Volledige versie bekijken : Over Popmuziek en kwaliteit.
BefBeer
24 juli 2011, 21:40
Ik heb de digitale NRC er maar eens op nageslagen:
"Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin en Jim Morrison, ze gingen allemaal op hun 27e dood. ‘The club of 27‘, werden ze in de muziekwereld genoemd. 23 jaar na de dood van Morrison kwam Kurt Cobain – die zichzelf in 1994 door het hoofd schoot – daarbij. En na vandaag is Amy Winehouse ook lid. De Britse politie heeft bevestigd dat ze dood is aangetroffen in haar woning in Londen."
Behalve het kenmerk op 27 overleden, hebben ze ook het kenmerk ERG goede muziek en VERNIEUWING gemeen.
Echte artiesten, echte geniën.
De scheiding tussen genie en waanzin is niet groot wordt vaak gezegd; geldt hier zeker voor de waanzin van de zelfdestructie.
BefBeer
Picasso 1
24 juli 2011, 23:00
Behalve het kenmerk op 27 overleden, hebben ze ook het kenmerk ERG goede muziek en VERNIEUWING gemeen.
Echte artiesten, echte geniën.
De scheiding tussen genie en waanzin is niet groot wordt vaak gezegd; geldt hier zeker voor de waanzin van de zelfdestructie.
BefBeer
Onzin. Dat is de typische geromantiseer/verafgoding van artiesten die zijn gestorven. Net zoals bij schilders wiens schilderijen tot hoogwaardig kunst werden bestempeld na hun dood terwijl het om dezelfde schilderijen gaat die daarvoor bijna als prutswerk werden gestempeld.
Deze artiesten die zo jong tragisch zijn gestorven bleken te labiel en wisten in tegenstelling tot hun vele collega's het leven niet het hoofd te bieden. Deze jonge mensen hadden hulp nodig van familie, vrienden en of hulpverlenende instanties, niks meer, niks minder.
Schaam je P1! Nirvana met Kurt Curbain als inspirator en motor was een van de meest invloedrijke groepen in de pop historie. De bakermat en inspirator van de Grunge stroming uit Seattle.
http://www.youtube.com/watch?v=hTWKbfoikeg
Wie de genialiteit van de Doors en Jim Morisson niet begrijpt, begrijpt niets van Muziek! Geldt ook voor Jimmy Hendrix hoewel ik van hem minder een fan ben. Alle 3 hebben bewezen grote bijdragen aan de muziek geleverd te hebben. Janis mag daar ook bij gerekend worden.
Hoe dat bij Amy Winehouse zal zijn moet de toekomst nog uitwijzen.
Dat ze labiel waren en aan de Drank en de Drugs doet niets af aan de kwaliteit en het belang van hun muzikale bijdragen aan de Pop Historie.
De Doors en Nirvana zijn 2 van de meest belangrijke en invloedrijke groepen uit de Pop Historie. Alleen de zwaar onderschatte Manele muziek stroming uit Roemenie schat ik kwa belang nog net wat hoger in :tongue:!
BefBeer
24 juli 2011, 23:24
Pi-1 begrijpt m.i. niets van de muziek.
Althans van de echte popmuziek!
Jim, Jimi en Janis zijn echt monumenten.
BefBeer
Picasso 1
24 juli 2011, 23:24
Big30 romantiseert mee met de vele onwetenden. Zullen we ook maar bedevaartsoord reizen organiseren naar de begraafplaats van deze 'genieën'? Er zijn genoeg levenden en artiesten die oud zijn geworden die veel meer betekend hebben voor muziek, kunst, wetenschap etc., dan deze helaas jong gestorven artiesten die duidelijk aan hulp toe waren.
Pi-1 begrijpt m.i. niets van de muziek.
Althans van de echte popmuziek!
Jim, Jimi en Janis zijn echt monumenten.
BefBeer
Klopt! Maar dat hoeft ook niet.
De manier en leeftijd waarop deze artiesten zijn overleden is ook niet relevant. Wel de Muziek en die spreekt voor zich. Nog steeds na al die jaren en dat zegt voldoende.
Trouwens Johnny Hoes is 94 jaar oud geworden en was (weliswaar in een ander genre) ook iemand die voor de muziek het nodige heeft betekend.
Picasso 1
24 juli 2011, 23:46
Wel de Muziek en die spreekt voor zich. Nog steeds na al die jaren en dat zegt voldoende.
Zegt helemaal niks. Na al die jaren horen we ook nog steeds "like a virgin" van Madonna en "Last Christmas" van Wham is ook een feit elk jaar rondom kersttijd. Er zijn genoeg andere artiesten die baanbrekend zijn geweest en niet overdreven worden verheerlijkt zoals de tragisch jong gestorvenen; denk aan Bill Haley, Queen, Elvis, Alanis Morissette, Prince, etc, etc, etc.
Maar ik begrijp dat een liedje zoals "Smells like teen spirits" helemaal jouw ding is.
Er zijn genoeg andere artiesten die baanbrekend zijn geweest en niet overdreven worden verheerlijkt zoals de tragisch jong gestorvenen; denk aan Bill Haley, Queen, Elvis, Alanis Morissette, Prince, etc, etc, etc.
Terecht ook :tongue:. Dat zijn slechts kleine voetnoten in de geschiedenis van de Pop Muziek. Niet vernieuwend, niet baanbrekend, maar bevestigend, voor Prince maak ik wel een kleine uitzondering. De rest is Muzak, achtergrond muziek voor een winkel centrum net als Abba en BZN.
Elvis was een soort Hazes avant la lettre, Bill Haley een persiflage op een muzikant zeg maar onze Peter Koelwijn, Queen is een Theater act heeft niets met muziek van doen en die Alanis ken ik maar weinig van maar wel een lieve Meid, ook leuk!
Wham is leuk voor de auto als je snel naar de wintersport wilt scheuren net als ik noem maar wat Froger of Borsato. Leuke Feestmuziek maar heeft allemaal niets met Popmuziek van doen!
Picasso 1
25 juli 2011, 00:14
Terecht ook :tongue:. Dat zijn slechts kleine voetnoten in de geschiedenis van de Pop Muziek. Niet vernieuwend, niet baanbrekend, maar bevestigend, voor Prince maak ik wel een kleine uitzondering. De rest is Muzak, achtergrond muziek voor een winkel centrum net als Abba en BZN.
Wham is leuk voor de auto als je snel naar de wintersport wilt scheuren net als ik noem maar wat Froger of Borsato. Leuke Feestmuziek maar heeft allemaal niets met Popmuziek van doen!
Je maakt voor Prince een uitzondering omdat hij de rockmuziek waar jij van houdt mixte met diverse andere stijlen. Muziek is niet alleen maar rock, Big. Er is klassiek, jazz, blues, tango, punk, funk, soul, flamenco, manele en vele andere soorten. Maar het zijn altijd de rockliefhebbers die hun smaak als hoogwaardige baanbrekende muziek betitelen.
Elvis was overigens ook baanbrekend in zijn begintijd omdat hij Rock & Roll met de toen ongewenste negermuziek mixte tot een nieuwe stijl waar ook blank America van begon te houden :wink:.
Er is klassiek, jazz, blues, tango, punk, funk, soul, flamenco, manele en vele andere soorten. Maar het zijn altijd de rockliefhebbers die hun smaak als hoogwaardige baanbrekende muziek betitelen.
Elvis was overigens ook baanbrekend in zijn begintijd omdat hij Rock & Roll met de toen ongewenste negermuziek mixte tot een nieuwe stijl waar ook blank America van begon te houden :wink:.
Al deze muziek stijlen kunnen mij bekoren. Charlie Parker? Super! Heb veel goede Soul muziek in de Motown stijl, Marvin Gay, Diana Ross niets mis mee. Punk was ik ook gek van Clash, Stranglers. Maar waar het omgaat is kwaliteit en de groepen die jij aanhaalt voldoen zelfs niet aan het minste kwaliteits nivo!
Een opera van Verdi ook kwaliteit net als The Doors en Nirvana ;)!
Picasso 1
25 juli 2011, 00:30
Maar waar het omgaat is kwaliteit en de groepen die jij aanhaalt voldoen zelfs niet aan het minste kwaliteits nivo!
Een opera van Verdi ook kwaliteit net als The Doors en Nirvana ;)!
Hoe zou jij in muziek kwaliteit omschrijven?
Dat wijf was zo lelijk als de nacht, maar ze had een verdomd goede stem.
Ze heeft voor twee geleefd en dat is wat telt. Niet de dope en de booze werden haar dood, wel de foute vriendjes, de pers, geldslorpende managers en te weinig wijze opvoeding van haar ouders. Maar wat wil je van die Engelsen (zijn toch allemaal hooligans).
Lady Gaga zou wel eens de volgende kunnen zijn (maar mij dunkt dat die slimmer en beter opgevoed is)
Nog een bijkomend bericht gericht aan Big30:
The Beatles; zij hebben het meeste invloed gehad op de muziekindustrie.
Jimmy en Doors, dat was alleen maar invloed voor het hedendaagse drugsgebruik en Rock&Roll leven en daardoor houden artiesten zoals Amy het voor bekeken!
Betreft Kurt Cobain en Nirvana... De grunge, laat me niet lachen... Vanaf dan is het alleen maar achteruit gegaan met rockmuziek. Vals kramen, onzinnige teksten en een fluim op de lens van de camera spuwen, dat noem ik geen positieve invloed!
Hoe zou jij in muziek kwaliteit omschrijven?
Eenvoudig. Als ik het goed vind dan heeft het kwaliteit :tongue:!
Picasso 1
25 juli 2011, 00:51
Jimmy en Doors, dat was alleen maar invloed voor het hedendaagse drugsgebruik en Rock&Roll leven en daardoor houden artiesten zoals Amy het voor bekeken!
Betreft Kurt Cobain en Nirvana... De grunge, laat me niet lachen... Vanaf dan is het alleen maar achteruit gegaan met rockmuziek. Vals kramen, onzinnige teksten en een fluim op de lens van de camera spuwen, dat noem ik geen positieve invloed!
En als je het over zangstem hebt dan blijkt die bij deze artiesten ook nog eens van een zeer lage kwaliteitsniveau te zijn, net zoals bij Prince overigens.
Maar inderdaad, lekker depri doen en in gedrogeerde toestand iets in elkaar mixen en de rockers tillen zich ermee op boven al die andere 'ondermaatse' muziek.
Nog een bijkomend bericht gericht aan Big30:
The Beatles; zij hebben het meeste invloed gehad op de muziekindustrie.
Beatles? Nooit van gehoord, of bedoel je de Stones :biggrin:?
Ok. Sgt. Pepper en The White Album behoren tot de 2 beste Albums ooit gemaakt, klopt wel. Je had zo'n rood en blauw verzamel album, heb ze nog als LP allemaal super wat daar op staat. Maar de Stones waren beter die hadden kloten.
Beatles was toch iets te netjes en te braaf. Keurige schoonzonen. Erik Breukink en Gesink Muziek, net als Genesis of Pink Floyd ook te braaf is, slaapverwekkend en saai, de ultieme slaappil. Stones is meer Cavendish!
Beatles was toch iets te netjes en te braaf
Voor '65 dan toch... Na '65 waren het echte stouterds. Spijtig dat ze het na bijna een decenium voor bekeken hielden.
De stones hebben goede stuff gemaakt... Maar ook evenveel rommel. Ik heb het meer voor groepen met regelmaat en ga niet voor de artiesten die altijd teren op de pieken van hun cariere. Maar ieder zijn mening. Waar het op neerkomt, is dat Nirvana de rockscene naar de kloten geholpen heeft. In die periode was het vooral Guns n' Roses die meesterwerken componeerden.
In die periode was het vooral Guns n' Roses die meesterwerken componeerden.
Leuke typische easy listening commerciële muziek. Ligt wel makkelijk in het gehoor, goed voor bij het kampvuur om wat sfeer te brengen op een Scouting Kamp :biggrin:. Onschuldige schoolmeisjes muzak :tongue:.
Picasso 1
25 juli 2011, 01:30
Het is heel simpel, als je de Bass vervangt door mooi gitaarspel dan is de sprong gemaakt van simpel naar kwalitatief en komt Big klaar :biggrin:
Het is heel simpel, als je de Bass vervangt door mooi gitaarspel dan is de sprong gemaakt van simpel naar kwalitatief en komt Big klaar :biggrin:
Zo iets ja :biggrin:! Dit is een erg mooi nummer trouwens en die Basgitarist, Slash was een hele goede, dat dan weer wel he:
http://www.youtube.com/watch?v=vcWTTs8QVRc
Origineel van Clapton krijg ik iets te veel kippevel bij ... .
Picasso 1
25 juli 2011, 01:48
Verschrikkelijke zangstem, Big; heeft bij mij altijd afstotend gewerkt bij Guns & Roses. De versie van Eric Clapton vind ik trouwens wel erg mooi, maar volgens mij zat er bezieling in vanwege het overlijden van zijn zoon en dat gevoel komt over bij de luisteraar.
Picasso 1
25 juli 2011, 02:05
Elvis was een soort Hazes avant la lettre, Bill Haley een persiflage op een muzikant zeg maar onze Peter Koelwijn, Queen is een Theater act heeft niets met muziek van doen en die Alanis ken ik maar weinig van maar wel een lieve Meid, ook leuk!
Elvis speelde een belangrijke rol in de doorbraak van Rock & Roll evenals Bill Haley. Daarnaast combineerde hij dat met het zingen met een 'zwarte' stem wat hem toen veel kritiek opleverde maar feit is dat hij nu de best verkochte soloartiest aller tijden is.
Bill Haley speelde een voorname rol in het begin van de Rock & Roll
Alanis Morissette, meerdere Gramy awards gewonnen met haar alternatieve rockstijl en gedurfde songteksten
Queen met zijn Bohemian Rhapsody zit al vele jaren in de top 3 van de top 100 aller tijden.
George Michael heeft misschien wel de mooiste stem van alle Engelse artiesten die dat land heeft voortgebracht; prachtige ballads zoals 'Jesus to a child' of 'Careless whispers' konden slechts met zo'n mooie stem gemaakt worden.
Dit zijn maar voorbeelden, ieder in zijn eigen verschillende stijl, maar zo zijn er tal van artiesten die geen millimeter onderdoen voor de tragisch overledenen.
Badslippers
25 juli 2011, 13:48
Los van de hele discussie hier wanneer iets kunst of kitsch is, goed of slecht, van invloed of niet, viel mijn oog op mijn boekenkast en zag het vuistdikke koffietafelboek "All You Need" van Tony Palmer. Een kijk op de geschiedenis en ontwikkeling van de popmuziek en de daarbij behorende invloeden. Dit boek kwam ooit samen uit met een tvserie, ik dacht in de jaren '70-begin '80. Zeer lezenswaardig. Ik zie nu dat er ook een""DVD Boxset" is uitgekomen. Toendertijd was ik zeer gecharmeerd van die serie vanwege de uitgebreidheid, de unieke beelden, en het "Bandje" dat de invloeden "Live" illustreerden.
Wat betreft bovenstaande discussie. Voor mij is het simpel: Als het je raakt, is het de moeite waard. Wat? Daar ben ik nog steeds niet uit. Appel en Pollock smeten de verf op het doek. "Fauvisten" waren "Wilde Beesten", Rembrandt een armoedzaaier, Dali een excentrieke gek en Picasso (de echte) een oversexte geilaard. En die vergelijkingen zijn ook in de muziek te vinden.
Wat betreft Johnny Hoes. Die heeft de Carnavalskraker van Boermans/Luxemburg weten te verkrachten met zijn Hollandse polderversie. Een diepe schande. Maar ja, het raakt me, dus is het iets. Kunst? Hmmmmm, niet echt! Lady Gaga vind ik wel een lekker wijf net als de inmiddels 53 jarige Madonna. To zover mijn bijdrage aan dit "Topic"
net als Genesis of Pink Floyd ook te braaf is, slaapverwekkend en saai, de ultieme slaappil. Stones is meer Cavendish!
Pink Floyd saai :confused:? Gij hebt nog nooit een concert van Pink Floyd bijgewoond, zoveel is duidelijk. Kijk hier (http://www.youtube.com/watch?v=cAMnqZqn6RI)maar eens naar!
Syd Barret (http://nl.wikipedia.org/wiki/Syd_Barrett), de oprichter van Pink Floyd was ook zo'n type maar hij heeft de pech :confused: gehad om 60 jaar te worden! :rolleyes:
Origineel van Clapton krijg ik iets te veel kippevel bij ... .
Het origineel is van Bob Dylan! :biggrin:
Verschrikkelijke zangstem, Big; heeft bij mij altijd afstotend gewerkt bij Guns & Roses. De versie van Eric Clapton vind ik trouwens wel erg mooi, maar volgens mij zat er bezieling in vanwege het overlijden van zijn zoon en dat gevoel komt over bij de luisteraar.
Eric Clapton zong dat liedje jaren voordat zijn zoon geboren werd, dus dat heeft daar niks mee te maken. Dat was een nummer dat hij in de jaren 70 en 80 veelvuldig zong en daarna bijna nooit meer.
Ik heb hier een cd van Clapton (Crossroads 2; Live In The Seventies) liggen waar dat nummer opstaat.
