Volledige versie bekijken : Een club business model!?!
Rudi_NL
31 januari 2012, 19:17
Klopt, parallellen met "FKK Planet" zijn zeker aanwezig en de valkuilen zijn hetzelfde. Zeer groot complex met dode afdelingen. Hier is behoorlijk geïnvesteerd dus ik neem aan dat ze dat terug willen verdienen.
Normaal gesprokken wil je een gedane investering graag terugverdienen. En ook graag een beetje snel met een hoge interne rentevoet.
:biggrin:
In ondernemingen als "FKK Planet" bijvoorbeeld kan ik me niet voorstellen dat de opbrengsten ooit de kosten (zoals personeelskosten, energiekosten, onderhoudskosten, onroerend zaak kosten, voedsel en drank inkoopkosten, etc.) zullen overstijgen. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
:huch:
Waarschijnlijk worden dit soort clubs voornamelijk gebouwd en beheerd om heel veel geld wit te kunnen wassen. Oftewel: de mazen in de wet worden gezocht om hier het financiële voordeel van te hebben (dus de opbrengsten van die "€50,-dagkaarten" zijn van ondergeschikt belang). Helaas ben ik maar een arme jongen, anders zou ik het ook doen.
:ignore[1]:
Gondolas9
31 januari 2012, 20:09
Waarschijnlijk worden dit soort clubs voornamelijk gebouwd en beheerd om heel veel geld wit te kunnen wassen. Oftewel: de mazen in de wet worden gezocht om hier het financiële voordeel van te hebben (dus de opbrengsten van die "€50,-dagkaarten" zijn van ondergeschikt belang). Helaas ben ik maar een arme jongen, anders zou ik het ook doen.
:ignore[1]:
Dat moet je eens verduidelijken. Ik ken (echt) bijna niets van boekhouden of fiscaliteit, maar ik kan me niet voorstellen dat de Duitse fiscus niet meeleest (op bv. freiercafé) of steekproefsgewijs de auto's niet telt op de parking (dat kan en gebeurt trouwens ook vanuit de lucht - in Vlaanderen toch).
Hoe kun je dan grote bedragen witwassen?
rmjhexe
31 januari 2012, 20:25
Dat moet je eens verduidelijken. Ik ken (echt) bijna niets van boekhouden of fiscaliteit, maar ik kan me niet voorstellen dat de Duitse fiscus niet meeleest (op bv. freiercafé) of steekproefsgewijs de auto's niet telt op de parking (dat kan en gebeurt trouwens ook vanuit de lucht - in Vlaanderen toch).
Hoe kun je dan grote bedragen witwassen? heeft belgie geen leerplicht?:smoke:
blauwebeer
31 januari 2012, 21:15
heeft belgie geen leerplicht?:smoke:
Toch, wij leren er foutloos Nederlands te schrijven.
seksenfun
31 januari 2012, 21:54
Oorspronkelijk geplaatst door rmjhexe https://www.ijsberenforum.com/forum/images/styles/Aesthetica/buttons/viewpost-right.png (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?p=252265#post252265) heeft belgie geen leerplicht?
rmjhexe
31 januari 2012, 22:10
Wil hier niemand beledigen :redface:,kan me alleen niet voorstellen dat iemand niet weet hoe een wasmachine werkt,vroeger had je een videotheek en nu een club. Hoe legaliseer je anders je geld van bv een wiethok:cool:
Big30
31 januari 2012, 22:28
Berichten verplaatst uit Magnum algemeen.
Overigens, ik geen bijna geen bedrijfstak in D die zo regelmatig wordt gecontroleerd als de Saunaclubs. Als je creatief wilt boekhouden kun je denk ik beter een pizzeria of wat anders beginnen.
Controle door Finanzamt kan per kreis wat verschillen maar in Hessen bv. krijgen alle bezoekers (ook dames) van een club een bandje om zodat men elke dag precies weet hoeveel bezoekers er waren. Tuurlijk zal er wat wat met cijfers gespeeld worden zoals dat in andere bedrijfstakken ook zal gebeuren, maar de speelruimte is maar klein.
Picasso 1
31 januari 2012, 22:32
Oorspronkelijk geplaatst door rmjhexe https://www.ijsberenforum.com/forum/images/styles/Aesthetica/buttons/viewpost-right.png (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?p=252265#post252265) heeft belgie geen leerplicht?
Sorry, JP heeft mijn account gehackt :smile2:
jacky pakutra
31 januari 2012, 22:35
dit gaat me weer een draadje worden...
voor witwasconstructies inzake inkomsten uit drugs , prostitutie e.d. kunt u me per pm bereiken :smile2:
Picasso 1
31 januari 2012, 22:39
dit gaat me weer een draadje worden...
voor witwasconstructies inzake inkomsten uit drugs , prostitutie e.d. kunt u me per pm bereiken :smile2:
Volgens mij wordt in de clubs meer wit geld zwart gemaakt dan andersom :rofl:
jacky pakutra
31 januari 2012, 22:43
Sorry, JP heeft mijn account gehackt :smile2:
Melanie, ze blijft verruit de mooiste van PSR :smoke:!
en een andere Belg vandaag de account van S&F (aangezien laatstgenoemde normaliter grammaticaal de best onderlegde beer van YBF is)
jacky pakutra
31 januari 2012, 22:55
ik had mijn post kort gehouden maar:
je hebt gelijk, in de meeste gevallen is prostitutie waarschijnlijk eerder een business waardoor meer ipv minder zwart geld gecreëerd wordt, maar, zoals in elke branche waar sprake is van dienstverlening en niet met facturen/kassa's en alleen contant geld wordt gewerkt, is het omgekeerde, indien gewenst, ook mogelijk.
neem het simpele voorbeeld van een ambulante kapper. in veel gevallen zullen deze lieden minder aan de belastingdienst opgeven dan aan winst behaald is (onder het motto van belastingbesparing) en dit is niet of nauwelijks te controleren.
anderzijds kunnen dergelijke banen ook worden gebruikt om zichzelf winsten toe te rekenen waarmee men bv een auto/ hypotheek enz kan regelen, gezien de genoemde omstandigheden (alles per kas voldaan, weinig inzicht voor derden in wat er binnenkomt en amper controleerbaar). al houdt het voor de ambulante kapper snel op aangezien er een relatief laag plafond aan zijn imaginaire winst zal zitten van een rug of 40 max.
net zoals de pizzeria van big30 geen tonnen wit zal wassen (en daarnaast nog met het probleem zit dat het geen dienstverlenende business is dus een hoop gedoe met boekhoudingen, facturen, betalingen per pin enz)
Big30
31 januari 2012, 23:02
net zoals de pizzeria van big30 geen tonnen wit zal wassen
Procentueel zal daar meer en makkelijker geld kunnen worden witgewast. Zeker in Hessen waar men aan de hand van de polsbandjes redelijk exact de inkomsten kan bepalen en de uitgaven zijn ook vrij eenvoudig in te schatten, uiteraard valt er wat te sjoemelen en zal dat zeker ook wel gebeuren.
jacky pakutra
31 januari 2012, 23:03
daarnaast moet het geld dat jij noemt ook weer wit worden gewassen.
dus Picasso, als je nog een u-bochtconstrutie via de Antillen nodig hebt, dan hoor ik het wel.
jacky pakutra
31 januari 2012, 23:04
Procentueel zal daar meer en makkelijker geld kunnen worden witgewast. Zeker in Hessen waar men aan de hand van de polsbandjes redelijk exact de inkomsten kan bepalen en de uitgaven zijn ook vrij eenvoudig in te schatten, uiteraard valt er wat te sjoemelen en zal dat zeker ook wel gebeuren.
witgewast?:smile2:
Picasso 1
31 januari 2012, 23:05
Polsbandjes zijn om het personeel te controleren, Big, niet om het de belastingdienst makkelijk te maken.
Big30
31 januari 2012, 23:09
Polsbandjes zijn om het personeel te controleren, Big, niet om het de belastingdienst makkelijk te maken.
Neen dat geldt niet voor Hessen. Dat men dit soms ook hanteert om het personeel wat onder controle te krijgen klopt wel en is ook wel begrijpelijk. Maar op Kreis Nivo kan elk Finanzamt haar eigen interpretatie van regels hebben, zie ook na de naheffing recent van een paar Miljoen bij Colosseum. Die uiteraard wordt aangevochten.
De reden dat veel clubs in Hessen verplicht zijn van polsbandjes gebruik te maken had te maken met de grote Fraude bij ex-Atlantis.
vrije jongen
31 januari 2012, 23:11
Berichten verplaatst uit Magnum algemeen.
Overigens, ik geen bijna geen bedrijfstak in D die zo regelmatig wordt gecontroleerd als de Saunaclubs. Als je creatief wilt boekhouden kun je denk ik beter een pizzeria of wat anders beginnen.
Controle door Finanzamt kan per kreis wat verschillen maar in Hessen bv. krijgen alle bezoekers (ook dames) van een club een bandje om zodat men elke dag precies weet hoeveel bezoekers er waren. Tuurlijk zal er wat wat met cijfers gespeeld worden zoals dat in andere bedrijfstakken ook zal gebeuren, maar de speelruimte is maar klein.
Dus daarom krijg ik altijd zo een kolere stuk plastic om mijn arm. Hoe doen ze dat dan met de bonuskaarten/3 voor 2 akties/dobbellen/etc? Zal inderdaad niet veel uitmaken. Mocht je geld willen witwassen, kun je toch gewoon een zooi van de bandjes doorknippen en zeggen: 1000 extra Italianen dit weekend; vandaar die 65000 extra:gruebel:
Picasso 1
31 januari 2012, 23:13
Neen dat geldt niet voor Hessen.
Is gewoon functiescheiding/Administratieve organisatie. Degene die geld incasseert is een ander dan degene die de polsbandjes beheert; deze twee eenheden moeten voor de baas in balans zijn. Belastingdienst komt geen polsbandjes controleren; belastingdienst kijkt naar de administratieve vastlegging en daar kun je neerpennen wat je maar wil.
jacky pakutra
31 januari 2012, 23:14
Rudi NL krijgt het weer voor elkaar om niet geveegd te worden, wel sportief van het YBF.
men zou de eerste post immers kunnen vegen wegens "onbewezen insinuaties over witwaspraktijken /illegale activiteiten in clubs" maar dit is niet gebeurd...
Big30
31 januari 2012, 23:24
s Belastingdienst komt geen polsbandjes controleren;
In de Oase dus wel. Dat was althans het verhaal wat me door ene Mauro (de eigenaar) daar werd verteld en ook dat dit te maken had met wat in Atlantis was gebeurd begin deze eeuw.
Maar echt waterdicht is dit systeem ook niet denk ik. Geen enkel systeem is lekvrij ;).
jacky pakutra
31 januari 2012, 23:48
laten we het erop houden dat het in elke branche waarin cash wordt betaald en aan de kant van de revenuen geen sprake is van pin of kassasysteem , het relatief makkelijk is om creatief te boekhouden.
maar dat anderzijds in deze branches veel meer wordt gecontroleerd om dit creatief boekhouden zoveel mogelijk te controleren.
tegen witwassen zal men ook niet zo heel veel hebben, als een club een hogere omzet opgeeft dan de fiscus had verwacht, dan zullen ze relatief niet zo heel snel bezwaar maken als bij de omgekeerde situatie...
Picasso 1
31 januari 2012, 23:54
In de Oase dus wel. Dat was althans het verhaal wat me door ene Mauro (de eigenaar) daar werd verteld en ook dat dit te maken had met wat in Atlantis was gebeurd begin deze eeuw.
Maar echt waterdicht is dit systeem ook niet denk ik. Geen enkel systeem is lekvrij ;).
Ze tellen dus de geknipte polsbandjes? Dan knip je toch een aantal bij of gooi je een aantal weg.
Belastingdienst vraagt je niet om polsbandjes te houden maar om je inkomsten aannemelijk te maken. Als je dat via polsbandjes wil doen is dat een keuze.
Het enige wat de belastingdienst kan doen, buiten de clubadministratie, is steekproeven/tellingen doen op momenten dat ze zelf binnen komen en die tellingen naar de rest van het jaar doortrekken. Bij te grote verschillen zal de club deze verschillen overtuigend moeten beargumenteren of anders dokken. Als club hou je dan regelmatig grote feesten, geeft kortingen, etc en dan heeft een club voldoende handvatten om grotere verschillen aannemelijk te maken.
Big30
1 februari 2012, 00:03
Ze tellen dus de geknipte polsbandjes?
Neen, maar daar staan nummers op die worden simpel door een apparaat gegeneerd. Vergelijk het met genummerde kaartjes voor een evenement. Juist bedoeld om geen discussie te krijgen over aannemelijke inkomsten. Wil je meer inkomsten generen kan dat uiteraard zeer eenvoudig!
Picasso 1
1 februari 2012, 00:18
Neen, maar daar staan nummers op die worden simpel door een apparaat gegeneerd. Vergelijk het met genummerde kaartjes voor een evenement. Juist bedoeld om geen discussie te krijgen over aannemelijke inkomsten. Wil je meer inkomsten generen kan dat uiteraard zeer eenvoudig!
En wil je minder inkomsten opgeven dan kan dat ook eenvoudig want dan gooi je bijv. de laatste 40 stuks weg, de rest blijft keurig opeenvolgend genummerd...
Big30
1 februari 2012, 00:30
En wil je minder inkomsten opgeven dan kan dat ook eenvoudig want dan gooi je bijv. de laatste 40 stuks weg, de rest blijft keurig opeenvolgend genummerd...
dan ontbreken op die dag dus 40 nummers want de volgende dag loopt de nummering dus gewoon door! dan kun je beter dat apparaat saboteren net als je km stand terug draaien, wat ook niet mag maar wat ook gebeurt.
Picasso 1
1 februari 2012, 00:36
daarnaast moet het geld dat jij noemt ook weer wit worden gewassen.
dus Picasso, als je nog een u-bochtconstrutie via de Antillen nodig hebt, dan hoor ik het wel.
Als overheid kan je beter elk jaar opnieuw een nieuwe munt invoeren. Dat is erg goed voor de economie want die wordt dan telkens aan het eind van het jaar met enkele miljarden gespekt middels grootschalige aankoop van boten, huizen, auto's, kunst, etc
Picasso 1
1 februari 2012, 00:39
dan ontbreken op die dag dus 40 nummers want de volgende dag loopt de nummering dus gewoon door! dan kun je beter dat apparaat saboteren net als je km stand terug draaien, wat ook niet mag maar wat ook gebeurt.
Of je hebt twee apparaten, net zoals veel bars ook twee kassa's hebben.
Big30
1 februari 2012, 00:48
Of je hebt twee apparaten, net zoals veel bars ook twee kassa's hebben.
Je bedoelt deze?
2218
jacky pakutra
1 februari 2012, 07:42
Wil je meer inkomsten generen kan dat uiteraard zeer eenvoudig!
okee, dus witwassen (waar het in dit draadje om begon) gaat eenvoudig daar is geen discussie over:smile2:
(ik zal geen flauwe taalgrapjes maken want het was gisteren al laat, en dat vind ik genant)
Big30
1 februari 2012, 17:33
okee, dus witwassen (waar het in dit draadje om begon) gaat eenvoudig daar is geen discussie over:smile2:
Dat is niet mijn conclusie maar jouw interpretatie. Mijn stelling is juist dat voor Clubs relatief weinig speelruimte is om zowel inkomsten als uitgaven anders voor te stellen dan ze werkelijk zijn door de relatief strenge controles.
Enige speelruimte is er zoals in elke andere vergelijkbare bedrijfstak uiteraard wel. Als op een doorgaans drukke zaterdag er minder gasten dan normaal komen en de Oase heeft er belang bij die dag de inkomsten te doen voorkomen als op een normale drukke dag kan men natuurlijk vrij makkelijk beweren dat men die dag zeg 20 polsbandjes heeft verkocht die feitelijk niet verkocht waren. Maar dat geldt dan voor 1 uitzonderlijke dag.
Ricardo Banana
1 februari 2012, 17:52
Wat me pas geleden in ieder geval opviel was dat er bij VV 2 medewerkers van de Nederlandse belastingdienst binnen waren.
