PDA

Volledige versie bekijken : UFC

marcuswally
24 maart 2012, 08:00
Voetbalwedstrijden worden uitgezonden in clubs, maar ik als Martial Arts liefhebber kijk liever naar een vechtsportgala. De nieuwe generatie vechters zijn een lust voor het oog. Men spreekt ook niet meer over vechters, maar over Martial Arts Artiesten. Het is niet meer zoals vroeger dat het 2 kerels in een kooi zijn die elkaar bijna dood liggen te beuken, ze hebben zich ontwikkeld tot atleten met verschillende achtergronden zoals BJJ, Judo, Karate, Muay Thai etc waarbij het gevecht meer op een potje Tekken of Street-fighter van de Super Nintendo lijkt.

Momenteel is de UFC de maatstaf voor het MMA. Velen maken de stap hiernaartoe, ook zoals Siyar Bahadurzada die 14 april in Zweden tegen Paulo Thiago staat. Het is hier in Europa nog niet zo populair als in Amerika, maar ik voorspel dat dit niet lang gaat duren. Het lijkt mij wel relax als de Wedstrijden live worden uitgezonden die dan in een club te gaan kijken. Voor de gene die in Thailand zijn geweest, weten dat de Beerbars dan vol zitten met wandelaars bij zo een wedstrijden. Helaas wordt de Match in Zweden nog niet live uitgezonden op TV, maar is die alleen via het net te zien. De wedstrijden in Amerika die zijn qua tijd niet zo interessant om live te kijken (4.00 AM).

Zijn er al clubs die vechtsport gala's of b.v. de Wedstrijd van Klitschko tegen Chisora hebben opgezet? Misschien heb ik dan weer een reden om een nieuwe club te gaan bezoeken.

http://uk.ufc.com/

Tiga
24 maart 2012, 08:11
In LivingRoom heb ik regelmatig meegemaakt dat Klitschko is uitgezonden zoals ook de laatste twee, in GoldenTime één keer, vorig jaar met de zomerparty zat het terras bomvol....

marcuswally
24 maart 2012, 09:31
Weet je toevallig of ze ESPN ontvangen bij GT?

Don Rudo
24 maart 2012, 09:42
Ik ben ook een MMA- en boksliefhebber.

De Klitschko-wedstrijden zouden in alle clubs met sportskino te zien moeten zijn, want die wedstrijden worden op RTL uitgezonden.

Verder heeft een aantal clubs satelliet tv abonnementen op Sky Sports en andere relevante zenders.
(de vrijdagavond is fight night op Sky Sports (voornamelijk boksen))

UFC Zweden is via satelliet verkrijgbaar via Fuel TV, weet niet of ze dat ergens hebben.

UFC 146 wordt een knaller van een kaart en komt op Fox TV dus niet achter pay-per-view, maar dat is midden in de nacht want in de USA gehouden.

Ik hou topic in de gaten voor de gouden tip, vast wel dat er in saunaland ook vechtsportliefhebbers bij het personeel zitten. :smile2:

The Saint
24 maart 2012, 10:36
tot begin 2011 zonden ze iedere week op de zender AB3 (Franstalig) de absolute top UFC wedstrijden uit met georges saint-pierre, brock lesnar....: jammer dat ze ermee gestopt zijn. op eurosport tonen ze af en toe mma wedstrijden maar wel niet van de ufc

marcuswally
24 maart 2012, 11:26
Don Rudo, hoe weet je dat UFC Zweden via Fuel TV te zien is? Heb op de site van UFC zelf gekeken, maar daar staat dat het alleen gebroadcast wordt.

Ascari
24 maart 2012, 12:44
Zijn er al clubs die vechtsport gala's of b.v. de Wedstrijd van Klitschko tegen Chisora hebben opgezet? Misschien heb ik dan weer een reden om een nieuwe club te gaan bezoeken.

Ik was een maand geleden in PSR en daar kon je live kijken naar de wedstrijd van Klitschko in de "Sports-kino".

marcuswally
24 maart 2012, 14:29
Ok, PSR staat nu op nr1 van mijn TO DO lijst.

Dolfie
24 maart 2012, 22:12
Voetbalwedstrijden worden uitgezonden in clubs, maar ik als Martial Arts liefhebber kijk liever naar een vechtsportgala.

Voetbal is saai en voor mietjes:biggrin:
Leuk om te weten dat er hier ook liefhebbers zijn van UFC:freu:

Grtz,Dolfie

Big30
24 maart 2012, 22:36

Zoals al opgemerkt de wedstrijden van bv. Klitschko worden in de meeste clubs wel uitgezonden. Zeker in PSR, GT, LR en PHG zal dat geen probleem zijn.
De "schandaal match" van Klitschko heb ik in PHG gezien, daar wordt als er zaterdag avond boxen is op RTL of ZDF dat bijna altijd uitgezonden, in PSR ook in de normale kino maar daar moest toen wel om gevraagd worden worden herinner ik me.

Dat UFC en freefight gedoe is niet zo mijn ding maar smaken verschillen, weet niet of dat ook die vechtsport is die in Japan zo populair is en waar Nederlanders wel eens in willen uitblinken, maar dat zal wel wat anders zijn.
Ik kijk graag naar Eurosport alleen op de maandagavond zap ik maar snel door ;).

Dolfie
24 maart 2012, 22:53
Dat UFC en freefight gedoe is niet zo mijn ding maar smaken verschillen, weet niet of dat ook die vechtsport is die in Japan zo populair is en waar Nederlanders wel eens in willen uitblinken, maar dat zal wel wat anders zijn.

Dat is de K1 en inderdaad de Nederlanders zijn daar erg bekend en geliefd!

Grtz,Dolfie

Big30
24 maart 2012, 23:03
Dat is de K1 en inderdaad de Nederlanders zijn daar erg bekend en geliefd!

Grtz,Dolfie
Yep nu weet ik het weer en dankzij google weet ik nu ook naar welke naam ik zocht d.i. Ernesto Hoost, hoewel wel meer Nederlanders daar suc6 hadden was hij nog relatief de meest bekende (hoewel in NL toch weer vrij onbekend).

Voetbal is saai en voor mietjes:biggrin:

Grtz,Dolfie
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens! Vooral dat het meestal zeer saai is, voetbal is niet zo zeer voor mietjes als wel voor softies denk ik. Het is zeker geen echte mannen sport, ik denk dat zelfs de verstokte voetbal fans het daar wel mee eens zijn als ze tenminste eerlijk zijn :tongue:.

Picasso 1
24 maart 2012, 23:29
Behalve Ernesto Hoost heb ik ook Peter Aerts en Remy Bonjasky meerdere keren gezien. Vooral Ernesto Hoost was erg compleet, Bonjaski moest het teveel hebben van zijn knietrappen maar boekte daar veel succes mee. Ook Badr Hari maar die kwam uit voor Marokko hoewel wonend in Nederland en werd gediswalificeerd in een finale tegen Bonjaski
Behoorlijke harde gevecht sport dat K1 maar ook wel indrukwekkend door de combi van verschillende vechttechnieken en stijlen.

Bonjaski kwam overigens een keer in het nieuws omdat hij in Amsterdam de achtervolging inzette op een tweetal mafkezen die scherpe ijzeren pijltjes schoten naar willekeurige voorbijgangers en zo stom waren om ook op Bonjaski te schieten. Bonjaski kreeg ze te pakken en die twee sukkels werden berecht.

Ben zelf echter te soft om deze sport hoger te waarderen dan voetbal.

Big30
24 maart 2012, 23:50
Ik zie trouwens maar weinig verschillen met kickboksen/thai boksen.

http://www.youtube.com/watch?v=azkMTJxIXrk&feature=related

Picasso 1
25 maart 2012, 00:07
Ik zie trouwens maar weinig verschillen met kickboksen/thai boksen.

Hangt af van de specialiteiten van de deelnemers. Hier bijvoorbeeld beelden met veel karate bij K1 wedstrijden.

http://www.youtube.com/watch?v=9zUcgsjo5kM

carrera-gt3
25 maart 2012, 00:46
The K1 ligt financieel op zijn retour er zijn nog heeeel veeeel vechters die nog enorme bedragen tegoed hebben van de K1 in Japan o.a de K1 kampioen Overeem
( er wordt weer gesproken van een nieuwe sponsor we zullen zien)

Deze Overeem is ook actief in de UFC binnenkort gaat hij voor the belt tegen JDS ( Junior dos Santos) dit belooft een top partij ik , ik hoop op Overeem is dan de enige
vechter die dan zowel de K1 als de UFC zou weten te winnen

Jack42
25 maart 2012, 00:50
In LivingRoom heb ik regelmatig meegemaakt dat Klitschko is uitgezonden zoals ook de laatste twee, in GoldenTime één keer, vorig jaar met de zomerparty zat het terras bomvol....