Het nummer dat Clapton voor zijn zoontje Conor schreef was Tears in Heaven! (http://www.youtube.com/watch?v=JxPj3GAYYZ0)
Sphinx
25 juli 2011, 19:49
Met genoegen heeft deze racebeerjury de gezellige polemiek gelezen "I like when they talk real loud trying to tell you what they know." zoals een band wereldberoemd in Canada (http://www.youtube.com/watch?v=2nREY84NYKU) ooit zong.
Badslippers
25 juli 2011, 20:03
[B]En deze vind ik wel de vetste! Als deze word gedraaid in GT ben ik helemaal in me noppies
For You (http://www.youtube.com/watch?v=BHLA4QIKRRk)
Ongelooflijk dat het origineel uit 1972 stampt en dat de versie van de componist (http://www.youtube.com/watch?v=0h1BmnlMlTM&feature=related) toch altijd beter blijft! Maar lekker klinken doet het zeker.
Weer zo'n surrogaat bandje dat een meesterwerk van een echte grootheid door de mangel haalt. Ik ken weinig "Covers" die ook maar enigszins in de buurt van het origineel komen. Mijn favoriete "Cover" is dan ook "Bohemian Rhapsody" van Queen "gecovered" door de Muppets. De "link" moet je zelf maar even zoeken.
Sphinx
25 juli 2011, 20:40
a not very productive video conference (http://www.youtube.com/watch?v=tgbNymZ7vqY)
primus1968
25 juli 2011, 21:09
Schijnt dat The Beatles deze indo jongens (Tielman Brothers) uit den haag zagen spelen in duitsland en erg door ze zijn geinspireerd.. Wel tof, begin van de rock and roll in nederland (1960 !)... Goede muzikanten ook..
http://youtu.be/9_mIRDr6L94
Picasso 1
25 juli 2011, 22:30
a not very productive video conference (http://www.youtube.com/watch?v=tgbNymZ7vqY)
Haha, prachtig inderdaad. Ik kan het me herinneren uit mijn jeugd toen de muppets 'hot' waren. Super cover!
Voor mij is trouwens, in tegenstelling tot al die engelse/amerikaanse rocktroep, dit kwaliteit http://www.youtube.com/watch?v=Wi8bPrMDvb8&feature=related
Badslippers
26 juli 2011, 00:04
Haha, prachtig inderdaad. Ik kan het me herinneren uit mijn jeugd toen de muppets 'hot' waren. Super cover!
Voor mij is trouwens, in tegenstelling tot al die engelse/amerikaanse rocktroep, dit kwaliteit http://www.youtube.com/watch?v=Wi8bPrMDvb8&feature=related
Naast mijn leven als saunaclub bezoeker heb ik nog een ander leven (of is het toch hetzelfde) met hobby's. Een daarvan is gitaar spelen én rocken. Deze Flamenco gitarist kan dus op mijn warme belangstelling rekenen.
ketserr
26 juli 2011, 15:22
Weer zo'n surrogaat bandje dat een meesterwerk van een echte grootheid door de mangel haalt.
Dank U voor deze opmerking!
Eigenlijk zou ik die tot de harde kern Springsteen fans hoort het moeten afkeuren om dit meesterwerk zo te verzieken. Maar deze vind ik niet verkeerd voor als ik in GT ben, op deze manier hoor ik toch mijn held terwijl ik tussen de halfnaakte ketspoppen loop. Want Lady Gaga met The Egde of Glory (http://www.youtube.com/watch?v=QeWBS0JBNzQ&feature=player_embedded#at=301) waar de vorige maand overleden Clarence Clemonds op saxofoneerd heb ik nog niet in GT gehoord.
Er word meer van hem gecoverd wat door de vingers word gezien zolang het niet voor commerciele doeleinden word gedaan. In het geval van For You en Blinded by the Light die beiden zijn gecoverd door Manfred Mann`s Earthband is het meer een auteursrechten kwestie. Manfredje mocht ze opnemen en The Disco Boys houden het dus op een cover van Manfredje wat dus van The Boss is.
De bekenste die hij weg gaf was Fire (http://www.youtube.com/watch?v=0kTnyP33fbM) die hij eigenlijk voor Elvis had geschreven en uiteindelijk een hit werd voor The Pointer Sisters, een andere maar minder bekende is Because the Night (http://www.youtube.com/watch?v=MSUgWCHpmHM&feature=related) wat een hit werd voor Patti Smith en daardoor ook al enkele malen een `moderne` versie van is uitgekomen. En zo ken ik nog wel even doorgaan maar wil deze er nog aan toevoegen die hij opnam tijdens de Born in the USA sessies en aan Donna Summer gaf, The Boss versie is nog niet officieel uitgekomen en hij heeft het ook nog steeds niet live gespeeld Protection.
Pink Floyd saai :confused:? Gij hebt nog nooit een concert van Pink Floyd bijgewoond, zoveel is duidelijk. Kijk hier (http://www.youtube.com/watch?v=cAMnqZqn6RI)maar eens naar!
Ja dat bedoel ik! Braaf, saai, langdradig en slaapverwekkend. Bedankt voor de link, als ik de slaap niet kan vatten luister ik naar de link dan weet ik zeker dat ik binnen 5min als een blok slaap.
BefBeer
26 juli 2011, 20:14
Naar mijn bescheiden mening moet muziek 'interessant' zijn.
Daar bedoel ik mee dat het iets 'nieuws' moet bieden dat ik nog niet ken. Iets dat verrast door zijn vorm of combinatie.
Alles wat te eenvoudig is verveeld snel en ook gewoon effectbejag hoef ik niet.
Een bepaalde muziek als voorkeur heb ik niet, ben een redelijk omnivoor mits aan bovenstaande randvoorwaarden voldaan is.
Voor popmuziek in dit topic geldt gewoon hetzelfde als voor muziek in het algemeen voor mij.
BefBeer
Ja dat bedoel ik! Braaf, saai, langdradig en slaapverwekkend. Bedankt voor de link, als ik de slaap niet kan vatten luister ik naar de link dan weet ik zeker dat ik binnen 5min als een blok slaap.
Het belangrijkste van dit nummer is de gitaarsolo, één van de mooiste ooit gespeeld.
Staat op nr.4 in de top 100 (http://guitar.about.com/library/bl100greatest.htm)aller tijden! Houdt gij het maar bij de dode artiesten want die zijn pas geweldig, vooral als ze op hun 27ste gestorven zijn! :rolleyes:
Wat een schitterende gitarist, hier (http://www.youtube.com/watch?v=3W6hBI1SAL4)nog een link voor als het wat langer duurt om de slaap te vatten!
http://youtu.be/_4z_kXC8eIE
The Red Hot Chilli Peppers are back!!!
Allemaal ouder dan 27 jaar, maar wel weer met een nieuwe gitarist.
Kicken!! :freu:
The Red Hot Chilli Peppers are back!!!
Allemaal ouder dan 27 jaar, maar wel weer met een nieuwe gitarist.
Kicken!! :freu:
Ouder dan 27, dus zijn ze waarschijnlijk saai! :biggrin:
Nieuwe gitarist? Wat is er gebeurd met John Frusciante, want die vind ik super!
http://damusic.be/telex/2010-01-05-josh-klinghoffer-nieuwe-gitarist-red-hot-chili-peppers
Ouder dan 27, dus zijn ze waarschijnlijk saai! :biggrin:
Nieuwe gitarist? Wat is er gebeurd met John Frusciante, want die vind ik super!
Wat een schitterende gitarist, hier (http://www.youtube.com/watch?v=3W6hBI1SAL4)nog een link voor als het wat langer duurt om de slaap te vatten!
Thxs! Superslaapmuziek weer met een heerlijke vals gespeelde solo :biggrin:. Die man kan er weinig van, zou bij Jan Akkerman les moeten nemen :tongue:. Bijna net zo erg als dit nummer maar das nog erger!
http://www.youtube.com/watch?v=Xx3yXUunEq8
Verkeerde versie, kijk maar naar deze live versie (http://www.youtube.com/watch?v=nyVj2DRoU34&feature=related)
Gary Moore is trouwens begin dit jaar op 58 jarige leeftijd overleden! :redface:
Verkeerde versie, kijk maar naar deze live versie (http://www.youtube.com/watch?v=nyVj2DRoU34&feature=related)
Gary Moore is trouwens begin dit jaar op 58 jarige leeftijd overleden! :redface:
Oeps yep herinner met het weer. Mooi nummer wel ;).
ketserr
26 juli 2011, 22:04
Hier dan ééntje om Big30 wakker te houden
http://www.youtube.com/watch?v=yFu80Et9sUQ
Picasso 1
26 juli 2011, 22:04
Je begint eindelijk te begrijpen dat kwaliteit bij muziek niet de meest belangrijke factor is maar domweg of je het leuk vindt om ernaar te luisteren, ongeacht de eenvoud ervan. Klassiek is immers ook vaak van hoge kwaliteit maar ik moet er niet aan denken om daar de hele dag naar te moeten luisteren.
Degenen die pronken met 'kwaliteit' doen zichzelf alleen maar tekort.
Zie het als onze smaak voor vrouwen, velen spreken over uitstraling en mooie ogen maar uiteindelijk neuken we, ondanks onze superieure kwaliteitssmaak, die met de lekkere tieten.
Klopt natuurlijk wel P1. Het gaat om smaak en die verschilt nog al eens. Goed als een artiest vals zingt of speelt kun je zeggen dat de kwaliteit slecht is maar als mensen Andre Rieu goed vinden of Abba soit.
Wat je welt kunt zeggen is of iemand goed gitaar speelt of weet ik wat voor instrument. Maar hij kan dat goed doen en het nummer kun je dan weer niets vinden. Das dan weer een kwestie van smaak.
Hier dan ééntje om Big30 wakker te houden
http://www.youtube.com/watch?v=yFu80Et9sUQ
The working Class hero! Yep dat swingt, daar wordt gewerkt! Dancing in the Dark vind ik nog mooier en swingender! Muziek met Kloten is dat. Dis ook mooi.
http://www.youtube.com/watch?v=HCTJeT2i9QU
http://www.youtube.com/watch?v=tjGfnsjdJec
ketserr
26 juli 2011, 22:57
The working Class hero! Yep dat swingt, daar wordt gewerkt! Dancing in the Dark vind ik nog mooier en swingender! Muziek met Kloten is dat.
En zo is dat!
Deze dan ook voor jou en anders dan je het gewend bent op de radio
http://www.youtube.com/watch?v=5PSGhuT_gCk
of nog iets creatiever?
http://www.youtube.com/watch?v=WCEqy7h6ZHQ
En als je straks gewoon wilt slapen moet je deze niet aanklikke!
http://www.youtube.com/watch?v=JixB5NrxYHo&feature=related
Badslippers
26 juli 2011, 23:39
Wat je welt kunt zeggen is of iemand goed gitaar speelt of weet ik wat voor instrument. Maar hij kan dat goed doen en het nummer kun je dan weer niets vinden. Das dan weer een kwestie van smaak.
Maar als looks, tieten en goed gitaar spelen samen komen heb je ook wel wat. Ik heb de heren ijsberen al eens opmerkzaam gemaakt op dit ontzettend geil wijf.
http://www.youtube.com/watch?v=vK9rfCpjOQc&feature=youtube_gdata_player
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
tifkad
27 juli 2011, 01:11
Gaaf concert van Santana, zoals je ze nog nooit hebt gehoord !
http://www.youtube.com/watch?v=2BrLEuzVCVQ
Natuurlijk is er nog Steely Dan (http://www.youtube.com/watch?v=ylr2D4Pwn58), voor wie het graag hoort. Dit is meer Jazz Funk/Fusion.
Dit zal natuurlijk door Big30 en Picasso 1 worden afgedaan als 'slaapmuziek'! :biggrin:
Steely Dan is een Amerikaanse jazz-georiënteerde popgroep rond de muzikanten en componisten Walter Becker en Donald Fagen.
Zes albums werden uitgebracht waarop jazz, rock-'n-roll, funk, rhythm-and-blues, pop en alles wat daar tussenin zit op intelligente wijze werden vermengd.
Op het eerste gehoor klinkt de muziek misschien 'gepolijst', maar blijkt na aandachtig luisteren te worden gekenmerkt door complexe, door jazz beïnvloede structuren en harmonieën, intelligente teksten en muzikaal vakmanschap.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steely_Dan
Picasso 1
27 juli 2011, 11:43
Natuurlijk is er nog[URL="http://www.youtube.com/watch?v=ylr2D4Pwn58"]
Dit zal natuurlijk door Big30 en Picasso 1 worden afgedaan als 'slaapmuziek'! :biggrin:
Dat was alleen Big, ikzelf hou van funk. Mijn reactie was meer in het algemeen naar degenen die populaire muziek afkraken en zichzelf ermee op een intellectuele podium tillen. Erg saaiiiiiiiii dat intellectuele podium.
Dat was alleen Big, ikzelf hou van funk. Mijn reactie was meer in het algemeen naar degenen die populaire muziek afkraken en zichzelf ermee op een intellectuele podium tillen. Erg saaiiiiiiiii dat intellectuele podium.
Dan denken zij dat ze intellectueel zijn, want een jazz, funk, pop, of rocksong zit soms moeilijker in mekaar dan een stuk klassieke muziek!
Picasso 1
27 december 2011, 16:56
Badslippers hond lijkt op het baasje http://www.telegraaf.nl/s/11192007
Sphinx
27 december 2011, 18:42
Deze racebeer heeft een behoorlijk brede smaak. Of het nu een goede gitaarrif (http://www.youtube.com/watch?v=uD64ruAb8vs) is, of goed drumwerk (http://www.youtube.com/watch?v=RO7n2m8O_og), of een aanstekelijk ritme heeft (http://www.youtube.com/watch?v=eUBz4J1Gc-w) maakt dan niet veel uit, als er maar minstens één van die criteria bijzit. Zowel de top2000 als serious request zijn dan echte schatkamers, waarin je vergeten pareltjes als dit tegenkomt:
http://www.youtube.com/watch?v=jb6lUbMBZpQ
Het leuke van zo'n smaak is dat je soms ook nummers tegenkomt zonder merkbare structuur, maar die je toch raken:
http://www.youtube.com/watch?v=4kDZXHmC4Cs
Big30
27 december 2011, 18:53
Italiaanse muziek, Ja! Wie kent deze nog?
http://www.youtube.com/watch?v=qcsucR5w9Xs&feature=related
Of deze?
http://www.youtube.com/watch?v=tWEhOSHrOzo&feature=related
ketserr
27 december 2011, 22:02
Deze blijft uniek en komisch
http://www.youtube.com/watch?v=XyJgPQRw4JA
trigootje
30 november 2013, 11:10
Wat mij betreft misschien wel het beste nummer van The Boss
http://youtu.be/rbirnz5LAk0
Ketserr: heeft hij deze al eens live gespeeld?
trigootje
30 november 2013, 11:11
oops..weer eens niet verder gekeken dan mijn pikkie lang is...:)
ja dus....
http://youtu.be/ma8shnd04eg
ketserr
30 november 2013, 11:24
Wat mij betreft misschien wel het beste nummer van The Boss
http://youtu.be/rbirnz5LAk0
Ketserr: heeft hij deze al eens live gespeeld?
Kijk nou uit met het posten van de Springsteen Songbook hier want straks zijn er hier figuren die zich gaan bekeren, Hem ineens heel erg goed gaan vinden en vervolgens met een Springsteen Tombola komen waar ik dan toch niks in win omdat ik Hem volgens die figuren al vaak genoeg ziet
Antwoord op je vraag heb je al.
Badslippers
30 november 2013, 11:48
Wat mij betreft het absolute hoogtepunt van de afgelopen weken:
http://www.youtube.com/watch?v=KXSAd71rOQ0
Die gaat hoge ogen gooien tijdens het eurovisiesongfestival met onze Ilse
http://www.youtube.com/watch?v=SzX_dPH6aeA
Helemaal top!
trigootje
1 december 2013, 08:53
Helemaal top!
Inderdaad kippenvel moment...(als je zo'n K.U.T nummer zo kunt wegzetten...)
bergm550
1 december 2013, 13:00
Ik vind het origineel van Kiss toch mooier:
http://www.youtube.com/watch?v=kNGNLo8K6Fk
bergm550
1 december 2013, 13:05
En ook Alice Cooper kan ik waarderen:
http://www.youtube.com/watch?v=mbOmgTKPvos
bergm550
1 december 2013, 13:12
Italiaanse muziek, Ja! Wie kent deze nog?
Deze Italiaanse muziek vond ik ook altijd mooi:
http://www.youtube.com/watch?v=AN2WHl-93rM
bergm550
1 december 2013, 13:13
En ook dit Italiaanse lied mag er zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=4PthV0GxTQg
Bluebear
3 december 2013, 07:52
Als ik thuis even het clubgevoel wil opkweken speel ik dit nummer als ik ga douchen en dan op repeat. Ik wordt dan helemaal week en rijp voor de slacht. Die twee die staan te huppelen trekken mij dan over de streep om het vervoermiddel te pakken en "Varza Calita" te gaan smullen. :amen[1]:
http://www.youtube.com/watch?v=NlC9POV5z5I
bergm550
6 december 2013, 15:06
Wat ik vandaag op de radio heb gehoord, is dit lied. Dit is toch geen muziek. Het valt me sowieso op dat de laatste vijf jaar alleen nog maar poep herrie wordt geschreven op enkele uitzonderingen na. Ze zeggen weleens dat de jeugd van vandaag veel creatiever is wegens applicaties, zoals Facebook of de apps op smartphones.
