PDA

Volledige versie bekijken : De oude of de nieuwe chat?

MichelJ
12 januari 2012, 20:16
De vraag is gemakkelijk; willen jullie de oude, gesloten chat of de nieuwe, open chat?

Big30
12 januari 2012, 20:38
De vraag is volstrekt niet relevant :tongue:!

We hebben voor een nieuwe, open chat gekozen waar je niet apart voor hoeft in te loggen :wink: en die vind je boven aan het forum. Het lange wachten is beloond maar na veel en hard werken issie er dan eindelijk. De Nieuwe IJBF Chat!!!

Veel plezier ermee :freu::lostit::freu:!

MichelJ
12 januari 2012, 20:47
Ja ik ben ook blij met de nieuwe chat, bespaar 4-6 uur per dag die ik vanaf vandaag nuttig kan gaan besteden :freu:. Kortom; ik vind het totaal niks! :smoke:

Alabama
12 januari 2012, 20:52
Ik vind het tien keer niks die nieuwe chatbox.

Bosco
12 januari 2012, 21:08
Wat een ongelooflijke KUTSJET......welke DROPMOD heeft dat bedacht? :angryfire:

Pistol Pete
12 januari 2012, 21:21
Kan een van de heren mods mss uitleggen waarom er een nieuwe chat is gekomen?

Alvast bedankt.

jacky pakutra
12 januari 2012, 21:24
wat is de reden om naar een chat met opties anno 1995 terug te gaan?

geen prive (fluisteren) meer mogelijk

chatten doe je met anderen die ingelogd zijn op de chat, met een beperkte groep gebruikers waarvan je dus weet dat ze er ook zijn.

reden is me onduidelijk, enige wat ik kan bedenken is dat er op de chat ook teveel gezeurd werd zodat deze ook maar aan banden is gelegd (zoals er ook draadjes worden gesloten waar opbouwende kritiek wordt geuit)...

MichelJ
12 januari 2012, 21:31
Lijkt erop dat de veel-chatters niet zo happy zijn met de nieuwe sjet :bibber_2:

Badslippers
13 januari 2012, 00:58
Lijkt erop dat de veel-chatters niet zo happy zijn met de nieuwe sjet :bibber_2:

Ik tel er 6!!! in dit draadje. Op 20000 + leden. Ga lekker "What's App-en (http://www.whatsapp.com/)" met zijn 6-sen en val ons niet lastig met dit soort "Non issues". Wij willen hoeren recensies lezen.

MichelJ
13 januari 2012, 06:21
Ik tel er 6!!! in dit draadje. Op 20000 + leden. Ga lekker "What's App-en (http://www.whatsapp.com/)" met zijn 6-sen en val ons niet lastig met dit soort "Non issues". Wij willen hoeren recensies lezen.

Wel goed lezen "ouwe klootzak"!!! Ik zeg niet veel chatters, maar veel-chatters, oftewel die paar gasten die niks beters te doen hebben ;).

Tiga
13 januari 2012, 06:26

De resultaten van je enquête zeggen iets anders...

wat is de reden om naar een chat met opties anno 1995 terug te gaan?

geen prive (fluisteren) meer mogelijk

chatten doe je met anderen die ingelogd zijn op de chat, met een beperkte groep gebruikers waarvan je dus weet dat ze er ook zijn.

reden is me onduidelijk, enige wat ik kan bedenken is dat er op de chat ook teveel gezeurd werd zodat deze ook maar aan banden is gelegd (zoals er ook draadjes worden gesloten waar opbouwende kritiek wordt geuit)...

Je leest het copyright niet goed.
Fluisteren komt nog.
Wij vinden dat chatten toegankelijk moet zijn voor iedereen (excl newbies) op elk moment met een zo laag mogelijk drempel.
Is dat echt het enige wat je kunt bedenken?

Kan een van de heren mods mss uitleggen waarom er een nieuwe chat is gekomen?

Alvast bedankt.

Wij vinden dat chatten toegankelijk moet zijn voor iedereen (excl. newbies i.v.m. antispam maatregelen) op elk moment met een zo laag mogelijke drempel en dat is bij deze chat meer het geval dan bij de oude die naar onze mening enigszins verstopt was, te weinig en slechts door een select gezelschap gebruikt werd. Door deze verhoogde toegankelijkheid hopen we dat er meer gechat wordt door meer ijsberen. Disclaimer: IJsberenforum verschaft de inhoud van de webpagina in de staat waarin deze zich feitelijk bevindt, zonder garantie of waarborg ten aanzien van de deugdelijkheid, geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins. ;)

MichelJ
13 januari 2012, 06:30

Die zeggen niets over de chatverslaafden, bovenstaande reacties zeggen des te meer... Maar goed, de nieuwe chat is een keuze geweest van IJBF. Het is aan de leden om hier gebruik van te maken of elders het gaan chatten.

