PDA

Volledige versie bekijken : Op alle punten Vrijspraak Geert Wilders

Big30
23 juni 2011, 18:18
http://nos.nl/artikel/250522-wilders-ontzettend-verheugd-en-blij.html

Geert Wilders zegt dat hij na zijn vrijspraak weer wat vertrouwen heeft gekregen in de Nederlandse rechtspraak. De rechtbank in Amsterdam sprak hem vanmorgen op alle punten vrij.

Wilders noemde vanochtend het vonnis van de rechtbank een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting. "Ik ben ontzettend verheugd en blij", zei de PVV-leider kort na de uitspraak.

"Gelukkig mag je islamkritiek hebben en word je in het publieke debat niet de mond gesnoerd." Wilders zei ook dat hij met zijn uitspraken soms de bedoeling had grof en denigrerend te zijn.

MichelJ
23 juni 2011, 18:23
DEN HAAG - Enkele uren na de vrijspraak van Geert Wilders heeft PVV-Tweede Kamerlid Marcial Hernandez de uitspraak van de rechtbank in de Tweede Kamer uitgetest. In een overleg over Defensie stelde Hernandez donderdag dat de islam een totalitaire ideologie en geen godsdienst is en dat er daarom geen uitingen van de islam in de krijgsmacht mogen voorkomen, zoals een aparte gebedsruimte of halal-voedsel.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10081236/__PVV_er__totalitaire_ideologie__.html?p=3,1

Gondolas9
23 juni 2011, 20:18
Zonder dat ik het op alle punten - en zeker niet in de strategie (Fitna en zo) - eens ben met Wilders/de PVV, zou ik als Nederlander meer dan waarschijnlijk PVV stemmen.
Alleszins is dit een gerechtelijke uitspraak die bevestigt dat je au fond vertrouwen kunt hebben in het NL gerecht. In België is dat anders. Ik zeg doelbewust 'België'... In de republiek Vlaanderen zal het anders zijn.

Maar wat beoogt Big met de loutere vermelding van dit gegeven op IJbf? Welk statement wil hij maken?

Jansen
23 juni 2011, 20:24
Och laat ik dan maar een reactie geven waar niet iedereen blij mee is !!!

Hiep hiep hoera voor Wilders dat hij maar lekker doorgaat met zijn kritiek zolang die K*T marrokkanen ons bedreigen,schelden en bestelen in ons eigen landje mag Geert Wilders commentaar geven.

( dit verhaal hoeft niet geveegd worden )

Uitspraak van de rechter is dat we tegenwoordig alles moeten kunnen zeggen dus begin ik maar vast ( K*t Forum ) :biggrin::biggrin:

p.s Ik houd van marrokkaanse dames in GT Sarah ;)

sofaking
23 juni 2011, 20:40
De paradox van deze tijd is dat zij die vroeger progressief en pacifistisch waren, die de betutteling van godsdienst en andere dogmatische en niet-rationele regeltjes bestreden, nu verworden zijn tot ultraconservatief en verdedigers van ongelijkheid en dogma, en zelfs geweld goedpraten als het op dat dogma gestoeld is . We moeten nu rekenen op de vroegere ultraconservatieven om niet terug naar de middeleeuwen te devolueren.

Het is toch wel Allahgeklaagd dat het zover is kunnen komen.

Big30
23 juni 2011, 20:43
Maar wat beoogt Big met de loutere vermelding van dit gegeven op IJbf? Welk statement wil hij maken?
Ik beoogde niets met de vermelding noch wilde ik een statement maken, hoopte wel op reacties en dat is gelukt!

Zou ik een statement willen maken dan is het dat de tegenstanders van Wilders door dit proces (wat vind ik terecht door Wilders is gewonnen los van wat je van zijn denkbeelden vindt) Wilders en zijn partij een grote dienst hebben gedaan. Dus toch een statement!

Ik ben geen Wilders fan hoewel ik vind dat ie zijn standpunten goed en helder verdedigt en daar hoef je het inhoudelijk niet mee eens te zijn. Je moet hem in de politieke Arena op argumenten bestrijden niet in de recht zaal. Denk wel dat ie een stelletje ongeregeld en profiteurs cq. meelopers om hem heen heeft verzameld. Maar dat kan een ieder ook wel zien.

Even G9 pesten! Pffff Vlaanderen doet nu wel erg moeilijk zeg, wij diepen voor jullie onze Westerschelde uit en als dank moeten we volstrekt onnodig Polders laten vollopen, wat een onzin zeg :biggrin:! Daar begrijp ik helemaal niets van!!!

Gondolas9
23 juni 2011, 21:24
Even G9 pesten! Pffff Vlaanderen doet nu wel erg moeilijk zeg, wij diepen voor jullie onze Westerschelde uit en als dank moeten we volstrekt onnodig Polders laten vollopen, wat een onzin zeg :biggrin:! Daar begrijp ik helemaal niets van!!!

Ach, nog een paar decennia klimaatverandering, en jullie lopen helemaal onder. Dan woont Biggie in Eindhoven-aan-de-zee :-) .
De PVV'ers zijn uiteraard welkom in de Vlaamse republiek. De anderen allicht in Saoudi-Arabië.

sofaking
23 juni 2011, 21:56
Daar begrijp ik helemaal niets van!!!
Ik dacht dat er iets aansluitend in Vlaanderen moest onder water gezet worden, en die werken zijn al begonnen. Bovendien betaalde Vlaanderen mee voor de Hedwige polder. Maar als jullie wat royale schadevergoedingen willen betalen voor contractbreuk kan er vast nog een overeenkomst gevonden worden.

Big30
23 juni 2011, 22:13
Ik dacht dat er iets aansluitend in Vlaanderen moest onder water gezet worden, en die werken zijn al begonnen. Bovendien betaalde Vlaanderen mee voor de Hedwige polder. Maar als jullie wat royale schadevergoedingen willen betalen voor contractbreuk kan er vast nog een overeenkomst gevonden worden.
Wat voor schade leidt Vlaanderen dan als er geen Polder onder water komt te staan? Vlaanderen betaalde voor de uitdieping das logisch das in het belang van Antwerpen. Van die milieu compensatie begrijp ik totaal niets helemaal niet wat het probleem nu eigenlijk is?

Wat voor belang heeft Vlaanderen erbij een Polder in Nl onder water te zetten???

sofaking
23 juni 2011, 22:36
Wat voor schade leidt Vlaanderen dan als er geen Polder onder water komt te staan? Vlaanderen betaalde voor de uitdieping das logisch das in het belang van Antwerpen. Van die milieu compensatie begrijp ik totaal niets helemaal niet wat het probleem nu eigenlijk is?

Wat voor belang heeft Vlaanderen erbij een Polder in Nl onder water te zetten???

Ik ken heel de story niet Big, maar volgens mij waren het de Nederlanders die over die ontpoldering beslist hebben. Vlaanderen zou daaraan meebetalen, en daaraan gekoppelde werken uitvoeren. Nu dat alles gestart zou moeten zijn, besluit Nederland terug te komen op hun beslissing en (naar verluidt) iets veel duurder voor te stellen. Moet Vlaanderen daaraan nu nog meebetalen ? Moeten ze ook meer betalen ? Er zullen al wel heel wat gemengde belangen in dit project zitten. Dus, lijkt me dat men van een contractbreuk mag spreken. Maar daar zijn natuurlijk perfect wettelijke manieren om uit te geraken.

Om even terug te gaan naar de basenote. Wat is het standpunt van Wilders over prostitutie ? Als rechts-conservatieven vermoed ik dat die dat waarschijnlijk zullen willen verbieden. Misschien ook de hoerenlopers vervolgen. Is dat bekend ?