Maar ik twijfel hier echt aan. Ik zie de creativiteit eerder achter uitgaan als vooruit, als ik de bagger hoor, die op de radio wordt gedraaid. Muziek van Irene Cara, Bee Gees, Phil Collins, David Bowie, ABBA, Heino, Barbara Streisand, Dionne Warwick, Wham!, om een paar namen te noemen, dat is muziek. De rest is afval.
http://www.youtube.com/watch?v=hHUbLv4ThOo
Jimbo1
6 december 2013, 15:41
dat is muziek. De rest is afval.
Da's een mening, geen feit. Je noemt een paar namen waar anderen van zullen gruwelen. Dat je bijvoorbeeld David Bowie in één adem noemt met Heino is voor mij onbestaanbaar, maar dat is dan ook slechts mijn zeer subjectieve mening.
En zo hoort het ook, ieder z'n ding (daar hebben we meer voorbeelden van op dit forum).
Moet je daarom niet discussiëren? Natuurlijk wel, dat houdt het gezellig en daardoor leer je de voorkeuren van andere beren kennen. Niks mis mee. Ik krijg alleen de kriebels wanneer iemand zijn mening als dé waarheid verkondigd.
Teiresas
6 december 2013, 16:06
Wat ik vandaag op de radio heb gehoord, is dit lied. Dit is toch geen muziek. Het valt me sowieso op dat de laatste vijf jaar alleen nog maar poep herrie wordt geschreven op enkele uitzonderingen na. Ze zeggen weleens dat de jeugd van vandaag veel creatiever is wegens applicaties, zoals Facebook of de apps op smartphones.
Maar ik twijfel hier echt aan. Ik zie de creativiteit eerder achter uitgaan als vooruit, als ik de bagger hoor, die op de radio wordt gedraaid. Muziek van Irene Cara, Bee Gees, Phil Collins, David Bowie, ABBA, Heino, Barbara Streisand, Dionne Warwick, Wham!, om een paar namen te noemen, dat is muziek. De rest is afval.
Om de muziek van Bowie en Heino in één rijtje te noemen vind ik wel apart....
bad pritt
6 december 2013, 16:13
Heino laatste muziek is best oke wat dacht je van deze cover?
Origineel is 100x beter maar .....het is al beter als "hoch auf dem gelben wagen.
http://www.youtube.com/watch?v=M3Swjo3C210
Eddy_V
6 december 2013, 17:01
Om de muziek van Bowie en Heino in één rijtje te noemen vind ik wel apart....
Hadden ze niet allebei iets aan hun ogen ?? 😎
Wijze grijze
6 december 2013, 17:03
Inderdaad, wat is er fout aan Heino? Alles!
Goed gezien WG.
Eigenlijk hebben we het hier over de “oude” Heino.
Luister eens naar deze cover door “Heino 2.0”van een oorspronkelijke hit van “Die Ärzte”. Dit is zo “kamp” dat het weer ontzettend geweldig is. En dan dat damesachtergrondkoortje er steeds subtiel tussendoor! De rest van zijn CD “Mit Freundlichen Grüßen” is soortgelijk. Veel Duitsers zagen de humor en trivialiteit er niet van in en de hel brak los.
Heino is sindsdien in mijn waardering gestegen.
http://www.youtube.com/watch?v=oeHCvve2bzs
Admin
6 december 2013, 17:11
Uit eerbied en respect voor de grootste zanger en artiest in de Duitse geschiedenis, Heino.
http://www.youtube.com/watch?v=rYeZe8M4_Ig
WA
7 december 2013, 07:11
Is HEINO dood of wat? Het zou kunnen dat zo'n bericht onder sneeuwt in de Mandela mania die op dit moment woedt vanwege zijn heen gaan. Anyway, beetje geitenwollensokken gedoe die Heino. Tijd voor wat progressievere herrie Revolution Action!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=_feCMxLUyOg
WIKI (http://nl.wikipedia.org/wiki/Atari_Teenage_Riot)
En voor de GABBERS is er nog altijd deze klikbare link (http://www.youtube.com/watch?v=_bXYmkp13vI)
Jimbo1
12 december 2013, 14:59
Nog een band die ik persoonlijk heel wat liever hoor dan Heino: Dream Theater.
Met in deze video nog de meesterdrummer Mike Portnoy, inmiddels opgevolgd door een andere Mike :)
http://youtu.be/7QlWpv958Uk
Badslippers
12 december 2013, 20:39
Nog een band die ik persoonlijk heel wat liever hoor dan Heino: Dream Theater.
Dit is een van mijn favorieten van "Dream Theater", klasse nummer. Bombastische symforock. Niet direct iets voor in de saunaclub. Hoewel, in "GT" krijg je er de tent wel mee leeg zodat er kamers vrijkomen.
http://www.youtube.com/watch?v=u4c_bD3rE0M
Pietjepik
12 december 2013, 21:19
Rammstein!!!! en verder geen slappe kut hardcore homo tunes bitte!!!!!!
deket
12 december 2013, 22:21
ontroerende muziek dat je kippenvel bezorgd,en niet gefuckd zal worden door commercie en marketingboys,maar puur en echt,
meestal zijn dat singer-songwriters.
ben iemand erg dankbaar die mij het liedje van Maaike Ouboter leerde kennen en ik zet dit elke keer voor het slapen op en zal het nooit beu worden."dat ik je mis" maar ook "nothing else matter"van Metallica gaat door merg en been.
ik luister graag naar hard-rock zoals AC&DC en guns n roses,maar ook oude crooners zoals Frank Sinatra,en klassieke muziek kan me bekoren.
indien het me maar kippenvel kan bezorgen en dat kan gaan van DEUZ tot en met Bruce Springsteen,en L.Cohen,en last but not least;Neil Young en the Clash
sofaking
12 december 2013, 22:34
Winter is coming (https://www.youtube.com/watch?v=5Y6TqxLmxIo). Tijd voor introspectie en reflectie. Onze schatjes zijn in zeker opzicht wel als de sirenes die de zeelui onweerstaanbaar naar de klippen lokten. Maar we vinden het de hemel op aarde.
https://www.youtube.com/watch?v=UMU5EeMEt4s
VAZKOR
13 december 2013, 17:50
mijn muzieksmaak gaat van
http://www.youtube.com/watch?v=2HbMzu1aQW8
tot
http://www.youtube.com/watch?v=2mJ4LpbUNs8
Ik ben sneller klaar op te sommen waar ik absoluut niet van houd: vlaamsche schlagers, hardcore techno en rap/hiphop, uitzonderingen daargelaten.
Pietjepik
14 december 2013, 18:10
rap/hiphop.... dan hoor ik nog liever iemand schijten....
Sphinx
26 december 2013, 10:09
Deze racebeer had niet gedacht dat het ging gebeuren, maar ik ben van mn geloof gevallen. Ik luister dit jaar NIET naar de top2000.
Ten eerste kon ik maar viertal platen die ik had willen opgeven terugvinden en ten tweede laat Radio2 zich opnieuw ontzettend kennen door na het succes van Slayer vorig jaar (199 en met veel pijn en moeite in de donkere uren van de nacht gedraaid) de plaat te weigeren in de lijst en te weigeren als vrije keuze. De boel is me nu echt veel te geregisseerd met veel te veel gezwets tussendoor. Ik ben overgelopen, luister nu naar 3FM en de top Serious Request, waar alle platen 2.953 platen langskomen die zijn aangevraagd door de luisteraars. Drie druppels in de oceaan zijn van mij persoonlijk zelf:
De Hans Teeuwen treiterplaat (voor €25; op nr. 1692) (http://vimeo.com/66364220)
Van Fifa13 bandje naar topact in een half jaar (voor €25, op nr. 333) (http://vimeo.com/64115942)
En zelf mn favo vakantieplaatje staat er in (voor €25, op nr. 2789) (http://vimeo.com/3622632)
Oh, en de nummer 1 in de lijst zijn niemand minder dan deze jongens, met dank aan Gerard Ekdom, die er €37.000 mee ophaalde.
http://www.youtube.com/watch?v=ZG2cBg4T5Cg
Bluebear
27 december 2013, 17:03
Grappige teksten die ook gehoord worden in de muziek. :biggrin:
http://www.youtube.com/watch?v=XWco7oZ9XYQ
sofaking
1 januari 2014, 16:15
Gelukkig Twieduuzendviertien veur alle ijsbeire.
't nief joar weurt ier goe ingezet me wa d'Aantwaarepse rap !
http://www.een.be/programmas/vlaanderen-muziekland/slongs-dievanongs-lacht-nor-mij-0
Die rosse MILF op het tweede plan lijkt eigenlijk wel een sofaking meisje, maar ik vind haar naam maar niet in mijn google requests.
Als iemand dat wel zou weten...
Willi69
1 januari 2014, 16:44
http://willi69.beepworld.de/files/hiphop.jpg
Goedemorgenallemaal
1 januari 2014, 17:41
Laat ik ook maar weer eens een bijdrage leveren aan dit draadje...
Wat leuk om verschillende nummers langst te zien kome met een aangenaam "Ohja" gehalte.. Neem nu die van "This mortal coil"
Met Sphinx heb ik ook niet naar de top 2000 geluisterd. Daarentegen ook niet naar serious request.
Mijn radio staat weer heel veel op Studio Brussel, leuk idee ook van hun serious request variant, geen "1 groot doel"maar gewoon mensen die geld inzamelen voor een goed doel van eigen keuze. Ben je meteen van dat "Hollandse"gezeik af van "waarom naar verweggistan? Er is hier genoeg te doen" (om vervolgens met Hollandse gierigheid zelf niks aan die "eigen" noden te doen). Leuke muziek die Belgen.
Vaak, hele vaak gehoord en het verveelt me nog steeds niet:
http://www.youtube.com/watch?v=1fDdcrs9X10
(En dan ben ik toch meer van de "Hooverphonic met Geike").
En waarom mijn citaat van Pietje P.?
Ja, ook ik ben niet van de moderne zwarte muzikanten met hunne hiphop, de rap en het gekweel van de "Arrenbie" (hoewel Beyonce een aangename verschijning op het scherm blijft), ook niet al die blanken die het na-apen en meeliften op het gebeuren.
Dat gezegd hebbende, het zijn met name witte jongens die rap-achtige verschijnselen verdraaid effectief en alleszins beluisterbaar in hun muziek wten te verwerken:
Killing in the name of (http://www.youtube.com/watch?v=8de2W3rtZsA)
Goed, de Hiphop, de rap etc. Dat niks.
Maar helemaal niks? Gek genoeg ook weer niet helemaal waar in mijn oren. Ja die Engelstalige rap en hip hop meteen in het putje. Ook de Nederlandstalige randstedelijke rapperds mogen daar meteen mee .
Maar dan hoor je wat meer. En dan ontdek je, Rap en Hip Hop is er niet voor de Engelse taal, niet voor het Amsterdams, Rotterdams of Haags. Maar i bv het Zuid Nederlands met een zachte G klinkt het al veel beter, om nog maar te zwijgen van Sofakings Aantwaarepse rap, ook best aardig. Maar de taal waar de rap volgens mij voor gemaakt is is het Frans. Franstalige hiphop, dat heeft wat. Helemaal als het van het Afrikaanse continent komt eigenlijk maar eigenlijk gewoon de Franse klanken lenen zich daar meer voor. Of een Frans "dialect" de "Lingua Franca" van bepaalde jongeren, het "Verlan".
Goed voorbeeld van dat laatste, niet specifiek rap (wel met invloeden van, en misschien meer hiphop dan rap) maar we de nieuwe Belgische ster Paul van den Haver oftwel Stromae:
Formidable (http://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc)
(Bij ons beter bekend van de persiflage met de Filip, Stromae was toch echt eerder)
(Leuke clip, met 1 puntje, ik heb stiekum het vermoeden dat de "politie actie" een beetje opgezet spel is).
Mijn Stromae favoriet is echter
Papaoutai (http://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc)
Met dat geweldige Centraal Afrikaanse riedeltje er in.
(Dat Papa vast in Babylon zit zullen we het menneke maar niet vertellen)
Mr Pussy
2 januari 2014, 00:15
Bedankt Goedemorgenallemaal, prachtig nummer van Hooverphonic, kende ik nog niet, thx!
Maar de taal waar de rap volgens mij voor gemaakt is is het Frans. Franstalige hiphop, dat heeft wat. Helemaal als het van het Afrikaanse continent komt eigenlijk maar eigenlijk gewoon de Franse klanken lenen zich daar meer voor. Of een Frans "dialect" de "Lingua Franca" van bepaalde jongeren, het "Verlan".
Wat ik echt een geniaal nummer vind is:
http://www.youtube.com/watch?v=F_rEHfLgdcY
en Afrikaanse invloeden zijn idd vaak zeer aangenaam en aangezien die Fransen koloniaal gezien flink wat in Afrika hebben gerotzooid kom je die combinatie veel tegen, prachtig.
Goed voorbeeld van dat laatste, niet specifiek rap (wel met invloeden van, en misschien meer hiphop dan rap) maar we de nieuwe Belgische ster Paul van den Haver oftwel Stromae.
...
Mijn Stromae favoriet is echter
Papaoutai (http://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc)
Met dat geweldige Centraal Afrikaanse riedeltje er in.
Inderdaad, geweldige video ook!!
Het zeer bekende Alors on danse (http://www.youtube.com/watch?v=VHoT4N43jK8) vind ik ook nog steeds erg fijn.
Overigens komt er uit Zambia ook geweldige Afrikaanse hip-hop/rap in het Engels (omdat het een voormalig Engelse kolonie is) en in het Bemba en Nyanja en steeds met een hele eigen Afrikaanse sound met heel veel Afrikaanse riedeltjes erin, ik zal daar nog wat voorbeelden van zoeken.
Goedemorgenallemaal
2 januari 2014, 08:56
Overigens komt er uit Zambia ook geweldige Afrikaanse hip-hop/rap in het Engels (omdat het een voormalig Engelse kolonie is) en in het Bemba en Nyanja en steeds met een hele eigen Afrikaanse sound met heel veel Afrikaanse riedeltjes erin, ik zal daar nog wat voorbeelden van zoeken.
Mwah, ik ben toch meer dan de Afrikaanse muziek uit het Franstalige deel van Frankrijk. Centraal en West Afrika. Ja daar ligt natuurlijk ok zo'n land als Nigeria, Engelstalig en met grote namen, onder andere de familie Kuti, maar die muziek is toch anders van bv Congo, Gabon, Ivoorkust, etc.
Afijn ik heb nog wat te doen nu dus ik hou er nu maar mee op maar het zou een leuke post kunnen worden.
OK, toch maar eventjes Mali, land in de actualiteit en in de Sahelregio wordt weer hele andere muziek gemaakt maar daarom niet minder mooi.
Interessante samenwerking:
Ali Farka Touré en Ry Cooder:
http://www.youtube.com/watch?v=F6IDmiKz7ic
Goedemorgenallemaal
2 januari 2014, 11:02
Wat ik echt een geniaal nummer vind is:
.
Leuke clip, met contrast van woestijnduinen en blanke besneeuwde Alphen toppen.
Kunen wij met onze "waar de blanke top der duinen"... toch niet aan tippen.
Overigens laat echte Afrikaanse muziek zich vaak kenmerken door haast aandoenlijk knullig aandoende clips met slechte kwaliteit muziek op youtube
hasta la pasta
4 januari 2014, 19:20
Voor de disco liefhebbers:
http://www.youtube.com/watch?v=5m4ZkEqQrn0
Mr Pussy
4 januari 2014, 21:23
Overigens laat echte Afrikaanse muziek zich vaak kenmerken door haast aandoenlijk knullig aandoende clips met slechte kwaliteit muziek op youtube
Zo is het maar net! Ik kan de muziek die ik destijds mee naar huis heb genomen maar mondjesmaat terugvinden op YouTube. B.v.
Indy K - Chipuba Chandi: http://www.youtube.com/watch?v=4mWr7ccTrBY
B1 - Pillow (ook de naam van de CD): http://www.youtube.com/watch?v=hiPWWUy9QvM
Boyd Sage: allemaal erbarmelijke opnames, maar toch een voorbeeld het nummer Senda: http://www.youtube.com/watch?v=P-8XvgO8nQM
JK ft. Salma - Akapilipili: http://www.youtube.com/watch?v=3yOLGq1rtGo
Je moet je voorstellen dat je daar in een club bent en je bent zo'n beetje de enige blanke, te gaaf om mee te maken. En dat was een sjieke tent, later namen ze me mee naar een achteraf-dancing langs een of andere dirt road, ik ben nog nooit zo aangestaard (eventjes dan). :) Maar in die atmosfeer dit soort lekkere dansbare ritmes, goeie herinneringen aan hoor. Later was ik in een eetcafe met een leuke waitress en ik heb haar gevraagd welke muziek op dat moment hot was, ze maakte een lijstje voor me en ik heb toen zo'n 5 cds gekocht om mee naar huis te nemen. Helaas was er van haar lijstje niet veel te koop, daarom in de winkel ook nog maar eens om advies gevraagd aan een zeer schone verkoopster. Btw, wat een beauty's lopen daar rond, niet te zuinig. De kerels zijn allemaal wanna-be gangsta's, maar de sfeer is heel gemoedelijk.
Maar ja als ik het nu na een paar jaar nog eens terug hoor dan is de glans van toen er wel af helaas.