Daarnaast zitten er meestal andere eigenaren achter de clubs dan iedereen denkt of zoals is vermeld in het unternehmensregister/duitse Kamer van Koophandel. De zogenaamde stroman.
Dan zijn er nog die uiteraard helemaal geen belasting betalen of uberhaupt aangifte doen. De belastingdienst gaat dan ambtshalve aanslagen opleggen. Uiteindelijk loopt dit uit op een executieverkoop of faillissement van de stroman GMBH. De echte eigenaren kopen dan weer via een nieuwe stroman GMBH de club weer op voor een schijntje.
En zo is toch iedereen tevreden.
vrije jongen
1 februari 2012, 17:54
Dat is niet mijn conclusie maar jouw interpretatie. Mijn stelling is juist dat voor Clubs relatief weinig speelruimte is om zowel inkomsten als uitgaven anders voor te stellen dan ze werkelijk zijn door de relatief strenge controles.
Enige speelruimte is er zoals in elke andere vergelijkbare bedrijfstak uiteraard wel. Als op een doorgaans drukke zaterdag er minder gasten dan normaal komen en de Oase heeft er belang bij die dag de inkomsten te doen voorkomen als op een normale drukke dag kan men natuurlijk vrij makkelijk beweren dat men die dag zeg 20 polsbandjes heeft verkocht die feitelijk niet verkocht waren. Maar dat geldt dan voor 1 uitzonderlijke dag.
Is het met al die wisselende Messe-omstandigheden, Italianen die willekeurig komen invliegen, etc. echt zo dat er een 'standaard hoeveelheid' klanten kan worden gedefinieerd? Daar is soms echt geen pijl op te trekken; mijn eerste dag in oase was het behoorlijk vol, met veel Italianen en een dag later (zaterdag nog wel) was er bijna niemand. Daarnaast lijken die multiple-entry kaartjes ook redelijk 'handig'. In World kunnen ze zo voor de helft van de bezoekers zeggen dat ze een 10-bezoeken kaart hebben gekocht (waarbij de laatste 9 keer toevallig nooit worden gebruikt). Laat het duidelijk zijn dat ook ik geen idee heb hoeveel geld er witgewassen wordt, de mogelijkheiden hiertoe lijken me echter behoorlijk.
Picasso 1
1 februari 2012, 18:36
Is het met al die wisselende Messe-omstandigheden, Italianen die willekeurig komen invliegen, etc. echt zo dat er een 'standaard hoeveelheid' klanten kan worden gedefinieerd? Daar is soms echt geen pijl op te trekken; mijn eerste dag in oase was het behoorlijk vol, met veel Italianen en een dag later (zaterdag nog wel) was er bijna niemand. Daarnaast lijken die multiple-entry kaartjes ook redelijk 'handig'. In World kunnen ze zo voor de helft van de bezoekers zeggen dat ze een 10-bezoeken kaart hebben gekocht (waarbij de laatste 9 keer toevallig nooit worden gebruikt). Laat het duidelijk zijn dat ook ik geen idee heb hoeveel geld er witgewassen wordt, de mogelijkheiden hiertoe lijken me echter behoorlijk.
Dat weet Big ook wel, maar vanuit zijn rol speelt hij namens clubs de vermoorde onschuld en ook vind hij het leuk om advocaat van de duivel te spelen om anderen zodanig te prikkelen dat datgene wat hij denkt uiteindelijk door anderen gezegd wordt :teuflisch:
Rudi_NL
1 februari 2012, 18:55
Hoe kun je dan grote bedragen witwassen?
@Gondolas9
De Duitse fiscus mag rustig meelezen (op bijvoorbeeld Freiercafé) en mag zelfs de clubs komen bezoeken en ook alle auto's tellen!!! Dat is geen enkel probleem voor het witwassen van grote geldbedragen!!!
De witwas-organisatie hoeft in principe maar drie zaken in acht te nemen om niet al te veel op te vallen. Aan de hand van drie indicatoren is namelijk te bepalen of vastgoed wel of niet een rol speelt in het witwassen van geld. De belangrijkste indicator hierbij is een opvallende prijsverandering van het pand cq. de panden. De twee andere indicatoren zijn een buitenlandse eigenaar en een pas opgericht bedrijf als eigenaar.
Voor enkele voorbeelden die een en ander verduidelijken verwijs ik naar de volgende website: http://www.burojansen.nl/traa/b10_2_44.htm
Onder "Winst creëren door ABC-transacties" worden een twee voorbeelden gegeven. Hopelijk maakt dit een en ander duidelijk.
:dance00[1]:
Big30
1 februari 2012, 19:19
Voor enkele voorbeelden die een en ander verduidelijken verwijs ik naar de volgende website: http://www.burojansen.nl/traa/b10_2_44.htm
Onder "Winst creëren door ABC-transacties" worden een twee voorbeelden gegeven. Hopelijk maakt dit een en ander duidelijk.
:dance00[1]:
Ja helder maar bedenk wel dat het weer die Jansen is die deze constructie bedacht heeft :biggrin:, gewoon geen waarde aanhechten en komt bij dat de constructie alleen voor Nederland geldt en niet voor Duitsland.
In Duitsland is zo'n constructie al jaren niet meer mogelijk nadat in 2002 de Ruhrmann-Schlecker wet is aangenomen, juist om deze gaten die ook in de Duitse wetgeving bestonden te repareren. De experts begrijpen meteen wat ik bedoel en voor de niet ingewijden, de materie is te complex om hier in detail te bespreken.
Witwassen komt in Duitsland ook niet voor, is een typisch Nederlandse activiteit net als de productie en handel in bepaalde genotsmiddelen.
Jan_Wandelaar
1 februari 2012, 21:39
kan ik me niet voorstellen dat de opbrengsten ooit de kosten (zoals personeelskosten, energiekosten, onderhoudskosten, onroerend zaak kosten, voedsel en drank inkoopkosten, etc.) zullen overstijgen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!!!!!!!!! :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
J.W.
Dolfie
2 februari 2012, 19:45
Nu moet ik effie oppassen wat ik ga schrijven want de wismachine staat om de hoek;)
In de clubs gebeuren nog een x-aantal andere transacties...en met al dat "zwart" geld gaat men naar witwas automaten en ik noem hier één voorbeeld,namelijk een Casino.
Men wisselt dat "zwart" geld in voor Chips en men gaat een pilsje drinken en na een tijdje wisselt men die Chips in voor "wit" geld.
Poepsimpel en zo kan ik nog even doorgaan.:biggrin:
Grtz,Dolfie
Rudi_NL
2 februari 2012, 20:29
En de beste methode om zwart geld wit te wassen, is om je eigen vriendin als hoer in een super exclusieve club te laten registreren. Hier werkt ze zogenaamd, maar ze gaat er nooit heen of als ze er al heen gaat (alleen voor de schijn) dan weigert ze alle klanten of dan breng jijzelf een zogenaamd pannenkoek-bezoek aan haar onder het mom van vaste klant.
Het voordeel van deze constructie is dat het voor de fiscus onduidelijk is hoeveel je vriendin verdient en aan giften krijgt. De grootte van haar verdiensten zijn namelijk uiterst variabel (van nul tot duizenden Euro's per dag). Bovendien zijn haar inkomsten moeilijk traceerbaar en is het onbekend van wie al haar zogenaamd verdiende geld afkomstig is. In dit geval is het dus jouw eigen zwart geld dat middels deze weg wordt witgewassen.
:fuck:
Dolfie
2 februari 2012, 20:37
En de beste methode om zwart geld wit te wassen, is om je eigen vriendin als hoer in een super exclusieve club te laten registreren. Hier werkt ze zogenaamd, maar ze gaat er nooit heen of als ze er al heen gaat (alleen voor de schijn) dan weigert ze alle klanten of dan breng jijzelf een zogenaamd pannenkoek-bezoek aan haar onder het mom van vaste klant.
Zeg Rudi_NL beginnen we samen een club:biggrin:
Grtz,Dolfie
Costana
3 februari 2012, 21:49
Zeg Rudi_NL beginnen we samen een club:biggrin:
Grtz,Dolfie
Ik wil wel "de klant" spelen en de sessie's met jullie vrouwen volmaken :D