
- Meest gebruikte spelers tot nu toe: Giannis, James Harden en Ben Simmons. Giannis heb ik zelfs helemaal niet gewisseld, Simmons begon de eerste weken als goedkope bankspeler maar is inmiddels helemaal opgebloeid. James Harden had ik eigenlijk twee weken eerder moeten inzetten en twee weken geleden moeten verkopen, nu Houston toch al zeker is wordt hij vaker gespaard. LaMarcus is een knipperlicht speler geworden, de ene week stel ik m wel op, de andere week weer niet.
- Goedkoper, maar zeker ook op dreef: Demar Derozan (tot vorige week een vaste waarde), Victor Oladipo (zeker toen Indiana even buiten de boot leek te vallen) en Damian Lillard, die een aantal weken heel goedkoop bleef ivm Harden, James en Jokic die allen boven de 12mln credits toucheren)
- Door blessures en wanprestaties werd ik gedwongen andere namen ook een kans te geven. Dwight Howard harkte ondanks de uitschakeling van Charlotte nog aardig wat punten binnen, evenals Al-Farouk Aminu en Dario Saric. GS dreef me een beetje tot waanzin met alle blessures, Curry, Durant en Green (en ik kon helaas niet altijd op tijd wisselen).
- Helaas is het qua poule nu een beetje voor spek en bonen, maar de playoffs ga ik zeker volgen, net zoals ik van het weekend March Madness finale tussen de Michigan Wolverines en Villa Nova heb gevolgd. Naam om in de gaten te houden: shooting guard Donte DiVincenzo. Kwam in de start lineup na een handblessure bij vaste waarde Phil Booth, en viel op zowel door een goed schotpercentage, goede passing (op een na meeste assists van Villanova) en een goede verdediging. Niet de snelste op het veld, wel iemand met overzicht op het juiste moment, zoals Simmons bij Philly. Zoals ss zou zeggen, mal gucken of het een eeuwig talent blijft, of dat hij door een NBA draft wordt opgepikt.
satanic surfer
10 april 2018, 11:51
Complete waanzin in de Western Conference waarin op de laatste regeliere speeldag Minnesota en Denver nog gaan uitmaken welk team de Play-Offs behaalt, op zich niet zo uitzonderlijk doch wat wel ongezien is is het feit dat behoudens posities 1&2 de overige 6 posities nog compleet onzeker zijn...Uitermate belangrijk voor alle 7 teams waarvan er 2 thuisvoordeel kunnen behalen tegen nrs 5&6 en vooral plekje 7&8 een kluif krijgen aan Houston en GSWarriors..Logischerwijze zijn alle 6 teams van Utah tem Denver aan een winningstreakje bezig en zullen onderlinge duels en andere potjes de komende nacht(en) uitermate hardbevochten worden...Tussen positie 3 en 9 zit welgeteld één (1) verliespartij op een totaal van 82 wedstrijden, nuff said over de ongemene dikte aan kwalteit in the West...In the East lijkt de enige interessante slotwedstrijd Phili tegen Milwaukee (Embiid-Antetokounmpo) die elkaar mogelijkerwijs ook in de PO zullen tegenkomen in rondje1...Dolletjes allemaal en ss gaat komende donderdagnacht ´ns ouwerwets multikanaal gucken dunkt me stellig...Wordt een slagveld van jewelste en dat in aanloop naar de PO´s...
satanic surfer
12 april 2018, 12:21
Leck mich am Arsch, er kwam zelfs overtime aan te pas om de laatste play-offplek te bereiken in het onderlinge duel tussen de Minnesota Timberwolves en Denver Nuggets. Minnesota uiteindelijk 112-106, bovenstaande werd vlekkeloos bevestigd zoals u merkt.
Zéér pittige eerste rondes dus met confrontaties tussen Golden State en San Antonio (finale van vorig jaar in the West), Rockets-Timberwolves wordt ook krapper dan velen zullen vermoeden en het defensief uitmuntende Utah mag OKC partij geven, dat wordt een heftige pot met belangrijke centers-duels dunkt me. GSW verzwakt doch eigenlijk best nog fortuinlijk aangezien ze Angstgegner Utah (laatste 2 confrontaties werden ze met om en bij 40 punten weggespeeld) ontlopen en Houston en OKC elkaar treffen in de tweede ronde als alles "normaal" verloopt.
In de zwakkere Eastern Conference was Miami Heat de enige PO-ploeg rondom plekje 6 die nog won en dat mag als onverstandig worden bestempeld want tengevolge stijgen ze effectief naar de zesde plek en worden met Phili opgezadeld wat hen zal berouwen, de Milwaukee Bucks geven het door blessures gehavende Boston partij en dat is snugger te noemen, zo kunnen ze misschien ronde 2 bereiken waar hetzelfde Phili eindstation wordt...Cavs-Raptors in de halve finale wordt geinig doch eigenlijk is het in the "boring" East uitkijken naar de clash tussen Lebron en Embiid in de Conference final...
Mal gucken wat dat wordt...Komende zaterdag vatten de PO´s al aan...Een hels ritme dus waar die salonvoetballertjes nog wat van kunnen leren dunkt me stellig...
satanic surfer
30 april 2018, 12:50
Zo, eerste ronde van de Play-offs zit erop en ondanks een aantal beslissende 7é potjes zijn de favorieten doorgestoten richting 2é ronde...
In de East moest Lebron James impressionante cijfers voorleggen (meermaals 40 punten of meer) om Cleveland voorbij de Indiana Pacers te loodsen, doch mission accomplished...De 4 seeds allen door, Phili steeds nadrukkelijker als favoriet overigens met de Simmons-Embiidtandem...Raptors-Cavs wordt een 7-klapper lijkt me, Phili-Boston een snelle 5-potjes dus Phili met meer reserves in de Eastern Final. Lebron zal op z´n tandvlees zitten tegen de finaletijden dunkt me wat Cleveland vleugellam zal maken tegen de ware opponenten...
In the West vooral Anthony Davis impressionant die met z´n Pelicans de 3-seed sweepte doch nou Golden State krijgt voorgeschoteld en dat lijkt een brug te ver voor AD en de zijnen. Utah Jazz klopte OKC(seed nr4) doch Houston heeft té veel firepower vanop afstand (3punters) en zo lijkt de clash tussen the Rockets en de Warriors erg probabel om uit te maken prematuur wie de NBA-kroon wint zoals het er nu uitziet. Dat wordt smullen in de Western Final die lijkt me eveneens pas in de beslissende 7é partij zal worden beslecht..Mal gucken!
Big30
30 april 2018, 14:48
Golden State tegen Houston ligt voor de hand met hoop ik het team vd baardman als winnaar.
In het Oosten hoop ik toch dat Cleveland het haalt, gewoon omdat die stad het verdient al is de nood dan niet meer zo groot.
Met dank ook aan Ziggo met beelden en docu's over o.a. de Celtics en de Lakers, Bird tegen Johnson. Wat kon die Bird schieten zeg uit onmogelijke posities. Toch het mooiste soms wat fysieke basketbal in de jaren 80, zie ook de Pistons tegen de Bulls clash.
Badslippers
30 april 2018, 14:56
Lebron zal op z´n tandvlees zitten tegen de finaletijden dunkt me wat Cleveland vleugellam zal maken tegen de ware opponenten...
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal Lebron James voormalig Tour winnaar Joop Zoetemelk niet kennen. Toch zou Zoetemelks aanpak hem van pas kunnen komen om toch de finale te bereiken. Zoetemelk hield het bij slappe thee (en soms iets sterkers) en lag tussen de touretappes veel op bed te rusten.
"Parijs is nog ver" is een van zijn bekendste uitspraken, net als "de Tour win je in bed". Rusten, slapen en Zwarte thee zijn het devies voor Lebron.
Big30
30 april 2018, 15:18
Dit zeker ook niet vergeten.
Er zijn pas 25 van de 162 wedstrijden gespeeld in de Major League, maar het is nu al bijna het seizoen van Didi Gregorius. Dankzij een homerun van de Oranje-international in de tiende inning won New York Yankees met 4-3 bij Los Angeles Angels.
Voor Gregorius was het al de tiende homerun van dit seizoen, maar pas zijn eerste in een uitwedstrijd.
https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2229393-onstuitbare-gregorius-doet-het-weer-maar-ben-geen-homerunhitter.html
Dit telt in de VS, in Nederland krijg je dan een kleine vermelding in de krant en weet bijna niemand wie je bent.
satanic surfer
4 mei 2018, 19:23
Verrassende tussenstanden in de respectievelijke semifinales per Conference...Seed nr1 Toronto wordt thuis 2 maal terreke geklopt door Cleveland wat velen inclusief mezelve verbaasde..Lebron krijgt eindelijk voldoende steun en kon zich zelfs een naar zijn normen matige eerste partij veroorloven, vannacht was ie simpelweg outstanding overigens met 40+ punten en 14 assists...Boston klopt thuis verrassend 2 maal terreke Philadelphia die het in potje 2 vergaten af te maken..De coach mag daarvoor best aangekeken worden, een voorsprong van 22 punten weggeven is niet al te best. Zaterdag dus hoge pressure voor de Sixers at home...
In the West neemt Golden State op een drafje een 2-0 voorsprong thuis, spelmaker Steph Curry kwam in potje 2 terug na lange blessure en jaste meteen 28 punten binnen en neemt z´n team simpelweg aan de hand richting quasi onstopbaar...Mét hem on the field +28 punten, zonder hem -21 ofzo zeiden de statistics, dat behoeft geen nadere uitleg dunkt me. Vannacht do or die voor de Pelicans thuis. Seed nr1 Houston vooralsnog 1-1 en dus theoretisch hun thuisvoordeel kwijtgespeeld aan Utah die vannacht thuis mogen proberen de major upset trachten te realiseren...Rudy Gobert indrukwekkend net als rookie Mitchell die net als Simmons bij Phili één van de vaandeldragers van de komende 15 jaar in de NBA kan/zal worden...Houston was erbarmelijk vanuit 3-puntsland in potje2, dat moet sito presto worden bijgesteld want Utah is 1 van de lastigste verplaatsingen in de League. ss gaat er vannacht ns voor zitten bij potje3...
satanic surfer
6 mei 2018, 20:03
Hola, raprap de derde speeldag want dat was er wel weer eentje die kon tellen...
In the West een klinkende thuisoverwinning van de Pelicans tegen GSW, do dus vooralsnog. The Beard nam de Rockets aan de hand richting groteske overwinning in Utah wat toch een mokerslagje mag worden genoemd...Rookie Donovan Mitchell werd compleet geneutraliseerd. Quin Sneyder zal weer truken moeten bovenhalen om z´n team langszij te krijgen.
In the East gek genoeg een quasi kopie van het bovenstaande: Phili weer in polepositie om de derde pot te winnen doch 2 maal terreke balverlies bij een inworp in de laatste halve minuut deed hen de das om en Boston komt zo onverwacht op een 3-0 voorsprong, de coach wordt nou ook behoorlijk onder vuur genomen en volgens ss terecht...Cleveland via een wederom magistrale Lebron James via een buzzer beater voorbij Toronto, na verlengingen in potje 1 nou dus een laatste seconeentscheidung, had zomaar 1-2 kunnen staan maar dus dankzij Lebron 3-0, wordt een sweep lijkt me want de Raptors lagen al tegen het canvas en Lebron heeft hen er nou quasi doorheen gestampt. Jordanesque comes in mind en als James er op 1 of andere manier in slaagt om de titel te pakken gaat ie het predikaat GOAT toch echt bereiken. Een sweep en dus rust kunnen wonderen doen al lijkt de opponent from the West sterker doch Lebron is out of this world momenteel...Effe z´n cijfers na 10 PO-games: 35 punten (55% shotpercentage), 10 rebounds, 9 assists...Waanzin.
Badslippers
6 mei 2018, 22:38
Jordanesque comes in mind en als James er op 1 of andere manier in slaagt om de titel te pakken gaat ie het predikaat GOAT toch echt bereiken.
Beiden zijn grootheden. De absolute top. Net als Bird, Magic, Kareem, Russell, Chamberlain, Westbrook, Dr. J, Bryant, West, The Mailman en nog een dozijn of 2. Allen kunnen impressionante cijfers overleggen. Wie weet wie de beste is mag het zeggen. Onmogelijk dunkt me.
Nog maar even een lijstje met Stats er tegenaan gooien.
http://www.landofbasketball.com/player_comparison/lebron_james_vs_michael_jordan.htm
satanic surfer
16 mei 2018, 17:08
Zo, de Conference Finals zijn aan de gang, Boston neemt verrassend een 2-0 voorsprong tegen Lebron´s Cavaliers die nou 2 thuiswedstrijden krijgen om de boel min of meer recht te trekken...Boston maakt collectief indruk en ss vergiste zich behoorlijk over hun staat van paraatheid ondanks afwezigheid van 2 sterkhouders...Doch het vel van de gekke beer nog niet verkopen enzo...ss blijft de Cavs nog lichtjes prevaleren ondanks de achterstand. Stof tot nadenken nou het circus zaterdagnacht in Cleveland verdergaat...
In the West de verhoopte clash tussen GSW en Houston Rockets, de Warriors wonnen alvast potje 1 in Houston na een collectief display of power met Thompson&Durant in de hoofdrollen..Vannacht cruciale pot2 waarin Harden&co met het mes op de keel spelen want een dubbel thuisverlies lijkt einde oefening...Mal gucken vannacht! Zondagnacht eerste thuispartij voor GS...
Picasso 1
21 mei 2018, 00:46
Real Madrid wint de Euroleague basketbal 2018 door in de finale het Turkse Fenerbahce (kampioen 2017) te verslaan. Het is de 10de keer dat Real Madrid dit Europese hoofdtoernooi wint. De laatste keer was in 2015. Verrassend omdat Real Madrid dit seizoen erg wisselvallig heeft gespeeld (te vergelijken met het voetbalteam van Real dit jaar).
De jonge Sloveense 19-jarige sterspeler van Real Madrid, Luca Doncic werd uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. In onderstaande foto de speler die hoog springt. Het is nog een twijfel of Doncic volgend seizoen naar de NBA gaat of bij Real madrid blijft.
https://ep01.epimg.net/deportes/imagenes/2018/05/20/actualidad/1526801533_558170_1526850774_noticia_normal_recort e1.jpg
https://as01.epimg.net/baloncesto/imagenes/2018/05/20/euroliga/1526849871_871554_1526850131_marcador_normal.jpg
Hopelijk kan ook het voetbalteam van Real Madrid volgende week een zelfde prestatie leveren in de Champions League.
satanic surfer
21 mei 2018, 16:07
Thx Picasso, die finale was me compleet ontgaan en ik meen het gros des mensen...Heb ´t ns bekeken, tja. 85-80, de beloftevolle MVP scoort 15 punten, 3 rebounds en warempel 4 assists...9 van z´n 15 punten bovendien vanop de vrijeworplijn. Redelijk armtierig niveau en beide teams zouden zelfs door de Phoenix Suns worden zoekgespeeld..Wel amusant voorts en ss feliciteert real madrid dan ook van ganser harte met hun prijs.
In the NBA waar weldegelijk basketbal op niveau wordt gespeeld gaat het z´n gangetje, Cleveland hakt thuis Boston in de pan en ss anticipeert ook vannacht een klinkende zege voor Lebron&co die nadien in Boston gaan proberen homecourtadvantage te stelen...ss blijft bij z´n vermoeden dat de Cavaliers de finals zullen halen. In the West een verpletterende zege van Houston om de bordjes gelijk te hangen alvorens Golden State vannacht hun opponenten met 126-85 vernederden bijna. Morgennacht de pivotale vierde wedstrijd in Oracle Arena, dat wordt close dunkt me...Stephen Curry vond z´n schot ietwat terug en scoorde 35 punten nadat ie in beide voorgaande potjes slechts tot 15&18 punten kwam, in Europa MVP-waardig, in de States werd Curry voorbije week bijna gestenigd in de sportpers, dit ter indicatie van het verschil in kwaliteit..Wel een aardige speler die Doncic hoor, in Europa kan ie de komende 10 jaar domineren, in de NBA een aardige dienende speler met meeval, kuch...
Picasso 1
21 mei 2018, 16:21
Thx Picasso, die finale was me compleet ontgaan en ik meen het gros des mensen...Heb ´t ns bekeken, tja. 85-80, de beloftevolle MVP scoort 15 punten, 3 rebounds en warempel 4 assists...9 van z´n 15 punten bovendien vanop de vrijeworplijn. Redelijk armtierig niveau en beide teams zouden zelfs door de Phoenix Suns worden zoekgespeeld..Wel amusant voorts en ss feliciteert real madrid dan ook van ganser harte met hun prijs.
Het is wel het grootste basketbaltoernooi in Europa met vertegenwoordiging van clubs uit landen dicht om ons heen i.p.v. die uit een verre galaxy. ;)
Verder gaat elke vergelijking met de NBA natuurlijk mank.
satanic surfer
25 mei 2018, 11:58
Goh, spanning in the Eastern&western finals..Boston 3-2 voor met vannacht de mogelijk beslissende zesde partij in Cleveland..ss voorziet een potje 7 in Boston die nagelbijten kan veroorzaken...In the West 2 opeenvolgende krappe zeges van the Houston Rockets tegen GSW..Vooral de uitzege in de pivotale 4é (uit)wedstrijd was er eentje die kon tellen. Na 16 opeenvolgende thuiszeges in de PO´s( een record overigens) werden de Warriors nipt gevloerd en zaterdagnacht kan het over zijn in potje6. Ondanks dat het "momentum" compleet aan de zijde van de Rockets is hoopt ss op een zevende en beslissende wedstrijd in Houston die een classic zou moeten worden..Opvallend dat Kevin Durant de laatste 2 potjes het liet afweten in het vierde kwart...Wordt razendspannend joh. De (mini)dynastie van GSW wankelt, mal gucken of ze wordt onder(af)broken...
satanic surfer
27 mei 2018, 11:58
Geinig, zowel in the East als in the West zal een beslissende 7é partij uitmaken wie dé Finals mag spelen. Lebron zoals geanticpeerd weergaloos met voor de 7é maal al deze play-offs meer dan 40 punten, in z´n eentje loods ie waarschijnlijk een redelijk matig team richting finale. In the West vannacht een rollercoaster van een wedstrijd, Houston had GSW in een minihoudgreep bij rust, 51-61, toch een behoorlijke kloof. Doch na de rust een Blitzkrieg van jewelste waarin the Splash Brothers driepunters for fun binnensmeten langs alle kanten, eindbilan 115-86, dat is voor de snelle rekenjochies dus 64-25 in 24 minuten, zelden vertoond zulk een Putsch. Klay Thompson dé uitblinker met maar liefst 9 driepunters, ga er maar aan staan. Komende nachten dus de respectievelijke Entscheidungen, beloven 2 krakers van jewelste te worden. Hoogstaande series vooralsnog met Lebron als moordmachine en in the West kijkt ss al likkebaardend uit naar Game 7!
om effe mee te geven hoe uitzonderlijk het is dat beide Conferences pas worden beslist in game7: 1979 was de laatste keer dat dat nog ´ns gebeurde..Happy days dus voor de basketbalfans...
satanic surfer
28 mei 2018, 10:46
Hoppa, de beslissing in the East is gevallen. Lebron James nam Cleveland aan de hand richting hardbevochten zege op het veld van Boston. 79-87 het eindverdict. Lebron scoorde 35 punten, plukte 15 rebounds en gaf 9 assists btw. Hij speelde elke seconde wat ongezien mag worden genoemd. 8-ste opeenvolgende NBA-finals voor Lebron, impressionante cijfers net als z´n individuele cijfers gedurende deze PO´s...
Vannacht de beslissing in the West, wordt het een heruitgave van de vorige finales of weet CP3 Houston voorbij de GSW te loodsen, we shall see.
Badslippers
29 mei 2018, 00:33
Vannacht de beslissing in the West, wordt het een heruitgave van de vorige finales of weet CP3 Houston voorbij de GSW te loodsen, we shall see.
Valt of staat met de schoten van de Splash-brothers. 6e wedstrijd schoten ze de lichten uit. Samen met Durand geloof ik zo'n 80 punten van de 115. Maar als de bal niet valt is het een catastrofe bij de Warriors. James "Fear the beard" Harden doet er beter aan om zijn baard af te scheren. Misschien dat hij dan eens de finale haalt.
https://www.youtube.com/watch?v=p0VoWYvFKPc
satanic surfer
29 mei 2018, 08:23
En ja hoor, Golden State Warriors plaatst zich na een 92-101 uitzege voor de Finals..Een quasi herhaling van game6, Houston met een 11-puntenvoorsprong de rust in doch nadien sloeg de 3-puntermotor van GS aan en namen vooral Kevin Durant en Curry het voortouw en aldus geschiedde...Voor het 4é opeenvolgende jaar dus Cleveland-GSW met ook ditmaal de regerende kampioen als favoriet...Donderdag beginnen ze eraan op het veld van de Warriors...Dolletjes!
satanic surfer
31 mei 2018, 21:32
Vannacht game1: bij de bookies valt geld te verdienen mits winst voor Cleveland. De goksites keren slechts 100 dollar winst uit bij 1000 inzet als men op GSW speelt...De immense favorietenrol en het tengevolge halfnonchalante dat erin kan sluipen dé te overwinnen horde voor de regerende kampioenen. Lebron start als complete underdog en heeft nix te verliezen, dat freeflowende aspect mag niet worden onderschat..ss gokt op GSW in 5 desalniettemin.
satanic surfer
2 juni 2018, 17:21
Nou, de eerste partij werd er eentje om over na te kaarten. Na verlengingen wint GSW toch ondanks 51 punten voor Lebron James wiens prestatie in de reguliere speeltijd tegen perfectie aanschurkte, 60% FGpercentage, 90%FTpercentage, 8 rebounds/8 assists er nog bij, zelden geziene cijfers in de Finals. Erg zuur dat door wat vreemd gekrassel van z´n ploegmaten 5 seconden voor tijd (gemiste vrijeworp bij gelijke stand, offensieve rebound en die gast dribbelt weg van de korf in plaats van een schotpoging te ondernemen, ongelooflijk bijna) een uitzege door de vingers slipte voor Cleveland. Zondagnacht game2 waarin het hoogstwaarschijnlijk niet zooo spannend zal blijven tot de slotseconde. In overtime was de tank van Lebron leeg en miste hij z´n 4 schoten...Tja.
satanic surfer
4 juni 2018, 11:02
Game2 wat minder close zoals bovenstaand werd gesuggereerd: 122-103 met als uitblinker scherpschutter Stephen Curry die een Finalsrecordje van 9 driepunters binnenjaste..Lebron leek ietwat vermoeid en kwam slechts tot 29 punten. Westrijd bleef 3 quarters relatief close doch GSW was continu een puntje of 8 voor en op het eind liep dat flatterend hoog op doch geeft een ietwat overdreven indruk. GSW dus foutloos at home en de zooi verhuisd naar Cleveland waar de 2 volgende partijen worden afgehaspeld. 1 uitzege voor de Warriors zou me geenszins verbazen als hun firepower een avondje functioneert.
Golden State heeft nog een zege nodig voor derde titel in vier jaar
Golden State Warriors is hard op weg naar de derde NBA-titel in vier jaar. In de play-offs heeft de ploeg van Kevin Durant en Stephen Curry ook het derde duel gewonnen. In Cleveland werd het 110-102.
Vooral Durant was op dreef in het derde duel van de best-of-7. De 29-jarige forward kwam met onder andere negen driepunters tot 43 punten, zeven assists en dertien rebounds. Aan de kant van de thuisploeg was LeBron James, die zijn ploeg vooraf nog een kans gaf vanwege het thuisvoordeel, topscorer met 33 punten. Hij noteerde daarnaast elf assists en tien rebounds.
https://nos.nl/artikel/2235415-golden-state-heeft-nog-een-zege-nodig-voor-derde-titel-in-vier-jaar.html
Cleveland in de finals had ik eigenlijk al niet verwacht, LBJ is daar de man waar het net iets te veel van afhangt, indrukwekkend wat hij allemaal heeft laten zien. Maar tegen de Warriors waar Curry liet zien weer het verschil te kunnen maken en een top prestatie afgelopen avond in en tegen Cleveland van Durant staat het nu 3-0 voor de GSW.
Het is feitelijk beslist nu, zelfs al scoort LBJ vrijdag 60 punten, 20 rebounds en 15 assists.
De overheersing is nog niet zoals de Celtics dat in de jaren 60 deden of de Bulls in de jaren 90, ze zijn nu wel aardig op weg.
satanic surfer
8 juni 2018, 21:48
Aan de vooravond van de sweep van de Golden State Warriors mag worden gesteld dat de dynastie wankelde doch fier overeind blijft...De overheersing van de Warriors hangt eigenlijk samen met het redelijk massieve kwaliteitsverschil tussen Eastern en Western conference.. Een 4-0 geeft de aankomende "hervormingen" van de Play-Offs draagkracht dunkt me...Durant fenomenaal in game3, Lebron onmachtig ondanks dat ie eindelijk steun kreeg die naam waardig...
another thing: het is helaas bijna dag op dag al 25 jaar geleden dat de Kroatische tovenaar Drazen Petrovic schielijk omkwam bij een autoongeval in Dtsl op 28-jarige leeftijd...Een onwaarschijnlijke speler die ook in de NBA op handen werd gedragen en helaas werd weggerukt uit het leven...Drazen wordt algemeen gezien als 1 der grootste Europese basketbalspelers en wat mij betreft staat ie naast landgenoot Kukoc op het podest achter Dirk Nowitzki. Z´n bijnaam "Mozart" says it all...De New Yersey Nets namen nr 3 uit de cataloog en dat nummer zal nooit meer worden gedragen...Een ongelooflijke scherpschutter!..Check maar hoe NBA European MVP 2017 Goran Dragic in tranen uitbarst als ie een shirt overhandigd krijgt en misschien wel het pakkendste Goran Ivanisevic die z´n Wimbledonzege opdraagt aan Petrovic op het heilige gras.
another thing: het is helaas bijna dag op dag al 25 jaar geleden dat de Kroatische tovenaar Drazen Petrovic schielijk omkwam bij een autoongeval in Dtsl op 28-jarige leeftijd...Een onwaarschijnlijke speler die ook in de NBA op handen werd gedragen en helaas werd weggerukt uit het leven...Drazen wordt algemeen gezien als 1 der grootste Europese basketbalspelers en wat mij betreft staat ie naast landgenoot Kukoc op het podest achter Dirk Nowitzki.
Nog maar 28 jaar oud toen hij om het leven kwam. Veel over te zeggen maar het beste is dan natuurlijk om de film once brothers te bekijken, staat op youtube. Kroaat, eens Joegoslaaf, shooting-guard, 1m96cm.
Zijn NBA carrière begon niet echt top bij de Blazers maar eenmaal bij de Nets begon er wat moois te groeien. Hij was op weg om in de NBA een echt grote meneer te worden, tot dat ongeluk op de Autobahn tussen Nürnberg en München.
Als ie tot zijn vijfendertigste had door kunnen spelen had ie zeker bij de beste 50 misschien wel beste 25 NBA spelers gehoord. Nu zullen we het nooit weten hoe groot hij in de NBA had kunnen worden.
Natuurlijk niet het nivo Jordan, Russel, Bird, LBJ, Magic etc. maar denk dat je hem wel op gelijke hoogte met Reggie Miller dan zou kunnen noemen.
Ach ja Reggie Miller, de Indiana Pacers, dan denken we meteen aan Rik de Kikker zo werd Rik Smits door zijn buurtgenootjes genoemd ;). Twaalf jaar center bij de Pacers met niet onaardige statistieken.
By the way, natuurlijk winnen vanavond de Warriors, met 23 punten verschil verwacht ik.
satanic surfer
10 juni 2018, 12:04
De voorspellende gave van Big30 dient niet onderschat te worden...85-108 voor de GSW die een apathische thuisploeg zonder noemenswaardige problemen uittelde...Kevin Durant FinalsMVP voor wat het waard is en Golden State haalt zo z´n derde titel in 4 jaar. Transferseizoen wordt interessant in die zin: WAAR gaat Lebron als free agent naartoe?!! Wat met Kawhi Leonard, Anthony Davis, Paul George...Wordt er een superteam gebassteld om GSW van de troon te duwen? Een hoogstaand NBA-seizoen met pro Conference erg spannende PO´s doch the West té sterk en dus ontgoochelende Finale doch alla...
satanic surfer
2 juli 2018, 11:39
Dé transferkogel van het tussenseizoen is door de kerk. Lebron James gaat naar de LA Lakers waar ie de komende 4 jaren een slordige 150 miljoen dollar zal binnenrijven. Lijkt gigantisch doch is common in de NBA en z´n sponsorcontracten zijn niet minnetjes. Benieuwd op hij de op drift zijnde Lakers opnieuw richting successen kan leiden. ss vindt het een logische keuze waar al lang over werd gefluisterd gezien z´n gezinssituatie/businessopportuniteiten in LA etc doch louter sportief wordt het een zware opgave om in the loaded Western Conference de finals te bereiken. LA trok ook Javale Magee aan die overkomt van titelhouder GSW by the way...
satanic surfer
30 augustus 2018, 21:43
Over het komende NBA-seizoen interpelleer ´k later wel ns...Doch een afscheid dat moet worden vermeld is dat van Manu Ginobili. Ginobiwie? Naja, de beste Zuid-Amerikaanse basketter ever om het simpel te stellen. 4-voudig NBA-kampioen met de San Antonio Spurs, part of the big3 (Duncan&Parker de andere). Volgens velen de beste 6é man in de NBA ooit. Tijdens z´n begin carrière haalde ie wat Europese titels binnen en z´n grootste exploot uiteraard de historische gouden Olympische medaille in 2004 toen het almachtige teamUSA werd verslagen. 4 jaar nadien overigens nog ´ns brons op de OS...Met het afscheid van Ginobili wordt een tijdperk afgesloten bij de Spurs die hoogstwaarschijnlijk nooit nog zulk een glorieperiode zullen meemaken in hun franchise...
satanic surfer
28 september 2018, 20:54
Opmerkelijke prestaties op het WK damesbasketbal (onder het Big-30 motto: ook vrouwelijke WK-prestaties zijn evenwaardig en maken ons een sportnatie) van de Belgische selectie...Na al opmerkelijke winst tegen de mondiale nr2 Spanje in de groepsfase wint Bellege in de kwartfinales op een drafje van mondiale nr3 Frankrijk met 86-65 en mogen ze zich opmaken voor de halve finale waar torenhoog favoriet en mondiale nr1 USA de tegenstandster is...Prachtige prestaties van de Belgian Cats die mogen hopen op een bronzen medaille tijdens hun eerste WK! Dolletjes.
satanic surfer
29 september 2018, 18:48
Na het eerste kwart: Bel-USA: 26-21
Wordt het een historische zege? Lijkt niet onmogelijk...
satanic surfer
29 september 2018, 19:09
Halftime: Bel-USA: 39-40
Hmm, blijft close...
satanic surfer
29 september 2018, 19:44
Helaas in het derde kwart met de neus op de feiten gedrukt nadat tot 52-52 gelijke tred werd gehouden:
Bel-USA: 57-73
Game over!
Big30
29 september 2018, 19:48
Niet slecht maar nu kun je beter voor de match om plaats 3 gaan sparen. 20 punten nu.
satanic surfer
29 september 2018, 20:03
Zeer eervol verlies voor de Belgian Cats tegen grootmacht USA..77-93
Er ziet duidelijk potentieel om met dit team nog te groeien ondanks het nakende afhaken van Wauters...vooral de jonge Linskens (21j) kan nog grote stappen maken...Olympische Spelen lijken een realistische doelstelling voor dit team. Nou een tukkie doen en morgen battlen voor brons...
satanic surfer
30 september 2018, 19:13
Ziet er voor brons niet al te best uit: Bel-Spa: 27-32 bij rust na een 15-5 voorsprong..Verontrustende ommekeer...
satanic surfer
30 september 2018, 20:16
Helaas ontglipt een bronzen medaille Bellege. Thuisland Spanje wint verdiend met 67-60...Grote verschil de reservebank: 29-7 wat duidt op een nog té zwakke back-upline bij de Belgian Cats. Los daarvan natuurlijk een prima tornooi en ss hoopt dat de reserves binnen 2 jaar een simpele lay-up kunnen binnenleggen, dan zit er echt méér in! jammer, een gemiste kans...
bocariver
1 oktober 2018, 00:37
In spite of the fact Belgium missed podium , it is a very good team and there is no shame to lose against USA or Spain.
France finished 5 , just behind , but far in quality of games , french girls miss of agressivity and leaderships.
Since we lost Celine Dumerc ( tony Parker in girl), we do not have head and our trainer is without idea too.
So, we have to wait that Marine Johannes become more old and adult to hope better.
satanic surfer
21 oktober 2018, 12:37
Zo, het NBA-seizoen ging deze week van start en dus komt ss weer ´ns met wat gerikketik over deze boomende sportbond want het dient gezegd dat er een ongekende groei vastgesteld mag worden van de NBA qua uitstraling wereldwijd. Predicties zijn altijd lastig maar vorig jaar zat ´k er pal op dus ik verhoop voor 2019 hetzelfde.
the East: ultradominator Lebron James vertrok uit het Oosten dus na 8 opeenvolgende Conferencetitels ligt de weg open voor de terugkeer van een illuster team...the Boston Celtics zullen naar m´n gevoel eindelijk nog ns the East winnen gezien hun sterkte in de breedte. Géén uitblinkers of zelfs top-8 spelers in hun rangen doch wel een boel top-25 spelers én een sterke 2é unit zullen mijns insziens maken dat ze the Toronto Raptors nipt zullen verslaan in de Conference finals...Een 6-tal spelers die richting 20 punten kunnen scoren, een collectief sterk Boston dus dat individuele sterren alla Kawhi Leonard/Kemba Walker/Giannis Antetokounmpo de loef zal afsteken...ss verwacht de definitieve doorbraak van Kemba Walker bij de Charlotte Hornets die kunnen verrassen, Milwaukee Bucks zullen een fikse stap zetten in hun nieuwe thuishaven en voorts natuurlijk de Philitandem Simmons/Embiid doch zij zijn net iets té zwak omringd om richting Finals door te stoten...
the West: naja, Golden State Warriors hield z´n team redelijk intact en haalde voor een spreekwoordelijk appel&ei Damarcus Cousins (nog wel een aantal maanden in de blessuremand) als 5é "all star"..Behoudens blessurelast lijken de Warriors in hun laatste jaar in de huidige thuishal te Oakland quasi onklopbaar! Volgend jaar verhuizen ze naar San Francisco waar ze 2000 toeschouwers minder kunnen ontvangen maar wel in een knoert van een multifunctioneel stadion. ss hoopt dat de regerende titelhouders vol gas geven in the regular season dit jaar (vorig jaar was het nogal in freewheelemodus) en wie weet streven ze naar een verbetering van hun eigen recordjaar van 73-9. In principe zou dat mogelijk moeten zijn. Voor volgend jaar wordt een transfer van minstens 1 sterspeler verwacht, zou zomaar kunnen dat het de laatste mogelijkheid is om een quasi onbreekbaar record van 75-7 neer te zetten...Grote opponent van vorig jaar Houston lijkt verzwakt met het vertrek van 2 sterke verdedigers doch zou immer noch de angstgegner kunnen worden. Voorts uitkijken naar OKC, de nieuwe Showtime Lakers met Lebron James die een 5é MVP-award nastreeft doch ss is fan de Utah Jazz die ie als gevaarlijkste opponent ziet voor GSW! New Orleans Pelcians rond Anthony Davis eveneens niet uit te vlakken en AD wordt mijns insziens de grote gegadigde voor de Most Valuable Player. Hij is bovendien volgend jaar "transfervrij" en LA Lakers lijkt hem te gaan binnenhengelen om volgend jaar LA tot grote titelpretendent te katapulteren...The West blijft by far de sterkste van de 2 Conferences doch een sweep zoals vorig jaar lijkt onwaarschijnlijk.
Samenvattend: finals GSW-Boston Celtics, Conference Finals Toronto-Boston en GSW-Utah Jazz, MVP: Anthony Davis, nieuw recordjaar voor GSW met 75-7 in the regular season, Kemba Walker de scoringsmachine, Giannis brengt Milwaukee in de spotlights, Luka Doncic als degelijke binnenkomer bij Dallas waar Nowitzki de Europese fakkel doorgeeft aan hem..2 teams verrassen: Charlotte Hornets en Utah Jazz...Voor Sphinx: Kemba Walker in je team, Devin Booker dito, Giannis dito, Anthony Davis dito ..dat zal opbrengen...
een muzikale deun in running the floor tempo dat LA zal doen watertanden: Red Hot Chili Peppers: Magic Johnson... toen ze nog de funk-koningen waren alvorens uit te verkopen als volleerde hoeren, enjoy the cover...
Badslippers
21 oktober 2018, 23:53
Zo, het NBA-seizoen ging deze week van start
Zeker, en dat ging niet onopgemerkt voorbij. De Lakers en Rockets vlogen elkaar in de getoupeerde afro-kapsels en er vloog ook nog een fluim van Rondo richting Chris Paul. (https://www.youtube.com/watch?v=72EIaHpml_A) Helaas geen goed debuut van Lebron James. Lakers verloren. Het was geen "Brawl" zoals bij de Pacers en de Pistons waar Wallace en Ron Artest er wel pap van lusten en zelfs het publiek induiken. (https://www.youtube.com/watch?v=gQIIOWPNYM0&has_verified=1) Heetgebakerd getto trash zullen we maar zeggen. Let the games begin.
satanic surfer
5 november 2018, 15:06
Zo, na een 10-tal wedstrijden per ploeg zijn er enkele "trends" merkbaar...Géén enkele ploeg is nog ongeslagen doch maar liefst 4 teams nog met slechts 1 nederlaag...Aan te merken valt dat het gros van de confrontaties nog binnen de eigen Conference werden gespeeld, de reismallemolen is sinds enkele daagjes gestart.
East: Toronto Raptors (9/1) en Milwaukee Bucks (8/1) impressionant gestart... Gedoodverfde favoriet Boston 6/3 momenteel als balans doch die ziet ss nog richting top-2 kruipen minimaal. Giannis Antetokounpo en Joel Embiid laten bijna impresionante individuele cijfers noteren doch het Phili van Embiid (6/5) lijkt onvoldoende gestoffeerd om voor de titel te gaan. Milwaukee maakt indruk en zet een fikse stap richting top-4 minstens. Giannis klopt op de Most Valuable Player-deur met aandrang! Onthutsend zwak is de start van de winnaar van the East de laatste 4 jaar , de Cleveland Cavaliers (1/8) en ook de Knicks ontgoochelen (3/6)...
West: Golden State Warriors (9/1) en de verrassende Denver Nuggets (8/1) starten impressionant. Stephen Curry dé uitblinker bij de titelhouder met een masterclass shooting, Klay Thompson ramde 14 driepunters binnen in 1 potje (zelfs in slechts 3 vd 4 quarters, erna mocht ie op de bank zitten); een nieuw NBA-record. Zwakke starts voor Houston Rockets (3/6) aangezien tha Beard nog aan het sukkelen is met wat blessureleed en de nex look LA Lakers (4/6) waar Lebron erg véél zeurt op z´n ploegmaats doch het zelf laat afweten. Hij verdedigt niet echt, dat is toch al enkele jaren z´n zwaktepunt. ss ziet beide teams nog wel wat klimmen overigens richting plekkie 5 of 6 maar het belooft een zware battle te worden om PO´s te halen in the loaded West! Onderaan de Dallas Mavericks en Phoenix Suns met beiden 2/7...GSW maakt indruk met somtijds ongezien collectief basketbal, misschien wel het beste team in de historie als ze volgas blijven geven...
Grootste evolutie vooralsnog: het hoge puntenaantal van -tig teams...Vorig jaar 5 teams die gemiddeld méér dan 100 punten scoorden, nou 18 teams voorlopig! De aanpassing van het reglement na een offensieve rebound (tijdsklok wordt ipv 24 seconden slechts naar 14 seconden teruggezet) en de toename van het aantal driepuntshots bij bijna elk team dragen daartoe bij. Daarnaast zijn "zwakke broertjes als Sacramento (6/4 start) via draftpicks aanzienlijk sterker geworden en is de NBA in de breedte sterker gestoffeerd dan ooit. De NBA neemt dus een schrandere stap die nog méér snelheid én spektakel oplevert met de tijdsklokrestrictie en daarnaast de salarycaps die stringent worden toegepast, beleid heet dat...
Sphinx
5 november 2018, 21:38
Het wil nog niet echt lukken met de Lakers what? Lebron James levert in de aanval (324pt en een 4e plaats in de Sportsdeck rankings), maar zijn team kan hem helemaal niet bijhouden en zoals surfer al zegt meeverdedigen doet ie niet. Toch slim om Giannis en Joel afgelopen weken op te stellen, en een beetje geluk dat ik Joel Captain had gemaakt in mn fantasypool afgelopen weken, want hij scoort 163 punten, wat me met verdubbeling een whopping 326 punten oplevert. Giannis even uitgeschakeld midweeks, maar in het weekend scoorde hij weer een triple double. DeMar Derozan blijkt lekker scoren sinds hij van Toronto naar San Antonio is verhuisd, 125pt afgelopen weekend. Al Horford speelde maar weinig vergeleken met die drie man, maar hij pakt toch 18 punten per wedstrijd mee bij Boston. De rest van mn team is vooral vanwege monetaire redenen gekozen en de verrassingen van de week komen van de Balkan. Nemanja Bjelica (vorig jaar nog Philly speler, maar vaak reserve) speelt vaker bij Sacramento en scoort 74pt, Nicola Mirotic van de Pelicans pakte ik om zijn lage instapprijs: hij scoort een mooie 115pt. Door stom toeval heb ik in de eerste weken Nelson Ibaka goedkoop op de bank gezet als center reserve, maar hij kan ook powerforward spelen als Horford of Bjelica minder speelminuten maken
satanic surfer
22 november 2018, 19:30
Nounou, na ongeveer 18 westrijden per team is er vanalles gebeurd. Enorm tumult bij 2-voudig verdedigend titelhouder GSW waar "all stars" Kevin Durant en Draymond Green het verbaal zwaar aan de stok kregen. Tha B....-word werd door Green meermaals uitgebraakt richting de 2-voudige FinalsMVP die hoogstwaarschijnlijk eind dit jaar opstapt, LEAVE werd hem toegesnauwd...Hommeles in de tent dus, en nog geen klein beetje. 4 opeenvolgende nederlagen waarvan vannacht ontluisterend at home. De blessure van Curry komt er nog bovenop. Zwaar onweer in Oracle Arena. De GSW zijn weggezakt naar plek 5 in the West, zou zomaar kunnen dat ze volgende week uit de top-8 vallen. Een trade dringt zich op want het lijkt onherstelbaar tussen de multimiljonairs Durant&Green. Het opent perspectieven voor the rest die door gerommel in eigen rangen plotseling opnieuw realistische titelkansen zien.
East: Toronto op kop (15-4), Milwaukee (13-4) impressionant vooralsnog doch die krijgen nou 4 zware uitpartijen in the West, mal gucken wat ze daar kunnen meegrissen. Philadelphia (13-7) thuis als enige ongeslagen (10-0) en bovendien door de onverwachte komst van derde "sterspeler" Butler plotsklaps wél een serieuze kandidaat voor een titel! Boston celtics laten het nogal afweten met (9-9) en dat is toch verrassend. ss ziet dat nog wel ten goede evolueren en deze 4 teams zullen behoudens calamiteiten de top-4 bezetten en dus thuisvoordeel in PO1 hebben...Kemba Walker houdt bijna op z´n eentje Charlotte in de bovenste tabelhelft (9-8) en is rijp voor PO-deelname. Cleveland blijft ontluisterend zwak presteren (2-14) en de Atlanta Hawks doen met (3-15) niet veel beter, al 9 opeenvolgende verliespartijen!
