PDA

Volledige versie bekijken : Nieuwe discussie starten (IJBF off-topic berichten!)



Badslippers
9 januari 2012, 19:04
Een originelere titel kon ik niet bedenken.

Ik zal maar een nieuw "Topic" maken omdat:
- Big30 anders weer het hele forum over zich heen krijgt wegens verplaatsen van bericht uit damestopic. En Big30 heeft liever een horde Roemeense snollen over zich heen dan een stelletje vetgemeste ijsberen.
- seksenfun anders vindt dat een dame topic vervuild raakt met non-info en hij niet meer kan vinden waar hij eigenlijk naar op zoek is.
- Picasso 1 dan weer eens een scherpe "One-Liner" kan schrijven zonder het gevaar "On" of "Off Topic" te zijn waardoor hij ook eens een vrijkaartje kan winnen (als wij die tenminste nomineren en daarnaast vaak op de "Thanks" knop drukken)

Eigenlijk gaat het gewoon om onderstaande.


Which reminds me.....aan de TV-Show van Ivo Niehe van gisteren, met daarin een kwoot van een Franse, bekende natuurfotograaf (Yann Arthus-Bertrand)


Ik zag dat tv programma ook. Wat heeft Nivo Nihiel toch een enorm opgeblazen ego. Ik geloof dat hij die naam, Yann Arthus-Bertrand, wel 23 keer genoemd heeft. Op den duur werd het zelfs hilarisch. Bovendien was het hem niet om die kerel te doen. Nivo Nihiel geilt gewoon op zijn Frans (en daar bedoel ik niet "Soixante neuf" mee).


Ze vertelt me echter keurig netjes dat haar witte van zoete kutsappen doordrenkte honingpot vandaag helaas veranderd is in een vat bloedrode pleegzuster bloedwijn en dat derhalve neuken niet tot de mogelijkheden zal behoren.


Zei ze dat echt zo dichterlijk?

Was het maar waar dan had ik het niet hoeven verzinnen. De realiteit was dat Vita zich discreet naar me toe boog en zei: "I'm having my period so we won't be able to fuck this time. Is that a problem for you?" Dat vond ik echter te flets voor het verhaal en dan moet het wat kleur krijgen. Al die ijsberen die zeggen dat we er maar wat op los fantaseren hebben dus gelijk!

Jünther
9 januari 2012, 19:33
Prima initiatief, zodat ook 'een nog half-verkouden J' zijn maandagavond kan besteden.
Dit is ook een prima, loze discussie-titel om WEDEROM de veelvuldig geprezen creativiteit van BIG30 te toetsen. Wat komt er uit de hoed?
Dat krijg je ervan, als je me 1/2 Belg noemt (?) en 3/4 Duitser. Ik ben 4/3 Nederlander.
Nivo Nihiel is inderdaad een narcistische blaaskaak, nog een grotere dan de beste schrijver, uit een bepaald jaar, van een bepaald hoerenlopersforum.
Ik houd het cryptisch.

Waarheen gaat deze discussie leiden? Kunnen de leden wel de vrijheid van dit ongeleide topic aan? Of slaan ze dicht.
Zijn er trouwens leden die kicken op ongestelde dweilhoeren? Mij benieuwen.

En André Kuipers is goed bezig voor Nederland op ISS. Wat gebeurt er met zijn zaad als hij vroeg of laat een lozing krijgt? Zweeft dat ook met V=V(0)?
Known Universe, nog zoveel vragen......

Picasso 1
9 januari 2012, 19:51
Bij zo'n aparte topic weet je bij voorbaat al dat velen hem niet willen lezen, dus ik ga hier in principe niet reageren.
Ik vrees alleen dat Jan Wandelaar, seksenfun, etc hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en hier toch mee gaan lezen :biggrin:

Big30
9 januari 2012, 19:51
Een originelere titel kon ik niet bedenken.


De Titel is zeer functioneel en de inhoud van het bericht illustreert ook nog eens een goed punt!



Dit is ook een prima, loze discussie-titel om WEDEROM de veelvuldig geprezen creativiteit van BIG30 te toetsen. Wat komt er uit de hoed?
Dat krijg je ervan, als je me 1/2 Belg noemt (?) en 3/4 Duitser. Ik ben 4/3 Nederlander.

En André Kuipers is goed bezig voor Nederland op ISS. Wat gebeurt er met zijn zaad als hij vroeg of laat een lozing krijgt? Zweeft dat ook met V=V(0)?
Known Universe, nog zoveel vragen......
Ik voorspel gouden tijden voor dit topic, als een ongeleid projectiel zich van geen enkele invloed of geleiding wat aannemende.

Als die viespeuk van een Kuipers naakt zou rondzweven zou zijn zaad ook gaan zweven (is een geheime proef in het lab) maar ik laat het hier maar bij het antwoord dat ie na de lozing gewoon een schone onderbroek aan zal trekken. Waarbij nog opgemerkt dat de snelheid met kleine letter v wordt aangeduid en niet met Hoofdletter V. Wel geldt dan v(t) = v(t=0).

Ik zal wel mijn genoemde nationaliteiten mix heroverwegen en bij stellen indien nodig.

Nog een Tip, wil je een nieuwe discussie starten vergeet dan niet dit topic te lezen. Post daar en dus niet in dit topic je relevante info m.b.t. het starten van een nieuwe discussie:
Nieuwe discussie starten (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?28585-Nieuwe-discussie-starten&p=248915#post248915)

MichelJ
9 januari 2012, 19:59
Is Mila al terug?

jacky pakutra
9 januari 2012, 20:02
Badslippers megalomane copycat ook al zijn eigen draadje, wil je mijn 3000 hits in 5 dagen inhalen?:smile2:

Jünther
9 januari 2012, 20:10
Dank voor de natuurkundige correctie: v(t) = v(t=0).



Ik zal wel mijn genoemde nationaliteiten mix heroverwegen en bij stellen indien nodig.


Als veelvuldig bezoeker van AC verwacht ik ook een vleugje 'schorriemorrie Turk'.

Big30
9 januari 2012, 20:15
Als veelvuldig bezoeker van AC verwacht ik ook een vleugje 'schorriemorrie Turk'.
Daar dacht ik ook aan maar ik probeer het natuurlijk wel politiek correct te verantwoorden. Wordt tijd dat je Penelope en/of Belami weer eens gaat bezoeken dan zou je deze naam nog meer eer aandoen :tongue:.

seksenfun
9 januari 2012, 20:19
Bij zo'n aparte topic weet je bij voorbaat al dat velen hem niet willen lezen, dus ik ga hier in principe niet reageren.
Ik vrees alleen dat Jan Wandelaar, seksenfun, etc hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en hier toch mee gaan lezen :biggrin:

Dacht je nu écht dat ik dit topic zou lezen :smoke:.

Jimbo1
9 januari 2012, 21:40
On topic: Wat ik me al jaren afvraag: als een voetbalwedstrijd uit 22 spelers bestaat, waarom zijn er dan maar 3 publieke zenders en sterft het in de meeste clubs van de Roemeense dames? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het verband niet.

Johnny Bravo
9 januari 2012, 21:56
Dacht je nu écht dat ik dit topic zou lezen :smoke:.

Tuurlijk lees jij deze topic niet:biggrin:

MichelJ
9 januari 2012, 21:56
Nou Jimbo dat komt omdat de beste bitterballen uit zuid-oost Polen komen en dat is gelijk de reden van het hoge water in groningen en friesland maar daar kan Andre Kuipers ook niks aan doen.

Jimbo1
9 januari 2012, 22:00
Nou Jimbo dat komt omdat de beste bitterballen uit zuid-oost Polen komen en dat is gelijk de reden van het hoge water in groningen en friesland maar daar kan Andre Kuipers ook niks aan doen.
Kijk, daar kan ik verder mee!

Big30
9 januari 2012, 22:03
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het verband niet.
Dat ligt inderdaad aan J1. Wat je niet ziet is er vaak wel, evengoed is dat wat je denkt te zien er vaak juist weer niet (andersom geldt de stelling trouwens ook, is universeel geldig en soms ongeldig) dus dat jij het vrij logische verband niet ziet, ligt inderdaad aan jou en niemand anders.
Ik zou het met vele voorbeelden kunnen illustreren maar dat doe ik liever niet want je kunt altijd weer een tegenvoorbeeld vinden waarmee ik dus mijn eigen stelling zou ontkrachten en dat ben ik dus niet van plan.
Je moet het natuurlijk wel eerst begrijpen voordat je ut ziet en ik sluit niet uit dat het in jouw geval ook mede daaraan ligt maar dat kan ik niet hard maken maar aan de andere kant hangt formeel weer alles met elkaar samen dus in die zin heb je natuurlijk wel weer gelijk. Alleen in die zin dus.

Johnny Bravo
9 januari 2012, 22:09
Kunnen we deze nieuwe topic niet een andere naam geven??

Bijvoorbeeld: Big's30 Greatest Moment of Big30 en zijn slappe!

sofaking
9 januari 2012, 22:15
En André Kuipers is goed bezig voor Nederland op ISS. Wat gebeurt er met zijn zaad als hij vroeg of laat een lozing krijgt? Zweeft dat ook met V=V(0)?
Known Universe, nog zoveel vragen......
Gelukkig zijn er nog zekerheden. Een pizza met straal z en dikte a heeft een volume gelijk aan pi.z.z.a. Denk daar maar eens aan wanneer de pizza's geserveerd worden. Het universum zit gewoon perfect in elkaar.

MichelJ
9 januari 2012, 22:18
Gelukkig zijn er nog zekerheden. Een pizza met straal z en dikte a heeft een volume gelijk aan pi.z.z.a. Denk daar maar eens aan wanneer de pizza's geserveerd worden. Het universum zit gewoon perfect in elkaar.

En hoe zit dat met een pizda?

Jimbo1
9 januari 2012, 22:18
Een voorbeeld zou toch reuze helpen in dit geval Big. Eens kijken of ik het begrijp: bedoel je te zeggen dat ook al is het verband er niet dan moet het er toch zijn om dat het tegenovergestelde in omgekeerd evenredige zin ook waar is? Dat zou dan inhouden dat Adam het nooit met Eva gedaan kan hebben omdat op hetzelfde moment de oerknal nog had moeten beginnen. Wat weer inhoudt dat we tóch afstammen van de mensaap, iets wat ik trouwens al lang vermoed. Wat ik maar wil zeggen: het is zo lastig als je geniaal bent maar niemand heeft het in de gaten.

Big30
9 januari 2012, 22:29
Wat ik maar wil zeggen: het is zo lastig als je geniaal bent maar niemand heeft het in de gaten.
J1 wij begrijpen elkaar volkomen! Weinig aan toe te voegen behalve dan dat Adam Eve met de Soekerbiete voor de konte sloeg en dat door de oerknal als waar te veronderstellen alles meteen met elkaar verbonden is. Wel opgemerkt dat een aanname van omgekeerd evenredigheid noodzakelijkerwijs leidt tot een inflatoir helaal vol met divergenties wat weer in tegenspraak is met wat SK suggereert.

Als de maan verder verantwoordelijk is voor eb en vloed (wat correct is) dan is het op micro nivo redelijk te veronderstellen dat de ejaculatie van Andre Kuipers verantwoordelijk was voor de water overlast in Friesland en Groningen wat bij nadere beschouwing dan toch weer niet correct blijkt.

Dit laatste voorbeeld is een zeer goede illustratie J1 en ik hoop dat je het nu wel begrijpt, zo niet kom ik er graag nog eens niet op terug.

Badslippers
9 januari 2012, 22:33
Ik voorspel gouden tijden voor dit topic.


Nou ik niet, want jij zet de boel na een paar dagen discussiëren toch op slot en dan zakt zo'n "Topic" weg in de gierput der vergetelheid samen met de sleutel van het slot. Zo, nou heb ik ook eens een kritische noot gekraakt jegens Wig30 want dat is me toch een doortrapte "Splitter".

Toch zou er behoefte kunnen zijn aan 1 virtuele vuilnisbak waar alles in gedumpt kan worden wat het oog niet kan verdragen. Kijk maar naar het draadje van Jacky Pakutra. Dat ging ook nergens over maar omdat er zich bij deze aandachtsjunk ontwenningsverschijnselen begon te manifesteren wist hij zich met dat probaat middel van "Het Lege Topic" goed te redden. Bovendien werd dat draadje ijverig bezocht door aandachtsverslaafde lotgenoten.

Jimbo1
9 januari 2012, 22:37
Dit laatste voorbeeld is een zeer goede illustratie J1 en ik hoop dat je het nu wel begrijpt, zo niet kom ik er graag nog eens niet op terug.

Wat een zegen is het toch wanneer twee gelijk gestemde geesten op zo'n hoog niveau met elkaar kunnen discussiëren. Zo legde ik laatst nog aan een plaatselijke provinciaal uit dat je de oerknal het beste kunt verklaren door het eens vanuit de perceptie van de zeekoe te zien. Theologisch wellicht geen overtuigend argument, akkoord, maar waterstof is tenslotte niet voor niets het meest voorkomende element op aarde. De arme ziel kon het maar niet begrijpen. Hoeveel duidelijker moet ik het dan nog zeggen?

Big30
9 januari 2012, 22:38
Toch zou er behoefte kunnen zijn aan 1 virtuele vuilnisbak waar alles in gedumpt kan worden wat het oog niet kan verdragen. Kijk maar naar het draadje van Jacky Pakutra. Dat ging ook nergens over maar omdat er zich bij deze aandachtsjunk ontwenningsverschijnselen begon te manifesteren wist hij zich met dat probaat middel van "Het Lege Topic" goed te redden. Bovendien werd dat draadje ijverig bezocht door aandachtsverslaafde lotgenoten.
Virtuele vuilnisbak is een uitdrukking die ik niet zou willen gebruiken maar hier kan wat mij betreft een ieder zijn hart luchten over alles en nog wat.
Dat kan soms een heel serieuze en welgemeende reactie zijn en soms een bericht waar de meligheid en ongein van afdruipt.

Overigens een ieder kan natuurlijk naar eigen dunk een Nieuwe Discussie starten zie dit topic:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?28585-Nieuwe-discussie-starten&p=248965#post248965

Jimbo1
9 januari 2012, 22:38
Dat ging ook nergens over

Hoezo, dat ging Ook nergens over?

Big30
9 januari 2012, 22:40
De arme ziel kon het maar niet begrijpen. Hoeveel duidelijker moet ik het dan nog zeggen?
Dat lag aan jou! Ik heb echt toen mijn best gedaan het te begrijpen, lag ook misschien aan de locatie d.i. het dorps cafe.

Jimbo1
9 januari 2012, 22:50
Dat lag aan jou! Ik heb echt toen mijn best gedaan het te begrijpen, lag ook misschien aan de locatie d.i. het dorps cafe.
Fijn dat je (terecht) het boetekleed aantrekt, je was inderdaad in kennelijke staat.

Ik voel inmiddels een lichte hoofdpijn opkomen, geen idee waar dat van komt maar ik moet morgen in vorm zijn dus ik laat het hier even bij. Ik stel voor dat we het een volgende keer nog eens over de relativiteitstheorie hebben, ik heb daar zo mijn eigen ideeën over. Maat misschien moeten we daar een nieuw topic voor starten, is daar ergens een plek voor? :biggrin:

Wordt (ongetwijfeld) vervolgd.

Johnny Bravo
9 januari 2012, 22:53
Het gaat hier nergens over, nergens gaat weer over nergens. Dus nergens heeft nergens invloed op. Invloed heeft weer nergens invloed op. Dus invloed en nergens hebben niets met begrijpen te maken. Begrijpen doe ik het niet maar het nergens invloed op. Al met al heeft invloed en begrijpen nergens invloed op om het te begrijpen. Begrepen??

Big30
9 januari 2012, 22:55
Ik stel voor dat we het een volgende keer nog eens over de relativiteitstheorie hebben, ik heb daar zo mijn eigen ideeën over.
Dat gaan we zeker doen. Wel de algemene en niet de wat flauwe speciale relativiteitstheorie, das voor provincialen in een Dorps Cafe :tongue:.

Badslippers
9 januari 2012, 23:05
Hoezo, dat ging Ook nergens over?

Jij bent nog goed wakker Jimbo1. Ik wil niet het woordje "OOK" als connotatie willen gebruiken voor het hele forum. Maar er zijn me toch "Topics" . . . en dit is er één van.

Johnny Bravo
9 januari 2012, 23:12
Ter info:

De connotatie ('bijklank, ondertoon, bijbetekenis, gevoelswaarde') van een woord of kleine woordgroep is de ermee verbonden voorstelling (vooronderstelling), vaak van emotionele aard, buiten de eigenlijke betekenis van het woord ofwel denotatie. Het woord connotatie is etymologisch af te leiden als het Latijnse connotatio (van het Lat. prefix con-, „met-“, „tezamen-“, en notatio, „optekening“).
Het woord connotatie is een taalkundig begrip. In het dagelijks taalgebruik worden meestal de termen gevoelswaarde of associatie gebruikt.
Elke letter, elk woord dat geschreven, uitgesproken en gedacht is, heeft een emotionele aard en betekenis, die buiten de directe betekenis van het woord ligt. De filosofische vraag rijst dan: Wat is de eigenlijke betekenis van een teken, woord, begrip, enzovoort?
Hoewel connotatie en denotatie twee verschillende begrippen zijn, kunnen ze niet los van elkaar worden gezien. Bijvoorbeeld: de denotatie van het woord minderheid is "een groep personen die minder dan de helft van het totaal aantal personen vormt". Het woord minderheid heeft daarnaast echter verscheidene (vooral negatieve) connotaties, want het wordt veelal gebruikt in pregnante zin om te verwijzen naar buitenstaanders en/of een onderdrukte groep (in het bijzonder een etnisch-culturele minderheid).
Connotatie is wat equivalentie onderscheidt van synonymie. Twee woorden binnen dezelfde taal zijn elkaars synoniem als ze exact dezelfde denotatie hebben, terwijl de connotatie kan verschillen. De woorden ros en knol zijn beide synoniemen van paard, maar met verschillende connotaties. Hebben twee of meer synoniemen bovendien dezelfde connotatie, dan zijn het tevens elkaars equivalenten. Het verschil in gebruik hangt voornamelijk af van de schrijfstijl en het register; zo is bijvoorbeeld verloskundige een wat eigentijdser woord dan vroedvrouw, en heeft daardoor een iets andere connotatie.
Een woord heeft vaak verschillende connotaties bij één denotatie.

Big30
9 januari 2012, 23:14
Begrepen??
Ik geloof van wel! Maar wat is nu zeker, zeker niet waarin je gelooft zo heb ik begrepen.

Johnny Bravo
9 januari 2012, 23:22
Ik geloof van wel! Maar wat is nu zeker, zeker niet waarin je gelooft zo heb ik begrepen.

Als je het niet hebt begrepen is dat nergens op gebaseerd. Het heeft nergens invloed als je begrepen hebt. Dat nergens weer met nergens niet te maken hebt heeft wel degelijk invloed. Maken daarentegen heeft veel invloed op begrepen maar begrijp het dan ook. Begrijp je het niet dan mag je begrepen weglaten. Dus nergens, maken, invloed en begrepen hebben zowel direct als indirect met elkaar te maken maar dan moet je het wel allemaal in zijn verband laten. Laten heeft veel invloed op invloed, nergens, begrepen en ook op begrijpen. Laat je laten zoals laten je laat dan is het al erg laat.

Trusten

Badslippers
10 januari 2012, 00:53
Omdat hij wordt geronseld door het land van zijn schatje en daar als kanonnenvlees gaat dienen, zullen we SFL een poosje moeten missen. Woensdag is zijn laatste saunadag in LIVING ROOM. Wie altijd heeft getwijfeld aan het waarheidsgehalte van zijn vuilbekkerij, kan het dan zelf aanschouwen. Het zou leuk zijn als er wat ijsberen aanwezig zijn om hem uit te zwaaien. De zwartkijker heeft W2 al opdracht te geven om alle nonsens van hem op dit forum te wissen mocht hij het onderspit delven tegen zo'n in n theedoek gewikkelde baardaap. De idioot weet niet eens dat ik de volledige database van dit forum heb leeggetrokken en zijn proza tot in lengte van dagen bewaard zal blijven. Aangezien SFL toch alleen maar geile topics leest zal hij hier niet eens aankomen. Daarom zet ik het hier neer. Dus, woensdag 11 januari living room.

Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk

bad pritt
10 januari 2012, 08:38
Wie altijd heeft getwijfeld aan het waarheidsgehalte van zijn vuilbekkerij, kan het dan zelf aanschouwen.


Dat gaat druk worden op die kamer, ....hoeveel live shows denkt SFL te geven ?

sofaking
10 januari 2012, 12:14
En hoe zit dat met een pizda?

Hola Paola, pas op met pizda's, da's echt kut. Blijf er weg. Die proberen stiekem de diameter in plaats van de straal te gebruiken waardoor ze voor dezelfde grootte de dubbele prijs aanrekenen.

Costana
10 januari 2012, 15:31
Wat gebeurt er als je tijdens het neuken in een condoom pist ?

Picasso 1
10 januari 2012, 16:54
Badslippers, wat heb je toch veroorzaakt? :biggrin:

SFL
10 januari 2012, 17:21
Omdat hij wordt geronseld door het land van zijn schatje en daar als kanonnenvlees gaat dienen, zullen we SFL een poosje moeten missen. Woensdag is zijn laatste saunadag in LIVING ROOM. Wie altijd heeft getwijfeld aan het waarheidsgehalte van zijn vuilbekkerij, kan het dan zelf aanschouwen. Het zou leuk zijn als er wat ijsberen aanwezig zijn om hem uit te zwaaien. De zwartkijker heeft W2 al opdracht te geven om alle nonsens van hem op dit forum te wissen mocht hij het onderspit delven tegen zo'n in n theedoek gewikkelde baardaap. De idioot weet niet eens dat ik de volledige database van dit forum heb leeggetrokken en zijn proza tot in lengte van dagen bewaard zal blijven. Aangezien SFL toch alleen maar geile topics leest zal hij hier niet eens aankomen. Daarom zet ik het hier neer. Dus, woensdag 11 januari living room.

Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk

Jij verader,
Nu zal ik met de taxi naar LR moeten, want daar jij bekendmaakt over het hele forum dat ik naar LR ga, durf ik mijn wagen niet meer te parkeren uit angst dat er terrorist onder de forumleden een bom aan mijn auto zal plaatsen.

Jan_Wandelaar
10 januari 2012, 17:51
maar hier kan wat mij betreft een ieder zijn hart luchten over alles en nog wat......

Fijn hoor!!!!!!!!
Word er eindelijk een topic geopend waar Jan eens uitgebreid over z'n konijn kan lullen, heeft hij het beestje net met kerstmis opgevreten.

Lekkere timing weer................:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

J.W.

MichelJ
10 januari 2012, 17:59
Zijn winterbanden verplicht in Duitsland?

Big30
10 januari 2012, 18:06
Fijn hoor!!!!!!!!
Word er eindelijk een topic geopend waar Jan eens uitgebreid over z'n konijn kan lullen, heeft hij het beestje net met kerstmis opgevreten.

J.W.
Ik had Flappie Pasen wel gegund, ik bedoel over timing gesproken :tongue:.


Zijn winterbanden verplicht in Duitsland?
Winterbanden??? Is mij niets van bekend, mocht je info hebben laat het ons dan weten, kan in dit topic maar misschien beter er een apart topic voor te openen.

Big30
10 januari 2012, 19:41
test

Gondolas9
10 januari 2012, 19:44
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen.

vrije jongen
10 januari 2012, 19:45
Jij verader,
Nu zal ik met de taxi naar LR moeten, want daar jij bekendmaakt over het hele forum dat ik naar LR ga, durf ik mijn wagen niet meer te parkeren uit angst dat er terrorist onder de forumleden een bom aan mijn auto zal plaatsen.

Is dat wel slim? ik kan me niet herinneren de laatste maanden in een Duitse taxi te hebben gezeten die door iemand bestuurd werd die...ehh...GT of Freude binnen zou komen (om het maar zo te zeggen). LR met ov is goed te doen...als er maar geen molukkers in zitten:eek:.

ga ik voortaan in Oase bestellen: pizda met champignons:nee:

Tiga
10 januari 2012, 19:52
Net even ionCube geïnstalleerd op de server maar dat ging niet van een leien dakje zoals je misschien gemerkt hebt. En nog steeds komt de foutmelding af en toe in beeld. Oplossing: paar keer refreshen. Heeft ook te maken met een restore die er tussen door is komen fietsen om het probleem te verhelpen.

Wtf is ionCube? The ionCube PHP Encoder makes it easy to protect your PHP 4 & 5 source code from easy observation, theft and change

Als het probleem met de meldingen blijft doen we morgen even een nieuwe restore.

Jan_Wandelaar
10 januari 2012, 19:52
The file /home/content/62/6172862/html/forum/mgc_cb_evo/plugins/init_startup.php requires the ionCube PHP Loader ioncube_loader_lin_5.2.so to be installed by the website operator.


Het is maar dat je het weet.... (*Hallo Tieg*)

J.W.

Note Tiga: Zie https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?15538-Werkzaamheden&p=249083#post249083

seksenfun
10 januari 2012, 19:58
Hier stop ik dan met lezen :smoke:.

Jan_Wandelaar
10 januari 2012, 20:01
The ionCube PHP Encoder makes it easy to protect your PHP 4 & 5 source code from easy observation, theft and change

Dat is wel nodig hier, met al die gasten die constant met Roemenen omgaan...........

J.W.

Big30
10 januari 2012, 20:01
Bericht van Tiga uit werkzaamheden topic hier gekopieerd.

Jan_Wandelaar
10 januari 2012, 20:21
Bericht van Tiga uit werkzaamheden topic hier gekopieerd.

Jan zal waarschijnlijk wel weer een open deur intrappen qua stating the obvious, maar:

Jan ziet aan de foutmelding dat Tieg versie 5.2 van ionCube geïnstalleerd heeft. Die versie is NIET compatibel met WordPerfect-5.1. Dat ziet een kind nog wel!!!! Er staat toch duidelijk een ander nummer achter!!!

Zelfs Jan snapt nog wel dat je versie 5.1 van ionCube moet installeren om compatibiliteitsproblemen met WordPerfect-5.1 te voorkomen.........

J.W.

Badslippers
10 januari 2012, 20:28
Volgens mij wordt dit één groot verzoeningstopic en kan de chatroom ook geschrapt worden!!!

IK denk dat ik morgen om een uur of 15:00 in de huiskamer arriveer. Die dekselse Master-Bull wilde op het laatst nog alle plannen veranderen. Helaas, die jongen gaan we morgens eens goed beschimmeld maken in "LR".

bad pritt
10 januari 2012, 20:32
Volgens mij wordt dit één groot verzoeningstopic en kan de chatroom ook geschrapt worden!!!

IK denk dat ik morgen om een uur of 15:00 in de huiskamer arriveer. Die dekselse Master-Bull wilde op het laatst nog alle plannen veranderen. Helaas, die jongen gaan we morgens eens goed beschimmeld maken in "LR".

Hoe herkennen we als niet incrowd jou ?
SFL herkennen we wel die geeft zijn uzi af bij de thekefrau.

Big30
10 januari 2012, 20:51
Volgens mij wordt dit één groot verzoeningstopic en kan de chatroom ook geschrapt worden!!!
Welke chat :biggrin:??? Er komt een nieuwe chat boven aan de forum pagina, ben nu met Tiga die wat aan het testen en die komt a.s.a.p. on-line. Ik bedoel niet alleen voor Tiga et moi.

Willem2
10 januari 2012, 20:55
Hoe herkennen we als niet incrowd jou ?

aan zijn Badslippers

rob45
10 januari 2012, 20:59
met een speciaal kleurtje.......:rolleyes:

bad pritt
10 januari 2012, 20:59
aan zijn Badslippers

Hij is degene die konstant voor Vita de drankjes haalt en als hij niet snel genoeg is krijgt hij klappen.:smile2:

MichelJ
10 januari 2012, 21:00
Welke chat :biggrin:??? Er komt een nieuwe chat boven aan de forum pagina, ben nu met Tiga die wat aan het testen en die komt a.s.a.p. on-line. Ik bedoel niet alleen voor Tiga et moi.

Toch niet weer zo'n open chat? :eek: :nee:

Big30
10 januari 2012, 21:01
met een speciaal kleurtje.......:rolleyes:
Wie de nieuwe Chat of badslippers :biggrin:?

Costana
10 januari 2012, 21:10
Toch niet weer zo'n open chat? :eek: :nee:

Nee enkel toegankelijk voor roemeentjes

rob45
10 januari 2012, 21:14
Je herkent hem niet alleen aan zijn speciale badslippers,als je hem ziet weet je gewoon,hij is het......:D

Big30
10 januari 2012, 21:15
Toch niet weer zo'n open chat? :eek: :nee:
Nee een gesloten chat!

Picasso 1
10 januari 2012, 21:32
Het is hier pas een volwaardige chat zodra jacky pakutra de uitlogknop niet meer kan vinden.

Big30
10 januari 2012, 21:52
Het is hier pas een volwaardige chat zodra jacky pakutra de uitlogknop niet meer kan vinden.
Er komt een time-slot op de chat. In principe elke dag max 1uur in totaal en niet meer dan 10 min in elk uur en van 23u tot 06u gesloten.
Time-slots zijn verhandelbaar.

bad pritt
10 januari 2012, 22:05
Je herkent hem niet alleen aan zijn speciale badslippers,als je hem ziet weet je gewoon,hij is het......:D

....hem boek ik vanavond.:asshole:

sofaking
10 januari 2012, 22:33
Dat gaan we zeker doen. Wel de algemene en niet de wat flauwe speciale relativiteitstheorie, das voor provincialen in een Dorps Cafe :tongue:.
Eindelijk eens wat echte ijsberenpraat. Op kamer vind ik een discussie over AR even onmisbaar als TZ, PZC, NMC.
Ik lees graag hieruit (http://www.blau.itp.unibe.ch/lecturesGR.pdf ) wat voor als voorspel en dat geeft dan aanleiding tot urenlange lekkere, geile, nerdy pannekoekendiscussies. Oh ik kan zelfs niet meer tellen hoeveel maal we samen schokkend klaar gekomen zijn tijdens onze tensorberekeningen.
Standje, ik bedoel, hoofdstuk 14 is wel mijn favorietje. De zones binnen zwarte gaten en wat er gebeurt als je erin valt. Een echte revelatie.

Badslippers
10 januari 2012, 22:52
Hoe herkennen we als niet incrowd jou ?
SFL herkennen we wel die geeft zijn uzi af bij de thekefrau.

SFL herken je aan zijn blauwe oog dat hij opliep tijdens een onderonsje met Vita. Hij heeft ook nog een paar littekens van de messteken die hij opliep toen hij Eva uit de klauwen van 2 Bulgaren wilde bevrijden en de mond wilde snoeren. Daarnaast herken je hem aan een paar verrotte knieën, een doorgezakte rug met drie-dubbele hernia en ik dacht nog één paar platvoeten . . . en daar moet men dan de oorlog mee winnen.

Speciaal voor morgen zal ik mijn ultra "Gele Badslippers" aantrekken. Dan kan ik me tegelijk bij die halve gare duitser voegen met zijn gifgroene "Crocks", zijn blauwe badjas, zijn rode bril en wortelrode haar. Die gast rookt zelfs een sigaret tijdens het douchen.


BS geeft zijn haarstukje af bij de theke :biggrin:

Ik ben Badslippers niet Badmuts!!!


aan zijn Badslippers

Jij begint me te goed te kennen!


met een speciaal kleurtje.......:rolleyes:

Goed opgelet Robbie. Morgen doe ik ze weer aan.


Hij is degene die konstant voor Vita de drankjes haalt en als hij niet snel genoeg is krijgt hij klappen.:smile2:

Ha ha ha, SFL fungeert als klappenvanger, die kan niet met zulke charismatische dames omgaan. Rob45 daarentegen kan dat weer wel.


....hem boek ik vanavond.:asshole:

Ben ik even blij dat je morgen de "Vulkanstrasse" onveilig maakt en niet de "Living Room". Of moet ik toch maar de "Vaseline" mee nemen!!!

bad pritt
10 januari 2012, 22:53
Kan er ook een thread "revenge of the nerds" worden aangemaakt, met Big als moderator ?

Big30
10 januari 2012, 23:09
Kan er ook een thread "revenge of the nerds" worden aangemaakt, met Big als moderator ?
Tuurlijk, kan er ook nog wel bij! Topic aangemaakt zie:
revenge of the nerds (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?28585-Nieuwe-discussie-starten)

SFL
10 januari 2012, 23:11
Hoe herkennen we als niet incrowd jou ?
SFL herkennen we wel die geeft zijn uzi af bij de thekefrau.

Badslippers is een lichtkalende, toch goeduitziende vent met stoppelbaard... Een jaar of 32, schat ik. Ongeveer 1m85 en een stevige lichaamsbouw rond de 92kg. Beetje te veel vet rond de buikstreek. Hij loopt continu met een stijve pik rond... Dat kan je zien aan zijn badjas die steeds vooruitsteekt.

Ikke, SFL dus, ben een kale driftkop met een bril op, vooraan in de 50 en hang constant te ouwehoeren met dikke en wat oudere snollen. Vooral als er aan de reet wordt gelikt of er doet zich gelegenheid voor om in de openbare ruimtes te neuken en liefst met dames en ijsberen op één grote hoop, dan ben ik haantje de voorste!

En neen, mijn Uzi geef ik niet af bij de theke... Heb dat wapen niet eens... Heb zelfs geen ervaring met dat wapen. Maar ik heb wel altijd 2 handvuurwapens bij me, die ik op legale manier in mijn bezit heb. Die geef ik echter ook niet af, want ze zijn bezit van de overheid waar ik voor werk. Het betreft hier 2 halfautomatische pistolen: 1 taurus pro & 1 glock, die ik keurig opberg in mijn locker.

SFL
10 januari 2012, 23:21
Ik citeer Badslippers hierboven; "Ha ha ha, SFL fungeert als klappenvanger, die kan niet met zulke charismatische dames omgaan"

Mijn ouwe vriend begint een beetje te dementeren, vrees ik.
SFL kan zeer goed met charismatische vrouwen overweg... SFL zou er beter wat minder goed met overweg kunnen, dat zou hem een hoop problemen sparen.
De dame in kwestie is allesbehalve charismatisch, maar is niet meer dan een junk of een zatte fles, die op tijd en stond doordraait!
En met dat soort dames kan ik nu eenmaal minder goed opschieten.

Bij haar heb ik 1 keer een klap opgevangen en bij die ene keer zal het ook blijven. Met die ene keer was ik er ook meteen vanaf...
Badslippers zijn brein is een beetje beneveld door de uitgebreide en vaak perverse service die ze biedt en vergeet daardoor dat ze ook hem al eens eerder naar de keel gevlogen is.
Het verschil met mij en mijn beste kameraad van dit forum is, dat hij vroeg of laat nog eens prijs heeft met een soortgelijke ervaring bij dat wijf...

Picasso 1
11 januari 2012, 00:10
deze dame hoort ook in de top 3 van 2011 thuis maar gebeurd niet dacht ik.

@Jansen:
Nicole is wel degelijk als 3rde geindigd, mede dankzij mij! Toch leuk dat we een keer dezelfde smaak hebben!

megaboob

Zo zie je maar dat zijn berichten niet alleen spellingfouten bevatten maar inhoudelijk ook nog eens onjuist zijn :biggrin:

Badslippers
11 januari 2012, 00:23
Mijn ouwe vriend begint een beetje te dementeren, vrees ik.
[ . . . ]
Badslippers zijn brein is een beetje beneveld door de uitgebreide en vaak perverse service die ze biedt en vergeet daardoor dat ze ook hem al eens eerder naar de keel gevlogen is.

Schoorvoetend zal ik dat bekennen. Ze had echter een plausibele reden daar ik haar voor "Leugenaar" uitmaakte. Ik zei tegen haar "Everybody lies at some moment" waarop zij me om de oren sloeg en zei: "I'm not EVERYBODY and you Fuckin' never forget that!". Op de kamer wurgde ze me bijna toen ik tijdens een heftige pijpsessie in mijn enthousiasme schreeuwde: "Suck that cock, Bitch" of iets dergelijks. Ze beet me toen toe: "You never call me Bitch again, you wouldn't survive that". Heerlijk wijf hoor!

Lees ook nog even de enerverende recensie van mijn vriend SFL die hij een poosje geleden schreef. "Goede tijden slechte tijden" kan er niet tegen op.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26801-Vita-(Oekraïnse)&p=237077#post237077

Jack42
11 januari 2012, 02:52
Hoe herkennen we als niet incrowd jou ?

Leuke roze bikini heeft BS aan met witte pumps. Kleding heeft hij gekregen van Vita en hij is vaak te vinden rond de danspaal.

bad pritt
11 januari 2012, 07:21
Maar ik heb wel altijd 2 handvuurwapens bij me, Die geef ik echter ook niet af, want ze zijn bezit van de overheid waar ik voor werk.r.

Zorg wel dat je met losse klodders schiet.

bad pritt
11 januari 2012, 07:25
Zo zie je maar dat zijn berichten niet alleen spellingfouten bevatten maar inhoudelijk ook nog eens onjuist zijn :biggrin:.

Sinds hij over zijn rollator gestruikeld is van schrik in de doubletstraat is hij niet meer de oude.

Jack42
11 januari 2012, 08:01
Zo zie je maar dat zijn berichten niet alleen spellingfouten bevatten maar inhoudelijk ook nog eens onjuist zijn :biggrin:

P1 ook jouw bericht bevat een spelfout. :rofl:

Picasso 1
11 januari 2012, 13:30
P1 ook jouw bericht bevat een spelfout. :rofl:
Als dat zo is dan zet de editor ons hier op het verkeerde spoor.

Big30
11 januari 2012, 15:11
Als dat zo is dan zet de editor ons hier op het verkeerde spoor.
Schrijf je dus spellingfout en niet spellingsfout dan denk je dat je geen spelfout maakt, maar dat doe je dus wel. Klaarblijkelijk.

Niets zo lastig als spelling(s)regels, nee ik bedoel dus spelregels voor de spelling. Je moet je dus houden aan de spelregels voor de spelling want anders maak je een spelfout.

jacky pakutra
11 januari 2012, 15:41
Schrijf je dus spellingfout en niet spellingsfout dan denk je dat je geen spelfout maakt, maar dat doe je dus wel. Klaarblijkelijk.

Niets zo lastig als spelling(s)regels, nee ik bedoel dus spelregels voor de spelling. Je moet je dus houden aan de spelregels voor de spelling want anders maak je een spelfout.

jij ook klaarblijkelijk, want "spellingsfout" staat ook niet in de Van Dale.
Spelfout is het goede woord.
Ergo: alleen handig doen als je (ergens) handig (in) bent:smile2:

ijsbeer11
11 januari 2012, 15:43
Natuurlijk staan er in de Van Dale geen spellingsfouten, is ten slotte een woordenboek

Big30
11 januari 2012, 15:45
jij ook klaarblijkelijk, want "spellingsfout" staat ook niet in de Van Dale.
Spelfout is het goede woord.
Je hoeft toch geen Einstein te zijn om te begrijpen dat ik juist dat punt wilde maken ;)!

Duitsers hebben daar deze uitdrukking voor:
"Wer lesen kann, ist klar im Vorteil" :biggrin:!

Jij zou een spelchecker moeten gebruiken of nee een spellchecker of een spellingchecker of toch een spellingschecker :biggrin:!

jacky pakutra
11 januari 2012, 15:47
jij bent net een Roemeen Big30.
laaiend als het niet gaat zoals hij wil en daarnaast je overal uit lullen:smile2:
maar in dit geval heb je gelijk...ik las niet goed :)
(ik geef Roemeensen ook altijd gelijk dat werkt het beste :smile2:)

Big30
11 januari 2012, 15:50
jij bent net een Roemeen Big30.
laaiend als het niet gaat zoals hij wil en daarnaast je overal uit lullen:smile2:

Hier heb je wel een punt ;)!

Om eerlijk te zijn ik zou spelfout als een spelfout zien maar dat blijkt dus correct NL te zijn.

jacky pakutra
11 januari 2012, 16:01
Tja de een maakt meer spelfouten dan de ander, maar als we daar over beginnen...
laten we zeggen dat dit niet het forum van Science of Nature is, en dat we niet kijken op een verkeerde d of t of andere verschrijvingen.

Het schrijven van goede recensies heeft voor mij veel meer met andere kwaliteiten te maken: ik ken veel (zeer) goede forumschrijvers die aardig wat (grove) spelfouten maken, maar veel lezenswaardigere schrijvers zijn dan sommige beren die beter hebben opgelet bij de Nederlandse les.

Big30
11 januari 2012, 16:07
Tja de een maakt meer spelfouten dan de ander, maar als we daar over beginnen...
helemaal mee eens en spelfouten das ook totaal geen punt, maar ging hier ook niet eigenlijk om een spelfout maar een taalfout.

Picasso 1
11 januari 2012, 16:26
helemaal mee eens en spelfouten das ook totaal geen punt, maar ging hier ook niet eigenlijk om een spelfout maar een taalfout.
Nu nog de spellingscontrole van de forumeditor aanpassen anders trap ik er weer in en gaat men denken dat jansen ook al mijn account heeft gehackt.

Big30
11 januari 2012, 16:50
Nu nog de spellingscontrole van de forumeditor aanpassen anders trap ik er weer in en gaat men denken dat jansen ook al mijn account heeft gehackt.
De spellingscontrole of de spellingcontrole? Zal wel spelcontrole zijn :biggrin:!

sofaking
11 januari 2012, 18:00
De algemene relativiteitstheorie is gebaseerd op 2 postulaten.
Quantummechanica kent 5 postulaten.
Zelfs het bezoek aan een saunaclub, toch wel een hoog complex gebeuren, volgt een beperkt aantal huisregels.

Voor de Nederlandse spelling hebben we bijna 250 regels (http://publicaties.vlaanderen.be/docfolder/24143/Spelling_-_de_regels_op_een_rij.pdf) nodig (korte versie) en dan moeten we nog in het woordenboek gaan opzoeken of het nu spelfout of spellingsfout of spellingshervorming of spelhervorming moet zijn. :wand: :hammer: :asshole:

Jünther
11 januari 2012, 18:31
Een geoefend boogschutter maakt een reis naar Mars.
In een speciaal pak met ademhalingsfaciliteit, kan hij daar zijn hobby uitoefenen.

1.)
Eén van zijn pijlen wordt met een horizontale snelheid van 30 m/s (horizontaal) weggeschoten in de richting van de schietschijf. Op het moment dat de pijl loskomt van de pees is de afstand tussen pijlpunt en schietschijf 120 meter. De pijl blijft tijdens het doorlopen van zijn baan steeds in de richting van de snelheidsvector wijzen. De doorlopen baan heeft een parabolisch karakter.
Bereken de hoek die de pijl met het horizontale vlak zou maken bij het raken van de schietschijf als er geen weerstand zou zijn.

Puntentelling: 2 punten voor het droge antwoord, 4 punten voor de berekeningen, 4 punten voor kwalitatieve onderbouwing.

2.)
Wat is de gemiddelde hoek die de pijl maakt met het horizontale vlak, tijdens zijn baan?

Puntentelling: 2 punten voor het droge antwoord, 2 punten voor de berekeningen, 2 punten voor kwalitatieve onderbouwing.

MichelJ
11 januari 2012, 19:42
Nee een gesloten chat!

Nou...hij is wel erg gesloten. Ik ga niet eerder naar de hoeren, voordat ik 'm gevonden heb :eek: :wand:

Big30
11 januari 2012, 20:51
Een geoefend boogschutter maakt een reis naar Mars.
In een speciaal pak met ademhalingsfaciliteit, kan hij daar zijn hobby uitoefenen.
Hier haak ik af, gaat mijn petje te boven. Dit is echt wat voor Willem 2 Tell, die gaat dit appeltje wel schillen!

Picasso 1
11 januari 2012, 21:26
Badslippers is een lichtkalende, toch goeduitziende vent met stoppelbaard... Een jaar of 32, schat ik. Ongeveer 1m85 en een stevige lichaamsbouw rond de 92kg. Beetje te veel vet rond de buikstreek. Hij loopt continu met een stijve pik rond... Dat kan je zien aan zijn badjas die steeds vooruitsteekt.

Ikke, SFL dus, ben een kale driftkop met een bril op, vooraan in de 50 en hang constant te ouwehoeren met dikke en wat oudere snollen. Vooral als er aan de reet wordt gelikt of er doet zich gelegenheid voor om in de openbare ruimtes te neuken en liefst met dames en ijsberen op één grote hoop, dan ben ik haantje de voorste!

En neen, mijn Uzi geef ik niet af bij de theke... Heb dat wapen niet eens... Heb zelfs geen ervaring met dat wapen. Maar ik heb wel altijd 2 handvuurwapens bij me, die ik op legale manier in mijn bezit heb. Die geef ik echter ook niet af, want ze zijn bezit van de overheid waar ik voor werk. Het betreft hier 2 halfautomatische pistolen: 1 taurus pro & 1 glock, die ik keurig opberg in mijn locker.

Begrijp ik goed dat jij die ene kale met de bril bent bent, SFL?

http://3.bp.blogspot.com/-LyHMMvSFz1w/TX9PQ-yKklI/AAAAAAAADu4/ljTGN1_R6hs/s1600/morta2.jpg

Gondolas9
11 januari 2012, 22:35
De spellingscontrole of de spellingcontrole? Zal wel spelcontrole zijn :biggrin:!

Het (niet-exhaustieve) Groene Boekje geeft vooral vergelijkbare samenstellingen zonder verbindings-s... Maar ook hier kan op een h*renlopersforum oeverloos over geluld worden :-) .

sofaking
11 januari 2012, 22:42
De doorlopen baan heeft een parabolisch karakter.

Ik ben eens op kamer gegaan met een dame met een parabolisch karakter.
Man man man, dat wil je niet meemaken hoor.

Big30
11 januari 2012, 22:49
Wat is juist: spellingregel of spellingsregel?

Het is allebei juist. Als een samenstelling met een tussen-s wordt uitgesproken, dus: het 'gewoonst' klinkt met een tussen-s, mag die s ook worden geschreven. Dat is de officiële regel die in het Groene Boekje staat. Ook ons eigen Witte Boekje gaat bij de tussen-s van de uitspraak uit. Dit uitgangspunt leidt er vaak toe dat zowel de vorm met s als die zonder s goed is.

Wie bijvoorbeeld spelling(s)regel opzoekt in het officiële Groene Boekje, ziet dat spellingregel en spellingsregel daar als gelijkwaardige varianten in staan. Dat geldt ook voor spellinghervorming en spellingshervorming. Het woord spellingherziening heeft geen variant spellingsherziening, maar dat betekent niet dat deze laatste vorm fout zou zijn. In de inleiding van het Groene Boekje staat dat alleen varianten zijn opgenomen die “met enige regelmaat zijn aangetroffen” in de bronnen waarop de woordenlijst van het Groene Boekje is gebaseerd. Dat spellingsherziening niet in het Groene Boekje staat, betekent dus hoogstens dat dit woord volgens de samenstellers iets minder gebruikelijk is met tussen-s.

In het Witte Boekje staat spelling(s)…, waarmee wordt uitgedrukt dat de tussen-s na spelling altijd mag, maar niet hoeft.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/tussen-s-spellingregel-of-spellingsregel
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/tussen-s

Big30
11 januari 2012, 22:51
Ik ben eens op kamer gegaan met een dame met een parabolisch karakter.

De stijlfiguur die je nu gebruikt wordt doorgaans aangeduid als een hyperbool ;).

sofaking
11 januari 2012, 22:55
De stijlfiguur die je nu gebruikt wordt doorgaans aangeduid als een hyperbool ;).
Ik ben ook al eens op kamer geweest met een dame met een stijlfiguur.
Man man man, dat was grandioos ! :blume::lostit:

Jan_Wandelaar
11 januari 2012, 23:23
Een geoefend boogschutter maakt een reis naar Mars.

Op het moment is het onmogelijk om zo maar even een reisje naar Mars te boeken, zelfs al ben je een geoefend boogschutter. Dit geval is dus dermate hypothetisch dat Jan er geen tijd aan gaat besteden.

J.W.

Jan_Wandelaar
11 januari 2012, 23:27
Begrijp ik goed dat jij die ene kale met de bril bent bent, SFL?

http://3.bp.blogspot.com/-LyHMMvSFz1w/TX9PQ-yKklI/AAAAAAAADu4/ljTGN1_R6hs/s1600/morta2.jpg

Kaal en een bril is tot daar aan toe. Wat Jan verontrustender vindt is dat je wenkbrauwen los zitten.

J.W.

Jünther
12 januari 2012, 18:08
Hier haak ik af, gaat mijn petje te boven. Dit is echt wat voor Willem 2 Tell, die gaat dit appeltje wel schillen

W2 komt alleen Im Frage omdat ik hem bedank voor een Amnesia-VRIJKAART, die ik schenk aan de eerste inzender die meer dan 11 van 16 punten scoort.
Het aanbod staat tot en met 19 januarie 2012.


Op het moment is het onmogelijk om zo maar even een reisje naar Mars te boeken, zelfs al ben je een geoefend boogschutter. Dit geval is dus dermate hypothetisch dat Jan er geen tijd aan gaat besteden.

Het ging erom dat je de valversnelling van Mars zou nemen, ipv de bekende Aardse 9,81 m/s2. Kun je overal opzoeken.

Big30
12 januari 2012, 18:13
Het ging erom dat je de valversnelling van Mars zou nemen, ipv de bekende Aardse 9,81 m/s2. Kun je overal opzoeken.
Helder, maar waar staat de boogschutter dan op mars? Op een vd polen of op de evenaar, ben al druk aan het rekenen maar deze info is wel cruciaal.
Dus graag correcte positie info zodat ik de juiste waarde van g kan berekenen.

Jünther
12 januari 2012, 18:17
Vertaal in het Roemeens:

"Moest ik je hebben bezwangerd, zou ik jouw vader om jouw hand gaan vragen, met een geladen pistool in de binnenzak van mijn colbert."

Jünther
12 januari 2012, 18:18
De Boogshutter staat op de evenaar.

Bosco
12 januari 2012, 18:21
Vertaal in het Roemeens:

"Moest ik je hebben bezwangerd, zou ik jouw vader om jouw hand gaan vragen, met een geladen pistool in de binnenzak van mijn colbert."

Aţi avut Laden mine, tatăl tău pentru a cere mana, cu un pistol încărcat în buzunarul de la geaca mea."

Big30
12 januari 2012, 18:28
Waar is de chat eigenlijk gebleven? Kan het knopje niet meer vinden.

Jünther
12 januari 2012, 18:29
The chat has become obsolete.

Jan_Wandelaar
12 januari 2012, 19:21
Vertaal in het Roemeens:

"Moest ik je hebben bezwangerd, zou ik jouw vader om jouw hand gaan vragen, met een geladen pistool in de binnenzak van mijn colbert."

PANG.....

MichelJ
12 januari 2012, 19:43
Wat is de beste club?

Big30
12 januari 2012, 19:44
Wat is de beste club?
PSV

Bosco
12 januari 2012, 19:45
Wat is de beste club?

Iron 6

Big30
12 januari 2012, 19:46
The chat has become obsolete.
n.b. de nieuwe chat is getest en OK bevonden. Tiga is nog ff bezig wat fijn te tunen. Vandaag/Morgen komt ie on-line.

jacky pakutra
12 januari 2012, 19:49
W2 komt alleen Im Frage omdat ik hem bedank voor een Amnesia-VRIJKAART, die ik schenk aan de eerste inzender die meer dan 11 van 16 punten scoort.
Het aanbod staat tot en met 19 januarie 2012.

Het ging erom dat je de valversnelling van Mars zou nemen, ipv de bekende Aardse 9,81 m/s2. Kun je overal opzoeken.

Ingewikkelde vragen formuleren, en interessant doen met valversnellingen, en dan zo januari spellen? :smile2:
en nu niet met het standaardexcuus aankomen (copyright P1) dat je bent gehackt door Jansen :smile2:

MichelJ
12 januari 2012, 19:55
Beatrix en Maxima geven het goede voorbeeld en passen zich aan aan de normen en waarden van een islamitisch land. Ik hoop dat de allochtonen in NL gezien hebben dat aanpassen geen 25 generaties hoeft te duren.

Jan_Wandelaar
12 januari 2012, 20:52
Bereken de hoek die de pijl met het horizontale vlak zou maken bij het raken van de schietschijf als er geen weerstand zou zijn.

Als er geen weerstand/wrijving zou zijn, dan kan die boogschutter de pijl überhaupt niet vastpakken. Laat staan dat hij hem onder wat voor hoek dan ook in de schietschijf kan krijgen.

Alabama
12 januari 2012, 22:04
Wat een gezever zeg

Badslippers
13 januari 2012, 00:59
Wat een gezever zeg

Ik dacht dat jij zever en gekwijl wel lekker vond.

ijsbeer2121
13 januari 2012, 06:12
Ok, ik hap :biggrin:


horizontale snelheid van 30m/s, horizontaal weggeschoten, afstand tussen pijlpunt en schietschijf 120 meter

De pijl bereikt zodoende binnen 120m / 30m/s = 4s de schietschijf.

Zwaartekrachtversnelling op mars: g = 3,74m/s2

De snelheidsvector van de pijl heeft op t=0 een verticale component van v0 = 0m/s. Op t=4s heeft de snelheidsvector een verticale component van v = v0 + g*t = 14,96m/s


De pijl blijft tijdens het doorlopen van zijn baan steeds in de richting van de snelheidsvector wijzen

Op t=4s heeft de snelheidsvector van de pijl een horizontale component van 30m/s en een verticale component van 14,96m/s.


Bereken de hoek die de pijl met het horizontale vlak

tan(alpha) = 14,96/30
alpha = invtan (14,96/30) = 26,5 graden.


Wat is de gemiddelde hoek die de pijl maakt met het horizontale vlak, tijdens zijn baan?

De pijl blijft tijdens het doorlopen van zijn baan steeds in de richting van de snelheidsvector blijft wijzen.

De gemiddelde hoek volgt hierdoor uit de gemiddelde snelheidsvector. Diens horizontale component zal gemiddeld (en constant) 30m/s zijn wegens het gebrek aan weerstand. De verticale component is gemiddeld 14,96m/s / 2 = 7,48 m/s als gevolg van de lineare versnelling (waardoor de gemiddelde verticale snelheid halverwege het traject, dus op t=2s, wordt bereikt).

tan(alpha) = 7,48/30
alpha = invtan (7,48/30) = 14,0 graden.

:hammer:

Jünther
13 januari 2012, 17:44
Antwoorden goed, berekeningen en toelichting ook = 16/16 punten (!!)

Bij 2.) had ook gekund mbv afgelegde afstanden:

De gemiddelde hoek kan worden afgeleid uit de horizontale en verticale verplaatsing (dus niet de snelheidsvector).
De horzizontale verplaatsing is gegeven: x = 120m
De verticale verplaatsing bij moment van impact (t=4 sec): y = v0t + 0,5at2 = 0*4 + 0,5*3,74*(4)2 = 29,92 (m)

gemiddelde hoek = invtan(29,92/120) = 14 graden

De vrijkaart heeft een nieuwe eigenaar. Gefeliciteerd Ijsbeer2121.

sofaking
13 januari 2012, 20:22
De pijl blijft tijdens het doorlopen van zijn baan steeds in de richting van de snelheidsvector blijft wijzen.

De gemiddelde hoek volgt hierdoor uit de gemiddelde snelheidsvector. Diens horizontale component zal gemiddeld (en constant) 30m/s zijn wegens het gebrek aan weerstand. De verticale component is gemiddeld 14,96m/s / 2 = 7,48 m/s als gevolg van de lineare versnelling (waardoor de gemiddelde verticale snelheid halverwege het traject, dus op t=2s, wordt bereikt).

tan(alpha) = 7,48/30
alpha = invtan (7,48/30) = 14,0 graden.

:hammer:

Ik betwijfel of dit juist is. Je stelt dat de boogtangens van de gemiddelde waarde van de tangens de gemiddelde waarde van de hoek levert.
Laten we nu even een cirkel nemen, en we lopen van 0 tot 89 graden. (Er is een goeie reden waarom ik niet tot 90 graden ga) De gemiddelde hoek is dan 44,5 graden.
De tangens van 0 graden = 0 en de tangens van 89 graden = 57,28. De gemiddelde tangenswaarde, naar analogie van bovenstaande oplossing, zou dan 28,64 zijn.
De boogtangens van 28,64 is echter 88 graden. Ver verwijderd van 44,5.
Het verschil in het vraagstuk zal natuurlijk veel kleiner zijn. De tangens gaat asymptotisch naar oneindig bij 90 graden, daarom dat ik er net voor gestopt ben.
Volgens mij moet je dus de boogtangens van de helling van de paraboolcurve (snelheidsvector) integreren over de baan en dat delen door de lengte van de baan. Dat is geen huis-tuin-en-keuken integratie.
De ultieme hoek is rond 26 graden, pi/8 ongeveer en de tangens curve lijkt nog redelijk lineair tot daar, dus de approximatie zal wel redelijk zijn, maar toch merkbaar verschillend van de exacte waarde.
In elk geval, gefeliciteerd met je vrijkaart, want durven antwoorden op die vraag op dit forum lijkt me lovenswaardig.

2183

Big30
14 januari 2012, 01:27
Ok, ik hap :biggrin:

De pijl blijft tijdens het doorlopen van zijn baan steeds in de richting van de snelheidsvector blijft wijzen.

De gemiddelde hoek volgt hierdoor uit de gemiddelde snelheidsvector. Diens horizontale component zal gemiddeld (en constant) 30m/s zijn wegens het gebrek aan weerstand. De verticale component is gemiddeld 14,96m/s / 2 = 7,48 m/s als gevolg van de lineare versnelling (waardoor de gemiddelde verticale snelheid halverwege het traject, dus op t=2s, wordt bereikt).

Het siert je dat je hapt en in dit geval heb je ook nog eens zeer goed gehapt! Horizontaal blijft onder genoemde voorwaarden de pijl inderdaad met een constante snelheid voortbewegen en verticaal vindt er een verplaatsing plaats, bepaald door de gravitatie constante (g) op mars en de tijd dat deze verticale verplaatsing heeft plaats gevonden.


Antwoorden goed, berekeningen en toelichting ook = 16/16 punten (!!)

Bij 2.) had ook gekund mbv afgelegde afstanden:

De vrijkaart heeft een nieuwe eigenaar. Gefeliciteerd Ijsbeer2121.
Yep zo had het ook gekund! Y= - 1/2*g*t2


Ik betwijfel of dit juist is.
Het is juist! Dat de tangens voor 90 graden een divergentie heeft staat daar los van.


http://www.youtube.com/watch?v=4yVlsvPmQdo&feature=related

sofaking
14 januari 2012, 12:52
Het is juist! Dat de tangens voor 90 graden een divergentie heeft staat daar los van.


Hmm dat vind ik nogal short als uitleg. Beweer je nu dat voor om het even welke functie F :
- als je het gemiddelde van een aantal functiewaarden neemt : bijv. g = (F(x) + F(y) + F(z) )/3
- en je berekent de inverse functie F-1(g)
-> dat dat dan gelijk is aan het gemiddelde van de waarden x, y en z ?

en dat los van het verloop van functie F ?


Ik heb nochtans hierboven al met een voorbeeld getoond dat dat voor de tangens/boogtangens niet juist is. Kun je me even uitleggen wat ik daar mis gedaan heb , of waarom dat niet van toepassing zou zijn op het oorspronkelijk vraagstuk ?

ijsbeer2121
14 januari 2012, 14:46
Hmm dat vind ik nogal short als uitleg. Beweer je nu dat voor om het even welke functie F :
- als je het gemiddelde van een aantal functiewaarden neemt : bijv. g = (F(x) + F(y) + F(z) )/3
- en je berekent de inverse functie F-1(g)
-> dat dat dan gelijk is aan het gemiddelde van de waarden x, y en z ?

en dat los van het verloop van functie F ?


Ik heb nochtans hierboven al met een voorbeeld getoond dat dat voor de tangens/boogtangens niet juist is. Kun je me even uitleggen wat ik daar mis gedaan heb , of waarom dat niet van toepassing zou zijn op het oorspronkelijk vraagstuk ?

Vlak na het posten vrijdag had ik inderdaad het idee dat mijn antwoord onder b) niet goed was - ik denk dus dat sofaking gelijk heeft :hammer:

Volgens mij moet de gemiddelde hoek worden berekend als de integraal over tijd van de hoek (dus een integraal van de inverse-tanges-functie)? Dus iets van:

alpha = integraal[t=0s,4s](invtan(3,74*t/30)) / 4 :gruebel:

Efin, het is toch goed voor ons ijsberen om dit soort kinematica enigszins onder de knie te hebben. Stel immers dat je tegen het einde van een kamerbezoek een roemeentje op haar knïeen voor je vindt, welke je met zaadvragende ogen en een guitig mondje om een FT smeekt. Eerder heb je, in een verveelde bui, vastgesteld dat je al staande je zaad 2m60 ver weet te ejaculeren :rubbel:. Nu blijkt je penis, vanaf de grond gezien, 15cm boven haar mondje uit te komen. Hoe ver/dichtbij moet je dus gaan staan om haar te kunnen laten genieten van een warme proteïne shake? ;)

Voor de volledigheid, je staat in een saunaclub op aarde, dus g = 9,81m/s2 :biggrin:

In pornofilms gaat dat een dergelijke moneyshot veelvuldig mis, en gaat het zaakje ernaast, erboven, in de haren of zelfs in de ogen :eek:. Terwijl dat met een beetje back-of-the-envelope berekening van te voren dus prima te voorkomen is :)

sofaking
14 januari 2012, 14:58
Helaas, Ik kon het toch niet laten... volgens mij is de oplossing van het 2de deel als volgt.

De paraboolbaan van de pijl wordt gegeven door y = (-gx2/2vx2)
De hoek op elk punt is dus eenvoudigweg de atan( -gx/vx )
Dit moet geïntegreerd worden tussen x=0 en x=120. De integraal van atan(x) = x.atan(x) -1/2.ln(x2 + 1) Dat geeft volgens mij : 28,78.

Voor het gemiddelde zijn er verschillende mogelijkheden. Volgens mijn interpratie van de vraag moeten we het bovenstaande delen door de lengte van het pad van de pijl, niet de horizontale afstand. De lengte van een paraboolsegment ga ik zelfs niet proberen om hier te noteren, zie http://planetmath.org/encyclopedia/ArcLengthOfParabola.html

Dat geeft mij 129,86 meter. Lijkt mij redelijk tov de 120 meter afstand.
de gemiddelde hoek is dan 0,22 radialen ofte 12,6 graden. Iets minder dan 2 graden verschil met de lineaire approximatie van ijsbeer2121, dus het was de moeite van al die berekeningen niet waard, tenzij voor maffe nerds die altijd gelijk willen hebben. :smile2:

Mijn idee dat men Mars koos was omdat op aarde een val van 4 seconden al heel diep gaat, maar ook deze boogschutter moet zo'n 29 meter groot zijn om te voorkomen dat zijn pijl op de grond valt voor het doel.
Een pijl blijkt dan ook over het algemeen met een snelheid van meer dan 100m/s afgeschoten te worden.

sofaking
14 januari 2012, 15:29
In pornofilms gaat dat een dergelijke moneyshot veelvuldig mis, en gaat het zaakje ernaast, erboven, in de haren of zelfs in de ogen :eek:. Terwijl dat met een beetje back-of-the-envelope berekening van te voren dus prima te voorkomen is :)
Ja als je het kapsel van een DVP in de war brengt kom je met grote waarschijnlijkheid niet levend de kamer uit. Een rekenmachientje kan dus een life-saver zijn.

Jünther
14 januari 2012, 15:47
Jongens, ik haak af bij het integreren van Tangens-functies.

Daar het vraagstuk een afgeleide was van een vraagstuk van een Nederlands Eindexamen VWO, lijkt mij de integratievariant niet nodig.
Dat wordt niet van eindexamenkandidaten verwacht die 18 jaar zijn.

De verticale snelheidsvector: Vy(t)=V0+at
is een evenredige functie. De gemiddelde snelheid veticaal wordt dus na 2 sec bereikt.
Dan hoek bepalen met Vx en Vy lijkt mij goed (het voelt ook goed).

sofaking
14 januari 2012, 16:36
Jongens, ik haak af bij het integreren van Tangens-functies.

Daar het vraagstuk een afgeleide was van een vraagstuk van een Nederlands Eindexamen VWO, lijkt mij de integratievariant niet nodig.
Dat wordt niet van eindexamenkandidaten verwacht die 18 jaar zijn.

De verticale snelheidsvector: Vy(t)=V0+at
is een evenredige functie. De gemiddelde snelheid veticaal wordt dus na 2 sec bereikt.
Dan hoek bepalen met Vx en Vy lijkt mij goed (het voelt ook goed).

Omdat het goed voelt is het natuurlijk niet juist.
Er is niets mis met vereenvoudigingen en benaderingen, zolang men bewust is van het feit dat men benadert. Bij veelgebruikte functies als percentages of gemiddelden lijken er toch veel mensen te zijn die niet weten hoe ermee om te gaan, die dus denken dat men die zomaar gewoon kan optellen of aftrekken enz....
Bijv. ik rij van A naar B in het spitsuur tegen een gemiddelde snelheid van 50 km/u en kom 's nachts terug met een gemiddelde snelheid van 100 km/u. Wat is de totale gemiddelde snelheid ?
Hoeveel mensen zullen hier 75 km/u op antwoorden denk je ?
Je hoeft niet te kunnen integreren, maar ik vind het wel cruciaal om te beseffen dat het gemiddelde van een functie niet zomaar de gemiddelde waarde van de functieparameters geeft. Dus, indien in het antwoord expliciet gesteld wordt dat we, om de oplossing te vereenvoudigen, een lineaire benadering maken, dan is het voor mij ook juist, maar die benadering maken zonder te beseffen dat men het doet zou in de praktijk vervelende gevolgen kunnen hebben.

Badslippers
15 januari 2012, 19:09
Ik nomineer deze recensies mee want niet alleen is het nominatiegebied momenteel nog niet uitgebreid maar haal jij Ace zijn nominatiegemiddelde ook nog eens naar beneden :smile2:

Hang dat nou niet aan de grote klok! Trouwens, als jij hem nog een keer gaat nomineren, zit je ook te zagen aan de poten van de uniciteit. Oftewel:

Unieke ijsberen * (Nominaties/recensies) + (Thanked/recensies)

Picasso 1
15 januari 2012, 19:16
Hang dat nou niet aan de grote klok! Trouwens, als jij hem nog een keer gaat nomineren, zit je ook te zagen aan de poten van de uniciteit. Oftewel:

Unieke ijsberen * (Nominaties/recensies) + (Thanked/recensies)

Ik ben hem niet aan het nomineren, ik ben hem aan het meenomineren en uniek wordt niet plotseling minder uniek :tongue:

Overigens hebben we geen ene fuck aan een formule die jaarlijks aan veranderingen onderhevig is, maar dat terzijde :smile2:.

NikXXX
19 januari 2012, 22:42
Vroeger was alles beter. Wat een gejank.

Big30
19 januari 2012, 22:55
Vroeger was alles beter. Wat een gejank.
ja maar het is wel waar. onderstaande afbeelding maakt dat nog eens over duidelijk lijkt me. zoals elke willekeurige andere afbeelding dat trouwens ook zou hebben gedaan :tongue:.


2202

Badslippers
19 januari 2012, 23:51
Vroeger was alles beter. Wat een gejank.

Natuurlijk was vroeger alles beter. Toen werd er nog geneukt op de gehaakte beddesprei in plaats van zo'n wit steriel laken. Op een kut zat een bos haar en je zak hoefde je niet eens te scheren. Een vibrator maakte zo veel geluid dat de buren dachten dat je een wandrek aan het monteren was en de melkboer of de postbode kwamen gewoon langs. Zweet- en kutlucht stonken nog, flikkers waren gewoon kontneukers, hoeren heilig, sex was spannend en vies en de lucht schoon. Waar is het mis gegaan?

Big30
20 januari 2012, 00:34
Waar is het mis gegaan?
Op de vraag waar het mis ging luidt het antwoord, zeer eenduidig en helder: het ging allemaal mis in Amsterdam!

Daar begon alle ellende in Nederland, het langharig tuig wat in opstand kwam, de damslapers, het drugsgebruik in Nederland, het verval der zeden, de oprichting van het COC, de Wallen, de oorsprong van prostitutie in NL, de koffieshops, de Zeedijk, de Bijlmer, de Maagdenhuisbezetting, de Nieuwmarktrellen, de Krakers opstand, de Vondelstraat, de bijna revolutie toen onze Vorstin Beatrix werd ingehuldigd, het staaf incident, Andre Hazes, het Jordaan oproer, de vredesdemonstraties, de dance festivals, de It's, the gay parade, de oesterbar, cor coster, de PC, Harry Mulisch, Ajax, de Cock, Joop den Uyl, het Lieverdje, het huwelijk van Beatrix en Claus, de Stopera, de stadsdelen, de Amsterdamse school, Propia Cures, etc. etc.

Dus daar begon het allemaal en als een olievlek breidde zich dit allemaal uit over ons land om zich ten slotte in (of all places) Venlo te concentreren, ja over dat Dorpje kan ik ook nog veel over zeggen, maar dat doe ik maar liever niet :biggrin: (leuke stad hoor!)

Oftewel alle rampspoed begon in Amsterdam, kreeg een bruggenhoofd in Venlo en ja wat Toen???

Toen begon dus alle ellende pas goed, toen vanuit dat bruggenhoofd Venlo dus alle ons momenteel bekende clubs daar net achter Venlo werden opgericht, we moeten hier helaas vermelden: PHG, GT, LR, VV, H7, GD (leg ik nog wel een uit!), XYZ, PQRS, etc. etc.

Eerst had je de clubs en toen kwam dus dit Forum en daarmee ging alle ellende maar voort, om niet te zeggen werd alles alleen nog maar erger.

Ik spreek gewoon de Waarheid hier (ja de Waarheid was vroeger dus zo'n links communistisch opruiers krantje vanuit weer Amsterdam!),

het begon allemaal in A'dam -> Venlo -> Saunaclubs net achter Venlo -> Oprichting IJBF -> Verval der zeden/moraal etc.