PDA

Volledige versie bekijken : Eerder seks door obscene muziektekst



Willem2
9 augustus 2006, 11:58
Bron : Telegraaf.nl
door een onzer verslaggevers

AMSTERDAM - Tieners die luisteren naar muziek met obscene teksten, hebben gemiddeld twee jaar eerder seks dan hun leeftijdsgenoten met een andere muziekvoorkeur.

Dit blijkt uit een Amerikaanse studie onder 1461 Amerikaanse jongeren. Het onderzoek werd deze week gepubliceerd in het blad van de Amerikaanse vereniging voor kinderartsen, de AAP. Onder fans van muziek met een expliciete ondertoon, zoals veel hiphop, blijkt ruim de helft al twee jaar na het begin van zijn studie seks te hebben. Slechts 29 procent van de liefhebbers van minder seksueel getinte muziek heeft tegen die tijd een seksuele ervaring opgedaan. Muziekteksten waarin de man wordt voorgesteld als seksueel onverzadigbaar en de vrouw als seksobject, blijken zelfs veel meer invloed te hebben op het seksuele gedrag van jongeren dan bijvoorbeeld de houding van hun ouders ten aanzien van seks.

Tussen jongens en meisjes vonden de onderzoekers geen grote verschillen.





W2 : Zal dat ook op latere leeftijd nog helpen ;)

TT Man
9 augustus 2006, 12:15
Ik hoorde vanochtend "Me so horny" van 2 Live Crew op de radio en had meteen zin. Dat werd alleen nog maar erger toen ik las dat Jacky weer in PHG is... :o

Dus Willem: ja! :lostit: