PDA

Volledige versie bekijken : Het IJBF Tourspel 2011!!!



Pagina's : [1] 2

Big30
30 juni 2011, 16:13
We gaan iets nieuws beginnen. Een spectaculair Spel welke zijn weerga niet kent. Uniek in zijn soort en meligheid.


Het IJBF Tourspel 2011! Ja we geven vele leuke prijzen weg!

De spelregels, je kunt punten winnen als volgt:

Eindklassement:
- Voorspel de nummers 1 t.m. 5 in het Eindklassement. 100/75/50/30/20 p
- Voorspel de winnaar van de Groene trui. 50p
- Voorspel de winnaar van de Bergtrui (Bolletjestrui) 50p
- Voorspel wie de meeste Etappes gaat winnen. 50p
- Wat is de gemiddelde snelheid van de winnaar? Best Guess = 50p.

Etappe punten:
Elke week worden een paar Etappes aangewezen waar de je nummers 1 t.m. 3 moet voorspellen (30/20/10p). Soms ook punten te verdienen met bv. voorspelling wie als eerste is op een Col, wie een tussensprint wint, etc. (20p)

Eerste Etappe die meetelt is Etappe 4 Lorient Mûr-de-Bretagne.

Punten bijzondere verrichtingen:
Als bijzonderheid kun je ook bonus punten winnen als je een leuke voor of nabeschouwing schrijft of meer algemeen een leuke typische Tour anekdote!

Inschrijven voor Eindklassement voorspellingen t.m. Maandag a.s.
Voorspellingen voor de Dag Etappes t.m. de start van de aangewezen Etappe.


Er zijn eindprijzen te winnen maar ook de nodige dagprijzen!

http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/us/le_parcours.html
Deelnemerslijst (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6504/Tour-de-France/article/detail/2459671/2011/06/29/Complete-deelnemerslijst-Ronde-van-Frankrijk.dhtml)

uurtje
30 juni 2011, 16:54
leuk....maar volgens mij is dit een "open" site. Gaan we inschrijven met een eigen team???

MichelJ
30 juni 2011, 17:01
Die link zal slechts ter info zijn denk ik, het spel wordt gespeeld op IJBF.

Big30
30 juni 2011, 17:03
Die link zal slechts ter info zijn denk ik, het spel wordt gespeeld op IJBF.
Uiteraard! Gewoon in dit topic je voorspellingen doen en dan komt het allemaal wel goed!

Jetliner
30 juni 2011, 17:04
Waar is de tijd van de IJsberenetappe :smkiss:
Ik heb eraan gedacht 'm dit jaar weer in te richten, maar er zouden Kamervragen kunnen rijzen over de relevantie ervan op dit forum :smile2:
Hoewel, er hàd nog altijd een tandje bijgekund. De grens van de dwazernij leek lang niet in zicht :hammer:
Maar andere buitenbeerse bezigheden houden mij tegenwoordig ledig...

Aan dit Tourspel wil ik wel meedoen, nu ik 'n paar weken thuis op mijn krent zit.
Moeten we ergens inloggen, of valt het allemaal te bezien in dit draadje?

Big30
30 juni 2011, 17:08
Allemaal in dit draadje! De animo om als team mee te doen aan een tourtoto gepijld en daar kwamen 2 reacties op. Vandaar dat we voor deze vorm hebben gekozen. Maakt het wat levendiger en zo kun je dagsuc6en ook belonen.

Zie het meer als het hoekje voor de Tourfreaks!

Veel punten zijn met het Eindklassement te winnen. Mijn Top 3 heb ik al,

1. Contador.
2. A. Schleck
3. R. Gesink
4. L. Leipheimer
5. J. vd Broeck

Groene Trui: M. Cavendish
(Inderdaad moet ie er wel voor gaan en onderweg ook punten pakken en als ie niet kan winnen de sprint niet laten lopen)

Cavendish zal wel de meeste overwinningen pakken denk ik. Niet Gilbert of een klassementrenner.

Bergtrui: A. Charteau
(De beste klimmer niet maar denk dat hij wel voor het klassement gaat, klassementrenners laten het vaak lopen, Mollema is een betere klimmer maar die zal er ben ik bang ook niet voor gaan)

Gem. snelheid winnaar
40.897 km/u

Etappe 4: P. Gilbert/Voeckler/Boom
de rest volgt later wel!

uurtje
30 juni 2011, 17:14
ik ben zeker geen tourfreak. Sterker nog, ik snap helemaal geen bal van het hele fietsen. Maar...........het zou zomaar kunen zijn dat ik mee doe. Want dat lijkt me wel leuk...:)

Jetliner
30 juni 2011, 17:15
Goede keuze. Tourtoto's en andere 'voorspellen' zijn alleen maar droge cijfertjes, zonder veel persoonlijke inbreng.
Dit wordt hopelijk een waardige opvolger van de IJsberenetappe :)

Big30
30 juni 2011, 17:19
Goede keuze. Tourtoto's en andere 'voorspellen' zijn alleen maar droge cijfertjes, zonder veel persoonlijke inbreng.
Dit wordt hopelijk een waardige opvolger van de IJsberenetappe :)
Yep JL, dat hoop ik ook en klopt een toto is leuk maar wat statisch. Zie het als de IJsberenetappe 2011 met een additioneel spelelement.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?22040-IJsberenetappe&highlight=ijsberenetappe (Copyright en idee: JL!)

MichelJ
30 juni 2011, 17:47
Ik heb geen verstand van wielrennen, weet alleen dat ze zo snel mogelijk een rondje door frankrijk moeten rijden. Ik zet mijn zuur verdiende geld op joop zoetemelk en anton geesink.

Bosco
30 juni 2011, 17:54
Ik heb geen verstand van wielrennen, weet alleen dat ze zo snel mogelijk een rondje door frankrijk moeten rijden. Ik zet mijn zuur verdiende geld op joop zoetemelk en anton geesink.

BROERRRR!!!! Je bent mij voor.....daar wilde ik mijn geld ook op zetten.
Dan zet ik mijn geld wel op de Kneet en Bart Veldkamp.

Scoobert
30 juni 2011, 18:07
Vanuit wielerland pur sang Brazilie dan hier the votes of the Rio-jury

- Voorspel de nummers 1 t.m. 5 in het Eindklassement.
1. Contador / 2. A. Schleck / 3. C. Evans / 4. B. Wiggins / 5. R. Geesink

- Voorspel de winnaar van de Groene trui.
Kan er maar eentje worden, Mark Cavendish

- Voorspel de winnaar van de Bergtrui (Bolletjestrui)
Joaquim Rodriguez

- Voorspel wie de meeste Etappes gaat winnen.
Mark Cavendish

- Wat is de gemiddelde snelheid van de winnaar?
40,427 km/h

Etappe 4 Lorient Mûr-de-Bretagne.
Laat ik Eddy Merckx maar volgen, die zegt P. Gilbert
(wanneer wordt bekend dat Gilbert ook iets gebruikt ???)

Hopelijk blijf ik het opvolgen hehe, kan nog wel eens dingen vergeten en dan maak ik natuurlijk geen kans :)

Jetliner
30 juni 2011, 19:04
Het schaduwteam IJsbeerke-Jetliner rijdt weer uit.
Taaramae, Boasson Hagen, De Gendt, Devenyns, Gadret, Monfort, Oss, Willems, Zingle.

Drie wijzigingen tegenover vorig jaar:

- Tyler Farrar eruit. De massasprints zijn veulst te gevaarlijk!! Daarom heb ik geen uitgesproken sprinter meer. Boasson moet dat klusje nu maar klaren.
- Jurgen Van den Broeck werd vorig jaar 5de. Hij mag verdient gaan rusten. Rein Taaramae is nu de kopman. Hopelijk voor een top 30 en de witte trui.
- Kevin Seeldraeyers heeft de voorselectie niet meer gehaald. Frederik Willems neemt zijn plaats in.

Ook nieuw zijn de jonge Waal Romain Zingle (vorig jaar ontdekt in de Vuelta) en de belofte Thomas De Gendt (3 dagen geel in parijs-Nice), die ook een aardig potje kan tijdrijden.

Mijn strategie: ik hou vast aan dit clubje van 9 :)
Orakelen over de grote kanonnen doen we allemaal. Ik grasduin liever door de rangschikking, op zoek naar de mindere goden.
Enige strategie van IJsbeerke-Jetliner: zo vroeg mogelijk meegaan met alles wat beweegt, jongens :roll3:
Het is al een succes als ze maar in beeld komen :tongue:
Hoewel, Gadret reed onlangs de Giro van z'n leven.

Sphinx
30 juni 2011, 20:01
- Eindklassement
1. Contador / 2. A. Schleck / 3. L. Leipheimer / 4. R. Hesjedal / 5. J vd Broeck

- Voorspel de winnaar van de Groene trui.
Tyler Farrar (moet het op snelheid tegen Cav afleggen, maar wil tenminste voor die trui gaan als het ook tegen zit)

- Voorspel de winnaar van de Bergtrui (Bolletjestrui)
Samuel Sanchez (ps: Scoobert moet nu het nog kan zijn post editen, want Rodriguez doet niet mee dit jaar)

- Voorspel wie de meeste Etappes gaat winnen.
Mark Cavendish

- Wat is de gemiddelde snelheid van de winnaar?
39,941 km/h

Etappe 4 Lorient Mûr-de-Bretagne.
Geen echte sprinters aankomst, al zijn er die vals plat kunnen rijden.
Deze racebeer kiest: 1. Sylvain Chavanel 2. Thor Hushovd 3. Thomas de Gendt

Big30
30 juni 2011, 20:07
Yep Sphinx wou het net melden. Rodriguez zou een logische keuze zijn als ie meedeed! Scoobie moet voor de Mur etappe ook nog nummer 2 en 3 voorspellen.

Scoobert
30 juni 2011, 20:21
Dan pas ik het maar snel aan :D


Vanuit wielerland pur sang Brazilie dan hier the votes of the Rio-jury

- Voorspel de nummers 1 t.m. 5 in het Eindklassement.
1. Contador / 2. A. Schleck / 3. C. Evans / 4. B. Wiggins / 5. R. Geesink

- Voorspel de winnaar van de Groene trui.
Kan er maar eentje worden, Mark Cavendish

- Voorspel de winnaar van de Bergtrui (Bolletjestrui)
Jurgen vande Broeck

- Voorspel wie de meeste Etappes gaat winnen.
Mark Cavendish

- Wat is de gemiddelde snelheid van de winnaar?
40,427 km/h

Etappe 4 Lorient Mûr-de-Bretagne.
Laat ik Eddy Merckx maar volgen, die zegt P. Gilbert, op 2. Thor Hushovd, op 3. Nicki Sorensen
(wanneer wordt bekend dat Gilbert ook iets gebruikt ???)

Hopelijk blijf ik het opvolgen hehe, kan nog wel eens dingen vergeten en dan maak ik natuurlijk geen kans :)

Jetliner
1 juli 2011, 11:43
-Groene trui: Groentewandelaar.
-Bolletjestrui: Gina Lollobrigida.
-Gemiddelde snelheid van de winnaar: 1,5 fles pastis/dag. Hoeveel kroegen telt Frankrijk/km²?
-Wie wint de meeste etappes: Michel en Joepie. Tenminste, als ze hun ouwe Citroën DS aan de praat krijgen om naar de aankomstplaatsen te tuffen.

De 4de etappe gaat door de Finistère en Morbihan. Hier zet ik Boasson Hagen in, die de rasspurters voor blijft. Nrs. 2 en 3 staan niet op de foto.

Willem2
1 juli 2011, 12:38
- Eindklassement
1. A.Schleck / 2. R.Gesink / 3.R.Kreuziger / 4. J vd Broeck / 5. S.Sanchez

Hoop dat die dopingzondaar Contador uitvalt ............ mar of de rest dan beter is.


- Voorspel de winnaar van de Groene trui.
Hushovd

- Voorspel de winnaar van de Bergtrui (Bolletjestrui)
Sanchez

- Voorspel wie de meeste Etappes gaat winnen.
Mark Cavendish

- Wat is de gemiddelde snelheid van de winnaar?
39,012 km/h

Etappe 4 Lorient Mûr-de-Bretagne.
1. Gilbert 2. Eisel 3. Hushovd

RAUL7
1 juli 2011, 13:51
- Eindklassement
1. A.Schleck / 2. R.Gesink / 3.R.Kreuziger / 4. J vd Broeck / 5. S.Sanchez

Hoop dat die dopingzondaar Contador uitvalt ............ mar of de rest dan beter is.




Ja, en A. Schleck wint de tour op bananen en spaghetti, over naief gesproken! :rolleyes:

Admin
1 juli 2011, 14:00
Ja, en A. Schleck wint de tour op bananen en spaghetti, over naief gesproken! :rolleyes:
+ nog wat krentebollen en mueslirepen en af en toe ook een biefstuk a la clenbuterol (recept komt van Contador) met verse Salade uit Duitsland. Klopt meer heeft deze sympathieke Luxemburger niet nodig.

RAUL7
1 juli 2011, 14:10
+ nog wat krentebollen en mueslirepen en af en toe ook een biefstuk a la clenbuterol (recept komt van Contador) met verse Salade uit Duitsland. Klopt meer heeft deze sympathieke Luxemburger niet nodig.

Met 0,000000000000000000000000000000000000000000000005 gr wint ge geen tour! :cool:
Er zal toch wel iets van waar zijn, Rabobank test vlees op clenbuterol! (http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-France/article/detail/1286435/2011/07/01/Rabobank-test-vlees-op-clenbuterol.dhtml) :eek:

Willem2
1 juli 2011, 14:19
Zeg Contador1 speel eens mee ,anders lijk je op die andere nummer 1 :) ;)

:wink2:

Big30
1 juli 2011, 16:12
Met 0,000000000000000000000000000000000000000000000005 gr wint ge geen tour! :cool:
Er zal toch wel iets van waar zijn, Rabobank test vlees op clenbuterol! (http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-France/article/detail/1286435/2011/07/01/Rabobank-test-vlees-op-clenbuterol.dhtml) :eek:
Vul de tourtoto maar in en ook als jij gedoopt bent kun je hier nog winnen! Zelfs met kilogrammen Clenbuterol no problem.

Overigens met die paar nanogram heeft Albertor toch wel de tour gewonnen :biggrin:? Nou ja zo lang ut duurt want blijft vreemd dat na deze tour hem de zege in 2010 afgenomen kan worden. Oja Clenbuterol wordt vaak als maskeer middel voor doping toegepast o.a. voor EPO.

Ben een fan van het Spaanse wielrennen (Ja zeker!) maar weer even terug in de herinnering dat Perico zijn tourzege ook behaalde door een maskeermiddel te gebruiken (probenecide) die anabolen gebruik maskeert. Stond wel op de IOC lijst maar nog niet op de UCI lijst dus ging die vrij uit.

Aan de meeste tourwinnaars zit wel een smetje of behoorlijk smet Dat is een feit helaas. Doping is al zo oud als het wielrennen werd al in de zesdaagsen eind negentiende eeuw gebruikt.
Er zijn er maar 2 die boven elke verdenking verheven staan en volledig vrijuit gaan d.i. de winnaar van 1968 en die van 1980. Namen even vergeten.

Picasso 1
1 juli 2011, 16:28
Aan de meeste tourwinnaars zit wel een smetje of behoorlijk smet
Niet alleen bij de winnaars. Ik herinner me nog dat de hele Raboteam halverwege de Tour naar huis ging omdat de hele team zo'n beetje tegelijk ziek werd :wink:

Big30
1 juli 2011, 16:52
Niet alleen bij de winnaars. Ik herinner me nog dat de hele Raboteam halverwege de Tour naar huis ging omdat de hele team zo'n beetje tegelijk ziek werd :wink:
Ken uw klassieken! Was de PDM ploeg, de Intralipid affaire. De infuuszakken had men te warm bewaard, werd als voedsel per infuus toegediend.
Uit mijn hoofd kan ik je ook nog de plaats noemen waar het gebeurde. Trouwens 1 renner had weinig last, een Mexicaan, R. Alcala.

Was wel grappig toen want de ploegleider Jan Gisbers zei dat ie zich ook ziek voelde, hij verdacht bedorven kip van de aandoening. Was totaal gelogen van hem, maar ja hij komt ook uit de meest intelligente stad van NL.

Jetliner
1 juli 2011, 17:19
Heren, speel mee met het Tourspel 2011!
De prijzen zijn niet te versmaden. Zo kan binnenkort van jou worden:

- een weekend aan de Moezel met wieleranalytici Goedemorgenallemaal en Maarten Ducrot.
- een ballonvaart boven Nordrhein-Westfalen met Jozef en het gezelschap van dames met kort zwart haar.
- een namiddag koken met Picasso en Raul (Nadien gelegenheid om pizza te gaan halen).
- het hele contingent van Willem's biografie "De man, de beer, de mythe"
(recht uit het karton, nog altijd eerste druk, geperst op 700 exemplaren, 'n tikje overmoedig van de uitgever :tongue:)
- de authentieke camionette waarin Michel en Joepie vorig jaar door het Franse land scheurden en de IJsberenetappe onveilig maakten.
- een verrassingspakket uit de agrarische hoek (hoestsiroop voor koerspaarden, kan ik al verklappen)
Aanbevolen door topfokkers!

sofaking
1 juli 2011, 17:24
Mogen we ook gokken op het aantal valpartijen en of het er dit jaar nóg meer zullen zijn dan in 2010 toen er meer kilometers op de grond werd gelegen dan rechtop gefietst ? :gruebel:

En zal er ook weer gestopt worden voor een omgevallen favoriet ? :nee:

Ik ken niet zoveel van wielrennen maar de tour is wel spannend en mooi om naar te kijken, ook al omwille van de mooie landschappen en monumenten. Frankrijk is echt wel een prachtig land en het TV-tour-verslag probeert dat ook telkens te tonen.

Het startschot wordt dit jaar gegeven in het departement Vendée aan de westkust. Wat kan de supporter naast de koers daar allemaal nog gaan doen en bekijken ? Euh, NIETS eigenlijk. Allé toch niet veel, zeker niet in vergelijking met andere streken in Frankrijk. Er is wel een uitgestrekte kustlijn met zandstrand waartussen ook Frankrijk's grootste naturistengebieden. Voor ijsberen en FKK liefhebbers valt er dus misschien toch nog wat plezier te beleven.

http://www.poitou-charentes-vendee.com/vendee_photos/babe1_sm.jpg

http://www.poitou-charentes-vendee.com/vendee/plagenaturistes.htm

Big30
1 juli 2011, 17:29
Ik ken niet zoveel van wielrennen maar de tour is wel spannend en mooi om naar te kijken, ook al omwille van de mooie landschappen en monumenten. Frankrijk is echt wel een prachtig land en het TV-tour-verslag probeert dat ook telkens te tonen.

http://www.poitou-charentes-vendee.com/vendee/plagenaturistes.htm
@SK,

Jij bent bij deze onze Tour Touristique verslaggever!

Jetliner
1 juli 2011, 17:32
Over dat PDM-geval werd nog 'ns gesproken op "Andere tijden sport", geloof ik.

Dat product moest geïnjecteerd worden, maar de arts had de instructie op de zak niet goed gelezen: in de koelkast bewaren en in één keer opwerken.
Al was het doping avant la lettre, dat middel stond toen niet op de verboden lijst.
Toch hebben ze de "bedorven kip" als plausibele uitleg naar buiten gebracht, om de beeldvorming rond de ploeg niet te schaden.
Maar het imago van PDM heeft er toch flink onder geleden.

Big30
1 juli 2011, 17:39
Yep JL, dat zei ik al een beetje. Voor de echte freaks. Er is een "literair" wielertijdschrift De Muur. Het jan 2008 nummer is aan de PDM ploeg gewijd (nr 19 is dat), ligt voor me trouwens.
Klopt andere tijden sport heeft er ook een uitzending aanbesteed. Was zeker geen doping lipid = vet, was een voedingssuplement om de cal aan te vullen want dat gaat soms met het mondje wat lastig. Na de koers meteen aan het infuus en eten maar!

Sphinx
1 juli 2011, 17:39
Grinnik, de afkorting PDM stond sindsdien voor Prestaties Door Manipulaties, al werd het minder creatieve edoch zeer ware Pills Drugs and Medication ook gebruikt

Big30
2 juli 2011, 01:19
Grinnik, de afkorting PDM stond sindsdien voor Prestaties Door Manipulaties, al werd het minder creatieve edoch zeer ware Pills Drugs and Medication ook gebruikt
Als er 1 ploeg in de historie van de wielersport geweest is die boven elke verdenking van gebruik van doping verheven stond dan is het wel de veel geroemde en geprezen PDM ploeg. Een toonbeeld voor het beoefenen en propageren van schone wielersport!

Ach ja Jantje Gisbers uit Stratum, die ploegdokter X uit Deurne, de E/T experimenten binnen de ploeg etc. etc. Laten we het zo zeggen PDM was Rock & Roll en zo gedroeg men zich ook in het peleton. PDM was echt niet veel anders dan de andere ploegen in die tijd.

Maar dit terzijde! Ik wil de voorspelling van Johnny Bravo voor de Tourtoto hier weergeven, hij is nu op een cruise en heeft geen internet maar kan nog wel met Postduiven communiceren!



Nummer 1 tm 5:
A. Contador
A. Schleck
F. Schleck
J. vd Broeck
R. Gesink

Groene Trui:
Hushovd

Bergtrui:
Sanchez

Meeste Etappes:
Cavendish

Gem. snelheid winnaar:
40.287 km/u

Etappe 4 nrs. 1-3:
1. Hushovd
2. Gilbert
3. Hoogeland

uurtje
2 juli 2011, 07:13
Bijna vergeten..

Eindklassement

1)Contador 2) Schleck 3)Kreuzinger 4)Geesink 5) Leipheimer

Bolletjestrui: Contador
Groene: Cavendish
Meeste etappes: Cavendish

Gemiddelde snelheid: 40,000km/h

Tiga
2 juli 2011, 07:52
Nummer 1 tm 5:
A. Schleck
A. Contador
R. Gesink
F. Schleck
J. vd Broeck

Groene Trui:
Cavendish

Bergtrui:
Moncoutié

Meeste Etappes:
Cavendish

Gem. snelheid winnaar:
38.879 km/u

Etappe 4 nrs. 1-3:
1. Gilbert
2. Evans
3. vd Broeck

Jetliner
2 juli 2011, 17:31
Van 22.10 tot 23.00 uur Vive le Vélo bij Karl.
Van 22.45 tot 23.40 uur Avondetappe bij Mart.
Het zou trouwens de allerlaatste jaargang zijn van de Avondetappe. Smeets gaat hierna een boel andere leuke dingen doen, zegt-ie.

The Saint
2 juli 2011, 18:23
Nummer 1 tm 5:
A. Schleck
C. Evans
F. Schleck
J. vd Broeck
R. Gesink

Groene Trui:
Hushovd

Bergtrui:
Uran

Meeste Etappes:
Cavendish

Gem. snelheid winnaar:
38.911 km/u

Etappe 4 nrs. 1-3:
1. Gilbert
2. Evans
3. S. Sanchez

Sphinx
2 juli 2011, 19:27
Mogen we ook gokken op het aantal valpartijen en of het er dit jaar nóg meer zullen zijn dan in 2010 toen er meer kilometers op de grond werd gelegen dan rechtop gefietst ? :gruebel:

En zal er ook weer gestopt worden voor een omgevallen favoriet ? :nee:


Het antwoord op vraag 1 kan deze racebeer niet geven, daarvoor moet je bij de raceleiding zijn. Het antwoord op vraag 2: Nee er wordt niet gewacht op Contador die klem zit achter een onnodige valpartij op 9 km van de streep. De vluchters waren ingelopen, de snelheid lag al richting de 50 en dan staat daar een oen (m/v) met een fototoestel naar het langssuizende peloton te knippen. Even wat beter in beeld krijgen, stapje te ver opzij en KLATS, als dominosteentjes onderuit. Europcar, BMC en Leopard zaten allemaal voor de crash, evenals bijna de complete Lotto-ploeg en Gesink. Later ging in het op drie kilometer weer mis en dit keer moest Gesink even langs de kant wachten met een kapotte fiets. Hij zou geen tijd verliezen.

