PDA

Volledige versie bekijken : Seksen in het paskamertje



Willem2
13 augustus 2006, 22:21
Bron : AD.nl


UTRECHT - Achter de gordijnen van paskamers van kledingzaken en warenhuis bedrijven jongeren vaak seks.

Volgens deskundigen zijn spanning en afwisseling de drijfveren. ‘Het risico om betrapt te worden speelt natuurlijk mee.’

Paskamerseks is bij vrijwel al het winkelpersoneel van jongerenmodezaken en warenhuizen bekend. Veel winkelmedewerkers hebben er zelf mee te maken gehad.

‘Geen seks in de paskamer’, staat bij modezaak Men at Work in Utrecht in de pashokjes. ,,Het bordje is om mensen op een leuke manier te waarschuwen dat wij geen seks in paskamers tolereren. Ik heb hier zelf nog niemand betrapt, maar ik weet dat het gebeurt,’’ zegt Diego Lopulalan, assistent bedrijfsleider. ,,Hiervoor heb ik bij een sportzaak gewerkt en daar heb ik wel eens twee meiden bezig gezien.’’


De collega van Diego, Robby van Ingen, heeft twee weken geleden nog een stelletje betrapt. ,,Dat meisje zat op haar knieën in de paskamer en de jongen stond voor haar, met z’n broek op zijn enkels.’’

,,We zien erop toe dat er niet meer dan één persoon in het pashokje zit. Maar als het druk is, zoals nu met de uitverkoop, gebeuren er wel dingen die we niet in de gaten hebben. Dat houd je niet tegen,’’ zegt Diego. ,,Als ik mensen zou betrappen, zou ik ze vriendelijk vragen om er mee te kappen en daarna mogen ze van mij gewoon doorpassen,’’ lacht hij.

De politie wordt nooit ingeschakeld, wel wordt doorgaans direct de beveiliging op het stel afgestuurd. Beveiligers kunnen vozende stelletjes een winkelverbod opleggen variërend van 12 tot 24 maanden.

Seks in de pashokjes, vraagt de verkoopster bij de Bijenkorf vragend. Twee andere collega’s komen er snel bij staan. ,,Alweer, waar?’’


,,De afgelopen anderhalf jaar heb ik al vier vozende stelletjes betrapt en ik werk niet eens fulltime. Ik trek gewoon het gordijn open en zeg dan: zo gaat-ie lekker? Als anticlimax, zeg maar.’’

Een andere collega vult aan: ,,Vaak ontdekken we seksende paartjes door klanten die ons waarschuwen dat ze ‘rare’ geluiden uit de paskamers horen komen. Laatst ben ik zelf gaan kijken en hoorde ik gehijg. Ik heb meteen de bewaking gebeld. ,,Het duurde nog zeker tien minuten voordat het stel uit de paskamer kwam. De brutaliteit.’’

Ook op de lingerieafdeling van de Bijenkorf is het raak. ,,Daar treffen we nog wel eens mannen die met lingerie aan de slag zijn. Maar ook gebruikte condooms in de pashokjes zijn geen uitzondering,’’ weet een vakantiekracht.

Willem2
13 augustus 2006, 22:23
,,Het is bekend dat men het doet. In mijn omgeving ken ik ook enkele mensen die het wel eens gedaan hebben.’’

Dat zegt seksuoloog Achsa Vissel. Volgens Vissel is spanning en afwisseling de grootste drijfveer voor mensen om seks te bedrijven in een paskamer. ,,Het risico om betrapt te worden speelt natuurlijk mee.’’

Vissel denkt dat het vooral gaat om jong volwassenen met enige seksuele ervaring. ,,Mensen die eens iets anders willen uitproberen en de spanning opzoeken. Jongeren met weinig ervaring zullen eerder een rustige plek opzoeken waar ze niet gestoord worden.’’

Seksuoloog Sanderijn van der Doef: ,,Seks in paskamers zal ongetwijfeld voorkomen. Of de seks met voorbedachten rade plaatsvindt of spontaan ‘ontstaat’ in de paskamer, blijft gissen.

,,Waarschijnlijk vinden mensen seks in de paskamer spannend. Een andere reden kan zijn dat jongeren het om zich heen horen en erover mee willen praten en het daarom ook uitproberen.’’

Willem2
13 augustus 2006, 22:25
Bron : AD.nl

Robby van Ingen werkt zelf in een kledingwinkel in Utrecht en heeft wel eens een stelletje zien seksen.

Zelf is hij ervaringsdeskundige op dit gebied. ,,Ik heb het een keer met mijn ex-vriendin gedaan in een paskamer bij de Hennes en Maurits in Rotterdam. Het was op een zaterdagmiddag en heel erg druk.

,,Ik vroeg mijn vriendin of ze even mijn outfit wilde checken en van het één kwam het ander. We waren het eigenlijk niet van plan, het ging allemaal zo snel.’’

Robby en zijn vriendin werden betrapt door de verkoopster van de H & M. ,,Ze wist niet waar ze moest kijken en schaamde zich dood. Net als wij trouwens. Maar het was superspannend.’’