Bosco
13 januari 2012, 06:35
Wel goed lezen "ouwe klootzak"!!! Ik zeg niet veel chatters, maar veel-chatters, oftewel die paar gasten die niks beters te doen hebben ;).

Jaaaaa "ouwe klootzak" wel beter lezen!! :biggrin:
En ik heb wel wat beters te doen! Tot 12 uur de "tiran"uithanguh voor een paar "mongoluh" en dan naar happy om mij de "typhus"te laten slaan door een Roemeense.

Boy69
13 januari 2012, 07:14
Wat een klote-chat !!!
Ik zit neit vaak op de chat, maar stelde het wel op prijs dat je ziet wie er "meeleest"
Dat is nu niet meer het geval, en dus zal ik de chat links laten liggen

Minpunten voor de mods !!!!

ilovethaigirls
13 januari 2012, 08:01
Ik vind deze veel beter. Vroeger chatte ik ook vaak mee, tot het een gesloten chat werd waar nog nauwelijks volk kwam.

MichelJ
13 januari 2012, 12:14
Helaas is de oude chat er nu uit gesloopt :angryfire:

Heel erg jammer!

Waar blijft Dolfie met de REVOLUTIE! :biggrin:

RAUL7
13 januari 2012, 17:40

Dat zijn gewoon de mensen die mee willen gluren, maar niet chatten. Als er niemand meer chat valt er niks te gluren!

Big30
14 januari 2012, 00:25
Ik vind deze veel beter. Vroeger chatte ik ook vaak mee, tot het een gesloten chat werd waar nog nauwelijks volk kwam.
Dat was inderdaad een belangrijke reden wat aan de chat te veranderen.
n.b. Tiga heeft inmiddels al een paar zaken aangepast om de chat nog beter en leesbaarder te maken. Het is inderdaad een open en geen gesloten chat meer, dat is een bewuste keuze geweest!

Tiga zal morgen nog wat meer text en uitleg geven over wat allemaal kan en mogelijk is met de nieuwe chat.

m.vr.gr.,
Big30

MichelJ
14 januari 2012, 01:22
Belangrijker is wanneer bekend gemaakt wordt dat de oude chat terugkomt! :angryfire: :cool:

m.vr.gr.
EmJot

Picasso 1
14 januari 2012, 01:51
Vandaag net op de chat geweest. En raad eens met wie ik gechat heb......met MichelJ en jacky pakutra :smile2:

Big30
14 januari 2012, 02:02
Vandaag net op de chat geweest. En raad eens met wie ik gechat heb......met MichelJ en jacky pakutra :smile2:
Ze spreken nog wel met jou :smile2::smoke:.

Alabama
14 januari 2012, 09:24
De oude chat eruit gesloopt... dat was te verwachten... :huch:

MichelJ
14 januari 2012, 10:23

Vannacht inderdaad 5 minuten op de shoutbox geweest. Soms moet je gewoon dingen proberen, waarvan je van te voren eigenlijk al weet dat het kut is. Zo ook met Jolanda in PHG gisteren :frown:

jacky pakutra
14 januari 2012, 11:13
Ze spreken nog wel met jou :smile2::smoke:.

ik praat en chat nog met iedereen, maar met jou is het lastig want als je geen zin hebt om te antwoorden doe je het draadje op slot:smile2:

Carlitos
14 januari 2012, 14:04
Vannacht inderdaad 5 minuten op de shoutbox geweest. Soms moet je gewoon dingen proberen, waarvan je van te voren eigenlijk al weet dat het kut is. Zo ook met Jolanda in PHG gisteren :frown:

Die Jolanda is inderdaad gewoon slecht, sorry dat ik er geen draadje van had gemaakt.... Wilde het eigenlijk zo snel mogelijk vergeten.

Net als de nieuwe chat, niet zo mijn ding. Nou moet ik me iedere keer inhouden, omdat iedereen kan meelezen. "Vroeger" wist ik wie kon meelezen en wist je wanneer je sommige dingen kon bespreken of weer niet.