Voor Contador lag het anders, hij moest een inhaalrace rijden nadat hij klem had gezeten achter de eerste valpartij. Ook Vacansoleil liep schade op, zo'n beetje alle buitenlanders in de ploeg (De Gendt, Bozic, Feillu, Marcato en Leukemans) hadden wel ergens bijgelegen. In een sprint bergop hadden de Europcars er alles aan gedaan om in hun achtertuin Voeckler goed af te zetten, maar een aanval van Cancellara was zo machtig dat alleen Gilbert even kon aanpikken. Spartacus (zoals de Zwitser genoemd wordt; inspiratie komt wss van ons aller Ace2 ;)) hield weer in en Evans zag zijn kans schoon om nog wat tijd te pakken, maar Gilbert inhalen lukte niet meer :freu: Schitterend gedaan en dat met een wat gehavende ploeg (Vandewalle was onderuit gegaan en Andre Greipel viel op de glibberige start al)

Nu heeft Lotto ineens 3 van de 4 truien beet, Geel, Groen en Bollen. Het wit ging naar Geraint Thomas van Sky.

Jetliner
2 juli 2011, 19:53
De eerste etappe was bemoedigend voor IJsbeerke-Jetliner.
Het team van deze straaljagert kondigde vandaag aan dat Stevie Wonder de komende drie weken als ploegleider achter het stuur kruipt.

Jetliner
2 juli 2011, 21:45
Thomas De Gendt showt trots de truitjes van de equipe.
Morgen ploegentijdrit. Vestimentair komen we alvast goed voor de dag :wink:

1604

Sphinx
3 juli 2011, 09:15
De Gendt krijgt alvast de prijs voor grootste koppigaard. Bij de val van gisteren liep hij een klein breukje in zijn sleutelbeen op, plus twee duimen uit de kom. Maar opgeven? Ho maar. Die zullen van de fiets moeten slaan om hem op te laten geven

Big30
3 juli 2011, 12:33
Het was bepaald geen verrassing dat Gilbert de eerste etappe won. Getelefoneerd en voorgeprogrammeerd, this comes as no surprise maar je moet de druk wel aankunnen en het afmaken en dat deed die dus zeer fraai.

- Inschrijven voor de Toto nog mogelijk t.m. maandag a.s.!
- Veranderingen tot dan nog mogelijk.
- De volgende etappe waarde waar weer dagpunten te halen zijn is deze etappe:
stage 7 - Le Mans Châteauroux 218 km (De vlakste etappe van de tour)
- Daarna zijn punten te halen bij de eerste echte bergetappe:
stage 12 - Cugnaux Luz-Ardiden 211 km

MichelJ
3 juli 2011, 14:31
Volgens mij doet de RABO het vandaag wel goed?

Picasso 1
3 juli 2011, 14:43
@Big, hierbij wat aanvullende elementen zodat niet iedereen op hetzelfde aantal punten eindigt:
- het beste team (als gehele team de kortste tijd in de hele Tour)
- team met de meeste etappe winsten
- welke renners gaan deze tour de gele trui dragen
- hoeveel renners bereiken de eindstreep in Parijs

Big30
3 juli 2011, 15:04
@P1,

Er komen nog bonus Tour vragen. bv. Op welke plaats eindigde Sjefke Jansen in de tour van 1948, op welke beklimming (slotklim) stortte Eddy Mercxk in de tour van 1975 helemaal in en verloor in de laatste kms nog veel tijd en wie haalde hem toen in, in 1979 won een Nederlander geboren in Eijsden een tour-etappe wat is zijn naam en in welke plaats won hij.

Van die typische tour weetjes dus!

Peter020
3 juli 2011, 15:19
Allemaal op een open topic?
Tsja, dus als je het niet weet gewoon het antwoord van de ware kenner(s) op dit forum overnemen...

Misschien is een interne mail voor dat soort vragen een idee teneinde het spel zo fair mogelijk te laten verlopen.

Big30
3 juli 2011, 15:25
@P1966,

Yep klopt maar is ook weer niet zo'n probleem. De meeste toto's zijn open en daar weet je ook hoe een ander speelt. Je kunt nu inderdaad je antwoorden laten afhangen van de andere antwoorden.
Zo kun je kiezen om juist safe te spelen of juist offensief door dus bv. Contador niet te laten winnen of niet Gilbert in Etappe 4 te spelen of Cavendish in de volgende vlakke etappes.

Jansen
3 juli 2011, 15:46
1. A. Sleck
2. S.Sanchez
3. A.Contador
4. R.Gesink
5. J.VandenBroeck

Groene trui : Hushovd

Bergtrui : A.Sleck

Meest etappes : M.Cavendish

Gemiddelde snelheid 36.104 km/u

Witte trui : Gesink

Jammer voor Contador maar door een slechte dag valt hij terug maar komt wel op het podium terecht.
Andy Sleck met hulp van zijn broer dit jaar nummer 1
S Sanchez Liet vorig jaar al zien dat hij in de top 5 hoorde maar is nu nog sterker dus komt net voor Gesink en Van denBroeck

Verder in de top 10 staat ook Kreuziger, F. Sleck ,Evans ,Leipheimer en de andere Sanchez.

Picasso 1
3 juli 2011, 15:49
Euh....Big, het moet ook geen dagtaak worden om aan deze tourspel mee te doen. Aub niet elke keer huiswerk meegeven aan de deelnemers. Velen zullen hier niet dagelijks inloggen en of tijd of zin hebben om van alles en nog wat uit te zoeken. Beperk je tot de huidige tour en beperk je tot voorspellingen.

Big30
3 juli 2011, 15:57
Euh....Big, het moet ook geen dagtaak worden om aan deze tourspel mee te doen.
O dat waren voor de kenners eenvoudige tourweetjes, kwestie van 1-2min nadenken en je weet ut! Maar het waren maar voorbeeldvragen he, die weet iedereen toch wel dus heeft antwoorden ook weinig zin als iedereen het antwoord zo weet!

Picasso 1
3 juli 2011, 16:14
O dat waren voor de kenners eenvoudige tourweetjes, kwestie van 1-2min nadenken en je weet ut! Maar het waren maar voorbeeldvragen he, die weet iedereen toch wel dus heeft antwoorden ook weinig zin als iedereen het antwoord zo weet!
Weetjes zijn voor de dommen, Big.

sofaking
3 juli 2011, 17:24
@SK,
Jij bent bij deze onze Tour Touristique verslaggever!
Oei, het zal wel moeilijk worden om niet in herhaling te vallen tov vorig jaar (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?22040-IJsberenetappe). Misschien neem ik die job wel aan voor een Yin Yang vrijkaart ? :teuflisch:

Graptje hoor. Als ik nog een tip heb voor een ijsbeersupporter zal ik het niet nalaten om die te melden.

Morgen rijden ze trouwens Bretagne binnen. Daar moet iedereen minstens één keer in zijn leven geweest zijn. Prachtige streek op alle mogelijke manieren. Woeste kustlijnen, mysterieuze wouden, pitoreske stadjes en als uniek patrimonium de steentijd monumenten, bij de oudste monumenten ter wereld, bijv. de cairn van Barnenez. 2000 jaar ouder dan de eerste pyramides van Egypte.

1607

Ook een aanrader : de boeiende muziekkcultuur. Niet nalaten om een optreden van locale muziek mee te pikken, altijd veel sfeer (http://www.dailymotion.com/video/x23dku_alan-stivell-bretagnes-tri-martolod_music). Dinsdag vertrekt de tour trouwens van Lorient waar elk jaar in Augustus een groots festival van Keltische muziek plaatsvindt.

Sinds korte tijd is heel Frankrijk in de ban van de Bretonse chanteuze Nolwenn Leroy. Jaja dat loopt daar zomaar in't wild rond.

1608

Njam njam. (http://www.dailymotion.com/video/xgapel_nolwenn-leroy-suite-sudarmoricaine_music)

Belangrijker voor ijsberen is waarschijnlijk het feit dat de Bretonse vrouwen gekend zijn als de beste pijpsters (http://www.linternaute.com/actualite/magazine/photo/la-grande-parade-des-celtes/image/airs-bretons-237082.jpg) van heel Frankrijk, misschien zelfs van heel het continent. :eek:

sofaking
3 juli 2011, 17:26
Mogen we ook gokken op het aantal valpartijen en of het er dit jaar nóg meer zullen zijn dan in 2010 toen er meer kilometers op de grond werd gelegen dan rechtop gefietst ? :gruebel:


Als ze er zelfs in slagen om te vallen tijdens een ploegentijdrit van 29 km, dan zal het valrecord dit jaar ongetwijfeld gebroken worden.
Kan er niet overwogen worden om een "zandtrui" of "asfalttrui" of zoiets te maken voor de renner die het meest op de grond ligt ?

Sphinx
3 juli 2011, 17:45
En na een dag was het feestje voor Lotto weer over. Michel Wuyts werd bijna boos toen hij zag dat de Lotto's na een meetpunt bijna langzamer waren dan "De Vakantieploeg" Vacansoleil, die daar voorlaatste was. Uiteindelijk blijken ze bij de start gewoon te veel gespaard te hebben (waarschijnlijk om Greipel en Van de Valle (sorry Van de Walle) te ontzien. Tiende op 39 seconden. De grootste kanshebbers vandaag maakten er een leuke tijdrit van. Team Garmin was de snelste en Hushovd pakte met één tel verschil het Geel. BMC en SKY eindigden gelijk op vier tellen en Leopard werd vierde op 5 tellen. Rabobank deed het helemaal niet gek: 7e op 12s.

Morgen dus Hushovd in het geel met ploegmaat Millar in dezelfde tijd, Evans derde op één tel, Frank Schleck 6e op 4 tellen. Gilbert is nu 30 op 33s, Gesink is beste Nederlander als 25e.

Big30
3 juli 2011, 17:47
Over Bretange gesproken niet vergeten dat Hinault en Bobet echte Bretons waren. Jean Robic de winnaar van de eerste tour na WO2 was een import breton. Opgeteld toch wel even 9 tour overwinningen! Het wielrennen leeft daar erg, zal er zeer druk zijn.

Mooie streek in Frankrijk met soms een wat niet franse mentaliteit. Saint Malo is een bezoek waard maar wel heel touristisch. Mt. st. Michel ligt er vlak in de buurt. Daar is trouwens de tour ook nog eens aangekomen.

Jetliner
3 juli 2011, 17:53
Vergeet Riis. Stevie Wonder is de beste ploegleider die je je kan dromen.
Die gast "leest" de koers, al heeft-ie nooit in z'n leven op een fiets gezeten en wist hij niet dat Parijs in Frankrijk lag.
Uit de volgwagen galmt iedere dag de leading jingle (http://www.youtube.com/watch?v=hmKshpLXnxE) die de jongens op hun tocht naar de Lichtstad begeleidt.
Eens wat anders dan dat dreinende "Ro-da-ni-aaaa.... teu-teu-teu-teeeuuuuu"

Al kennen we hem niet bepaald als Stevie Rekenwonder, na het tellen van de diverse tijden blijkt dat IJsbeerke-Jetliner vanmiddag 12de is geworden in de ploegentijdrit, op 49 seconden van Garmin.
Niet kwaad voor een low cost gezelschap dat de 23 km niet eens in groep afwerkt :tongue:

Voor alle renners een dikke lepel hoestsiroop vanavond.
Morgen met de fris geschoren kuiten en het zonnebrilletje weer aan de start.

Jetliner
3 juli 2011, 18:07
Mt. st. Michel ligt er vlak in de buurt. Daar is trouwens de tour ook nog eens aangekomen.

Zo rond 1990, met Museeuw die toen won? Daar staat me iets van bij.

Big30
3 juli 2011, 18:13
Zo rond 1990, met Museeuw die toen won? Daar staat me iets van bij.
Yep, was Johan! Zonder google anders is het niet leuk he!

Jetliner
3 juli 2011, 18:27
Museeuw wist ik nog uit het hoofd.

Die Nederlander in '79 wordt blind gokken. Eijsden ligt in NL-Limburg, vermoed ik...
Wie reden er toen? Raas, Kneet en Kuiper waren toch geen Limburgers...
Vooruit dan maar: Martin Havik? En Bordeaux als aankomstplek. Daar wonnen vaak Hollanders.

Ik ga het nu meteen googelen!

Sphinx
3 juli 2011, 18:43
Jet toch, hij won jouw land, in Brussel, reed voor de onvolprezen Daf-Trucks Lejeune ploeg en hij heet Jo Maas

Big30
3 juli 2011, 18:48
Jet toch, hij won jouw land, in Brussel, reed voor de onvolprezen Daf-Trucks Lejeune ploeg en hij heet Jo Maas
Ik zeg niks! Twas geen makkelijke! Wist het ook niet uit mijn hoofd om eerlijk te zijn. De Eddy vraag is wel te doen, dat wist ik omdat ik die klim (naar een Ski-oord) zelf een paar keer heb gereden.
Nog vergeten te vragen (eitje) van wie is Sjefke Jansen de Schoonvader? Hinnik!

Sphinx
3 juli 2011, 19:06
Ik zeg niks! Twas geen makkelijke! Wist het ook niet uit mijn hoofd om eerlijk te zijn. De Eddy vraag is wel te doen, dat wist ik omdat ik die klim (naar een Ski-oord) zelf een paar keer heb gereden.
Nog vergeten te vragen (eitje) van wie is Sjefke Jansen de Schoonvader? Hinnik!

De Eddy-vraag is idd te doen: dat was de Pra Loup en Bernard Thevenet haalde Eddy in.
Het antwoord op de hinnik-vraag: Ankie v, Grunsven

Nog een leuke Eddy-vraag, datzelfde jaar had Eddy een akkefietje op de Puy de Dome. Wat gebeurde daar?

Big30
3 juli 2011, 19:07
De Eddy-vraag is idd te doen: dat was de Pra Loup en Bernard Thevenet haalde Eddy in.
Het antwoord op de hinnik-vraag: Ankie v, Grunsven

Nog een leuke Eddy-vraag, datzelfde jaar had Eddy een akkefietje op de Puy de Dome. Wat gebeurde daar?
Stoot in de lever!

Maar meteen gereageerd om te laten weten dat ik het zonder google doe! Trouwens jij mag niet meer meedoen!! Klopt allemaal wat je zegt.

Trouwens er zijn vele en mooie boeke over het wielrennen verschenen. Een aanrader is "Wij waren allemaal Goden, De Tour van 1948" van Benjo Masso (met complete klassementen).

Het wielerboek in de Nederlandse Literatuur is uiteraard? .....?

Sphinx
3 juli 2011, 19:15
ok, ok, jij je zin, deze racebeerjury ga wel wat lezen ofzo

Om te vermelden dat ik niet onfeilbaar ben, de eerste sjef janssen heb ik echt geen idee van.

Big30
3 juli 2011, 19:21
ok, ok, jij je zin, deze racebeerjury ga wel wat lezen ofzo

Om te vermelden dat ik niet onfeilbaar ben, de eerste sjef janssen heb ik echt geen idee van.
Geintje! Je weet echt veel. De klassering van Sjefke heb ik uit dat boek gehaald, maar zal met google wel te doen zijn.

Oja over die vulkaan in Frankrijk. Welke Nederlander won er ooit en welke nederlander werd er ooit door Coppi voorbij gereden? Zonder google, tip er is een Limburger bij!

Jansen
3 juli 2011, 22:46
Ken uw klassieken! Was de PDM ploeg, de Intralipid affaire. De infuuszakken had men te warm bewaard, werd als voedsel per infuus toegediend.
Uit mijn hoofd kan ik je ook nog de plaats noemen waar het gebeurde. Trouwens 1 renner had weinig last, een Mexicaan, R. Alcala.

Was wel grappig toen want de ploegleider Jan Gisbers zei dat ie zich ook ziek voelde, hij verdacht bedorven kip van de aandoening. Was totaal gelogen van hem, maar ja hij komt ook uit de meest intelligente stad van NL.

Klopt Jan Gisbers was vroeger nog trainer bij Van Erp Tegels op de Geldropseweg in EHV.
Ik kan me zelfs nog de video banden herinneren van PDM die lagen achter op de hoedenplank van de Mercedes van hem en die nam Gisbers mee naar huis.

P.S. Voor Pic.1 is Rabo hetzelfde als PDM net als P.Post en J.Raas.
Heb deze week nog met Leon K. gesproken op zijn kantoor en dacht meteen aan jou aan ons gesprek van vorige week.

Jetliner
4 juli 2011, 11:38
Jansen, zou jij voor de IJsbeerke-Jetliner Enterprises willen komen werken? Zaakjes behartigen voor de ploeg, de public relations verzorgen etc.
In de caravaan moet je af en toe ook helpen shampootjes en koekjes uitstrooien.
Je hebt keuze uit een gamma aan stropdassen en je krijgt een camionette ter beschikking, in weliswaar schreeuwlelijke kleuren.

De etappe van maandag dan.
Stevie Wonder voelt met z'n vingers over het braille-routeboek, maar kan geen enkel knobbeltje op het parcours waarnemen.
Vandaag geen scherprechters die naam waard. Misschien maken we kans! Het tactische praatje is kort: in de beugel en rossen maar.

Sphinx
4 juli 2011, 17:00
Helaas reed de eerste speerpunt van de IJsbeerke-formatie lek. Rein Taramea moest door zijn hele ploeg weer opgehaald worden, minus één, want de tweede speerpunt, Hagen, liet zich goed zien vandaag.

Deze racebeerjury luisterde naar de adviezen van ploegleider Jo Maas, Farrar en Rojas als kanshebber, Feillu en Bozic als joker. Cavendish schreef Jo af: "die finale is te bochtig."
En de Vakantieploeg haalt een leuk trucje uit wat in Zwitserland ook werkte: Marcato rijdt vlak voor de finish weg, treintje ontregelt een beetje. Hagen springt er tussen en ineens is Cav idd gezien.
De Gele Trui (of moet ik zeggen Gele Trein) zet vervolgens Farrar goed af, Feillu sluipt netjes mee maar is helaas te laat, en Rojas 3e. Dankje Jo, 1, 2 en 3 goed :freu:

Big30
4 juli 2011, 18:02
Inschrijven nog steeds mogelijk! Voor de te beantwoorden vragen zie eerste bericht. Ik zal vanavond of morgen alle etappes opnoemen waarvoor de nrs. 1-3 voor voorspeld moeten worden.

Zit nog te broeden op een Tourkwis voor extra bounuspunten!

Er zijn vette prijzen te winnen: ereprijzen, poedelprijzen, hoofdprijzen, speciale onderscheidingen noem het maar op en je kunt het winnen!!!!

Jetliner
4 juli 2011, 18:34
Geen rancunes: gefeliciteerd aan Farrar met z'n eerste ritzege. Mogelijk niet z'n laatste.
Doorverwezen bij IJsbeerke levert hij dit jaar wel de verwachte prestaties, zij het voor een andere broodheer.

En zo blijft het team IJsbeerke-Jetliner hopen op een eerste rit of trui, onder het motto: zo weinig mogelijk winnen, dan blijft de sfeer ontspannen :tongue:

Mag ik jullie voorstellen aan Paulus de Boskabouter, onze mecanicien. Paulus heeft vroeger zelf ook gefietst. Met een koffiemolentje reed hij molshoopjes op en af.
Op een keer werd Paulus lelijk toegetakeld door de Bouvier (Vlaamse koehond) van de eigenaar van de tuin waarin die molshopen lagen.

Hij is nu "aan de ziekenkas" (zorgverzekering NL), maar klust bij als fietsenmonteur. Niet verklappen aan de sociale inspectie hoor.
Na elke etappe begint-ie de carbonnen rossen in te zepen en alle hendeltjes, kabeltjes en tandwieltjes op te boenen.
Met de grondigheid van een kabouter, inderdaad. De volgende ochtend staan de fietsen pico bello vertrekkensklaar. De steak tartaar heeft hij dan ook in de broeken gelegd, zodat die bij het diner goed mals en warm is en makkelijk kan veroberd worden (afgekeken van de Mongoolse krijgers).

's Avonds als de renners in hun beddenbak liggen gaat Paulus pokeren met z'n vaste kaartmaten Maarten Ducrot en Ronald Waterreus. Tenminste, als Waterreus vrij is van de Avondetappe, waar hij tegenwoordig als vaste bijgoochem opdraaft.
Er wordt gespeeld voor grof geld, zeker als ook Jo Maas (Daf Trucks -Lejeune) en Lee Towers (de zingende kraanmachinist) aanschuiven. Het durft wel 'ns tot de vroege uurtjes uitlopen. Ducrot moet trouwens nog 4000 euro van de Boskabouter, liet hij met een Tweet weten.
Vaak vinden we Paulus terug, beneveld temidden van een berg lege whiskeyflessen. Vandaar dat sommige renners de volgende dag wel 'ns aan de start verschijnen met versnellingen die niet aangepast zijn aan het profiel van de rit. Zo sukkel je de cols op met een monster van een verzet of moet je de sprint ingaan met de omwenteling van een scheermachien :huch: Paulus was er weer niet bij met z'n hoofdje...

Om maar te zeggen wat een uitgekiend team dit wel niet is. Wij laten ècht àlles aan het toeval over :tongue:

Picasso 1
4 juli 2011, 18:44
Eindklassement:
1. Contador
2. Andy Schleck
3. J. vd Broeck
4. Robert Gesink
5. Samuel Sanchez

Groene trui:
Alessandro Petacchi

Meeste overwinningen:
Thor Hushovd

Bergklassement:
Contador

Gem snelheid:
40,400 km/u

etappe 4:
Thor Hushovd/ Cavendish/Gilbert

Peter020
4 juli 2011, 19:19
Mijn bijdrage.


Voorspel de nummers 1 t/m 5 in het Eindklassement:
1. A. Contador
2. A. Schleck
3. C. Evans
4. R. Gesink
5. S. Sanchez


Voorspel de winnaar van de Groene trui:
M. Cavendish


Voorspel de winnaar van de Bergtrui (Bolletjestrui):
A. Contador


Voorspel wie de meeste etappes gaat winnen:
M. Cavendish


Wat is de gemiddelde snelheid van de winnaar?
39,977 km per uur


Etappe 4 Lorient naar Mûr-de-Bretagne (dinsdag 4 juli):
1. P. Gilbert
2. C. Evans
3. A. Contador

Jetliner
4 juli 2011, 20:16
Wie kent deze jingle (http://www.youtube.com/watch?v=XPPMDGdbHdI) nog, van de Touren op de Franse tv, jaren '80.
Een deuntje dat voortdurend achter me aan zat.
Zou het ergens volledig verkrijgbaar zijn op mp3?

Sphinx
4 juli 2011, 20:50
geen idee, maar dat mp3tje kun je zelf maken.

Installeer eerst youtubedownloader (http://youtubedownload.altervista.org/). Haal dat filmpje (of een betere kwaliteit) als flv of mp4 binnen en converteer dat naar mp3
Heel Simpel in Simpelveld

Big30
4 juli 2011, 21:13
Wie kent deze jingle (http://www.youtube.com/watch?v=XPPMDGdbHdI) nog, van de Touren op de Franse tv, jaren '80.

Ik mis TV5. Die zonden in de jaren 80/90 altijd een tour journaal uit. Smeets heeft daarna gekeken en het wat gekopieerd. Heb trouwens in de schuur nog een Spandoek van Antenne 2 liggen zo'n 10m lang. Souvenir uit de Tour. Viel van de vrachtwagen toen de tour in Valkenburg aankwam of kan ook zijn toen ik een keer in La Plagne stond te kijken. Kan het me niet meer herinneren.
Misschien een leuke prijs voor de Tour Toto :biggrin:, ben ik er vanaf!?!

Big30
4 juli 2011, 21:58
nb. na Etappe 4 van morgen zijn dit de etappes waarvoor de nrs. 1-3 moeten worden voorspeld:

stage 7 - Le Mans Châteauroux 218 km, 8 Juli (De vlakste etappe van de tour)
stage 8 - Aigurande Super-Besse Sancy 189 km, 9 Juli (Geen echte berg etappe maar men zal hier toch wat nerveus van worden denk ik)
stage 12 - Cugnaux Luz-Ardiden 211 km, 14 Juli (Aankomst bergop, klim naar Luz-Ardiden zwaarder dan de Alp vind ik, Tourmalet van de Oost kant waar de Breuk eens zijn tour verloor op het stijle stuk bij La Mongie)
stage 15 - Limoux Montpellier 192.5 km, 17 Juli (Vlak -> sprinters of groepje vooruit?)
stage 18 - Pinerolo Galibier Serre-Chevalier, 21 Juli (Denk de zwaarste Etappe met 3 cols HC, aankomst voor het eerst op de Galibier, van Briancon tot de Lautaret niet zo zwaar brede weg voor de kenner daar kun je 39*17/19 rijden. Laatste 6-7km wel erg stijl naar de top van de Galibier)
stage 19 - Modane Valfréjus Alpe-d’Huez 109.5 km 22 Juli (De klassieker, zien we eindelijk eens een Nederlander winnen?)
stage 20 - Grenoble Grenoble 42.5 km, 23 Juli (individuele tijdrit)
stage 21 - Créteil Paris Champs-Élysées 95 km (De slot Etappe dus een eind sprint dus ... .)

Voorspellingen voor de Dagetappe mogen tot voor de start van de Etappe worden "ingeleverd", maar mocht je op vakantie zijn kan dat natuurlijk ook eerder worden gedaan.

Toegevoegd Etappe 19 en 21!

Peter020
5 juli 2011, 18:52
Etappe 4 Lorient naar Mûr-de-Bretagne (dinsdag 4 juli):
1. P. Gilbert
2. C. Evans
3. A. Contador


Oei, bijna...maar dat is niet helemaal.
Behalve van AJAX en voetbal, lijkt het dat ik ook een beetje verstand van wielrennen heb. Als die Gilbert gewoon had gedaan wat hij de laatste dagen nadrukkelijk uitkraamde, had ik de nummers 1, 2 en 3 meteen goed voorspeld. Maar ik besef: as is verbrande turf en als telt niet. Helaas.

Wel ga ik er vanuit dat indien je twee renners bij de eerste drie van de etappe, weliswaar in een andere volgorde, hebt voorspeld, je bonuspunten krijgt toegekend. Ik denk dat de rondejury dat ook een goed idee vindt. Dat houdt het spel in elk geval spannend(er).

Jetliner
5 juli 2011, 18:53
Dag 4 en de stemming is nog opperbest in het IJsbeerke-kamp.
Dries Devenyns kwam zich moeien met de debatten om de ritzege.
Onze debutant Zingle krijgt het stilaan kwaad...

Een stevige snuif Grinderman (http://www.youtube.com/watch?v=lL3dNfxcpnw) bij het avondeten zal de gemoederen wat opschudden om morgen eindelijk 'ns iemand mee te krijgen in een lange ontsnapping. Frederik Willems, bijvoorbeeld. Ongevaarlijk voor het klassement, dus die laten ze wat uitlopen.

Grinderman dan. De band rond Nick Cave had een gesmaakte doortocht gemaakt op de weide van Werchter (rockjournalisten ter plaatse: "dit was geen optreden maar een terreuraanval") en komt gauw een gig doen in Bretagne, op verzoek van Paulus de Boskabouter, die een onvoorwaardelijke Caveman is.

Na afloop blijven Nick, snarenplukker Warren Ellis en drummer Jim Sclavunos klaverjassen met Stevie Wonder.
Stevie maakt 't niet te laat, want hij verteert z'n eten niet meer zo goed en in bed luistert-ie met de oortjes nog naar de bio's van de voornaamste wielrenners, die collega Jonathan Vaughters voor hem had ingesproken. Moet het nog gezegd dat de heer Wonder amper het onderscheid kent tussen een fiets en een bietenploeg. Zo dacht-ie eerst dat Johnny Hoogerland een randcrimineel was die boter smokkelde tussen de Belgisch-Nederlandse grens tijdens de bezetting. (Die bezetting is intussen ook al zo'n 60 jaar voorbij hoor, Stephen).
Over bezetting gesproken, Nick Cave z'n jongste villa in Sint-Martens-Latem moet nog bezet (gepleisterd NL) worden en hij zoekt een aannemer die een billijke offerte maakt. Wonder beveelde 'm Pleisterwerken Terpstra aan. Zou een prima stukadoor zijn.

Jetliner
5 juli 2011, 19:01
Als Gilbert inderdaad de gouden benen had, was hij op 5 km van de streep dat kopgroepje voorbij gezoefd, kwam hij alleen aan met 34 sec. voorsprong en stond hij nu weer in het geel.
Maar hey, wielrennen is formule 1.

Sphinx
5 juli 2011, 19:25
Tjesses, Straaljagert welke bandenleverancier heeft Stevie eigenlijk uitgekozen. Taramea reed vandaag weer lek. Niks zeggen, was zeker een blinde gok ;)

Mijn favoriete Zeeuw Johnny Hoogerland was vandaag in de aanval. "Een tweede Boemeltrein van Kasterlee" gromde Jo Maas toen ik zijn naam noemde. "Valt altijd aan wanneer het niks oplevert, nog een wonder dat hij tijdens de Team Time Trial niet demarreerde." Toch leverde zijn aanval iets op vandaag: weer sponsortijd voor de Vakantieploeg, 200 piek en één puntje voor de bergtrui en 1500 piek bij de SuperSprint. "Dat zijn eurootjes". Jo gromde alleen.

Wat betreft de aankomst, we hebben gezien wat er gebeurt als iemand huizenhoog favoriet is, dan kan het soms misgaan. Deze racebeerjury hoopte op Chavanel, maar die heeft het helaas niet op dit moment. Contador en Evans wel, de een heeft zo de pest in dat hij zelfs voor de overwinning wilde gaan, de ander is net een Australische versie op Gertjan Theunisse, op de fiets is ie gelukkig, naast de fiets een saaie grompot. Gelukkig kon ie ook nog lachen vandaag met een ritzege, maar de trui blijft in handen van de Viking Hushovd.

Gilbert is tot zaterdag uitgespeeld, morgen weer sprintersbal. Maar pas op, de tweede helft van de etappe naar Cap Frehèl is langs de kust op over de D786 (Jo heeft even over Herbert Dijkstra zijn schouder meegekeken toen die zijn TomTom instelde). "Waaieretappe" gromde hij alleen maar. Dat wordt lachen als men een breuk probeert te forceren. Dat ze maar goed opletten bij Rabo en de Vakantieploeg

Jetliner
5 juli 2011, 19:58
Tja, Taaramea. De koele Est staat te boek als groot rondetalent, maar moet de komende dagen nog wat ontdooien, me dunkt.
In de ploegentijdrit zondag was hij zelfs de zwakste schakel.
"Normaal hoort dat toch niet voor een beschermde renner?" Goed zo, Stevie!

Misschien moeten we eens wat dames invoeren, of hem zwaardere hoestsiroop of lichttherapie voorschrijven. Het team bedenkt wel wat.

Big30
5 juli 2011, 23:18
Gilbert was wat overmoedig. Hij had het gat nooit zelf moeten dicht rijden, zeg niet dat ie anders wel had gewonnen maar dit was niet handig en niet alleen omdat ie achter een ploegmaat aanreed. Rooks in zijn goede dagen had daar gewonnen maar die kon goed afwachten.

Heb je wel een renner in de top3 geraden maar de plaats niet goed dan is het wel redelijk dat je toch wat punten krijgt, zo ook in het algemeen klassement. Heb je een renner op zeg plaats 3 hij wordt 2 of 4 verdien je ook wat. Of bv. 5 of 10 punten als de plaats niet klopt maar ze wel in de top5 eindigen

uurtje
6 juli 2011, 05:42
wij gaat het eigenlijk allemaal bij houden ???? :)

Jetliner
6 juli 2011, 19:08
Gilbert was wat overmoedig. Hij had het gat nooit zelf moeten dicht rijden, zeg niet dat ie anders wel had gewonnen maar dit was niet handig en niet alleen omdat ie achter een ploegmaat aanreed. Rooks in zijn goede dagen had daar gewonnen maar die kon goed afwachten.



Als Phil wat overmoedig was geweest, had-ie op 5 km. van de streep gezegd: "Doeg ik ga vast, jullie kunnen 't me doen" en "senkjoe very much" :baeh:
Maar Phil aarzelde. Afwachten was hier geen strategie maar noodzaak. Phil wreef over het lampje, maar de geest gaf verstek :sleep:
Dirk De Wolf zei het in Vive le Vélo: die jongen is al vier maanden aan het vlammen, vind je het gek dat hij eens een keer aan 90% rijdt.
Hij had VdB maar moeten laten gaan, is tenslotte zijn kopman, maar dat ligt niet in z'n aard. Hij kan zo moeilijk een ander iets gunnen, zei ook De Wolf.
En Cathérine Moerkerke is een lekkertje.

Big30
6 juli 2011, 19:22
Als Phil wat overmoedig was geweest, had-ie op 5 km. van de streep gezegd: "Doeg ik ga vast, jullie kunnen 't me doen" en "senkjoe very much" :baeh:
En Cathérine Moerkerke is een lekkertje.
Dat zou ik als dom koersen hebben bestempeld! Hij had moeten doen wat Kuiper ook altijd zei "eerst het bordje van je tegenstander opeten voordat je aan je eigen bord begint".

Morgen hebben de kopmannen toestemming om met steunwieltjes te rijden in de Tour de Chute. Mooie etappe vandaag met eindelijk Cavendish als winnaar, mooie sprint.

Sphinx
6 juli 2011, 19:24
'Waaier': een woord dat vandaag voor angst en beven zorgde. Voor het eerst ook geen kopgroep met de Vakantieploeg, drie keer zat Westra mee, drie keer teruggehaald. "Nooit op de eerste rij gaan staan, dat valt veel te veel op" dacht ik hardop. Jo knikte. Uiteindelijk komt er een groepje weg en alles lijkt normaal, groep loopt uit, peloton controleert, Taaramea rijdt lek. Just another day at the office.

In het tweede deel gaat alles op zijn kop en overkop. De wegen worden vervelender, gevaarlijker en smaller. Garate valt (rijdt volgens ooggetuige Tjallingi tegen een toeschouwer aan) en Gesink, Barredo en Brajkovic zijn de klos. Gesink komt er vanaf met overal schrammen en builen en Barredo is van teflon gemaakt, die stuitert terug de fiets op en voelt morgenvroeg pas of alles vast zit. Maar voor Brajkovic is het over en uit, afgevoerd met de ambulance. Vervelend voor Gesink was dat daarna Contador viel en Leopard (dat schijnheilige stel [censuur] dat vorig onder Saxo-vlag het peloton stil wist te leggen) ging ineens koersen :mad: Niki Sörensen werd door een motard aangereden, maar kon verder en Quick Step had een dag waarop alle troeven het asfalt kusten: Ciolek, Chavanel en ook Steegmans en Boonen. Vooral Tommeke zag er slecht uit. "Sleutelbeen?" Jo knikte weer. "Die zien we morgen niet terug." Dankzij Addy Engels komen ze op 11 minuten binnen de tijd over de streep.

Vooraan was het weer een sprint, waarbij de Vakantieploeg het toch weer probeerde, maar Feillu kwam veel te vroeg. Ook Gilbert deed goed mee vandaag, maar ondanks dat hij zijn trein weer kwijtraakte en in de clinch kwam met Rojas, rijdt Cavendish toch om de problemen heen en wint. Rojas is trouwens de punten voor zijn derde plaats kwijt, omdat hij Cav zou hebben gehinderd. Daardoor is Gilbert spekkoper en pakt het groen over.

Morgen zou Hoogerland het zomaar weer kunnen proberen; in de rit naar Lisieux zijn 5 punten voor het bergklassement te verdienen. Ook Jerome Pineau en Anthony Charteau zouden een poging kunnen wagen. De finish ligt niet echt in het straatje van de sprinters, omdat het licht omhoog gaat in de laatste 1500 meter. Gilbert zou hier zomaar zijn groene trui kunnen verdedigen.

sofaking
6 juli 2011, 20:11
Morgen is 't de langste rit uit de tour denk ik. Met het huidige valtempo zal er grotendeels schroot en gebroken botten aan de eindmeet arriveren.

Temeer nog daar we Normandië binnen rijden en nog wel de Pays d'Auge, de streek van Camembert en..... APPELS. En herinnert u zich nog hoe de zwaartekracht ontdekt werd ? Juist.

Van die appels wordt dan de Normandische cider en calvados gemaakt. Eerst moeten ze nog geoogst worden natuurlijk. Ook dat is soms de moeite waard om te gaan bekijken.

1619

Jetliner
6 juli 2011, 21:27
Dat is toch een domme manier van koersen! Onze ploegbaas beaamt dit en hij heeft in z'n leven nog geen koers langs zien rijden. Steunwieltjes bieden soelaas! Dat is kabouterwerk. 9 paar zijn besteld en komen overgevlogen van onze onderdelenfabriek. Paulus de Boskabouter, onze monteur klopt lange dagen. De bergen naderen en dan moeten de kleinere platen gedraaid worden. Er schijnen ook klachten te zijn over leeglopende tubes. 'Laat dat nazien', beveelt Stevie Wonder en hij nipt van zijn droge sherry.

De sportbestuurder heeft dat gefiets nu zo'n paar dagen zitten aankijken (op de wedstrijdradio) en is toch gecharmeerd van die Johnny Hoogerland. Waarom heeft deze Straaljagert diè niet in de ploeg gezet? De botersmokkelaar uit Yrseke stond nochtans op de shortlist, Mr. Wonder.
'Volgend jaar wil ik die melkboer erbij' beslist Stevie en proeft van de Calvados, want dat kennen ze ook al niet in Amerika.
En er kan altijd een appel uit de kast vallen! Mooi Vlaams gezegde is dat. Denk maar aan Bart Dockx, onlangs in de Giro. Dus niet gewanhoopt, vrienden van de Radsport, ooit zal er wel 'ns iemand van IJsbeerke-Jetliner op een podium terechtkomen. Desnoods op een omgekeerde bierbak bij een corpsbal.

En wat was dat met die Cathérine Moerkerke? Mooi mokkeltje, vindt ons ploeghoofd. Maar een nieuwslezeres... en dus kan je 't niet helemaal van 'r gezicht aflezen of ze bij das Cabinet des Doktor Caligari is lang geweest om wat te laten optrekken. Een fieselemie van collageen.
Overigens komt Herr Doktor Caligari (heerlijke man) morgen langs voor de jaarlijkse check-up en dan brengt hij allerlei lekkers mee voor de renners. Naast de roompot ook rare repen en plasmazakjes, waarmee je mensen die niet in de astronautenbranche werken geen onverhoopt plezier doet. Een traktatie voor de renners, waarvan sommigen al zo dood als een pier zitten. De namen verklappen we niet. Lees dagelijks het uitslagenblad. De heer Wonder kan en passant gecontroleerd worden op z'n soa's.
Dus iedereen de dranklucht camoufleren met mondwater en de grauwe gezichtjes wat oppoederen als Herr Doktor komt.

Maar dat zijn zorgen voor morgen...
Vandaag is Jack Nicholson op bezoek, op uitnodiging van z'n goede vriend Wonder.
Een evenement hoort er pas echt bij als het Jack Nicholson over de vloer heeft gekregen! Geen doopsel (inzegening NL), barbecue of sportevenement kan je happening noemen als Jack Nicholson er niet bij was. In de Tour heeft hij alle bekijks en het is een goeie promostunt voor het IJsbeerke-team, dat nou ook niet meteen alle spotlights op zich gericht weet. Jack stelt Stevie gerust dat-ie een goed woordje zal doen bij die Hoogerland van de Vakantiegangers. Hij bezorgt Jo Maas (Daf Trucks - Lejeune) nog de stuipen op het lijf door z'n psychopaat uit the Shining nog 'ns ten beste te geven: 'Heeere's Johnny!'
Vervolgens gaat hij z'n putting oefenen bij het golven, draait hij wat meisjes van de reclamecaravaan binnen, gaat hij loos in een hoerenkast in Saint-Malo en briest hij 's avonds, vervaarlijk kleppend met een heggeschaar het hotel binnen, waar hij door de klapdeuren in de eetzaal kukelt...
18 verschrikte rennersoogjes kijken 'm rond de tafel zwijgend aan.

Morgen met de frisse tegenzin weer in het zadel. Zodra Paulus de steunwieltjes heeft vast gevezen.

Goedemorgenallemaal
6 juli 2011, 22:18
Tja, die Flip. Was dat niet eigenlijk de topfavo van een iet meer aanwezig zijn voormalig forumlid?
Gisteren op doeltreffende wijze een ontsnappingspoging verijdeld. Knap maar helaas, het was van een ploetmaat.
En wat lezen we vandaag op het Belze papier? nu ja de webversie dan... "ja ik had eigenlijk voor Greipel moeten werken maar..."

tsssk...

Jetliner
6 juli 2011, 23:31
Die leeuwenlokken. Die geblokte kin. Die gekorrelde stem. Die pretoogjes.
Dat kan alleen Ronald Waterreus zijn. Voor de fans: Reus verlaat de Avondetappe en geeft de stoel van bijgoochem aan een opvolger...
Wie zou het zijn?

Extra vraag in de Tourquiz: wie schuift vanaf morgen bij Mart de beentjes onder tafel om over mannen te praten die hard door Frankrijk fietsen?
Bieden kan vanaf nu. Wie weet Albert Verlinde? Ik hou het bij Jan Mulder, die ruime ervaring heeft met bijzitter spelen.

Big30
6 juli 2011, 23:36
Extra vraag in de Tourquiz: wie schuift vanaf morgen bij Mart de beentjes onder tafel om over mannen te praten die hard door Frankrijk fietsen?
Bieden kan vanaf nu. Wie weet Albert Verlinde? Ik hou het bij Jan Mulder, die ruime ervaring heeft met bijzitter spelen.
Pure gok maar in denk dat als side kick we bij Mart nog de volgende gasten zullen zien aanschuiven: Thijs Zonneveld, oud-renner en begaafd schrijver van wielerverhalen; sportjournalist Edwin Winkels en Renate Verhoofstad, voormalig correspondente in Italië.

Nogmaals 100 % een gok ;)!

Goedemorgenallemaal
7 juli 2011, 10:42
Pure gok maar in denk dat als side kick we bij Mart nog de volgende gasten zullen zien aanschuiven: Thijs Zonneveld, oud-renner en begaafd schrijver van wielerverhalen; sportjournalist Edwin Winkels en Renate Verhoofstad, voormalig correspondente in Italië.

Nogmaals 100 % een gok ;)!

Helaas GMA weer niet gevraagd. Naar verluid hebben ze overwogen Ace2 te vragen maar na lezing van zijn bijdragen hier waren ze bang dat, hoewel de kwaliteit hoogstaand is, het wat te lang zou duren, er moet immers ook nog een samenvatting in de uitzending gepropt worden.

de misser van de week van de avondetappe vond ik toch dat ze Paul de Leeuw vroegen ( in de jacht op kijkcijfers? tegen dat RTL7 programma?).
Ik wil even mijn mening over de meest over-rated tv "persoonlijkheid"van Nederland laten voor wat het is maar in het verleden werden oprecht enthousiaste wielerliefhebbende BN-ers gevraagd om aan te schuiven en een dagje tour mee te maken.Dat maakte het zo leuk, dan zie je zo'n BN-er met glinsterende oogjes alsof hij/zij een kleuter is die in een koekjeswinkel is losgelaten rondhuppelen.
En dan nu iemand die er nooit echt mee bezig geweest is zoals hij zelf toegaf en op mij niet de indruk maakte dankzij Mart tot het cyclisme bekeerd is? kom op, er zijn vast nog BN-ers die nog geen kans gekregen hebben, en als ze wel al eens geweest zijn, vraag ze dan nog maar een keer, of ga gewoon eens een loterij met " niet-BN-ers maken"en geef die een kans.

Scoobert
7 juli 2011, 14:21
stage 7 - Le Mans Châteauroux 218 km, 8 Juli (De vlakste etappe van de tour)

1. Marc Cavendish
2. Tyler Farrar
3. Thor Hushovd

stage 8 - Aigurande Super-Besse Sancy 189 km, 9 Juli (Geen echte berg etappe maar men zal hier toch wat nerveus van worden denk ik)

Laat ik eens wat anders doen
1. Bouke Mollema
2. Andy Schleck
3. Thomas Voeckler

En de rest komt later wel.....

stage 12 - Cugnaux Luz-Ardiden 211 km, 14 Juli (Aankomst bergop, klim naar Luz-Ardiden zwaarder dan de Alp vind ik, Tourmalet van de Oost kant waar de Breuk eens zijn tour verloor op het stijle stuk bij La Mongie)
stage 15 - Limoux Montpellier 192.5 km, 17 Juli (Vlak -> sprinters of groepje vooruit?)
stage 18 - Pinerolo Galibier Serre-Chevalier, 21 Juli (Denk de zwaarste Etappe met 3 cols HC, aankomst voor het eerst op de Galibier, van Briancon tot de Lautaret niet zo zwaar brede weg voor de kenner daar kun je 39*17/19 rijden. Laatste 6-7km wel erg stijl naar de top van de Galibier)
stage 20 - Grenoble Grenoble 42.5 km, 23 Juli (individuele tijdrit)

Scoobert
7 juli 2011, 14:29
wij gaat het eigenlijk allemaal bij houden ???? :)

Ik denk 162030 :biggrin:, dus waar is die tussenstand dan, kan ik zien hoe slecht ik er voor sta :)

Peter020
7 juli 2011, 16:35
Hey Big30,

Wanneer komt de eerste tussenstand? Misschien na de etappe van zaterdag?

Sphinx
7 juli 2011, 16:43
Wanneer komt de eerste tussenstand? Misschien na de etappe van zaterdag?

Deze racebeerjury zal straks wel wat knutselen voor de NA's hiero, heb nog wat excel templates liggen (en helaas ga ik dit weekend toch nergens naartoe, behalve naar mn werk :huch: )

Wat betreft de komende etappes, hier twee voorspellingen:

Stage 7 - Le Mans Châteauroux 218 km, 8 Juli
1. Marc Cavendish
2. Jose Joaquin Rojas
3. Romain Feillu

stage 8 - Aigurande Super-Besse Sancy 189 km, 9 Juli
1. Sylvain Chavanel
2. Phillipe Gilbert
3. Alexander Vinokoerov

Big30
7 juli 2011, 16:56
Deze racebeerjury zal straks wel wat knutselen voor de NA's hiero, heb nog wat excel templates liggen (en helaas ga ik dit weekend toch nergens naartoe, behalve naar mn werk :huch: )
Altijd zeer welkom als iemand de stand bij wil houden! Ervaring leert dat ik wel tellen kan maar ook makkelijk fouten maken kan!

Big30
7 juli 2011, 17:01
Etappe 7:

1. Cavendish
2. Farrar
3. Feillu

Etappe 8:

1. Evans
2. Gilbert
3. Mollema

Mijn voorstel zou zijn om bij de dagetappe 5 punten toe te kennen als je de plaats niet goed hebt maar de top3 notering wel, OK?
Eindklassement bv. 1 plaats mis 15 pt, 2 plaatsen 10 pt. en 3 plaatsen 5 pt.

Morgen zal wel een massasprint worden maar zaterdag? Blijft een groepje weg willen de klassement renners al in de kaarten laten kijken? Verder goede zet van de vakantie boys vandaag hoewel ik Johnny later had verwacht maar ja toch maar mooi de bolletjes trui voor uhm!

Leuke finale vandaag en goed te zien dat Mollema uit zijn hok mocht komen. Misschien wel een groter talent dan Gesink. Heeft in de Giro al veel laten zien. Als ie voor zijn kansen mag gaan kan die top10 rijden.
Heb bij Gesink niet een goed gevoel.

Peter020
7 juli 2011, 17:55
Je voorstel is wat mij betreft oké, Big30. Dan is de kans op wat meer punten behalen groter en dat maakt het spel ook wat interessanter, vind ik. Maar ik denk dat je nu wel definitief duidelijkheid moet scheppen met betrekking tot de puntentelling. Het hoort naar mijn mening niet zo te zijn dat dat steeds midden in het spel bepaald wordt. Dus toon je geboren LEIDERSCHAP in deze!

Als er op ons werk een WK- of EK-pool of tourtoto wordt georganiseerd zie je dagelijks veel collega's naar de tussenstand op het prikbord kijken. Dat maakt het leuk en wedijverend, dus ik hoop dat jij ook zo snel mogelijk een tussenstandje publiceert.

En van welke clubs kunnen er vrijkaarten gewonnen worden? Als je mij in elk geval maar niet naar Partytreff Emmerich stuurt, haha. Die vrijkaart lijkt me meer iets voor de hekkensluiter van het spel. (grapje)

uurtje
7 juli 2011, 18:12
pffff....nu al 4 dagen geen tour kunnen volgen. Behalve dan de valpartij die ik gisteren heel laat op EUROSPORT zag. Wellicht een wedje doen of NEderlands grootste hoop het einde haalt?

Sphinx
7 juli 2011, 18:48
Edit: even ruggespraak gehouden met de organisatie. Plan is dus bij dag-klassementen 30 / 20 / 10 zoals aangekondigd bij exact goed, en 5 punten bij wel in de top3 maar niet de juiste positie. Dat valt te doen.

Als je dit wil toepassen krijg je nu de volgende stand na de Muur-etappe:


1. Peter1966 - 10pt
2. Tiga - 5pt
=. The Saint - 5pt

De rest: 0 pt

Sphinx
7 juli 2011, 18:56
Een goede dag vandaag voor de Vakantieploeg. Het kost ze wat moeite om weg te rijden, maar ze zijn wel met twee mee. "Die gaan voor de bollentrui" zeggen Jo en deze racebeerjury tegelijk.
Ze krijgen concurrentie van Anthony Roux, maar met een slimme demarrage voor de laatste heuvel zet Westra Roux voor het blok, Hoogerland hoeft hem alleen maar terug te halen als de Fransman ook wil gaan.
De Zeeuw rijdt tot en met zaterdag in de bergtrui, en wie weet langer, want hij schijnt ermee tot de rustdag te willen komen.

Bij het sprinten valt me op dat de HTC-trein ineens niet meer zo'n overmacht. Het plan Zwitserland waarmee de Vakantieploeg eerder al Cav's mannen liet ontsporen lokte reactie uit, zowel SKY als Rabobank probeerden in het slot iets vergelijkbaars. En hoewel het leuk was Mollema even op zn dekkeriaans te zien rijden, het was Hagen die de buit weggriste voor Goss en Hushovd. De Vakantieploeg wint vandaag trouwens ook het ploegenklassement.

Big30
7 juli 2011, 19:11
Deze racebeerjury heeft wat zitten tellen, en gaat de domste fout van zijn forumleven maken: hij gaat met de organisatie in discussie :hammer:

Eigenlijk was het systeem wat je als openingspost neerzette een stuk overzichtelijker, minder mitsen en maren.
Top 3 kreeg voor 1e plaats 30 punten, 2e plaats 20, 3e plaats 10
Top 5 overall kreeg 100 /75 / 50 / 30 en 20 pt

dor wél goed had, was dat.
Bovenstaande blijft gehandhaafd! Ik gaf een uitbreiding en wel hierom.

Stel de uitslag is 1. A 2. B 3. C en jij hebt voorspeld als dag uitslag 1. B 2. C 3. A dan heb je geen enkele renner goed maar eigenlijk heb je het niet zo slecht voorspeld dus verdien je wel punten vind ik!

Zelfde bij de einduitslag. Dat blijft het zelfde met als toevoeging dat als je renner maximaal 3 posities afwijkt van wat je voorspeld hebt je toch nog punten krijgt hoewel je de positie niet exact hebt geraden.
Stel je hebt de top5 bijna goed maar allemaal net 1-2 posities mis dan zou je dus 0 punten krijgen zonder de extra regel terwijl iemand die 1 renner alleen op juiste positie heeft en de rest helemaal fout heeft, die zou dan meer punten krijgen. Das wat onredelijk, vandaar dus.

Ik hoop dat het zo duidelijk is!

Overigens je kunt hier heeeeel lang over rede twisten! Ik bezoek wel eens sites waar met punten systemen de beste renner van de tour of all time worden bepaald. Daar worden vaak ook domme fouten gemaakt als bv. onze Joop opeens een "betere renner" zou zijn omdat ie veel punten voor de tweede plaats heeft behaald dan bv. Hinault die gewoon minder vaak meedeed. Dat kan natuurlijk niet. Of je moet dan weer gem. aantal punten/tour deelname bepalen. Maar nu stop ik maar!

Oja, ik plaats nog wel mijn lijst met de 5 beste tourdeelnemers all time! 1 is wel duidelijk lijkt me!

Jetliner
7 juli 2011, 19:27
De vlag hangt uit.
:ola2:
Voor het eerst in z'n bescheiden geschiedenis wint de low fare equipe IJsbeerke-Jetliner een etappe in de Tour :festeer:
Geen dag te vroeg. Aanleiding tot een kleine stemverheffing :tongue:
Eddy, zoals-ie amicaal binnen het team genoemd wordt, maakt z'n salaris waar en weet de vrije rol die hij gekregen heeft maximaal te benutten.

Is de ploeg hiermee eindelijk volwassen geworden? Zijn we nu allen bevangen door een feestroes?
Voorlopig blijven sores, zotternij en onbewaamheid de vaste elementen van ons Tourdagboek.
En we zijn nog altijd geen week onderweg...

Jetliner
7 juli 2011, 19:33
Ik bezoek wel eens sites waar met punten systemen de beste renner van de tour of all time worden bepaald. Daar worden vaak ook domme fouten gemaakt als bv. onze Joop opeens een "betere renner" zou zijn omdat ie veel punten voor de tweede plaats heeft behaald dan bv. Hinault die gewoon minder vaak meedeed.

Joop reed de Tour 16 keer, klopt dat? Net zoveel als George Hincapie, die nu aan z'n 16de bezig is.
Hinault reed de Tour maar een keer of... 6-7.

Big30
7 juli 2011, 19:51
Joop reed de Tour 16 keer, klopt dat? Net zoveel als George Hincapie, die nu aan z'n 16de bezig is.
Hinault reed de Tour maar een keer of... 6-7.
Yep. Hinault startte 8 maal van 1978 t.m. 1986. 80 viel die uit met zijn knieblessure daarom won onze Joop, 83 kon die niet starten won Fignon. Verder werd ie na Fignon in 84 een keer tweede en in 86 achter Lemond. Voor het overige won ie alle tours. Dan ben je een grote meneer en dat was ie ook.

Jetliner
7 juli 2011, 20:42
Jack Nicholson is uit de Tour gezet, net zoals de motard die gister met de fiets van Sörensen op wandel ging.

De zege van Boasson brengt geen aardverschuiving in de besognes van het team. Er is een mini-receptie met een half glaasje jus voor allen. Voor het feestvarken is voor vanavond een goedkoop pijpsletje voorzien, maar de rest moet braaf om 9 uur onder de wol, handen boven de lakens.

Zoals gister gezegd komt vandaag das Fahrende Kabinet des Doktor Caligari op bezoek voor het medisch onderzoek. Ieder beschikt nog over z'n eigen soa's. Niemand heeft wat aan een ander overgedragen, mooi zo. Normaal is dat een formaliteit, maar vandaag heeft Herr Doktor twee stagiairs meegebracht. We herkennen de kleerkasten Stallone en Schwarzenegger in een veel te iel uitgevallen witte jas.

Sly brengt de renners wat bij over groeihormonen en Ah-nuld moet het maar 'ns uitleggen aan de publieke opinie. The Gobernator heeft bij een paar kuisvrouwen (poetsters NL) wat kleine rekels geschopt buiten het echtelijke nest. Toekomstige Terminatortjes. Echte helden krijgen altijd veel belangstelling. Ah-nuld krijgt in ieder geval Stevie's steun bij z'n voorverkiezing voor het presidentschap, eind volgend jaar.

Dr. Caligari bergt de stethoscoop weer op in z'n lederen tas. Je moet geen dokter zijn om te zien dat de heer Wonder wat overspannen is. Zes dagen Tour beginnen al hun tol te eisen. Meneer Wonder moet het wat rustiger aan doen de komende twee weken. De rol van ploegleider wordt vaak onderschat en het moet gezegd dat Stevie nou niet de meest bekwame man is voor dit werk. Waarom laat hij zich niet bijstaan door een adjunct-bestuurder tot aan Parijs? Misschien kan Jo Maas inspringen?

Stevie schiet overeind uit zijn clubzetel als hij de naam hoort vallen. 'Jo Maas??? Hoor ik daar Jo Maas????!! Dat die hier openlijk durft te worden genoemd! Die incompetente flapdrol! Ik laat mijn team echt niet kapot consulteren door die kaasboer, wat is dat zeg! Dat heeft daar voor een prutsploegje gekoerst en ook 'ns wat gewonnen en moet zich nu profileren als monsieur le maitre, die weet hoe je een bedrijf moet runnen. Laat me daar nu 'ns hartelijk mee lachen! Mag ik nou ook eens lachen? Dat hij g*dverd***e die fukking Vakantiegangers maar gaat adviseren en die Johnny Geitenhoeder erbij!'
Het schuim staat Wonder op de lippen.
'En waar komt dat gerucht vandaan dat volgend jaar Ray Charles de ploeg gaat leiden?? Zo zal het wel beter gaan! Of die Italiaanse klojo, hoe heet-ie ook weer, Andrea Botticelli, Boccelli of whatever! Denkt dat-ie nog een stukje kan schilderen ook, die debiele pierewaai met z'n witte stok. Dat heeft nooit een fiets gezien en komt solliciteren bij een wielerploeg om een grote ronde te gaan leiden. Wie verzint dat toch allemaal?! IK ben aangewezen voor de job! MIJ komt dat werk toe! Oké, ik ben 's avonds ook afgepeigerd als een hond en van dat hele gewielren-ding heb ik nou eerlijk gezegd ook niet zoveel kaas gegeten, maar het is gewoon: werkdag! Laat mij g*d***omme met rust dat ik hier van dit prachtige land kan genieten en van de sherry en de wijven en dat ik hier fukking naar behoren mijn werk kan doen!'
Rustig, Stevie, rusteug...

(Johnny Geitenhoeder zat trouwens vandaag alweer voorin, terwijl toch voorzichtig was afgesproken dat iemand van IJsbeerke op kousevouten zou zijn meegeslopen... Dat is bij de tactische bespreking waarschijnlijk samen met de kruimels van de broodjes mee van tafel geveegd. Ongelukje)

Gezien de amateuristische middelen waarover het beschikt, draait het team al met al zo slecht nog niet. De resultaten zijn niet onbevredigend. Het team is voltallig en we hebben nog altijd een kopman die up and about is, wat niet meer van alle ploegen kan gezegd worden.
Toch lijkt het de raad van bestuur opportuun om Stevie bij te staan. Er komt een adjunct-sportbestuurder bij, die de taken van de heer Wonder coördineert en die vooral wat orde brengt in het rommeltje dat dit huishouden geworden is in minder dan een week. Een kat vindt er haar jongen niet meer in terug! Iemand die kordaat is, niet persé een bal van fietsen afweet, maar zeker over de sociale eigenschappen beschikt om een bus jongetjes ver van huis op hun prioriteiten te wijzen.
Een nieuwe man? Een nieuwe vrouw! De eerste vrouwelijke sportbestuurder. Morgen komt ze per privéjet overgevolgen en zal zich meteen bij het team voegen.

Peter020
7 juli 2011, 21:58
Etappe 7 (vrijdag 8 juli):

1. M. Cavendish
2. T. Farrar
3. A. Greipel

The Saint
8 juli 2011, 01:54
Etappe 7 (vrijdag 8 juli):

1. M. Cavendish
2. A. Pettachi
3. J. Rojas

Picasso 1
8 juli 2011, 07:58
Etappe 7
1. Hushovd
2. Petacchi
3. Cavendish

Picasso 1
8 juli 2011, 08:27
Etappe 8:
1. Vinokoerov
2. Gilbert
3. Evans

The Giz
8 juli 2011, 11:57
Etappe 7:

1. Cavendish
2. Hushovd
3. Feillu

Jetliner
8 juli 2011, 12:18
Pure gok maar in denk dat als side kick we bij Mart nog de volgende gasten zullen zien aanschuiven: Thijs Zonneveld, oud-renner en begaafd schrijver van wielerverhalen; sportjournalist Edwin Winkels en Renate Verhoofstad, voormalig correspondente in Italië.

Nogmaals 100 % een gok ;)!

Bel jij wel 'ns met Smeets? Volgens mij heb je een Martphone :)

Jij bent het ook die al die kastelen regelt voor de Avondetappe!

Sphinx
8 juli 2011, 18:42
Top 3 Etappe 7:


1. CAVENDISH Mark HTC - HIGHROAD
2. PETACCHI Alessandro LAMPRE - ISD
3. GREIPEL André OMEGA PHARMA - LOTTO


Tussenstand:
1.The Saint 55pt
2.Peter1966 50pt
3.Big30 30pt
=.Scoobert 30pt
=.Sphinx 30pt
=.The Giz 30pt
4.Picasso 25pt
5.Tiga 5pt
6.De Rest 0pt

Peter020
8 juli 2011, 18:54
Heeft The Saint strafpunten gekregen ofzo?

Sphinx
8 juli 2011, 18:58
Heeft The Saint strafpunten gekregen ofzo?

Kak, er ontbrak één cel aan de SOM-formule. Raad eens welke :baeh:

Jo Maas feliciteert de straaljagert trouwens met zijn schrijfkunsten. Het beeld van een blinde soulzanger die schuimbekkend over de vloer rolt en van woede bijna een stuk uit de vloer bijt heeft voor het eerst in tijden weer een glimlach op zn gezicht getoverd. Waar hij allerdings niet om kon lachen waren de twee belangrijke opgaves vandaag. Tommeke Boonen maakt voor de zoveelste keer zijn Tour niet af en stapt in de auto van Patje Lefevre. Wiggins komt in de finale ten val en breekt zijn sleutelbeen. Ook de leepste renner van allemaal, wieltjeszuiger Leipie Leipheimer ligt weer eens op zn gat. En ook de reservekopman Chris Horner uit de Radioschuurploeg ging hard onderuit, hij was pas na 12 minuten binnen.

Vandaag dus een wandeletappe met een curieus slot, toch een waaier. Grote verliezer naast Leipie is de Canadees Hesjedal. Jo lacht zowaar voor de tweede keer: "Dich kins echt neet veurspelle woar?"
Nou ja, Cav had ik tenminste goed als winnaar, maar dat Rojas zo tegenviel vond ik jammer. Vlak hem trouwens niet uit morgen, hij kan best goed klimmen in middelzwaar gebergte

Ik ga trouwens een wijziging morgen doorgeven, aangezien Chavanel op dit moment stukzit (zul je net zien dat ie morgen iets probeert, het zij zo)

Nieuwe voorspelling stage 8 - Aigurande Super-Besse Sancy 189 km, 9 Juli
1. Jerome Pineau
2. Phillipe Gilbert
3. Alexander Vinokoerov

Big30
8 juli 2011, 22:11
Etappe 8:

1. Evans
2. Gilbert
3. Mollema

Dacht ik eerst!


Maar nu:
1. Evans
2. Contador
3. A. Schleck

The Saint
9 juli 2011, 00:36
Etappe 8:

1. LL. Sanchez
2. T. Voeckler
3. A. Kolobnev

Jetliner
9 juli 2011, 00:55
Diep in de nacht, wat later dan verwacht arriveert de nieuwe sportbestuurster (http://www.youtube.com/watch?v=I0DV4yHz6FQ) in het rennershotel.
Een gedurfde keuze? IJsbeerke-Jetliner is een team dat het alternatief niet schuwt. Persoonlijk vinden wij het een verrukkelijke keuze, stond al jaren op ons verlanglijstje.
Ze kan morgen meteen aan de slag.

Peter020
9 juli 2011, 08:22
Etappe 8 (zaterdag 9 juli):

1. C. Evans
2. A. Contador
3. A. Vinokourov

Big30
9 juli 2011, 12:36
Vandaag moeten denk ik de Klassement renners voor het eerst (een beetje dat wel) in hun kaarten laten kijken. Tis niet een zware bergetappe wel een lastige etappe in het middel gebergte. Zal wel weer een groepje voor op zijn met laten we hopen Johnny die nog wat punten kan sprokkelen. Ik denk dat de finale toch door de klassement renners wordt gemaakt met wat coureurs die zo'n aankomst en rit aankunnen.

Voor Mollema is de achterstand die hij gisteren opliep niet zo slecht want nu krijgt die misschien wat vrijheid in een ontsnapping. Ik denk dat Alberto niet in zijn hok zal blijven, hij moet wel om tijd terug te winnen.

Jetliner
9 juli 2011, 13:00
De machtigste jukbeenderen uit de popgeschiedenis krijgen controle over één van de meest illustere wielerploegen in het peloton.
Met mevrouw Harry aan het roer zal dit team verder evolueren naar een moderne onderneming die hier stempel drukt op de marketing rond professionele sport.
Neen, het mag geen uit de hand gelopen farce worden. En gekker moet het beslist niet worden! Daar zal Jetliner himself op toezien.

Tot en met Parijs loopt de wekker elke ochtend om 6 uur af. Debbie stroopt de mouwen op, alsof ze een sceptische tank gaat reinigen. Want al ogen de cijfers goed, deze equipe is een rattennest. Schiet vooral niet op de pianist.

Eerste vaststelling die mevr. Harry doet: de constructie IJsbeerke-Jetliner is één grote verliesput. De boekhouding is zo transparant als de achterkant van een koe.

Aan het hoofd staat een uitgebluste soullegende zonder affiniteit met welke sport dan ook. Systematisch moeten de zaken hier aangepakt worden!
Op straffe van mevr. Harry schrijft Stevie Wonder het volgende perscommunicé uit: 'Ik, Stevie Wonder, verontschuldig mij voor eerder gedane uitspraken aan het adres van de heer Johannes Maas uit Eijsden, die ooit een Touretappe won in Brussel. De heer Maas is een toonbeeld voor de wielersport. Hij verdient ons aller respect.'
Wonder gromt wat in de trant van "ouwe vlaai" terwijl hij nukkig het berichtje op z'n braille klavier trommelt, maar dat wil z'n nieuwe collega (zeg maar gerust supervisor) niet gehoord hebben.

Het eerste bedrijfsongeluk is bijna een feit wanneer de gewezen frontvrouw van Blondie in het gangpad van de bus bijkans achterover slaat over een lege sherryfles die Stevie had laten slingeren. Of zijn dat vierkante flessen?

Debbie voert een aantal nieuwigheden door in de routine. Voortaan moet iedereen zelf z'n bed opmaken. Kamermeisjes leiden de aandacht van de corebusiness af. Het is een gezamelijke verantwoordelijkheid om de tourbus netjes te houden. Pleisters, injectienaalden, kapotjes, bebloede kompressen voortaan in de vuilnisbak. Sherryflessen netjes naar het containerpark.
Met de bergen in het verschiet zal er ook straf geschreven moeten worden. Wie onnodig lang in de bus blijft zitten, moet 's avonds een aantal pagina's overschrijven uit Lebensansichtens des Katers Murr. Dirk De Wolf, die zich indertijd een half uur achter een koeienstal verschool om buiten de tijdslimiet binnen te komen en dan lekker naar huis te mogen, zou vandaag geen verhaal meer halen.
Wie verzaakt aan z'n opdrachten in de koers mag zich ook aan een sanctie verwachten, in geschreven zij het in een andere vorm.

Debbie trekt willekeurig een kast open en vindt daar warempel Sylvester Stallone. John Rambo, wat doet die hier nog?? Sly was toch eergisteren hier? Hier moet écht eens opgerommeld worden! Met enige tegenstrubbelen wordt Rocky Balboa op het vliegtuig naar LA gewerkt.

Ook stelt Debbie vast dat Paulus de Boskabouter ondergewaardeerd blijft binnen het team. Het aardmannetje zit na het soigneren van de fietsen eenzaam in z'n caravan. Paulus heeft nog een ouwe videorecorder van Panasonic en een schap vol (PDM)videobanden met lesbische- en andere variëteiten van porno. Daarop zit-ie zich hele avonden af te rukken. Ander tijdverdrijf kent-ie niet. Naast het fietsen wassen heeft hij niks om handen. De koers interesseert 'm geen hol. Hij spreekt de Franse taal niet om 's avonds nog een stapje in de wereld te zetten.
'Paulus is eenzaam en kwijnt weg' vindt Debbie, die niet te beroerd is om als een moederkloek deze organisatie onder haar vleugels te nemen. Paulus heeft een compagnion nodig, dan fleurt hij helemaal op. Vrouwtje Theelepel zal hem gezelschap komen houden. Naaidoos èn morele steun en toeverlaat. Debbie denkt aan alles. 'We moeten ook zorg dragen voor de mens, en niet alleen voor het materieel en de prestaties', is haar devies.

Wanneer komen we eindelijk eens aan fietsen toe? We blijven de ontwikkelingen voor u volgen!

Rolliman
9 juli 2011, 13:06
Contador muß noch nichts tun. Seine Etappen kommen noch im Hochgebirge. Da kann er locker 2 Minuten und mehr gut fahren. Außerdem ist er gegenüber Schleck der weitaus bessere Zeitfahrer. Im Moment hat Contador keinen Grund um anzugreifen. Heute oder morgen werden Astana, Sky und Radioshack was machen müssen. Wobei Radioshack mit klöden immer noch nen Trumpf hat.
Wenn Contador eine Schwäche hat, dann ist das bei langen Abfahrten. Da hat Nibali beim Giro gezeigt, dass man Contador dort Minuten abnehmen kann.

Big30
9 juli 2011, 13:28
Contador muß noch nichts tun. Seine Etappen kommen noch im Hochgebirge. Da kann er locker 2 Minuten und mehr gut fahren. Außerdem ist er gegenüber Schleck der weitaus bessere Zeitfahrer
Stimmt was du sagst. Er wird sich zeigen um da vorne da bei zu sein. Wenn er Zeit nehmen kann er wird es tun. Aber das wird nicht so sein wie es in die richtige Bergen. Da geht es um Minuten hier noch nicht. Heisst mehr Presenz zeigen und das wird er tun. Grosse unterschiede wird es Heute nicht geben.

Sphinx
9 juli 2011, 16:45
Top 3 etappe 8:

1. Alberto Rui Costa
2. Philippe Gilbert
3. Cadel Evans


Tussenstand
1. The Saint 55pt
=. Peter1966 55pt
=. Picasso 55pt
2. Sphinx 50pt
3. Big30 35pt
4. Scoobert 30pt
=. The Giz 30pt
5. Tiga 5pt
6. De Rest 0

Sphinx
9 juli 2011, 17:02
Contador hoefde idd niets te doen, maar deed dat wel op het laatst. Gewoon om te laten zien, "ik ben er nog Schleckjes." Wel heel apart dat Andy Schleck en Cadel Evans van tactiek wisselden vandaag. Normaal is Evans degene die alleen reageert en zich in een bepaald wiel vastbijt (vandaag deed Andy dat bij de Condor). Nu begint Evans sinds zijn etappeoverwinning toch de schroom wat af te werpen en gaat zelf terwijl Contador en Schleck gezellig de benen testen. Gilbert tweede achter Rui Costa, ik zelf had het voorspeld, Jo Maas niet. Die leverde zojuist mopperend een paar flessen Zeller Grafschaft af die hijzelf weer van Thomas De Gendt had gewonnen. Maas vondt dat Johnny zijn bollentrui niet kon verdedigen, de Gendt was het daar niet zo mee eens. Helaas rijdt morgen een Amerikaan van Nederlandse afkomst in dat tricot.