Big30
23 juni 2011, 22:41
Om even terug te gaan naar de basenote. Wat is het standpunt van Wilders over prostitutie ? Als rechts-conservatieven vermoed ik dat die dat waarschijnlijk zullen willen verbieden. Misschien ook de hoerenlopers vervolgen. Is dat bekend ?
http://www.pvv.nl/index.php/component/content/article/7-nieuws/2789-pvv-blij-met-verhogen-prostitutieleeftijd.html

Denk dat ze op de lijn zitten. Bemiddelen is al mensenhandel en als je wat terugbetaalt is dat al dwang.

En die Polder? Pfff mooi onder water zetten zou ik zeggen!

molaar
30 juli 2011, 21:20
De Italiaanse europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik „ten diepste gezond” te noemen. De politicus van de Lega Nord was maandagavond op de radio vol lof over diens nee tegen de multiculturele samenleving. Hier met vriend Geert op de foto
1669

Gondolas9
30 juli 2011, 21:58
Wat een low-class redenering...
Ofwel is dit pure domheid (laten we het hopen), ofwel een puur fascistoïde redenering.

Als ik de gedachtegang even probeer te volgen:

1. Die Borghezio heeft een (verwerpelijke) mening m.b.t. Breivik;
2. Die Borghezio kent Wilders;
3. Dus Wilders deelt de mening van die Borghezio.

Tja, dat is het primitieve niveau waarop Breivik ook 'redeneerde'...

Laten we even een onderscheid maken tussen een politieke discussie, ook al wordt die op het scherp van de snede gevoerd, en krankzinnige daden (zoals die van Breivik), of die nou van links of van rechts komen.

Lijkenpikkerij (letterlijk) is heel, heel erg laag. Daarvoor zou iedereen veel te veel respect moeten hebben voor zoveel jonge mensen die vermoord zijn omwille van hun politieke mening, of je die nou deelt of niet.

uurtje
30 juli 2011, 22:37
En als we dan toch bezig zijn: De PvdA heeft nooit afstand genomen van de felicitaties van de Taliban na aanleiding van de NED terugtrekking uit Uruzgan. De Taliban, organisatie/stroming/stam die staat voor het plegen van laffe aanslagen waarbij burgers en militairen omkomen. Ook de onze..... Landverraders Cohen en van Thijn kijken vervolgens de andere kant op en proberen andere zwart te maken. Ik roep: veeg eerst je eigen straatje schoon....

molaar
31 juli 2011, 06:54
Wat een low-class redenering...
Ofwel is dit pure domheid (laten we het hopen), ofwel een puur fascistoïde redenering.

.

Geen van beide G9.
Het haat zaaien tegen een bepaalde bevolkingsgroep maakt me angstig.
Je zult niet kunnen ontkennen dat daar de uiterst rechtse partijen in Europa mee bezig zijn.

Deze Mario Borghezio is parlementslid van de Italiaanse Lega nord partij , een partij waar ook de PVV banden mee heeft.

Al deze partijen hebben dezelfde strategie:

Alle wereldproblemen op het bord leggen van één bevolkingsgroep, en gebruik maken van onderbuikgevoelens .
We hadden moeten leren uit het verleden……

Als we het dan toch hebben over lijkenpikkerei wat dacht je hiervan :
http://www.youtube.com/watch?v=a4b_RhQjQJY&feature=grec_index

Gondolas9
31 juli 2011, 09:12
Extremisme maakt mij ook bang ja, maar ik zie het extremisme aan twee kanten, en ik heb een heel lage dunk van politici, bloggers en noem maar op die die gedode jongeren misbruiken om effe straffeloos een schop te geven aan tegenstanders die nog altijd binnen de democratie opereren.

Vi er alle norske sosialistisk ungdom. Dat is de enige correcte reactie op wat gebeurd is.

Uit respect voor al die jongeren en om hen te eren moet een debat met argumenten gevoerd worden.

En uiteindelijk is het de kiezer die moet bepalen welke fundamentele keuzes gemaakt worden. De multicul is één optie. Een streng migratiebeleid een andere. En tussenin ligt nog een waaier aan mogelijkheden. Maar wie buiten de grondwet opereert is een crimineel. Ter linkerzijde en ter rechterzijde.

Maar ik vind het extreem gevaarlijk om politici die binnen de wet opereren (en bij Wilders is dat pas nog afgetoetst in een proces) te demoniseren door hen te linken aan een massamoordenaar. Dat noem ik dus een fascistoïde methode (of domheid).

We moeten inderdaad uit het verleden leren. Het nabije Nederlandse verleden leert dan dat demonisering kan leiden tot politieke moord of tot zelfgekozen ballingschap.

Ik mis gewoon rationele argumenten in die link Lega Nord - Breivik - Wilders. Ik bespeur daar enkel een gebruik maken van onderbuikgevoelens... Ik heb overigens ook een onderbuikangstgevoel tegenover alles wat van onder een steen gekropen komt om misbruik te maken van wat nu al een landmark is in de gruwel die mensen mekaar kunnen aandoen in de naam van een Idee, een godsdienst, wat dan ook.

Les extrèmes se touchent... Er zijn veel Breiviks, links, rechts, religieus geïnspireerd of net niet... En goddank zijn er nog meer Noorse jongeren. Wij zijn allemaal Noorse jongeren, toch?

Jansen
31 juli 2011, 11:29
Geen van beide G9.
Je zult niet kunnen ontkennen dat daar de uiterst rechtse partijen in Europa mee bezig zijn.

Deze Mario Borghezio is parlementslid van de Italiaanse Lega nord partij , een partij waar ook de PVV banden mee heeft.

Al deze partijen hebben dezelfde strategie:

Alle wereldproblemen op het bord leggen van één bevolkingsgroep, en gebruik maken van onderbuikgevoelens .

Als we het dan toch hebben over lijkenpikkerei wat dacht je hiervan :
http://www.youtube.com/watch?v=a4b_RhQjQJY&feature=grec_index

Wat een onzin ;leren uit het verleden !!

Sinds de mensheid bestaat is er al oorlog en deze bestaat altijd al door meningsverschillen in geloofsovertuigingen.

Begin ook niet over leren uit het verleden dat wordt meteen weer de vinger op W2 gelegd wat ook niet door ons is ontstaan maar door een enkele gek die in elk groot land kan opstaan maar tegenwoordig niet meer omdat we nu zelf een mening hebben en zo'n persoon het nooit zal halen met zijn mening.

Ook in de tijd van Napoleon ging het om macht wat eigenlijk ook in W2 de bedoeling was en had niets met geloof te maken.

Niet uiterst recht is alleen bezig met haatzaaingen wat ik verafschuw maar vele moslims doen het al jaren en proberen nu in de West Europesche landen voet aan de grond te krijgen met hun achtelijke cultuur wat Wilders beschrijft.

Nee ook ik heb de kots van Links, wat Uurtje schreef dat Cohen en Van Thijn hun hoofd draaide en het ergste is dat ze zelf bang zijn van deze cultuur hier in Nederland.

Nee ik mis nog steeds Pim Fortuyn dat was de man die zelf geen hekel had aan moslims maar vond dat Nederland te vol was!!

Laat zo'n man maar weer eens opstaan en zorgen dat Europa weer vrij wordt van culturen die mensen belemmeren in hun mening van vrijheid.

Ook vrouwen horen in alles gelijk te zijn dus laat de moslims nu maar eerst eens de democratie in hun eigen landen behandelen en niet de vrouwen als slaaf behandelen en bepaalde kleding verplichten.
In grote steden in die landen willen de meisjes die studeren ook graag leven in complete vrijheid.
Ook in Marokko barst het van Hookers waar vele mannen van daar naar toegaan en dan thuis de vrouwen als slaaf gebruiken dit willen ze nu ook als ze hier wonen.
Wat die Noor deed is verschrikkelijk maar zal zeker vaker terug komen, dus doe iets aan alle ultra Linkse en Ultra Rechte idioten maar pak dan ook meteen die ultra idioten moslims op en flikker ze het land uit.

Als ik veel geld had dan was ik nog verder vertrokken als nu en woonde ergens waar heel veel zon en geen moslims waren. ( Caribean)

Dalton
31 juli 2011, 12:46
JAN JANSEN de 2de wereld oorlog is niet ontstaan door een enkele gek daar zat de staalindustrie KRUPP achter en door oorlog te gaan voeren konden zijn fabrieken op volle sterkte werken.
Die enkele gek was gewoon een pion in het schaakspel met een zeer grote overedingskracht voor het gewone volk.
De AMERIKANEN en RUSSEN lieten ons ook geloven dat ze ons bevrijd hadden,maar het ging hun alleen om de deskundigen die bezig waren een a-bom te maken anders waren zij ook plat gegooid zoals de 2 steden in JAPAN.
Want waar is WERNER BRAUN gebleven,niet in een gevangenis maar meegenomen naar AMERIKA om daar de A-BOM te voltooien.
Oorlogen worden altijd gevoerd om de duit en de fluit maar daar draaid het hele leven om,kijk maar naar het geloof daar gaat ook alles om het geld waar het klootjesvolk voor moet zorgen.
Alle bestuurders van welk geloof dan ook die leven in weelde wat door de schaapjes netjes bijeen gebracht wordt.
Je kunt het geloof zien als een hulp-organisatie daar worden de miljoenen ook onder verdeeld in stichtingen zoals de stichting OKSEL,die bestaat weer uit de linkse en rechtse waar het meeste geld blijft zitten.
Ze zitten allemaal nog goed in de slappe was door die aardbeving op THAITIE EN DE ZUNAMIE waar de mensen nog steeds op hulp zitten te wachten.
Mondjesmaat wordt er wat naar die gebieden toegestuurd doch waar blijven al die miljarden,zeker heren de bestuurders zorgen goed voor zichzelf.
Het hele beleid hier in NEDERLAND is een fake ze zorgen allemaal goed voor zichzelf want we worden enkel door de grote ploeg van zo'n 350 mannen en vrouwen van de rijkste hier bestuurd,want doet de regering niet wat deze mensen willen dan staan binnen 2 dagen de meeste werknemers hier in NEDERLAND op straat en is het gebeurd voor de stoere HOLLANDER.
Kijk naar WOUTER BOS die ZALM bij de DSB bank weghaalde en hem 750 duizend euro per jaar gaf bij de ABN-AMRO,welke door de staat der NEDERLANDEN werd opgekocht dus een staats-bedrijf waar de directeur niet meer dan de BALKENENDE-NORM mag verdienen.
Dan ELCO BRINKMAN het hoofd van de bouwfraude zit weer in de politiek,omdat hij nu eensklaps eerlijk is geworden en ga zo maar door.
De klokkeluiders in NEDERLAND komen er bekaaid af want anders raken de ambtenaren hun bijverdienste kwijt,het liefst geven ze die goede mensen die ons op de wanprestaties attent maken 20 jaar bajes om de anderen af te schrikken.
Dat is het harde leven waar de schaapjes iedere dag weer opnieuw geschoren worden en zo in de kou blijven staan en maar hopen op betere tijden.
Zo kan ik de hele dag wel door blijven gaan maar dat heeft toch geen nut dus daarom een gebed tot allah en vraag hem om veel geduld maar dan ook alleen maar geduld want wijsheid hebben die sufferds toch niet nodig.
Het is ook niet goed om op een side voor hoerenlopers over oorlogen en politiek te gaan praten want dan wordt het hier zo'n 2de kamer waar iedere dag door de vaste kern slap geouwehoerd wordt,wat we op de tv kunnen zien.
GEERT WILDERS doet onze samenleving geen goed het maakt ons gehaat in deze wereld ,we zijn zelfs geen grootmacht maar een klein onbeduidend landje.
De oudere onder jullie kennen JANMAAT nog wel die werd regelmatig opgepakt en moest de bajes in en niemand wilde met JANMAAT regeren,maar met WILDERS wel en hij regeert hier mee omdat er vele dombo's zijn die op hem hebben gestemd en zo ons land laten afglijden.
De HOLLANDERS waren altijd graag geziene gasten in elk werelddeel maar heden ten dagen zien ze deze WILDERSCLAN liever verrekken dan welkom te heten en worden we door hen met de nek aangekeken,DANK U WILDERS,en ga zo door oh die goede NEDERLANDERS met achter WILDERS aan te lopen.
Jullie moeten wel de weg nemen bij SCHEVENINGEN en zo naar ENGELAND wandelen,goedkoper komen we niet van jullie af:freu::freu::freu:

