PDA

Volledige versie bekijken : Smartphones: Apple, HTC, Nokia of Samsung?

MichelJ
9 september 2011, 00:01
Mijn antieke iPhone 3GS is vanavond definitief overleden :mad: :mad::mad:

Aangezien repareren van telefoons vaak nauwelijks de moeite is en dit ding een jaar of 2 oud is, is het tijd voor iets nieuws. Maar wat?

Een iPhone4? Een HTC weetikveelwat? Of een Samsung Galaxy S2?

Wat moet ie kunnen? Bellen naar Roemenie. Volgens mij zijn de mogelijkheden op alle toestellen wel een beetje hetzelfde en vaak gaat de batterij hooguit een dag mee.

Apple is geil maar duur, over HTC hoor ik veel goede ervaringen en Samsung...tsja... kweenie....

Wat zijn jullie ervaringen?

Zedd
9 september 2011, 00:34
Sprak gisteren nog iemand die 2 weken geleden van een iPhone naar een Android toestel was overgestapt (want goedkoper) en nu al spijt had, het was het net niet volgens hem. Prima dus als je niks anders gewend bent maar na eenmaal door een iphone verwend te zijn geweest blijkt een Android toch wel behoorlijk tegen te vallen, om het in berentaal te zeggen ;)

Big30
9 september 2011, 00:40
Tsja bekend euvel die dingen zijn niet shock proved. Mijn oprechte deelneming.
Tis toch wat de aarde rommelt wat en alle Iphones begeven het :biggrin:! Rommel, troep niet goed getest!

Jack42
9 september 2011, 00:40
Ik zou voor een HTC gaan.
Ik heb er 2 in bezit gehad de Desire en Desire HD maar de HD van de hand gedaan omdat ik deze destijds iets te groot vond.
HTC is zeker zo snel als een Iphone en je sluit hem aan op je pc en je knalt er alles op wat je wilt. Niks geen jailbreak of Itunes.
Ik weet niet wat er zo geil is aan een Iphone, wel aan mooie Poolse of Roemeense dames. ;)
Ik zou gaan voor de HTC sensation of als je toch weer over wilt gaan op de Iphone 5 later dan is de Desire of de goedkopere Wildfire een goede tijdelijk keuze.

Sprak gisteren nog iemand die 2 weken geleden van een iPhone naar een Android toestel was overgestapt (want goedkoper) en nu al spijt had, het was het net niet volgens hem. Prima dus als je niks anders gewend bent maar na eenmaal door een iphone verwend te zijn geweest blijkt een Android toch wel behoorlijk tegen te vallen, om het in berentaal te zeggen ;)

Ik heb ook een Iphone gehad, wel de allereerste de 3g, maar ik vind de HTC toch stukken relaxter werken. Ik ben ook benieuwd wat die bron van jou dan minder vindt aan een android toestel.
Maar goed smaken verschillen en dus niet alleen wat de dames betreft.

kinke113
9 september 2011, 00:58
Ga voor een Huawei Ideos u8800;ff googlen en voor ca 180 euro heb je een super goede NIEUWE Android phone! Tip: online shoppen via Duitse onlineaanbieders loont vaak ;)

Pistol Pete
9 september 2011, 01:28
Samsung galaxy s2 is prima android phone...
Snel, prima camera en zeer groot scherm.
Batterijduur makkelijk 24 uur bij intensief gebruik incl bluetooth carkit.

Carlitos
9 september 2011, 07:34
Een dik maandje wachten en dan de iPhone 5 nemen. Die blijft net als bv Bang & Olufsen zijn waarde behouden. Ik had deze week mijn iPhone 4 van een dik jaar voor €425,00 verkocht. Een nieuwe kost op dit moment net geen €600,00. Dus qua restwaarde een zeer goed resultaat.

Je hebt al eens eentje gehad, dus weet je wat je gaat krijgen en dan met betere specs. Niet dat een HTC of Galaxy SII slecht zijn. Maar een iPhone is makkelijker te bedienen, veel meer Apps en is degelijker dan de anderen.

MiniME
9 september 2011, 09:49
Je vraag is eigenlijk: iOS of Android. Dit is mogelijk een nog lastiger vraag dan: "Naar welke saunaclub kan ik het beste gaan?", zeker als je ziet dat aanhangers van beide platforms bijna sektarische vormen kan aannemen! :biggrin:

Als je iOS kiest, wordt het uiteraard een iPhone, als je Android kiest, heb je keus uit vele merken, waarvan Samsung en HTC wel de toppers zijn, maar ook is er nog veel low-end keus (zoals de genoemde Huwai).

Die basis keus is echter bepalend: iOS is qua user interface super, maar qua heeft als basiskenmerk dat het enorm gesloten is, en Apple houdt van een enorme customer lock-in (bizar is dat je nog steeds geen iphone werkend kunt krijgen zonder dat je iTunes hebt, en dus een PC/MAC.....mensen zonder PC/MAC kunnen feitelijk heel weinig met een iPhone, behalve dan als stijlicoon :biggrin:).

Android is precies het tegenovergestelde: open, en je kunt niet alleen hardware kiezen van verschillende vendors, maar er zijn ook heel veel apps beschikbaar die nooit op iOS zullen verschijnen (omdat Apple daar enorme vinger in de pap heeft). Qua user interface hebben met name Sasmung en HTC ordinair jatwerk bij Apple gepleegd (zie ook de law suits hierover), maar voordeel is, dat de bediening (het sterke punt van iOS) dus ook zeer goed is, maar met behoudt van flexibiliteit.

Functioneel belangrijk verschil is dat je op iOS geen websites met flash kunt bekijken (en dat zijn er nogal wat), ook weer vanwege dominantie (arrogantie?) Apple richting Adobe, maar blijkbaar heb je met je oude iPhone dit nooit gemist, dus wat niet weet wat niet deert :cool:

Verder is de hele opbouw ook verschillend: de iPhone is App gericht, dus alles draait om Apps en dan volgt de rest. Als je dus iemand wat wilt emailen start je Email op en stuurt iemand wat op. Bij Android is het meer Mens gericht, en veel meer een social media telefoon. Je start vrijwel nooit direct een App op (kan wel als je dat wilt), maar begint vanuit je Contacts, en met die Mensen wil je communiceren (bellen, email, sms, chat, skype, twitter, etc). Vond dit zelf een wezenlijk verschil in benadering: je hebt Contacten, en daarom heb je Apps nodig (en niet andersom), maar je bent al een iPhone gewend, dus ook hier weer: wat niet weet wat niet deert :cool:

Dan mogelijk nog het belangrijkste verschil voor het basale "bellen naar Roemenië": de iPhone3 die je had was prima, maar de iPhone4 is duidelijk een heel stuk minder qua bereik omdat het antenne design niet helemaal jofel is (google maar eens op "antenna gate", de beste man is ondertussen ontslagen bij Apple), dus dan kun je beter wachten op de iPhone5.

Veel wijsheid :cool:

BSesamstraat
9 september 2011, 10:41
Een dik maandje wachten en dan de iPhone 5 nemen. Die blijft net als bv Bang & Olufsen zijn waarde behouden. Ik had deze week mijn iPhone 4 van een dik jaar voor €425,00 verkocht. Een nieuwe kost op dit moment net geen €600,00. Dus qua restwaarde een zeer goed resultaat.

Je hebt al eens eentje gehad, dus weet je wat je gaat krijgen en dan met betere specs. Niet dat een HTC of Galaxy SII slecht zijn. Maar een iPhone is makkelijker te bedienen, veel meer Apps en is degelijker dan de anderen.

Luister niet naar deze kerel...hij doe net of tie er verstand van heeft ;)

BSesamstraat
9 september 2011, 10:42
MJ ga voor de Iphone en evt als tussen oplossing een Wildfire

liefhebber
9 september 2011, 10:52
Neem een Droid met Dual-sim... dan hoef je niet steeds met 2 gsm's te lopen als een Club-foon hebt...
gewoon 1 telefoon met 2 simmetjes erin...
niemand die het merkt!... :wink:
danwel heb je een duits prepay-abo voor je... duitse contacten en een gewoon nederlands abo voor je regular zakencontacten en friends..
gewoon voor 13cent sms-en vanuit Nederland (duitse-aldi-prepay).. je duitse contacten hoeven niet meer naar Nederland te sms-en..
en er verschijnt niets op je Nederlandse telefoon-rekening!

Praktisch en lekker goedkoop! :smile2:

zoek maar eens op Viewsonic V350 (http://www.viewsoniceurope.com/uk/assets/097/21362.pdf) (komt volgende week op de duitse markt)

Groeten, Liehebber (van praktische oplossingen)

Carlitos
9 september 2011, 11:34
Luister niet naar deze kerel...hij doe net of tie er verstand van heeft ;)

Je hebt weer gelijk Bbertb...... Laat Marijke je nog lekker verwennen. Waar blijven je verslagen eigenlijk?

MichelJ
9 september 2011, 13:48
Vanochtend moest ik mijn oude Nokia 7??? uit de kast halen, wat een verschrikkelijk toestel als je een smartphone gewend bent. Dat was gewoon niet te doen. Dus maar snel even op internet zitten kijken. Twijfelde tussen HTC Sensation of een iPhone4. Uiteindelijk is het de iPhone geworden, aangezien ik iOS prima vind en een zooi apps uit de appstore gekocht heb die ik nu ook kan blijven gebruiken. Daarnaast vond ik de Sensation toch wat aan de grote kant.

Oh...antenne-probleem bij de iPhone4? Nee...heb hier thuis betere ontvangst dan met de 3GS! Nu weer ff jailbreaken en alle zooi erop installeren.

Tiga
9 september 2011, 14:12
1765

Carlitos
9 september 2011, 14:59
De juiste keus dus....

Alabama
9 september 2011, 18:13
Samsung Galaxy S II bevalt me prima tot nu toe.

Scoobert
9 september 2011, 18:25

Heb die ook vandaag aangeschaft......eerst eens uitzoeken hoe alles werkt hehe

Jack42
9 september 2011, 19:03
De juiste keus dus....

Ook als over 1 a 2 maanden de Iphone 5 op de markt komt?
Dan zal dat B & O verhaal niet meer opgaan ben ik bang.....

Willem2
9 september 2011, 19:19
Uiteindelijk is het de iPhone geworden,.

Heb die ook vandaag aangeschaft......eerst eens uitzoeken hoe alles werkt hehe

Moet ik nu hier de echte nederlander zijn ?
Wat kost dat ? ;)

MichelJ
9 september 2011, 19:29
Wat kost dat ? ;)

2x LR

Alabama
9 september 2011, 19:37
Ook als over 1 a 2 maanden de Iphone 5 op de markt komt?
Dan zal dat B & O verhaal niet meer opgaan ben ik bang.....

500 euro ongeveer.

Willem2
9 september 2011, 19:52
2x LR

Voor jou dus 2x45€ en wat geld voor de speelautomaten ;)

Willem2
9 september 2011, 19:57
Ok ik zoek wel even :
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1314910_-iphone-4-16gb-apple.html ...iphone 4 vanaf 499€
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2042901_-galaxy-s2-samsung.html ....Samsung Galaxy S2 vanaf 419,31€

The Joker
9 september 2011, 20:07
Ik blijf maar wachten op een goede Dual sim.
Dat viewsonic geval ziet er mij nog iets te veel Trabant achtig uit.
Waarom kan HTC niet zo'n ding in elkaar blaffen?

MichelJ
9 september 2011, 20:23
Voor jou dus 2x45€ en wat geld voor de speelautomaten ;)

Die 'gouden' tijd is voorbij :eek: :wink:

MichelJ
20 september 2011, 18:26

Niks is definitief in het leven.

Aangezien ik me vanmiddag aan het vervelen was en niet in LR was dacht ik laat ik de oude iphone eens open schroeven. Was wel benieuwd wat voor elektronica er in zo'n ding zit. Eerst is het een k*tklus om dat ding überhaubt open te krijgen. Nadat ik het display verwijderd had viel me direct op dat een klein kabeltje er los bij hing. Op internet even gezocht waarvoor dat kabeltje diende; bleek de aansluiting van de antenne op de moederbord(je) te zijn. Gelijk dus de oorzaak gevonden waarom ik niet meer met de iphone kon bellen. Het is mij een raadsel hoe dat dat kabeltje los kon raken. Snel maar vast gemaakt op het printplaatje en een rol plakband erom gewikkeld, zodat het nooit meer los kan gaan. Iphone weer in elkaar gezet, aangezet en jahoor....hij doet het weer :freu:. Nu dus de luxe van een iphone 3GS en een 4 :cool:

Btw. de 4 bevalt uitstekend :)

Sphinx
20 september 2011, 19:15
Deze racebeer heeft één groot probleem met gsm's/smartphones: ik krijg ze zo gemakkelijk stuk. Dus heb ik na de tweede Sony Ericsson die in onderdelen uit mn tas kwam besloten gewoon een stevige gsm te kiezen: de keuzes dit jaar waren een budgetphone van Samsung, een Nokia die veel door de bouwvakkers in mn familie werd aangeraden (3720) en een bijna onverwoestbare Sonim XPForce 3G. Die laatste twee daar kun je een middenklasse auto over heen laten rollen en dan werkt het ding nog steeds. Ik koos uiteindelijk de Nokia omdat de interface hetzelfde is als de 3G die ik voor mn werk heb. Meer heb ik ook niet nodig, gewoon iets dat "dring dring" doet, waar je telefoongesprekken mee kan voeren en sms'en, klaar! Noem deze racebeer maar een telecom-dino, maar ik betaal wel maar véél minder per maand voor mn telefoon rekening dan al die collega's die zo met hun Iphone/Samsung/HTC lopen te pronken en altijd klagen dat het ding zo snel beschadigd raakt. Enige wat ik wel gewijzigd heb is de ringtone, dat Nokia-deuntje werkte op mn zenuwen. Deze is beter (http://www.youtube.com/watch?v=EbTjxl2SLgI)

MichelJ
20 september 2011, 19:52
...dat Nokia-deuntje werkte op mn zenuwen. [/URL]
[URL="http://www.telegraaf.nl/digitaal/10521910/__Bekendste_deuntje_verdwijnt__.html"]
Heb jij effe geluk.... (http://www.youtube.com/watch?v=EbTjxl2SLgI)

Goedemorgenallemaal
20 september 2011, 20:33
Euh, ik heb een hele gewone GSM en dat bevalt me prima... Het is een samsung, geen idee welk model maar die ene die tegen stoten, water en stof kan. Mijn eerste foon die het langer dan een half jaar vol houdt bij mij.

even een vraagje, wat is een "app"??

MichelJ
20 september 2011, 20:38
even een vraagje, wat is een "app"??

App (http://nl.wikipedia.org/wiki/App_Store)

Admin
28 september 2012, 19:16
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13002494/__Review__iPhone_5__.htm

Heeft MJ deze al ...

MichelJ
28 september 2012, 19:34

Heeft MJ deze al ...

Error 404, pagina niet gevonden
De pagina waarom u heeft gevraagd kon niet worden gevonden.

Een mogelijkheid is dat het artikel niet langer bestaat; een andere mogelijkheid is dat u de URL foutief heeft opgegeven.

U kunt de 'Terug' of 'Back'knop in Uw browser gebruiken om terug te gaan naar de pagina waar u vandaan kwam, of onze navigatie aan de boven- en linkerkant van deze pagina om verder te lezen op deze site.

Ja...die soort gelijke meldingen heb ik regelmatig op IJBF :rofl:

MeesterMixer
28 september 2012, 19:34

Heeft MJ deze al ...

Link werkt niet, net als de navigatie op die nieuwe AiFoon............hopelijk gebruikt MJ dit niet om naar de clubs te navaigeren :biggrin:

MichelJ
28 september 2012, 19:43
Link werkt niet, net als de navigatie op die nieuwe AiFoon............hopelijk gebruikt MJ dit niet om naar de clubs te navaigeren :biggrin:

MJ zal de nieuwe iPhone niet aanschaffen. Waarom niet?
a. omdat de 4 (met iOS6) nog steeds een uitstekend toestel is
b. omdat de 5 lomper is (gelukkig nog niet zo'n koelkast als de S3)
c. omdat 850 euros een zinloze investering is
d. omdat de 5 weer een andere connector heeft
e. omdat mj geen zin heeft om een nachtje voor een appel-winkel te kamperen
f. omdat 4G in NL nog niet uitgerold is
g. omdat de 5 geen NFC heeft
h. omdat de 5 geen draadloos opladen heeft
i. ???

hier is de juiste link: http://www.telegraaf.nl/digitaal/13002494/__Review__iPhone_5__.html

Big30
28 september 2012, 19:52
Dit is wel leuk als ze het lukt:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13001471/___iPhone_in_toekomst_zelf_oplaadbaar___.html

'iPhone in toekomst zelf oplaadbaar'
AMSTERDAM - iPhonebezitters zullen in de toekomst mogelijk nooit meer onbereikbaar zijn vanwege een lege accu. Apple heeft in de VS een patent aangevraagd voor oplaadtechnologie die gebruik maakt van beweging. Mogelijk komt die op termijn in producten zoals de iPhone en de iPad terecht.

Persbureau IPS meldt dat de fabrikant in de patentaanvraag een systeem beschrijft met magneten die bewegen langs spoelen die op een printplaat gedrukt zijn. "De magneten kunnen bewegen, als de gebruiker het toestel schudt. Dat kan natuurlijk ook tijdens het rennen of wandelen. Zo wordt een spanning opgewekt in de spoelen, die gebruikt kan worden om stroom te genereren."

Een soort dynamootje in je mobieltje, als de accu dan te weinig is opgeladen komt er een icoontje in beeld "schudden voor gebruik" :wink:.

In feite de return off the Knijpkat, alleen ietsjes kleiner:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knijpkat

MeesterMixer
28 september 2012, 19:55
MJ zal de nieuwe iPhone niet aanschaffen. Waarom niet?
a. omdat de 4 (met iOS6) nog steeds een uitstekend toestel is
b. omdat de 5 lomper is (gelukkig nog niet zo'n koelkast als de S3)
c. omdat 850 euros een zinloze investering is
d. omdat de 5 weer een andere connector heeft
e. omdat mj geen zin heeft om een nachtje voor een appel-winkel te kamperen
f. omdat 4G in NL nog niet uitgerold is
g. omdat de 5 geen NFC heeft
h. omdat de 5 geen draadloos opladen heeft
i. ???

i. omdat er geen Android op draait (of een ander OPEN OS, die door meerdere fabrikanten gesupport wordt en dus niet door 1 monopolist gedomineerd wordt) :cool:

MichelJ
28 september 2012, 20:05
i. omdat er geen Android op draait

Dat is juist een reden dat ik wel trouw blijf aan Apple :)

MeesterMixer
28 september 2012, 20:33
Dat is juist een reden dat ik wel trouw blijf aan Apple :)

Ach, het ziet er mooi uit zo'n Apple, lees de tientallen comments onder het Telegraaf artikel en je weet dat het bij Apple met name buitenkant is, terwijl het natuurlijk om de binnenkant gaat (net als bij de ons zo geliefde DVPs die we alsmaar bezoeken :cool:)

MichelJ
28 september 2012, 20:40
Ach, het ziet er mooi uit zo'n Apple, lees de tientallen comments onder het Telegraaf artikel en je weet dat het bij Apple met name buitenkant is, terwijl het natuurlijk om de binnenkant gaat (net als bij de ons zo geliefde DVPs die we alsmaar bezoeken :cool:)

Comment-schrijvers bij de Telegraaf zijn doorgaans nog dommer dan een pinguin. En ach... iOS vs Android is net zoiets als een MJ-meisje vs Pic1-sloerie;). Zo lang het mij bevalt vind ik het best.

Big30
28 september 2013, 03:17
Stel je staat nu op het punt een nieuwe smartphone aan te schaffen. Natuurlijk moet het toestel wel een beetje cool zijn en voor de rest gewoon doen wat het moet doen, echt extreme eisen (reqs/specs) heb je niet. Apple valt uiteraard af want dat is heden ten dage extreem uncool :biggrin:.

Samsung (Android rules!) is wel cool en lijkt dus een logische keuze, maar ja welke dan? Het topmodel de S4, tuurlijk extreem cool maar rechtvaardigt de prijs (> 500 €) nu echt de specs of mag het ook wat minder zijn, dus ben je met de S3 of zelfs S2 (plus) ook goed bediend (de mini uitvoeringen daarvan maar even buiten beschouwing gelaten).

Een Sony of LG, hmmm, lijkt het toch net niet te zijn.

Of toch maar voor een merk gaan wat weer wat aan het winnen is, dus een Nokia wel met Windows 8 en een wat afwijkende UI. De 820 lijkt een zeer redelijk alternatief en zelfs de price fighter de 620, daar is toch ook weinig mee mis?!?

HTC toestel dan? Toch maar niet want beetje uncool, hoewel?

Of is het misschien toch het beste te wachten op de komst van de Google nexus 5 (Android KitKat!), dat was trouwens het advies van den Tieg als antwoord op mijn vraag welke smartphone aan te schaffen ;). Wel lekker zeker als je ook al een Nexus 7 tablet hebt!

Ik weet het even niet, maar momenteel tendeer ik toch naar of de S2 plus met een 4.3" scherm of een S3 mini met een 4" scherm.

Wat is smartphone wijsheid :tongue:?

http://thenexus5.com/

Benieuwd wanneer de nexus5 met zijn bijna droom specificaties in NL geïntroduceerd zal worden en te koop zal zijn!

Tiga
28 september 2013, 03:43
Vandaag een Wolfgang voor 339 te koop bij Aldi. Cooler kan niet. ;)

Stick to my advice. Check ANDROIDWORLD.NL voor de eerste benchmark van de nexus 5...

Verstuurd vanaf mijn HTC One X+ met Tapatalk 4

Tiga
28 september 2013, 03:56
Hier een recensie van de Aldi telg...

http://technieuws.com/26305/aldi-wolfgang-at-as50se-vanaf-28-september-in-de-verkoop

Opvallend en interessant:
Full HD
Dual sim
Processor vergelijkbaar met de Samsung s3

Verstuurd vanaf mijn HTC One X+ met Tapatalk 4

Big30
28 september 2013, 04:28
Vandaag een Wolfgang voor 339 te koop bij Aldi. Cooler kan niet. ;)

Stick to my advice. Check ANDROIDWORLD.NL voor de eerste benchmark van de nexus 5...

Alleen de naam al een WOLFGANG :eek: en dan ook nog bij de Aldi :eek:.

Kwa specs lijkt de Nexus 5 the ultimate benchmark te worden! Het zal me eigenlijk een worst zijn of de camera nu 15 of 17 Mpixs zal hebben en op welke snelheid de processor zal lopen, 16/32GB WTF, 2/3 RAM soit!
http://www.techzine.nl/nieuws/35828/gelekte-benchmarks-nexus-5-verplettert-galaxy-s4-a.html

De Nexus 5 lijkt kwa prijs/performance en looks en coolheid the ultimate smartphone te worden. Nu maar even wachten wanneer en voor welke prijs dit toestel in NL/D of op het internet aangeboden zal worden.

too slow
28 september 2013, 07:39
Hier een recensie van de Aldi telg...

http://technieuws.com/26305/aldi-wolfgang-at-as50se-vanaf-28-september-in-de-verkoop

Opvallend en interessant:
Full HD

Een 1080p scherm voor 339 euro? Veel gekker moet het niet worden, een Ferrari voor de prijs van een middenklasser.

Is al bekend of Apple volgende maand een iPhone 6 uit brengt? De huidige modelletjes halen de 720p zelfs nog niet dus koop je in feite een lelijke eend voor de prijs van een Rolls Royce. Met Steve Jobs is ook Apple heengegaan en zijn de believers verworden tot een soort autisten die maar blijven volhouden dat een krakende oude grammofoonplaat een veeeeel beter geluid biedt dan een CD:heul:

MiniME
28 september 2013, 09:43
Een 1080p scherm voor 339 euro? Veel gekker moet het niet worden, een Ferrari voor de prijs van een middenklasser.

Is al bekend of Apple volgende maand een iPhone 6 uit brengt? De huidige modelletjes halen de 720p zelfs nog niet dus koop je in feite een lelijke eend voor de prijs van een Rolls Royce. Met Steve Jobs is ook Apple heengegaan en zijn de believers verworden tot een soort autisten die maar blijven volhouden dat een krakende oude grammofoonplaat een veeeeel beter geluid biedt dan een CD:heul:

+1

Over 5 jaar kijken we met weemoed terug op de Apple era net als we nu terugkijken naar de vergane Nokia glorie.................... :cool:

krukar
28 september 2013, 10:39
Tsja apple was altijd al het merk voor hipsters en leken. De reden dat het zo duur is is dat die types graag rondlopen van "kijk mij eens een overpriced apparaat hebben.

Helaas ben ik verplicht een iphone te gebruiken voor mn werk, ik irriteer mij dagelijks aan simpele dingen die missen, die al lichtjaren in android zitten.

Dan komt er weer een ios7, vol met bugs en lekken. Zitten features in die je in 2010 in android al had en toch doen de apple fanboys weer alsof het de uitvinding van het vuur is.

Nokia gaat overigens wel een comeback maken nu het is overgenomen door microsoft. Je kan zeggen wat je wil over Windows 8 maar voor tablets en smartphones werkt het geniaal. Misschien wel beter dan android.

Goedemorgenallemaal
28 september 2013, 10:42

Ook bij leven ging het bij de gewaardeerde heer Jobs eigenljk vooral om verpakking en de combiatie inhoud/verpakking. Hij heeft het voor elaar gekregen om enhoud en verpakking zodanig te integreren dat het leek alsof het allemaal heel nieuw was. Het was niet nieuw, het was slechts , en dat moet ik toegeven wel heel slim, doordacht en vooral goede marketing, n.l een hype creeren voor iets wat eigenlijk niet nodig is. En je eigen uitvinding overbodig maken is reteslim, eerst iedereen aan de ipod en dan massal telefoons en weet ik wat niet ontwerpen dat de ipod praktisch overbodig maakt.
En wat ebeurt er? niet omdat het goed spul is maar vanwege de marketing en massa bespelen, in plaats van dat de ipod gebruikers zeggen we zijn belazerd zeggen ze "ooh meneer Jobs is heilig".

Nu heeft Meneer Jobs wel degelijk grote verdiensten op het gebeid van computers. De grote merken van vroeger zagen namelijk niets of niet zoveel computers en grafisch gebruik. Jobs wel en hup daar waren de "Mac's". Maar ja. Daar houdt het ook mee op, verder zijn het allemaal toch gewone apparaten waar je niets meer of minder mee kunt doen dan met andere machines. Die tablets, da's ook al niks nieuws, die zagen we als kleine kinderen al op tv als we naar star trek keken of zo. Zodra er leuke touch screens kwamen kon je er donder op zeggen dat die voor iets tablet achtigs gebruikt zouden gaan worden, dat je de eerste bent die het voor elkaar boxt wil niet zeggen dat je de enige bent geweest.

En wat zie we nu? Nu zien we voor de "Believers", de "Jobisten" zelfs "steve jobs scholen" waar kinderen zogenaamd zelf leren denken, en handelen met de tablet op schoot. En het fanatisme dat daaraan ten grondslag ligt geeft me het akelige vermoeden dat we hier te maken gaan krijgen met een soort van "bijzonder onderwijs", compleet met foto van Jobs aan de muur van ieder klaslokaal en als het even kan een altaartje voor Jobs in de aula.
Brrrr...

(Wij zijn vroeger bewust naar de openbare schooi gegaan, geen kruisjes of altaartje maar wel ruimte voor alle religies die er toe doen, zelfs godsdienstonderwijs met dan weer een pastoor, dan een dominee of 3,4 (vanwege alle protestante stromingen natuurlijk), een imam, een boedhist, een Hindoe-pandit. En heel veel zelf denken of doen naast de gewone taal en reken lessen. Mijn eerste stopcontact uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet op de lager school en dat soort zaken. We gingen op schoolkamp toen dat nog geen mode verschijnsel was en nee niet naar Rome of naar weet ik wat voor ver oord: Leer eerst je eigen omgeving maar eens kennen.)

vrije jongen
28 september 2013, 10:54
Voor ijsberen lijkt het me duidelijk: een Alcatel... hebben bijna allemaal dual-sim, voor die Duitse prepaid kaart met damesnummers... en kosten relatief weinig, zodat het ook niet zo erg is als je 'schatje' eens gefrustreerd raakt bij het candy crushen:biggrin:.

Tiga
28 september 2013, 11:08
Ben het met veel dingen in vorige berichten eens. Ik had zelf geen zin meer om voor een goede telefoon zo veel geld uit te geven. Daarbij kwam dat de iPhone 5 nog steeds naar mijn mening te klein scherm heeft en ook zijn opvolger en stil stond in de tijd, te weinig vooruitstrevend was/is. En inderdaad dat je Android meer naar eigen behoefte kunt aanpassen.

Echter met die meer mogelijkheden en dus een meer open systeem wordt dit systeem ook instabieler en minder veilig. Vandaar dat bijvoorbeeld designers en djs van stabiele macs gebruik maken.

Tot slot; het oog wil ook wat. Een schitterende iMac is toch veel mooier dan een lompe grijze kast en monitor. Al zijn de fabrikanten daar ook met een inhaalslag bezig.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk 4

MichelJ
28 september 2013, 11:41

Is al bekend of Apple volgende maand een iPhone 6 uit brengt? De huidige modelletjes halen de 720p zelfs nog niet dus koop je in feite een lelijke eend voor de prijs van een Rolls Royce.

WTF...Het gros van de mensen heeft niet eens een HD-monitor, waarom zou je dan een 1080p Handy willen? :rolleyes: Totaal nutteloos op een 4" device, vreet alleen maar stroom voor backlight en rekenkracht.

Picasso 1
28 september 2013, 11:45
WTF...Het gros van de mensen heeft niet eens een HD-monitor, waarom zou je dan een 1080p Handy willen? :rolleyes:

Films zijn afspeelbaar op je telefoon. De in toenemende mate opkomende 1080p downloads zullen dus niet afspeelbaar zijn op je telefoon.

too slow
28 september 2013, 12:18
WTF...Het gros van de mensen heeft niet eens een HD-monitor, waarom zou je dan een 1080p Handy willen? :rolleyes: Totaal nutteloos op een 4" device, vreet alleen maar stroom voor backlight en rekenkracht.

4 inch? Worden er nog zulke lolita-telefoontjes gemaakt dan?

Twee, drie jaar geleden hadden de meeste android topmodellen een 800x480 scherm. Dat was al ruim anderhalf keer zoveel als een iPhone. Apple gooide vervolgens een toestel op de markt dat daar weer overheen ging en de believers liepen allemaal te gillen dat hun spullen helemaal retina waren. Waarom moest je dat dan willen? Ook dat was nutteloos want de eerste iPhone had ook een leesbaar scherm.

Leg een oude en een nieuwe iPhone naast elkaar en trek de conclusie dat retina er fantastisch uitziet. Leg de nieuwste iPhone en een Samsung S4 naast elkaar en je zult zien dat 1080p er fantastisch uitziet. Je blijkt dan onverwacht zelfs de veel te kleine letters boven dit bericht te kunnen lezen zonder verder in te zoomen: Thanked 61 Times in 23 Posts.

Heb je het nodig? Nee, eten, drinken en een ruimte om te schuilen tegen de elementen heb je nodig. Een telefoon, sex en geld zijn louter luxe. En voor luxe geldt dat je er beter maar zoveel mogelijk van kunt hebben. Van een goedkope afwerk dvp wordt je ook minder gelukkig dan een prijzig fotomodel dat je PSE en GFE geeft. Alleen als je achteraf je centen gaat tellen blijkt die budgetwip toch meer van die andere luxe (geld) op te leveren. Een iPhone is niet een beter apparaat, net als dat die luxe callgirl niet een lichaam heeft wat beter voedsel verbrandt. Je koopt alleen een illusie, een BPE: de Best Phone Experience.

Jack42
28 september 2013, 13:40
4 inch? Worden er nog zulke lolita-telefoontjes gemaakt dan?

Gisteren zag ik iemand bellen met een Asus Fonepad (http://www.asus.com/nl/Tablets_Mobile/ASUS_Fonepad) maar dat is geen gezicht.

5168

Big30
3 november 2013, 21:32
Dit is hem dan, lang over gespeculeerd als het gaat om de specs, de Google Nexus 5!

http://www.google.com/nexus/5/
http://www.androidplanet.nl/google/nexus-5/

Het nieuwe topmodel van Google

Nexus 5De Nexus 5 is de nieuwste Google-telefoon, gemaakt door LG, die is voorzien van Android 4.4 (Kitkat). Het topmodel is beschikbaar in zwart en wit, uitgerust met een 4,95 inch-scherm (1080×1920 pixels), 2GB werkgeheugen en 16GB opslaggeheugen.

Verder heeft het toestel een accu met een capaciteit van 2300 mAh en een 8-megapixel-camera met beeldstabilisatie. De Nexus 5 meet 131 x 86 x 9 millimeter en weegt met 130 gram minder dan vergelijkbare telefoons van deze omvang. Ook vinden we op het toestel 4g-ondersteuning en ondersteuning voor draadloos opladen – handig voor wie het geklooi met draden zat is.

De Nexus 5 beschikt echter niet, zoals eerder gedacht, over de snelle MEMS-cameratechniek, maar heeft een Sony IMX179-sensor. De frontcamera schiet plaatjes met 1,3 megapixel; ruim voldoende voor de incidentele ‘selfie’ terwijl de camera aan de achterzijde plaatjes met 8 megapixel schiet.

http://cdnl.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2013/09/Nexus-5-300x284.png

Jan_Wandelaar
4 november 2013, 01:37
Totaal nutteloos op een 4" device, vreet alleen maar stroom voor backlight en rekenkracht.

4"? Backlight? Allemaal achterhaald. OK, zo'n 5" full-HD Super AMOLED scherm vreet ook stroom, maar de accu van de S4 is daar ten minste op berekend.

Nexus 5 is ook een leuk ding, zeker omdat hij stock android draait. Word afgeleverd met KitKat, en update naar de volgende versie van android zodra deze uitkomt. S4 draait nog steeds jellybean. Grootste probleem met samsung is software updates. Misschien komt er zelfs wel nooit KitKat beschikbaar voor de S4 via samsung (kan het er natuurlijk altijd zelf op knallen als je weet hoe).

Nexus 5 word door LG gemaakt. Grootste probleem met LG is de accu/batterij. Na een paar maanden gebruik mag je blij zijn dat je telefoon het 8 uur volhoud zonder stopcontact te zoeken.

J.W.

Big30
28 november 2013, 23:37
Motorola komt met een mooie low budget smartphone, voor rond de 200€, niets mee mis zeker als je niet al te hoge eisen stelt. Aanrader als je in die prijsklasse wat zoekt.

http://www.androidplanet.nl/80330/moto-g-te-koop-vanaf-nu/

Goedemorgenallemaal
29 november 2013, 09:37
ik ben nog steeds aan de gewone GSM. Ik moet vanwege mijn werk behoorlijk bereikbaar zijn, ergens halverweg de dag of 's avonds aan de lader is geen optie voor me, wie zegt dat ik daar langer tijd in d buurt blijf?. En met een GSM is dat goed mogelijk.

mdbg
29 november 2013, 09:47
Heb een HTC Desire HD.
Reeds meer dan drie jaar in mijn bezit en navigatieprogramma copilot stuurt me waar ik wezen moet :biggrin:
Met de rest van het clubgebeuren kan hij mij niet helpen, tenzij ik hem in trilstand zet als een van de dames behoefte zou hebben aan een vibo :teuflisch:

bad pritt
29 november 2013, 10:03
Zoppo gt89 5,3 inch, quad core, 1,2 ghz, android 4.2...draait 2 simkaarten, 1 simkaart is achterhaald en onhandig.
Bevalt beter dan mijn Samsung S3 of mijn oude Iphone 4s.

bad pritt
29 november 2013, 10:22
Dit is ook een mooie budget smartphone uit China:

THL w200, 5,0 inch.

http://www.youtube.com/watch?v=zyUePMXPE6E

voor iets meer heb je er een met een full HD display..

Big30
28 december 2013, 22:30
Uiteindelijk de keus laten vallen niet op de google nexus 5 maar de motorola moto 8 GB.

De Motorola Moto G 8GB smartphone heeft een 4,5 inch scherm met een resolutie van 1280 x720 pixels. De processor is een Qualcomm Snapdragon 400 en de telefoon heeft een kloksnelheid van 1.2 GHz. Ook heeft de Motorola een 5-megapixel camera met LED-flits en 1,3-megapixel front-camera. Verder draait de telefoon op Android 4.3 en krijgt nog gegarandeerd de update naar Android 4.4. Bovendien is de Motorola Moto G voorzien van een nanocoating waardoor deze spatwaterbestendig is.

Draait op zeg maar een vrij kale android schil, geen toeters en bellen, vergeleken met mijn google nexus tablet eigenlijk alleen de camera functie erbij. Enige nadeel zou kunnen zijn de 8 GB (hiervan zijn 5.5 vrij beschikbaar en nadat ik alle benodigde apps erop heb gezet, blijft er nog 4.5 GB over, voor mij prima). Scherm van 4.5" ziet er zeer fraai uit en loopt verder allemaal als een trein. Ligt lekker in de hand en ziet er door zijn basis design ook lekker cool uit.

Tis gewoon een erg leuk hebbedingetje die kwa HW specs kan concurreren met veel smartphones in het high-end segment en dat voor de prijs van een midden segment phone.

karan7575
13 februari 2014, 07:15
Wll, I am looking forward for Samsung to launch Galaxy S5 as listed on galaxys5newsdotcom and it will be launched under price tag of $750 approx as mentioned on galaxys5pricedotcom

Big30
21 oktober 2014, 21:30
Microsoft trekt stekker uit Nokia

De naam Nokia gaat van smartphones verdwijnen. Eigenaar Microsoft van de mobieltjestak prefereert de naam Microsoft Lumia.

Dat is de verwachting in de markt nadat Microsoft besloot om naamstelling van de social media-kanalen van Nokia te veranderen in Microsoft Lumia.

Microsoft, dat dit jaar de overname van de mobieltjestak van het Finse bedrijf voor ruim €5 miljard afrondde, is sinds die acquisitie bezig om deze tak behoorlijk uit te hollen.
Sanering

Zo verdwijnen er vele banen in de divisie en probeerde Microsoft angstvallig om steeds meer om de naam 'Nokia' te vermijden. Nu zal Microsoft stap voor stap de naam Nokia in Microsoft Lumia veranderen. Een van de eerste stappen daartoe is in Frankrijk gezet.

Nokia was in de jaren 90 een dominante speler in de telefoonmarkt, bleef ook in de eerste jaren na de millenniumwisseling groot. Een model als de Nokia 3210 is voor veel consumenten die in die jaren zijn opgegroeid, hun allereerste mobiele telefoon.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23228651/__Microsoft_trekt_stekker_uit_Nokia__.html

http://www.fabricoffolly.co.uk/images/mobilehistory.jpg

Afscheid van eens een legendarisch merk, zou nog graag een Nokia 3210 willen hebben.

Jansen
21 oktober 2014, 22:56
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23228651/__Microsoft_trekt_stekker_uit_Nokia__.html

http://www.fabricoffolly.co.uk/images/mobilehistory.jpg

Afscheid van eens een legendarisch merk, zou nog graag een Nokia 3210 willen hebben.

Heb ik nog 3210 en de 5110

Jansen
21 oktober 2014, 22:59
Uiteindelijk de keus laten vallen niet op de google nexus 5 maar de motorola moto 8 GB.

Draait op zeg maar een vrij kale android schil, geen toeters en bellen, vergeleken met mijn google nexus tablet eigenlijk alleen de camera functie erbij. Enige nadeel zou kunnen zijn de 8 GB (hiervan zijn 5.5 vrij beschikbaar en nadat ik alle benodigde apps erop heb gezet, blijft er nog 4.5 GB over, voor mij prima). Scherm van 4.5" ziet er zeer fraai uit en loopt verder allemaal als een trein. Ligt lekker in de hand en ziet er door zijn basis design ook lekker cool uit.

Tis gewoon een erg leuk hebbedingetje die kwa HW specs kan concurreren met veel smartphones in het high-end segment en dat voor de prijs van een midden segment phone.

Motorola G2 met 16GB en 5.0" werkt ook super deze gebruik ik bedrijfsmatig ook de foto's zijn helder.

Goedemorgenallemaal
22 oktober 2014, 08:50

"NOkia, wie s er niet groot mee geworden?"

Ik ben inmiddels ook aan de smartphone. Keuze gedicteerd door mijn regelmatige buitenwerkzaamheden, de Sony XperiaZ2mini of zoiets. De Samsungen bevielen me niet zo, de mini samsungs voldeden niet aan mijn buiten eisen, de wel buiteneisensamsungs waren me veel e groot. Deze Sony is al op het randje. Batterij gaat lang genoeg mee, heb al wel ontdekt dat het wel een voordeel is als je batterij precies een dag mee gaat, dan moet ie we in de lader, batterijen die langer mee gaan worden nogal eens vergeten en dan moet het opeens overdag. Dan heb ik op mijn werk geen stopcontact mee vrij voor beamers en laptops en dergelijke omdat iedereen zijn iphone of zo is vergeten op te laden. En de laders hebben de paraplu's verdrongen van de eerste plaats van de rubriek "achtergelaten eigendommen". Voor op reis heb ik zo'n makkelijke losse oplaad ja wat is het een soort accutje. Kan ik makmelijk drie keer mee oplade en dat ding kan ik gewoon in de auto opladen aan de sigarettenaansteker, kan ik met min foon ook wel maar die is wat gevoeliger voor verlies als ik in Polen zo'n lief meisje langs de weg spreek... ehh ik bedoel paddestoelen koop bij die mensen die in het bos paddestoelen plukken.

Nibor76
22 oktober 2014, 11:20
"NOkia, wie s er niet groot mee geworden?"

Ik wil geen Nokie ja ik wil n....

https://www.youtube.com/watch?v=j6MXvJl7bgE

sofaking
8 februari 2016, 22:34
Apple Error 53 :biggrin:

http://www.theguardian.com/money/2016/feb/05/error-53-apple-iphone-software-update-handset-worthless-third-party-repair

A
After installation a growing number of people have watched in horror as their phone, which may well have cost them £500-plus, is rendered useless. Any photos or other data held on the handset is lost – and irretrievable.

Tech experts claim Apple knows all about the problem but has done nothing to warn users that their phone will be “bricked” (ie, rendered as technologically useful as a brick) if they install the iOS upgrade.