Ook voor Gesink was het een slechte dag vandaag al, eerst op de Croix St. Robert, waar hij lostte en weer terugkwam en daarna op de klim naar Superbesse, waar hij 1m26 verloor. Hij houdt nog wel de leiding in het jongerenklassement, waar Rein Taarmea ondanks wéér een lekke band toch naar twee klom. Een tip straaljagert, ga nou eens eerst een goede, nuchtere, niet al te veel aan porno verslaafd zijnde mechanicien zoeken, stuur de goede man/vrouw naar de plaatselijke fietsenmaker en sla daar een paar GOEDE rijwielen in, want dit is gewoon zonde. Oh en Denis Galimzimov wil een handtekening van je nieuwe koersdirecteur, had iets met moreel (http://www.youtube.com/watch?v=ahGxiSV_LH0) te maken

Big30
9 juli 2011, 22:01
Zoals ik al zei bij Gesink had ik geen goed gevoel en nu nog minder. De val, de hoogstestage wie zal ut zeggen. Morgen maar aanklampen en hopen dat ie niet meer tijd verliest en dan maandag de wonden likken. Hoop dat ie er door komt en zoals het heet Parijs is nog ver, 2100km zei Andy net bij Kareltje. Zou me niet verbazen als Gesink maandag op zal geven en dan moeten we Mollema (er gaat niets boven Groningen!) maar spelen. Heeft ook wat meer kloten dan Gesink en misschien ook wel meer talent. Dan moet ie maar voor de top5 gaan.

Knap wat Gilbert deed, had ik niet verwacht en mooie overwinning van die Portugees, we herdenken Agostinho en vervloeken alle honden op het parcours. Evans had ik niet zo sterk verwacht staat ook niet in mijn top5. Alberto lijkt (nog?) niet in supervorm en de broertjes?
Maar eens afwachten tot de eerste echte berg etappe. Dan zullen de mannen van de jongetjes worden gescheiden!

Jetliner
10 juli 2011, 12:50
Gisteravond had Mart Smeets een sappige anekdote over het team De Kova.
Dat reed in de jaren '70 één keer mee in de Tour. Madame De Kova was een hoerenkast en de ploegvoorstelling werd daar gehouden, met alle egards eromheen :smile2:
De renners hadden roze pakkies aan en bakten er helemaal niks van :roll3:
"En de dames stonden langs de weg" :wink:

Hierover heb ik dit artikel (http://cyclingart.blogspot.com/2008/01/save-this-last-dance-for-me-madame-e.html) gevonden. Een stukje wielerfolklore.

Jetliner
10 juli 2011, 13:57
Het Blondie-effect laat zich meteen gelden.
Gisteren was er eindelijk een IJsbeerke mee met de ontsnapping, in de persoon van Zingle. Die hadden we stilaan zien afglijden, maar dankzij Debbie heeft hij een tweede adem gevonden. Ook heeft ze Devenyns ingefluisterd dat hij niet te verlegen moet zijn om zich in de frontlijn te wagen. Monfort bloeit stilaan op en Gadret houden we nog achter de hand voor de bergen.
Niemand moet voorlopig straf schrijven. Tenzij misschien...

Deborah gaat op de deur van Paulus de Boskabouter's caravan kloppen. Wat heeft Rein toch aan z'n fiets hangen? Taaramae staat afgetekend op kop in het lekke bandenklassement! Het is iedere dag hetzelfde liedje. Je gaat haast geloven dat er sabotage in het spel is. De kopman hoort over het bèste materiaal te beschikken, Paultje! Zorg dat Rein nu eindelijk eens aan fietsen toekomt in plaats van te moeten jongleren met wielen. Paulus knort dat hij er wel naar zal kijken. Maar Paulus is afgeleid door andere bezigheden...

Paulus heeft de lesbische porno afgezworen en is nu helemaal bezeten door z'n bijzit, z'n vlam Vrouwtje Theelepel. Hij wil niet teveel in detail treden, maar de seks... for-mi-dabel! Gisteravond na het werk zijn ze voor 't eerst stevig in mekaar gevlogen. Je weet hoe dat gaat, zo'n eerste keer. De stukken vlogen er vanaf, zoals ze in Vlaanderen zeggen. Vrouwtje Theelepel, de geile loeder, brak het ijs door te beginnen tongen als een woelrat. Vervolgens daalde ze smakkend af naar de lagere regionen waar Paulus' knoert al aardig richting sterrenhemel gericht stond. Schacht en ballen werden door 't Vrouwtje onderworpen aan een top-notch pijpbeurt. Haar kleine muisje was inmiddels ook kliedernat geworden en dus liet Paulus het blad van z'n tong over die harige pruim manoeuvreren, alsof Lassie gretig een gevallen ijsje van het asfalt likt. Gillend, de lakens tot een prop samenknijpend in haar vuistjes kwam Vrouwtje Theelepel klaar. (Het was voor haar ook al een poosje geleden). Vervolgens neuken (ZC!) in de diverse standjes. Bij het paardje-ju kon Paulus haar tieten monsteren, lang, rimpelig en slap, maar met tepels hard als drop. Onder het schokken bij het lepeltje-lepeltje donderde een schilderij met een paddestoel van het haakje aan de deur. Het vrouwtje stootte bij het spreiden van 'r benen in V-pose ook de koffiezetmachine van het aanrecht. Barst in de kan. Geen koffie morgenochtend. Collateral dammage heet dat.
'Contador! Contador wint de Tour!' kermde Paulus terwijl hij z'n kleine nakomelingetjes in een finale pose in Vrouwtje Theelepel's gulzige mondje liet vloeien. Tot de laatste druppel zoog ze met smekende oogjes het kabouterknaapje leeg. Vervolgens lagen ze verzadigd, in de gloed van elkaars lichaam naar het plafond van de caravan te kijken, zacht de blauwe rook van een Gitane inhalerend.

Vrouwtje Theelepel beloofde dat als Paulus de fietsen goed verzorgt en de ploeg een tweede ritzege behaalt, ze haar goede vriendin Smurfin zal uitnodigen voor een lesbisch trio in de caravan. Waauuwww... daar droomt toch iedere man, kleiner dan 0,5 meter van! Grote Smurf, eat your heart out!

De stapel pornobanden, door Debbie in beslag genomen zijn inmiddels in veilige handen bij Stevie Wonder. 'Die zal ze toch niet bekijken' schatte Harry in.
Stevie bekijkt ze niet, maar beluistert ze wel... Met geluid, de broek op de enkels en wat fantasie kom je ook een heel eind. Mannen, een eind een tijd van huis weg maken er het beste van.

Vandaag het Centraal Massief. Wie daar overheen moet zal niet lachen.

Scoobert
10 juli 2011, 14:39
Tour belofte vandeBroeck en ook Vinokourov letterlijk uit de Tour gevallen....zo blijven er maar weinig van mijn favorieten over. Ook Wiggins al thuis sinds paar dagen.....

Geesink, dat gaat het echt niet worden ...helaas maar waar

sofaking
10 juli 2011, 15:14
Tour belofte vandeBroeck en ook Vinokourov letterlijk uit de Tour gevallen....zo blijven er maar weinig van mijn favorieten over. Ook Wiggins al thuis sinds paar dagen.....

Geesink, dat gaat het echt niet worden ...helaas maar waar

Het wordt elk jaar erger. (Zelfs een dode dit jaar, remember ?) Zou men niet beter terug op stalen fietsen koersen, met normale banden, zodat de maximum snelheid gereduceerd wordt tot 35km/u ? Er zouden al een stuk minder ongelukken gebeuren. De competitie blijft gelijk en dat is toch het belangrijkste in wielerwedstrijden ? Het gaat er toch niet om om snelheidsrecords te breken ?

Picasso 1
10 juli 2011, 15:41
Een compleet drama dit jaar met al die valpartijen. Nu twee potentiele podium renners, Vinokourov en J. vd Broeck, die zich lelijk verwond hebben bij een valpartij en de tour vroegtijdig hebben moeten verlaten. Eerder ook al potentiele podium renner Van Gesink lelijk gevallen evenals zijn ploegmaat Garrate. Contador is inmiddels ook al 3 keer gevallen.
Ook andere jaren waren er veel valpartijen maar het verschil is dat klassementsrenners daar nauwelijks bij betrokken waren.

Sphinx
10 juli 2011, 15:46
Zucht... er wordt idd weinig gelachen vandaag. Vino in het ravijn met een kapotte heup, VDB2 breekt alles in zijn schouder. Txurukka weg, Zabriskie weg, Poels afgestapt. Ze worden neergemaaid als werd er met een Uzi op geschoten, ratatata: Carbon, carbon het is karton, de stalen fietsen terug wenn ich bitten darf!

Vooraan tenminste wat succes, want Voeckler en Hoogerland vochten op de bollentrui. Hoogerland won met 22 punten tegen 15 voor Voeckler. Die heeft de Vakantieploeg weer in de pocket

Scoobert
10 juli 2011, 15:59
Zucht... er wordt idd weinig gelachen vandaag. Vino in het ravijn met een kapotte heup, VDB2 breekt alles in zijn schouder. Txurukka weg, Zabriskie weg, Poels afgestapt. Ze worden neergemaaid als werd er met een Uzi op geschoten, ratatata: Carbon, carbon het is karton, de stalen fietsen terug wenn ich bitten darf!

Vooraan tenminste wat succes, want Voeckler en Hoogerland vochten op de bollentrui. Hoogerland won met 22 punten tegen 15 voor Voeckler. Die heeft de Vakantieploeg weer in de pocket

En als ze zelf niet vallen, dan worden ze gewoon van de weg gereden door officiele auto's....tjemig zeg die Hoogerland vloog echt de prikkeldraad in....hij schijnt weer op de fiets te zitten

Picasso 1
10 juli 2011, 16:00
Inmiddels zijn er ook idioten die niet auto kunnen rijden er wielrenners omver rijden. Nu Hoogerland tegen de vlakte omdat zo'n idioot in een Tour organisatie auto besluit op een veels te nauwe weg wielrenners voorbij te zoeven.

The Giz
10 juli 2011, 16:11
Echt schandalig wat er in de Tour gebeurt. Wat die bestuurder van die Tour auto flikte...
Heel erg jammer voor Hoogerland, hij reed fantastisch en nu dit. Hij fietst wel weer, maar het is gewoon shit.

Sphinx
10 juli 2011, 16:15
nou krijg je dus wel de gekke situatie dat alles en iedereen op hem moet wachten, want hij kon nog naar het podium. Zucht... hopelijk redt hij het, want ik wil dit niet zomaar weggemoffeld zien worden.

vrije jongen
10 juli 2011, 16:28
Hopelijk is ie op tijd binnen (waarom heeft ie geen helper?), hij heeft zijn bergtrui dik verdiend.

ps worden de touretappes een beetje uitgezonden in de clubs (bv GT), ik zit op de dag van de Alpe d'Huez rit in een club en wil het op zich wel zien allemaal.

MichelJ
10 juli 2011, 16:31
ps worden de touretappes een beetje uitgezonden in de clubs (bv GT), ik zit op de dag van de Alpe d'Huez rit in een club en wil het op zich wel zien allemaal.

In LR lag bij de receptie wel een A4'tje over de Tour. Heb het niet gelezen, maar verwacht wel dat het daar uitgezonden wordt.

MichelJ
10 juli 2011, 16:36
Hier de beelden:

http://nos.nl/video/255082-tourauto-rijdt-johnny-prikkeldraad-in.html

sofaking
10 juli 2011, 16:44
Hier de beelden:

http://nos.nl/video/255082-tourauto-rijdt-johnny-prikkeldraad-in.html
Video not found or access denied.
Hier kan ik het wel zien.
http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-France/article/detail/1290579/2011/07/10/Volgwagen-rijdt-Flecha-van-de-sokken.dhtml

Gewoonweg schande.
Wil de tour ook zijn dode in navolging van de giro ?

Sphinx
10 juli 2011, 17:09
pfff, Dju-nog-e-weg wat een puinzooi weer. Deze racebeerjury kan zich ineens goed voorstellen waarom er in het peloton angst heerst voor het Centraal Massief, er gebeurt verdomme altijd iets. Gilbert kan bij Lotto zijn borst nog natmaken, want hij is ineens de enige kopman. Vino's ploeg is nu totaal onthoofd met de kopman in de lappenmand en de reservekopman in een vormcrisis. De Vakantieploeg mag wat deze racebeerjury betreft een aanklacht indienen wegens poging tot doodslag en vluchtmisdrijf :mad: In de tijd dat Rooks, Theunisse, Zoetemelk en Maas reden was er nog niet eens een helmplicht, en toch is er tegenwoordig veel meer kans om te vallen.

Voor de Rabo's zag het er iets beter uit. Gesink handhaafde zich na aanvankelijke moeilijkheden toch in de groep en Luis Leon Sanchez wint een belangrijke etappezege, want hij stijgt ineens naar plek twee achter Thomas Voeckler. Er zijn al mensen in de media en of fora die de kopman van Europcar op willen hangen aan de hoogste boom (goh wat emotie doet met een normaal mens) maar wat had ie dan moeten doen. 15 minuten wachten om te kijken of alles goed is, soms? Natuurlijk niet!! Eerder had hij ook een niet-aanvalsverdrag met Johnny, de een de bollen, de ander het geel. Jammer dat het zo gelopen is. Sterkte aan zowel Rabo als de Vakantieploeg

Jetliner
10 juli 2011, 18:35
Heerlijke reactie van Johnny na aankomst.
Blij met de bollen en het leven. Geen wrok of niks.
"Het eerste wat ik dacht was: doorrijen... maar dan kijk je naar jezelf.... mja, ik heb diepe snijwonden.
Alles is hier netjes georganiseerd, maar zulke ongelukken kunnen gebeuren. Ze hebben het echt niet met opzet gedaan."
Toprenner en fijne kerel :blume:

The Giz
10 juli 2011, 20:36
Heel bewonderenswaardig dat hij op deze manier kon reageren na wat hem is overkomen.

Respect!

Big30
11 juli 2011, 19:26
Tsja onze Johnny. Inderdaad bewonderenswaardig hoe die met de val is omgegaan. Het was natuurlijk een schande dat ie werd aangereden maar we moeten denk ik ook weer niet overdrijven. Een peleton van bijna 200 man gaat op pad, duizenden volgers, honderden auto's en vele motoren in koers, we willen niets missen, veel etappes worden live uitgezonden, een kilometers lange reclame caravaan. Programma's over de tour op vele zenders, elke krant een tourtoto etc.

Het had niet mogen gebeuren maar als je zo'n spektakel organiseert in deze omvang kan het bijna niet anders of er gebeuren soms ongelukken. Dat was in het verleden al zo en dat zal niet snel veranderen zolang we de Tour allen zo leuk en aardig vinden.

Soms gaat het gewoon mis, renners zijn vaker aangereden, auto's en ook coureurs in het ravijn beland, toeschouwers aangereden, renners overleden.

De karavaan gaat door. Saint Johnny is nu onze held en kan nu al vette criterium contracten tekenen, een aantal favorieten ligt eruit (ook niets nieuws), Gesink lijkt er door te komen en nog niets is beslist.
Donderdag over de Tourmalet en de slotklim naar Luz-Ardiden begint de tour eigenlijk pas.

Jetliner
11 juli 2011, 19:33
Er is een oud-Vlaams spreekwoord dat zegt: wie zijn gat scheurt aan de pinnekesdraad, moet op de hechtingen zitten.

In dit geval 11 in de bil en ook nog een paar gevaarlijk dicht bij de pezen aan de knie.

Jansen
11 juli 2011, 19:40
Er moeten nu betere afspraken gemaakt worden met de auto's die er tussen mogen komen.
Vandaag heeft de directie al maatregelen aangekondigd t.o.v. de sponser en tv wagens, zei mogen niet meer naast de renners komen en alleen op stukken waar een groot gat is van meer dan 3 minuten en inhalen alleen onder begeleiding.

Johnny is nu wereld nieuws en bekend als de prikkeldraad man maar Johnny was al bekend onder de kenners en de renners hij heeft al de Vuelta en de Giro's gereden en ook klassiekers deze jongen is 27/28 jaar dus een echte prof en een winners mentaliteit had hij ook al voor hij viel.
Zonder deze val had hij al vele punten bij elkaar gefietst dus het is een krachtige en mentale doorzetter.
Ik hoop dat hij Parijs haalt en nog eens lekker met een kopgroepje ver vooruit zit.
Ja nu zijn we allemaal Johnny fans en ik hoop dat Geesink ook eens iets meer strijder gaat worden omdat de Rabo renners vaak te lief en te afwachtend zijn
wat ook de schuld van de ploegleiders is ( te veel rekenen,Afwachten en te veel in de watten leggen)

Voor mij is nog steeds nummer 1 A. Sleck

RAUL7
11 juli 2011, 19:41
Het eerste dopinggeval in de Ronde van Frankrijk is een feit: Alexandr Kolobnev (Katusha) moet de Tour verlaten nadat hij in de eerste Tourweek positief testte op hydrochloorthiazide. Dat is een vochtafdrijvend middel dat gebruikt kan worden om dopinggebruik te maskeren...

http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-France/article/detail/1291141/2011/07/11/Kolobnev-test-positief-in-Tour.dhtml

MichelJ
11 juli 2011, 19:42
PARIJS - De eerste dopingzondaar in de Tour de France is mogelijk betrapt. De Russische renner Aleksandr Kolobnev zou positief hebben getest op een 'maskerend en urine-afdrijvend middel'. Dat meldt L'Equipe.................................

http://www.telegraaf.nl/telesport/10179755/__Kolobnev_test_positief__.html

Sphinx
11 juli 2011, 20:03
Het eerste dopinggeval in de Ronde van Frankrijk is een feit: Alexandr Kolobnev (Katusha) moet de Tour verlaten nadat hij in de eerste Tourweek positief testte op hydrochloorthiazide. Dat is een vochtafdrijvend middel dat gebruikt kan worden om dopinggebruik te maskeren...

http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-France/article/detail/1291141/2011/07/11/Kolobnev-test-positief-in-Tour.dhtml

Kijk aan, precies dat middel waarop in de vorige Vuelta de halve Xaobeco-ploeg positief testte, including een zekere Ezekiel Mosquera, die nu voor Vacansoleil fietst....

Big30
11 juli 2011, 20:12
Bij een dopingcontrole moet je plassen en wat heeft ie gebruikt? Ja een plaspil :biggrin:! Inderdaad daarmee maskeer je gebruik van doping, ook dit zal wel nooit veranderen in de tour. Lijkt veel op een vergelijkbaar maskeringsmiddel Probenecid dat Delgado in de tour van 1988 gebruikte, hij werd alleen niet gepakt omdat het nog niet op de UCI lijst stond.

L'histoire se répète.

Jetliner
11 juli 2011, 20:58
Jammer genoeg heeft ook IJsbeerke-Jetliner averij opgelopen in de brokkenetappe van zondag...
De stoel van Frederik Willems blijft voortaan leeg aan tafel. De kok is al verwittigd om vanavond een patat minder te schellen.

Tijdens zijn herstel kan Frederik op een farm in Australië courgettes gaan plukken. Dat hoort bij de nazorg aan de coureurs. Stevie Wonder heeft ook een moestuin bij 'm thuis in Harlem, maar hij ziet er liever zelf op toe hoe z'n prei en trostomaten floreren. Daar moeten geen rennerspoten aanzitten.

Vandaag kunnen de troepen verpozen en de wonden likken. Ons team heeft niet zo veel wonden te likken of dingen om over te bezinnen. Het plukt de dag.
Jetliner himself heeft een vat Kriek-Lindemans uit Bels laten overkomen. Boasson Hagen heeft de lachers op zijn hand door zich als geheelonthouder te outen. In de zomer koersen en in de winter langlaufen, maar geen druppel drank aanraken! Schrijf Edvald al maar op als kanshebber voor nog een ritzege. Je kan er gif op innemen dat hij het opnieuw probeert.
Luis-Leon Sanchez, de winnaar van gisteren kwam per vergissing de eetzaal binnen. Had zich duidelijk van hotel vergist.
Luis, waar kom jij nou vandaag?
'Euh, ik kom uit Spanje...'
Uit de kroeg kwam-ie!
(Toon Hermans-geintje)
Misschien kwam hij stiekem solliciteren voor een plek in het IJsbeerketeam van volgend jaar, qui saura.

Deborah Harry vindt dit een uitgelezen dag om vooruit te blikken. 'Jongens, zullen we 'ns een strijdplan voor de bergen bedenken?' Ja, laten we gaan pottenbakken en aan teambuilding doen, ouwe taart.
Stevie loopt niet te hard van stapel. Hij vindt het moment gekomen om terùg te blikken. Hij had maar wat graag Damiano Cunego in het team gehad, maar dat plan moesten we laten varen toen we de vraagprijs van de Kleine Prins voor ogen kregen. De oud-Girowinnaar ware zeker geen onverantwoorde keuze geweest, hij maakt goeie kans op een top 10 in Parijs. Daar hangt een prijskaartje aan vast, maar wij blijven low fare, met maximale lol.
Met Johnny Hoogerland heeft Wonder intussen een haat-liefde-band. De botersmokkelaar viel net buiten de shortlist van IJsbeerke en is nu een plaag door iedere dag voorin te zitten en met alle publiciteit te gaan lopen die voor ons team had kunnen zijn. Over de Vakantiegangers moeten we van Wonder al helemaal onze waffel houden. 'Die gasten gaan aan de haal met al mijn reclame. Je reinste broodroof.'

Debbie vindt dat we niet sikkeneurig moeten worden over gemiste kansen. 'Wacht maar tot wij onze Johnny (Gadret) in stelling brengen! Hè Johnny?....... Johnny? Waar is...'
John is even naar de nachtwinkel om een slof sigaretten en een pak energizers. John is op van de zenuwen, nu hij weet dat heel Frankrijk èn het YBF de heldendaden op zijn debet gaan afschrijven. Kan die Voeckler niet een deel van de verantwoordelijk voor zich nemen?

Thomas (De Gendt) vindt de Kriek-Lindemans naar nog smaken. Hij was nochtans de enige in de ziekenboeg. Van de losse onderdelen onder z'n leden is al dagen geen sprake meer. Wie weet maakt hij zich nog nuttig in de komende ritten.

Iemand een lekkere tas (kop NL) koffie? Debbie stelt de enorme barst vast in de koffiekan. Die moest er gisteren aan geloven bij het wilde tête-à-tête tussen onze monteur en z'n naaidoos.

Ook Paulus heeft een dagje vrij, dat hij kan besteden aan zijn nieuwe hobby: seks. Wat een onverzadigbare nymfomane is dat Vrouwtje Theelepel zeg, Jezus Maria Jozef! Aan de telefoon had Paulus het erover met z'n maat Beertje Colargol. Die zei meteen 'wacht, ik kom af!'
Een uur later laten ze gedrieën te neuken tegen de sterren op. De caravan op de parking van het rennershotel schommelden over en weer. De vering kreeg het te verduren. Het hotelpersoneel sprak er schande van! Ik zal me maar beperken tot de minst smeuige details, maar Beertje Colargol is niet vies van een sandwich en een creampie er bovenop. Zoveel appetijt in zo'n wollig lijfje. Vrouwtje Theelepel heeft 't naar verluid ook graag Doppel Anal, met een kabouterpikkie en een berenlul een ideaal combo!
De videorecorder en de koffiezet staan nu om veiligheidsredenen in de tourbus, om ruimte te scheppen voor het minnespel van de kleine fictiefiguren. Allemaal lief en mooi, maar hopelijk verzaakt Paulus niet aan z'n werk van monteur.
Wat moet dat zijn als straks de Smurfin erbij komt!

Is het bier op en zijn de benen van zeemleer? Zullen we morgen eindelijk over fietsen praten?

Big30
11 juli 2011, 21:52
http://www.youtube.com/watch?v=XMpjWxsPXOE&feature=related

Advies van Johan Derksen, Johnny come home!

Sphinx
11 juli 2011, 22:21
Go Johnny Go Go! (http://www.youtube.com/watch?v=rxBzPCgZeMk)

Big30
13 juli 2011, 17:11
Na de 2 zogeheten tussen etappes van vandaag en gisteren gaat de Tour morgen dan echt beginnen. De klassieke klim van de Tourmalet en de slotklim naar Luz Ardiden. Men moet met de billen bloot.

Voorspelling:

stage 12 - Cugnaux Luz-Ardiden 211 km, 14 Juli

1. Evans.
2. Andy
3. Frank

Willem2
13 juli 2011, 17:15
Na de 2 zogeheten tussen etappes van vandaag en gisteren gaat de Tour morgen dan echt beginnen. De klassieke klim van de Tourmalet en de slotklim naar Luz Ardiden. Men moet met de billen bloot.