Jansen
31 juli 2011, 19:00
Leuk verhaal dalton ik ken janmaat nog wel herinneren maar de tweede wereldoorlog daar was ik niet bij toen was ik er nog niet terwijl jij al op de krant zat.
al was het om op te poepen als baby of als kleuter.
Nee ik ben wel een volgeling van de enige Pim Fortuyn maar niet van zijn volgelingen die er alleen maar waren om herry te maken wat ook de volgelingen van Wilders doen.
Toch is jou kijk op de W2 een kijk die door vele andere dan ook anders gezien wordt maar dat is met alles zo.

bergm550
31 juli 2011, 19:24
Weet je wat ik altijd zo vreemd vind aan die immigratiedebatten? De in Nederland geboren mensen van Marokkaanse en Turkse ouders voelen zich beledigd door Geert Wilders, omdat hij ze afschildert als allochtonen. Okay, prima!

Nou, waarom maken zij dan niet gewoon een reclamespotje, waarin ze zeggen dat ze zich Nederlander voelen en dat ze trots zijn om Nederlander te zijn. Dit is ook wat de IJslanders deden, toen de Engels premier Gordon Brown hen afschilderde als terroristen. Zie deze leuke foto.

http://curioweb.is/webs/survivingiceland.com/modules/files/file_group_56/Frettir/terror/not_terrorists2(2).jpg

Als de in Nederland geboren mensen van Marokkaanse en Turkse ouders zo'n zelfde foto zouden maken waarin ze zeggen: "Meneer Wilders, wij zijn geen allochtonen, wij zijn trotse Hollanders.", dan neem je de wind compleet uit de zeilen van Wilders.

Maar de reden dat ze zo'n spotje niet maken, is omdat ze zich helemaal niet thuis voelen in Nederland, ondanks dat ze hier geboren zijn, en dat geeft weer de wind in de zeilen van Wilders.

Red Devil
31 juli 2011, 20:55
Maar de reden dat ze zo'n spotje niet maken, is omdat ze zich helemaal niet thuis voelen in Nederland, ondanks dat ze hier geboren zijn, en dat geeft weer de wind in de zeilen van Wilders.
Lijkt mij een voorbarige conclusie. Die 'ze' (de in Nederland geboren kinderen van allochtone ouders) zijn niet georganiseerd en kunnen zo'n reclamespotje niet betalen.

Groeten,
:teuflisch:

Picasso 1
1 augustus 2011, 01:18

Wilders uit zich niet tegen een bevolkingsgroep maar tegen een geloof waarvan de extremisten zeggen dat die de basis vormt voor hun daden

Dat is wat de joden continu ondervinden vanuit Arabische hoek

Picasso 1
1 augustus 2011, 01:23
Lijkt mij een voorbarige conclusie. Die 'ze' (de in Nederland geboren kinderen van allochtone ouders) zijn niet georganiseerd en kunnen zo'n reclamespotje niet betalen.

Komt nog bij dat uitingen namens een 'groep' een heel erg Nederlands iets is, in andere culturen is men veel individualistischer