Tiga
14 januari 2012, 14:12
ik praat en chat nog met iedereen, maar met jou is het lastig want als je geen zin hebt om te antwoorden doe je het draadje op slot:smile2:

Ja daar is Big op geselecteerd, zo min mogelijk zin hebben, een bezem in de hand gegeven en de cijfercombinatie van het hangslot. Meer verantwoordelijkheid heeft ie niet gekregen.

phoenix
14 januari 2012, 14:14
als phea en dob zijn wij zeer verdrietig over de daling van onze kwekkeboomverkoop, ehm kunnende heren moderators het scherm dubbel zo groot maken, want zo kan je dus echt nie chatten, dan is de chat gewoon weg en ze kunnen niet mer van mijn kwekkebomkroketten genieten, voor mij geen oude chat, maar gewoon een dubbel zo groot venster!

Tiga
14 januari 2012, 14:21
Klik op 2187 voor full page mode, dan zie je voldoende lijkt me...

Costana
14 januari 2012, 23:13
Wel een beetje strange om je woorden te richten aan personen waarvan je niet eens weet of ze online zijn... ? Of mis ik ergens een functie om te zien wie actief bezig is met chat ?

Hoe kan ik nu chatten en tegelijkertijd het forum lezen ?

Bosco
15 januari 2012, 10:12
Iedere keer als ik de forumpagina opent, word er een "fout op pagina" aangegeven.
Raad eens wat die grove fout is.

Tiga
15 januari 2012, 10:14
Iedere keer als ik de forumpagina opent, word er een "fout op pagina" aangegeven.

Euh...jij?

Mag ik door voor de staafmixer?

Bosco
15 januari 2012, 10:20
Euh...jij?

Mag ik door voor de staafmixer?

Hint!....Het begon tegerlijkertijd toen je met die nieuwe KUTSJET van jou begon.

phoenix
15 januari 2012, 10:47
TIGA ALS IK JOUW INSTRUCTIE VOLG IS HET BEELDSCHERM NOG STEEDS EVENGROOT....., BOVENDIEN IS MIJN GELEIFDE MASCOTTE AAP:ranting2:VERDWENEN, DUS ER MAG WAT MIJ BETREFT BEST EEN ANDERE CHAT ZZIJN, AMAR MAAK HEM DAN ZO DAT HET NET ZO GROOT IS ALS HET VORIGE BEELDSCHERM, DAAR KON IEDEREEN RUSTIG KIJKEN WAT ER GESCHREVEN WERD,

MichelJ
15 januari 2012, 10:49

Dat de nieuwe shoutbox een grove fout is zal nu toch langzaamaan ook bij de heren mods moeten doordringen.

Bosco
15 januari 2012, 10:53
Dat de nieuwe shoutbox een grove fout is zal nu toch langzaamaan ook bij de heren mods moeten doordringen.

Ik betwijfel het.

phoenix
15 januari 2012, 10:54
IK HEB NU OOK DEFINITIEF TEGENGESTEMD!

Tiga
15 januari 2012, 10:54
TIGA ALS IK JOUW INSTRUCTIE VOLG IS HET BEELDSCHERM NOG STEEDS EVENGROOT....., BOVENDIEN IS MIJN GELEIFDE MASCOTTE AAP:ranting2:VERDWENEN, DUS ER MAG WAT MIJ BETREFT BEST EEN ANDERE CHAT ZZIJN, AMAR MAAK HEM DAN ZO DAT HET NET ZO GROOT IS ALS HET VORIGE BEELDSCHERM, DAAR KON IEDEREEN RUSTIG KIJKEN WAT ER GESCHREVEN WERD,

De hoogte van de chatbox in het forum is 160 pixels, de hoogte in full page mode is 450 pixels met maximaal 50 berichten zichtbaar. Stuur anders een screenshot van je scherm naar info@ijsberenforum.com.

phoenix
15 januari 2012, 10:56
IK ben a-computertechbnisch dus ik weet echt niet hoe ik een screenshot kan sturen....., maak dat ding nou net zo groot als de vorige, sorry ik boycot de chat nu , geen zin meer

MichelJ
15 januari 2012, 13:46
BREAKING NEWS!!!

https://www.ijsberenforum.com/forum/chat/ (https://www.ijsberenforum.com/forum/chat/)
(https://www.ijsberenforum.com/forum/chat/)

Tiga
15 januari 2012, 13:47
Oke de oude chat is terug, Foutje :redface:....

Costana
15 januari 2012, 15:30

Het siert de leiding van het forum dat zij foute beslissingen toegeven :D

Badslippers
15 januari 2012, 16:17

Dat zouden meer mensen eens moeten doen. Foute beslissingen toegeven vooral koppige ijsberen. Ze kunnen nog wat leren van de forumleiding.

Uit dit draadje blijkt wel weer hoe allergisch ijsberen voor veranderingen zijn. Altijd maar met hetzelfde vrouwtje onder de lakens duiken, alleen geilen op Roemeense wijven of op mokkels met dikke tieten. En dan altijd maar weer die ijsberen die alleen maar een reet willen likken! Sommige ijsberen willen alleen maar terzake doende recensies lezen en al het andere moet geveegd worden. Terug naar oude tijden. Zelfs als ze een ander lockernummer krijgen zijn ze al van slag. Zo ook met de nieuwe "chat". Forumleiding dient veranderingen niet te schuwen en af en toe te experimenteren. Vaak is het dan een kwestie van gewenning waarmee ik niet wil zeggen dat als we aan een verslechtering gewend zijn het dan moeten accepteren. Dit gezegd hebbende sluit ik me aan bij de ijsberen die chronisch gebruik maken van de chat. Hun oordeel dient het zwaarst te wegen zij gebruiken die chatfunctie immers. En uit hun oordeel begrijp ik dat ze blij zijn dat de oude chat terug is.

Picasso 1
15 januari 2012, 16:20
Als je geen duidelijk standpunt inneemt dan ga ik je ook niet thanken, Badslippers :tricked[1]:.

Badslippers
15 januari 2012, 19:18
Als je geen duidelijk standpunt inneemt dan ga ik je ook niet thanken, Badslippers :tricked[1]:.

Ik zou een goed politicus zijn.

Picasso 1
15 januari 2012, 19:46
Ik zou een goed politicus zijn.
Ik denk eerder een slechte, want jou begrijp ik nog.

jacky pakutra
15 januari 2012, 22:21
Dit gezegd hebbende sluit ik me aan bij de ijsberen die chronisch gebruik maken van de chat. Hun oordeel dient het zwaarst te wegen zij gebruiken die chatfunctie immers. En uit hun oordeel begrijp ik dat ze blij zijn dat de oude chat terug is.

een paar dagen geleden vond je het nog onzin wat die 5-10 beren vonden en was het allemaal gezeik want wat voor waarde had hun mening nou , op een forum met 20.000+ leden...:smile2:

BS= badslippers of Buik Spreekpop van de mods :smile2:
haha je zou vast een goed politicus zijn en je zou krom lopen van de steekpenningen in je zakken:roll3:

Alabama
15 januari 2012, 22:34
Ik zie die nieuwe chat (kutchat overigens) niet meer. Een storing of ben ik er al vanaf gegooid?

jacky pakutra
15 januari 2012, 22:36
Ik zie die nieuwe chat (kutchat overigens) niet meer. Een storing of ben ik er al vanaf gegooid?

jij staat even vast wegens werkzaamheden op de A2

Picasso 1
15 januari 2012, 22:37
Ik zou maar snel gaan chatten want als binnen 24 uur nog niemand op de oude chat is geweest dan gaat de nieuwe definitief door.

Alabama
15 januari 2012, 22:39
jij staat even vast wegens werkzaamheden op de A2

Soms is het niet vervelend om vast te staan. :biggrin:

Btw: A2 rijdt lekker volgens veel mensen.

Alabama
15 januari 2012, 22:39
Ik zou maar snel gaan chatten want als binnen 24 uur nog niemand op de oude chat is geweest dan gaat de nieuwe definitief door.

De oude chat (de goede chat) is er toch uitgesloopt door Big en kornuiten?

Picasso 1
15 januari 2012, 22:42
Er wordt hier niks gesloopt of geveegd, er wordt alleen maar verplaatst.

Alabama
15 januari 2012, 22:42
Er wordt hier niks gesloopt of geveegd, er wordt alleen maar verplaatst.

De link maar eens proberen dan.

Alabama
15 januari 2012, 22:44
En die kan ik zo gauw niet vinden...

Big30
15 januari 2012, 22:45
Klopt, hier de link naar de nieuwe chat:
https://www.ijsberenforum.com/forum/chat/

Van de oude chat is niets meer over, wat rokende puinhopen dat is alles. Gewogen en te licht bevonden en ja dan komen die kornuiten langs met de sloophamer en dan is het snel gebeurd. Aldus geschiedde.

Alabama
15 januari 2012, 22:49
Klopt, hier de link naar de nieuwe chat:
https://www.ijsberenforum.com/forum/chat/

Meteen maar even bij mijn favorieten zetten. :freu:

Picasso 1
15 januari 2012, 22:50

Dit gezegd hebbende sluit ik me aan bij de ijsberen die chronisch gebruik maken van de chat. Hun oordeel dient het zwaarst te wegen zij gebruiken die chatfunctie immers. En uit hun oordeel begrijp ik dat ze blij zijn dat de oude chat terug is.

Heeft Tiga soms een uitleg gegeven waarom?
Het forum is momenteel veel sneller dan de afgelopen dagen. De vertraging bij elke klik deed me denken aan de tijd dat we ook al een open chat hadden enkele jaren terug. Ik vermoed dat Tiga inzag dat dit een technisch lastige weg zou worden en heeft 'na overleg' de beslissing terug gedraaid.
En iedereen maar denken dat Tiga gebogen is onder de druk van de fans van de oude chat en ze maar tegemoet kwam omdat hij ze zo lief vindt :smile2:

Tiga is dus de echte politicus en niet Badslippers en ik heb weer de poppen aan het dansen gebracht :biggrin:

Big30
15 januari 2012, 22:57
Oftewel "eind goed, al goed!"

Iedereen tevreden, alleen maar blijde gezichten, een mooi en snel forum + een super-chat.

Tiga zou net als BS een zeer bekwaam politicus kunnen zijn, maar beiden hebben geen politieke aspiraties en blijven behouden voor het forum, nog een extra reden voor gepaste vreugde en blijdschap :freu::lostit::freu:.

Picasso 1
15 januari 2012, 23:00
Oftewel "eind goed, al goed!"

Iedereen tevreden, alleen maar blijde gezichten, een mooi en snel forum + een super-chat.

Justem :tongue:

Badslippers
16 januari 2012, 00:45
een paar dagen geleden vond je het nog onzin wat die 5-10 beren vonden en was het allemaal gezeik want wat voor waarde had hun mening nou , op een forum met 20.000+ leden...:smile2:

BS= badslippers of Buik Spreekpop van de mods :smile2:
haha je zou vast een goed politicus zijn en je zou krom lopen van de steekpenningen in je zakken:roll3:

Noem me wat je wil. Je zou me ook nog als "stroman" kunnen aanmerken en daar ben ik dan volledig in geslaagd want ik heb dit keer toch maar mooi Big30 uit de wind gehouden. Trouwens, ik loop nu al scheef van de vrijkaarten en daar moet je er heel wat in je zak hebben wil je uit het lood gaan staan!

jacky pakutra
16 januari 2012, 00:59
Noem me wat je wil. Je zou me ook nog als "stroman" kunnen aanmerken en daar ben ik dan volledig in geslaagd want ik heb dit keer toch maar mooi Big30 uit de wind gehouden. Trouwens, ik loop nu al scheef van de vrijkaarten en daar moet je er heel wat in je zak hebben wil je uit het lood gaan staan!

Stroman zou je het kunnen noemen. J.W. noemt het weer kliekjesvorming en oude jongens krentenbroodgedrag.
Op Youppie zouden ze je een zakkenvuller noemen die met de mods meewaait en zijn eigen mening verkwanselt voor wat vrijkaarten, en dan zou je vervolgens ook in staking moeten gaan:smile2:

Big30
16 januari 2012, 01:04
Op Youppie zouden ze je een zakkenvuller noemen die met de mods meewaait en zijn eigen mening verkwanselt voor wat vrijkaarten, en dan zou je vervolgens ook in staking moeten gaan:smile2:
Ik weet niet of dit gemeend is of dat het ironisch bedoeld is. Ik ga maar van het laatste uit, mocht het wel gemeend zijn dan vind ik de opmerking ongepast.
Waarbij opgemerkt dat BS niet wakker ligt van welke kritiek dan ook en op zijn hoogst zal denken "het zal me aan mijn reet roesten" en daar heeft ie volkomen gelijk in :biggrin:.
Vrijdag jl. had ik weer een setje vrijkaarten voor hem bij me, maar mooi geen BS! Dat zal donderdag a.s. wel goed komen denk ik.
(Voor de duidelijkheid ook ik gebruik nu de stijlvorm dien men ironie noemt :tongue:, ik bedoel vrijkaartjes krijgt BS altijd per IM :biggrin:)

Big30

jacky pakutra
16 januari 2012, 01:11
goed je bericht aangepast :) haha

Uiteraard was het ironie, vind het wat vreemd dat jij zo reageert nu, aangezien Badslippers mij zelf de "voorzet" geeft dat hij "al scheef loopt van de vrijkaarten". hij maakt dus zelf al de grap/opmerking dus lijkt me logisch dat ik daar dan op een ludieke wijze op mag reageren...
denk dat BS dat wel snapt (hij is immers niet zo dom als een politicus).

no stress, we hebben het er op de nieuwe chat wel over,

grtz