Volledige versie bekijken : Hertjes worden losgelaten in Brüggen
molaar
19 juli 2011, 21:51
De LLTB heeft bij de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen in een brief bezwaar gemaakt tegen het loslaten van damhertjes in het grensgebied tussen Brüggen en Swalmen.
De Duitsers willen de hekken rond een natuurgebied weghalen. De LLTB is daar fel op tegen omdat de dieren voor overlast zouden zorgen
" Bron L1 radio"
http://www.l1.nl/content/5334562/lltb_tekent_bezwaar_aan_tegen_vrijlopende_damherte n
bosbeer
20 juli 2011, 09:30
Tja, het enige verband dat ik in dit bericht kan zien m.b.t. het bezoek aan GT is dat de beren die de bosweg vanaf Reuver/Swalmen naar GT nemen, op hun hoede moeten zijn voor overstekende hertjes. Vooral als het donker is, beter deze weg mijden en over Kaldenkirchen rijden. Anders moeilijk uit te leggen thuis wat je op die donkere weg te zoeken had.....
Jack42
20 juli 2011, 11:33
Tja, het enige verband dat ik in dit bericht kan zien m.b.t. het bezoek aan GT is dat de beren die de bosweg vanaf Reuver/Swalmen naar GT nemen, op hun hoede moeten zijn voor overstekende hertjes.
Bosbeertje toch!
Hoe noemen we de dames in GT ook wel?
Juist ja, hertjes!
Even los van de analogie over hertjes in de wei of het edel of damhertjes zijn :tongue:, ik zie liever hertjes uit de wei achter Gt los rond lopen dan dat ik 's avonds laat opeens een hert in het schijnsel van mijn koplampen op de weg zie staan! Daar word je niet vrolijk van als dat plotseling gebeurt, de Eland test was er niet voor niets ;)!
molaar
20 juli 2011, 14:17
Heb zelf een keer op deze weg 3 overstekende wilde zwijnen net kunnen ontwijken.
Sindsdien rij ik naar L.R. ;)
bosbeer
20 juli 2011, 16:13
Bosbeertje toch!
Hoe noemen we de dames in GT ook wel?
Juist ja, hertjes!
Molaar had het over DAMherten, Jack, jij hebt het over EDELherten.
Terug weg uit happy met Kaajaa in zijn auto, had hij een fractie van 'n seconde later gereageerd, hadden we mooi heel de week hert gegeten. :eek:
Goedemorgenallemaal
15 september 2011, 15:43
Uit het septembernummer van het vakblad Natuur Bos en Landchap.
weten jullie meteen waar dat grote afgezette gebied voor is....
Goedemorgenallemaal
15 september 2011, 17:51
Kaartje van het wandelgebied.... Het ANDERE wandelgebied.
Brachterwald (http://pictures.verhelst.org/resize/0/2005/03/brachter-wald/depotwege.jpg)