Big30
5 januari 2014, 00:40
Bij Daft Punk denk ik niet meteen aan Disco. Tuurlijk door de recente samenwerking met niemand minder dan Giorgo Moroder mag je stellen dat ze disco muziek anno 2013 maakten.
Maar als ik denk aan daft punk denk ik toch vooral aan dit nummer "one more time". Typsiche Franse (underground) house muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=FGBhQbmPwH8
hasta la pasta
5 januari 2014, 09:33
Mee eens, door dit soort samenwerkingen blijft in ieder geval de Disco springlevend. Een mooie brug tussen Disco en House is ook het volgende nummer. Aan dit nummer is meegewerkt door de legendarische DJ en producer Larry Levan, hij heeft aan de wieg gestaan van de Garage House stroming.
http://www.youtube.com/watch?v=YPGYTxCDrPY
Willi69
5 januari 2014, 12:17
Typsiche Franse (underground) house muziek.
Französische Musik finde ich furchtbar :eek:, alleine schon wegen der Sprache (okay, Daft Punk singt nicht in Französisch ;)).
Von französischen Interpreten gefällt mir eigentlich nur der folgende Song, den Air für mich geschrieben hat (in Englisch): :biggrin:
http://youtu.be/lC6vZOgYduk
aamu
5 januari 2014, 13:43
Grappig hoe associaties werken. Daft Punk is voor mij eerder onlosmakelijk verbonden met tracks als Rollin' and Scratchin'. Pracht plaat die je tot voor kort nog best vaak langs hoorde komen op feesten. Twee weken terug nog gehoord ergens op een retro-feestje :-)
Impressie:
http://www.youtube.com/watch?v=ZPGo2xUTc-s
aamu
5 januari 2014, 13:43
Bij Moroder verbind ik dan weer direct door met Vitalic. Zeker in zijn oudere werk zijn er veel Moroder invloeden te horen.
Voor de zondag middag vind ik dit wel een mooie wegdroom plaat :)
http://www.youtube.com/watch?v=IGyj9sMwd38
aamu
5 januari 2014, 13:44
Dan de combinatie Franse elektro met ijsberen/club bezoek, sjah dan komt er 1 plaat direct boven drijven:
http://www.youtube.com/watch?v=8e0BxwYGHYM
Every night with my star friends
We eat cavier and drink champagne
Sniffing in the VIP area
We talk about Frank Sinatra
You know Frank Sinatra?
He's dead. Dead!
To be famous is so nice
Suck my dick, lick my ass
In limousines we have sex
Every night with my famous friends
Nice
Suck my dick
So nice
Vip area
Frank, Frank, Frank, Frank Sinatra
sofaking
5 januari 2014, 17:22
Ik heb Franse familie en kom dus wel wat meer in aanraking met Franse muziek. Nu zit er inderdaad ongelofelijk veel immens flauwe bagger tussen alles wat je op de radio hoort, maar ik wil dat toch wat relativeren door te wijzen op een heel aantal klassiekers van hoog niveau. Hymne à l'amour van Piaf bijv. La Mer van Trenet, Je suis venu te dire que je m'en vais van Gainsbourg of Natalie van Bécaud vind ik allemaal goed te pruimen.
Hier bijv. eentje van enkele jaren geleden die ik nog altijd echt wel goed vind. Je suis un homme van Zazie.
http://www.youtube.com/watch?v=oSIoP7h4B_M
Mbt tot clubbezoek vond ik C'est beau la bourgeosie van Discobitch (http://www.youtube.com/watch?v=QKVQ2r-_zQk) erg passend. (Toegegeven is half in Engels en half in Frans )
En dan hebben ze natuurlijk ook hun Bretoense erfenis die voor heel wat fijne ambiance (http://www.youtube.com/watch?v=LJwI2INm92M) kan zorgen. (Al zie ik dat niet zo direct in een SC passen)
Bluebear
6 januari 2014, 18:00
Mijn Roemeense favoriet, Nicolae Guta. Zijn nieuwste nummer, lekker nummer. "Hajde, hajde, gata ,gata", dat roepen ze ook altijd tegen "Bluebear". Wat hebben ze in Roemenië toch met lekkere wijven? :tongue: :biggrin:
http://www.youtube.com/watch?v=48X_BRq0PIw
hasta la pasta
1 februari 2014, 20:42
kHeb al een paar keer ander clubleven bezocht in Berlijn, zie bijgevoegde clip voor een impressie. Is het clubleven zoals het hier wordt bewierookt ook zo goed daar? Ik wil graag Berlijn weer eens bezoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=5WRVeoGwia8#t=10
Sphinx
1 februari 2014, 21:17
Französische Musik finde ich furchtbar :eek:, alleine schon wegen der Sprache (okay, Daft Punk singt nicht in Französisch ;)).
Von französischen Interpreten gefällt mir eigentlich nur der folgende Song, den Air für mich geschrieben hat (in Englisch): :biggrin:
Jeder sein Geschmack. Ich höre immer gerne Classic 21 an, Wallonischer Radiosender der neben alle Rock-classics manchmal auch Französische Musik eine Chance, ab und zu schlecht manchmal auch gut.
Gleich mein erstes vorbild singt Englisch Machiavel - Fly (http://www.youtube.com/watch?v=zrVkICMF7ic)
Indochine - l'Aventurier (http://www.youtube.com/watch?v=Rf8j3YIUyYg) lernte ich danke ein Zeichentrickserie kennen. Aber sie können auch anders (http://www.youtube.com/watch?v=gmYW-3B00cA)
Téléphone - Ce Soir est le Soir (http://www.youtube.com/watch?v=HjCjNW4HwrA) - ein klassiker der 80'iger
Eiffel - A tout moment (http://www.youtube.com/watch?v=TbPkze7gUXc) Hatte es diese band 5 jahre früher gegeben, hätte ich kein Grund gehabt bei Französisch unterricht zu schwänzen.
Und natürlich, derjenige der die Sprache etwas wiederbelebt hat hier in Holland Stromae
http://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc
Bluebear
19 februari 2014, 21:14
http://www.youtube.com/watch?v=YfWfiP_x6WE
De favoriete rap van "Bluebear", Spoonie Gee and the "Love rap". We schrijven 1979, toen de rap nog een rap was. :roll3:
Limburger
20 februari 2014, 12:50
Een echte topper, die rapper Sjors uit Brunssum :biggrin:
http://www.youtube.com/watch?v=DaIJ84r3_WE
hasta la pasta
20 februari 2014, 19:03
De favoriete rap van "Bluebear", Spoonie Gee and the "Love rap". We schrijven 1979, toen de rap nog een rap was. :roll3:
Oke dan, WAUW! En toen Disco nog disco was: i want to GO BANG! http://www.youtube.com/watch?v=32Vr2RRcsWo
hasta la pasta
20 februari 2014, 20:17
And RAP is not afraid of you:
http://www.youtube.com/watch?v=l_Jeyif7bB4
Goedemorgenallemaal
31 maart 2014, 12:25
Ondanks het feit dat het geen lekkere Roemeense is vind ik dit toch wel een zomers muziekstukje...
Als een Roemeense dit zou coveren hebben we DE zomerhit te pakken,...
https://www.youtube.com/watch?v=BAkqJT_sMKQ&feature=youtu.be
Limburger
31 maart 2014, 20:59
Dit is ook kwaliteit.
https://www.youtube.com/watch?v=8pXovit73Xc
Limburger
31 maart 2014, 21:00
Dit is ook prachtig.
https://www.youtube.com/watch?v=vlUe8mvm7ZA
hasta la pasta
4 september 2014, 20:24
80-ies wave in een dance 808 acid jasje . . .
https://www.youtube.com/watch?v=vclvJd2HZN0
aamu
4 september 2014, 21:33
https://www.youtube.com/watch?v=3Y8w2W1uy2A
Acid en onze hobby gecombineerd in 1 track ;)
bergm550
7 september 2014, 16:12
Laatst was ik in Den Haag en had het mauritshuis bezocht. Na het bezoek maakte ik nog een korte stadswandeling en liep ik door de winkelpassage nabij het Buitenhof. Ik hoorde een liedje in de passage en ik dacht waar ken ik dat toch van? Het bleek om dit nummer te gaan.
http://youtu.be/RhxF9Qg5mOU
Meestal vind ik het origineel mooier dan de remix, maar in dit geval vind ik de remix mooier. Het heeft net even meer pit.
http://youtu.be/EWs4abqdwZ0
Limburger
9 september 2014, 19:17
Een vrolijk muziekje voor in de auto en als ze bij GT in de straat weer eens alcohol controle houden even het volume op
maximum te draaien. :)
https://www.youtube.com/watch?v=agXf0Cusxy8
Limburger
16 september 2014, 21:47
Mooie saunaclub muziek. :ebounce:
http://www.youtube.com/watch?v=r2sKp08WAlg
sofaking
16 september 2014, 22:15
Mooie saunaclub muziek. :ebounce:
8514 (https://www.youtube.com/watch?v=wzogaKqPZQs)
Het nut van een muziekstuk dat ~25 minuten duurt in een SC zal wel duidelijk zijn.
(Ja, Rosi hierboven is een linkje. Normaal zou daar toch een blauwe rand rond moeten om dat aan te duiden ?)
Limburger
19 september 2014, 23:24
Dit is ook kwaliteit.
http://www.youtube.com/watch?v=nxtIRArhVD4
hasta la pasta
22 september 2014, 19:53
De dansvloer, dat is wat anders dan een kamer in een club. De dansvloer, het Episch centrum van de club, the club, Tha (!) dance in the club. Club vs the club ? Techno, I really love Germany, and . . . our club …
https://www.youtube.com/watch?v=k8v_l5iGJZM
Limburger
23 september 2014, 15:39
Nog een pareltje.
http://www.youtube.com/watch?v=nuq2hXj02Ro
Laatbloeier
23 september 2014, 17:08
[QUOTE=Limburger;391862]Dit is ook kwaliteit
Jennifer Lopez, 45 jaar!!!!!
Goedemorgenallemaal
23 oktober 2014, 10:31
Even een ouwetje:
http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go
Hoorde hem laatst weer en blijft tranentrekkend mooi.
En het bewijs dat covers niet altijd slappe aftreksels zijn.
Niet dat de oorspronkelijke Nine Inch Nails versie (http://www.youtube.com/watch?v=66GHz-H4k6M) zo slecht (ten tijde van het uitkomen van deze versie was er een ware strijd op het internet over welke versie het beste was, waarbij het NIN fans ruiterlijk toegaven dat Johnny cash het heel mooi had gedaan maar de Cash adepten de NIN versie afkraakten) was maar dit nummer in deze uitvoering, meesterlijk.
Het zijn twee hele verschillende nummers waarbij de Cash versie wat breder toegankelijk is. De NIN versie heeft wat minder "eeuwigheidswaarde"en de schrijver van dit nummer, Trent Reznor, gaf ook toe van deze versie tranen in zijn ogen te krijgen.
Goedemorgenallemaal
10 november 2014, 19:54
Oie, ik vind dit op youtube... Geen pop, zekers niet maar lekker vette stevige sound. We kennen swamp rock wel maar dit borrelt met moerasgas op uit die diepste diepten van de moerassen.
http://www.youtube.com/watch?v=5eEEeTom5sY&index=11&list=PL5D951847BB2479C1
hasta la pasta
21 november 2014, 20:45
En een liedje met de titel "girls":
https://www.youtube.com/watch?v=dMFtM7abCDI
sofaking
21 november 2014, 21:17
The Prodigy. Hmmm, die hun "Smack my bitch up" is wel één van de merkwaardigste clips van een "mainstream" groep die ik me kan herinneren.
Je zou niet veel succes boeken als je die in een club zou vertonen denk ik. :angst:
Redelijk rauw, maar als je kan, toch helemaal uitkijken voor een verrassend einde.
(Direct naar het einde gaan kijken is geen goede optie, want het is pas verrassend door al wat eraan vooraf ging.)
http://en.musicplayon.com/play?v=463288
hasta la pasta
21 november 2014, 21:35
Het succes waar je het over hebt hangt volgens mij vooral af in wat voor soort club je deze muziek wilt laten horen. In een sauna club is de response waarschijnlijk niet groot. Ik heb de The Prodigy meerdere malen op festivals en in dance tenten gezien, hier gaat het dak er af.
Limburger
21 november 2014, 23:34
https://www.youtube.com/watch?v=39YUXIKrOFk
sofaking
24 januari 2015, 15:41
Overleden : Edgar Froese van Tangerine Dream. Heb ik leren kennen halfweg jaren '70 met hun Atem album, en ontdekte een soort muziek die me wel aansprak.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/1.2217953
https://www.youtube.com/watch?v=gvKfBVUsE0Q
Eddy_V
25 januari 2015, 23:25
Met dank aan de bijdrage van Sofaking want anders zou het overlijden van Edgar Froese mij waarschijnlijk nog niet bekend zijn geworden.
Geen muziek die snel in een saunaclub te horen zal zijn, zo deze überhaupt ooit al eens in een club te horen is geweest!
"Muziek uit de Kosmos" op BRT2 en Ad Visser's Superclean Dreammachine waren de radio programma's waar ik midden jaren '70 wekelijks met spanning naar uit keek.Totaal nieuw, totaal anders en op geen enkele andere zender te horen (okay ook incidenteel bij John Peel op de BBC maar die kon ik niet goed ontvangen).
Dat klasgenoten en later studie genoten weinig met deze muziek ophadden kon ik niet goed begrepen. Of eigenlijk ook wel..het week teveel af van het gangbare. Je moest het geduld opbrengen om er naar te leren luisteren, om vervolgens als een verslaafde alles wat in die tijd uitgebracht werd op de radio te kunnen horen en bij Van Leest en de Bullit op de koptelefoon te gaan luisteren (en later zelfs in de ordinaire Free Record Shop): Phaedra, Rubicon en Ricochet onder andere.Kopen was er niet altijd bij..centjes moesten nog gespaard worden, maar vanaf de ontdekking van Tangerine Dream ging het merendeel van het zakgeld naar de platenzaken.
Edgar Froese was zover ik weet, geen algemeen bekend persoon, maar volgens mij wel een bepalende kracht in de elektronische muziek geschiedenis en alle anderen die daarop konden gedijen zoals bijv Klaus Schulze, Kraftwerk, Tomita, Laurie Anderson, Vangelis en Jean Michel Jarre (in willekeurige volgorde ben ik nog steeds een groot liefhebber van al deze muziek producenten). Ook de house en dance muziek is gevormd door dit fenomeen, waarbij Cyclone, waarin voor het eerst gezongen werd, door veel fans van het eerst uur verguisd werd: "Rising runner missed by endless sender".Ik vond en vind dit nummer nog steeds ongelooflijk goed, de snelheid, agressie, vaagheid, het onbestendige... (en staat daarom op mijn "Dela" lijstje).
Met mijn leraar Duits op de middelbare school kon ik niet goed opschieten (en zo hoorde dat ook in de jaren '70). Tot aan het moment dat ik voor het mondelinge schoolonderzoek een presentatie gaf over avantgardistische muziek uit Duitsland: De oorsprong hiervan met synthesizer muziek in Berlijn?? De man werd helemaal blij en met de 7 heb ik alle voorafgaande 4'en en 5'en nog net tot een 5,5 weten te krijgen zodat ik zonder herexamen mijn diploma haalde met dank aan Edgar Froese RIP.
Ricochet live in Zürich, een intro van 4 minuten, maar daarna ongeëvenaard ritmisch, kosmisch..
In 2012 nog net zo indrukwekkend als in 1972:
https://m.youtube.com/watch?v=y171_ijw-6U
momentum
26 januari 2015, 20:46
De Griekse zanger Demis Roussos is in de nacht van zaterdag op zondag op 68-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn dochter Emily aan de Franse krant Le Figaro laten weten.
De zwaarlijvige zanger met de hoge stem kreeg bekendheid als zanger van de groep Aphrodite's Child, die in 1967 werd opgericht.
Roussos werkte daarin samen met Vangelis Papathanassiou, die onder de naam Vangelis bekendheid zou krijgen als componist van filmmuziek.
Vooral de eerste single van de groep, Rain and Tears, werd een grote hit. Het was een bewerking van de compositie Canon in D major van de Duitse componist Johann Pachelbel. Ook I Want to Live, een bewerking van het Franse volksliedje Plaisir d'Amour, werd een hit.
Solocarrièrre
In de jaren zeventig begon Roussos een solocarrière. De nummers My Friend the Wind en Forever and Ever werden grote hits. In Nederland had hij in december 1973 een nummer 1-hit met het in het Duits gezongen lied Schönes Mädchen aus Arcadia.
Video: Demis Roussos - Schönes Mädchen aus Arcadia
Hildegard Knef
Hij werkte met onder anderen de Nederlanders Sandra en Andres, zijn landgenote Vicky Leandros, de Duitse Hildegard Knef en de Zweedse Alice Babs in 1972 mee aan het nummer Auntie, een hommage aan 'tante' BBC, de Britse omroep.
Van Roussos' platen zijn naar schatting in de wereld bijna 60 miljoen exemplaren verkocht.
https://www.youtube.com/watch?v=YQyxCL1uMlU
hasta la pasta
27 maart 2015, 19:34
https://www.youtube.com/watch?v=v6qP7iKUaSs
sofaking
27 maart 2015, 21:33
Een beetje energie uit de jaren '80. Wendy O Williams van punkgroepje Plasmatics met speciale gasten Lemmy Kilmister en Würzel van Motörhead. Wendy is vooral bekend omdat ze met blote tieten concerteerde en allerhande dingen, zoals auto's, opblies op het podium. Dit is van de bump & grind tour, na haar Plasmatics periode en ze houdt hier wel deftig haar topje aan en blaast niks op.
https://www.youtube.com/watch?v=3qriZ40-ZGc
Ze heeft zich in de jaren '90 van het leven beroofd.
En speciaal voor Ace2 een nummertje dat ze met Ace1 opgenomen heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=33nmgcOzkUs
Goedemorgenallemaal
1 april 2015, 11:23
Toeval?
De nieuwe Stromae:
https://www.youtube.com/watch?v=dAI4mLc0V7E
en een artikel over de aandelen twitter:
Why This Analyst Sees Twitter 'Going Lower' (http://www.benzinga.com/analyst-ratings/analyst-color/15/03/5372384/why-this-analyst-sees-twitter-going-lower?utm_campaign=partner_feed&utm_source=marketwatch.com&utm_medium=partner_feed&utm_content=analyst_ratings_page)
Eddy_V
7 april 2015, 19:51
Strange...Adana Twins
https://m.youtube.com/watch?v=N3iLMny-M0o
De oudere jongeren herkennen het origineel in deze mix van The Doors.
Ik hield het niet voor mogelijk om een nummer van The Doors nog beter te laten klinken en voelen dan het origineel..
Adana Twins is het gelukt..kippevel...ik kan deze versie wel 20 keer achter elkaar horen.
En daarmee bevestigd het nummer: People are strange...
Piet Plezier
10 april 2015, 13:21
Volgens de luisteraars van Sky Radio is DIT het beste nummer van de jaren negentig.
10 APRIL 2015-13:54
'DIT IS HET BESTE NUMMER VAN DE 90'S'
https://www.youtube.com/watch?v=gJLIiF15wjQ
Wentelt Eefje
10 april 2015, 22:10
Dovenradio?! Bestaat dat dan... SMFH
https://www.youtube.com/watch?v=OiTr78NQtl8
en nog zo'n VET nummer
https://www.youtube.com/watch?v=QzQkpCX5pMU
Goedemorgenallemaal
11 april 2015, 09:29
Op naar ons liefdeshutje....
https://www.youtube.com/watch?v=9SOryJvTAGs
le "Shaq, d'amour"....
Sphinx
11 april 2015, 21:43
Volgens de luisteraars van Sky Radio is DIT het beste nummer van de jaren negentig.
En volgens 3FM luisteraars was DIT de winnaar van de Gouden Klomp Top103 (beste Liedje uit NL)
http://www.youtube.com/watch?v=dZkbhA1NcTM
Piet Plezier
11 april 2015, 22:25
En volgens 3FM luisteraars was DIT de winnaar van de Gouden Klomp Top103 (beste Liedje uit NL)
http://www.youtube.com/watch?v=dZkbhA1NcTM
onvoorstelbaar dat dit nummer dat is geworden echt een kudt nummer met dt.
Badslippers
18 april 2015, 13:47
Traditiegetrouw sluit ik ook dit van de pot gerukt verslag af met een streepje muziek. Met de nagalmende woorden van Knabbel in mijn vertroebelde brein (Kill them all, SFL), opteer ik voor een song, "Give me the Knife":
https://www.youtube.com/watch?v=bSthrCKIFaA -
Als linkse flikker moet ik toch even wat tegenwicht bieden.
"I don't believe in guarded borders and I don't believe in hate
I don't believe in generals or their stinking torture states
And when I talk with the survivors of things too sickening to relate
If I had a rocket launcher . . . "
"If i had a rocket launcher": Bruce Cockburn
https://www.youtube.com/watch?v=N7vCww3j2-w
hasta la pasta
18 april 2015, 23:10
Strange...Adana Twins
Ik hield het niet voor mogelijk om een nummer van The Doors nog beter te laten klinken en voelen dan het origineel..
Adana Twins is het gelukt..kippevel...ik kan deze versie wel 20 keer achter elkaar horen.
The Doors? Das Kinderspel. Doe mij Debbie H maar . . . (als oudere jongere hier op het forum)
https://www.youtube.com/watch?v=P3KeeSxsjVA
Eddy_V
18 april 2015, 23:37
The Doors? Das Kinderspel. Doe mij Debbie H maar . . . (als oudere jongere hier op het forum)
https://www.youtube.com/watch?v=P3KeeSxsjVA
Gaaf nummer...! Body Dreamin... Maar ik begrijp niet wat die met Debbie H te maken heeft of heb je een vergissing gemaakt met het plaatsen van de link?
En jaaa, ook ik was verliefd op haar in 1978... Maar ik ben dan ook wat ouder dan jij jongen..haha!
Rapture is trouwens mijn all-time favorite:
https://m.youtube.com/watch?list=RDpHCdS7O248g¶ms=OAI%253D&v=pHCdS7O248g#
Met hopelijk de goede link naar deze clip..wat een lekker ding was zij toch en toen al ver in de dertig!
Goedemorgenallemaal
23 april 2015, 14:02
Hoppa, zomer komt er aan, we gaan weer Franstalig:
https://www.youtube.com/watch?v=rs40yxHjTxQ
Strijker
23 april 2015, 17:51
Strange...Adana Twins
Heiligschennis!!! Iets anders kan ik er niet van maken.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Strijker
23 april 2015, 17:58
Gaaf nummer...! Body Dreamin... Maar ik begrijp niet wat die met Debbie H te maken heeft of heb je een vergissing gemaakt met het plaatsen van de link?
En jaaa, ook ik was verliefd op haar in 1978... Maar ik ben dan ook wat ouder dan jij jongen..haha!
Rapture is trouwens mijn all-time favorite:
https://m.youtube.com/watch?list=RDpHCdS7O248g¶ms=OAI%253D&v=pHCdS7O248g#
Met hopelijk de goede link naar deze clip..wat een lekker ding was zij toch en toen al ver in de dertig!
Ach ja, Debbie Harry, de vrouw die verantwoordelijk is voor mij eerste echte erectie.
Mijn favoriet is Dreaming.
Een geremasterde versie uit 2001. https://www.youtube.com/watch?v=-laAHVIfBvQ
Een concert opname uit 1979. https://www.youtube.com/watch?v=rl3iaTUQQvY
Strijker
23 april 2015, 18:15
System Of A Down - B.Y.O.B. (Bring Your Own Bombs)
WHY DO THEY ALWAYS SEND THE POOR!
Barbarisms by Barbaras
With pointed heels.
Victorious, victories kneel.
For brand new spankin' deals.
Marching forward hypocritic
And hypnotic computers.
You depend on our protection,
Yet you feed us lies from the table cloth.
La la la la la la la la la,
Everybody's going to the party have a real good time.
Dancing in the desert blowing up the sunshine.
Kneeling roses disappearing,
Into Moses' dry mouth,
Breaking into Fort Knox,
Stealing our intentions,
Hangars sitting dripped in oil,
Crying FREEDOM!
Handed to obsoletion,
Still you feed us lies from the table cloth.
Blast off, it's party time,
And we don't live in a fascist nation,
Blast off, it's party time,
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?
Why do they always send the poor? [X4]
Kneeling roses disappearing,
Into Moses' dry mouth,
Breaking into Fort Knox,
Stealing our intentions,
Hangars sitting dripped in oil,
Crying FREEDOM!
Handed to obsoletion,
Still you feed us lies from the tablecloth.
Dancing in the desert blowing up the sun
Where the fuck are you!
Where the fuck are you!
Why do they always send the poor?
Why do they always send the poor? [X3]
Why, do, they always send the poor [X3]
They only send the poor [x2]
Het is geen muziek voor de massa, maar ja, smaken verschillen nu eenmaal.
https://www.youtube.com/watch?v=zUzd9KyIDrM
Eddy_V
23 april 2015, 23:03
Inderdaad niet zo'n gezellige muziek om nou es lekker met een dvp op te gaan rollebollen.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening :wink:
Ps Heiligschennis in mijn optiek was "Light my fire in" van de Doors in de disco uitvoering van Amii Stewart...
En dan te bedenken dat ik die nog in 12" picture disc versie heb ook.. Ach ja een jeugdzonde.. :hammer:
Big30
23 april 2015, 23:21
Ik zou bij de Doors cover van people are strange niet van heiligschennis willen spreken maar toch wel van een vorm van verkrachting :wink:.
Deze uitvoering van light my fire, van Jose Feliciano noem het een herinterpretatie is wel te pruimen:
https://youtu.be/W_Mb1-VS01U
Ongelooflijk trouwens wat een goede nummers de Doors hebben gemaakt. Zo herkenbaar met dat orgeltje van Ray Manzarak.
WHY DO THEY ALWAYS SEND THE POOR!
https://www.youtube.com/watch?v=zUzd9KyIDrM
Nog bij het SoaD concert geweest in A'dam vorige week vrijdag?? Ik wel als fan van het eerste uur :dance[1]: Wat mij opviel is dat bij een optreden van System of a down veel meer dan bij andere bands in dit genre mensen aanwezig zijn van allerlei pluimage.
Die, die, die, WHY???
I want to FUCK my way to the Garden, cause everyone needs a mother, FUCKER
https://www.youtube.com/watch?v=7k4N3IAko3k
Eddy_V
23 april 2015, 23:50
Ik zou bij de Doors cover van people are strange niet van heiligschennis willen spreken maar toch wel van een vorm van verkrachting :wink:.
Deze uitvoering van light my fire, van Jose Feliciano noem het een herinterpretatie is wel te pruimen:
.
Die mierzoete cover van JF spookte ook door mijn hoofd toen ik schreef over de cover door Amii Stewart..
Naar mening is er wel een verschil tussen een cover en een mix:
Een cover is een heropname door anderen die daar zelden iets aan toevoegen;
Een mix gebruikt het origineel en voegt daar iets aan toe zoals tekst of andere muziek waardoor een nieuw nummer ontstaat.
Dat niet iedereen de mix van People are Strange van Adana Twins kan waarderen begrijp ik..hoewel..luister er 2 of 3 keer naar...
Zo ook de mix van Light my Fire, Hot Rocks Club Remix: Zo leren onze geliefde dvp's toch nog de muziek van de oudere jongeren kennen :freu:
https://m.youtube.com/watch?v=7NQNNgZtceg#
Heb ik Big30 nu overtuigd of helemaal over de rooie haha?!?
Big30
24 april 2015, 00:06
Ehm volledig over de rooie nu!
Neen hoor, toen ik cover intikte dacht ik al moet ik het niet een (re-)mix of herinterpretatie noemen. In een cover kan wel een mix zitten maar dan blijft het een cover!
Wiki is er ook wat vaag over, daar is een cover weer een herinterpretatie. With a little help from my friends van JC is zou ik zeggen geen cover.
Anyway in geval vd Doors doe mij maar het origineel en niet de cover, ik bedoel remix of was het een herinterpretatie :tongue:?
Het zijn wel allemaal remakes, dat dan weer wel. Het nummer van JF zie ik als een herinterpretatie of is dat nu een bewerking? Een cover staat dicht bij het origineel. Das het werk van coverbands!
Tot slot kun je ook een remake van een nummer make door het opnieuw te mixen en de mastering opnieuw te doen. Echter dit is dan geen remix!
Ben Liebrand was een goede mastermixer met zijn minimix en megamix. Vaak covers trouwens.
Strijker
24 april 2015, 07:31
Ongelooflijk trouwens wat een goede nummers de Doors hebben gemaakt. Zo herkenbaar met dat orgeltje van Ray Manzarak.
Het is dan ook met name dat herkenbare orgeltje wat ik in de versie van Jose zo mis.
Echt slecht is het niet, maar zoals zo vaak bij covers, het haalt het niet bij het origineel.
Strijker
24 april 2015, 08:01
Nog bij het SoaD concert geweest in A'dam vorige week vrijdag?? Ik wel als fan van het eerste uur :dance[1]: Wat mij opviel is dat bij een optreden van System of a down veel meer dan bij andere bands in dit genre mensen aanwezig zijn van allerlei pluimage.
Natuurlijk was Strijker vorige week vrijdag in Amsterdam. Heb een heerlijke avond gehad, ook al was het geluid, m.n. in het begin, niet helemaal optimaal. Gelukkig speelden ze deze keer wat langer dan 2 jaar geleden.
De eerste keer dat ik ze zag was op Lowlands in 2001. Was voor zover ik mij kan herinneren heel leuk. Waarschijnlijk een pretsigaretje teveel gerookt. :biggrin:
Vervolgens nog een aantal keren gezien, 2002 in de HMH, 2005 in Ahoy, 2013 en 2015 in Ziggo Dome.
Zou samen met een goede vriend in 2011 naar Rock am Ring maar dat ging toen helaas door omstandigheden niet door. (dat concert staat integraal op youtube)
Strijker
24 april 2015, 08:49
Naar mening is er wel een verschil tussen een cover en een mix:
Een cover is een heropname door anderen die daar zelden iets aan toevoegen;
Een mix gebruikt het origineel en voegt daar iets aan toe zoals tekst of andere muziek waardoor een nieuw nummer ontstaat.
Naar mijn bescheiden mening is een mix een samenvoeging van meerdere bestaande nummers. Meestal is de melodielijn van 1 nummer leidend en worden er dan elementen van andere bestaande nummers aan toegevoegd om op die wijze proberen iets nieuws te creëren. Dit kan soms best wel leuke resultaten opleveren.
Op youtube circuleren onder de noemer Mash Up diverse mixen. Hierbij enkele voorbeelden die ik wel grappig vondt. (soms ook een beetje door jeugdsentiment)
https://www.youtube.com/watch?v=MZBuYbKgvQI
https://www.youtube.com/watch?v=9LrL5zSlW_s
https://www.youtube.com/watch?v=w0gt-HgxrAg
https://www.youtube.com/watch?v=KyvxHL5hLfE
Covers heb je in 2 soorten.
De eerste is de variant waarbij men een nummer van iemand anders zo natuurgetrouw probeert na te spelen.
De tweede is de variant waarbij men een nummer van iemand andes onderhanden neemt om er een compleet ander nummer van te maken die beter bij hem/haar/hun past.
Mooi voorbeeld hiervan is Joe Cockers versie van de Beatles klasieker "With a little help from my friends".
Ook deze vindt ik wel een leuk voorbeeld van een originele cover, The Baseballs met hun versie van Chasing Cars van Snow Patrol. https://www.youtube.com/watch?v=CwPJtYIzzKA
Eddy_V
24 april 2015, 10:18
Naar mijn bescheiden mening is een mix een samenvoeging van meerdere bestaande nummers. Meestal is de melodielijn van 1 nummer leidend en worden er dan elementen van andere bestaande nummers aan toegevoegd om op die wijze proberen iets nieuws te creëren. Dit kan soms best wel leuke resultaten opleveren.
Op youtube circuleren onder de noemer Mash Up diverse mixen.
Een mashup is totaal iets anders dan een mix. Daar worden twee nummers door elkaar gemixt zodat van twee al dan niet aardige nummers één teringbende overblijft...
Maar dat is mijn bescheiden mening ��
Het origineel blijf ik meestal de voorkeur geven, maar een beetje met je tijd meegaan met techno mixen kan geen kwaad..
Nou geloof ik dat ik al van techno mixen hield, nog voordat men de term had uitgevonden als je sommige muziek uit de jaren '80 of zelfs daarvoor van Tangerine Dream hoort..
Ach ja muziek en dames... Zoveel soorten, zoveel smaken!
Big30
24 april 2015, 11:26
Als het gaat om een cover en een mix/remix houd ik me maar aan de wiki definitie al kun je daar ook weer comment op hebben, want ook daar is de definitie niet echt 100% helder of consistent. Een mashup zie ik wel als een remix by the way.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Remix
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cover_%28muziek%29
hasta la pasta
24 april 2015, 12:19
Ach ja muziek en dames... Zoveel soorten, zoveel smaken!
En zo is het maar net! De house muziek heeft een berg remixen opgeleverd, de producer Todd Terje heeft er een hele riedel op zijn naam staan. Deze kan ik erg waarderen als oudere jongere.
Strijker
24 april 2015, 17:20
Een mashup is totaal iets anders dan een mix. Daar worden twee nummers door elkaar gemixt zodat van twee al dan niet aardige nummers één teringbende overblijft...
Maar dat is mijn bescheiden mening ��
Bij een mashup worden 2 of meer nummers door elkaar gemixed. Maar toch is een mashup iets ander dan een mix? :confused:
Ach wat maakt het ook uit. Discussie voeren over muziek is net zo leuk als dat het kansloos is, want aan het eind van de discussie heeft iedereen eigenlijk een beetje gelijk.
Immers muziek is aan smaak onderhevig en over smaak valt niet te twisten. Zoveel mensen, zoveel muziek stromen, zoveel smaken.
Laten we blij zijn dat niet iedereen hetzelfde leuk vindt, houdt het geheel wel zo kleurrijk. :freu:
Eddy_V
24 april 2015, 18:39
En zo is het maar net! De house muziek heeft een berg remixen opgeleverd, de producer Todd Terje heeft er een hele riedel op zijn naam staan. Deze kan ik erg waarderen als oudere jongere.
Krijg nou tieten!!
Was zojuist pas in de gelegenheid om even te luisteren.
Als je erbij geschreven had dat het een bewerking van Pop Muzik van M was...
Ook al zo'n nummer waar ik de 12" versie van heb: the first double groove single...
Dat beloofd wat, zou je denken? Nou, het waren gewoon de a- en b-kant van de single op één kant van een 12" geperst.
Sloeg helemaal nergens op, want je wist nooit welk van de twee je ging horen als je de naald er op zette.
De laatste keer dat we elkaar gesproken hebben was op het terras van Sixsens als ik mij niet vergis, maar de volgende keer dat we elkaar ergens treffen, zullen we onze platenkoffer meenemen ��
Zou mij niets verbazen als jij daar ook de picture disc van The Police in hebt zitten in de vorm van een Amerikaanse politie penning..
Goedemorgenallemaal
24 april 2015, 20:18
Ehm volledig over de rooie nu!
Neen hoor, toen ik cover intikte dacht ik al moet ik het niet een (re-)mix of herinterpretatie noemen. In een cover kan wel een mix zitten maar dan blijft het een cover!
Wiki is er ook wat vaag over, daar is een cover weer een herinterpretatie. With a little help from my friends van JC is zou ik zeggen geen cover..
Ik hou het er op dat een "herinterpretatie"een verschijningsvorm van "cover"is.
Het komt geregdl voor dat een cover/herinterpretatie het origineel ver overstijgt. Inderdaad, Joe Cocker was daar heel goed in. Nu was het origineel ook niks eigenlijk maar dat vind ik dan eigenlijk van alle geBeatle.
Andere meester van cover'/herinterpretaties is al eens door mij in dit rijtje gepost:
Johnny Cash (https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pwfnh5pc) covert Hurt (https://www.youtube.com/watch?v=KR4DjYczINM) van de Nine Inch Nails.
Personal jesus door Cash (https://www.youtube.com/watch?v=6OcoDIrbMtY) maar origineel van Depeche Mode (https://www.youtube.com/watch?v=N7giYabNvgY)
En natuurlijk veel Gospels en folk gecoverd:
God's gonna cut you down (http://en.wikipedia.org/wiki/God%27s_Gonna_Cut_You_Down) door:
Odetta (https://www.youtube.com/watch?v=5wEdCeJqddI)
natuurlijk Johnny Cash (https://www.youtube.com/watch?v=eJlN9jdQFSc)
Shawn james and the Shapeshifters (https://www.youtube.com/watch?v=R318Pa03avM)
Robin Loxley and jay Hawke (https://www.youtube.com/watch?v=s8zuvnvDtBc) (een versie die niet zoveel toevoegt)
Tik ook eens "Little Red Rooster" in op youtube
Badslippers
24 april 2015, 21:24
Andere meester van cover'/herinterpretaties is al eens door mij in dit rijtje gepost:
Johnny Cash (https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pwfnh5pc) covert Hurt (https://www.youtube.com/watch?v=KR4DjYczINM) van de Nine Inch Nails.
Jaaaaaaaaaaaa, die is heel goed geslaagd.
https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pwfnh5pc
Strijker
25 april 2015, 06:45
Een heel mooi voorbeeld van een cover die het origineel overtreft.
Zoals de "man in black" dit nummer hier brengt met die doorleefde stem, dan voel je tijdens het luisteren gewoon de pijn.
Goedemorgenallemaal
25 april 2015, 08:26
Het ergste is dat ik de afgelopen week zoveel spoedklussen had dat ik gisteravond pas in de laatste 5 minuten ontdekte dat "walk the line" op tv was...
Goedemorgenallemaal
25 april 2015, 08:47
Wat natuurlijk ook veel covers oplevert zijn "goede doelen"acties. Dan doen beroemde zangers belangeloos mee. Belangeloos? Klein beetje tijd en stemband investeren in een exposure waar je anders tonnen kwijt aan zou zijn. Dus ze worden er wel beter van... Dit soort acties levert nooit wat op, altijd te ad hoc, te snel gemaakt, teveel artiesten die eigenlijk niet in het geheel passen... Kortom alle cliché's van "hoe maak ik een slechte plaat"zijn aanwezig. Positieve uitzondering ik , vind ik persoonlijk.
is
https://www.youtube.com/watch?v=uN90xB7DswE
Het is dan ook niet voor een ad hoc ramp gemaakt maar voor een goed voorbereide actie voor Children in Need. De video werkt zeker mee.
En het lollige is vind ik, het is een cover die zeker niet beter is dan het orgineel van Lou Reed (https://www.youtube.com/watch?v=QYEC4TZsy-Y).
Wat hem toch doet beklijven is het ambachtelijke werk de cover te doen slagen, het werk aan de clip, de gedrevenheid van de zangers (want voor zo'n voorbereide actie zijn ze wel wat meer tijd en moeite kwijt dan voor een "hey er is een storm geweest, snel een plaatsje maken voor het Hula Bula atol" spontane recht uit het hart actie en natuurlijk het feit dat het een klassieker is, de jongeren kennen Lou Reed niet en vinden het een mooi nummer en "perfect day" bekt goed, en de ouderen zeggen "Ja, Lou Reed was natuurlijk veel beter maar ik vind het wel leuk dat ze juist zijn nummer van stal gehaald hebben".
Natuurlijk wordt er ook over dit nummer weer veel gezwamd, de één zegt dat het gewoon een leuk liedje is geschreven (dat is wel waar) na een dagje in het park met zijn verloofde, de volgende beweert dat het is geschreven omdat ie worstelde met zijn sexualiteit en dan heb je nog van die optimisten die denken dat het, omdat het in een nogal bol van de drugs staande periode van zijn leven is geschreven, slaat op een dag goed gescoord hebben.
Misschien is het wel een combinatie, ook een druggie die worstelt met zijn sexualiteit kan bij lekker weer met zijn vriendin gewoon een leuke, perfecte dag in het park hebben.
Ik moet eerlijk zeggen, gisteren had ik, ook al was ik aan het werk en niet bij onze dames, een "perfect day", details kan ik niet op het forum gooien.
trigootje
25 april 2015, 09:56
Geslaagde covers:
https://youtu.be/4m5KrPXL4wI?t=42s
https://youtu.be/fregObNcHC8
https://youtu.be/6ADTPb2f_44
https://youtu.be/vIw0ewEsNHs
https://youtu.be/nrnZSLwfzVs
https://youtu.be/JJx5626euOo
https://youtu.be/MMmljYkdr-w
https://youtu.be/OdYGnAFaeHU?list=PLE83D6C118AFFE566
Goedemorgenallemaal
25 april 2015, 12:06
vriendelijk verzoek bij covers ook het origineel of tenminste een eerdere versie mee te plaatsen.
Badslippers
25 april 2015, 15:57
Die van The White Stripes is "Killing". Slechts 2 personen maar wat een passie.
Ik zal nu een boel mensen tegen de schenen schoppen maar U2 vind ik niet meer dan een aardig bandje met beperkt muzikaal talent. The Edge weet zijn bescheiden gitaarspel goed te camoufleren met een batterij aan effectapparatuur. Desalniettemin hebben ze wel een paar aanstekelijke liedjes weten te produceren waaronder dit "One" en Mary J. Blige blijft natuurlijk wel een heel lekker wijf om naar te kijken. passievol gezongen.
"Perfect Day" is gewoon een mooi nummer dat net als "Waarheen waarvoor" op menig crematoriumlijstje zal staan. In die clip van de BBC komen wel een paar verrassende zangers/zangeressen voor die het nummer naar een nieuw niveau tillen.
Lou Reed is altijd zwaar ondergewaardeerd geweest. Komt misschien door zijn beperkte stembereik en zijn wat praterige manier van zingen. Zijn norse en wispelturige karakter zullen daar ook debet aan zijn geweest. Daar waar menig ijsbeer naar zijn favo club rijdt op de klanken van wat Roemeense zigeuner muziek, rijd ik steevast naar de club met een zelf samengestelde versie van het volledige concert "Live at Howard Stein's Academy of music, N.Y.C" in de cd-speler. Geluidsvolume op oorbeschadigend niveau.
En dan "Good Old" Jimi Hendrix. Goed dat die kerel tot de Club van 27 behoorde. Anders was hij waarschijnlijk net zo diep gezonken als Eric Clapton die ooit God was maar met het klimmen der jaren steeds oubolliger werd. "All along the Watchtower" van Dylan omgetoverd door Hendrix die donder en bliksem uit zijn Stratocaster tovert.
Mijn eigen persoonlijke schatje covert op haar beurt weer Hendrix.
11652 (https://www.youtube.com/watch?v=mK6tcgsKgps). Klik op de afbeelding.
Goedemorgenallemaal
25 april 2015, 16:58
Ik zal nu een boel mensen tegen de schenen schoppen maar U2 vind ik niet meer dan een aardig bandje met beperkt muzikaal talent.
Je hebt natuurlijk gelijk, ik behoor natuurlijk wel tot de grotere "boel"die ooit U2 erreg goed vond. IN het begin ongepolijst rockbandje maar lekkere muziek, steeds iets verder ontwikkelend. Mooie aparte sound, goed herkenbaar en dan in 1986 zag ik ze voor het laatst live. Joshua Tree tour. Ik vind het nog steeds een goed album maar je kon het begin van het einde achteraf al zien aankomen. Als je terug denkt aan die periode realisseer je je dat vorm meer begon te spelen als inhoud, The Edge begon rare hoeden te dragen, Bono maffe zonnebrillen. Het werden modepopjes, al zien ze dat natuurlijk niet zo. Tekenend dat de "meest normalen" tot op zekere hoogte de beste muzikanten zijn en juist niet zo popiejopie zijn.
Zo af en toe nog wat leuks, ik vind bv "One"nog goed... Later nog een CD gekocht met "achterkanten van Singles", daar zitten ook wat leuke stukskes bij maar eigenlijk had ik het toen wel met ze gehad.
P.S. in mjn Cash draadje staat de link naar de video van "God's gonna cut you down" (https://www.youtube.com/watch?v=eJlN9jdQFSc) , een compilatie vin zwart wit van allerlei bekende en minder bekende artiesten die Cash playbacken. Ik vind het eigenlijk erg goed gedaan, meeste artietsen gaan ookf erg tot vrij integer met het nummer om tot op 1'37"... ja hoor Bono in een "kijk mij es met een muurschildering en een papieren muts lollig doen" tamelijk misplaatst stukje.
Strijker
25 april 2015, 17:50
Geslaagde covers:
https://youtu.be/4m5KrPXL4wI?t=42s
https://youtu.be/fregObNcHC8
https://youtu.be/6ADTPb2f_44
https://youtu.be/vIw0ewEsNHs
https://youtu.be/nrnZSLwfzVs
https://youtu.be/JJx5626euOo
https://youtu.be/MMmljYkdr-w
https://youtu.be/OdYGnAFaeHU?list=PLE83D6C118AFFE566
Het nummer I shott the sheriff is geschreven door Bob Marley, hoort dus niet in dit rijtje van covers thuis.
Strijker
25 april 2015, 17:53
Mijn eigen persoonlijke schatje covert op haar beurt weer Hendrix.
Bedankt voor de tip, deze dame kende ik nog niet. Kan goed met een gitaar overweg en ziet er nog leuk uit ook. Hier moet ik meer van zien en horen.
Goedemorgenallemaal
25 april 2015, 18:12
Aanmerkelijk minder knap dan deze dame is natuurlijk die andere gitaargrootheid,en helaas overleden, die ook zeer goede covers gemaakt heeft: Stevie Ray Vaughan...
Strijker
25 april 2015, 19:03
Ach ja, U2. In de jaren 80 een van mijn favoriete bands. Heb ze een aantal keren zien optreden in de jaren 80, voor het laatst in 1987 in de kuip tijdens de Joshua Tree Tour. Toen stonden ze nog gewoon gehuld in spijkerbroek en shirt op de bühne met een paar lampen boven het podium. De later aangeschafte Trabantjes stonden toen nog achter het ijzeren gordijn. De eerste 3 albums Boy, October en War worden nog steeds met enige regelmaat door mij beluisterd. Dit geldt ook voor Under a Blood red sky, een live album dat voor het merendeel bestaat uit opnames van een concert in Duitsland op het loreley podium. Dit concert staat uiteraard in zijn geheel op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=3Nxcd_W7XB4
Hierna kwam de eerste wijziging qua muziek, zij het dat dit nog niet zo een grote wijziging was. De albums Unforgettable Fire en Joshua Tree klinken gewoon iets meer volwassen, iets minder onstuimig, een beetje minder galm op de gitaar, iets meer keyboardwerk hier en daar. De invloed van Brian Eno en Daniel Lanois is te merken. Ook deze albums vinden een aantal keren per jaar nog wel een hun weg naar 1 van mijn CD spelers.
En toen? Tja, wat moet je van Rattle & Hum zeggen? Slecht is het niet, het vliegt wel een beetje alle kanten op, rock, country, bleus, en ontbeerd daardoor mijns inziens een eigen identiteit. Kijk nog wel eens naar de gelijknamige DVD maar dan meestal alleen maar naar de concertopnames op het tweede deel van de DVD. Met name de versie van Sunday Bloody Sunday waarin Bono de IRA er flink van langs geeft is goed.
En toen kwamen de jaren 90 en raakten de heren een beetje van het pad af. Op Achtung Baby wordt er al druk geëxperimenteerd met van alles en nog wat. Toch kent dit album nog wel enkele nummers die ik wel aardig vindt, m.n. One en Who’s gonna ride your wild horses. Vervolgens kwamen in de jaren 90 nog de albums Zooropa en Pop, en tournees waarbij de muziek ondergeschikt werd gemaakt aan de show die bol stond van uiterlijk vertoon. Concerten waarbij Bono zich steeds meer en meer presenteerde als een tweede Jezus die door god naar de aarde was gezonden om ons allemaal op het rechte pad te brengen. Een pad waar hijzelf al jaren lang mijlenver van verwijderd was geraakt.
Vanaf het begin van deze eeuw geeft men weer concerten waarbij de muziek weer wat meer centraal staat. Tevens weet men hier en daar sporadisch nog weel eens een aardig nummer te produceren zoals bijvoorbeeld Walk on. Ik hou het lekker bij het jaren 80 werk op CD en DVD en kijk af en toe eens op youtube naar wat concertopnames uit de goeie ouwe tijd.
Strijker
25 april 2015, 19:23
Aanmerkelijk minder knap dan deze dame is natuurlijk die andere gitaargrootheid,en helaas overleden, die ook zeer goede covers gemaakt heeft: Stevie Ray Vaughan...
Heeft ook de nodige goede nummers zelf geschreven.
She's my sweet little thang she's my pride and joy
She's my sweet little baby I'm her little lover boy
https://www.youtube.com/watch?v=NU0MF8pwktg
Goedemorgenallemaal
25 april 2015, 20:26
Jazeker maar om eerlijk te zijn, zijn mooiste nummer (volgens GMA) is ook weer een cover Tin Pan Alley (https://www.youtube.com/watch?v=85v4T-Q51io).
Een muziekgrootheid waar ik eigenlijk niks aan vind heeft toch ooit een nummer genaakt wat ik erreg lekker en goed vind:
https://www.youtube.com/watch?v=wDZFf0pm0SE
maar de versie van, daar is ie weer, Stevie vind ik toch veeeel beter
Stevie Ray Vaughan: Superstition (https://www.youtube.com/watch?v=JL9eO4-aDMs)
Badslippers
25 april 2015, 22:45
Bedankt voor de tip, deze dame kende ik nog niet. Kan goed met een gitaar overweg en ziet er nog leuk uit ook. Hier moet ik meer van zien en horen.
Check deze:
https://www.youtube.com/watch?v=vK9rfCpjOQc&feature=youtube_gdata_player
Nou ja, gewoon op Orianthi Googlen. Ze zou Lead spelen tijdens de Michael Jackson "This is it Tour". Ging helaas niet door omdat die sukkel teveel slaapmiddelen slikte. Had haar graag gezien als gitariste bij MJ hoewel Jennifer Batten kwalitatief beter was.
Maar welke is lekkerder ? ? ?
Jennifer Batten, inmiddels 57 jaar
Orianthi Panagaris, 30 Jaar
11670
11669
Dus ik weet de uitkomst al.
Stevie Ray Vaughan: Superstition, zeker de moeite waard. Maar deze prefereer ik. Wel 2 gitaargrootheden met zeer eigen stijl.
https://www.youtube.com/watch?v=PsRoXg5akks
BefBeer
25 april 2015, 23:20
Jennifer staat hier wel met een banaan in haar hand!?
BefBeer
Strijker
25 april 2015, 23:44
Nog een gitaar grootheid die helaas niet meer in leven is maar wel zeer goede muziek maakte en geweldige optredens gaf.
De Ierse Bleus/Rock zanger/gitarist Rory Gallagher.
https://www.youtube.com/watch?v=iMevQtK8S6c
https://www.youtube.com/watch?v=vLELMi8hgUs
https://www.youtube.com/watch?v=nlEfyMoR49M
https://www.youtube.com/watch?v=JMmsoxoDC1E
trigootje
26 april 2015, 06:58
Het nummer I shott the sheriff is geschreven door Bob Marley, hoort dus niet in dit rijtje van covers thuis.
Excuses, je hebt helemaal gelijk, dan is bij deze de cover (Clapton) minder dan het origineel ;)
trigootje
26 april 2015, 07:08
Geslaagde covers:
https://youtu.be/4m5KrPXL4wI?t=42s (Dolly Parton)
https://youtu.be/fregObNcHC8 (David Bowie)
https://youtu.be/6ADTPb2f_44 (Stevie Wonder)
https://youtu.be/vIw0ewEsNHs (Leonard Cohen)
https://youtu.be/nrnZSLwfzVs (Origineel)
https://youtu.be/JJx5626euOo (Bob Dylan)
https://youtu.be/MMmljYkdr-w (Willie "Big Mama" Thornton)
https://youtu.be/OdYGnAFaeHU?list=PLE83D6C118AFFE566 (Dick Burnett)
Goedemorgenallemaal
11 mei 2015, 12:51
Nee maar, ik zoek ff en ik zie dat London Grammar (http://en.wikipedia.org/wiki/London_Grammar) hier nog niet genoemd is met de alleszins de moeite van het bekijken waard zijnde Hannah Reid.
Om U niet af te leiden een clip waaron ze niet et zien is.
https://www.youtube.com/watch?v=nMEHJPuggHQ
momentum
11 mei 2015, 19:11
dan hier een clip waarop ze wel te zien is, al was het alleen maar omdat het ze knap is en ook nog kan zingen,:)
https://www.youtube.com/watch?v=nhyDagqiuTg
Goedemorgenallemaal
11 mei 2015, 22:52
Nou, even iets anders...
https://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Badslippers
12 mei 2015, 10:03
Nog een gitaar grootheid die helaas niet meer in leven is maar wel zeer goede muziek maakte en geweldige optredens gaf.
De Ierse Bleus/Rock zanger/gitarist Rory Gallagher.
Een voorbeeld voor veel hedendaagse gitaristen. Rory Gallagher had zijn prime in de jaren '70. Slash is een bewonderaar van hem.
"Tattoo'd Lady"
https://www.youtube.com/watch?v=fkleKuAshLA
Goedemorgenallemaal
15 mei 2015, 13:23
En ook vandaag is ons weer een grootheid ontvallen...
B.B. King (http://nl.wikipedia.org/wiki/B.B._King)
https://www.youtube.com/watch?v=BXsusJ787sU
Om eerlijk te zien, niet mijn favoriete, muzikaal gezien niet mijn grootse Bluesheld maar, hij heeft wel meer voor de Blues gedaan dan velen die ik muzikaal hoger inschat.
Voorbeeld, het uitstapje met PopiJopiU2 sloeg muzikaal gezien nergens op natuurljk maar het heeft wel een heleboel mensen er toe gebracht eens op zoek te gaan naar "wie is die BB King nou eigenlijk?"
Van die heleboel zullen er velen meteen weer zij afgehaakt, anderen zijn bij BB blijven hangen maar er zijn er ook die zich uiteindelijk meer in de Blues zijn gaan verdiepen.
Inderdaad, The Thrill is gone.
Goedemorgenallemaal
15 mei 2015, 23:29
Ach dat is bij meerder bands zo. En net als bij SoaD, nou ja het zal wel niet onderzocht worden want een SoaD concert is geen ideale basis voor een uitgebreid sociologisch onderzoek, denk ik dat je vak zult zine dat meet dan dreikwart van het publiek bestaat uit mensen van een groep die minstens 1 keer in een tekst van die band op d ehak genomen wordt, ongeveer de helft meerdere keren of toevallig tot meerdere doelgroepen behoort en een kwart eigenlijk gewoon iemand is waar de leden van SoaD althans op basis van hun teksten een regelrechte hekel aan hebben. Niets nieuws, was met punk en new wave ook al zo.
Ach dat is bij meerder bands zo. En net als bij SoaD, nou ja het zal wel niet onderzocht worden want een SoaD concert is geen ideale basis voor een uitgebreid sociologisch onderzoek, denk ik dat je vak zult zine dat meet dan dreikwart van het publiek bestaat uit mensen van een groep die minstens 1 keer in een tekst van die band op d ehak genomen wordt, ongeveer de helft meerdere keren of toevallig tot meerdere doelgroepen behoort en een kwart eigenlijk gewoon iemand is waar de leden van SoaD althans op basis van hun teksten een regelrechte hekel aan hebben. Niets nieuws, was met punk en new wave ook al zo.
Soort Youp van 't Hek uit de muziek scene als het ware?
Strijker
16 mei 2015, 09:49
Ik ben het niet helemaal met deze stelling eens, denk zelf dat SoaD een band is die een gevarieerder publiek aantrekt dan bijvoorbeeld de 3 J's.
Viel mij ook op dat er bij SoaD veel buitenlanders waren, en dan m.n. uit landen die tijdens deze korte tour door SoaD niet werden bezocht.
Natuurlijk zullen er op 17 april in de Ziggo dome mensen zijn geweest die de muziek goed vinden maar zich nooit zo in de teksten hebben verdiept.
Maar de genoemde percentages zijn mijns inziens toch wel wat aan de hoge kant, denk dat die bij het SoaD publiek een stuk lager zijn.
Denk dat deze percentages meer van toepassing zijn op het publiek wat naar concerten van een punkband gaat zoals bijvoorbeeld indertijd de Heideroosjes.
Er hebben ongetwijfeld heel wat Sjonnies en Anitas staan de springen op de tonen van het nummer met dezelfde naam.
Kan mij nog herinneren dat de Heideroosjes i.h.k.v. de Marlboro flashbacks tournees een tribute deden aan The Ramones.
Komen na afloop nog een paar fans aan het woord die puur afkwamen op de Heideroosjes maar the Ramones niet bleken te kennen.
Welke, zichzelf respecterende, fan van punkrock muziek kent The Ramones nou niet!!!
Goedemorgenallemaal
16 mei 2015, 11:44
Ik ben het niet helemaal met deze stelling eens, denk zelf dat SoaD een band is die een gevarieerder publiek aantrekt dan bijvoorbeeld de 3 J's.
Gelukkig wel een beetje mee eens en ja het is inderdaad wat gevarieerder dan de 3J's hoewel ook die drie meer krediet verdienen dan je normaal gesproken krijgt als je "een bandje uit Volendam"bent. Genoemden percentages dienen als voorbeeldfunctie, ik ben er zelf zo één. Nu is SoaD niet meteen mijn favoriete band, zo eerlijk ben ik wel, maar ik mag er graag naar luisteren ook al zijn die jongens op basis van hun teksten waarschijnlijk tegen alles waar ik voor sta en ben ik het niet met hun teksten eens.
Maar who cares, muziek is voor mij vermaak, als je een statement wilt maken schijf je maar een pamflet. En ook daarin ben ik het waarschijnlijk niet met de heren SoaD eens, maar who cares.
Zo zullen er meer, veel meer, zijn, dat risico loop je nu eenmaal als je een eigen geluid hebt zoals zij. En ach, ook tegenstanders hebben vaak meer waardering voor oprechte woede dan voor popiprotest a la eerder in dit draadje genoemde U2.
En wie weet zijn we zo tegengesteld dat we bij een kroeg avond gezellig samen kunnen doorhalen...
Goedemorgenallemaal
19 mei 2015, 15:32
En vanavond Trijntje in de halve finales. Of het goed is of niet kan ik niet beoordelen, ik ben zo muzikaal als een verkeerd afgestelde crossmotor bij de zwarte cross, maar ik vind het een beetje gewoontjes, beetje "dat vinden ze vast wel leuk".
Net nu Nederland na vele jaren tamelijk hoge ogen gooide met een tweetal "net wat anders" nummers gaan we weer terug naar "meer van hetzelfde".
Aan de andere kant wordt het songfestival, op wat haargroei op de kin na, eigenlijk ook wel gedomineerd door "meer van hetzelfde".
Strijker
19 mei 2015, 17:21
Als ik erom denk dan kijk morgen wel even op teletekst hoe het is afgelopen.
Goedemorgenallemaal
19 mei 2015, 17:50
mijn idee, ergens geef ik er niet om maar je wilt toch graag weten hoe het is afgelopen.
Strijker
19 mei 2015, 18:21
Als ik dan toch al een voorspelling mag doen, dan ben ik bang dat Trijntje nog voor het weekend een keer te gast is in DWDD.
Goedemorgenallemaal
19 mei 2015, 22:11
Nu de uitnodiging van Mathijs nog.
Willem2
20 mei 2015, 09:10
Als ik dan toch al een voorspelling mag doen, dan ben ik bang dat Trijntje nog voor het weekend een keer te gast is in DWDD.
Nu de uitnodiging van Mathijs nog.
Ze zit bij Humberto
sofaking
21 mei 2015, 22:25
In de slipstream van B.B. King's overlijden kwam ik op een live versie van Jimi Hendrix' Voodoo Chile door Blind Faith corifeeën Clapton en Winwood. 15 minuten vettig ritme, en goeie achtergrondbegeleiding tijdens het lezen over vieze sekspartijen met Roemeentjes of Latina's.
https://www.youtube.com/watch?v=umuDA5spwXg
Strijker
22 mei 2015, 19:40
In de slipstream van B.B. King's overlijden kwam ik op een live versie van Jimi Hendrix' Voodoo Chile door Blind Faith corifeeën Clapton en Winwood. 15 minuten vettig ritme, en goeie achtergrondbegeleiding tijdens het lezen over vieze sekspartijen met Roemeentjes of Latina's.
Als ik Clapton hier zo zie en hoor spelen dan vindt ik het eigenlijk volstrekt onbegrijpelijk, een ook doodzonde, dat de man na de jaren 70 bijna niets meer geschreven heeft wat de moeite van het beluisteren waard is.
Bluebear
23 mei 2015, 12:51
Het buurmeisje van Wijze grijze en Badslippers. Ze hebben haar de goede boodschap meegegeven: "Het kump vanzelf!!" Ik dacht het trouwens ook al: "Speult er maar mee, meidje. Dan kump het vanzelf. Alles alleen voor jou!!". Ik vindt het trouwens een super zomerliedje voor in de club. Hier kan ik wel van uit mijn dakje gaan. :tongue: :biggrin:
https://www.youtube.com/watch?v=iNciqZ-DVVQ
Badslippers
23 mei 2015, 16:17
Het buurmeisje van Wijze grijze en Badslippers.
Helaas ongeschikt:
Niet beschikbaar: voor naakt fotografie (http://yvettenesselaar.webs.com/abouteme.htm)
Deze dames zijn wel goedgekeurd.
Normaal ben ik niet zo'n Snoop Dogg en "Gangsta Rap" fan maar dit is wel een lekker nummertje. Natuurlijk met geile "Chicks"
https://www.youtube.com/watch?v=KnEXrbAQyIo
En deze vraag ik vaak aan als DJ Tonny draait. 2Pac met "California Love"
https://www.youtube.com/watch?v=5wBTdfAkqGU
sofaking
25 mei 2015, 00:33
WTF, snoopdogg in een draad over kwaliteit van muziek. How low can you gow. :hammer:
Straks gaat er nog iemand over glamrock beginnen. De horror ! :eek: Begon anders wel goed met T-rex
https://www.youtube.com/watch?v=Ylww2dOW7fg
en ook meer recent was er nog wel wat aanvaardbaar glam geruis, zoals Goldfrapp. Niet dat ik racist ben, maar de handschoentjes van Alison Goldfrapp vind ik eigenlijk sexier dan de hotpants van die snopdoggdanseressen. :cool: Weer zo'n rare fetish.
https://www.youtube.com/watch?v=uco-2V4ytYQ
Limburger
25 mei 2015, 01:08
Ik heb zojuist een juweeltje ontdekt op youtube dat ik net iets té mooi vind om niet met dit forum te delen vandaar dat ik deze link in dit topic plaats. :)
https://www.youtube.com/watch?v=ASEluM_Ai-E
Goedemorgenallemaal
25 mei 2015, 09:21
bedankt, ik kan weer de hele dag swingen...
Goedemorgenallemaal
25 mei 2015, 10:30
[B][SIZE=4][COLOR="#0000FF"] Ik vindt het trouwens een super zomerliedje voor in de club.
Zoewiezoe een lekker zomerplaatje... En als we haar hadden gestuurd in plaats van Trijntje hadden we gewoon gewonnen, als ze het hadden aangedurfd haar in het Limburgs te laten zingen. Misschien wel een idee, gewoon een inzending, niet in Engels, niet in ABN maar in Dialect..
Strijker
25 mei 2015, 12:44
WTF, snoopdogg in een draad over kwaliteit van muziek. How low can you gow. :hammer:
Straks gaat er nog iemand over glamrock beginnen. De horror ! :eek: Begon anders wel goed met T-rex
Vond binnen het Glam-Rock genre Slade persoonlijk ook nog wel goed.
Ander Glam-Rock toppers als: The Sweet, Mud en Suzie Quatro vindt ik beduidend minder, klonken allemaal een beetje gelijk.
Zal ook te maken hebben met het feit dat al die bands succes hadden met nummers van schrijversduo Chinn & Chapman.
Strijker
25 mei 2015, 13:12
Zoewiezoe een lekker zomerplaatje... En als we haar hadden gestuurd in plaats van Trijntje hadden we gewoon gewonnen, als ze het hadden aangedurfd haar in het Limburgs te laten zingen. Misschien wel een idee, gewoon een inzending, niet in Engels, niet in ABN maar in Dialect..
Bij deze nomineer ik The Dutch Boys met Boer Harms. :freu:
Goedemorgenallemaal
26 mei 2015, 11:19
Van leuke muziek gaat iedereen uit zijn dak:
https://www.youtube.com/watch?v=McYMihXnliw
http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/2015/05/agent-swingt-erop-los-tijdens-buurtfeestje
Strijker
26 mei 2015, 19:35
Toch wel een van mijn favoriete nummers, lekkere muziek, geweldige tekst.
https://www.youtube.com/watch?v=LzaZkRnrQA8
Wentelt Eefje
28 mei 2015, 22:05
Als plattelandsjochie vroeger biersmijtend meegebruld, begrijp ik nu jaren later pas goed wat voor monument toen in oprichting was...
ja, dat was høken! 40 jaar normaal
http://www.vpro.nl/programmas/1-doc/Ja-dat-was-Hoken-40-jaar-Normaal.html
Geeft in een unieke documentaire over het laatste jaar on tour van Normaal een geweldige inkijk bij deze makers van zwaar onderschatte "Nederlands(talig)e" popmuziek.
Goedemorgenallemaal
29 mei 2015, 09:49
Als plattelandsjochie vroeger biersmijtend meegebruld,.
Jaaaa. mooi was dat zeg... Hoeveel tshirts daar niet aan stukken gescheurd zijn...
Strijker
29 mei 2015, 17:43
Heb de docu net even bekeken en heb zitten te genieten.
Vooral als de 4 heren uit de begintijd samen zitten en herinneringen ophalen aan vroeger en wat nummers acoustisch spelen.
Het laatse optreden van Jan Manschot, kippevel. Mooi dat ze al met de opnames voor deze docu zijn begonnen toen hij nog in leven was.
Bracht veel herinneringen naar boven aan de concerten die ik door de jaren heen heb bezocht.
hasta la pasta
29 mei 2015, 20:10
Voor de hip-hop liefhebbers . . .
https://www.youtube.com/watch?v=WY-Z6wm6TMQ
hasta la pasta
29 mei 2015, 20:28
. . .
https://www.youtube.com/watch?v=xeFwq6cJjEo
sofaking
29 mei 2015, 21:55
Grace Slick zou naar verluidt ongeveer met alle heterosexuele mannen van het westers halfront geneukt hebben. Niet met mij want ik was nog te jong, maar ik geilde er wel op.
Ik denk dat we nog geen psychedelische muziek gehad hebben in deze draad, en aangezien het nu eerder een vergaarbak van verschillende stijlen geworden is mag White Rabbit niet ontbreken. Feed your head.
https://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0
Ik volg de hedendaagse muziek niet meer op de voet, maar een paar jaar geleden viel mijn oor nog op een fijn psychedelisch nummertje dat vrij vaak op de radio gespeeld werd. Electric feel.
https://www.youtube.com/watch?v=MmZexg8sxyk
Bij Normaal weet ik niet zo goed je de groep muzikaal een plaats moet geven. Laten we zeggen cultuur historisch is dat niet zo'n probleem, boeren rock, emancipatie eigenwaarde vd plattelander, de boer die weer op de kaart kwam te staan, gebruik van dialect vd streektaal in de muziek etc. etc. Normaal stond er aan de basis van of speelde er een belangrijke rol in.
Maar muzikaal stelde het natuurlijk allemaal niet zo veel voor, een redelijke gitaar speler maar de meeste leden waren toch niet top muzikanten. Wel wat leuke nummers gemaakt die toen ze uitkwamen voor redelijk wat furore zorgden.
Tegelijk, jeugdsentiment brings back sweet memories!
Strijker
29 mei 2015, 23:02
De meerwaarde van Normaal zit hem meer in de teksten en de algehele instelling van de band.
Muzikaal is de band niet vernieuwend. Het is een mix van Rock ‘n‘ Roll, Country, Blues, soul en af en toe een carnavalsnummer.
Maar feit is wel dat grote groepen bewoners van het platteland zich al jaren kunnen vinden in de teksten en de attitude van de band.
Qua muzikaliteit schat ik v.w.b. de bandleden van de originele bezetting, Ferdi Jolij (Frederik Puntdroad), het hoogst in.
Strijker
29 mei 2015, 23:21
Ik denk dat we nog geen psychedelische muziek gehad hebben in deze draad, en aangezien het nu eerder een vergaarbak van verschillende stijlen geworden is.
Dat deze rubriek een vergaarbak van verschillende stijlen is geworden bewijst alleen maar dat deze site bezocht word door veel verschillende mensen.
Wel zo leuk. Denk ook dat dit gezond is, want wie zijn wij om te bepalen wat goede muziek is en wat niet? Is dat niet aan smaak onderhevig?
Of worden wij net zo arrogant als Mathijs (DWDD) van Nieuwkerk die met zijn guilty pleasures denkt te mogen bepalen wat foute muziek zou zijn.
Goedemorgenallemaal
30 mei 2015, 09:22
Strijkert heeft helemaal gelijk, en toch, nu ik dit zo lees ga ik me verdiepen in wat er allemaal genoemd is. best veel, dat wel maar er ontbreken bv Nederlandse mensen en bands die zeker we genoemd mogen worden als De Dijk. Niet vergeten mensen, draaien ook lang mee en niet onverdienstelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=NBqDG7AijfM
Limburger
31 mei 2015, 00:45
Dit is ook saunaclub kwaliteit.
https://www.youtube.com/watch?v=vlUe8mvm7ZA
Limburger
31 mei 2015, 00:49
Dit hoort ook in elke saunaclub thuis.
https://www.youtube.com/watch?v=8pXovit73Xc
trigootje
31 mei 2015, 08:50
Over jeugdsentiment gesproken:
https://www.youtube.com/watch?v=Qqw0foTE-wk
Goedemorgenallemaal
31 mei 2015, 09:58
Ach ja... Fatal Flowers.. Niet echt mee weg gelopen maar dan besef je weer dat Nederland wel wat meer geweest is...
https://www.youtube.com/watch?v=RpdLCbIHEx0
Trockener kecks (https://www.youtube.com/watch?v=TCTSrEVLTd4)
The Scene (https://www.youtube.com/watch?v=xrlTAksxONk)
Claw boys claw (https://www.youtube.com/watch?v=yti6slfqcOU)
Strijker
31 mei 2015, 12:25
Hierbij nog maar een paar Nederlandse bands.
Jack of Hearts.
https://www.youtube.com/watch?v=pooZifrGOGI
Urban Dance Squad.
https://www.youtube.com/watch?v=yIZa4LVYaZw
Ivy Green.
https://www.youtube.com/watch?v=sYK72VRhZuE
Boegies.
https://www.youtube.com/watch?v=hirHl4I0bZ4
https://www.youtube.com/watch?v=uUev7TbkJyM
Strijker
31 mei 2015, 12:40
Voor de liefhebbers, 2 concerten waar ik nog wel eens met weemoed naar zit te kijken.
Fatal Flowers 3 April 1990 Live Music Hall, Cologne, Germany.
https://www.youtube.com/watch?v=iMdle2yNR-8
Tröckener Kecks, Live in Leiden, oktober 1989.
https://www.youtube.com/watch?v=glVtYEVhEEo
sofaking
31 mei 2015, 13:35
Dit nummertje hoorden we vrij veel op de radio in 1972, en hoewel dat lang voor de actuele sauna clubs was lijkt het me nu zeer goed van toepassing. Nog beren die zich hierin enigzins "herkennen" ? :)
https://www.youtube.com/watch?v=VlRXQEA0yj0
Strijker
1 juni 2015, 18:49
Vandaag nog maar weer eens een blik met Nederlandse muziekhistorie los getrokken.
Vandale
https://www.youtube.com/watch?v=Xs96ty6G2xk
https://www.youtube.com/watch?v=f5fT07oJ9DQ
Picture
https://www.youtube.com/watch?v=-pTjkrODA60
https://www.youtube.com/watch?v=rBOJ0tuoPic
White Honey (Met Hanneke Kappen als zangeres, presenteerde vroeger het radioprgramma Stampij op de woensdagmiddag)
https://www.youtube.com/watch?v=JWkyAreZDZM
https://www.youtube.com/watch?v=vZEXDhDGi-M
Helloise
https://www.youtube.com/watch?v=nJrq2UXwzIE
https://www.youtube.com/watch?v=6ll1orR-glk
Bodine
https://www.youtube.com/watch?v=FWlKGaLE6Ms
https://www.youtube.com/watch?v=WMhnyqIF8t0
Goedemorgenallemaal
1 juni 2015, 19:06
White Honey (Met Hanneke Kappen als zangeres, presenteerde vroeger het radioprgramma Stampij op de woensdagmiddag)
Met die KRO aankondigingsstem die altijd na afloop van de aankondiging van Stampij zei "leuk meisje die Hanneke"...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Hanneke_Kappen.png
Hanneke in 1983..
Goedemorgenallemaal
1 juni 2015, 19:15
Nou, er zullen vast meisjes zijn die ook meelezen, sommigen met medeweten van heer Beer, anderen stiekum (ik heb jullie wel in de gaten hoor!!) en vast ook wat DVP's die hier meelezen.
Speciaal voor hullie een groepje waar de meisjes vroeger gek op waren... heel vroeger...
https://www.youtube.com/watch?v=fHxgJvGtMhI
Strijker
1 juni 2015, 19:43
Nou, er zullen vast meisjes zijn die ook meelezen, sommigen met medeweten van heer Beer, anderen stiekum (ik heb jullie wel in de gaten hoor!!) en vast ook wat DVP's die hier meelezen. Speciaal voor hullie een groepje waar de meisjes vroeger gek op waren... heel vroeger...
Denk dat de meete dames hier ook wel vrolijk van worden.
https://www.youtube.com/watch?v=q4z-SW_excE
Vraag mij niet hoe ik dit ken, mijn naam is haas, ik ontken alles.
Badslippers
7 juni 2015, 12:27
wel dook er buiten een DJ op die om 15 uur al begon met z'n boom-boom-boom-tyfus-muziek :rolleyes:. Lekker rustig liggen aan de pool was er niet meer bij
Ongelooflijk wat een zeldzaam idioot idee om 's middags bij de pool een DJ house muziek te laten knallen.
Een DJ die al 's middags draait zeker als je naar Happy gaat om met het mooie weer 's middags lekker te relaxen vind ik ook niet zo geslaagd
"Ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen lopen alleen maar in de weg!!!"
Mischien dit nummer eens door de tuin van Happy laten schallen als die DJ op een zonnige rustige middag de sfeer weer eens verpest:
"Poep in je hoofd, poep in je hoofd.
Zal ik jou eens effe lekker in je bek schijtuhhh"
Een klassieker.
https://www.youtube.com/watch?v=pCCp13tKMY4
Goedemorgenallemaal
7 juni 2015, 13:03
Sorry, ik ben afgehaakt toen ik hoorde dat er ook nog een loflied op , hoe heten ze ook alweer? zou komen.
sofaking
7 juni 2015, 15:13
Aan de rand van de pool hoort natuurlijk deze muziek gespeeld te worden.
https://www.youtube.com/watch?v=Kuw8YjSbKd4
Strijker
7 juni 2015, 15:31
Sorry, ik ben afgehaakt toen ik hoorde dat er ook nog een loflied op , hoe heten ze ook alweer? zou komen.
Dat loflied zit niet in het filmpje, dus je had het gerust uit kunnen kijken. Echt Waar!
Strijker
7 juni 2015, 16:44
Hierbij nog maar eens wat meer Hollands glorie.
Dizzy man's band, Outsiders, Q 65, Long tall Ernie & the shakers en last but not least, Brainbox.
https://www.youtube.com/watch?v=-E47Lqs1cho
En hierbij dan nog een versie van Summertime uit 1978 als toegift omdat dit nummer bij Veronica zo snel wordt afgekapt.
https://www.youtube.com/watch?v=HhOPqJM_aME
Badslippers
7 juni 2015, 21:18
Toevalligerwijs zat ik onlangs wat te Googlen op Jan Akkerman. Als je dan ziet wat Nederland heeft voortgebracht mag je daar trots op zijn. Kaz Lux heeft een strot die niet onder doet voor bijvoorbeeld Ian Gillan van Deep Purple. Luister maar naar het originele "Summertime" met die uithalen gezongen met kopstem.
https://www.youtube.com/watch?v=CxUaohD3XZU
"Down man" is ook zo'n herkenbaar nummer.
https://www.youtube.com/watch?v=dJWLVYK9zk4
"Is Nederland te klein voor dit soort bands en musici?". "Nee", zei eigenheimer Jan Akkerman "Nederland is te plat". En de ego's waarschijnlijk te groot, voeg ik daaraan toe. Jammer dat van Leer en Akkerman die nooit aan de kant konden zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=g4ouPGGLI6Q
Tja, muziek waar de jonge generatie waarschijnlijk nooit van heeft gehoord.
sofaking
7 juni 2015, 21:31
Zet de Nits ook maar bij Nederlandse groepen van wereldkwaliteit.
Ik heb hen gezien in de Ancienne Belgique ergens begin jaren 80 denk ik, en dat was gewoon schitterend. In die tijd ging ik zeker elke maand naar een optreden en dit is één die me nog altijd goed is bijgebleven.
https://www.youtube.com/watch?v=4O4Sf1rVN94
Goedemorgenallemaal
7 juni 2015, 22:09
En de ego's waarschijnlijk te groot, voeg ik daaraan toe. Jammer dat van Leer en Akkerman die nooit aan de kant konden zetten.
Ach, die van Leer, vriend van vrienden van me, een paar keer ontmoet. Ken hem niet goed maar viel best mee uit te houden op feesten.
Zet de Nits ook maar bij Nederlandse groepen van wereldkwaliteit.
Ja hoe konden we die nou vergeten....
En hoe konden we deze nou vergeten....
https://www.youtube.com/watch?v=nyVH0WUV7Z8
Goedemorgenallemaal
7 juni 2015, 22:28
Kom, we gaan eens Belgen vernoemen:
https://www.youtube.com/watch?v=X1v1BC1TL-Q
Goedemorgenallemaal
9 juni 2015, 08:03
IK twijfel... kiezen we deze?
https://www.youtube.com/watch?v=KJ_4Lw2PF0E
of deze?
https://www.youtube.com/watch?v=XBL2uLIvQg0
Strijker
14 juni 2015, 18:36
Oké, Belgische bands.
Deus, Suds and soda.
https://www.youtube.com/watch?v=h3r7Oo0Fs-8
K's Choice, Not an addict.
https://www.youtube.com/watch?v=zl8cOjNXxKU
Strijker
14 juni 2015, 18:59
Niet helemaal mijn ding maar wel Bekend en Belgisch.
De Kreuners, Ik wil je.
https://www.youtube.com/watch?v=F6CIlxDryJY
Soulsister, The way to your heart.
https://www.youtube.com/watch?v=9JdWaBEhjxI
Strijker
14 juni 2015, 19:10
And now for something completely different. Maar nog wel steeds Belgisch.
Channel Zero, Black Fuel.
https://www.youtube.com/watch?v=d5TrflLNY5g
Belgian Asociality, Het is gedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=S72bjX5Ce6c
Limburger
15 juni 2015, 20:39
Prachtige Hollandse muziek. :)
https://www.youtube.com/watch?v=7d921ZIzgcM
Moeten we hier niet even stil staan bij het overlijden van James Last? Iedereen had toch wel een oom die Last fan was?
Belgen hebben inderdaad een periode gehad dat ze goede house dance maakten. Wat langer geleden TC matic met Arno. Erg goed!
Zie voor namen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Music_of_Belgium
Sphinx
15 juni 2015, 21:02
Moeten we hier niet even stil staan bij het overlijden van James Last? Iedereen had toch wel een oom die Last fan was?
Ik heb mijn persoonlijke favoriet reeds in mn bericht genoemd. Sphinx Senior speelde m wel eens op accordeon, heb het zelf wel eens op keyboard gedaan (verrekkes lastig dat refrein)
https://www.youtube.com/watch?v=z-f7UWa4UYI
De meest irritante James Last fan moet wel Gerard Ekdom zijn geweest, ik ben inmiddels de tel kwijt hoeveel nummers van hem hij tot jingles of bijmuziekjes heeft gebruikt.
sofaking
15 juni 2015, 21:11
Bij ons thuis waren er heel wat platen van James Last. Niet echt mijn ding. Het was misschien een voorloper van André Rieux ? Al vind ik die laatste misschien toch nog een etage minder.
Limburger
15 juni 2015, 21:17
Ik had nog nooit van James last gehoord tot zijn overlijden.
Johan35
15 juni 2015, 21:22
Nog een bere-goeie band die er mee is gestopt: Normaal.
Benny vond het na 40 jaar wel welletjes.
maar wat een lekkere muziek van die Achterhoekers.
Limburger
15 juni 2015, 21:23
Dit doet mij om de één of andere reden denken aan de vakanties met mijn ouders eind jaren 80 in Frankrijk.
https://www.youtube.com/watch?v=aKibLPORq2s
Strijker
15 juni 2015, 21:32
Weet niet of er in mijn familie ooms en tantes zijn die Elpee's van James in hun kast hebben, of hadden, staan.
Mijn moeder had er wel een aantal, heb deze later nog een keer overgezet op CeeDee.
Het is niet mijn ding, maar ja, smaken verschillen nu eenmaal.
Limburger
15 juni 2015, 21:41
Hier nog wat kwaliteit.
https://www.youtube.com/watch?v=_eODR36a_As
Strijker
15 juni 2015, 21:45
Nog een bere-goeie band die er mee is gestopt: Normaal.
Benny vond het na 40 jaar wel welletjes.
maar wat een lekkere muziek van die Achterhoekers.
Hoezo Normaal is gestopt???
Normaal geeft dit jaar nog 16 optredens waarvan de laatste plaatsvindt op vrijag 02 oktober in Siddeburen.
Na dit jaar volgen er geen complete tournee's meer maar is het niet uitgesloten dat de band in de toekomst nog sporadisch gaat optreden.
Zoals bijvoorbeeld het traditionele concert op hemelvaartsdag in Lochem, of het koffieconcert in Toldijk.
Daarnaast is er nog de afsplitsing Old Ni-js met Ferdy Joly en Willem Terhorst in de gelederen.
Op het reportoire van deze band staan diverse Normaal klasiekers.
Eddy_V
15 juni 2015, 23:43
Dit doet mij om de één of andere reden denken aan de vakanties met mijn ouders eind jaren 80 in Frankrijk.
Deze versie van Kaye Ryan doet mij dan weer aan vakantie in eigen land denken..tussen de Limburgse heuvels in Sixsens.
Zowel de snellere uitvoering, de Video, maar vooral....haar tongpiercing..I like this girl!!!
https://m.youtube.com/watch?v=hdJN0ss7jA0#
Hierbij dan weer eens een bijdrage in dit topic, waar ook een relatie met onze gezamenlijke hobby ligt.
Dwz deze hoor je nog wel eens in de clubs.
Goedemorgenallemaal
16 juni 2015, 08:13
Hoezo Normaal is gestopt???
Normaal geeft dit jaar nog 16 optredens waarvan de laatste plaatsvindt op vrijag 02 oktober in Siddeburen.
Na dit jaar volgen er geen complete tournee's meer maar is het niet uitgesloten dat de band in de toekomst nog sporadisch gaat optreden.
Zoals bijvoorbeeld het traditionele concert op hemelvaartsdag in Lochem, of het koffieconcert in Toldijk.
Daarnaast is er nog de afsplitsing Old Ni-js met Ferdy Joly en Willem Terhorst in de gelederen.
Op het reportoire van deze band staan diverse Normaal klasiekers.
ja ze blijven sporadisch doorspelen maar in "muziekgroep"-taal betekent dat toch echt dat je gestopt bent. Dan heet het "nog 1 optreden omdat het zo leuk was" "we hadden er zin in om het nog een keer te doen" maar eigenlijk zijn ze gewoon gestopt.
Normaal is momenteel zeker nog niet gestopt.
Boerenrockband Normaal stopt in 2015 na de jubileumtour. De dialectband rond zanger Bennie Jolink bestaat dan 40 jaar. Dat maakte Jolink bekend in de Anhangerschapsbode, het fanclubblad van Normaal.
Helemaal zeker is het overigens niet dat de band ermee ophoudt. Jolink, die altijd last van zijn luchtwegen heeft, laat het afhangen van zijn gezondheid. 'In principe wordt 2015 het laatste jaar, maar als ik er daarna zin in heb, zal ik zeker weer op de planken gaan,' zegt hij in het fanclubblad. Dat gebeurt dan volgens hem gewoon onder de naam Normaal.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3607824/2014/03/05/Band-Normaal-stopt-na-veertig-jaar-in-jubileumjaar.dhtml
Laatste veldtocht:
Het jubileumfestival was tevens de opening zijn van de 40ste en laatste veldtocht van Normaal. Tijdens dit jubileumconcert deed Normaal zelf twee optredens verzorgen. Overige data van concerten (Veldtocht 2015) kunt u hier terug vinden.
http://www.normaal.nl/
Bijna wekelijks optreden tot oktober zoals Strijke ook al aangaf, is ook niet echt sporadisch te noemen. De fans die er nog steeds veel zijn zullen hopen dat ook volgend jaar nog doorgaan, dat zou me niet verbazen maar dat is nog afwachten. Jolink is van 1946 en dat is bv vergeleken met Jagger en Richards die van 1943 zijn nog erg jong :tongue:,