In Living Room zijn soms live bokswedstrijden zoals een paar maanden geleden tussen SFL en Vita (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26801-Vita-(Oekraïnse)&p=237077#post237077) :teuflisch:

carrera-gt3
25 maart 2012, 01:04
Overeem vs JDS trailer

www.youtube.com/watch?v=8xiEmhsfYCs

Higlights Overeem

www.youtube.com/watch?v=sg-uvjVMBrc

Junior Dos Santos

www.youtube.com/watch?v=Y19CWO0MJJ4

carrera-gt3
25 maart 2012, 01:19
Het verschil tussen Muay Thai en Kickboksen is dat er in Muay Thai elllebogen mogen worden gebruikt verder wordt er in het Muay Thai meer geclincht dan het Kickboksen
het klassieke Muay Thai zie je veel meer been technieken en minder boksen, de Nederlanders hebben het Muay Thai geperfectioneerd met meer boks technieken vandaar
het succes van al die nederlanders binnen de K1

marcuswally
25 maart 2012, 10:17
Intro UFC (om een idee te krijgen)

http://youtu.be/4BfdUlILAW0

UFC 145 Evan's Payback Promo

http://youtu.be/ZIaYJb66A0E

carrera-gt3
25 maart 2012, 10:32
Om Alistair Overeem te volgen kan via

http://www.thereem.com

schitterende filmpjes o.a documuntaire

Goedemorgenallemaal
25 maart 2012, 11:36
Bonjaski kwam overigens een keer in het nieuws omdat hij in Amsterdam de achtervolging inzette op een tweetal mafkezen die scherpe ijzeren pijltjes schoten naar willekeurige voorbijgangers en zo stom waren om ook op Bonjaski te schieten. Bonjaski kreeg ze te pakken en die twee sukkels werden berecht.

Sterker nog, hij heeft naast dot voorvalletje nog eens geholpen iemand op te pakken, en zoals het hoort, netjes, geen geweld. Niet zoals overspannen winkelmedewerkers die dan moord en brand schreeuwen omdat ze buiten proportioneel geweld gebruikt hebben en nog gestraft worden ook.

En zeg nou zelf, was het gevecht Bonjaski vs Bauer niet geweldig? Met zijn vriendin en die ballon?

Ik he vroeger aan Kyokushin karate gedaan. Is, hoewel een van de hardere vormen van karate niet te vergelijken met K-1, dat neigt in mijn ogen toch meer naar Muay Thai. Vershil in gevecht is dat je bij karate toch meer voor punten gaat, je ziet ze na bv een trap ook meteen weer terugtrekken in de uitgangspositie, bij K-1 en Muay Thai is het meer doorrammen met dat been.
Veel K-1 vechters hebben ook meer een Muay Thai achtergrond dan een karate achtergrond, al wordt er natuurlijk gebruik gemaakt van het best toepasbare uit beide en vele ander e stijlen.

carrera-gt3
25 maart 2012, 12:18
Bekende K1 vechters me een karate achtergrond
, Peter Aerts,Semmy Schild,Andy Hug (R.I.P), Globe Feitosa, Ruslan Karaev

Zultbroek81
25 maart 2012, 12:39
Ik dacht dat Peter Aerts een taekwondo achter grond had.

Don Rudo
25 maart 2012, 13:11
Een van de leuke kanten van K1 is dat er een toernooitje van 8 man/ 3 rondes in een avond afgewerkt kan worden.

Helaas ligt de K1 vanuit Japan financieel volledig op zijn gat, en lijkt de Westerse K1 zich in 2 bonden op te splitsen.

Over Peter Aerts: daar wordt in juni in Brussel een afscheidsgala voor gehouden, onder 'It's Showtime' promotie onder andere een pot van Aerts tegen Spong. Laatsge gerucht is dat hij bij Golden Glory zou hebben getekend. http://staredown.nl/index.php/kickboksen/399-ook-k-1-legende-peter-aerts-tekent-bij-glory

UFC: (met als feeder TUF) dit is nu met afstand de meest succesvolle MMA-format.
Concurrent Strikeforce zit ook onder Zuffa Promotions.
Persoonlijk vond ik de partijen onder Pride regels (Japanse format, ter ziele gegaan) leuker dan onder moderne UFC regels.
Dat was in een ring ipc een 'kooi'. Grootste verschil was dat er ook staande vechter tegen liggende opponent gevochten mocht worden met soccer kicks en dergelijke. In de UFC en Strikeforce zijn er tegenwoordig vechters die 'lay and pray' toepassen, dat lijkt nergens op.

marcuswally
25 maart 2012, 13:37
Grootste verschil was dat er ook staande vechter tegen liggende opponent gevochten mocht worden met soccer kicks en dergelijke. In de UFC en Strikeforce zijn er tegenwoordig vechters die 'lay and pray' toepassen, dat lijkt nergens op.

Ik vind dat daardoor er nu net meer dynamiek in het gevecht is. Zo is het meer een competitie met veel variatie en onverwachte submissions.

carrera-gt3
16 april 2012, 09:18
Overeem positief getest zat er aan te komen:wand::wand::wand::hammer::hammer: .............Overeem houd een slag om de arm of het doorgaat aanstaande tegen JDS ik vrees van niet hoop van wel geruchten over 14 x de maximale testosteron

marcuswally
16 april 2012, 17:01
Heb je Bahadurzada tegen Tiego gezien? :smile2: