Volledige versie bekijken : Beste recensie van de maand procedure, dat kan toch veel beter ! !
jacky pakutra
11 augustus 2011, 19:46
Het kiezen van de beste recensie van de maand, door een persoon, wat een raar systeem is dat, er zijn 20.000 leden hebben die geen stem ? Ik vind deze rubriek een hoog ons kent ons gehalte hebben, niks mis mee maar dit forum is het schoolkrantjesformaat ontgroeid, er zijn 20.000 leden. Ik vind dat de nominaties allemaal van een kleinklubje naar een klein klubje toe zijn. zo raakt er veel schrijfwerk ondergesneeuwd. wordt er eens een nieuwe schrijver opgepikt dan wordt een nominatie vaak niet ondersteund want we kenen hem niet.
Ook het kiezen van de beste recensie van de maand, in wiens ogen ?, in de ogen van de leden lijkt me.
Waarom kiest een persoon die best recensie, hebben die andere 20.00 leden niks te vertellen ?
Mijn voorstel:
Kan dat beste recensie van de maand systeem niet veranderd worden, in het volgende :
leden nomineren een verhaaltje bij 4 nominaties gaat het mee in de maandtrekking, de leden stemmen op het eind van de maand of na 2 weken, wat de beste recensie van de maand/halve maand is.
Zo krijg je waarschijnlijk wat meer schrijvers en ook andere p6 aandachtsgebieden die komen bovendrijven en neem je de niet "ons kent ons schrijvers" van dit forum ook wat serieuzer.
Vind je dit een goed idee, schrijf een thnx onder deze post, of laat een reaktie achter !
Ik kan me hier niet in vinden.
Ik vind het huidige systeem wel prima...al ben ik dan ook wel gecharmeerd van enige vorm van autocratie en vind het wel speciaal dat de jury exclusieve beslissingsbevoegdheid heeft.
Je suggereert in je bericht dat het weggeven van kaartjes een soort van "vriendjespolitiek" is, maar ik heb SFL nog nooit in levende lijve ontmoet, en nog nooit met hem gesproken op chat of wat dan ook, dus je "ons kent ons" argument gaat in mijn geval in ieder geval niet op.
sterker nog: als je een "democratisch" systeem invoert, waarin alle leden mogen stemmen, geldt des te meer dat, hoe meer "vriendjesberen" je hebt, des te meer stemmen je krijgt!!!
conclusie: het door jouw voorgestelde systeem werkt vriendjespolitiek en voordelen als je meer beren kent ("als jij deze maand op mij stemt, dan stem ik volgende maand op jou") alleen maar meer in de hand dan het huidige systeem.
bad pritt
11 augustus 2011, 19:53
Het kiezen van de beste recensie van de maand, door een persoon, wat een raar systeem is dat, er zijn 20.000 leden hebben die geen stem ? Ik vind deze rubriek een hoog ons kent ons gehalte hebben, niks mis mee maar dit forum is het schoolkrantjesformaat ontgroeid, er zijn 20.000 leden. Ik vind dat de nominaties allemaal van een kleinklubje naar een klein klubje toe zijn. zo raakt er veel schrijfwerk ondergesneeuwd. wordt er eens een nieuwe schrijver opgepikt dan wordt een nominatie vaak niet ondersteund want we kenen hem niet.
Ook het kiezen van de beste recensie van de maand, in wiens ogen ?, in de ogen van de leden lijkt me.
Waarom kiest een persoon die best recensie, hebben die andere 20.00 leden niks te vertellen ?
Mijn voorstel:
Kan dat beste recensie van de maand systeem niet veranderd worden, in het volgende :
leden nomineren een verhaaltje bij 4 nominaties gaat het mee in de maandtrekking, de leden stemmen op het eind van de maand of na 2 weken, wat de beste recensie van de maand/halve maand is.
Zo krijg je waarschijnlijk wat meer schrijvers en ook andere p6 aandachtsgebieden die komen bovendrijven en neem je de niet "ons kent ons schrijvers" van dit forum ook wat serieuzer.
Vind je dit een goed idee, schrijf een thnx onder deze post, of laat een reaktie achter !
Willem2
11 augustus 2011, 20:02
conclusie: het door jouw voorgestelde systeem werkt vriendjespolitiek (als jij deze maand op mij stemt, dan stem ik volgende maand op jou) alleen maar meer in de hand dan het huidige systeem
Dat denk ik ook :redface:
Bij het huidige systeem is de jury eigenlijk totaal vrij om te kiezen. Ik geef alleen bij het begin van de maand een voorbeeldsysteem aan : per de 10de, de 20ste een aan het eind van de maand worden er per keer 1-2 winnaars bekend gemaakt. Uit die 6 winnaars wordt dan de uiteindelijk winnaar, nieuwe jury gekozen. En ik vraag of ze een beetje rekening houden dat niet iedere keer dezelfde winnen. Maar er kan ook voor een ander systeem gekozen worden. En volgens mij is er redelijk veel afwisseling in de winnaars.
:wink2:
Megaboob
11 augustus 2011, 20:03
Mijn idee:
Waarom gebruiken we het "thanks" systeem niet. Dat is nog eens eerlijk stemmen! Heel simpel, de recensie met de meeste 'thanks" wint. Of zie ik het verkeerd?
Megaboob
Willem2
11 augustus 2011, 20:10
Mijn idee:
Waarom gebruiken we het "thanks" systeem niet. Dat is nog eens eerlijk stemmen! Heel simpel, de recensie met de meeste 'thanks" wint. Of zie ik het verkeerd?
Megaboob
Dat kan net zo afhankelijk zijn van vriendjespolitiek :redface: ;)
Big30
11 augustus 2011, 20:12
Mijn idee:
Megaboob
Ja!
conclusie: het door jouw voorgestelde systeem werkt vriendjespolitiek (als jij deze maand op mij stemt, dan stem ik volgende maand op jou) alleen maar meer in de hand dan het huidige systeem
Nu bepaalt de jury wie wint en die is elke maand anders, ja ook de regels dat is aan de Jury. Wat je ziet is dat elke maand zeg een mix van nieuwkomers en (redelijk) bekende schrijvers wint.
Is de bedoeling eigenlijk ook een beetje. Niet de macht van het getal (vriendjes?) moet regeren maar de macht van de kwaliteit en stimulans aan nieuwkomers en waardering voor de bekende beren.
Kijkende naar wie zeg het afgelopen jaar hebben gewonnen lukt dat me vrij aardig (perfect is het nooit).
Maar goed in BRVDM topic is de macht eigenlijk aan de leden dus als men de "meeste stemmen/nominaties/thanks" formule een goede vindt, soit!
Overigens. Goede zaak dat bp deze discussie start maar dan ook met een voorstel komt. Daar kunnen we iets mee. Das beter dan de niet terechte dooddoener en niet terechte opmerking "''Tis allemaal vriendjes politiek" want dat is het als je naar de winnaars kijkt nu juist niet, integendeel zelfs zou ik zeggen.
Zie bv. de winnaars aangewezen door SFL. Ben bijna zeker dat de winnaars van de eerste periode bij een verkiezing in welke vorm dan ook nooit hadden gewonnen. Was waarschijnlijk dan weer 1 van de bekende beren geweest.
jacky pakutra
11 augustus 2011, 20:14
Mijn idee:
Megaboob
zie mijn bovenstaande post...dat werkt het "ons kent ons" principe in beginsel nog meer in de hand, degene met de meeste vrienden wint, en als jij deze maand op mij stemt dan stem ik volgende maand op jou
bad pritt
11 augustus 2011, 20:22
@Big 30
Dit nominatie systeem en vervolgens een stemming ,functioneert prima in het duitse feierforum en is dus al getest.
jacky pakutra
11 augustus 2011, 20:28
@BP
kun je beargumenteren waarom het systeem dat jij aangeeft, eerlijker zou zijn en minder vriendjespolitiek in de hand zou werken.
want soms denk ik wel eens dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen. we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, ieder zijn mening maar het zou toch aardig zijn als dit gebaseerd is op een onderbouwd standpunt , dan wel er een poging wordt gedaan om argumenten die een andere beer aanbrengt, en die tegen jouw standpunt pleiten, te weerleggen.
het huidige systeeem functioneert ook prima en is ook al tijden getest, TNO certified.
Big30
11 augustus 2011, 20:28
@Big 30
Dit nominatie systeem en vervolgens een stemming ,functioneert prima in het duitse feierforum en is dus al getest.
Yep dat wou ik nog opmerken. Daar wint altijd iemand van de kleine incrowd van zo'n 30-40 leden! Zowel bij BRVDM als bij verdeling van de vrijkaarten, zijn altijd dezelfden die winnen en die dan vaak als dank ... nou ja vul zelf maar in ;).
Denk dat je Freiercafe bedoelt trouwens.
Juist om dit soort incrowd/vriendjes politiek te voorkomen lijkt me een Jury systeem beter en vooral eerlijker.
Nogmaals is er een probleem dan moet je het oplossen. Ik denk juist dat we het genoemde probleem van vriendjes politiek door ons systeem niet hebben en juist krijgen bij een systeem van nominaties cq. verkiezingen.
Maar ik laat me graag van mijn ongelijk overtuigen!
bad pritt
11 augustus 2011, 20:41
Elk systeem is vatbaar voor vriendjespolitiek maar een ondoorzichtig en niet vastgelegd systeem is nog veel ontvankelijker voor vriendjespolitiek. Dit ook als reaktie op Jacky P. redenering.
Mij maken de vrijkaartjes niks uit, ik wil meer waardering voor goede informatieve schrijvers op het forum en meer aandacht voor randgebieden. Ik denk dat de leden dat voor elkaar krijgen om de focus te verleggen. Daarom denk dat het beter is om te werken met nominaties, bij 4 nominaties, ga je mee in de verkiezing.
uurtje
11 augustus 2011, 20:42
als mijn mening er toe doet dan wil ik wel het volgende kwijt: Brad Pitt, jij schrijft inmiddels zoveel dat jij heel binnenkort wel tot de incrowd van dit forum moet behoren. Ik voorzie een gouden toekomst :) Daarnaast denk ik dat er geen 100% eerlijk systeem bestaat. Afgezien van het feit dat er verder heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel te winnen valt op dit forum schijf ik in ieder geval niet om de Purlitzer prijs te winnen. Wellicht heb ik daarom ook nog nooit een prijs voor de beste recentie gewonnnen maar who cares??? Ik niet :)
Big30
11 augustus 2011, 20:45
Wellicht heb ik daarom ook nog nooit een prijs voor de beste recentie gewonnnen maar who cares??? Ik niet :)
Je hebt verkeerde vrienden denk ik :tongue:.
Big30
11 augustus 2011, 20:48
Mij maken de vrijkaartjes niks uit, ik wil meer waardering voor goede informatieve schrijvers op het forum en meer aandacht voor randgebieden.
Dat zou juist tegen een verkiezing systeem pleiten. Nu winnen schrijvers van recensies over PT's of zelfs gangbangs.
Bij een verkiezing kan ik nu al voorspellen dat altijd 1 van de bekende GT/LR/PHG schrijvers gaat winnen en nooit een nieuw talent en nooit iemand die niet uit de Sauna-FKK hoek komt.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat informatieve schrijvers gewaardeerd moeten worden. Er zijn veel schrijvers die misschien niet zo spectaculair schrijven maar wel veel info geven.
Het is verder altijd beter een probleem concreet te benoemen. Dus met voorbeelden te komen in die zin is de keuze van SFL juist een anti vriendjes politiek keuze.
Als een jury 1 ding niet wil is het van vriendjes politiek beschuldigd te worden. Voorbeelden in deze ken ik ook niet.
Overigens als een jury heel digitaal de recensie met de meeste stemmen (+ eventueel zelf toe te kennen bonuspunten) wil belonen dan staat hem dat vrij! Zo had ACE2 ook zo'n systeem, maar kreeg je juist aftrek voor vriendjes nominaties. Hoe dat systeem werkte heb ik nog steeds niet doorgronden maar twas wel eerlijk!
Dolfie
11 augustus 2011, 21:02
En nu gaat Dolfie aka Der Dolfmeister:biggrin: hier even reageren.
Herinner U allen destijds de "REVOLUTIE" waarbij ik de BRVDM effie aan de kaak stelde.
Sindsdien is er toch iets verandert en SFL heeft nu deze beertjes een kaartje gegund waar hij totaal geen band mee heeft...dus chapeau voor de correctheid van SFL!!
Een kleine opmerking toch in deze;zowel BADSLIPPERS als ikzelf hebben steeds de genomineerde beertjes in een lijstje gezet ( zie historie ).
Door zulk een eenvoudig Excel lijstje zullen discussies als deze als sneeuw voor de zon verdwijnen.:freu:
Dus toekomstige juryleden;zet de genomineerde beertjes hier in een overzichtelijk lijstje met eventueel nog extra opties als bonussen of sterren or wathever om de keuze te motiveren.
Bedank me nou maar niet:smile2:
Grtz,Dolfie
Willem2
11 augustus 2011, 21:11
Bedank me nou maar niet:smile2:
Grtz,Dolfie
Ik wil jou best bedanken, maar je was niet de eerste die met dat systeem is gekomen. Maar je mag dat systeempje best toepassen. Maar lees ook de opmerkingen van jacky pakutra en uurtje nog eens. Daar is ook heel veel waarheid in.
PS En nee, uurtje zal niet de Pulitzer-prize winnen voor de beste recensie en toch geeft hij veel info die op een andere wijze bedankt wordt ;)
Jansen
11 augustus 2011, 21:13
Mooi toch zoveel reacties in een dag over Beste Recensies.
Of je nu stemt of Thanks bij elkaar telt het blijft gewoon vriendjes politiek dit spel.
Er zijn nu gewoon een aantal ijsberen die alleen elkaar zo geweldig vinden en ook hun zelf dat ze daarom alleen nog de verhalen lezen van hun vrienden of als ze er zelf bij waren.
Toch kan iedereen winnen is mijn theorie : :smoke::smoke::smoke:
A. Je meld je aan op meetingpoint wanneer je naar GT gaat.
B. Je slijmt met de aanwezige beren daar en geeft hun wat te drinken.
C. Een dag later schrijf je een verhaal met dik gedrukte letters hun naam
D. Bij die namen schrijf je hoe leuk en aardig ze waren.
E. Maak eventueel een tour langs meerdere clubs zodat je veel namen hebt.
F. Stuur daarna nog wat I.M. om stemmen binnen te krijgen.
Doe dit meerde malen en vrijkaart volgt. :biggrin::biggrin:
Uitslag :
A. Je krijgt veel nominaties van de mensen die je vernoemd hebt.
B. je krijgt veel thanks.
Vrijkaart volgt corrupt ? nee hoor maar wel handig gespeeld. :smile2:
p.s. alleen dit verhaal is al een nominatie waard !!!!!!!!!
Ik ben het met Big30 en Willem2 eens het is een spel en het wordt beloond en regels zijn er om ontdoken te worden.
Willem2
11 augustus 2011, 21:36
Toch kan iedereen winnen is mijn theorie : :smoke::smoke::smoke:
A.
B.
C.
D.
E.
F.
G tm Z degene waarover je het hebt, wint gezien zijn hoeveelheid niet zoveel.
Redenatie klopt dus niet helemaal.
Ik ben het met Big30 en Willem2 eens het is een spel en het wordt beloond en regels zijn er om ontdoken te worden.
Het is je geraden dat je het met ons eens bent ;) maar de regels moeten niet ontdoken worden.....
Gondolas9
11 augustus 2011, 21:46
Het hoort bij de filosofie van dit prettig gestoorde, een tikkeltje anarchistische, tegendraadse forum om de lezende/schrijvende massa elke maand weer op een verkeerde poot te zetten door de nieuwe jury soms de meest bevreemdende, bijwijlen compleet geschifte regels te laten uitvinden. En op het eind van de maand heeft het meestal nog goed uitgepakt ook. Niks veranderen aan de procedure van de recensie van de maand dus.
Bovendien gaat het grootste deel van de vrijkaartjes weg via de tombola. Waarbij de onschuldige hand van W2 (?) toevalligerwijs de beertjes die het op de een of andere manier verdienen vroeg of laat toch wel eens blij maakt met een vrijkaartje.
duivenmelker
11 augustus 2011, 21:50
Hierbij wil ik SFL bedanken als jury , hij heeft het correct gespeeld volgens mij .
Maar toch een kleine bemerking , nominaties worden veel over en weer gegeven dit is ergens normaal , je leest graag de verhalen van de beren die je kent en die naar clubs gaan die ook je favoriete clubs zijn .
Er is een beer die hier ver boven uitsteekt en dat is S&F zeer veel verhalen over diverse clubs die zeer informatief zijn en dus voor alle beren , alleen geen verhalen over de top 3 clubs GT , PHG , LR en daarbij nomineert hijzelf geen enkele andere beer , zodoende krijgt hij er als dank ook geen nominaties voor terug ; daarenboven heb ik van S & F geen deelnames aan div tombola's gezien .
Als er een beer is die deze maand een extra vrijkaart verdiend dan is hij het naar mijn bescheiden mening , alleen al om zijn veel en uitgebreide informatieve verhalen over eens andere clubs .
Picasso 1
11 augustus 2011, 22:34
S&F heeft al eens de beste recensie van de maand gewonnen en is zelf jury geweest. Badslippers en SFL hebben inderdaad vaak gewonnen maar het zijn dan ook erg consequente schrijvers en verdienen het om nog vaker te winnen als ze zo erg blijven uitsteken boven de rest. Janjanjan heeft hier ook ooit gewonnen terwijl niemand hem kent, evenals Hemaworst, Cuties, etc.
Enige vriendjespolitiek ontkom je niet aan maar opvallende onbekende schrijvers winnen hier ook vroeg of laat.
Zelf heb ik dit jaar twee recensies geschreven en daarmee twee keer gewonnen, ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat het systeem 100% eerlijk is :biggrin:
Big30
11 augustus 2011, 23:01
Zelf heb ik dit jaar twee recensies geschreven en daarmee twee keer gewonnen, ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat het systeem 100% eerlijk is :biggrin:
Geen enkel systeem is perfect :tongue:! Overal zitten wel kleine weeffouten.
Maar P1 maakt natuurlijk wel een goed punt. Ik herhaal het nog maar eens. Juist door de jury procedure die we nu toepassen hebben ook wat minder bekende beren met weinig berichten en vriendjes een kans om te winnen.
P1 noemt wat namen maar laten we niet vergeten dat toen BS voor het eerst won velen dachten en vroegen wie is dat nu weer? Nog geen jaar later is hij een van de drijvende krachten als het gaat om recensies maar ook andere ongein op dit forum ;).
De eerste periode nu won Dliner met een verslag ja over een gangbang!
Zowel bij BRVDM als bij de Tombola proberen we een goede balans te vinden in het belonen van de veel schrijvers die veel voor het forum doen en veel info geven en het stimuleren van nieuwkomers.
We proberen dat zo goed en eerlijk mogelijk te doen.
Is het perfect? Nee. Is iemand weleens met reden ontevreden? Ongetwijfeld. Maar dat is bijna inherent aan het aantal veel schrijvende leden, het aantal te vergeven vrijkaarten, het aantal clubs en ook de verschillende meningen die er nu eenmaal heersen.
Big30
Dalton
11 augustus 2011, 23:22
Vind je dit een goed idee, schrijf een thnx onder deze post !
of schrijf hier : https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26990-Beste-recensie-van-de-maand-nominatie-en-verkiezing-dat-kan-toch-veel-beter-!-!
Oh jonge ijsbeer dit gebeurd al jaren en hoort bij ons ijsberen want we zijn zo corrupt en maf dat leren we van de Nederlandse beleidsmensen die zo goed voor ons landje zorgen anders kunnen we niet iedere week een of twee keer naar de hoeren.
Neem van mij maar aan dat dit nog niet alles is wat je leest en ik weet zekers als je een keer met SFL de kamer opgaat je niks hoeft te schrijven dan krijg je 2 vrijkaarten:biggrin:
Ace2
12 augustus 2011, 06:54
Ik merk dat er behoefte is aan de regeltjes van ACE2:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?24141-Beste-Recensie-van-de-maand-December-2010&p=192812#post192812
MichelJ
12 augustus 2011, 07:00
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?24141-Beste-Recensie-van-de-maand-December-2010&p=192812#post192812
Over 4 maanden mag jij misschien weer ;)
SFL
12 augustus 2011, 09:31
Verdomme, stelletje plebs en gepeupel.... Voor ik weer een tijdje naar het buitenland vertrek, sturen jullie me hier weer weg met een maagzweer!
Elke keer als ik hier jury ben, ontstaat er hier wel zo'n discussie!
Bij alles wat iedereen hier schrijft zitten wel interessante aandachtspunten, maar net zo veel gelul dat er niet toe doet.
Natuurlijk kan ik het dan niet laten om even te reageren:
-20000leden???? Laat me niet lachen... Hoeveel schrijven er effectief? En hoeveel interesseren zich aan DBRVDM! De meesten zitten hier voor eigen profijt en trekken simpelweg de clubinformatie en recensies van de dames na vooraleer ze naar een club gaan. Laat staan dat ze willen stemmen en/of deelnemen met een eigen verslag.
-En altijd dat gelul over vriendjespolitiek. Ik trek het zo hard in het belachelijke en overgiet het met zelfspot, maar wees nu eerlijk: ik ben 3 of 4x jury geweest op dit forum en hoeveel keer heb ik dezelfde persoon laten winnen? Ik kijk vaak naar de nominaties en iedereen heeft hier wel een fanclub... Waarbij de ene groter is dan de andere... Maar uiteindelijk kies ik altijd een verhaal dat me humoristisch overkomt en waaruit ik toch wel wat informatie haal. Is dat niet de bedoeling van verslagen op dit forum?
-Wat vriendjespolitiek nog meer betreft: in 2009 heb ik in DBRVDM 6 of 7x gewonnen, in 2010 slechts 1x en dit jaar zelfs geen enkele keer (alleen het feit dat ik nu jury mag wezen). Dus uiteindelijk heb ik zeker niet meer gewonnen dan de doorsnee ijsbeer die vaak schrijft of aan de tombola's meedoet. Tijdens deze jureermaand kijk ik ook vooral naar de ijsberen die de laatste 3 maanden weinig of niks gewonnen hebben. Maar wat zie ik nu... De ijsberen die in dit staartje zo hard aan het klieren zijn, die hebben haast allemaal wel eens een kaart gewonnen in die laatste 3 maanden.... Dus what is the f*ck#ng problem?
-Een advies wat ik jullie graag wil geven: schrijf een grappig informatief verhaal, stop er een beetje tijd in en wees her en der creatief. Nominaties volgen dan wel vanzelf. De ijsberen die vaak genomineerd worden zijn vaak dezelfden, maar dat heeft niets met kameraadschap te maken, wel met het feit dat ze er hun werk van maken. Dat een Ace2, een Sphinx of een Badslippers vaak terugkomen en winnen met hun werk, dan heeft dat voornamelijk toch met talent te maken. En nee, voor ik zelf weer aangevallen word: ikzelf haal wel maandelijks nominaties, maar ik behoor niet tot die top... Want anders had ik de afgelopen 2 jaar wel meerdere malen gewonnen.
-Wie is er misnoegd over het verloop van zaken? Iedereen die zijn energie steekt in hier te komen kankeren en kritiek te uiten. Spaar je energie voor in de club of schrijf een leuk verhaal. Bij mij draait het ook alleen maar om plezier maken in de club en schrijven dat is mijn hobby en uitlaatklep. Als het me om vrijkaarten te doen was, dan was ik al lang gestopt met schrijven of zou ik me meer voor de tombola inschrijven.
-Dus ik zeg het nogmaals... SFL is de eerlijkheid zelve. Indien de steedsterugkomende ijsberen in DBRVDM in augustus nog willen winnen, dan moeten ze al serieus uit de hoek komen en me overweldigen met hun verslag. Voor de rest zal ik maar deels rekening houden met de nominaties en ga ik vooral kijken naar wat ik zelf echt goed vind en of de schrijver nog niet zo heel veel gewonnen heeft.... Tenzij er iemand is de de jury op 2 hoeren (ze moeten ook met elkaar spelen) voor een uur wil trakteren, die persoon heeft toch wel een streepje voor, maar dat is de enige uitzondering!
Tot binnen 10dagen ofzo!
Ciao
SFL
12 augustus 2011, 09:43
En ik nomineer undercover reporter Jansen voor zijn verhelderende onderstaande berichtgeving...
;)
Mooi toch zoveel reacties in een dag over Beste Recensies.
Of je nu stemt of Thanks bij elkaar telt het blijft gewoon vriendjes politiek dit spel.
Er zijn nu gewoon een aantal ijsberen die alleen elkaar zo geweldig vinden en ook hun zelf dat ze daarom alleen nog de verhalen lezen van hun vrienden of als ze er zelf bij waren.
Toch kan iedereen winnen is mijn theorie :
A. Je meld je aan op meetingpoint wanneer je naar GT gaat.
B. Je slijmt met de aanwezige beren daar en geeft hun wat te drinken.
C. Een dag later schrijf je een verhaal met dik gedrukte letters hun naam
D. Bij die namen schrijf je hoe leuk en aardig ze waren.
E. Maak eventueel een tour langs meerdere clubs zodat je veel namen hebt.
F. Stuur daarna nog wat I.M. om stemmen binnen te krijgen.
Doe dit meerde malen en vrijkaart volgt.
Uitslag :
A. Je krijgt veel nominaties van de mensen die je vernoemd hebt.
B. je krijgt veel thanks.
Vrijkaart volgt corrupt ? nee hoor maar wel handig gespeeld.
p.s. alleen dit verhaal is al een nominatie waard !!!!!!!!!
Jansen is puntjes G en H nog vergeten!
G) Wanneer er weer een feestje is, loop je daar op voorhand een hele tijd over te kankeren dat het niet op een weekdag is, maar helaas op een zaterdag. En dan kan je niet weg omwille van moeder de vrouw. Maar na al de onnodige aandachtstrekkerij doem je ineens toch op tijdens dat feestje. En je verkoopt veel show bij dat intrede zodoende de andere ijsberen je zeker gezien hebben.
H) Op dat feestje (een verjaardag of een 5-jarig bestaan van het forum) laat je dan nog een foto van jezelf trekken (desnoods vermomd als een non), met als gevolg dat diegene die je nog niet kennen, je nu toch al wel een keertje gezien hebben.
De mogelijke resultaten van deze twee laatste puntjes:
1) Je wint een vrijkaart in DBRVDM.
2) Je grijpt er net naast en dreigt om nooit nog een verslag te schrijven op dit forum
duivenmelker
12 augustus 2011, 11:05
SFL neem dit niet persoonlijk .
Er is geen enkele kritiek naar uw persoon en uw eerlijkheid is door niemand in twijfel getrokken .
Alleen is er kritiek op het systeem dat niet altijd te volgen is en maar goed ook .
Het systeem heeft ondertussen laten zien dat het ondanks zijn mankementen toch zijn nut heeft .
Als iemand begint te schrijven voor een vrijkaart dan ben je verkeerd bezig.
Ik zelf schrijf omdat ik me er goed bij voel en het me aan de aangename tijd die ik in de club beleefde doet terugdenken . Eenmaal mijn wandeltijd voorbij of op een zeer laag pitje komt dan zal ik de verhalen met plezier terug lezen het is een stuk als een openbaar dagboek dat je toch zo verborgen mogelijk wenst te houden .
Jansen
12 augustus 2011, 12:24
Jansen is puntjes G en H nog vergeten!
G) Wanneer er weer een feestje is, loop je daar op voorhand een hele tijd over te kankeren dat het niet op een weekdag is, maar helaas op een zaterdag. En dan kan je niet weg omwille van moeder de vrouw. Maar na al de onnodige aandachtstrekkerij doem je ineens toch op tijdens dat feestje. En je verkoopt veel show bij dat intrede zodoende de andere ijsberen je zeker gezien hebben.
H) Op dat feestje (een verjaardag of een 5-jarig bestaan van het forum) laat je dan nog een foto van jezelf trekken (desnoods vermomd als een non), met als gevolg dat diegene die je nog niet kennen, je nu toch al wel een keertje gezien hebben.
De mogelijke resultaten van deze twee laatste puntjes:
1) Je wint een vrijkaart in DBRVDM.
2) Je grijpt er net naast en dreigt om nooit nog een verslag te schrijven op dit forum
Volgens mij is dit een bericht van iemand die zich aangesproken voelt wat totaal niet aan de orde is van mijn schrijven.
Ook andere lezers zien hier geen persoonlijke aanval in.
Wie er wint of wie er in de Juri zit is toch helemaal niet aan de orde het gaat toch om de lol wat er geschreven staat :biggrin: en op reacties die er stonden.( zie mijn opening van het verhaal )
Maar als men dan toch wil reageren schrijf dan iets grappigs terug en niet over een onzinnig lul verhaal wat totaal uit zijn verband is gerukt over een feest ,moeder de vrouw ,en verkleed als non ? :eek:
Heeft ook niet met aandachtstrekkerij te maken anders schrijf ik wel een spannend verhaal wat voor 90% verzonnen is dan kan ik wel scoren.;)
Pak het verhaal zo als het is en zoek niets persoonlijk achter dit verhaal.
Ik kom op het forum al sinds 2005 om wat recenties te schrijven en een beetje te geinen wat de meeste wel door hebben zoals boven. ;);)
Picasso 1
12 augustus 2011, 12:24
De criticasters willen die regeltjes zonder dat ze Ace2 er bij krijgen :smile2:
Dalton
12 augustus 2011, 13:17
Begrijp jij dan je eigen regeltjes ACE2,ze zijn zeer ingewikkeld gemaakt en zelfs zo dat je gewoon een vrijkaart weg kan geven en zo hoort het.
Je weet toch dat de jurie beslist en niemand anders in overeenstemming met de mods.
Maar jij mag de volgende keer weer eens de scepter zwaaien want wat jij erbij verteld is alleen een vrijkaart waard.
Dan gaan weer een kudde ijsberen op de laptop zitten tikken want nu leverd het toch niks,nada op.
Dolfie
12 augustus 2011, 21:01
En dit in combinatie met het lijstje van der Dolfmeister;)zullen discussies als deze nog maar zelden oplaaien!!
Ook al was ik inderdaad niet de pionier van zulke lijstjes,ik heb ze wel in een pioniersvorm gegoten:biggrin:
Bedanken hoeft niet,een wild card is ook goed:freu:
Grtz,Dolfie
Badslippers
12 augustus 2011, 22:46
Ha ha, ik kom er nu pas aan toe om dit "topic" door te lezen en ik zie dat de overactieve resusapen alweer over elkaar heen buitelen en in de gordijnen hangen. Kan ook niet anders met de grootste aap van het forum aan het roer van de corrupte jurycommissie. Slechts drie letters als "Nickname" zijn voldoende om de boel op scherp te zetten. Mensen, slijp je potlood en ga lekker schrijven. Pak vervolgens een biertje, leun comfortabel achterover en nomineer wat van die nietszeggende zwakzinnigheden die hier in de vorm van recensies worden uitgescheten.
Stap morgen in je auto en rij naar je favo club om de heetste meid te neuken. Schrijf een mooi verhaaltje hoe sappig en vochtig dat kutje was waar je met je pik in zat te soppen. Geniet tenslotte van je nieuw ondekte schrijverstalent als je zo'n nonsens verhaal zit te tikken en realiseer je dat dat helemaal gratis en voor niks is.
Jansen
13 augustus 2011, 16:25
Ha ha, ik kom er nu pas aan toe om dit "topic" door te lezen en ik zie dat de overactieve resusapen alweer over elkaar heen buitelen en in de gordijnen hangen. Kan ook niet anders met de grootste aap van het forum aan het roer van de corrupte jurycommissie. Slechts drie letters als "Nickname" zijn voldoende om de boel op scherp te zetten. Mensen, slijp je potlood en ga lekker schrijven. Pak vervolgens een biertje, leun comfortabel achterover en nomineer wat van die nietszeggende zwakzinnigheden die hier in de vorm van recensies worden uitgescheten.
Stap morgen in je auto en rij naar je favo club om de heetste meid te neuken. Schrijf een mooi verhaaltje hoe sappig en vochtig dat kutje was waar je met je pik in zat te soppen. Geniet tenslotte van je nieuw ondekte schrijverstalent als je zo'n nonsens verhaal zit te tikken en realiseer je dat dat helemaal gratis en voor niks is.
Klopt ben het helemaal met je eens, geef je net als jij een advies om mensen te helpen om aan een kaart te komen dan dan wordt je bijna genekt en heel je prive op het forum gegooit.
Ha ha maar als ik het verhaaltje schrijf van gisteren in LR waar we met zo'n 8 ijsberen aanwezig waren dan zit een vrijkaart er ook niet in met de slechtste sessie ooit.
Jan_Wandelaar
13 augustus 2011, 17:20
je leest graag de verhalen van de beren die je kent en die naar clubs gaan die ook je favoriete clubs zijn
Eerst even een bekentenis:
Jan heeft drie jaar geleden voor het laatst een Sauna/FKK-Club van binnen gezien. Aanleiding hiervan was een aantal bezoekjes aan clubs waarbij zijn ervaringen niet aanzienlijk beter waren dan wat Jan bij hem in de buurt kan krijgen. Een rit van 450km vond hij niet langer gecompenseerd worden door de ervaringen die het Duitse circuit hem bood.
Normaliter was het lezen van de prikkelende sfeerimpressies op IJBF voldoende motivatie voor Jan om de mindere ervaringen naast zich neer te leggen, en de machtige bolide wederom in zuid-oostelijke richting te sturen. Helaas is dit tot op heden niet meer het geval, namelijk:
De prikkelende beschrijving van een erotische sfeer die normaliter alleen in goud-omrande dromen voorkomt ontbreekt vrijwel volledig in de publicaties die op het forum te vinden zijn. De enige sfeer die Jan proeft bij het lezen van de sfeer-impressies in de algemene topics is de sfeer van "oude jongens krentenbrood". Een dergelijke sfeer doet bij Jan het bloed nu niet direct naar de zuidelijke regionen stromen. Laat staan dat hij voldoende geprikkeld is om de machtige bolide voor acht tientjes aan brandstof te laten verstoken om deel uit te kunnen maken van die sfeer.
Oude jongens krentenbrood is misschien zelfs nog te zwak uitgedrukt. Jan krijgt sterk de indruk dat veel schrijvers meer belangstelling voor elkaar hebben dan voor het geboden erotisch vertier. Dat is niet een beetje, maar zelfs behoorlijk gay. Waarschijnlijk bezoeken deze lieden met "verwarrende gevoelens" de clubs alleen maar omdat een "excuus-truus" daar makkelijk voor handen is.
Een recensie die gedecoreerd is met de titel 'Recensie van de Maand' zou bij vrijwel elke lezer van die recensie de onbeheersbare aandrang om ogenblikkelijk een dagje sauna/FKK-club in de agenda in te plannen teweeg moeten brengen. Dus niet alleen bij latente homoseksuelen die staan te springen om elkaars aandacht.
Adverteerders hopen middels reclame op het forum de omzet te verhogen. In ruil daarvoor stellen ze vrijkaarten ter beschikking. Een recensie waarmee zo'n vrijkaart gewonnen word zou op z'n minst ijsberen uit hun winterslaap moeten doen ontwaken, teneinde dat deze weer bij gaat dragen aan de omzet van de club die de vrijkaart ter beschikking heeft gesteld.
Dat is heel wat anders dan het uitdelen van vrijkaarten op basis van welke ijsbeer het meest succesvol is in het strelen van het ego van mede-ijsberen waar hij heimelijk een oogje op heeft. Een 'Beste Recensie' competitie ter stimulatie van het schrijven van spetterende en prikkelende recensies is natuurlijk niets mis mee. Helaas heeft deze competitie nu de vorm aangenomen van een massale circle-jerk, hetgeen ook z'n weerslag heeft op de inhoud van het forum.
Jan is bereid de recensie die hem voldoende prikkelt om te ontwaken uit z'n winterslaap te nomineren in de "Recensie van de Maand" competitie.
Jan Wandelaar,
IJsbeer op Sabbatical
Jack42
13 augustus 2011, 19:17
Beste Jan W. wat ben jij egoïstisch om ons niet te vertellen welk adres net zo goed of misschien nog wel beter is volgens jou dan de duitse clubs.
Ik vraag me af waarom Jan W. nog steeds actief is op IJsberenforum als het toch allemaal niks is.
Ik voel dan ook helemaal geen behoefte om jou te prikkelen voor een nieuw bezoek. Wij maken wel plezier zonder jou in de duitse clubs en op dit forum.
Jack42
Jimbo1
13 augustus 2011, 20:05
Allereerst ontgaat mij volledig het doel van deze uitgebreide post van JanW. Wat wil je hier nu mee bereiken?
Dan ben ik het inhoudelijk ook absoluut niet eens met de strekking. Ik ben wel gek op krentenbrood maar hoor zeker niet bij de oude jongens. Van de frequent postende ijsberen op dit forum ken ik er eigenlijk maar eentje persoonlijk, de rest heb ik nog nooit ontmoet. Ben pas sinds een jaar lid van de ijsberenfamilie en heb van mijn eerste ijsbeerstappen regelmatig op dit forum kont gedaan ( die kon ik niet laten liggen...). Heb dmv recensies verteld over mijn ervaringen en die waren met een kleine uitzondering daargelaten zeer positief. Ben slechts bij 1 club in Duitsland geweest (GD) maar kan in ieder geval daarvan zeggen dat ik nog nooit zoiets in NL ben tegengekomen en ook daar heb ik wel enige ervaringen opgedaan. Ik ben dus erg blij met het fenomeen sanaclub zoals dat in Duitsland bestaat. Uit de andere verhalen die ik hier gelezen heb denk ik te kunnen concluderen dat het in andere clubs vergelijkbaar is met GD alhoewel er natuurlijk altijd wat kleine verschillen zullen zijn.
Met mijn laatste recensie heb ik tot mijn eigen verbazing een vrijkaart gewonnen. Hartstikke leuk en zeer welkom maar dit was niet de reden voor het schrijven van de bewuste recensie. De juryleden ken ik niet persoonlijk, sterker nog, ik zou de vrijkaart niet eens willen hebben als ik het gevoel zou hebben dat die vanwege het eerder gememoreerde krentenbrood verstrekt zou zijn.
Alsluitend. Ik ga met heel veel plezier naar mijn saunaclub en schrijf daar met even veel plezier een verslag van. Dat ik Jan W daar niet mee kan overhalen zal me eerlijk gezegd boeien, ik schrijf over wat ik meemaak, als je het leuk vind is dat prima en spreekt het je niet aan dan zal ik er geen traan om laten.
Blij dus vooral lekker in je winterslaap Jan W, het weer is er deze zomer zeker naar...
Jan_Wandelaar
13 augustus 2011, 20:52
Beste Jan W. wat ben jij egoïstisch om ons niet te vertellen welk adres net zo goed of misschien nog wel beter is volgens jou dan de duitse clubs.In mijn omgeving zijn geen adressen die net zo goed of beter zijn dan de Duitse clubs. Het is alleen zo dat de Duitse clubs niet meer zoveel beter zijn dan wat er bij mij in de buurt te vinden is dat ik bereid ben totaal vier tot vijf uur in de auto te zitten.
Wij maken wel plezier zonder jou in de duitse clubs en op dit forum.
Blijf dus vooral lekker in je winterslaap Jan W
Zo zie je maar: wanneer je duidelijk laat blijken geen homoseksueel te zijn ben je niet meer welkom.
J.W.
Jimbo1
13 augustus 2011, 21:23
Jij spoort echt niet.
So long gay boy!
Gondolas9
13 augustus 2011, 22:05
Da’s wel een hele boomstam die JW in het hanenhok (rare beeldspraak als je het over ijsberen hebt, ik weet het) gooit…
Een beetje provoceren mag, maar die gay-insinuaties zijn er inderdaad over, en dan schiet wat je wil zeggen ver voorbij en over het doel.
Wel moet je een onderscheid maken tussen de vorm en de inhoud van JW’s bijdrage. De vorm is intellectualistisch bedoeld, en wil overtuigen met stilistische middelen, zoals die gechargeerde beeldspraak, maar werkt daardoor eerder contraproductief.
Inhoudelijk zijn er wel een paar zaken de moeite waard om even mee te nemen.
Wanneer je enkel voor de seks naar Duitsland gaat, en je moet 450 km rijden, dan kan ik begrijpen dat de meerwaarde van ‘Duitsland’ beperkt is. De tijd en de benzine in acht genomen kun je waarschijnlijk inderdaad even goed ook in NL of B terecht, voor bv. 3 x een half uurtje leuke seks. Daar heeft JW an sich een punt.
De gezelligheid van de interactie tussen de beren onderling en met de meiden afdoen als gay is de moeite van de bespiegelingen omtrent eventuele onderliggende frustraties niet waard.
Eén van de grote charmes van dit forum – en ik bekijk het echt wel kritisch – is dat hier vrijheid heerst – in tegenstelling tot de commerciedwangbuis waarbinnen bv. op hookers door slaafse jaknikkers gemodereerd wordt. Dat houdt dus in dat er hier behoorlijk off-topic kan gepost – en zelfs gerecenseerd – worden.
Vinden de sponsors dat erg? Ik denk het niet. Als een winnende recensie ervoor zorgt dat er nieuwe beertjes naar de club komen, weze het om te ouweh***ren of om te n***ken, dan is het voor die club echt wel OK.
De recensie van de maand is één manier om forumactiviteit te stimuleren. Hoe dan ook mooi toch: de forumleiding geeft in directe democratie de toewijzing van een aantal vrijkaartjes uit handen en laat dat over aan een elke maand wisselende jury – met vaak de meest krankzinnige bijhorende procedures. Ik vind dat leuk. Verdienstelijke beren die uit de boot vallen komen via de tombola overigens echt wel in aanmerking voor een vrijkaartje. Zelfs ik had er wel eens ooit eentje kunnen krijgen.
De informatieve waarde van sommige threads is inderdaad beperkt. Soms lijk je eerder op de chat van de clubwebsite of de fanclub te zitten dan op een informatief forum. Dat is zo. Tja, zo’n continue goednieuwsshow van een kleine incrowd wordt door de meerderheid van neutrale lezers wellicht genegeerd of met de nodige scepsis en zelfs antipathie ontvangen.
Uiteindelijk reikt JW dus toch wel stof tot overpeinzing aan. Wellicht vanuit een tikkie gay-affiniteit met dit forum vol stoere mannen ;-) .
Jimbo1
13 augustus 2011, 22:23
The devil is in the detail G9. Mooi dat je nuanceert, dat kun je als geen ander, en op sommige punten geef ik je ook zeker gelijk.
Ik voel me eerlijk gezegd niet aangesproken op mijn veronderstelde homoseksuele aard, ten eerste zou ik me dan echt moeten gaan afvragen wat ik in hemelsnaam in zo'n club te zoeken zou hebben en ten tweede: als dat al enige vorm van waarheid zou bevatten dan zou ik me er niet voor schamen ook. Ieder z'n ding tenslotte, dat zouden wij als geen ander moeten weten.
Ik vind het wel jammer dat de glans van mijn net verworven vrijkaart ( waar heb je het over, maar goed), wordt besmeurd door te suggereren dat niet de kwaliteit van het geschrevene bepalend zou zijn maar het feit hoe diep je de darmen van de jury gekieteld zou hebben ( je bent gay of je bent het niet tenslotte).
Als het doel is om te provoceren dan moet je ook niet verbaasd zijn als er een reactie zoals de mijne komt. Om dan opeens als homoseksueel gekwalificeerd te worden: dat zegt meer over de aantijger dan de beschuldigde...
Wat betreft de goed nieuws show: ik ben echt de eerste die het zal melden als ik een slechte ervaring heb. Dat ik tot op heden nog steeds met een grote smile naar huis ben gereden kun je me kwalijk nemen, misschien ben ik te snel tevreden maar het is dan ook slechts mijn subjectieve tevredenheid waarover ik verhaal.
Ik vrees dat je binnenkort weer een positieve recensie van me zult lezen. Get used to it :)
duivenmelker
14 augustus 2011, 08:35
JW uit je bericht maak ik een stuk frustatie op , zelfs jaloersheid naar de beren die nog de moeite nemen om zover te rijden om hun Hobby uit te oefenen .
Dat de recensies die men achteraf schrijft niet overlopen van de geilheid en de sex die men ervaren heeft in de club is soms begrijpelijk .
Maar daarom nu de beren catalogiseren als homo's daar zie ik geen enkele mogelijke aanwijzing toe en volledig zonder respect .
Ik veronderstel dat een homo een gayclub zal opzoeken en zeker geen saunaclub .
Ik ga naar de club voor de dames en in het bijzonder voor mijn favo dame en zeker niet om daar ook beren te zien , maar als je er bent is het altijd aangenaam om een woordje in je eigen taal en je ervaringen te kunnen delen met een andere wandelaar want over zoiets kun je thuis of op het werk niet praten.
Maar in de saunaclub ben ik voor 95% van mijn tijd in het gezelschap van dames en daarvoor rij ik iedere week 450 km.
Bosco
14 augustus 2011, 09:19
Hahaha......beren laat je toch niet zo op de kast jagen door Jan_Wandelaar.
Ook ik rijd iedere week 450 km op en neer, om in een vleermuizengrot in Duitsland te zijn. Ik verblijf daar dan 10/12 uur, in gezelschap van beren en vrouwlijk schoon. Het is altijd leuker om lol te maken met eengezinden in 'n club, waar de bloedmooie dames een service geven van hoge kwaliteit, voor betrekkelijk weinug geld. Ik zelf zit gemiddeld wel aan de 350 euries per keer dat ik er ben, maar ik vind het iedere euro waard.
Je kan wel bij een raamhoer naar binnenduiken, maar dan sta je binnen 20/30 min weer op de stoep, ben je 25/50 euries lichter en heb je een kutgevoel over de gekregen service. Stap je een NL club binnen waar de service wel goed is, sta je na 1/1,5 uur weer buiten en ben je tussen de 2 en 300 euries lichter. das pas zonde van je geld
Beter 'n homofiele ijsbeer, dan een wandelaar met een kutgevoel :baeh:
Jan_Wandelaar
14 augustus 2011, 16:26
Da’s wel een hele boomstam die JW in het hanenhok (rare beeldspraak als je het over ijsberen hebt, ik weet het) gooit…
Als je iets doet, dan moet je het wel gelijk goed doen. Wanneer Jan een knuppel het hoenderhok in slingert dan is deze dan ook gelijk van het formaat van wat er, volgens de overlevering, bij ketserr onder het berenvel bungelt.
Natuurlijk heeft Jan niet serieus de indruk dat er onder de ijsberen sprake is van al dan niet latente homoseksuele gevoelens, verre van dat zelfs. De enige met voldoende ijsbereninstinct om de achterliggende gedachte op te pikken was G9.
Het forum heeft voor buitenstaanders een hoog "stammtisch-gehalte". Bij een stammtisch is het nu eenmaal gebruikelijk dat buitenstaanders alleen op uitnodiging plaats mogen nemen. Buitenstaanders (uitzonderingen daargelaten) blijven daarom tot de categorie "alleen lezende leden" behoren, en verbazen zich over berichtgeving omtrent de bouwkundige staat van de plinten in een saunaclub.
De gezelligheid en interactie tussen beren is een toegevoegde waarde van de Duitse clubs die ook Jan kan waarderen. Het blijft echter een toegevoegde waarde. Voor gezelligheid en interactie met vrienden en bekenden kan men immers ook in de kroeg om de hoek terecht. Een sfeer-impressie die de sfeer van een bruine kroeg op de hoek weergeeft zullen voor weinig mensen een aanleiding zijn vier tot vijf uur achter het stuur te zitten.
Dat de gezelligheid en interactie tussen beren in een sfeer-impressie naar voren komt is vanzelfsprekend, en word ook door Jan gewaardeerd (leuk, en vaak grappig om te lezen). Dat moet niet op dictatoriale wijze verboden worden omdat er mogelijk andere Vitale belangen onder kunnen lijden. Er moet echter wel voor gewaakt worden dat dit niet ontaard in wat voor een buitenstaander lijkt op het wanhopig op zoek zijn naar wederzijdse bevestiging binnen een peer-groep (wat Jan in z'n vorige bericht kernachtig geformuleerd heeft als "massale circle-jerk"). Hoe de "Recensie van de Maand" competitie zich op het forum afspeelt word door veel buitenstaanders als bevestiging daarvan gezien.
J.W.
Jimbo1
14 augustus 2011, 16:50
Laat ik het er maar op houden dat ik een soort natuurlijke aversie heb tegen mensen die over zichzelf in de derde persoon spreken...
Het zal wel aan mij liggen, maar ik blijf het eng vinden.
In ieder geval geruststellend dat JW niet op mijn coming out zit te wachten :)
Jansen
14 augustus 2011, 17:16
De reacties van Jan_Wandelaar zie ik niet zo bedrijgend maar eerder een mening van iemand die zelf bepaald wat hij leest en wat hij gaat doen.
Vaak is het ook zo dat de Homo's onder de ijsberen meteen op hun achterpoten gaan staan dat is ook bij het Nationaal zongfestival wat een homo feestje is geworden.
Of mijn plinten verhaal nu juist iemand kan prikkelen daar geloof ik ook niet in,maar de mensen die me kennen of er bij zijn geweest vinden het wel oke en hoeven zelf dan vaak niet meer te schrijven.
Dat er in GT een vriendengroepje is ontstaan tussen ijsberen kan ik alleen maar toe juichen omdat het toch gezellig is om daar buiten de dames gezellig met elkaar een biertje te drinken en slap te zeveren.
Ik kom graag in GT om gezellig mee te zeveren.
Helaas is dat in PHG bijna niet aan de orde en ook in LR niet dus heb je geluk als afgelopen vrijdag dat er dan toch bij toeval een stuk of 6 bekende ijsberen binnen druppelen.
Maar om dan met Homo gevoelens te gaan lopen nee hoor dat gebeurd nergens gewoon vrienden onder elkaar en neuken met de dames om dan de andere dag te vertellen dat je 6 keer op de kamer bent geweest (terwijl dat dan maar 2x was.).
Of een tour maken naar Spanje en daar de beest uithangen met 3 of 4 ijsberen dat is toch super en heeft niets te maken met Homo neigingen terwijl je samen in het Hotel op de kamer ligt na een Estark nacht !!
p.s. In Estark komen ook geen homo's.
Picasso 1
15 augustus 2011, 00:03
De gezelligheid en interactie tussen beren is een toegevoegde waarde van de Duitse clubs die ook Jan kan waarderen. Het blijft echter een toegevoegde waarde.
Voor Jan Wandelaar is dat een toegevoegde waarde, maar voor vele anderen is juist de kwaliteit van de service van de dames een toegevoegde waarde. Zie deze twee enquêtes:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?22238-Saunaclubbezoek-bij-serviceniveau-van-een-ramenbuurt&highlight=janjanjan
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?22217-bezoeken-Saunaclubs-%28primair%29-wegens-aldaar-geboden-service&highlight=janjanjan
Verder denk ik dat er een discrepantie is tussen schrijvende en niet-schrijvende leden. Daar waar schrijvende leden dit forum veelal zien als een sociaal medium benaderen de niet-schrijvende leden dit forum als informatief medium. Kortom, de schrijvers bieden niet helemaal wat de niet-schrijvers zoeken. Moet je je als schrijver nou druk maken over de mening van leden die niets bijdragen? Laat de niet-schrijvende leden zich zelf maar druk maken over hoe ze een invulling kunnen geven zodat dit forum ook aan hun behoeften voorziet.
Jünther
15 augustus 2011, 10:38
Jan W heeft een aantal sterke punten in zijn betoog, maar met de link naar homosexulaiteit verliest zijn betoog helaas weer aan kracht. Ik heb nog nooit een homo in een club gezien, behalve dan die knotsgekke, Duise paashaas die voor elke club een andere kleur badjas heeft (met capuchon), en een ander kleurspoelinkje in zijn haar. Bijgenaamd: Elton John. Ook hem respecteer ik echter.
Over Jan W zijn bericht:
- het ouwe jongens krentebrood sfeertje, met name bij Hollanders/Belgen, in de grensclubs, herken ik; daarom kom ik daar ook niet graag
- dat 'BRVDM' het forum meer kwaad dan goed doet, daar ben ik het ook mee eens
Badslippers
15 augustus 2011, 12:44
Normaliter was het lezen van de prikkelende sfeerimpressies op IJBF voldoende motivatie voor Jan om de mindere ervaringen naast zich neer te leggen, en de machtige bolide wederom in zuid-oostelijke richting te sturen.
De prikkelende beschrijving van een erotische sfeer [...] ontbreekt vrijwel volledig in de publicaties die op het forum te vinden zijn.
De enige sfeer die Jan proeft bij het lezen van de sfeer-impressies in de algemene topics is de sfeer van "oude jongens krentenbrood". Een dergelijke sfeer doet bij Jan het bloed nu niet direct naar de zuidelijke regionen stromen. Laat staan dat hij voldoende geprikkeld is om de machtige bolide voor acht tientjes aan brandstof te laten verstoken om deel uit te kunnen maken van die sfeer.
BS waardeert de bijdrages van JW vooral vanwege de stijl, de ironische en prikkelende ondertoon en de scherpe pen waarmee hij menig beertje weet te raken. Maar wat ik vooral kunstig vind is dat hij er bij mij telkens weer in slaagt om me te laten denken: "Die Jan ziet het goed, hij raakt de spijker op zijn kop". En dat komt dus door de vorm die hij kiest. Lees ik nog een keer maar dan aandachtiger, dan is het inhoudelijke zo dun als de zaterdageditie van de Volkskrant. Wie laat zich immers verleiden tot saunaclub bezoek door een paar bijelkaar geraapte woorden die door moeten gaan voor een "prikkelende sfeerimpressie" en ontsproten zijn aan het fantasierijke brein van een ijsbeer. Nou is daar niks mis mee want het ijsberenbrein laat zich wel vaker door irrationele redenen naar een club leiden. Ik vind het in ieder geval prettig dat zich in ieder geval één persoon weleens laat verleiden tot een saunaclubbezoek dankzij een "prikkelende sfeerimpressie". Heeft dit forum toch nog een functie.
Het forum heeft voor buitenstaanders een hoog "stammtisch-gehalte".
Bij een stammtisch is het nu eenmaal gebruikelijk dat buitenstaanders alleen op uitnodiging plaats mogen nemen.
Buitenstaanders (uitzonderingen daargelaten) blijven daarom tot de categorie "alleen lezende leden" behoren, en verbazen zich over berichtgeving omtrent de bouwkundige staat van de plinten in een saunaclub.
Er moet echter wel voor gewaakt worden dat dit niet ontaard in wat voor een buitenstaander lijkt op het wanhopig op zoek zijn naar wederzijdse bevestiging binnen een peer-groep
Hoe de "Recensie van de Maand" competitie zich op het forum afspeelt word door veel buitenstaanders als bevestiging daarvan gezien.
Wat me aan bovenstaande "Quoot" opvalt is dat Jan moeiteloos kan inschatten hoe "De Buitenstaander" denkt. Het zal ongetwijfeld te maken hebben dat ik het analytisch en inzichtelijk vermogen ontbeer om die groep te begrijpen en dat Jan bovennatuurlijke eigenschappen bezit. Nee, dat zou teveel eer zijn. Ik denk dat Jan gewoon zijn gezond verstand gebruikt. In dat opzicht kan BS nog veel leren van hem. Dat neemt niet weg dat ik ook wel zou willen weten wat die 20000 buitenstaanders denken over het forum.
Het is leuk om de prikkelende bijdrages van JW te lezen net zoals ik het leuk vind om voor de 37 keer te lezen dat Groentenwandelaar zoveel plezier heeft gehad met zijn Jamila. Moet een recensie dan altijd nut of zin hebben? Laat me toch gewoon die lappen tekst van SFL en Ace2 lezen. Ik ben nu vertrouwd met het complete motormanagement dankzij de wijze lessen van Sphinx. Wie daar niet van kan genieten, sla het simpelweg over. Dat Bergm5550 cola drinkt, met 3 dames kamert, van het eten geniet en altijd schrijft dat het een mooie dag was, gaat mij in ieder geval niet vervelen. Er zijn zoveel schrijvende ijsberen dat er altijd wel wat van je gading bij zit. Jansen is op zijn best als hij plinten renofeerd maar als hij daarbij net zoveel vouten maakt als taalvouten in zijn resesies, dan zal hij znel terugmoeten om opnieuw te renoferen.
BS schrijft omdat hij het leuk vindt en niet om het 20000 leden naar de zin te maken. Als ik schrijf geniet ik nog eens na. Wie het wil lezen "Be my guest" en wie dat niet wil doen, klik op "Volgende bericht". Zo simpel is het.
Jimbo1
15 augustus 2011, 14:44
Klare taal! (behalve het stukje over Jansen :) )
Jan_Wandelaar
17 augustus 2011, 23:33
Wie laat zich immers verleiden tot saunaclub bezoek door een paar bij elkaar geraapte woorden die door moeten gaan voor een "prikkelende sfeerimpressie" en ontsproten zijn aan het fantasierijke brein van een ijsbeer.
We gaan even terug in de tijd:
Het is medio 2001. Jan logt in op wat toendertijd een acceptabel prostitutie-forum was. Dit in die tijd obscure, onbeduidende forum met nog geen 4.500 leden, hookers.nl genaamd, had in die tijd reeds een speciale Duitsland-afdeling. In die afdeling stond een topic met als titel "Duitsland: Mekka of Niet?". Daarin las Jan over wat de heilige graal van de prostitutie-wereld zou moeten zijn: de Sauna/FKK-club.
"Die lui die zich ijsberen noemen hebben een hoop fantasie", dacht Jan bij het lezen over bordelen waar de M/V-verhouding vier tot vijf gewillige dames per ijsbeer was. Ook de half uur durende uitgebreide service die deze dames boden voor slechts €50 kwam nogal fabelachtig over op Jan. Jan was immers gewend aan de ramen en privehuizen in de Randstad.
Door de jaren heen bleef Jan zo af en toe de berichten in de Duitsland-afdeling van hookers.nl lezen. Dit omdat naast het pure porno-gehalte van die verhalen een aantal ijsberen ook behept waren met een aanzienlijk schrijverstalent. Doch, de pure, prikkelende porno in die verhalen leek te mooi om waar te zijn. En wanneer iets te mooi is om waar te zijn, dan is dit het vaak ook. Die gedachte weerhield Jan ervan om vier tot vijf uur in de auto te zitten voor 1 of meer betaalde wippen.
We maken een sprong in de tijd:
Het is zomer 2003. Na het twee jaar zo nu en dan lezen van de pure porno-verhalen in de Duitsland-afdeling van hookers.nl is Jan dermate geprikkeld dat hij zijn nieuwsgierigheid niet langer kan bedwingen. Een testrit over de Duitse autobahn met een nieuwe bolide die hij in het voorjaar van 2003 had aangeschaft leek hem een mooie gelegenheid om eens met eigen ogen te zien of de pure porno waar hij over las ook enigszins op waarheid gebaseerd was, of dat die ijsberen inderdaad een nogal fantasierijk brein hebben.
Dit deed hem bij Golden Time te Brüggen belanden. Terwijl de bolide tikkend stond af te koelen van een bloedstollende rit die bij Jan de hormonen reeds rijkelijk deed vloeien drukte Jan op de bel. Een geratel dat in de daaropvolgende jaren een bekend geluid zou worden gaf aan dan Jan welkom was. Hetgeen Jan die eerste dag in GT beleeft heeft staat hoog in zijn top-tien van meest geile herinneringen. Ondanks het feit dat Jan die dag tot zeven maal het offer aan Eros gebracht had heeft hij toch het grootste deel van de terugrit met een stijve leuter achter het stuur gezeten. Hoe hij ook z'n best deed: hij kon de gedachten over wat hij zojuist beleefd had niet uit z'n hoofd zetten, met alle gevolgen in de zuidelijke regionen van dien.
De pure porno die zo bloemrijk door getalenteerde schrijvers op hookers.nl gepost was bleek dus volledig op waarheid te berusten. Ook bleken deze schrijvers in-real-life een aangenaam gezelschap. Jan was een verslaving rijker. Ten minste: tot medio 2008. Om wat voor reden dan ook (gewenning, mindere dames in de clubs) vond Jan het porno-gehalte in de Duitse clubs niet meer van dien aard dat hij er vier tot vijf uur reistijd voor over had.
Tot zover deze reis door de tijd.
Om terug te komen op de opmerking van BS: het zijn wel degelijk de "prikkelende sfeerimpressies" op prostitutie-fora die er in eerste instantie voor gezorgd hebben dat Jan z'n heil in het Duitse is gaan zoeken. Jan heeft er nooit spijt van gehad dat hij zich heeft laten verleiden door "prikkelende sfeerimpressies" waarvan hij in eerste instantie dacht dat ze ontsproten waren aan het fantasierijke brein van een ijsbeer. Deze "prikkelende sfeerimpressies" bleken na Jan z'n eerste saunaclub-bezoek immers volledig op waarheid te berusten.
Waarschijnlijk is het gewoon nostalgie (vroeger-was-alles-beter), maar tegenwoordig kunnen de berichten op IJSBF hem niet verleiden een einde te maken aan zijn ijsberen-sabbatical. Dit was tot pakweg 2007 wel anders: wanneer Jan toendertijd langer dan een half uur de berichten op IJSBF zat te lezen dan was hij niet meer te houden. Dan moest hij in-real-life deel uit gaan maken van die pure porno sfeer.
Jan heeft de indruk dat in het verleden het schrijven op IJSBF voor veel beren deel uitmaakte van de erotische voor- en napret van een saunaclub-bezoek. Dit resulteerde met regelmaat in adembenemende porno-proza van de hand van diverse schrijvers. Je beleefde de erotische avonturen mee alsof je er zelf bij was.
Tegenwoordig heeft Jan niet meer de indruk dat schrijvers de erotische gebeurtenissen van een dagje saunaclub in hun hoofd herbeleven (napret) tijdens het schrijven van een "sfeer-impressie" of recensie. Ze zijn meer gericht op elkaar, en de bijzaken die hebben plaats gevonden in het kader van de interactie tussen beren/dames in de pauzes tussen erotische sessies. Vaak leuk en humoristisch om te lezen, maar helaas ontbreekt de pure porno die Jan kan verleiden weer eens richting het zuid-oosten af te zakken.
Wanneer een ijsbeer als napret een dagje saunaclub wil herbeleven door de herinneringen aan erotische belevenissen die door z'n hoofd spelen aan een forum-bericht toe te vertrouwen dan zal de BRVDM-competitie echt geen extra motivatie bieden om dat te doen. De BRVDM-competitie motiveert slechts tot het schrijven om het schrijven, hetgeen niet de porno-proza oplevert waar Jan (hoogstwaarschijnlijk uit nostalgisch oogpunt) op zit te wachten.
J.W.
Willem2
18 augustus 2011, 08:55
......
Wanneer een ijsbeer als napret een dagje saunaclub wil herbeleven door de herinneringen aan erotische belevenissen die door z'n hoofd spelen aan een forum-bericht toe te vertrouwen dan zal de BRVDM-competitie echt geen extra motivatie bieden om dat te doen. De BRVDM-competitie motiveert slechts tot het schrijven om het schrijven, hetgeen niet de porno-proza oplevert waar Jan (hoogstwaarschijnlijk uit nostalgisch oogpunt) op zit te wachten.
J.W.
Beste Jan_Wandelaar,
Misschien is het inderdaad nostalgie en zijn het vervlogen tijden. Maar eigenlijk denk ik dat er nu veel meer verscheidenheid in de berichten is.
Zou het misschien niet zo kunnen zijn dat je meer en meer wilt en dat andere al "gewoon" is geworden, net zoals bij veel andere ijsberen ?
Maar ik zal wat met de kritiek trachten te doen.
Red Devil
18 augustus 2011, 09:46
Tegenwoordig heeft Jan niet meer de indruk dat schrijvers de erotische gebeurtenissen van een dagje saunaclub in hun hoofd herbeleven (napret) tijdens het schrijven van een "sfeer-impressie" of recensie. Ze zijn meer gericht op elkaar, en de bijzaken die hebben plaats gevonden in het kader van de interactie tussen beren/dames in de pauzes tussen erotische sessies. Vaak leuk en humoristisch om te lezen, maar helaas ontbreekt de pure porno die Jan kan verleiden weer eens richting het zuid-oosten af te zakken.
In principe schrijf ik alleen als ik denk dat ik iets toevoeg aan alles wat al gezegd is. Dus zo min mogelijk "Ja, dat vind ik ook" of een zoveelste bericht dat een bepaalde DVP een GFE biedt. Ik zal dus wel nooit in de prijzen vallen. :heul:
Groeten,
:teuflisch:
Befke
18 augustus 2011, 11:29
In principe schrijf ik alleen als ik denk dat ik iets toevoeg aan alles wat al gezegd is. Dus zo min mogelijk "Ja, dat vind ik ook" of een zoveelste bericht dat een bepaalde DVP een GFE biedt. Ik zal dus wel nooit in de prijzen vallen. :heul:
Groeten,
:teuflisch:
Likewise.
Alleen heel af en toe schiet ik nog - zoals laatst met mijn verhaal over Kira - verschrikkelijk uit de bocht.
(Dat drukt de kosten: Eerst al de voorpret. Dan de ontdekking, de belevenis. Dan het beginnen plaatsen van de storm aan gevoelens. Dan het formuleren ervan. Vervolgens het her-lezen, en soms een bericht van een getroffen beer. Dagenlang plezier - en dat allemaal voor een paar eurootjes..)
noglangnietuitgewandeld
18 augustus 2011, 12:15
Net als bij verkiezingen, van stemrecht kun je gebruik maken. Of niet.
De meeste van die 20.000 leden, ik schat toch gauw 19.500, hebben schijnbaar inderdaad niks te vertellen, want ze posten nooit wat.
Een paar honderd hebben iets meer te vertellen, want die posten af en toe eens wat.
Dan zijn er nog pakweg een honderdtal regelmatige posters die de sjeu aan het forum geven.
Badslippers heeft daar eens een lijst van gemaakt, was best interressant.
Overigens vind ik de BRVDM zo hij nu gaat wel goed gaan. En perfect krijg je het toch nooit.
vrije jongen
20 augustus 2011, 15:59
Als relatief nieuw lid (nog geen half jaar) moet ik toch zeggen dat ik de hoeveelheid vriendjespolitiek behoorlijk vind meevallen. Ik was zelf aangenaam verrast dat een paar van mijn eerste recensies genomineerd werden (door ijsberen die ik niet ken dus) en als ik tijd had gehad om jury te zijn had ik zomaar bij een vanmijn eerste recensies kunnen winnen (was pas achteraf dat ik door had dat een winnaar nieuwe jury wordt en dat de vraag om jury te worden dus al impliceert dat je wint:biggrin:), was voor mij in ieder geval een leuke verrassing.
Volgens mij heeft vorige maand trouwens iemand met zijn allereerste post ooit op het forum gewonnen. Alle stem/thanks systemen zullen er volgens mij toe leiden dat alle winnaars uit de draadjes van GT en LR zullen komen, simpelweg omdat daar de meeste lezers (en ook schrijvers hoor) zitten.
Badslippers
27 augustus 2011, 16:33
Ik zou wat cijfers kunnen loslaten op de constateringen van Molaar om aan te tonen dat het allemaal wel meevalt. Hoewel ik ooit dat cijfertjes "Topic" startte, heb ik niet zoveel met getallen en statistieken en ben ik meer van de beleving. En vanuit die invalshoek wil ik dan ook reageren.
Als Molaar vindt dat er steeds minder "To the point", informatief en damegerelateerd wordt geschreven dan is dat zo. Althans in zijn beleving. Aangezien Jan Wandelaar eerder iets van gelijke strekking publiceerde zal het best zo zijn dat meerdere ijsberen zijn die de mening delen dat er te weinig, "Sec", over de dames wordt geschreven. Wat me opvalt aan het commentaar van beiden is dat ze de berenverheerlijking en de ellelange verhalen met weinig damegerelateerde inhoud aanhalen. Inderdaad, die verhalen bollen vaak van de sfeerbeschrijvingen onderbroekenlol, kwinkslagen en anekdotes die alleen interessant zijn voor de in vet gedrukte ijsberen.Toch staat daar veel club-en dameinfo tussen. Maar ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om je door een heel verhaal te moeten zagen om juist die info er uit te halen.
Zou dat ook de reden kunnen zijn dat er nauwelijks kritiek wordt gegeven op al die "Off Topic" onderwerpen? Die kun je immers sneller en effectiever wegklikken zonder het gevaar te hebben "dat je iets relevants mist". Sommige langschrijvers proberen daaraan tegemoet te komen door de ervaringen die ze met de dames hebben gehad tussen de alinea's door te "Linken". Wil je alleen dameinfo, kun je op die link klikken.
Van de andere kant vind ik dat je niet alleen bediend kunt worden. Je zult zo af en toe ook zelf eens wat lekkers moeten serveren. Dat het vroeger allemaal beter was, is alleen vanuit filosofisch standpunt interessant. Het betekent namelijk dat het heden altijd slechter is. Net als vroeger, want ook daar gaat het betere verleden aan vooraf.
Aangezien er maar een handvol ijsberen actief deelneemt aan het forum [300?] is het moeilijk in te schatten wat een ijsbeer wenst. Ik hou bijvoorbeeld van een verhaal waarin zowel sfeer, dames, ijsberen, faciliteiten en nonsens worden beschreven. En dan is voor mij ook belangrijk hoe dat beschreven wordt. Een droge opsomming van de vaardigheden van een dame eindigend met: "Het was weer top", is voor mij een reden om vlug door te klikken. Niets toevoegende commentaren zijn nog dodelijker en vervelender.
Nogmaals, ik schrijf voor mezelf en voor de ijsberen die het graag willen lezen. Ijsberen die de dagelijkse berichten ophalen en zich ergeren alleen al bij het lezen van de naam Badslippers adviseer ik dan ook om daar geen muisklik aan te besteden.
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
jacky pakutra
27 augustus 2011, 16:59
Moet zeggen dat ik wel respect heb voor sommige beren zoals BS die het steeds toch allemaal weer weggelezen krijgen wat er hier allemaal neergepend wordt. moet wellicht ook eens mijn leven gaan beteren en af en toe wat nomineren want af en toe zie ik hier toch zeer leesbare epistels de revue passeren.
of wellicht roept het noodlot me een keer tot jury uit en zal ik wel moeten...
Gondolas9
27 augustus 2011, 19:55
Eigenlijk is dit de discussie die aan de oprichting van dit forum voorafgegaan is. Toen er alleen nog maar hookers bestond, week daar het Duitslandforumgedeelte af van de rest. De rest (en de toenmalige hookersleiding) cultiveerde een cijfertjesfetisjisme, de Duitslandmods en een boel schrijvers op dat Duitslandgedeelte verkozen verslagen met sfeer. De zaak escaleerde en het actieve gedeelte van dat Duitslandgedeelte verkaste naar een nieuwe site: IJbf was geboren.
Tot vandaag blijft dat doorwerken. IJbf is geen boekhoudkantoor, wel de plek waar na het werk bij pot en pint het eerder beleefde plezier nog eens herbeleefd wordt (soms behoorlijk aangedikt - denk ik toch :gruebel:).
Met de zoekfunctie is het behoorlijk envoudig om snel en gericht feitelijke info te vinden over een dame of de dames in een club. Persoonlijk vind ik de beschrijving van de eventuele ambiance een serieuze meerwaarde. Een voorbeeldje: PT Emmerich. Ik ben daar nooit geweest (en zal daar ook wel nooit komen), maar als ik de discussies in de betreffende thread lees, dan kan ik mij een behoorlijk accuraat beeld van die plaats vormen - zonder positie te kiezen in de discussie die enkele beren daar voer(d)en ;-) .
Als ik in een culinaire rubriek een restaurantbespreking lees, dan ben ik vrij weinig geïnteresseerd in simpele cijfertjes (natuurlijk, een overall 4/10 roept toch wel twijfels op), maar meer in sfeerbeschrijving, treffende details, beeldende omschrijvingen van interieur, gerechten, personeel, kok, gasten, enz. Al die elementen dragen bij aan een al dan niet geslaagd avondje uit.
Idem in een club. Een waardering zoals 'uitstekend' of 9/10, vergezeld van wat clichés, genre 'toen ze mij met geile zaadvragende ogen smekend aankeek spoot ik het rubbertje diep in haar kletsnatte kutje vol'... tja, dat is niet echt informatief (en al evenmin opwindend).
Stel daartegenover pakweg BS. Ik heb geen enkele affiniteit met de paden die hij verkent, met de werelden die hij betreedt: snowballing is mijn ding niet, whirlpoolseks ook niet, rimming ook niet, en ik wil alleen seks hebben met een wondermooie jonge vrouw, maar toch lees ik zijn (soms gore) verslagen met behoorlijk wat interesse. Omdat hij net dat ietsje meer geeft, omdat hij iets persoonlijks beschrijft, omdat hij iets meegemaakt heeft (of misschien soms gefantaseerd?), en zich daarover verwondert, dat meeneemt in een plaatje. Daarnaast is BS als persoon irl en op het forum natuurlijk ook een heel aardige vent (ai, daar gaan we weer - gayforum :teuflisch: ).
Heb ik dan geen kritiek? Jawel: een aantal berichtjes zijn pure een-tweetjes die veel meer in een intern berichtje thuishoren.
Anderzijds bedenk ik me dan ook weer dit. Ondanks dat ik geen recensies schrijf - enkel wat andere onzin - word ik op dit forum behoorlijk getolereerd :blume:
Jan_Wandelaar
29 augustus 2011, 22:58
Verbaast, en toch ook wel een beetje vereerd, was Jan bij het lezen van de toekenning van een BRVDM-award door de Master-Bull voor z'n berichten in deze thread:
En zo kwam ik terecht bij de laatste nominaties waarvan de Killer-Bull nog geen vermelding had gedaan. Het was dus ook niet echt een verslag, maar eerder een reactie. Toch heel mooi en nostalgisch geschreven. En daarom wil ik deze award uitreiken aan JAN WANDELAAR. Het volgend citaat uit zijn werk heeft voor mij de doorslag gegeven:
Naast de eer is er ook een vrijkaart voor een club naar keuze verbonden aan de BRVDM-award, dat zal iedereen wel bekend zijn. Jan ziet niet de mogelijkheid van die vrijkaart gebruik te kunnen maken zonder dat iemand In-Real-Life hem als Jan_Wandelaar identificeert. Vanwege het nog immer aanwezige maatschappelijke taboe op prostitutie (en het gebruik maken daarvan) heeft Jan dit liever niet. Ik hanteer een strikte scheiding tussen mijn real-life persoon en het internet-karakter Jan_Wandelaar. Dit is ook een reden achter de gimmick om Jan_Wandelaar-berichten in de derde persoon te schrijven.
Omdat Jan de vrijkaart zelf dus niet gaat gebruiken heeft hij aan W2 en STL voorgesteld om deze aan Jimbo1 (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?19651-Jimbo1) te geven ter compensatie van het ongenoegen dat de berichten van Jan in deze thread bij hem hebben opgewekt. Het IJSBF draait immers om het verhogen van het plezier dat we aan de clubs beleven, en ongenoegen past daar absoluut niet in.
Vrijkaart of niet: Jan gaat binnenkort maar weer eens zelf kijken hoe het staat met het pure porno-gehalte in de clubs. Bij een voldoende hoog en puur porno-gehalte zal hij ongetwijfeld de verleiding niet kunnen weerstaan om de napret te beleven in de vorm van een bericht op dit forum.
Jan Wandelaar
Picasso 1
29 augustus 2011, 23:53
Vrijkaart of niet: Jan gaat binnenkort maar weer eens zelf kijken hoe het staat met het pure porno-gehalte in de clubs. Bij een voldoende hoog en puur porno-gehalte zal hij ongetwijfeld de verleiding niet kunnen weerstaan om de napret te beleven in de vorm van een bericht op dit forum.
Hier alvast wat advies: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26994-Advies-voor-Rob45&p=227222#post227222
Jimbo1
30 augustus 2011, 12:46
Omdat Jan de vrijkaart zelf dus niet gaat gebruiken heeft hij aan W2 en STL voorgesteld om deze aan Jimbo1 (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?19651-Jimbo1) te geven ter compensatie van het ongenoegen dat de berichten van Jan in deze thread bij hem hebben opgewekt. Het IJSBF draait immers om het verhogen van het plezier dat we aan de clubs beleven, en ongenoegen past daar absoluut niet in.
Sportief, maar was niet nodig geweest (alhoewel ik de laatste ben die een gegeven beer in de bek kijkt :tongue:). Overigens is het plezier dat ik aan 'mijn' club beleef nooit een spatje minder geworden hoor. Je stapte op een teen en dan moet je niet verbaasd zijn als er eens iemand hartgrondig vloekt. Kaatsen en ballen enzo. Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat die teen nog iets gevoelig was vanwege beschuldigingen in het verleden over vermeende dubbele nicks, belangen bij een bepaalde club etc. Ik wil die discussie overigens niet weer oprakelen. In zijn algemeenheid komt het er op neer dat ik een positief ingestelde beer ben en ook mijn verhalen over het algemeen een positieve inslag hebben. Ik heb het ergens naar mijn zin en schrijf daar dan ook graag over met geen enkele andere motivatie dan dat ik dat gewoon leuk vind om te doen. Het pure porno-gehalte waarna jij op zoek bent zul je niet expliciet in mijn verslagen aantreffen, lees ze dan ook gewoon niet zou ik zeggen. Mijn intentie is niet om iemand over te halen om naar een bepaalde club te gaan, ik verhaal slechts mijn belevenissen zoals ik die ervaar. Voor hen die dat leuk vinden prima, voor hen die dat niet vinden, evengoed prima.
Als ik jou was zou ik nog even nadenken over het weggooien van je vrijkaart, volgens mij is het gevaar van het prijsgeven van je echte identiteit niet zo groot. En gooi je hem toch weg, dan ben ik de eerste die hem zal opvangen, ik heb gisteren die geldregen op de A2 tenslotte ook al gemist.... Maar, ere wie ere toekomt, wel een sportief gebaar.
Jimbo1 wenst je in ieder geval veel pure porno-belevenissen toe en kijkt uit naar je verslagen (blijft eng, die 3e persoon....).
Jan_Wandelaar
7 september 2011, 23:38
Als ik jou was zou ik nog even nadenken over het weggooien van je vrijkaart, volgens mij is het gevaar van het prijsgeven van je echte identiteit niet zo groot.Nu ik weet hoe de vrijkaart werkt ben ik van mening dat de procedure de privacy voldoende waarborgt. Dat neemt niet weg: eens gegeven blijft gegeven. Daarnaast heb ik de komende maanden toch geen tijd om eens uitgebreid in een club te gaan genieten. Om vier tot vijf uur ik een club te kunnen verblijven ben ik (inclusief reistijd) een hele dag kwijt, en die ruimte in de agenda is er helaas niet op het moment.
Het aanbod geldt dus nog steeds.
J.W.
Picasso 1
8 september 2011, 00:05
Om vier tot vijf uur ik een club te kunnen verblijven ben ik (inclusief reistijd) een hele dag kwijt, en die ruimte in de agenda is er helaas niet op het moment.
Dan kun je maar beter geen prikkelende sfeerimpressies lezen.
Jimbo1
8 september 2011, 09:16
Nu ik weet hoe de vrijkaart werkt ben ik van mening dat de procedure de privacy voldoende waarborgt. Dat neemt niet weg: eens gegeven blijft gegeven. Daarnaast heb ik de komende maanden toch geen tijd om eens uitgebreid in een club te gaan genieten. Om vier tot vijf uur ik een club te kunnen verblijven ben ik (inclusief reistijd) een hele dag kwijt, en die ruimte in de agenda is er helaas niet op het moment.
Het aanbod geldt dus nog steeds.
J.W.
Kijk eens aan! Zowaar een post in de eerste persoon geschreven! :tongue: Je wordt met de dag sympathieker (ik geef toe, de steekpenning m.b.t. de vrijkaart helpt ook een stuk, zo corrupt ben ik ook wel weer #zelfkennis)
Voor wat hoort wat, als ik de kaart kan gebruiken voor een bezoek aan mijn 'eigen' kluppie zal ik trachten het 'porno-gehalte' van mijn verslag voor één keer wat aan te passen aan de J.W. standaard. Wie weet ligt er een nieuwe carriere in het verschiet :rolleyes: