PDA

Volledige versie bekijken : Is prostituee het oudste beroep ter wereld?



Badslippers
17 januari 2012, 17:33
Het beroep van HOER is wel het oudste beroep allertijden (lees de bijbel er maar eens op na). Jouw taalgebruik trekt hier volle zalen.

Heb ik gedaan. In een ver verleden weliswaar toen ik voor onderwijzer studeerde. De godsdienstlessen waren een waar feest en werden goed bezocht vooral vanwege allerlei trivia die werd behandeld. Exacte kennis heb ik niet meer maar wat diep verstopte basiskennis is toch nog wel latent aanwezig.

Zo was er een amusant verhaal over "De Hoer van Babylon ". De fatsoensrakkers "laafden zich aan de wijn van haar ontucht" of zoiets. Dat was een mooie frase. Judas was een sukkel die zich opknoopte terwijl hij zijn 30 zilverlingen beter had besteed in de plaatstelijke hoerenkeet. Al eerder vermeld. Maria Magdalena wordt in de bijbel nergens als hoer betiteld. En dan ligt het er nog maar aan welke bijbel je leest. In de Statenbijbel zal het woordje hoer wel een paar keer voorkomen maar in de kinderbijbel zul je dat woord niet vinden, althans niet voor zover ik weet. Ik kan ook niet achterhalen of de bijbel het beroep van protituee als oudste beroep aan merkt. Misschien wil je me behulpzaam zijn numac.ts en de paragraaf even doorgeven.

Dat de heer numac.ts zich expliciet uitlaat over het beroep van de dames is zijn goed recht. Het zijn tenslotte hoeren. Het komt alleen niet zo lekker uit zijn bek omdat hij daar weinig tegenoverstelt in de vorm van een smakelijke recensie. Dat vind ik dan weer jammer. Ik zou zeggen, laat deze wat grofgebekte ijsbeer lekker tekeer gaan. Het is beter dat hij hier zijn kruit verschiet dan dat hij in een afgeladen vol "GT" amok gaat maken en als een dolle hond tekeer gaat en gekke dingen gaat doen. Zo heeft dit forum dan toch nog een functie namelijk het bestrijden van zinloos geweld en prettiger nog . . . wij hoeven geen stille tochten te lopen!

MichelJ
17 januari 2012, 18:42
Ik zou zeggen, laat deze wat grofgebekte ijsbeer lekker tekeer gaan. Het is beter dat hij hier zijn kruit verschiet dan dat hij in een afgeladen vol "GT" amok gaat maken en als een dolle hond tekeer gaat en gekke dingen gaat doen. Zo heeft dit forum dan toch nog een functie namelijk het bestrijden van zinloos geweld en prettiger nog . . . wij hoeven geen stille tochten te lopen!

Dan zou ik toch eerder het FOK-forum adviseren. Dat zit vol met mensen die een IQ hebben van een gepelde pinda. Dit is een 18+ forum, maar als je berichten van sommige leden leest schat je ze niet ouder dan 10-12 jaar en dat ze nog op hun eerste zaadlozing zitten te wachten.

Willem2
17 januari 2012, 19:27
Is prostituee het oudste beroep ter wereld?
Antwoord : zie avatar van Tiga

Ace2
17 januari 2012, 20:10
Het zou goed kunnen kloppen. Mijn beroep was tweede en dat was nodig om al die hoeren te adviseren wat ze met hun geld moesten doen.

Picasso 1
17 januari 2012, 20:14
In elk geval is neuken wel de oudste hobby.

Gondolas9
17 januari 2012, 20:16
In elk geval is neuken wel de oudste hobby.

dwangneurose

Picasso 1
17 januari 2012, 20:18
dwangneurose

Natuurlijke drift

jacky pakutra
17 januari 2012, 20:39
Dan zou ik toch eerder het FOK-forum adviseren. Dat zit vol met mensen die een IQ hebben van een gepelde pinda. Dit is een 18+ forum, maar als je berichten van sommige leden leest schat je ze niet ouder dan 10-12 jaar en dat ze nog op hun eerste zaadlozing zitten te wachten.

Hier zitten anders ook een stelletje mafkezen bij elkaar (incl ondergetekende)

jacky pakutra
17 januari 2012, 20:40
Het zou goed kunnen kloppen. Mijn beroep was tweede en dat was nodig om al die hoeren te adviseren wat ze met hun geld moesten doen.

toen kwam er een overheidsinstantie die geld van hun wilde hebben en toen was beroep nummer drie geboren, het mijne.

Picasso 1
17 januari 2012, 21:01
toen kwam er een overheidsinstantie die geld van hun wilde hebben en toen was beroep nummer drie geboren, het mijne.

En zo werd vorm gegeven aan de eerste varkenscyclus door zakkenrollers, zakkenlegers en zakkenvullers.

BefBeer
17 januari 2012, 21:07
En zo werd vorm gegeven aan de eerste varkenscyclus door zakkenrollers, zakkenlegers en zakkenvullers.

Nomi voor beste kwoot vd maand!

BefBeer

MichelJ
17 januari 2012, 21:20
toen kwam er een overheidsinstantie die geld van hun wilde hebben en toen was beroep nummer drie geboren, het mijne.

Mijn beroep is ook al zo oud als de weg naar Transilvania, maar gelukkig gebruiken ze nu geen postduiven meer :)

Jansen
17 januari 2012, 21:33
Mijn beroep is ook al zo oud als de weg naar Transilvania, maar gelukkig gebruiken ze nu geen postduiven meer :)

Jouw beroep is toch al sinds het bestaan van de aarde aktief ? uitkeringstrekker.:biggrin:

Dalton
17 januari 2012, 22:32
Jouw beroep is toch al sinds het bestaan van de aarde aktief ? uitkeringstrekker.:biggrin:

Dan is het zeker een collega van je JANSEN.

sofaking
17 januari 2012, 22:44
Is prostituee het oudste beroep ter wereld?
Antwoord : zie avatar van Tiga
De kip is een vogel en vogels zijn afstammelingen van dinosauriërs. Aangezien die reptielen al eieren legden kwam het ei lang voor de kip.
Prostitutie is niet alleen het oudste beroep, het bestond reeds voordat er beroepen bestonden aangezien het ook in de dierenwereld voorkomt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sexual_behaviour#Prostitution

Picasso 1
17 januari 2012, 23:15
De kip is een vogel en vogels zijn afstammelingen van dinosauriërs. Aangezien die reptielen al eieren legden kwam het ei lang voor de kip.
Prostitutie is niet alleen het oudste beroep, het bestond reeds voordat er beroepen bestonden aangezien het ook in de dierenwereld voorkomt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sexual_behaviour#Prostitution

Mooi hè, de kip is een verre afstammeling van de dinosaurus en dat noemen we evolutie :hammer:

Jan_Wandelaar
18 januari 2012, 01:00
Mooi hè, de kip is een verre afstammeling van de dinosaurus en dat noemen we evolutie :hammer:

Stop jij thuis maar eens een dinosaurus in de grill. Nee, Jan zegt: lang leve de evolutie.....

Cupido
18 januari 2012, 06:41
Er waren in die tijd anders ook al timmermannen hoor. Bijv. de vader van jezus, toch? Of is er iemand die wil beweren dat eva al een dvp was? Dan zijn we allemaal hoerenzonen!

Big30
18 januari 2012, 17:27
Of is er iemand die wil beweren dat eva al een dvp was? Dan zijn we allemaal hoerenzonen!
Eva was een doodgewoon huisvrouwtje maar ze had natuurlijk nooit een hap in die (naar men beweert) appel moeten nemen. Daarmee begon de zondeval en het is dan lijkt me ook geen toeval dat het weer juist die appel is die men in Saunaclubs veel aantreft.

Dat is geen toeval, daar heeft men over nagedacht ;).

Picasso 1
18 januari 2012, 17:42
Het is ook niet toevallig dat in ruil voor sex vrouwen een rib uit je lijf trekken. Dat is een symbolisch gebaar naar de eerste vrouw, Eva, die zonder dat de man een rib uit zijn lijf zou zijn getrokken niet zou hebben bestaan.

jacky pakutra
18 januari 2012, 18:40
Het is ook niet toevallig dat in ruil voor sex vrouwen een rib uit je lijf trekken. Dat is een symbolisch gebaar naar de eerste vrouw, Eva, die zonder dat de man een rib uit zijn lijf zou zijn getrokken niet zou hebben bestaan.

ik wist niet dat Eva eigenlijk uit Roemenie kwam..
alhoewel, de naam eindigt wel op een A...:smile2:

Big30
18 januari 2012, 18:51
ik wist niet dat Eva eigenlijk uit Roemenie kwam..

Dat komt omdat jij je klassiekers niet kent ;), Eva was een Roemeense hoewel ze zelf bleef volhouden Italiaanse te zijn.
Adam (die trouwens een Nederlands paspoort heeft) en Eva hebben elkaar ontmoet in een hofje net achter de grens bij Venlo :tongue:.

De Shyman
18 januari 2012, 19:13
Even een stukje resumeren.
De bijbelkennis is fnuikend ontoereikend bij de heren forumleden.

1. Het oudste beroep is elektricien. Hoe dat zo komt is toch duidelijk. God riep er zal licht zijn. En iedereen weet wie de leidingen toen al gelegd had:wink:
2. Het paradijs lag net onder Utrecht. Dat maakt Adam en Eva beide Nederlands. (Toen God Eva riep antwoordde zij: 'Hier Bunnik'.):smile2::smile2:

Jimbo1
18 januari 2012, 19:25
Dat komt omdat jij je klassiekers niet kent ;), Eva was een Roemeense hoewel ze zelf bleef volhouden Italiaanse te zijn.
Adam (die trouwens een Nederlands paspoort heeft) en Eva hebben elkaar ontmoet in een hofje net achter de grens bij Venlo :tongue:.
Excuus, maar ook dit klopt niet helemaal. Eva was slechts half-Roemeens. Haar vader was een Duitse Pater die zich had vergrepen aan een Roemeens herderinnetje. Dat ze Adam voor het eerst in het bewuste hofje achter Venlo ontmoette klopt op zich wel, maar daarvoor hadden de twee al het nodige contact op een chatsite gehad. Adam op zijn MacBook, die hij ook tijdens de bewuste ontmoeting bij zich had. De bijbelse overleving over de appel komt dan ook hier vandaan. De hele discussie ging gewoon over de Apple van Adam.

Als je historische feiten aanhaalt, dan graag wel volledig zijn. Voor je het weet hebben we weer een kruistocht op ons geweten....

Big30
18 januari 2012, 20:21
Als je historische feiten aanhaalt, dan graag wel volledig zijn. Voor je het weet hebben we weer een kruistocht op ons geweten....
Excuus! Het stond toch echt zo op de Roemeense versie van Wikipedia maar die versie wijkt inderdaad sterk af van de andere talen.

Bedankt dat je het hier hebt rechtgezet. Jouw versie is correct, ik heb de statenvertaling er net nog even op nageslagen, die lag toch open voor het gebed na het eten.

sofaking
18 januari 2012, 21:04
Venlo was een goeie kandidaat voor het Hof van Eden, maar in die tijd lag Nederland nog helemaal onder water, en dus is die locatie afgevallen. Dat staat ook letterlijk in Genesis : "De geest van God zweefde over het water". Dat ging dus niet, en dus moest het maar iets meer naar het zuiden, nl. de zeven heuvels van Antwerpen. De fruitboom (de bijbel zegt niet dat het een appelboom was, dat heeft Steve Jobs er achteraf van gemaakt ) stond hoogstwaarschijnlijk ergens in de buurt van de huidige Schipperstraat, Verversrui en Vingerlingstraat. Volgens mij was het trouwens een pruimenboom.

Spijtig dat de Roemeense kerk, met medewerking van de geheime dienst van Ceaucescu een succesvolle desinformatie campagne gevoerd heeft sinds 1598, maar de waarheid, door Johannes Goropius Becanus aan het licht gebracht, hebben ze niet kunnen uitroeien.

http://www.thuisinbrabant.nl/personen/g/goropius-becanus,-johannes

Zo verdedigt hij hierin onder meer de stelling dat het Nederlands de oudste taal van de wereld is -nog ouder dan het Grieks of Hebreeuws- en tevens dat Adam en Eva in het Antwerpse hebben gewoond, waar zij Nederlands hebben gesproken. In onze streken zou zich dus het Aards Paradijs hebben bevonden. Wie op een zonnige dag links voorbij de Leenhof op Gorp een fiets- of wandeltochtje onderneemt, stroomafwaarts langs de Leije richting 'Paradijsbrug' (!), zou zich in deze laatste stelling heel goed kunnen vinden. Maar nu de eerste stelling. Goropius baseerde zich daarbij op de etymologie, die hij echter vooral gevoelsmatig en associatief toepaste. Zoals bekend, werd de naam 'Nederlands' voor onze taal pas in de vorige eeuw algemeen gangbaar; daarvóór heette onze eenheidstaal gewoonlijk 'Diets' of 'Duyts' zoals in het Wilhelmus: ben ick van duytschen bloet. Hierin kan - laten we proberen de argumentatie van Johannes Goropius te volgen - met klinkerwisseling 'Douts' gelezen worden, of liever 'D'outs', dit is 'de oudste'. Omdat 'sen' of 'son' zoon betekent, zijn 'Doutsen' allen die zich van de oudste taal bedienen.

Ook oudtestamentische figuren als Adam, Eva, Abel, Kaïn, Noach, en dergelijke moeten volgens Johannes Goropius Nederlanders, of liever Brabanders geweest zijn. In de naam Adam leest hij bijvoorbeeld 'haat-dam', en Eva moet uit 'eeuw' en 'vat' samengesteld zijn, een vat voor alle eeuwen, het 'Ewig-Weibliche'. Wie dat vat vult is een 'vat-er', kortom een vader. Kaïn is uit het Brabantse 'kaot' (kwaad) en 'ent' (einde) opgebouwd, terwijl Abel een afkeer ('haat') heeft van de oorlog ('bellum'). De naam Methusalem tenslotte is gesyncopeerd uit 'Maect thu salich'. Op deze wijze weet hij talrijke andere namen en woorden te duiden, zoals het woord bier dat uit 'bie' (biën of bieden) en 'er' (eer) is samengesteld; het betreft dus een drank die men aanbiedt om iemand te eren.

Jimbo1
18 januari 2012, 22:31
Venlo was een goeie kandidaat voor het Hof van Eden, maar in die tijd lag Nederland nog helemaal onder water, en dus is die locatie afgevallen. Dat staat ook letterlijk in Genesis : "De geest van God zweefde over het water". Dat ging dus niet, en dus moest het maar iets meer naar het zuiden, nl. de zeven heuvels van Antwerpen. De fruitboom (de bijbel zegt niet dat het een appelboom was, dat heeft Steve Jobs er achteraf van gemaakt ) stond hoogstwaarschijnlijk ergens in de buurt van de huidige Schipperstraat, Verversrui en Vingerlingstraat. Volgens mij was het trouwens een pruimenboom.

Spijtig dat de Roemeense kerk, met medewerking van de geheime dienst van Ceaucescu een succesvolle desinformatie campagne gevoerd heeft sinds 1598, maar de waarheid, door Johannes Goropius Becanus aan het licht gebracht, hebben ze niet kunnen uitroeien.

http://www.thuisinbrabant.nl/personen/g/goropius-becanus,-johannes

Poeh, wat een verhaal :) ik hou het bij mijn versie, die is korter (en staat ook in de Statenbijbel van Big, dus moet correct zijn).
Het Hof van Eden ligt overigens al jarenlang in Drenthe, wij trekken er massa's toeristen mee. Venlo is tijdens de ijstijd op onverklaarbare wijze naar het zuiden verplaatst maar is dus van oorsprong Drents. De Roemeense migratie naar het Westen is hiermee dan ook direct verklaard. Ach, als je er over nadenkt is het allemaal eigenlijk heel logisch...

Big30
18 januari 2012, 23:10
Het Hof van Eden ligt overigens al jarenlang in Drenthe, wij trekken er massa's toeristen mee. Venlo is tijdens de ijstijd op onverklaarbare wijze naar het zuiden verplaatst maar is dus van oorsprong Drents.

De naam van het dorp wordt ook wel verklaard als komend van het Hof van Eden. Dat moet ironisch bedoeld zijn, want het onontgonnen veengebied tussen Roden en Een werd ook wel het Tranendal genoemd, vanwege de erbarmelijke omstandigheden daar.
De naam Een is een Drents dialectische verbastering van Eden, wat waarschijnlijk turf betekende.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Een_%28plaats%29

Eigenlijk is alles als je er maar goed over nadenkt inderdaad vrij logisch. Ook de verklaring van SK is logisch en dus ook correct. Venlo ligt trouwens net over de grens bij Oldenzaal (in Duitsland dus). Dat komt omdat het landijs zich weer aan het terug trekken is en op de terugtocht is Venlo weer wat noordelijker komen liggen. Maar goed dat mag als algemeen bekend worden verondersteld. In de categorie trivia zeg maar.
Staat ook allemaal in de Statenvertaling, die nieuwe versie dan.

Jimbo1
18 januari 2012, 23:28
http://nl.wikipedia.org/wiki/Een_%28plaats%29

Eigenlijk is alles als je er maar goed over nadenkt inderdaad vrij logisch. Ook de verklaring van SK is logisch en dus ook correct. Venlo ligt trouwens net over de grens bij Oldenzaal (in Duitsland dus). Dat komt omdat het landijs zich weer aan het terug trekken is en op de terugtocht is Venlo weer wat noordelijker komen liggen. Maar goed dat mag als algemeen bekend worden verondersteld. In de categorie trivia zeg maar.
Staat ook allemaal in de Statenvertaling, die nieuwe versie dan.

Exact. In diezelfde laatste versie van de Statenvertaling lees je bij Openbaringen nog een aantal interessante wetenswaardigheden. "....en zo geschiede het dat in het geschutte dorp een gevallen vrouw een gouden visioen had. En zij zeide: 'laat de dieren tot mij komen'. En zo geschiede dat vanuit de koudste delen der aarde de dieren verschenen, hunne witte pelzen afwerpende". Zo uit mijn hoofd staat dat in Openbaringen, vers 24. Maar ik kan me vergissen.
Mijn tochtjes naar GD zijn dan ook niets meer of minder dan bedevaartstochten. En ja, ik heb er wonderen gezien.