PDA

Volledige versie bekijken : Gratis een weekendje neuken? Dat kan!

MichelJ
13 oktober 2011, 17:15
Snel geld te verdienen met spaarloon

Geen spaarloon en toch snel geld verdienen? Open dan nu nog even een spaarloonrekening bij je werkgever en stort deze vol met het maximumbedrag dat je jaarlijks mag sparen.

Dat is 613 euro. Omdat de spaarloonregeling per 1 januari verdwijnt en al het gespaarde geld op die datum vrijkomt, kun je via deze truc snel nog even 200 tot 300 euro verdienen.

Makkelijk voordeeltje
Onno Clous van het Register Belastingadviseurs in het AD: "Als de werkgever zo'n regeling kent, en vaak is dat zo, is het inderdaad zo eenvoudig (http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/2960907/2011/10/10/Snel-verdienen-met-spaarloontruc.dhtml)." Ook hoogleraar Belastingrecht Ruben Freudenthal (http://www.deloitte.com/view/nl_NL/nl/diensten/belastingadvies/fiscale-informatie/fiscale-expertisegroep/ruben-freudenthal/) spreekt van 'een wel zeer makkelijk binnen te halen voordeeltje'.

Financiën: inderdaad mogelijk
Ook het ministerie van Financiën erkent dat het mogelijk is om nu nog je spaarloonrekening vol te storten. "Het staat mensen inderdaad vrij dat te doen, ik wil dit niet onmogelijk maken," zegt staatssecretaris Weekers. Die verwacht overigens niet dat opeens grote horden mensen alsnog van de regeling gebruik gaan maken.

Hoe ziet de spaarloonregeling eruit?
- Met een spaarloonregeling kunnen werknemers met loon uit tegenwoordige dienstbetrekking belastingvrij een deel van hun brutoloon sparen.
- De werknemer moet sinds 1 januari 2011 in dienst zijn.
- Op de werknemer wordt sinds 1 januari 2011 de algemene heffingskorting toegepast.
- Voor de spaarloonregeling geldt een maximaal belastingvrij bedrag van € 613 per kalenderjaar. Het is mogelijk dit jaarbedrag gespreid over het jaar te sparen, bijvoorbeeld maandelijks 1/12, of om het jaarbedrag in 1 keer te sparen, bijvoorbeeld bij de uitbetaling van het vakantiegeld.
- Bij de spaarloonregeling moet de werkgever 25% eindheffing betalen over het spaarloon.

(bron: Belastingdienst)

http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/economie/%29/components/actueel/rtlnieuws/2011/10_oktober/10/economie/snel-geld-te-verdienen-met-spaarloon.xml

Silvester
14 oktober 2011, 12:01
....- Bij de spaarloonregeling moet de werkgever 25% eindheffing betalen over het spaarloon.

Gratis..., :gruebel: ook dit is weer een sigaar uit eigen doos...

Bovendien moet je baas dus wel meewerken....

:hah:

Willi69
14 oktober 2011, 13:43
Gratis een weekendje neuken? Dat kan!
Kein Problem, mit der eigenen Ehefrau... :sleep:

MichelJ
14 oktober 2011, 17:11
Bovendien moet je baas dus wel meewerken....

Heel veel bedrijven hebben al een spaarloonregeling. Als je nog niet mee deed kun je eind december met het maximale bedrag (613 EUR bruto) mee doen, een paar dagen later krijg je het bedrag netto. Toch makkelijk verdiend die 300 euro.

MichelJ
14 oktober 2011, 17:12
Kein Problem, mit der eigenen Ehefrau... :sleep:

Mijn vrouw moet ik in LR gewoon betalen :wand:

dupke
15 oktober 2011, 10:02
Mijn vrouw moet ik in LR gewoon betalen :wand:

Een vrouw moet je altijd betalen, hetzij in schijfjes van 50 per keer of de helft van alles wat je hebt in eens op het einde als ze via een advocaat de factuur opstuurt.

MichelJ
15 oktober 2011, 10:12
Een vrouw moet je altijd betalen, hetzij in schijfjes van 50 per keer of de helft van alles wat je hebt in eens op het einde als ze via een advocaat de factuur opstuurt.

Dan betaal ik liever gespreid :biggrin:

Silvester
15 oktober 2011, 12:52
Heel veel bedrijven hebben al een spaarloonregeling. Als je nog niet mee deed kun je eind december met het maximale bedrag (613 EUR bruto) mee doen, een paar dagen later krijg je het bedrag netto. Toch makkelijk verdiend die 300 euro.
Toch snap ik je redenatie niet...
Waarom eerst storten en er dan weer afhalen...?
Het voordeel is dat je niets hoeft af te dragen aan de fiscus...?

Kun je toch net zo goed die 613 oiroois zonder dat de fiscus hier van moet weten in je zak stoppen en naar het ijsberenhol afreizen?
(En je baas meenemen, die heeft dan immers ook wat extra over, want hij hoeft niet bij te storten om af te rekenen...)

:smile:

MichelJ
15 oktober 2011, 15:51
Toch snap ik je redenatie niet...
Waarom eerst storten en er dan weer afhalen...?
Het voordeel is dat je niets hoeft af te dragen aan de fiscus...?

Eind december laat je je werkgever 613 bruto storten naar de spaarloonrekening. Van je salaris wordt er dan 300-400 netto ingehouden. Op 1 januari vervalt de spaarloonregeling en komt het geld dus al weer vrij (i.p.v. na 4 jaar). Je krijgt dan netto wat je bruto gestort hebt.