West: zeer verrassende leidersplaats voor the Memphis Grizzlies (14-5) en daarachter is het drummen geblazen. OKC en Houston aan een stevige remonte bezig . Behoudens hekkesluiter Phoenix Suns (3-14) staan de andere 15 teams op een relatief spreekwoordelijke zakdoek, ook Dallas heeft zich herpakt (8-9). Utah Jazz ontgoochelt vooralsnog en staat 14é (8-10), ss meent dat dat nog wel in orde komt doch ietwat verontrustend is het toch. Desalniettemin blijft ie vooralsnog bij z´n predicties doch het is op wak ijs derzeit. Lebron James herpakt zich van een slome start en is de Lakers aan de hand aan het nemen richting top-5 en individueel gaat ie nipt Kemba vooraf qua points per game...
Dolletjes allemaal, vannacht liggen ze op apegapen, vrijdagnacht 14 potjes waaronder GSW-Portland en LA Lakers-Utah Jazz, Detroit Pistons tegen Houston Rockets wordt ook wel wat...Effe de baard aflikken voor de liefhebbers...
Ow ja, in de kantlijn plaatsen de Belgische basketdames zich voor het komende EK basketbal waar ze richting eremetaal moeten streven dunkt me!!! Minder zou een ontgoocheling mogen zijn.
Picasso 1
22 november 2018, 19:53
Thx Picasso, die finale was me compleet ontgaan en ik meen het gros des mensen...Heb ´t ns bekeken, tja. 85-80, de beloftevolle MVP scoort 15 punten, 3 rebounds en warempel 4 assists...9 van z´n 15 punten bovendien vanop de vrijeworplijn. Redelijk armtierig niveau en beide teams zouden zelfs door de Phoenix Suns worden zoekgespeeld.
....Wel een aardige speler die Doncic hoor, in Europa kan ie de komende 10 jaar domineren, in de NBA een aardige dienende speler met meeval, kuch...
Hmmm....:rolleyes:
While it is highly unlikely that the hype surrounding an NBA Draft prospect will ever exceed that of LeBron James in 2003, the buzz surrounding Slovenian star Luka Doncic became quite palpable ahead of the 2018 NBA Draft.
....
Through Dallas' first 15 games, Doncic posted averages of 19.5 points, 6.6 rebounds and 4.2 assists per game and the Mavericks found themselves just one game under-.500 at 7-8. The rookie sensation has wowed with his shooting and playmaking abilities - often displayed in the form of stepback 3-pointers as well as deceptively tricky passes.
.....
Interestingly enough, one of the people impressed by the Doncic early on this season is James himself, who faced the Mavericks eight games into the year. Prior to squaring off with the rookie that idolizes him, LeBron had very complimentary things to say:
"I don't think [the NBA game] is intimidating to him. I don't think this game is something he hasn't seen before. That's the best thing about European basketball, pro basketball over there, they develop their players so early."
...............
While it's much too early to predict the heights Luka Doncic will reach, the early stages of his career suggest he has all that it takes to reach the greatness his idol encouraged him to strive for.
https://ca.nba.com/news/luka-doncic-rookie-season-comparison-lebron-james-mavericks-lakers-cavaliers/1kd4vgc2olwck1ohpyyzsjpxqm
Gij wijsneus. :biggrin:
Als natrap hierbij nog een filmpje. :smkiss:
https://www.youtube.com/watch?v=8RucKiZKY_E
satanic surfer
22 november 2018, 20:24
Zoals in bovenstaand bericht vermeld heeft Dallas zich inderdaad goed herpakt van de lamentabele start en staan ze op plek 13 vd 16 in the West! Luca Doncic is goed tot zeer goed uit de startblokken vertrokken met quasi 20 punten, dat ligt 5 punten boven m´n verwachtingen. Assists en Rebounds mogen niet verbazen gezien z´n bovengemiddelde lengte als pointguard waar ie gemiddeld een 10-tal centimeter langer is dan z´n opponent. Bovendien heeft ie Deandre Jordan als teamgenoot die de 2é beste rebounder is en onder de korf een monster is waar Doncic vlotweg een 4-tal assists naar kan smijten, ook dat is geenszins verbazend en het aantal assists is voor een guard eigenlijk zelfs behoorlijk beneden verwachtingen en plausibiliteit. Waar ss van opkijkt is dus louter z´n puntentotaal dat tegen de 20 aanschurkt.
Wie weet gooit ie hoge ogen in the rookie of the year-verkiezing, dat zou geenszins mogen verbazen en zou uitermate leuk zijn voor de ontwikkeling van Europese aanwas in de NBA. Doch verwacht géén mirakels. Doncic zal de Mavs NIET richting Play-Offs leiden, zal niet richting 30 punten per game evolueren (wat de topspelers wél doen) en zal dus een dienende speler blijven die mits goede carrièreontwikkeling richting 3é speler in een titelrijpe ploeg kan leiden op termijn. Vandaar ook de lofzang van Dhr. L. James die lijntjes uitgooit richting 2019-2020 om z´n Lakers te versterken eventueel...Momenteel is ie bij de redelijk zwakke Dallas Mavericks spelverdeler en geprefereerde shootingguard (omdat de rest van het team niet al té sterk is), dan is bijna 20 punten in gemiddeld 35 minuten (wat véél is) ok doch generlei fantastisch te noemen...Mal gucken hoe het evolueert. Shotpercentage van 45% is goed te noemen, vrijworpenpercentage van 77% té laag voor een (shooting)guard...Staar je niet blind op de cijfers, zoooo spectaculair zijn die niet doch voor een rookie bovengemiddeld, dat wél.
Sphinx
13 december 2018, 17:40
Gaat een beetje hopscotch de laatste weken. Lineup van Giannis, Doncic, Mirotic, Embiid, Ibaka, Lavine en Holiday pakte flink punten tot twee weken terug. Maar dan maak ik een stomme wissel: Embiid eruit voor K. Leonard en prompt is Leonard geblesseerd en doet Giannis (de meest scorende speler van de afgelopen weken in mn pool althans) niet mee.Hij mistte tegen Phoenix met nekproblemen, heel begrijpelijk, want alleen Ayton pakt daar punten, de rest is om te huilen.
Jrue Holiday is dan degene op wie het nu neerkomt met vier wedstrijden deze week, ook Ben Simmons (net gewisseld voor Lavine) gaat goed. Grootste winst qua goedkope aanschaf / hogere prestaties dan verwacht komen van Doncic (reeds mooi door de surfer omschreven) Montrez Harrell en mn oude vriend Jakob Poeltl. De Oostenrijker is met DeRozan meegegaan naar San Antonio, en kreeg een kans toen P. Gasol tegen een voetbreukje opliep. Dankzij de eerdere weken geen gevaar op vroege uitschakeling, plaats 2048 is het doel, ik sta nu 665e.
Sphinx
7 januari 2019, 21:28
Terwijl het bij de Warriors eerder tot schelden kwam is het bij de Wolves vrij rustig afgehandeld, Minnesota heeft de coach eruit getrapt op een manier die aan Leverkusen in de Bundesliga doet denken, men won wel de laatste weken, maar er leek een soort lethargie over de ploeg te hangen. Wolves staan dan ook 11e in de Western Conference. Ook de Lakers staan in de gevarenzone nu Lebron James op een vervelend moment geblesseerd is geraakt. Met een 8e plek staan ze nog net boven de scheidslijn, maar nu zal moeten blijken of LA een one-man team is a la Phoenix of dat er een reservekopman kan opstaan. Denver Nuggets "denveren" lekker door aan kop met een percentage van 70.3 tegenover 65 voor de Warriors. Zelfde aantal overwinningen, maar Jokic en zijn troepen hebben drie games minder gespeeld die ze allemaal in gaan lopen deze gameweek (goh wat leuk dat ik Nikola net in mn team heb gezet vorige week). Oklahoma City is met o.a. Paul George en Dennis Schröder in de gelederen lekker op weg naar plaatsing en zelfs LA Clipper zeilen nog naar plaats vier boven de Rockets, die een beetje stotterden in het begin, maar nu weer omhoog klimmen
In Eastern Conference mag Coach Nurse van de Raptors zijn hele bank uitproberen, zijn beide supersterren Kawhi Leonard en Kyle Lowry zijn om de andere week er niet bij. Toch staan de Canadese vleeseters bovenaan, maarrrrr.. Milwaukee had nog vier games tegoed en loopt er één in deze week. Een leuke verrassing is Indiana, dat ik vroeger altijd volgde toen Rik Smits er nog speelde. Met Oladipo en Sabonis als bekendste namen staan ze nu derde hier, nog voor Philly en Boston. Chicago lijkt intussen geen schim meer van de ploeg die vroeger de hele league op kon rollen, voorlaatste met alleen het stuurloze schip Cleveland nog achter zich.
Als ik zo eens naar mn eigen team kijk, zie ik een mooie verdeling van toppers en tobbers. Giannis en Doncic zijn bv nog steeds sterkhouders bij hun team en daar zijn Jokic en Eric Bledsoe bijgekomen. Montrez Harrell en Danilo Galinari zijn dan weer ooit gekozen vanwege lage kosten en hebben nu een prima ROI. Aan de andere kant van de streep heb ik lang geprofiteerd van DeAndre Ayton en Nikola Vucevic die hun teams Phoenix en Orlando zo'n beetje drijvende houden in de storm, evenals Buddy Hield die een mooie pot op de mat legde voor Sacramento tegen de Warriors en slechts een paar punten minder scoorde dan de almachtige Kevin Durant. Bradley Beal had bij Washington nog de steun van John Wall, maar die lijkt eruit tot na de All Star Game, met de huidige 11e plaats van de Wizards in de Eastern Conference is dat meteen einde seizoen.
Sphinx
2 maart 2019, 16:17
The all stars zijn geweest. Team Lebron klopte Team Giannis, maar Steven Curry kon zijn favorietenstatus in driepunten niet omzetten in een win: die ging heel verrassend naar Joe Harris van Brooklyn. Zo verrassend dat de makers van de samenvattingen en highlights in zowel YT als Ziggo zich volledig op Curry focusten en Harris' 3point run niet eens meenamen.
De league werd weer opgepakt, en de Bucks zijn geplaatst. Ze hebben tevens lekker ingekocht. Mirotic is overgenomen uit New Orleans en een van de Gasol broers (ik meende Pol) is onderweg naar Milwaukee. Toronto staat nog steeds stevig tweede met 5 wins voorsprong op Indiana, die Oladipo helaas zijn kwijtgeraakt. Bojan Bogdanovic valt mooi in voor hem. Philly en Boston lijken ook op weg richting playoffs. Voor Brooklyn, Detroit, Charlotte en Orlando het een stoelendans met vier ploegen om drie plaatsen.
Aan de Westkust kan Golden State blij zijn dat DaMarcus Cousins terug is, want de bank is zo slecht achter de startlineup dat elk "talent" in de lineup ter faveure van een rustende topper een potentieel verlies is. Curry, Thompson, Cousins en soms Draymond Green (als hij niet op zijn medespelers loopt af te geven) dragen de ploeg aan kop van de conference, maar Denver heeft nog steeds een wedstrijd minder, dus Jokic en co kunnen er ieder moment weer overheen. A Sound of thunder is nog steeds hoorbaar op drie, met Trailblazers en Rockets er kort achter. Enigszins verrassend is Utah dat met Rudy Gobert stilletjes mee gaat.
Een apart paragraafje verdient de situatie in LA. Daar waar we in het voetbaltopic nog wel eens verhitte Ajax-debatten zien, zo worden die op NBA en Rotoworld gevoerd over LA Lakers. Marc Overmars heet daar Magic Johnson en hij wordt gefileerd op dit moment. De man probeert een sterrenteam bij elkaar te kopen en om het next Big Thing, Anthony Davis van New Orleans Pelicans, te verleiden heeft hij de halve start-lineup van dit moment, behalve Lebron zelf, aangeboden als draft-pick. O.a. talenten Lonzo Ball en Ivica Zubac zouden daar bij betrokken worden. Ball's gekke familie liet via de pers zijn ongenoegen weten, Zubac maakte geen stampei, liet zich wegkapen door de buren van LA Clippers. Diezelfde Clippers hebben het niet makkelijk, maar een lineup van o.a. Monster Harrell, Danilo Gallinari, oudgediende Pat Beverley en Shai Gilgus Alexander staan ze op de "lebenswichtige" achtste plek. De Kings, de Lakers en de Wolves staan er twee games achter, maar vooral de Lakers zitten écht in de problemen met vijf verliespartijen meer dan de Clippers
Wat mn eigen fantasy basketball effort betreft: deze racebeer staat stabiel rond plaats 700 van 3278 deelnemers:
- de harde kern bestaat nog steeds uit puntenrapers Giannis, "Beard" Harden en "Joker" Jokic. Als ze niet geblesseerd raken blijven ze ook staan tot de playoffs
- een blokje Clippers blijft tegen kleine percentjes de grote ventjes pijn doen. Monster Harrell als Power Forward, Gallinari als small forward, Beverley wisselt af met laagvlieger Zach Lavine als Point Guard, hangt van de hoeveelheid wedstrijden af.
- Doncic heb ik even op de reservebank gezet nadat hij een paar games liet schieten, maar volgende week komt ie zeer waarschijnlijk terug in de startlineup. Trevor Ariza vervangt hem uitstekend
- Niko Vucevic gaat nog moeite moeten doen om Orlando de playoffs in te krijgen, maar hij pakt zijn punten en zijn verantwoordelijkheid. Ook Bogdanovic van Indiana draagt zijn puntjes bij. En dat voor iemand die ik per ongeluk in de lineup had door een French Connection fout. Ooit wilde regisseur William Friedkin voor die klassieker met Gene Hackman de acteur Fernando Rabal als diens tegenspeler. Het castingbureau kon net als ik niet spellen en stuurde een uitnodiging naar Fernando Rey. Dat zelfde foutje had ik zei de gek dus bij Sportsdeck door in plaats van Sacramento huurling Bogdan Bogdanovic zijn concullega Bojan te kiezen :redface:
satanic surfer
7 maart 2019, 08:22
Enkele dagen na de uitgebreide posting van collega Sphinx die hout sneed kan men alvast de LA Lakers afschrijven als play-offkandidaat..4 opeenvolgende nederlagen werpen hen quasi mathematisch uit de race voor zover daar nog sprake van is..Het ganse team ligt op apegapen en Lebron doet nog wat statistics-stuffing doch bottom line zit er nul spirit in het team...Hij stak vannacht Jordan voorbij op de all-time-scoringslist en zal daar ongetwijfeld (terecht) social media mee bevuilen doch het is toch een behoorlijke smet op z´n blazoen dat ie in z´n eerste jaar bij het roemrijkste team van de NBA de Play-Offs niet zal behalen...De leeftijd speelt stilaan parten en verdedigen hoort er simpelweg bij maar telt niet mee in de Stats waar ie overduidelijk mee bezig is. Doncic ook prima stats aan het verzamelen doch Dallas uitgeschakeld voor PO en 13é van 15 in the West...Rookie of the year wordt ie (wie weet zelfs unaniem), doch het gaat om winnen als team uiteraard...
Egal, 3 MVP-kandidaten, Giannis, Harden of de wedergeboren Paul George..koffiedik kijken
East: koffiedik kijken met 5 aan elkaar gewaagde teams, ss blijft bij z´n voorspelling van voor het seizoen: Boston-Toronto
West: barsten in het pantser van GSW doch alla---ss verschuift z´n voorspelling gezien wat middenseizoens-transfers naar GSW-Portland als finale en dus niet de Utah Jazz ondanks dat ook zij prima presteren as expected...Beide teams worden een beetje over het hoofd gezien maar lijken de gevaarlijkste opponenten.
satanic surfer
12 april 2019, 20:38
Zo, de reguliere competitie zit erop en het kaf is dus van het koren gescheiden...Lebron James na 8 opeenvolgende zeges in the East in z´n eerste seizoen bij de LA Lakers (en dus the West) niet in de play-offs. Dat geeft het blazoen van de statistiekenKing toch een deuk! Voorts redelijk logische gang van zaken.
East: De eerste 4 zullen zich makkelijk plaatsen voor de halve finales normaliter, enkele walk-overs (4-0) zelfs in de eerste ronde vallen te anticiperen...Zit toch een groot kwaliteitsverschil met de nrs 5 to 8 (Indiana gehandicapt door ontbreken van Oladipo)..Halve finales behoudens calamiteiten: Milwaukee-Boston en Toronto-Philadelphia...Die 4 zijn erg aan mekaar gewaagd meent ss en dat is voorts erg onvoorspelbaar lijkt me, zie bovenstaand.
West: Qua kwaliteit veel meer coherent en dus behoudens GSW-LA Clippers wat normaliter een formaliteit wordt zijn de overige 3 eersterondepotjes close...Houston-Utah dé klapper van de eerste ronde, Portland-OKC was normaliter dé topaffiche maar 2 recente blessures (MCollum&Nurkic) bij Portland handicappen hen toch behoorlijk. De verrassende nr2 in the West (Denver Nuggets) gaan het lastig krijgen tegen nr7 San Antonio Spurs en die kunnen misschien stunten...GSW-Houston/Utah wordt ook wat in ronde 2. Ironisch genoeg zijn deze 3 teams de 3 sterkste teams statistisch NA de Allstar-gamebreak...Dat die mekaar zo snel treffen is olijk doch lastig voor hen...
Vanaf zaterdagnacht gaat de zooi loos, dolletjes!
Willem2
12 april 2019, 20:48
Ik heb een tijdje gewacht op de basketball-liefhebbers maar er kwam maar niks over Dirk. En Dirk is een fenomeen.
Nowitzki neemt afscheid na 21 jaar bij Dallas Mavericks: ‘Een ongelooflijke reis’ ............ https://www.ad.nl/andere-sporten/nowitzki-neemt-afscheid-na-21-jaar-bij-dallas-mavericks-een-ongelooflijke-reis~a50e0935/
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/11/in-het-spoor-van-europas-beste-basketballer-a3956634
https://www.ad.nl/andere-sporten/emotionele-nowitzki-zwaait-af-na-21-jaar-ook-wade-neemt-afscheid-van-nba~aa7b4c57/
satanic surfer
12 april 2019, 20:59
Idd, de aimabele Duitse reus nam afscheid door de grote poort. Tig-AllStargames, 1 titel, 1 MVP, 1FinalsMVP, 6é plek in de alltime scoringslijst...Impressionante cijfers en hij was de eerste "center" die driepunters ging schieten op deftig niveau en dat heeft de ogen geopend van veel reuzen die vanaf afstand toeslaan. Ietwat jammer is dat ie de laatste 5 jaar toch een schim was van zichzelf en vooral verdedigend de Achilleshiel van de Mavs was...
Samenvattend: statistisch gezien veruit de beste Europese speler in de NBA, met wat geluk een NBA-titel aangezien Miami compleet door het ijs zakte in de Finals na 2-1 voorsprong (wordt als de grootste "zwarte" plek in de carrière van Lebron James gezien) en zich dus onsterfelijk maakte in Dallas...térecht en schitterend dat ie zoooo loyaal bleef aan 1 club voor 21 seizoenen en zelfs loonverlaging accepteerde om betere spelers te kunnen halen om het team te versterken. Hij is uiteraard voorts niet dé beste Europese speler pur sang als je de stats effe negeert: daarvoor was ie verdedigend té zwak en als passer was ie erg matig (erg laag aantal assists)...Zeg maar dat ie ietwat overgewaardeerd wordt op basis van stats doch los daarvan een Europese NBA-legende die ongetwijfeld tot de Hall of Fame zal bijtreden...
Badslippers
12 april 2019, 22:10
Ik heb een tijdje gewacht op de basketball-liefhebbers maar er kwam maar niks over Dirk. En Dirk is een fenomeen.
Zeker een fenomeen. Heb de berichten en nieuwsuitzendingen bekeken. Voor zijn lengte inderdaad een begenadigd schutter zowel van 3-punts-afstand als van de vrije worp lijn. Ik geloof dat hij tijdens een bepaald seizoen een gemiddelde van 90% schoot. 90%, dat is hoog, heel hoog. Van elke 10 vrije worpen schiet je er dan 9 in en dat een heel seizoen lang.
Maar Nowitzki werd voor gegaan door een andere sympathieke Duitser namelijk Detlef Schrempf. Die is al wat langer uitgespeeld maar was ook een goede speler van Duitse origine. Meermaals onderscheiden en keurige cijfers. Speelde 3 keer All-Star game en schoot in een bepaald seizoen 50% 3-punters. Deed me trouwens altijd wat aan Larry Bird denken qua speelwijze.
https://www.youtube.com/watch?v=BHJjRiS9toI
Sphinx
14 april 2019, 20:28
Inmiddels zijn inderdaad de Playoffs begonnen. Dallas heeft die jammer genoeg gemist, tot mijn schande moet deze racebeer bekennen dat ik pas doorhad dat Nowitzki nog af en toe meedeed toen ik hem ineens in de allstar drie punter wedstrijd zag opduiken :wand: Het is inderdaad een fenomeen en het is heel leuk dat hij nog wat speeltijd kreeg in het slot van de competitie.
in Sportsdeck zijn de PO's ook begonnen en die heb ik niet gehaald, teveel games verloren in het slot. Jammer maar het is zo. Mn favoriete team dit jaar, de Clippers, hebben een heel slechte kaart getrokken tegen de Warriors en ze gingen al meteen met 20 punten verschil onderuit, al viel vooral de ruzie tussen Kevin Durant en Pat Beverley op. Het liep zo hoog op dat beide heren in mochten rukken.
https://www.youtube.com/watch?v=DfggRtdOiTE
Brooklyn won uit Philly, maar het ging daar meer over Embiid en Johnson die niet van hun smartphone af konden blijven. Tot mijn verrassing won ook mn voormalige huurling Vucevic met Orlando uit bij Toronto. Op dit moment aan de gang: Pacers uit tegen Celtics (40-45). Rest moet ik morgen in de trein maar checken als ik naar R'dam moet.
Willem2
18 april 2019, 10:56
Harden leidt Houston Rockets naar tweede zege
Houston Rockets heeft ook de tweede wedstrijd in de eerste ronde van de play-offs van de Western Conference in de NBA gewonnen. James Harden leidde zijn team tegen Utah Jazz naar een zege van 118-98. Houston won de eerste ontmoeting al met 122-90.
............. https://www.ad.nl/andere-sporten/harden-leidt-houston-rockets-naar-tweede-zege~ab55cf00/
Willem2
13 mei 2019, 13:34
Raptors naar finale in oosten NBA na bizar schot in de zoemer
De Amerikaanse basketballer Kawhi Leonard heeft Toronto Raptors op spectaculaire wijze naar de finale van de oostelijke divisie in de NBA geschoten.
........ https://www.ad.nl/andere-sporten/raptors-naar-finale-in-oosten-nba-na-bizar-schot-in-de-zoemer~a09c083e/
De broertjes Curry komen tegenover elkaar te staan in de Western Conference. Steven Curry leidde Golden State Warriors met 113-118 naar de beslissende 4-2 overwinning tegen Houston Rockets. Seth Curry, speler van Portland Trailblazers, had in vergelijking veel minder speelminuten in de zeven wedstrijden die zijn ploeg tegen Denver Nuggets afwerkte, 15 minuten per game ongeveer, terwijl Stephen steeds in de startopstelling stond. Portland won uiteindelijk de laatste wedstrijd met 96-100.
Daarmee zijn de finales bekend. Warriors dus in het Westen tegen Portland. Milwaukee klopte eerder al zeer overtuigend Boston Celtics met 4-1 en neemt het vanaf donderdag op tegen Toronto
Willem2
20 mei 2019, 23:33
Toronto Raptors heeft de spanning teruggebracht in de finale van de oostelijke divisie in de NBA tegen Milwaukee Bucks. Voor eigen publiek won de Canadese basketbalploeg het derde duel met 118-112. De beslissing viel pas in de tweede verlenging. .......... https://www.ad.nl/andere-sporten/toronto-raptors-brengt-spanning-terug-na-dubbele-verlenging~a19624c6/
Golden State Warriors nog één zege af van NBA-finale
De basketballers van Golden State Warriors hebben nog maar één zege nodig om voor het vijfde jaar op rij de grote finale van de NBA te bereiken. De regerend kampioen won ook het derde duel met Portland Trail Blazers in de eindstrijd van de Western Conference: 110-99. Opnieuw knokten de Warriors zich terug van een achterstand.
....... https://www.ad.nl/andere-sporten/golden-state-warriors-nog-een-zege-af-van-nba-finale~a225eb66/
Voor de Warriors is het uiteindelijk een clean sweep geworden: 4 games tegen 0 gewonnen van Portland na een 99 - 110 zege uit. Stephen Curry de beste qua punten, Draymond Green de beste qua assists en rebounds.
De Raptors en Bucks maken het intussen heel spannend, want na de 1-2 kwam Toronto op 2-2 afgelopen nacht. Leuk om te zien hoe al mijn Sportsdeck spelers van het afgelopen seizoen aan Canadese kant wat bijdroegen: Norman Powell 18 punten, Serge Ibaka 17pt, Kawhi Leonard 19pt. Ook Marc Gasol had veel speeltijd, 17pt en 7 assists. Vrijdag en Zondag game 5 en 6, en als het nodig is volgende week dinsdag game 7
Willem2
26 mei 2019, 20:05
Toronto Raptors heeft voor het eerst in de historie de NBA Finals bereikt. Het Canadese team won zaterdag in de Scotiabank Arena met 100-94 van Milwaukee Bucks en kwam daardoor op een 4-2-voorsprong in de best-of-sevenserie. ............ https://www.nu.nl/sport/5909010/toronto-raptors-voor-het-eerst-in-nba-finals-na-zege-op-milwaukee.html
Leuk begin vannacht in de NBA finals. Toronto Raptors opende met een thuiszege tegen GS Warriors, dat met 118-109 onderuit ging. De Warriors misten dan ook met Kevin Durant een van de steunpilaren van afgelopen seizoen. Pascal Siakam, Kawhi Leonard en Marc Gasol scoorden allen boven 20pt, bij de Warriors kwam het vooral van Stephen Curry en Clay Thompson
Sphinx
8 juni 2019, 09:00
Het lijkt helemaal fout te gaan voor de GS Warriors. Na de eerste nederlaag kwamen ze in eigen huis nog wel terug met een 109-105 zege, maar in die wedstrijd verloren ze Thompson ook nog. Damarcus Cousins kwam voor wedstrijd 3 in de opstelling, maar icm mindere goden als Andrew Bogut en Quinn Cook betekende dat meer werk voor Curry. Met 47pt, 8 rebounds en 7 assists leverde hij ook, maar bij de Raptors werd de last beter verdeeld. Leonard, Lowry en Siakam kregen de meeste speeltijd, Gasol, Danny Green en Fred van Vleet wisselden elkaar af op de overige posities. De Raptors wonnen de 3e en de 4e wedstrijd achter elkaar en kunnen maandag al de eerste Canadese NBA-ploeg worden die de titel pakt.
satanic surfer
12 juni 2019, 15:01
Kevin Durant viel tijdens z´n heroptreden uit in game5 met een hoogstwaarschijnlijk zware Achillespeesblessure die hem volgens eerste prognoses ook volgend seizoen van het veld zal houden. Ondanks die dreun won GSW met 105-106 en dwingen ze tengevolge game6 af. Uitstel van executie hoogstwaarschijnlijk. Durant is "free agent" en een max-contract van 220 miljoen voor de komende 5 jaar lag op hem te wachten bij zowat elk team dat hem wou inlijven. Een zware dreun dus voor Durant persoonlijk en de ganse free-agencyperiode wordt op z´n kop gezet. Het is nog maar ten zeerste de vraag of de beste basketspeler van de laatste jaren nog op z´n oude niveau kan terugkomen met de Achilleespeessores anyhow! Sneu!
satanic surfer
14 juni 2019, 11:47
En zo geschiedde: de Toronto Raptors winnen voor het eerst in hun bestaan de NBA-Finals. Nipte uitwinst bij het fél blessuregehavende GSW die eind derde kwart ook nog Klay Thompson zagen uitvallen met een zware kruisbandblessure(na een vuile fout van Green overigens) die tot dan uitblonk met al dertig punten. Dat was dé druppel té veel. Golden State ziet dus de three-peat in het water vallen, grotendeels door enorme blessurelast mijns insziens doch alla. Kawhi Leonard de finalsMVP en het wordt een hard jaar voor de onttroonde dominator met zwaargeblesseerdes sterspelers!
Willem2
14 juni 2019, 12:29
Toronto Raptors schrijft historie met eerste Canadese NBA-titel
De basketballers van Toronto Raptors hebben hun eerste kampioenschap in de NBA in de wacht gesleept. De ploeg uit Canada won de zesde wedstrijd van de best-of-sevenserie van Golden State Warriors, waardoor de finale met 4-2 werd beslist. In Oakland werd het 114-110. Het is voor het eerst dat een Canadese club een NBA-titel wint. .... https://www.ad.nl/andere-sporten/toronto-raptors-schrijft-historie-met-eerste-canadese-nba-titel~ab736f00/
Uitblinker: Kawhi Leonard Named
Willem2
18 juni 2019, 12:50
WK 3x3 basketbal op Museumplein: Oranje kansrijk in veld met zware concurrentie ......... https://nos.nl/artikel/2289515-wk-3x3-basketbal-op-museumplein-oranje-kansrijk-in-veld-met-zware-concurrentie.html
Dat wordt volgend jaar een olympische sport. Het moet niet gekker worden. Uiteraard is het wel grappig maar dat zijn knikkeren, jeu de boules, kaatsen, onderwaterhockey etc ook wel.
Het is in ieder geval een snelle sport
Sphinx
18 juni 2019, 23:31
Tja, de IOC wil jongeren trekken, dus moeten er ook X Games sporten, anders kijkt de jeugd niet. Snowboarding met al zijn varianten (incl mn grote favoriet snowboardcross) laat zien dat het in de winter kan.
Willem2
24 juni 2019, 01:33
Amerikaanse 3x3-basketballers wereldkampioen in Amsterdam
De Amerikaanse 3x3-basketballers hebben zich op het WK in Amsterdam verzekerd van de wereldtitel. Ze wonnen in de finale op het Museumplein met 18-14 van Letland.
............ https://www.ad.nl/andere-sporten/amerikaanse-3x3-basketballers-wereldkampioen-in-amsterdam~a7d853a4/
satanic surfer
27 juni 2019, 15:59
Nadat de de Canadezen al de NBA-titel weggristen zijn de (belangrijkste) individuele prijzen ook ontglipt aan de USofA met respectievelijk winst op de NBA-awards voor:
Beste speler ofte MVP: Giannis Antetokoumpo, the Greek Freak die z´n team Milwaukee Bucks naar plek 1 overall loodste en indrukwekkende stats voor kon leggen. De "Griek" wint zo z´n eerste MVP-scalp, lijkt me evident dat daar nog een aantal bijkomen de volgende jaren.
Beste "eerstejaars" ofte Rookie of the year: Luka Doncic die een zooi Slovenen plus een geinige Spanjool een orgasmatisch zomergevoel zal opleveren. Mooie stats doch z´n team was knudde. Mal gucken of the Maverics volgend seizoen de PO´s kunnen behalen. Los daarvan natuurlijk geinig doch alla.
Beste verdediger: Rudy Gobert van de Utah Jazz voor het 2é jaar terreke. De boomlange Fransman is een ware gesel voor de tegenstander en blokt een zooi ballen weg per game...Toffe peer ook die moppen tapt desgewenst of familiefeesjes.
kanttekening: de prijzen voor deze awards werden toegekend op basis van louter het reguliere seizoen, de Play-Offs waar het eigenlijk om draait worden niet in acht genomen...Logo, dan zou het resultaat ongetwijfeld anders geweest zijn met Leonard als MVP doch alla...ss vindt de uitslagen térecht over de ganse lijn overigens.
satanic surfer
27 juni 2019, 20:56
EK basketbal voor dames is gestart en de Belgische dames openen met een fraaie zege tegen Rusland, 67-54. Prima start in een zware poule. Mal gucken of de Belgian Cats opnieuw richting podium kunnen mikken en idealiter zich voor de OS2020 kunnen plaatsen. Emma Meesseman as usual dé uitblinkster met ditmaal 29 punten. Ik meen dat er geen Ollandse participanten zijn.
bocariver
4 juli 2019, 16:52
It is money time for Belgium in women euro basketball.
I saw 1/8 finals against Slovenia and it was really pathetic level in spite of victory 72-67 in last 30 seconds.
In 1/4 finals , Belgium meet France at 18. We remember than 2 years ago Belgium began to have result when they exploded French 85-65.
Les bleues were orphans of leadership of Sandrine Dumerc as playmaker like tony Parker was in for men.
France made a rebuilt since this bad result , young players raised up and we found a new playmaker Bria Hartley....
No, France not give fake passport to American player like a lot of other country. In fact, she reminded french federation that she is french by blood , grandmother is from Alsace.
We will see what will happen tonight.
satanic surfer
4 juli 2019, 17:34
correct chère collègue. Belgium played quite bad all tournament (apart from the opening-game) and were lucky to survive but at least they are still in the race for qualification for the semi´s (France will probably wipe them off the floor) but most important for Qualification for the Olympics (top-6 qualified). Even if Belgium loses this afternoon, there still the "rebound-game" for that against Hungary. I give the Belgian team almost 5% chance today but 95% for the deciding game for place 6 and thus Olympics! That would be quite an achievement for a Belgian team with basically only 3 decent players at the moment. If the others from the team would make a bit progress, they might even surprise at the Olympics...
Spain, G-Britain already through to the semi´s.
satanic surfer
4 juli 2019, 18:45
Ruststand kwartfinale Frankrijk-Bellege: 35-32...Bellege starte katastrofaal met 14 punten achterstand doch krabbelt langzaam recht omdat de Fransen het compleet lieten afweten in het 2é kwart..Mal gucken hoe dat afloopt...
satanic surfer
4 juli 2019, 19:14
na het derde kwart hangen de bordjes compleet in evenwicht: 54-54
satanic surfer
4 juli 2019, 19:41
naja, 68-68 en dus verlengingen...Frankrijk ontsnapt aan ´n fout in de slotseconde die niet wordt gefloten doch alla...
satanic surfer
4 juli 2019, 19:53
Frankrijk plaatst zich voor de halve finale , uitblinkster Sandrine Gruda met 30+punten en erg dominant... doch de niet bestrafte fout in de slotseconden laat een nare nasmaak achter voor de Belgische dames die wegens een scheidsrechterlijke dwaling zomaar Olympische Spelen door de neus kunnen zien geboord...Sneu!
bocariver
4 juli 2019, 20:04
Belgium had all cards in hand in last minute after a very good second half but reds missed too many free throws.
68-65 for Belgium with 17s to play and the ball fall by miracle in hand of Hartley who three pointers.
Belgium missed win in last seconds with a tricky action, Meesseman pass the ball to Delaere who can not shot because époupa put hand on ball, only the ball ?....
Referee decided not to give fault.
In extra time , french had more nerves and reserve on bench to win 84-80 with a massive Sandrine Gruda 33 pas back from injury.
France is on way of final if they are serious against GB.
bocariver
5 juli 2019, 18:36
Ticket for OQT for Belgium is tomorrow on pitch against Hungary at 12-30.
satanic surfer
6 juli 2019, 14:24
Bellege plaatst zich in de top-6 en krijgt dus een ticket voor het Olympisch kwalificatietornooi volgend jaar..72-56 zege tegen Hongarije ging vlotjes as expected...
Willem2
6 juli 2019, 15:15
142miljoen voor 4jaar
https://www.ad.nl/andere-sporten/la-clippers-strikt-kampioen-leonard-en-george~afdd99d0/
satanic surfer
6 juli 2019, 16:01
Nounou, Madison Square Garden wordt dé place to be komend NBA-seizoen met zowel de Lakers als de Clippers uitermate versterkt...Kawhi Leonard krijgt ook Paul George aan z´n zijde die OKC verlaat...De ticketprijzen voor de 20.000 toeschouwers zullen nogal de pan uitswingen dat het geen aard meer heeft...
bocariver
6 juli 2019, 16:46
Belgium made good for olympics but katastrophe for Russia trapped by Sweden 57-52.
Picasso 1
6 juli 2019, 23:38
Frankrijk plaatst zich voor de halve finale , uitblinkster Sandrine Gruda met 30+punten en erg dominant... doch de niet bestrafte fout in de slotseconden laat een nare nasmaak achter voor de Belgische dames die wegens een scheidsrechterlijke dwaling zomaar Olympische Spelen door de neus kunnen zien geboord...Sneu!
Finale wordt een herhaling van de twee finalisten van 2017: Spanje - Frankrijk
Frankrijk zal zich proberen te revancheren voor die verloren finale. De finale van de dames Eurobasket is op zondagavond 7 juli.
PS. Satanic Surfer, voel je je wel lekker met bericht geneuzel van Europees basketbal, notabene ook nog eens de dames variant? Is er weinig NBA nieuws te melden of zo? Geen kip die naar een Europese dames basketbal toernooi kijkt, zelfs de meeste Belgen is het ontgaan dat hun nationale basketbal damesteam aan een EK bezig waren. Wordt tijd dat de NBA weer van start gaat, gaat anders niet goed met je.
Geen kip die naar een Europese dames basketbal toernooi kijkt, zelfs de meeste Belgen is het ontgaan dat hun nationale basketbal damesteam aan een EK bezig waren. Wordt tijd dat de NBA weer van start gaat, gaat anders niet goed met je.
Hoho, al is dames Basketbal lang niet zo leuk als dames handbal en volleybal, ik keek toevallig dus wel naar Belgie Frankrijk dat op de Belg werd uitgezonden. Kan me wel goed voorstellen dat een chauvinistische Belg als satsurf ook aandacht wil geven aan de schaarse sportuc6en van Belgie bij de dames ;), waar de Oranje dames morgen bij het WK voetbal de finale spelen en in de Giro vandaag op plaats 1, 2, 3, en 4 eindigden moeten de Belgen het doen met zeer kleine suc6jes zoals op het EK basketbal.
Ik ben geen Belg en ook geen kip voor de duidelijkheid.
Picasso 1
7 juli 2019, 23:15
I.t.t. Nederland weet Spanje wel hoe je een finale moet winnen en zo werd dan ook vandaag de EK titel damesbasketbal van 2 jaar geleden geprolongeerd. Het kwaliteitsverschil met verliezend finalist Frankrijk was hoog. Frankrijk overigens de laatste 4 EK's verliezend finalist, daar kan zelfs Nederland een punt aan zuigen.
32412
bocariver
7 juli 2019, 23:25
Yes, Spain showed a clear superiority again. School of basket in Spain became the best in Europe , it is not ex yougoslavia anymore.
Anyway, you can count on France to try again and again with women and men. We are young and with bad coach ( women and men).
With someone competitive , a yougo coach for example, it will be more interesting.
Incredible Leila Palau at 39 years old.Margay was awesome and you made it without MVP Alba Torrens.
Picasso 1
8 juli 2019, 00:12
Anyway, you can count on France to try again and again with women and men. We are young and with bad coach ( women and men).
With someone competitive , a yougo coach for example, it will be more interesting.
The next opportunity will be the men's world cup in China which will be played from 31 august till 15 september. Gold will be for the USA, other teams will only fight to win silver and not cross the Americans before the final.
http://www.fiba.basketball/basketballworldcup/2019
bocariver
8 juli 2019, 13:54
I looked the roaster of USA, it is strong with Davis, Lillard and Harden but without Lebron, Curry, Durant (injured),Leonard.
With FIBA rules and good preparation, it is possible to be world champion ( 5% chance) for another team ( mainly Spain).
Willem2
12 juli 2019, 19:51
Weer toptransfer in NBA: Westbrook naar Houston
De clubs moeten het nog bevestigen, maar volgens diverse Amerikaanse media is weer een toptransfer in de basketbalcompetitie NBA in de maak. Russell Westbrook staat op het punt Oklahoma City Thunder te verruilen voor Houston Rockets, waar de guard wordt herenigd met James Harden. Chris Paul bewandelt de omgekeerde weg en gaat van Houston naar Oklahoma City. ............ https://www.ad.nl/andere-sporten/weer-toptransfer-in-nba-westbrook-naar-houston-br~a0baaea1/
Picasso 1
28 juli 2019, 20:47
I would like to warn P1 about World Cup U19 women of basketball with a final Spain- USA to come. Spain beat Belgium in semi.
I see it's bronze in that category.
But the big question is if, starting in 33 days from now, there will be any team that can beat these guys in the worldchampionship.
http://www.fiba.basketball/api/img/graphic/c903b57e-d6b0-497a-8b9d-b97722201227/1000/1000?mt=.jpg
http://www.fiba.basketball/basketballworldcup/2019/
bocariver
28 juli 2019, 23:45
I saw that USA lost all their players from original selections except one Kemba Walker.
I know the incredible reserve of players from US but they are more beatable now.
Spain lost 2 players, Serbia lost Kuzmic,it is more close.
You can notice that France is still complete but we still have our lost trainer.
Picasso 1
31 augustus 2019, 15:34
Wk basket, waarin deze keer een record van 54 NBA spelers deelnemen verspreid over de verschillende participerende landen, is begonnen maar niet te zien op de reguliere zenders die in Nederland beschikbaar zijn.
Het WK basketbal is wel live te zien via de spaanse zender https://www.cuatro.com/en-directo/ . Deze zender is alleen in Spanje te zien maar als je VPN hebt en connect met een Spaanse server dan kun je hem ook zien vanuit elders. Werkt prima, ben er nu live naar aan het kijken.
@Boca, is there also a French television channel where the games are transmitted live?
bocariver
1 september 2019, 13:26
@Boca, is there also a French television channel where the games are transmitted live?
Only on pay tv unfortunately, I will try streaming from Lithuania or Serbia for France - Germany at 14-30.
Picasso 1
1 september 2019, 13:41
Only on pay tv unfortunately, I will try streaming from Lithuania or Serbia for France - Germany at 14-30.
The spanish channel I mentioned is free / public although geoblocked (which can be easily surpassed connecting with VPN). But I'm not sure if they transmit all matches or only selected ones.
Picasso 1
9 september 2019, 22:09
And in quarter finals France has to play against USA. Only one point difference in the match with Australia put France in second place of it's group and has now to deal with the USA. However this year the USA is not that strong, there is a possibility for France (20% I think).
Spain did well against Serbia and now meets Polen, which normally should not be a big obstacle. This is the schedule starting tomorrow:
32618
Picasso 1
11 september 2019, 18:01
Surprise, France has eliminated the USA with 89 - 79! Congrats, Boca.
bocariver
11 september 2019, 20:09
And one ticket for the olympics...
Semi finals: Spain -Australia and Argentina - France
It looks very open for every team.
Sphinx
11 september 2019, 21:17
Hahah, Fournier and Gobert will have their Green Cards revoked by trump, well done France!
bocariver
13 september 2019, 16:03
Final between Spain and Argentina on sunday.
Great duel to see: Marc Gasol / Luis Scola
Campazzo/ Rubio
France missed a great opportunity but we were on day off today, Australia was more frustrated because they had ball of win in their hands. In last minutes, Mills , Ingles and Della Vedova had a nervous breakdown.
Picasso 1
13 september 2019, 21:28
Two prolongations were needed for Spain to pass. Was almost as enerving and same fight and luck as the US Open final. Incredible, it isn't good for the heart two such matches in 1 week with several prolongations.
Australia seemed better (what a tremendous player is Mills) but it's the final result that counts.
France missed indeed a big opportunity after beating the USA. Didn't see the match (will look the summary). Perhaps Argentina was 'warned' after France eliminated the USA. But they eliminated Serbia who were the favorite after USA, so far from easy to win from them.
Anything is now possible in the final. No clear favorite.
Picasso 1
14 september 2019, 11:00
https://www.youtube.com/watch?v=cpVJ4G08s6o
bocariver
15 september 2019, 16:42
Congrats P1, Spain is world champion after easy win against Argentina.
France finished with bronze after come back against Australia.
Too bad that it was not a more electric final with suspens.