Voorspelling:

1. Evans.
2. Andy
3. Frank

Onzin natuurlijk....
1. wordt een baskje uit die oranje formatie
2. Andy Schleck
3. Contador zonder vlees

Wanneer worden die prijzen eigenlijk verdeeld..... of is Parijs nog ver :)

Big30
13 juli 2011, 17:25
Onzin natuurlijk....
Wanneer worden die prijzen eigenlijk verdeeld..... of is Parijs nog ver :)
Voorspellingen mag tot voor de Start worden gewijzigd! Dat zal ik zeker nog doen. Contador zit nu aan een lekkere steak van Mexicaans Rundvlees hoorde ik net.

MichelJ
13 juli 2011, 17:36
Aangezien gokken hier niets kost:

1 Casar
2 Basso
3 Sanchez

Een fransoos moet toch op quartoze julliet winnen.

Peter020
13 juli 2011, 18:30
Etappe 12 (donderdag 14 juli):

1. A. Contador
2. A. Schleck
3. C. Evans

Jetliner
13 juli 2011, 19:02
Gisteravond geen nieuws uit het IJsbeerkekamp, wegens aardse verplichtingen van de geldschieter/cosmopoliet/raketgeleerde en virtuoos Jetliner, zonder wie het hele project IJsbeerke-Jetliner, een eigen YBF-ploeg in de Tour, onmogelijk was geweest.

Jullie hebben niet veel gemist. Stevie Wonder heeft vanop de pot geroepen dat het wc-papier op is en Deborah heeft de renners instructies gegeven over het bed opmaken, wat wel en niet bij de bonte was mag en ook nog wat tafelmanieren bijgebracht.
In de koers hebben jullie zelf gezien dat Devenyns in een bloedvorm zit ('die heeft de benen voor ritwinst', aldus Michel Wuyts) en dat Daniel Oss een ontiegelijk stukje kan knallen in de finale. Daarvoor hebben we die gasten ingehuurd. Het waren ook deze beiden die zich de Kriek-Lindemans het best hadden laten gevallen op de rustdag.

Wat staat er vandaag op het menu? Een bezoek van Imca Marina. De zangeres wil de renners 'ns lekker verwennen. Met haar kookkunsten welteverstaan. Verwennerij met pijpbeurten zou Vrouwtje Theelepel voor 'r rekening kunnen nemen, maar dat pijpmondje is nogal nauw en de meeste renners zijn tamelijk zwaar voorzien van gerei. Oss heeft een enorme paardenlul.
Imca Marina gaat dus lekker voor ons koken :plapper: Zeven steaks Criquielion (biefstuk met champignonsaus en rijst) komen op tafel. Krachtvoer voor de bergen.
Een steak Bert Boekhouder in Clenbuterolboter? Hey, het zijn renners, geen deeltjesversnellers! We voorzien atleten, geen paarden met astma.
Zeven steaks Criq, komen eraan.
Zéven couverts jawel.... Met zovelen zijn ze nog over, nadat John Gadret vanochtend met geen stokken uit zijn bed te krijgen was.

Onze troef voor de bergen voelde zich op de rustdag al gebrouilleerd over de nakende lasten op zijn nek en vandaag gooide-ie de handdoek in de ring door zichzelf te gijzelen op de kamer :nee:
Debbie heeft nog vruchteloos op 'm proberen in te praten, bij de deur van z'n kamer.
'John, kom NU uit die kamer! Als je niet als de bliksem in je koerspak schiet, dan rij je volgend jaar nièt meer mee, hoor je!'
Geen gehoor bij de oud-cyclocrosser.
Stevie kwam dan op de deur bonzen. 'John, je bent ontslagen, gesnopen! Zoek maar een ander team!'
De Fransoos geeft er de brui aan en dat is eigenlijk de grootste tegenvaller tot hiertoe, behalve dat de minibar van het huidige hotel niet uitgerust blijkt met borrelnootjes met samoeraikruiden.

Volgend jaar moet er iemand bijkomen die aardig kan klimmen. Namen zijn nog niet genoemd. Intussen is het geen geheim dat IJsbeerke-Jetliner een oogje heeft op Peter Sagan, de Slowaakse sprinter. Die is nog betaalbaar en zit worstvol belofte.

Dit team maakt zich op dit forum niet populair doordat het er de komende etappes alles aan zal doen Robert Gesink uit die witte trui te lichten. Alles... behalve, toevallig uitzwenken voor een uitstekende boomstronk, mind you. 51 seconden, dat is speelbaar. Dat waren ook de nul tellen waartegen Boasson een week lang heeft zitten aankijken.

En hoe is het met Paulus, vragen jullie je natuurlijk af :smoke: Nou, goed hoor. Heeft z'n zaakjes mooi op orde als mechanicien.
Paulus zit nu part-time in de pornoindustrie. Wat de komst van het Vrouwtje al niet vermag. Samen met Beertje Colargol legt-ie al z'n sessies met Vrouwtje Theelepel vast op video. Dat gaat van de toonbank als zoete broodjes, porno met action figures. Hij verdient een centje bij en komt zelf ook nog aan z'n gerief. Wat wil je nog meer? Nog meer? Fietsen die perfect afgesteld zijn, bijvoorbeeld.... De tubes zingen het tenminste al uit tot de finish.

Het leven in low budget: je bent blij met een dooie mus.

Sphinx
13 juli 2011, 20:13
Tja, deze racebeerjury zit zich wel af te vragen hoe nu verder. Over plek twee of drie ben ik wel zeker, maar welke Fransman zal proberen de rit te winnen nu Gadret naar huis is? Men hoopt natuurlijk op Voeckler, maar ik niet.

Voorspelling Quatorze Juilliet:
1. Jean Christophe Peraud
2. Samuel Sanchez
3. Cadel Evans

Scoobert
13 juli 2011, 21:01
Etappe 12 (donderdag 14 juli):

1. A. Schleck
2. C. Evans
3. R. Ruygh

Big30
13 juli 2011, 21:55
1634

De schoonheid van een hoogte profiel van een Tour etappe, heerlijk!

Picasso 1
13 juli 2011, 21:59
1. Contador
2. A. Schleck
3. Samuel Sanchez

Zolang de ketting van Schleck stuk blijft gaan heeft Contador geen biefstukje nodig.

Sphinx
13 juli 2011, 22:06
Tip, picasso (en overigen die alleen "Sanchez" opschreven). Er doen er wel twee mee: Samuel Sanchez en Luis Leon Sanchez. Ik vrees dat het telraam in de war gaat raken als niet duidelijk is welke Sanchez er bedoelt wordt.

Picasso 1
13 juli 2011, 22:11
Tip, picasso (en overigen die alleen "Sanchez" opschreven). Er doen er wel twee mee: Samuel Sanchez en Luis Leon Sanchez. Ik vrees dat het telraam in de war gaat raken als niet duidelijk is welke Sanchez er bedoelt wordt.

Thanks, ik heb maar tegelijkertijd ook de A. weggehaald bij Contador want er is maar één teller en die maakt deze tour elk telraam overbodig :rofl:

Sphinx
13 juli 2011, 22:30
Grinnik, nog sterker, is Contador niet Spaans voor teller, telraam of rekenaar? (meende zoiets opgevangen te hebben van een collega)

Picasso 1
13 juli 2011, 22:42
Grinnik, nog sterker, is Contador niet Spaans voor teller, telraam of rekenaar? (meende zoiets opgevangen te hebben van een collega)

Grinnik, jij hebt me door :biggrin:

The Saint
14 juli 2011, 07:31
Etappe 12

1. C. Evans
2. A. Schleck
3. F. Schleck

Jansen
14 juli 2011, 16:31
Mijn bericht met de winnaars van vandaag is verdwenen ?

A. Sleck S. Sanschez A.Contador Evans

Big zoek is uit waar dat bericht is gebleven ? heb ik dezelfde tijd vermeld als Vulkanstrasse vandaag.

Peter020
14 juli 2011, 16:33
Als je Janßen heet ben je uitgesloten van deelname.

Big30
14 juli 2011, 16:43
Big zoek is uit waar dat bericht is gebleven ? heb ik dezelfde tijd vermeld als Vulkanstrasse vandaag.
Is denk ik niet door gekomen. Weet wel dat ik gisteren dacht ik als eerste mijn voorspelling plaatste ... .

Was wel een mooie etappe maar eigenlijk zijn we nog niet veel wijzer geworden. Gesink had ik al afgeschreven, voor het podium lijken de Slekjes, Contador en Evans de grote kanshebbers en Cunego en Basso zijn nog in voor de top-5. Vragen en constateringen blijven:

- Is Frank echt beter dan Andy?
- Zegt het wat het kleine verlies van Contador?
- Dat Sanchez won viel wel een beetje te verwachten, snelle Jelle verbaasde en bevestigde.
- Knap van Voeckler wat ie deed was net iets boven verwachting.
- In de finale stonden alle favorieten er alleen voor dat maakt het wel zo leuk.
- Wat lag er in die bocht na de eerste Col?
- Op de camping in Bareges was nog plaats die in Luz St. Saveur leek als altijd tijdens de Tour weer complet.
- Parijs is nog ver.

Kortom nog niets beslist!

trigootje
14 juli 2011, 17:09
Leuke kerel die Vanendert....
verfrissend interview na de etappe...

Topprestatie...

Sphinx
14 juli 2011, 19:07
"omschakelen" leek wel het juiste woord van vandaag. Rabo moest omschakelen van klassement naar aanvallen, alleen Ten Dam pakte het op. Lotto was VDB al kwijt, Gilbert liet zich een paar keer goed zien, maar het was Snelle Jelle uit Neerpelt die het beste kon omschakelen. Keurig gedaan die 2e plaats. Sammy Sanchez hoefde alleen maar op te schakelen, want zijn ploeg wilde hier winnen; 10 jaar geleden namelijk won Roberto Laiseka, de man die er toen al als een opa uitzag, in Luz Ardiden. En helaas voor mn klassement klopt ie Jelle in de sprint.

Voor de Nederlandse ploegen was het even pas op de plaats. Jo Maas keek het lachend aan toen Johnny aanviel: "Die gaat zich zelf tegenkomen." Niet lang na Johnny sprong trouwens Kreuziger weg, de man die nog opzichtig naar bondgenoten zat te hengelen de afgelopen dagen. Uiteindelijk moest Johnny onder zijn harde tempo afhaken. Helaas, toch leuk geprobeerd. Nu even geen stomme dingen doen (niet te veel althans) gewoon Rob Ruygh uit Heerlen de kastanjes uit het vuur laten halen en af en toe eens meespringen. Zoals iemand op Eurosport zei: Chuck Norris kijkt tegenwoordig voor het slapengaan in zijn kast, of Johnny Hoogerland er niet in zit ;)

Voor de Rabo's lijken de kansen op het klassement nihil. Gesink eraf, LL Sanchez eraf, alleen Ten Dam ging goed mee en trok maar meteen in de aanval, het slechtste wat je kunt doen is doelloos rondrijden. De Ysbeerke-JL formatie pakt helaas niet de witte trui, troef Rein Taaramea heeft dan wel de lekkenbandenvloek aan Peter Velits overgedaan, maar hij kwam op de laatste klim een irritant grote boze wolf (http://www.youtube.com/watch?v=9lhDlw8lx-s) met een hamer tegen. Het wit is op de Franse feestdag in Franse handen: Arnold Jeanneson (die we op het werk hebben geadopteerd en Arne Jansen (http://www.youtube.com/watch?v=q3VxEAGuYsk) hebben genoemd :biggrin:)


Top 3 etappe 12:
1. Samuel Sanchez
2. Jelle Vanendert
3. Frank Schleck

Tussenstand

The Saint 65
Picasso 60
Peter1966 55
Sphinx 55
Big30 45
Scoobert 30
The Giz 30
Jansen 10
Tiga 5
Willem2 5
MichelJ 5
Johnny Bravo 0
uurtje 0

MichelJ
14 juli 2011, 19:42
shit krijg ik nog punten ook. ik had gegokt op l.l. sanchez.

Jetliner
14 juli 2011, 20:21
De IJsbeerkekopman had het wit voor het oprapen maar kreeg een "okje" in het zicht van de meet. Deborah had 'm nochtans op het hart gedrukt om tijdig z'n boterhammetjes met tonijnsla te nuttigen. Uitgenast en bleek weggetrokken kon-ie wel een teug wodka from the land of the wolf gebruiken. Zo wit als permafrost was-ie.
IJsbeerke-Jetliner heeft Amerikaanse ploegleiders, maar een Belgische stamvader, dus wordt er rond 4 uur naar gewoonte 'koffie gedronken'. Het is geen toeval dat je je rond dat tijdstip wel 'ns in volle finale van een koers bevindt en alle reserves zijn dan maar best aanspreekbaar.

Imca Marina mocht vandaag mee in de volgwagen en deelde de lunchzakjes uit. Misschien heeft ze dat van Rein aan een Fransman langs de kant gegeven. Die was natuurlijk blij als een kind, ook met het stokbrood, de fles wijn, de camembert en Le Figaro die hij uit de caravaan kreeg toegestopt.

Voor morgen krijgt de kopman een boerenbruin, stroopwafels, Gelderse rookworst en een doosje Pilchards mee.
En lauwe thee, dat fameuze elixir van Joop zou zomaar 'ns kunnen uitwerken op eeuwige beloftes.

Normaliter moest er vandaag straf worden geschreven, volgens de principes van mevr. Harry.
Scribenten van dienst Oss, Hagen en Zingle kwamen maar net voor het koud worden van de soep binnen, maar kregen clementie van de gewezen Blondie-frontvrouw. Het is een zware dag voor ons allen geweest. Alsof er ooit andere dagen zouden zijn.

Stevie Wonder begint er van lieverlede zin in te krijgen. 'De bergen zijn er! Voel je ze, hoe het op en neer gaat?' Eindelijk wordt hij wat reliëf gewaar. Hij gaat er zowaar bij swingen.
Debbie voelt wel hoe het op en neer gaat. BONK, een bobbel onder de wagen, terwijl ze de berg afrijdt naar het dorpje Luz.
'Wat was dat, die schok?' vraagt Stevie.
Debs kijkt in de achteruitkijkspiegel. 'Ik geloof dat dat Chuck Norris is, daar op het asfalt'
'Doorkarren' beveelt Wonder.

Vanavond geen bal populaire met allerlei rare gasten in het hotel. We gaan het eindelijk eens over wielrennen hebben. Over mannen die hard door Frankrijk fietsen, dixit Smeets.
Morgen weer een boterham van hetzelfde. Hartige soep in het luchpakket van de renners. En iets om te lezen in de bus.

Goedemorgenallemaal
15 juli 2011, 10:40
Is denk ik niet door gekomen. Weet wel dat ik gisteren dacht ik als eerste mijn voorspelling plaatste ... .

Was wel een mooie etappe maar eigenlijk zijn we nog niet veel wijzer geworden. Gesink had ik al afgeschreven, voor het podium lijken de Slekjes, Contador en Evans de grote kanshebbers en Cunego en Basso zijn nog in voor de top-5. Vragen en constateringen blijven:

- Is Frank echt beter dan Andy?

Frank is denk ik de slimste van de twee, de ideale wegkapitein voor Andy.... Zonder Frank, of ie nu wel mee doet of net als vorig jaar wegens uitvallen op de achtergrond blijft, nu ja, niet nergens maar ik vermoed niet meer dan een zeer verdienstelijke ronderenner. Nee zeg maar goed want niveau top 3 op 5 is ie altijd wel en dan ben je wel goed denk ik..



- Zegt het wat het kleine verlies van Contador?

Nee, totaal niet als het op zichzelf zou staan, maar met de eerdere verliezen die hij heeft geleden?
Ik vlak hem zeker niet uit, het is met overwinningen in alle drie de grootste rondes op dit moment toch de grootste ronderenner van alle deelnemers. En als je ondanks JB en LA toch een Tour weet te winnen ben je mentaal ook ijzersterk. Maar alles opgeteld, 4 minuten is wat veel denk ik. Hij moet dan een ijzersterke tijdrit en twee ijzersterke bergetappes rijden. En de twee andere moeten ook wat pech (en dan bedoel ik geen majeure valpartij natuurlijk maar wat klein oponthoud) krijgen. Niet eerlijk? Contador heeft zijn pech en de andere voeren er wel bij ook al gehad dus waarom niet. Het hoort er bij, en het hoort er bij dat je mentaal sterk genoeg bent om daarna door te knallen.


- Dat Sanchez won viel wel een beetje te verwachten, snelle Jelle verbaasde en bevestigde.

Als het bevestigt verbaast het niet, als het verbaast is er niks te bevestigen geweest.


- Knap van Voeckler wat ie deed was net iets boven verwachting.
verbaast me niet, wie herinnert zich niet de tranen van geluk toen bij boven verwachting zijn vorige gele trui avontuur in de bergen met een dag of zo wist te rekken?


- In de finale stonden alle favorieten er alleen voor dat maakt het wel zo leuk.

Ze stonden er alleen voor en ze stonden er voor het merendeel ook!


- Wat lag er in die bocht na de eerste Col?
geen idee



- Parijs is nog ver.
Het nadert


Kortom nog niets beslist!
helemaal waar

Goedemorgenallemaal
15 juli 2011, 21:29
Nou dat was me weer wat. Lars Boom er uit.
Ik heb altijd het idee bij de tour, op Menchov na, dat de Rabo ploeg eigenlijk altijd wat verlkeerd doet in de voorbereiding.

Jetliner
15 juli 2011, 21:38
Eindelijk is er ook plaats voor heroïek in de Tour. Onze debutant Zingle heeft vandaag een smak gemaakt in de afdaling van de Aubisque en is moederziel alleen en geblutst binnengedruppeld, toen de rest al bijna aan het toetje begonnen was (vanavond Pêche Melba). Romain zou straf moeten schrijven, maar gezien de omstandigheden zal mevrouw Harry de jonge Waal ontzien. Windels en een kus van de ploegbazin zijn z'n loon van een pijnvolle aankomst. Onmiddellijk na de val was Stevie Wonder in het braillewoordenboek op zoek gegaan naar de betekenis van 'heroïek'. Je kan als ploegleider niet geinformeerd genoeg zijn.

We spreken niet graag voor andermans winkel, maar Boom en Klöden hebben de pijp aan Maarten Ducrot gegeven. Het wordt nu toch héél stil aan tafel in het team van Bruyneel. Straks zijn ze met te weinig om te kaarten.

Aan de tafel bij IJsbeerke niets dan montere gezichten, dat spreekt. Alles loopt op wieltjes en de machine draait retegesmeerd.
Rein zat er gister nog wat pips bij na z'n hongerklopje, maar de wodka from the land of the wolf houdt 'm op scherp. Die witte trui is zo stilaan het dark horse van de equipe aan het worden.
Zoals een kip op een pier (worm NL) zit te ogen, blijft Boasson azen op een nieuwe ritzege. Immers: de Smurfin had als toemaatje een lesbische show beloofd met Vrouwtje Theelepel, met Paulus de Boskabouter als bevoorrechte deelnemer, die kleine gelukzak. De coole gasten krijgen altijd alle chickies.

De zusjes Maywood (http://www.youtube.com/watch?v=x_W5CwXasD8) hebben dan wel jaren met mekaar overhoop gelegen, maar komen in het rennershotel nog 'ns dat dansje doen waar een kabouterhart als dat van Paulus wild van tekeer gaat. Paulus heeft van Dr. Caligari het advies gekregen om niet overdreven enthousiast door deze weken te rennen. Fietsen poetsen, elke dag orgie, uit z'n plaat gaan op Maywood... Wordt dat niet wat veel voor een muizenhartje als dat van ouwe Paulus? De Tour is zwaar, maar niet iedereen heeft het hart van een Daniel Oss. Die verteert dit alles overigens fluitend en eet altijd het toetje van Paulus op, nog voor die met z'n korte armpjes bij het buffet kan: 'Nou is er alwéér geen riz condé meer! Ik weet niet wie hier bezig is, maar jullie zijn een stelletje vreetberen met z'n allen!' :motz:
Paulus moet blijven knokken om zich te laten gelden binnen het team, wat een opgave blijft als je kleiner bent dan 30 cm.


Morgen het vreselijke Plateau de Beille en de tactiek van Deborah is zo klaar als een klontje: iedereen krijgt het verbod om in de bus plaats te nemen. Die Lebensansichtens des Katers Murr liggen dreigend op het schap in de tourbus. Wie meer dan een half uur verspeelt kan beginnen kribbelen! Dat is buiten de verzachtende omstandigheden van lelijke malheur gerekend. Voor wie vanaf een kwartier achterstand oploopt is er ook geen chocoladefontein meer bij de chariot met desserten. De Tour is tenslotte geen vakantieuitstap. Het gezelschap mag daar zo nu en dan 'ns aan herinnerd worden, naar de bescheiden mening van deze Straajagert, die op instemming van de ploegleiding kan rekenen.

Stevie Wonder maakt het naar omstandigheden goed. Hij weet z'n uitbarstingen te bedwingen, zolang er maar niet gesproken wordt van Vakantiegangers of geitenhoeders uit Yrseke. Ook is de soullegende twee kilo bijgekomen van de chocolademousse, elke avond aan het buffet. Aan adviezen en know-how, van doktoren of professoren in de wielrennerij enigerlei, heeft Wonder het schijt. Hij weet heus wel waar hij mee bezig is. Om ter snelste naar Parijs en na elke etappe zo rap mogelijk die bergen af naar het hotel, voor de amuse-gueules bij het diner. Als ze recht uit de oven komen kraken ze nog een beetje en druipt het sausje er langs de kant af, muhaaahh!

Morgen, als het vee zonder hangen of wurgen de stal heeft bereikt, zal Debbie Harry echte vol-au-vent klaarmaken, met frieten en een goeie Jupiler. Belgische weelde.

En overmorgen rijden we naar... Montpellier. Een darling van Jetliner zag daar het licht :luvlove: en de enterpreneur/chief officer himself zal er persoonlijk op toezien dat dagsucces van een IJsbeerke aldaar bewerkstelligd zal worden, zoals dat met ondernemerszin netjes gecommuniceerd wordt.
Vannacht wordt in alle geledingen van de formatie onrustig geslapen en dat is deels de verdienste van Maywood: #Late at night, early in the morning light, you can see, see them all#

Peter020
16 juli 2011, 21:14
Etappe 15 (zondag 17 juli):

1. M. Cavendish
2. A. Greipel
3. T. Farrar

Big30
16 juli 2011, 22:28
Etappe 15:

1. Cavendish
2. Farrar
3. Greipel

Wou net kijken wanneer er weer een voorspelling moet komen! Ik ga dus uit van een sprint net als P1966 maar hoop op een vluchtersgroepje met Westra en Terpstra. Eigenlijk denk ik ook dat Greipel bij een sprint op 2 eindigt maar ja ik gok dus nu maar strategisch.

uurtje
16 juli 2011, 22:43
1. Cavendish
2. A Schleck
3. Rojas

Sphinx
17 juli 2011, 01:24
etappe 15:

1. Cavendish
2. Greipel
3. Rojas

Picasso 1
17 juli 2011, 05:20
Etappe 15

1. Cavendish
2. Rojas
3. Hushovd

The Saint
17 juli 2011, 07:08
Etappe 15

1. Cavendish
2. Petacchi
3. Greipel

Scoobert
17 juli 2011, 08:26
Etappe 15

1. Cavendish
2. Greipel
3. Rojas

Sphinx
17 juli 2011, 11:35
Overigens nog gefeliciteerd aan de Belgen hier, niet alleen een Plan A (Van den Broeck), een Plan B (Flip Gilbert), maar een Plan C meegenomen naar de Tour. Snelle Jelle Vanendert was eigenlijk als meesterknecht voor Gilbert en VDB2 meegegaan, maar met VDB2 in het ziekenhuis kon hij nu voor eigen kans gaan, en hij pakt meteen een overwinning plus de bergtrui. Over het klassement valt weining te zeggen, wie op een veldslag hoopte zal teleurgesteld zijn geweest met een schermutseling waarbij alleen Andy een paar secondjes terughaalde. Voeckler houdt het geel, waarschijnlijk tot in de Alpen. En als ze zo blijven pokeren, kan het zelfs tot de tijdrit duren voor ze hem inhalen.

Goedemorgenallemaal
17 juli 2011, 12:42
Overigens nog gefeliciteerd aan de Belgen hier, niet alleen een Plan A (Van den Broeck), een Plan B (Flip Gilbert), maar een Plan C meegenomen naar de Tour. Snelle Jelle Vanendert was eigenlijk als meesterknecht voor Gilbert en VDB2 meegegaan, maar met VDB2 in het ziekenhuis kon hij nu voor eigen kans gaan, en hij pakt meteen een overwinning plus de bergtrui. Over het klassement valt weining te zeggen, wie op een veldslag hoopte zal teleurgesteld zijn geweest met een schermutseling waarbij alleen Andy een paar secondjes terughaalde. Voeckler houdt het geel, waarschijnlijk tot in de Alpen. En als ze zo blijven pokeren, kan het zelfs tot de tijdrit duren voor ze hem inhalen.
Als ze blijven pokeren en Voeckler is de vierde hond (als drie honden vechten om een been, gaat de vierde er mee heen) en die neemt opeens een jump, en de andere drie blijven na elkaar kijken en denken "we pakken je wel met de tijdrit" dan zou V. zomaar in Parijs in het geel kunnen staan, zo lang is die tijdrit nu ook weer niet. En wat zou het spannend zijn als we op de dag van de etappe naar Parijs een secondenverschil zien, dan moeten de toppers zelf aan de bak voor een ontsnappinkje...

Gilbert??? Tja, hij heeft eigenlijk actief twee kansen van ploegmaats om zeep geholpen maar goed dat is voor een deel natuurlijk winnaarsmentaliteit en topsport. Alleen als je wilt dat je ee ploeg hebt die voor je werkt moet je dat afdwingen, door resultaten en door gedrag.
Die hand in de lucht bij een overwinning van Greipel, zijn opmerking van gisteren
Gilbert: "Ik ben nu blijer dan met mijn eigen zege" het klinkt mij te gemaakt na de eerdere daden.
misschien oprecht to inkeer gekomen maar toneelspelen past veel beter bij een winnaarsmentaliteit.

Wat zou het leuk zijn als RP voor deze tour nog eens op het forum zijn vergelijkingen zou spuien, dan zou het heel levedig worden :D.

Ik ga mij niet uitlaten op top drietjes voor de eindoverwinning maar de grootste kanshebber is in mijn ogen nog steeds Evans, op de tweede plaats (in de kansberekening) nog steeds Contador en nummer drie, ik zag Andy als de derde mogelijkheid maar zet hem nu gedeeld derde met .... Voeckler.

Sphinx
17 juli 2011, 15:23
Deze racebeerjury geeft na twee weken koers ook meer voor Evans kansen dan eerst. Die Wk-titel in Zwitserland is toch ergens goed voor geweest zo lijkt het. Alleen dan moet hij zich wel niet helemaal klem rijden in de tijdrit toen hij zich door Carlos "de muis" Sastre liet afbluffen. Ik vrees namelijk dat Voeckler indien hij het Geel dan nog heeft zoiets voor elkaar krijgt. Wat heet, zelfs Rasmussen reed een top15 tijdrit in de gele trui (het doet er even niet toe dat toen wss de halve top10 gedrogeerd was, da's maar een detail :biggrin: )

Big30
17 juli 2011, 18:21
Blijft een vreemde Tour die eigenlijk nog steeds niet is begonnen. In de beide bergetappes was het meer een schaakspel en werd er wat afgetast en deelden de Slekkies wat spelden prikken uit maar dat had niets met een aanval te maken.

Het zal gaan tussen de broertjes en Evans en Contador met zo lijkt het Evans licht favoriet maar eigenlijk kun je pas wat zeggen na de eerste zware Alpen Etappe. Maar ja als ze die gekke Fransman niet uit de Gele trui rijden. Hij blijft verbazen ook al omdat ie op het laatst nog wel een mannetje bij zich heeft. Kan me niet voorstellen dat ie de tijdrit in het geel begint als dat wel zo is en hij nog een klein minuutje over heeft ja dan kan het gek lopen maar op de Galibier zal die wel moeten lossen denk ik.

Jammer dat ik de #1-2 van vandaag goed had, zag liever dat Terpstra die ik in de vlucht tipte vooruit was gebleven, zelfs met Gilbert hadden we eindelijk eens een klein dagsuc6je.

Picasso 1
17 juli 2011, 18:33
Blijft een vreemde Tour die eigenlijk nog steeds niet is begonnen. In de beide bergetappes was het meer een schaakspel en werd er wat afgetast en deelden de Slekkies wat spelden prikken uit maar dat had niets met een aanval te maken.

Een schaakspel wordt gespeeld wanneer de krachtsverschillen niet zo groot zijn of in elk geval de klassementsrenners dat zelfvertrouwen niet hebben (als ik de ploegleiding was dan zou ik dit jaar de renners placebo-doping geven :rolleyes:). Wel jammer want we kregen daardoor hele tamme berg etappes op de Pyreneeën met als gevolg dat een hele grote groep renners rustig samen met de klassementsrenners mee bergop konden.

Big30
17 juli 2011, 18:38
Een schaakspel wordt gespeeld wanneer de krachtsverschillen niet zo groot zijn of in elk geval de klassementsrenners dat zelfvertrouwen niet hebben
Yep ik doe ook niets af van de prestatie van Jelle maar hij mocht gaan omdat ie geen gevaar vormde voor het klassement. Maar goed je moet er wel eerst bij zitten en dat deed ie knap en hij maakte het mooi af. Maar als er echt gereden was had ie het niet gehaald denk ik.

In schaaktermen kunnen de Slekkies nog een opofferings zet doen.

Picasso 1
17 juli 2011, 18:50
In schaaktermen kunnen de Slekkies nog een opofferings zet doen.

Dan moeten ze wel erg zeker zijn dat Contador kan en wil aanvallen, want anders geven ze de Tour weg aan Evans.
Ook Contador kan op deze manier meeschaken; afwachten totdat de Schlecks aanvallen (ze zullen moeten vanwege Evans) zich aan hun wiel vast plakken en zo gezamenlijk met de Schlecks tijd op Evans pakken (en na het bord van Andy op te hebben gegeten eventueel zelf ook proberen te gaan), om vervolgens het kleinere verschil met Andy Schleck in de tijdrit recht te trekken. Het zou op deze manier wel een erg saaie tour worden met daaraan contrasterend een erg spannende finale.

Big30
17 juli 2011, 19:00
Ik denk inderdaad dat Contador zo denkt of eigenlijk Riss, die zegt ook de Slex moeten aanvallen om tijd op Evans terug te winnen. Contador kan zo profiteren van een aanval van de broertjes om wat op Evans terug te winnen en dan in de tijdrit toe te slaan.

Er komen nog een paar mooie alpen ritten, althans als je naar het profiel kijkt, maar het wordt pas echt leuk als er gestreden wordt dat is helaas tot nu toe nog niet zo geweest.

Sphinx
17 juli 2011, 19:12
Leuk om te zien hoe stereotypes bevestigd werden vandaag. Klein groepje vooruit, mag heel lang door, eentje blijft erover, wint niet de etappe, wel de strijdlustprijs. Al hadden ze wel verdomd veel moeite vandaag. Ik denk dat als die idioot van FDJ gewoon had overgenomen Gilbert en Marcato het misschien nét had gehaald.

Top van etappe 15:
1. Mark Cavendish
2. Tyler Farrar
3. Alessandro Petacchi


Tussenstand:
The Saint 100
Big30 95
Picasso 90
Peter1966 90
Sphinx 85
Scoobert 60
The Giz 30
uurtje 30
Jansen 10
Tiga 5
Willem2 5
MichelJ 5
Johnny Bravo 0

Scoobert
17 juli 2011, 19:24
Voor etappe 18 wacht ik nog even, want anders vallen ze nog uit voor het zover is..........mijn halve ploeg zit al thuis of ligt in het ziekenhuis pfff.....:hammer:

CLUBSPORT
17 juli 2011, 20:09
ben benieuwd of Contador nog zover verbeterd dat ie mischien in de alpen nog wat kan proberen , maar ik betwijfel het .
als deze impasse in de alpen ook gehandhaafd blijft dan krijgen de fransen mischien eindelijk weer een tourwinnaar en wie had dat vooraf gedacht .

Goedemorgenallemaal
17 juli 2011, 20:24
Yep ik doe ook niets af van de prestatie van Jelle maar hij mocht gaan omdat ie geen gevaar vormde voor het klassement.

Tja, als je zo redeneert kun je Boogerd op La Plagne en nagenoeg alle NL overwinningen op de Alp, de traditionele ontsnappingen met een klein groepje tot het einde in dee tussenetappes (met vandaag als uitzondering) ook als "ach ze waren geen bedreiging" afdoen.
Verreweg de meeste bergetappes worden gewonnen door iemand die er voor het eindklassement niet toe doet.

Sphinx
17 juli 2011, 20:29
Grappig dat je dat zegt, GMA. Vanavond gaat Andere Tijden Sport over zo'n "ach-die-vormt-geen-bedreiging" overwinning: Peter Winnen in 1981 op Alpe d'Huez (22.00u Ned1)

Big30
17 juli 2011, 20:40
Tja, als je zo redeneert kun je Boogerd op La Plagne en nagenoeg alle NL overwinningen op de Alp, de traditionele ontsnappingen met een klein groepje tot het einde in dee tussenetappes (met vandaag als uitzondering) ook als "ach ze waren geen bedreiging" afdoen.

Dat is ook zo! Zo zit het wielrennen nu eenmaal in elkaar, vorm je geen bedreiging voor het klassement zul je eerder de zegen krijgen om te ontsnappen. Overigens de meeste bergetappes zijn gewonnen door klassement renners na echte strijd dat gold bv. voor de Alp overwinningen van onze Joop, Kuiper, Rooks. Alle Nederlandse overwinningen op de Alp (op die van GJT na) werden behaald door renners die op dat moment nog meededen voor of de eindzege of het podium. Dat maakt hun prestatie juist groter!

Boogerd had nooit op La Plagne gewonnen als ie voor het klassement meedeed maar dat doet niets af aan zijn prestatie. Wielrennen is rekenen in het begin van de Tour kan een vluchters groepje met renners die niet voor het klassement wel eens wegraken een klassement renner pakt men terug. Soms laten renners zich ook bewust op achterstand zetten om zo meer kans te hebben met een ontsnapping mee te kunnen gaan.

The Saint
17 juli 2011, 21:12
Het is zielig zoals de Schlecks rijden/aanvallen: denken ze nu echt dat ze na een demarrage van welgeteld 100m kunnen inschatten of de anderen aan het kraken zijn: natuurlijk gebeurt dat niet direct: je moet een tijdje een hoog tempo aanhouden na die demarrage en daarna ga je vlug merken wie à bloc zit of eraf moet.
Op Luz-Ardiden was Frank duidelijk de beste: had hij zijn aanval wat vroeger gedaan en vooral doorgetrokken, dan waren er zeker grotere verschillen geweest: Evans kon niet rapper anders was hij meegeweest en Contador al helemaal niet. Als je merkt dat de anderen op Luz Ardiden het lastig hebben, moet je in die rit het ijzer smeden terwijl het heet is.
Op Plateau de Beille was Andy de beste, maar zelfde opmerking als voor Frank: doortrekken na die demarrage! Frank was duidelijk de minste die dag. Andy had zeker de mogelijkheid om tijd te pakken maar als je weigert het tempo hoog te houden na een demarrage, dan koers je wel heel dom.
Ik begrijp ook niet dat de ploegleider van de Schlecks zijn renners zo laat rijden/aanvallen en al zeker de opmerking van Andy niet:" Plateau de Beille is niet veeleisend genoeg om het verschil te maken..." : waren zijn woorden na de koers. Tja... commentaar overbodig.
Als het waar is wat Contador zegt dat hij elke dag beter wordt, dan moeten ze vooral wachten om de rekening gepresenteerd te krijgen van de Spanjaard.


Was Vandenbroeck er maar bij, die ging tenminste aanvallen én doorrijden zoals in de dauphiné....

Ik hoop dat Voeckler wint, maar het wordt wellicht Evans....

Picasso 1
17 juli 2011, 21:41
Het is zielig zoals de Schlecks rijden/aanvallen: denken ze nu echt dat ze na een demarrage van welgeteld 100m kunnen inschatten of de anderen aan het kraken zijn: natuurlijk gebeurt dat niet direct: je moet een tijdje een hoog tempo aanhouden na die demarrage en daarna ga je vlug merken wie à bloc zit of eraf moet.

Zo heeft Andy Schleck vorig jaar ook gereden en mede vanwege dat rijgedrag greep hij toen naast het geel. Ook dit jaar is hij extreem defensief bezig, wat naar mijn mening geen winnaarsmentaliteit is. Ik denk dat een Contador in topvorm zeker had aangevallen in de Pyreneeën en nu van de Schlecks de kans krijgt om in betere vorm in de Alpen de defensieve houding van Andy dit jaar opnieuw af te straffen.

Goedemorgenallemaal
18 juli 2011, 15:57
Ik begrijp ook niet dat de ploegleider van de Schlecks zijn renners zo laat rijden/aanvallen en al zeker de opmerking van Andy niet:" Plateau de Beille is niet veeleisend genoeg om het verschil te maken..." : waren zijn woorden na de koers. Tja... commentaar overbodig..
Ik heb ff de namen van ploeggleiders gegoogled en ik denk dat er in de ploegleiding van saxo een stuk meer ervaring is. En om op Andy te reageren, wat is dan wel veeleisend genoeg? In de "we gaan Contador pesten"-tour heeft Lance juist op vlakke etappes een paar keer toegeslagen.

vrije jongen
18 juli 2011, 20:31
Ze zijn nu bij Tour du Jour een rondleiding door Sauna Diana te geven!

Jetliner
18 juli 2011, 22:06
Ik heb ff de namen van ploeggleiders gegoogled

Ook Wonder en Harry, naar ik aanneem :plapper:

Het is zo rustig rond de IJsbeerkeformatie dat de grote baas zich op andere activiteiten kan concentreren.
Zo nu en dan vind ik het nodig 'ns tussenbeide te komen. Bijvoorbeeld naar aanleiding van een onrechtmatig interview.

Ik zet de verrekijk aan voor een ontspannen avondje televisie en wat ziet mijn chief officer-oog?
Thomas De Gendt zit te kleppen in het live leutprogramma bij de heer Vannieuwkerke, vergezeld van de heer Helmut Lotigiers :nee:
Onze Thomas De Gendt! Op dit onstichtelijke uur. Vandaag wordt er geacht te slapen! Die jongen moet herstellen!
Waarom moet de leiding van IJsbeerke van derden vernemen dat z'n renners zich lenen voor televisioneel vermaak? :mad_6:
De VRT mag eerstdaags een factuur met de auteursrechten ontvangen, plus aangerekende onkosten voor het verlies van nachtrust :motz:
En op Thomas liggen de Lebensansichten des Katers Murr te wachten, als tuchtmaatregel.

Orde, netheid en tucht, daar staan wij voor. Positieve uitstraling van ons product, als IJsbeerke zijnde naar het publiek toe.
Misschien een idee om volgend jaar driebanden te gaan sponsoren.

Zondag heeft Jet Daniel Oss persoonlijk gesommeerd om mee te dingen naar de dagprijs in Montpellier.
Op de Manx Express staat geen maat, maar in de massasprint spreekt IJsbeerke tenminste een woordje mee.

Het wit is op het Plateau van schouders veranderd, maar hangt alweer niet rond de schouders van een IJsbeerke. Boehoe-oe dark horse :asshole:

En die gasten van Saxo zijn eersteklas koekenbakkers, aldus nog Stevie vanuit de canapé, met een lijfgeur en restanten shoarma op schoot.
Debbie heeft bij wijze van intermezzo een advies voor ze. (http://www.youtube.com/watch?v=jO5VV5PISHU)

Ik denk dat ik maar eens lessen mediatraining ga inlassen. En spindoctors in de arm nemen.
Zijn er goeie communicators op dit forum?

Goedemorgenallemaal
19 juli 2011, 00:07
Ze zijn nu bij Tour du Jour een rondleiding door Sauna Diana te geven!
die hadden ooit een wielerploeg

Willem2
19 juli 2011, 11:23
1. Sanchez
2. F. Schleck
3. Moncoutie
4. Contador
5. A.Schleck
6. C. Evans
7. Weert
8.Cunego
9. Vanendert
10. Hesjedal

Goedemorgenallemaal
19 juli 2011, 13:28
Uh Oh, daar gaan we weer
nusport.nl: Andy Schleck vreest afdaling Manse (http://www.nusport.nl/nieuws/2568932/andy-schleck-vreest-afdaling-manse.html)

AMSTERDAM - De afdaling van de Col de Manse van dinsdag boezemt Andy Schleck angst in. De top van de col ligt op twaalf kilometer van de meet in Gap.

Door de regen en wind kan de slotfase gevaarlijk worden, zo blikt de renner van Leopard-Trek vooruit in L’Equipe. “Hopelijk wordt de Tour niet in dit soort etappes beslist.”

Schleck haalt uit naar de organisatie. “Het is belachelijk dat de ASO zo’n gevaarlijke afdaling opneemt in het parcours. Als het regent, belanden er renners in het ziekenhuis. Ik heb deze route drie keer afgelegd op de training, het is heel link.”

In het klassement bezet de jongste van de Schleck-broers de vierde plaats, achter Thomas Voeckler, Frank Schleck en Cadel Evans.
© NUsport

Vorig jaar lopen mekkeren over de kasseien, nu dit weer.
Je kunt toch zeker je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden? Als het echt link is en je bent een meneer in het peloton dan spreek je gewoon af, we gaan als groep naar beneden in een gezapig tempo. Als je een meneer bent in het peloton luisteren ze naar je.

We kennen nog het resultaat van het gemekker over de kasseien. Ik vind en vond dat onzin, als het te link zou zijn zou de mooiste klassieker er niet overheen gaan. of tel de tour bestond alleen maar uit normale etappes, kassei etappes en een tijdrit, wat zou er gemekkerd worden als er opeens een heuveltje in het parcours zou zijn.

Goedemorgenallemaal
19 juli 2011, 15:55
Op Plateau de Beille was Andy de beste, maar zelfde opmerking als voor Frank: doortrekken na die demarrage! Frank was duidelijk de minste die dag. Andy had zeker de mogelijkheid om tijd te pakken maar als je weigert het tempo hoog te houden na een demarrage, dan koers je wel heel dom.
Ik begrijp ook niet dat de ploegleider van de Schlecks zijn renners zo laat rijden/aanvallen en al zeker de opmerking van Andy niet:" Plateau de Beille is niet veeleisend genoeg om het verschil te maken..." : waren zijn woorden na de koers. Tja... commentaar overbodig..
Zou hij zich deze worden nog kunnen herinneren???
Was deze Col de Manse veeleisend?

Klasse Evans!!!

The Saint
19 juli 2011, 16:34
Zou hij zich deze worden nog kunnen herinneren???
Was deze Col de Manse veeleisend?


Vandaag een interview gelezen met Andy Schleck tijdens de rustdag. Hij verklaarde nog over de rit naar Plateau de Beille: "Het zal mss een beetje hoogmoedig overkomen maar heel eerlijk, ik wou gewoon eens prikken om te kijken hoe en wie de reageerde, meer wou ik niet doen op die col, ik heb nooit de intentie gehad om vol door te gaan".

Big30
19 juli 2011, 17:02
De Tour is eindelijk begonnen! Nu de zomer nog :)! Hier de etappes waar nog voorspellingen voor gedaan moeten worden:

stage 18 - Pinerolo Galibier Serre-Chevalier, 21 Juli (Denk de zwaarste Etappe met 3 cols HC, aankomst voor het eerst op de Galibier, van Briancon tot de Lautaret niet zo zwaar brede weg voor de kenner daar kun je 39*17/19 rijden. Laatste 6-7km wel erg stijl naar de top van de Galibier)
stage 19 - Modane Valfréjus Alpe-d’Huez 109.5 km 22 Juli (De klassieker, zien we eindelijk eens een Nederlander winnen?)
stage 20 - Grenoble Grenoble 42.5 km, 23 Juli (individuele tijdrit)
stage 21 - Créteil Paris Champs-Élysées 95 km (De slot Etappe dus een eind sprint dus ... .)

n.b. Etappe 19 en 21 toegevoegd!

Goedemorgenallemaal
19 juli 2011, 17:03
Vandaag een interview gelezen met Andy Schleck tijdens de rustdag. Hij verklaarde nog over de rit naar Plateau de Beille: "Het zal mss een beetje hoogmoedig overkomen maar heel eerlijk, ik wou gewoon eens prikken om te kijken hoe en wie de reageerde, meer wou ik niet doen op die col, ik heb nooit de intentie gehad om vol door te gaan".

Ik denk nu, na wat overpeinzingen, dat het ook van Contador geen bewuste aanval was.
Ik denk dat de ervaren heer Contador het jonge broekie Schleck eens fijntjes wou leren dat geen een bergje geminacht dient te worden.
Dat het zo uitpakte was mooi meegenomen, al was het wat irritant dat die Australier het signaal verkeerd begreep.
Ik denk dat het niet eens de bedoeling was de jongeheer Schleck zo te laten schrikken, het was slecht een wijze les die misschien een paar telletjes op zou leveren.

Goedemorgenallemaal
19 juli 2011, 17:04
De Tour is eindelijk begonnen! Nu de zomer nog :)! Hier de etappes waar nog voorspellingen voor gedaan moeten worden:
Het weer, daar wagen we ons maar niet aan...

Big30
19 juli 2011, 17:26
Het weer, daar wagen we ons maar niet aan...
Hier niet maar in de Alpen wel! Denk dat de Gallibier wel bekommen kan worden, hoop ut ook, anders zie ik de kansen van Voeckler wel erg stijgen.
http://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Huez/4284405

Willem2
19 juli 2011, 17:56
De enige echte Thor heeft weer een etappe gewonnen :freu:

Big30
19 juli 2011, 18:01
De enige echte Thor heeft weer een etappe gewonnen :freu:
Noorwegen is traditioneel een echt fietsland dat zie je nu wel in de Tour :biggrin:. Nee neem dan Nederland, ik bedoel we doen eigenlijk voor spek en bonen mee, paar dagen in de bolletjes trui en af en toe mee in een ontsnapping daar moeten we het mee doen.
Sinds 2006 Weening in Gerardmer niets meer gewonnen, Gesink door het Ijs gezakt, Mollema ook niet in vorm. Er is maar 1 licht puntje Rob Ruijgh een Limburger nog wel, die kan misschien nog top-15 wie weet top-10 rijden en laten we hopen dat ie in de Alpen nog iets kan laten zien.

Wielertechnisch gezien zou er toch wel wat voor te zeggen zijn als Vlaanderen zich aan zou sluiten bij Nederland, al was het maar voor de duur van de Tour, winnen we ook weer eens wat in de Tour!
Jelle woont al in Hamont-Achel das al bijna NL is welbeschouwd een randgemeente van Eindhoven!

Sphinx
19 juli 2011, 18:06
Ik denk nu, na wat overpeinzingen, dat het ook van Contador geen bewuste aanval was.
Ik denk dat de ervaren heer Contador het jonge broekie Schleck eens fijntjes wou leren dat geen een bergje geminacht dient te worden.
Dat het zo uitpakte was mooi meegenomen, al was het wat irritant dat die Australier het signaal verkeerd begreep.
Ik denk dat het niet eens de bedoeling was de jongeheer Schleck zo te laten schrikken, het was slecht een wijze les die misschien een paar telletjes op zou leveren.

Hehe, het Noors Kampioenschap vooraan was leuk (Hesjedal is van oorsprong ook Noors), maar de BMC-mannetjes hadden dit opgezet. Eerst tempo gaan rijden en kijken of er iemand bijt. Ze vingen alleen geen snoek, ze vingen een haai! De Schlecks zullen zich nu wel voor hun hoofd slaan dat ze de Condor geen pijn hebben gedaan toen het kon. Dat Evans als mountainbiker goed kan dalen wist deze racebeerjury al, maar dat ie Sanchez eraf durft te rijden in de regen, petje af.

Willem2
19 juli 2011, 18:22
stage 18 - Pinerolo Galibier Serre-Chevalier, 21 Juli (Denk de zwaarste Etappe met 3 cols HC, aankomst voor het eerst op de Galibier, van Briancon tot de Lautaret niet zo zwaar brede weg voor de kenner daar kun je 39*17/19 rijden. Laatste 6-7km wel erg stijl naar de top van de Galibier)

1. Rigoberto Uran
2. Daniel Navarro
3. Alberto Contador
4. Frank Schleck
5. Damiano Cunego
6. Cadel Evans
7. Samuel Sanchez
8. Jelle Vanendert
9. Levi Leipheimer
10. Vladimir Karpets

stage 19 - Modane Valfréjus Alpe-d’Huez 109.5 km 22 Juli (De klassieker, zien we eindelijk eens een Nederlander winnen?)

Hier gaat een belg winnen en wel snelle Jelle.......... of staat ie eindelijk eens op Robert Gesink:
1. Jelle Vanendert
2. Samuel Sanchez
3. Alberto Contador
4. Frank Schleck
5. Cadel Evans
6. Andy Schleck
7. Levi Leipheimer
8. Kevin De Weert
9. Rein Taaramae
10. Egoi Martinez

stage 20 - Grenoble Grenoble 42.5 km, 23 Juli (individuele tijdrit)

1. Cadel Evans
2.
3.
4.

stage 21 - Créteil Paris Champs-Élysées 95 km (De slot Etappe dus een eind sprint dus ... .)

1. Mark Cavendish
2.
3.
4.

Jansen
19 juli 2011, 18:45
Op woensdag 20 juli

1. P.Gilbert
2. Mollema
3. Cavendish


Donderdag 21 juli

1. A. Schleck
2. A.Contador
3. C. Evans

Vrijdag 22 juli

1. S.Sanchez
2. A. Contador
3. A. Schleck

Zaterdag 23 juli

1. C. Evans
2.
3.


De rest pas als de bergen achter de rug zijn.

Zondag 24 juli

1. Cavendish
2.
3.


Eindstand tour 2011 ik blijf bij mijn uitslag van voor de toer.

1. A.Schleck
2. S.Sanchez
3.A.Contador

Grote namen uit het verleden waar ik zelf herrinneringen aan heb: L Bobet, F, Coppi,J Zoetemelk, gebr. de Vlaemingh G. Lemond, L.Armstrong, J.Ulrich

Rudi Altig, J.Anqetil, Poulidor, F.Gimondi, R.Pingnon, J. Jansen, C.Guimard. L.Herrera, L.Ocana,E. Merkx, P.Delgado, M.Indurain, L.Fignon,B. Hinault,

Top allertijden voor mijzelf.

1. J. Anqetil
2. M. Indurain
3. B. Hinault
4. P.Deldago
5. L. Ocana
6. E. Merkx
7. A. Contador

Ik heb een zwak voor de Spanjaarden omdat dit voor mij altijd mooie strijders waren en niet de rekenaars uit Amerika
Dat heb ik ook met de motor mannen uit Spanje en Italie maar ook uit Australie.

Big30
19 juli 2011, 18:58
Willem2, voor de rit is top-3 voldoende maar mocht je van de top-10 er 8 goed hebben heb je wat mij betreft meteen 100 bonus punten!

Jansen hoe heette die Duitse Renner ook al weer :biggrin:? n.b. Rituitslag mag tot begin Etappe worden veranderd, Einduitslag niet.

Ik durf nog niets te voorspellen we hebben eigenlijk nog maar een half uur koers gehad en dat in de regen. 5km bergop en 11km afdaling.

Je zou nu Evans en Contador spelen (er van uit gaande dat Thomas er uit wordt gereden) maar toch schrijf ik de Slekkies nog niet af.
Andy daalde met samengeknepen billen en is nog niet verslagen maar ut blijft afwachten met name do/vr. Beslissing valt denk ik toch zaterdag in de tijdrit.

Jansen
19 juli 2011, 19:15
Jansen hoe heette die Duitse Renner ook al weer :biggrin:? n.b. Rituitslag mag tot begin Etappe worden veranderd, Einduitslag niet.


Je zou nu Evans en Contador spelen (er van uit gaande dat Thomas er uit wordt gereden) maar toch schrijf ik de Slekkies nog niet af.
Andy daalde met samengeknepen billen en is nog niet verslagen maar ut blijft afwachten met name do/vr. Beslissing valt denk ik toch zaterdag in de tijdrit.


Die Rudi (haha) Altig of zo (ik gebruik nu geen Google ) dus verbeter me maar !!

Sphinx
19 juli 2011, 19:17
Eerst die Bergritten maar eens:

stage 18 - Pinerolo Galibier Serre-Chevalier
1. Contador
2. Sanchez
3. Uran

stage 19 - Modane Valfréjus Alpe-d’Huez
1. Vanendert
2. Contador
3. Evans

Big30
19 juli 2011, 19:20
Die Rudi (haha) Altig of zo (ik gebruik nu geen Google ) dus verbeter me maar !!
Klopt als een bus Jansen een naam die ik nooit zal vergeten :biggrin:! Wereldkampioen, winnaar Ronde van Spanje, droeg vaak de Gele trui, tot Thurau de grootste Duitse Wielrenner en ja toen kwam der Jahn.

Jetliner
19 juli 2011, 22:58
De enige echte Thor heeft weer een etappe gewonnen :freu:

De beer van Grimstad nam het IJsbeerke van de Jetformatie te grazen :smile2:

Picasso 1
20 juli 2011, 01:58
stage 18 - Pinerolo Galibier Serre-Chevalier
1. Contador
2. Samuel Sanchez
3. Frank Schleck

stage 19 - Modane Valfréjus Alpe-d’Huez
1. Jelle Vanendert
2. Contador
2. Andy Schleck

Goedemorgenallemaal
20 juli 2011, 08:27
Andy Schleck bekende zich in de klim al niet zo sterk te hebben gevoeld, maar vooral de naar zijn mening "veel te gevaarlijke" afdaling naar Gap had hem opgebroken.
"Is het nu echt hun bedoeling dat de Tour bergaf wordt beslist? Iedereen heeft familie thuis", reageerde Schleck tegenover de Australische TV.
Spreekt hier een (toekomstig?) winnaar? Zal Andy het eeuwige "talent" blijven? Zal hij Cadel Evans als eeuwige nummer 2 af gaan lossen?

Sphinx
20 juli 2011, 18:00
Heel simpel, de ploegleiding had niet alleen de topperdetop etappes moeten verkennen. Sterker, Nygaard had moeten zien dat juist de rit van gisteren met zijn gevaarlijke afdaling een stunt op kon leveren. De Schlecks , of Slicks zoals Thijs Zonneveld ze noemt, hebben gewoon zitten slapen. En bijna was het vandaag weer gebeurd.

Andy toonde zich een heel slecht verliezer gisteren, bovendien een die niet zijn klassiekers kent. De gekste van de gekke dalers, Paolo Savoldelli, won ooit de Giro door de tijd die hij met klimmen verloor terug te pakken in de afdalingen. Hij werd dan ook Il Falco, de Valk, genoemd.

Big30
20 juli 2011, 18:22
Met dank aan de Familie Dupunt of eigenlijk Agnelli voor het openen van hun tuinhekje! Jammer van Bauke maar goed dat ie zich eens echt liet zien.

Voorspelling voor morgen lastig. Denk niet dat een groepje voorop blijft. Verwacht niet de grote strijd daarvoor is het begin van de Galibier d.i. de Lautaret gewoon te eenvoudig. Denk dat 5-6km voor de top de Slekkies wat proberen en Contador en Evans + Sanchez op het laatst nog meekunnen.

Dus Morgen (als men tenminste op de Galibier eindigt)
stage 18 - Pinerolo Galibier Serre-Chevalier:

1. Andy.
2. Contador
3. Frank

Peter020
20 juli 2011, 18:35
Etappe 18 (donderdag 21 juli):

1. A. Contador
2. S. Sanchez
3. A. Schleck

Jetliner
20 juli 2011, 20:17
Zoals jullie intussen weten laten de renners van IJsbeerke de pedalen spreken, liever dan in kletsprogramma's te gaan zitten.

Het is eindelijk koers, met die van ons voorin.
Taaramae schoot op de beide slotklimmen eindelijk eens uit z'n berenmuts. De Slekkies, Glibber & Glabber kregen van onze kopman instructies bochten insnijden.

Op datzelfde moment behaalde Boasson, drie kilometer verderop z'n tweede dagprijs. De camera's wisten niet waar eerst draaien.
:ola2:
Chips en appelsap en ballonnen.
Belofte maakt schuld: de Smurfin heeft haar poesje alvast gewaxt, voor het stomende trio dat ze aan Paulus beloofd had, in geval van tweede dagsucces.

Huiskamervraag: welke Noren wonnen ooit een Touretappe (afgezien van de 2 die er dit jaar al 4 wonnen)? :gruebel:

Debbie had op de rustdag in Lourdes een kaarsje gebrand voor de jongens en dat betaalt zich uit...
Allemaal lief en mooi voor toeristen, maar er hang ook een financiële consequentie aan Hagen.
Met de rekenmachine in de hand vraag ik me af of we Boasson nog kunnen houden, met dit bubble gum-budget... Worden we niet stilaan het slachtoffer van ons eigen succes :roll3: Oh ironie :redface:
Waarschijnlijk doet-ie vanaf volgend jaar volop mee voor groen en nog meerdere ritten.

Er zal weer moeten bezuinigd worden en gescout naar nieuwe talenten.

Voor mij kwamen de prestaties niet als een verrassing, maar dè ontdekking is wel Renate Verhoofstad. Mooie keuze :)
Ik had er nog nooit van gehoord, maar Big kent 'r waarschijnlijk al jaren! En is waarschijnlijk ook al bij 'r blijven slapen!
Goeie uitvinding, die Martphone. Vanavond wrijf ik me al in de handen voor de volgende Renate-etappe :luvlove:

Big30
20 juli 2011, 20:22
@JL,

1. Dag Otto Lauritzen en Arvesen waren die andere ritwinnaars (nee geen Google voor nodig). DOL won trouwens de Etappe naar Luz Ardiden dacht ik, waar Teun van Vliet mee zat in de ontsnapping.
2. Ja die Renata kende ik al wat langer van haar wel aardige verhalen in het wieler magazine De Muur. Wel leuke verhalen schrijft ze daar inderdaad vaak over Italie waar ze nu ook woont. Heeft wel wat verstand van Wielrennen, nou ja voor een vrouw dan he!

B30

Jansen
20 juli 2011, 22:59
Ik had toch wel mooi Mollema op de 2e plaats vandaag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!! zie uitslag woensdag bij me

Picasso 1
20 juli 2011, 23:19
Ik had toch wel mooi Mollema op de 2e plaats vandaag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!! zie uitslag woensdag bij me

Jij gokt altijd goed op het verkeerde moment :rofl:

Big30
20 juli 2011, 23:24
Jij gokt altijd goed op het verkeerde moment :rofl:
Toch heb ik samen met Sphinx besloten Jansen de punten al was het maar voor de moeite toe te gaan kennen! Het was ook wat verwarrend al die dagen waarop wel en dan weer niet voorspeld moest worden. Tis maar een spelletje he :biggrin:.

The Saint
21 juli 2011, 07:55
Etappe 18 (donderdag 21 juli):

1. A. Contador
2. A. Schleck
3. C. Evans

Goedemorgenallemaal
21 juli 2011, 10:45
Etappe 18 (donderdag 21 juli):

1. A. Contador
2. A. Schleck
3. C. Evans
Is het ook niet interessant om te kijken wat de verschillen zullen zijn?

Jansen
21 juli 2011, 11:21
Ik blijf bij mijn uitslagen voor vandaag en morgen van afgelopen woensdag !!

Jetliner
21 juli 2011, 17:10
Nog een paar minuten en Cavendish is nog steeds niet binnen.

Jetliner
21 juli 2011, 17:14
Anderhalve minuut overtijd en 40 man komt nu binnen, waaronder de groene trui.

Jetliner
21 juli 2011, 17:22
Volgens de Franse televisie beslist de jury nu om de bus toch op te vissen.
Cannonball Cavendish mag dus z'n groen gaan afhalen.

Sphinx
21 juli 2011, 19:52
Top 3 van vandaag:
1. Andy Schleck
2. Frank Schleck
3. Cadel Evans


Ik had toch wel mooi Mollema op de 2e plaats vandaag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!! zie uitslag woensdag bij me

Jij gokt altijd goed op het verkeerde moment

Toch heb ik samen met Sphinx besloten Jansen de punten al was het maar voor de moeite toe te gaan kennen! Het was ook wat verwarrend al die dagen waarop wel en dan weer niet voorspeld moest worden. Tis maar een spelletje he

Jansen mag van geluk spreken dat Big over zijn hart strijkt en deze racebeerjury gewoon voor het blok zet. Ik zou gewoon gezegd hebben: "Pech Gehad." Maar in ruil daarvoor ga ik zodadelijk drie vrijkaarten uitreiken voor de tweede periode, dus er mag nog een ijsbeer in het BRVDM-topic van geluk spreken :smile2:


Tussenstand
Big30 130
The Saint 115
Picasso 95
Peter1966 95
Sphinx 85
Jansen 70
Scoobert 60
The Giz 30
uurtje 30
Tiga 5
Willem2 5
MichelJ 5
Johnny Bravo 0

Big30
21 juli 2011, 20:03
Het was een mooie wielerdag en toch petje af voor Andy. Dit is leuker dan tot de laatste col wachten en dan wat seconden pakken. Morgen de Alp, hoop op een Nederlander maar denk dat het er niet in zal zitten. Korte felle etappe en denk dat pas op de Alp de favorieten zich laten zien. Andy moet nog een nummertje opvoeren want anders wordt het toch Evans. Voor de eindzege uiteraard. Voeckler blijft verbazen. Contador doet niet meer mee voor de eindzege.
Verwacht morgen wel van Mollema wat. Gesink is een watje en Ruijgh is afwachten kan verrassen. Winnen won in zijn eerste tour ook maar meteen op de Alp d'Huez.

Etappe 19, De Alp:
1. Andy
2. Evans
3. Frank

(Wat een originele voorspelling!)

Jetliner
21 juli 2011, 20:08
Onderaan zien we die arme Johnny Bravo bengelen.
Hij had zich op het laatste moment nog ingeschreven per postduif.
Ook bij hem is het beste er vanaf :redface:

Het zijn zware weken voor ons allemaal :redface:

Sphinx
21 juli 2011, 20:16
Was inderdaad een leuke rit vandaag. De Leopard-ploeg had deze etappe uitentreuren verkend, dus het verbaasde me niet dat er iets ging gebeuren. Posthuma rijdt precies zo als twee jaar geleden op de Ventoux, als springplank voor een afdaler. En de IJsbeerkes speelden grote rollen vandaag: Devenyns heeft steekpenningen gekregen in de vorm van een gratis spaar-en-betaalmix bij Luxemburg Bank (waarvan een groot gedeelte aan Stevie's alcoholische versnaperingen opgaat) en bedong ook maar vast een studio/flat voor een paar trio-shoots voor al die videootjes die Paulus wil gaan exploiteren: Exploited Anime Figures hoorde Jo Maas op zijn scanner. En Montfort dient een beetje als blindengeleidehond voor Andy, die inderdaad voor geen meter kan dalen. "Veels te hoekige bochten" hoor ik Boogerd over de radio roepen.


"Voeckler zullen ze er zo niet afrijden" dacht deze racebeerjury toen Evans hulpeloos om zich heen zat te kijken, niemand om achter aan te rijden, dus moest hijzelf. En verdomd: vijftien tellen houdt die Elzasser over, en de nachtmerrie van Gert Jacobs komt steeeeeds dichterbij: Voeckler op het podium in Parijs, want hij laat niet los, en heeft steeds die Pierre Rolland mee als helper, die Taaramea het nog heel lastig kan maken morgen voor de witte trui. Als ze dan volgend jaar Hushovd er nog bijkrijgen, inmiddels geadopteerd tot ere-Fransman, wordt Europcar écht een levensgevaarlijke klant volgend jaar.

De etappe kort in muziek gevat:

Aanval van Max Iglinski in de afzink - Free falling (http://www.youtube.com/watch?v=5gqT6En2O78)

Aanval van Schleck op de Izoard - Safety Dance (http://www.youtube.com/watch?v=eGp6tFDxoJE) (kwam erop na zijn gezeur over afdalen :biggrin:)

Evans die niet wilde aanvallen - Rocking Pneumonia (http://www.youtube.com/watch?v=ly_KP3WfQ4Y) (de eerste zin doet het hem: "I wanna jump but I'm afraid I'll fall"

Contador en Sanchez die eraf gaan - Bits and Pieces (http://www.youtube.com/watch?v=XoRLIJJSG4o)

Evans die dan toch gaat en voor mijnwerker uit wordt gemaakt - Working in a coalmine (http://www.youtube.com/watch?v=6WRjgv62Ayc&feature=related)

Schlecks 1 en 2 - Sweet Victory (http://www.youtube.com/watch?v=GiOoqAjf7EQ&feature=fvst)

Cavendish toch nog in koers en in het groen - Some guys have all the luck (http://www.youtube.com/watch?v=pd3XU9qyTGA)

Kleine wijziging voor morgen naar Alpe d'Huez
1. Frank Schleck
2. Jelle Vanendert
3. Cadel Evans

Scoobert
21 juli 2011, 20:38
Goffer, de voorspelling voor vandaag vergeten tsssss

Voor morgen dan maar Andy, Evans, Sammie Sanchez.....

Big30
21 juli 2011, 20:41
http://www.youtube.com/watch?v=JgwvVrCy8ns

Jetliner
21 juli 2011, 21:52
En ja hoor, het veelgevraagde wit hangt eindelijk eens om de schouders van onze kopman.
In de uitzending bij France 2 op het podium mèt witte badhanddoek om de nek! Naar de traditionele klederdracht van de ijsbeer :tongue:
Ook krijgen de truidragers een soort ijspop cadeau, waar dat vroeger het gegeerde leeuwtje was, waar onder rennerskinderen om gevochten werd.

Hagen, Oss en Zingle mogen Die Lebensansichten des Katers Murr nog 'ns overschrijven, want 'gechipoteerd' (geknoeid NL) met de tijdsgrens.

Welke weelde op de weg ook rijdt, de financiële realiteit bij IJsbeerke-Jetliner blijft armoe troef :huch:
Kriek-Lindemans heeft zich spontaan aangemeld als opvolgende sponsor.
'Nou, ik moet het nog zien!' zou de eeuwig op z'n qui-vive zijnde Maarten Ducrot voorspellen. 'Ik geef het je te doen!'
Ga d'er maar aan staan: een fictief genootschap gerund door lieden met geen enkele bekwaamheid in wat dan ook.


Toch kan Jetliner berusten met een groot glas cognac, zoals een Mart Smeets: 'Misschien ga ik wel andere hele leuke dingen doen. Ik kan ook prachtige films gaan maken. Pràchtige films!' Ik zou kunnen gaan kleien en figuurtjes filmen. Bijvoorbeeld iets met dieren en klein geteisem in een bos hier ver vandaan, waar paddenstoelenhuisjes staan :betrunken:

De renners krijgen een bon voor een droogtrommel, zelf af te gaan halen bij de Aldi in Sint-Lievens-Houtem.
Er zijn er maar 5 op stock. Wordt een probleem als er meer dan 5 Parijs halen en daar lijkt het toch stilaan op.
Meteen van de Champs-Elysées naar Sint-Lievens-Houtem, anders 3 weken voor niks gekoerst!
Joepie en Michel :), vaste priks van vorig jaar :biggrin: komen met de camionette naar ginds om de droogtrommels in te laden.
En naar het schijnt zullen Willem2 en Big30 zondag bij de Arc de Triomphe landen met een luchtballon in de vorm van een enorme ijsberenkop. Zal veel volk op afkomen :rolleyes: Willem zal er aan argeloze voorbijgangers gratis exemplaren uitdelen van zijn biografie "De man, de beer, de mythe" :tongue:

Er was voor de renners ook nog een 13de maand voorzien ('kerstpakket' NL?), maar uit welke muffe sok Jet die nog zou moeten vandaan toveren, je ne sais plus :confused:
De mecenas kan niet BLIJVEN heksen!
Ik ken misschien nog wel een geldschieter voor deze ploeg, die jong geweld een kans geeft en een hart voor de sport heeft: geef 'm een warm applaus: Bep van Mokum! (http://www.youtube.com/watch?v=Hd5ocv3Bw5A)

Stevie kan het intussen aan z'n reet roesten en heeft zich op het toppenbiljart (golfbiljart NL) gestort.
Hij heeft zich ingeschreven voor het cafékampioenschap voor blinden in Aix-les-Bains.
Debbie Harry heeft het onderhand ook allemaal gezien. Ze wil optaaien maar moet 'r contract nog volmaken en blijven tot na de huldiging in Parijs.
Er zouden op Père Lachaise nog twee plaatsen vrij zijn, in de buurt bij Fignon en Oscar Wilde, voor twee oud-sportbestuurders.
Dat kan er nog af als verzekering, al kan ik ze geen rustige ouwe dag beloven.

Zondag nog gauw wat window-shoppen in Parijs en dan inpakken en opkramen met deze poppenkast! Het is welletjes geweest.
We denken dat we er al zijn...
Symptomatisch voor wie niet ernstig met z'n vak bezig is ;)

Jansen
21 juli 2011, 22:06
Morgen zal Contador toch nog terug komen samen met S.Sanchez en Andy zal zich verdedigen.

Ook Evans zal hoog eindigen en toe slaan met de tijdrit.
Frank zal het zeer zwaar krijgen om het podium te halen zondag.

Jansen zal morgen ook toeslaan over de toppen van Ola met zijn tong uit de bek zal Jansen de heuvel van Ola afwerken. !!

Peter020
22 juli 2011, 08:11
Een keertje écht gokken vandaag...

Etappe 19 (vrijdag 22 juli):

1. R. Gesink
2. A. Schleck
3. F. Schleck

The Saint
22 juli 2011, 08:42
Etappe 19 (vrijdag 22 juli):


1. A. Schleck
2. C. Evans
3. F. Schleck

Sphinx
22 juli 2011, 19:18
Deze racebeerjury is blij met z'n werkplek vandaag. Ik heb me vaak afgevraagd waarom uitgerekend op onze verdieping een vergaderlocatie met groot beeldscherm en luxe banken moest komen zodat de koperen knopen op doorreis naar het hoofdkantoor even konden bijkletsen over de "wotawy club". Maar vandaag hebben we die locatie gekaapt om de laatste 15 km van de etappe mee te krijgen. Was ook wel leuk dat we een ervaringsdeskundige erbij hebben die de Alp al een paar keer is opgefietst. Wat een dag weer. Johnny hoopte nog tot de Telegraaf mee te kunnen, maar Contador maakte de koers meteen hard. Voeckler gaat dan toch stuk, "koopt drie keer een parkeerkaartje" en ziet tot zijn verbluffing zijn meesterknecht voor zn eigen kans gaan. Pierre Rolland pakt zelfs de dubbel, want hij rijdt Taaramea nog uit de witte Trui. Jo Maas moest dan ook snel bukken want uit de IJsbeerke-bus vloog een nog halfvolle sherryfles het raam uit :hammer:

Prachtig gereden van Contador, jammer dat ie het niet helemaal kan afmaken. De tijdrit rond Grenoble is eigenlijk niet lang genoeg om verschillen te maken. En er kon toch ook gelachen worden bij Ale-Jet, vwant Thomas de Gendt liet zich heel goed zien in de laatste 15 km. De Schlecks hebben nu het geel en 57 seconden op Evans, en als hij niet weer zo zit te overconcentreren als toen tegen Carlos "De Muis" Sastre, dan heeft ie nog een kans.

Enfin, eerst de administratie: top 3 van de Alpe d'Huez
1. Pierre Rolland
2. Samuel Sanchez
3. Alberto Contador

Tussenstand:

Big30 130
The Saint 115
Picasso 100
Peter1966 95
Jansen 95
Sphinx 85
Scoobert 65
Willem2 35
The Giz 30
uurtje 30
Tiga 5
MichelJ 5
Johnny Bravo 0

Voorspelling Tijdrit rond Grenoble:
1. Fabian Cancellara
2. Tony Martin
3. David Millar