PDA

Volledige versie bekijken : Preutse Judith in ruige hoerenwereld



Willem2
30 juli 2006, 21:53
Bron : AD . nl

ROTTERDAM - Aan lef geen gebrek. De 28-jarige Judith Visser uit Rotterdam debuteert met een...

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00087/Judith_Visser_87111h.jpg

foto Cees Kuiper en club OQ


... controversiële roman die zich afspeelt in verschillende seksclubs.

Negen weken voor verschijning heeft ze zich al de woede op de hals weten te halen van hoerenlopers. Zij vrezen herkend, of zelfs betrapt te worden door hun directe omgeving.

De passages in het boek die zich in bordelen afspelen, zijn op ervaringen van geïnterviewde prostituees gebaseerd. Moeten de hoerenlopers zich dus zorgen maken dat zij thuis tegen de lamp lopen als huisgenoten het boek lezen? Neem bijvoorbeeld Scheve Hindoe. Deze Hindoestaanse man heeft een zeer vreemde manier van penetreren. Hij komt in een bijna diagonale houding op hoofdrolspeelster Kim (alias Sandy) liggen. ,,Mocht een vrouw denken haar man in deze alinea te herkennen, dan kan hij zich heel gemakkelijk verschuilen. Wie zegt haar dat hij de enige is die scheef stoot?’’

Judith Visser beperkt zich in Tegengif uit discretie tot voor- en bijnamen. De enige man die ze niet in bescherming neemt, is Kees. ,,Maar Kees is wel héél fout,’’ vergoeilijkt ze. Kees is de eigenaar van Queens Club, een in Rotterdam gevestigd bordeel. Kees - een getrouwde man met rotte tanden en met eelt begroeide voeten - werkt zijn meisjes met veel plezier in. ‘Als we nou eerst es beginne met ons allebei uit te klede, zodat ik je daarna alles stap voor stap ken uitlegge?’

Tegengif geeft een gedetailleerd beeld van hoe het er aan toe gaat in een bordeel. Tijdens het intakegesprek: ‘En je cupmaat? Dat is inderdaad klein, ja. Maar dat is geen probleem hoor, alleen moet ik hier dan wel even noteren dat je niet geschikt bent voor Russische standjes, dat is alles.’

De vraag die op menig lip brandt: Hoe autobiografisch is Tegengif? Visser: ,,Ik heb bij een aantal bordelen aangebeld voor een eerste kennismaking. Na de intake ben ik nooit meer teruggekomen. Ondertussen had ik wel de sfeer geproefd.’’

Ze hoefde voor Tegengif dus niet uit de kleren. ,,Ik ben best wel preuts. Sommige meiden van mijn leeftijd weten niet eens meer met hoeveel mannen ze de lakens hebben gedeeld. Ik kan mijn bedpartners nog op één hand tellen.’’

Hoe kijkt ze zelf tegen aan tegen prostitutie? ,,De romantiek is ver te zoeken in een seksclub. Het is mij te klinisch. De meeste hoerenlopers zijn gierig: in een half uur moet het gepiept zijn.’’

Kan zij zich voorstellen dat iemand voor dit vak kiest? ,,Hoewel het niets voor mij is, keur ik vrijwillige prostitutie niet af. Gedwongen prostitutie moet er niet zijn. Die ellendige kant heb ik in mijn boek ook niet belicht.’’

Tijdens het schrijven was ze nog getrouwd. Is ze net als Kim in haar boek bedrogen? ,,Mijn ex was hondstrouw. Maar het werkte niet tussen ons.’’ Hij wist wel dat ze bezig was met een boek. Maar hij wist niet waar het boek over zou gaan.

,,Niemand wist waar het boek over ging. Op een collega na, zij was mijn meelezer. Als vrienden er naar vroegen, antwoordde ik vaag: Het is best wel heftig.’’

dharma
31 juli 2006, 07:36
Wanneer verschijnt het eerste, door een ijsbeer geschreven, ijsberenboek? (Gustomass zou met wat knip en plakwerk al een aardige avonturenroman samen kunnen stellen.)
- Maar een ijsberenboek, met alle ins en outs, de positieve en negatieve kanten belichtend, zou dat kunnen?

Hollandmale
31 juli 2006, 08:09
Wanneer verschijnt het eerste, door een ijsbeer geschreven, ijsberenboek? (Gustomass zou met wat knip en plakwerk al een aardige avonturenroman samen kunnen stellen.)
- Maar een ijsberenboek, met alle ins en outs, de positieve en negatieve kanten belichtend, zou dat kunnen?HM is ermee bezig, heeft al 70 A4'tjes :green_smi.

Randy
31 juli 2006, 12:08
HM is ermee bezig, heeft al 70 A4'tjes :green_smi.

Ik wil me wel opofferen als mee-lezer en criticus. Weet ik tenminste snel of ik er ook in voorkom.:D

Ben ook ZEEEEEER benieuwd aan welke dame(s) je het boek opdraagt;) Dat alleen al kan de nodige pagina's vullen:teuflisch

Willem2
2 augustus 2006, 22:18
Wanneer verschijnt het eerste, door een ijsbeer geschreven, ijsberenboek? (Gustomass zou met wat knip en plakwerk al een aardige avonturenroman samen kunnen stellen.)
- Maar een ijsberenboek, met alle ins en outs, de positieve en negatieve kanten belichtend, zou dat kunnen?


De verhalen van WackoWicky zijn nog wel in omloop..................

Willem2 :wink:


PS Als reaktie op Judith en H : één en al reclame om in de krant te komen en te kunnen verkopen.....

Rob10
2 augustus 2006, 22:34
HM is ermee bezig, heeft al 70 A4'tjes :green_smi.

Ik zal dit boek tzt op mijn duitse literatuurlijst zetten:D