PDA

Volledige versie bekijken : Bende geeft prostituees een streepjescode en verkoopwaarde als tatoeage

Big30
25 maart 2012, 00:57
http://www.telegraaf.nl/buitenland/11780214/__Spanje_pakt_streepjespooiers_op__.html

De Spaanse politie heeft twee Roemeense pooierbendes opgerold. Als 'eigendomsbewijs' tatoeëerden de criminelen streepjescodes op de vrouwen, met daaronder een bedrag. Dat was vermoedelijk de hoeveelheid geld die de vrouwen moesten verdienen voordat ze zouden worden vrijgelaten.

In totaal zijn 22 mensen opgepakt, meldde de politie in Madrid zaterdag. Een 19-jarige vrouw die probeerde te ontsnappen, werd voor straf aan een radiator vastgebonden en uitgehongerd. Ze kreeg bovendien zweepslagen. Agenten hebben haar bevrijd.

Behalve aan mensenhandel en prostitutie maakten de arrestanten zich schuldig aan roofovervallen, heling en drugssmokkel. Bij de operatie zijn drie vuurwapens, messen, zwaarden, juwelen, vijf auto's en een bedrag van 140.000 euro in beslag genomen.

bergm550
27 maart 2012, 12:55
http://www.welt.de/vermischtes/weltgeschehen/article13945503/Bande-markierte-Prostituierte-mit-Strichcode-Tattoos.html

The Joker
27 maart 2012, 14:54
Voortaan een barcode reader mee naar de club...

Picasso 1
27 maart 2012, 15:21
Met de stortvloed die we over ons heen krijgen aan dit soort berichten moeten we wel met behoorlijke oogkleppen lopen als we niet inzien dat er wel erg veel mensenhandel in de prostitutie is. Degenen die nu eventueel naar Spanje wijzen als zou het daar erger zijn zouden zich kunnen afvragen waarom zoveel Roemeense dames in Duitsland zo goed Spaans spreken.

bad pritt
27 maart 2012, 15:29
Met de stortvloed die we over ons heen krijgen aan dit soort berichten moeten we wel met behoorlijke oogkleppen lopen als we niet inzien dat er wel erg veel mensenhandel in de prostitutie is. Degenen die nu eventueel naar Spanje wijzen als zou het daar erger zijn zouden zich kunnen afvragen waarom zoveel Roemeense dames in Duitsland zo goed Spaans spreken.

Deze berichten zijn verschrikkelijk maar zeggen niks over de totale omvang van deze problematiek, dat weet jij ook wel.
Je argumentatie dienaangaande is zo lek als een zeefje.

MeesterMixer
27 maart 2012, 15:43

+1

Veel Roemeense dames in de clubs hebben ook "lijntjes" naar Spanje. Als je eens wat langer praat met deze dames, en niet alleen gefocussed bent op snelle kamergangen, komt je dit al snel te weten. Tuurlijk zijn Roemeense dames bekend voor hun "verhalen" maar als je ze zelf af en toe opzoekt in de bekende badplaatsen, en daar de harde realiteit ziet, dan kun je er niet omheen.

In ander artikel dat vorige week in de krant stond, werd ook uitgebreid gesproken over deze link tussen Spaanse en Duitse pooier netwerken welke de politie "blootgelegd" heeft. Dit zijn dus geen incidenten, maar duidelijke "uitwisselingsprogramma's".

Uiteraard is de bekende struisvogelpolitiek goed voor de gemoedsrust, maar er lopen voldoende ervaren ijsberen rond die (soms helaas door schade en schande wijs geworden) voldoende weten van het bestaan van deze WWWW netwerken (voor de nieuwe ijbseren, zoek even op dit forum over deze afko).

bad pritt
27 maart 2012, 15:48
Dit zijn dus geen incidenten, maar duidelijke "uitwisselingsprogramma's".

Uiteraard is de bekende struisvogelpolitiek goed voor de gemoedsrust, maar er lopen voldoende ervaren ijsberen rond die (soms helaas door schade en schande wijs geworden) voldoende weten van het bestaan van deze WWWW netwerken (voor de nieuwe ijbseren, zoek even op dit forum over deze afko).

Hoe weet je dat dat het geen incidenten zijn ?
Dat weet je niet, dat gok je gevoelsmatig.

Je laatste argument is zeer zwak en louter een autoriteits argument:" ervaren ijsberen weten wel beter"
Dat is verder niet steekhoudend.

Picasso 1
27 maart 2012, 15:48
Deze berichten zijn verschrikkelijk maar zeggen niks over de totale omvang van deze problematiek, dat weet jij ook wel.
Je argumentatie dienaangaande is zo lek als een zeefje.

Ik constateer alleen maar dat erg veel van dit soort berichten in het nieuws komen. Als netwerken door de politie worden opgerold dan kan elk weldenkend mens wel inschatten dat het niet om slechts 5 à 6 dames gaat. Als je dan ook nog eens rekening houdt met dat hetgene wat in het nieuws komt bijna altijd het topje van de ijsberg is dan kunnen we ons ernstig afvragen wat er onder deze 'lawine aan berichten' topje zit.

bad pritt
27 maart 2012, 15:54
Ik constateer alleen maar dat erg veel van dit soort berichten in het nieuws komen. Als netwerken door de politie worden opgerold dan kan elk weldenkend mens wel inschatten dat het niet om slechts 5 à 6 dames dames gaat. Als je dan ook nog eens rekening houdt met dat hetgene wat in het nieuws komt bijna altijd het topje van de ijsberg is dan kunnen we ons ernstig afvragen wat er onder deze 'lawine aan berichten' topje zit.

Jouw veronderstelling is dus dit is het topje van de ijsberg, dat hoeft niet zo te zijn het kan ook een incident zijn en van kleine omvang op de totale populatie aan prostitutie in Spanje.

Ik weet het niet maar pretendeer bij gebrek aan onderzoek dat de omvang in kaart brengt, ook niks te weten.

Goed dat dit overigens wordt aangepakt, want het streepjescode verhaal is te erg voor woorden en ik zal niet zeggen wat ik met die pooiers zou doen, die iemand vastketenen en als slaaf behandelen. Ik vind alleen dat quantitatieve uitspraken beter achterwege kunnen blijven omdat we de omvang van het probleem niet kennen.

bad pritt
27 maart 2012, 16:01
Trouwens gedwongen werken in de prostitutie en mensenhandel in de prostitutie zijn 2 verschillende zaken.
Die vaak wel verband houden maar soms ook helemaal niet.

Admin
27 maart 2012, 16:01
Om het wat overzichtelijker te houden wordt de discussie verplaatst naar dit bekende topic, ook omdat als het gaat om de ernst en uitgebreidheid van het probleem er al de nodige discussie heeft plaats gevonden. Het begrip wwww voor wie het nog niet kent wordt dan ook meteen duidelijk.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?1775-Pooier-Zuh%E4lter-Vrouwenhandel

carrera-gt3
27 maart 2012, 21:36
Hoe weet je dat dat het geen incidenten zijn ?
Dat weet je niet, dat gok je gevoelsmatig.

Je laatste argument is zeer zwak en louter een autoriteits argument:" ervaren ijsberen weten wel beter"
Dat is verder niet steekhoudend.

Vind zijn argument helemaal helemaal niet zwak al die roemeentjes komen hier vrijwillig zich open laten trekken door een mannetje of 20 per dag alle inkomsten houden ze zelf
en ach pooier bendes met afgrijselijke toestanden zijn incidenten:wand:

Kerel DREAM ON

Big30
27 maart 2012, 23:20
Degenen die nu eventueel naar Spanje wijzen als zou het daar erger zijn zouden zich kunnen afvragen waarom zoveel Roemeense dames in Duitsland zo goed Spaans spreken.
Als er gewezen moet worden zou dat naar de Roemeense misdadigers moeten zijn die hiervoor verantwoordelijk zijn. Het feit dat de misdaad zich in Spanje afspeelde is in deze denk ik minder relevant.

Laten we hopen dat de Spaanse justitie bekwamer is dan de Nederlandse en dat het tot een veroordeling zal komen. Misschien bestaat Middeleeuws brandmerken nog in Spanje, anders moet men maar sterk overwegen dit weer in te voeren.

In Nederland praat men graag over gedwongen prostitutie en mensenhandel maar zelfs als men met 400 man een inval doet op het Beakelandplein omdat met sterke vermoedens heeft dat vele dames daar gedwongen werken is het netto resultaat vrij bedroevend of eigenlijk nihil.

Justitie zegt dat men nog een jaar nodig heeft om al het "bewijsmateriaal" te bestuderen. Feitelijk zegt men dus dat men niets heeft kunnen vinden, nog geen zakje wiet, gram wit poeder of een zakmesje. Vraag me niet wat dan de conclusie moet zijn.

Door het zwakke en incompetente optreden van justitie en politie zal door sommigen nu gedacht en beweerd worden "zie je wel er is dus niets aan de hand".

Jansen
27 maart 2012, 23:56
In Nederland praat men graag over gedwongen prostitutie en mensenhandel maar zelfs als men met 400 man een inval doet op het Beakelandplein omdat met sterke vermoedens heeft dat vele dames daar gedwongen werken is het netto resultaat vrij bedroevend of eigenlijk nihil.

Justitie zegt dat men nog een jaar nodig heeft om al het "bewijsmateriaal" te bestuderen. Feitelijk zegt men dus dat men niets heeft kunnen vinden, nog geen zakje wiet, gram wit poeder of een zakmesje. Vraag me niet wat dan de conclusie moet zijn.

Door het zwakke en incompetente optreden van justitie en politie zal door sommigen nu gedacht en beweerd worden "zie je wel er is dus niets aan de hand".

Hier was duidelijk getipt.

Hier vervolgens een signalement van de tipgever :

Man lengte :188 cm
Haren : verkeerd geknipt geen model.
Kleding : witte badenmantel
Schoenen : Slippers

Deze man sprak een paar woorden Roemeens en had een tas van de Lidl bij zich.
Hij heeft langs alle deuren een handje chips af gegeven.

bad pritt
29 maart 2012, 14:50
Vind zijn argument helemaal helemaal niet zwak al die roemeentjes komen hier vrijwillig zich open laten trekken door een mannetje of 20 per dag alle inkomsten houden ze zelf
en ach pooier bendes met afgrijselijke toestanden zijn incidenten:wand:

Kerel DREAM ON

Jij denkt er zwart wit over, dat mag.
Maar het klopt niet, er is een breed spektrum tussen gedwongen en vrijwillig.

Ja er zijn ook veel vrouwen die geheel zelfstandig en vrijwillig dit werk doen.
Al kun jij je dat niet voorstellen want dat is het enige waar je "argumentatie" op neerkomt.

Ik ken vele van deze zelfstandige vrouwen.

satanic surfer
29 maart 2012, 16:42
Het barcode-incident is een wel erg drieste en zelfs (domme) uitwas van de steeds crapuleuzer wordende praktijken van groeperingen mensenhandelaars. Deze gasten waren duidelijk niet goed genoeg georganiseerd om het "symbolenloos" aan te pakken, ofwel waren ze zo compleet van de pot gerukt om hun "handelswaar" dusdanig te merken. Nogal wiedes dat zulke heerschappen sneller worden opgemerkt door de verzamelde ordediensten (want laten we wel zijn, ook de arm der wet is nogal amateuristisch georganisseerd, barcodes zijn net niet nodig, wel opvallend dat ze ook met streepjes werken qua capaciteiten)... Deze heerschappen dienen uiteraard genadeloos te worden bestraft, maar los daarvan zijn deze uilskuikens/oelewappers maar het domste topje van de ijsberg. Vele (zoniet bijna alle) dames worden in het begin van hun "carrière" gedwongen, zijn een bepaald bedrag "schuldig" aan iemand, soms individu, meestal groepering. Slimme en goeddraaiende dames kunnen op termijn dit initiële "gekochtbedrag" ophoesten, en werken daarna voor eigen rekening... Dat lijkt me niet utopisch, uit verscheidene damesmonden zulke verhalen gehoord, een enkele dame de som zelfs met eigen ogen zien aflossen bij haar toenmalige pooier, dan is de illusie wel even weg... uiteraard geen exacte wetenschap en er zullen best wel dames zijn die uit eigen wil deze beroepskeuze maken, maar dan toch een laag percentage me dunkt...Welles-nietes lijkt me overbodig, realiteit is wat ze is soms...take it or leave it...

Hollandmale
30 maart 2012, 07:19
Met de stortvloed die we over ons heen krijgen aan dit soort berichten moeten we wel met behoorlijke oogkleppen lopen als we niet inzien dat er wel erg veel mensenhandel in de prostitutie is.....HM ziet al jaren clubdames opduiken met een streepjescode-tattoo, onderin de nek c.q. bovenaan de rug. Sommigen hadden er een nummer onder staan. Vroeg me destijds al af, wat het kon betekenen. HM zal toch niet de enige zijn, die dit al jaren ziet. Zoals zo vaak, blijkt de waarheid erger dan het ergste vermoeden :heul:

bad pritt
30 maart 2012, 10:11
uiteraard geen exacte wetenschap en er zullen best wel dames zijn die uit eigen wil deze beroepskeuze maken, maar dan toch een laag percentage me dunkt...Welles-nietes lijkt me overbodig, realiteit is wat ze is soms...take it or leave it...

Welles nietes idd overbodig, dat het vrijwillige percentage laag is is enkel jouw gevoel dat je baseert op incidenten, het totaal plaatje kun je daarmee niet inschatten.
Je kent maar een zandkorrel onder de in de p6 werkende dames, hoe wil jij er iets zinnigs over zeggen.?

Picasso 1
30 maart 2012, 12:59
Welles nietes idd overbodig, dat het vrijwillige percentage laag is is enkel jouw gevoel dat je baseert op incidenten, het totaal plaatje kun je daarmee niet inschatten.
Je kent maar een zandkorrel onder de in de p6 werkende dames, hoe wil jij er iets zinnigs over zeggen.?

Met al die mensen die aangeven wat ze opgemerkt en vernomen hebben met betrekking tot de dames worden het wel erg veel zandkorrels bij elkaar. Ook ik heb net zoals Hollandmale meerdere malen dames gezien met streepjestattoo's maar ach wat zegt dat nou, misschien vinden dames dat wel stoer :rolleyes:. Ook hebben best wel veel dames regelmatig blauwe plekken aan de armen of de benen, komt door wat wildere sex zeggen ze zelf vaak maar ik denk zelf dat ze liegen en dat het komt door het paaldansen :nixweiss[1]:.
Hier weer een zandkorrel mbt de inval in een club waar jij graag heen gaat, nl. Fun Garden: "Es besteht insbesondere der Verdacht, dass Prostituierte gegen ihren Willen festgehalten und zur Prostitution gezwungen worden sind".
Ze zullen echter vast geen foto's aantreffen waarop dames klappen krijgen; en mochten ze toch een dergelijke foto aantreffen, ach ja wat zegt dat nou op de totale populatie :hammer:

bad pritt
30 maart 2012, 13:09
Met al die mensen die aangeven wat ze opgemerkt en vernomen hebben met betrekking tot de dames worden het wel erg veel zandkorrels bij elkaar. Ook ik heb net zoals Hollandmale meerdere malen dames gezien met streepjestattoo's maar ach wat zegt dat nou, misschien vinden dames dat wel stoer :rolleyes:.
Hier weer een zandkorrel mbt de inval in een club waar jij graag heen gaat, nl. Fun Garden: "Es besteht insbesondere der Verdacht, dass Prostituierte gegen ihren Willen festgehalten und zur Prostitution gezwungen worden sind".
Ze zullen echter vast geen foto's aantreffen waarop dames klappen krijgen; en mochten ze toch een dergelijke foto aantreffen, ach ja wat zegt dat nou op de totale populatie :hammer:

Het nieuws is een verdichting van de werkelijkheid die omgebogen wordt in die zin dat alleen de incidenten, belicht worden.

We kunnen er nog lang over praten maar ik heb in deze het makkelijk aan te tonen gelijk aan mijn zijde.
Uit incidenten kun je niet extrapoleren wat de totale omvang van een probleem is.

Wat je suggereert over FG, iemand is verdacht maar onschuldig tot...of bij jou niet.:smoke:
Ten tweede, waar zitten die tot prostitutie gedwongen meiden dan , in de kelders van Fungarden.:biggrin:

En niet vergeten daar had ik het al over maar in jullie opwinding vergeten jullie dat steeds en komen met dooddoeners die een zeer kinderlijk naief vertrouwen in justitie uitstralen, de mensenhandel strafbaarstelling is veel te ruim aan het worden en je valt er zo onder...
Geef je een vrouw een ticket en laat je haar werken in jouw legale club, dan zit je in NL al in de gevarenzone...

We zullen zien wat er blijft hangen.

Fungarden is vooralsnog gewoon open.

Trouwens beste Pica als je zo een beeld hebt op de p6 in clubs die jij frequenteert vind ik het persoonlijk triest dat je daar nog komt.
Dan ben je een gebruiker van mensen en in mijn ogen even strafbaar, hoe kijk je zelf hier moreel tegenaan ?

Picasso 1
30 maart 2012, 13:17
Het nieuws is een verdichting van de werkelijkheid die omgebogen wordt in die zin dat alleen de incidenten, belicht worden.

We kunnen er nog lang over praten maar ik heb in deze het makkelijk aan te tonen gelijk aan mijn zijde.
Uit incidenten kun je niet extrapoleren wat de totale omvang van een probleem is.

Hopelijk ga jij niet solliciteren voor rechercheur :rofl:

bad pritt
30 maart 2012, 13:19
Hopelijk ga jij niet solliciteren voor rechercheur :rofl:

Wat een non statement bij gebrek aan argumentatie zullen we maar zeggen:baeh:

Big30
30 maart 2012, 13:22
HM ziet al jaren clubdames opduiken met een streepjescode-tattoo, onderin de nek c.q. bovenaan de rug. Sommigen hadden er een nummer onder staan. Vroeg me destijds al af, wat het kon betekenen. HM zal toch niet de enige zijn, die dit al jaren ziet. Zoals zo vaak, blijkt de waarheid erger dan het ergste vermoeden :heul:
Ik denk dat je bij bar-code tattoos je je ook moet bedenken dat sommige dames deze hebben omdat het als modieus wordt gezien, weer eens wat anders dan zo'n arschgeweih tattoo. Vele celebrities hebben er een en denk dat de zangers Pink een bekend voorbeeld hier van is.
Haar barcode staat voor haar geboortejaar, geluksgetal en release datum van een album van haar.
http://pinkbrasil.com/english/pink_/tattoo/

Wat er in Madrid gebeurd is was een weerzinwekkende verminking. Maar denk niet dat we nu bij iedere dame met zo'n tattoo die we in een club zien of in de stad zien lopen een associatie moeten maken met het gebeurde in Madrid.

bad pritt
30 maart 2012, 13:26
Ik denk dat je bij bar-code tattoos je je ook moet bedenken dat sommige dames deze hebben omdat het als modieus wordt gezien, weer eens wat anders dan zo'n arschgeweih tattoo. Vele celebrities hebben er een en denk dat de zangers Pink een bekend voorbeeld hier van is.
Haar barcode staat voor haar geboortejaar, geluksgetal en release datum van een album van haar.
http://pinkbrasil.com/english/pink_/tattoo/

Wat er in Madrid gebeurd is was een weerzinwekkende verminking. Maar denk niet dat we nu bij iedere dame met zo'n tattoo die we in een club zien of in de stad zien lopen een associatie moeten maken met het gebeurde in Madrid.

Die tats zijn mode en kom je idd vaak tegen irl.

Het verhaal herhaalt zich, elk incident dat mischien geen incident is maar dat weten we niet, wordt gepresenteerd door een paar personen als zijnde de norm.

Picasso 1
30 maart 2012, 13:33
Wat een non statement bij gebrek aan argumentatie zullen we maar zeggen:baeh:

De argumenten en voorbeelden (wat men gezien heeft, opvallend gedrag, gesprekken met dames, fysieke tekens, etc.) aangereikt door vele leden hier zijn talrijk en kenmerken die minimaal de verdenking zouden moeten triggeren zoals specifieke tattoo's (echte liefde verdient een tattoo met de naam van het Turkse vriendje :rofl:) en blauwe plekken zijn ook al regelmatig aan de orde geweest en zelfs bij concreet bewijs door justitie van netwerken, damesmishandelingen, etc. die geleid hebben tot veroordelingen tot gevangenisstraffen alsook de talrijke nieuwsberichten over dwang en zelfs moord, blijf jij het relatieveren en melden dat het allemaal niks zegt over de totale populatie :hammer:.

Je lijkt me inderdaad geen goede kandidaat voor de functie van rechercheur.

Badslippers
30 maart 2012, 13:37

"Dus mond houden!". Vergat je die drie woorden er niet achter te zetten?

Is van volstrekt ondergeschikt belang voor dit forum en de beeldvorming in het algemeen (m.b.t. dit "Topic") of een ijsbeer iets zinnigs te zeggen heeft. Het is in mijn ogen volstrekt legitiem om over onderwerpen mee te praten ook al heb je over dat onderwerp de ballen verstand. Sterker, zelfs dan kun je er nog zinnige dingen over zeggen. Ik weet niks over voetbal en toch kan ik daar heel verstandige dingen over zeggen! Bijvoorbeeld dat "Feijenoord" als verrassende kampioen gehuldigd zal worden op de Coolsingel ondanks het feit dat zij met de "Gekantelde ruit met de punt naar voren" spelen en momenteel qua punten achter liggen.

Dat is ook het leuke van een discussieforum. Je mag verstandige dingen zeggen, je mag verhalen uit je duim zuigen en werkelijk dwazen meningen verkondigen die nergens op gebaseerd zijn. Het is niet belang waarop we ons baseren als we hier praten over "vrijwillige percentages". Waarom? Omdat de juiste percentages eenvoudigweg niet te achterhalen zijn. Zelfs niet als je daar een wetenschappelijke studie naar verricht. Ik kan mijn mening ook alleen maar baseren op wat ik hoor, wat ik zie, wat ik ervaar, voel. Vervolgens gooi ik al die indrukken op een hoop en interpreteer "Ins Blaue hinein". Kortom, allemaal natte vingerwerk. Zo denk ik te weten dat veel vrouwen dit werk onvrijwillig doen. Onvrijwillig in welke vorm dan ook. Volgens mij komt in de beroepsgroep van betaalde sekswerkers ook veel meer geweld voor dan onder de bibliothecaressen. Tevens meen ik te mogen concluderen dat het aantal dames in deze sector die getatoeëerd zijn vele malen hoger ligt dan bij de beroepsgroep kleuterjuffen.

Dus ook al ken ik maar een zandkorrel onder de betaalde seks en is zelfs de kennis over die zandkorrel gebaseerd op subjectieve observatie en interpretatie dan nog doet mijn mening er toe en kan ik die hier ventileren.

satanic surfer
30 maart 2012, 13:43
Gelukkig ken ik maar een zandkorrel van de prostitutie/mensenhandel-woestijn... niet zo m'n habitat wegens snikhete temperaturen, slechts 'n zeldzame Oase waar het wemelt van de zichzelf lavende predators in allerlei gedaantes, en met erg uiteenlopende zienswijzen, maar allen zo dorstig als wat, en slurpend als bezetenen. Wat de streepjescodes betreft: modeverschijnsel zoals Big30 correct aanhaalt, maar het bovenvermelde schrijnende verhaal is uiteraard slechts een perfide en grotesk geëtaleerde uitwas van de steeds grilliger wordende en handelende groeperingen/individuen... Binnenkort tatoueren ze de geleverde service op hun kont, wel lekker handig en nuttig om de obligate TZ-vraag te vermijden...
Het lijkt me behoorlijk zonneklaar dat er dames zijn die onafhankelijk en voor eigen rekening werken, gelukkig maar. Even zonneklaar is de (toegegeven niet academisch onderstoelde) veronderstelling dat de overgrote meerderheid der dames in clubs/ramenbuurten etc. hun inkomsten gedeeltelijk/grotendeels/integraal mogen doorsluizen naar ietwat onbehouwen kerels. Evengoed is er een percentage dames die wegens schulden of druggebruik en vaak een combinatie van beiden in deze circuits belanden... allemaal geen pretje... Als je per toeval ns vroeg (rond openingstijd) bijvoorbeeld in clubs met "inslapende" dames verblijft breekt bijwijlen je berenhartje als je die jonge meisjes ziet aan komen sleffen in hun slaapjurkje, knuffelbeertje onder de arm... een halfuurtje later zitten ze opgemaakt als DVP... tja. Niet te veel bij stilstaan soms, maar participatief "schuldig" zijn we allemaal, ongeacht in welke hoedanigheid we ons ook begeven in clubs. Vind het bijwijlen ook sneu voor zulke dames/meisjes, maar het is niet anders... zo, toch maar ns naar PHG karren zo dadelijk om enkele compleet onafhankelijke Roemeentjes ns duchtig te gaan checken op streepjescodes... nog effie m'n scannertje opladen... satanische groeten

bad pritt
30 maart 2012, 13:46
"Dus mond houden!". Vergat je die drie woorden er niet achter te zetten?

"Dus mond houden", zal je nooit van mij horen en ook nooit lezen.
Iedereen mag zijn mening ventileren, vrijheid blijheid.
Maar ik mag net zo goed op de zwaktes in de argumentatie wijzen en tot enige bescheidenheid oproepen in de grote grove bewoordingen.

Big30
30 maart 2012, 13:50
Het verhaal herhaalt zich, elk incident dat mischien geen incident is maar dat weten we niet, wordt gepresenteerd door een paar personen als zijnde de norm.
Ja en het omgekeerde gebeurt dus ook d.i. er is altijd wel weer een tegenvoorbeeld te vinden van iets wat een incident is of wellicht toch tendeert naar de norm of in ieder geval meer is dan een incident en dat wordt dan vervolgens veralgemeniseerd.

Je kunt zelfs 1 voorbeeld uitleggen zoals je wilt of het past in je veronderstelling:

1. "De inval op het Baekelandplein in Eindhoven met 400 man politie toont aan dat er in feite van een serieus probleem geen sprake is als het uiteindelijke resultaat niet meer is dan 1 vage aanhouding in Hongarije. Recente uitspraken van een Utrechtse Hoogleraar bevestigen dit vermoeden"
2. "De inval op het Baekelandplein toont nog eens te meer aan hoe groot het probleem van gedwongen prostitutie is, omdat geen dame aangifte wilde doen van het feit dat ze gedwongen haar werk doet (de signalen zijn meer dan duidelijk op dit plein), de angst van deze dames voor haar pooier en voor represailles blijkt te groot te zijn. De cultureel bepaalde angst bij vele dames voor politie en justitie blijkt in deze nog eens een extra complicatie"

bad pritt
30 maart 2012, 13:52
Het lijkt me behoorlijk zonneklaar dat er dames zijn die onafhankelijk en voor eigen rekening werken, gelukkig maar. Even zonneklaar is de (toegegeven niet academisch onderstoelde) veronderstelling dat de overgrote meerderheid der dames in clubs/ramenbuurten etc. hun inkomsten gedeeltelijk/grotendeels/integraal mogen doorsluizen naar ietwat onbehouwen kerels.

Mijn visie: je ziet het veel te zwart wit en onderschat de economische krachten en veel dames gigantisch wat betreft zelfreddend vermogen.

In phg zul je zat meisjes aantreffen die voor zichzelf werken en mischien wel een modieus streepjescode tatttoo hebben laten zetten.:smile2:

Picasso 1
30 maart 2012, 13:52
Ten tweede, waar zitten die tot prostitutie gedwongen meiden dan , in de kelders van Fungarden.:biggrin:

In de Middeleeuwen zaten dames in kelders. Tegenwoordig zijn er scherpere rechercheurs nodig die niet naar kelders gaan zoeken of bij het ontbreken daarvan hun onderzoek staken.

satanic surfer
30 maart 2012, 13:59
even bijkomend reageren op post van BP over de correlatie INCIDENT of norm volgens enkelen...

Zo kan je bijvoorbeeld ook een occasionele cocaïnevangst in de haven van Antwerpen als een incident zien, terwijl iedere weldenkende en realiteitaanvaardende mens weet dat Antwerpen al jarenlang de draaischijf qua Coke is wereldwijd. Deze toevalstreffer der ordediensten wordt uiteraard fier op de borst kloppend geêtaleerd in kranten en op TV. Terecht. Wat ietsje minder wordt vermeld is het feit dat de heren onderzoekers enorm onderbemand zijn numeriek en qua technische ondersteuning. Slechts een minimaal percentage des arriverende containers kan worden gescand, en snuggere traffikanten hebben uiteraard hun "mol" binnen de havenpolitie/loodsen/rederijen/ ja verdomd nog aan toe binnen het politiekorps zelve godverdomme... dit wordt door sommigen ook allemaal als incidenteel of prietpraat aanzien, maar bij deze kan ik u meededelen dat ze dwalen, net als ijsberen op een dwaalspoor kunnen zitten bijwijlen. De norm is hoe je dat draait of keert binnen de "miljardenbusiness" van drugs/vrouwen GELDGEWIN, en zowel ordediensten als gebruikers (junks) participeren in ieders hoedanigheid, en verdomd vaker dan verondersteld door de brave burger met een gespleten persoonlijkheid en dito gezicht... Zo, deze vergelijking snijdt ongeacht volgens sommigen geen hout, well in that case: I'm tired of the believers...

Picasso 1
30 maart 2012, 14:07

Ik denk eerder dat jij veel te makkelijk relativeert als zou het probleem erg meevallen ondanks de stortvloed aan signalen en informatie.
Het zou al een prestatie van je zijn als je dit soort berichten als zorgelijk zou kenmerken en je hoop uitspreken dat dit probleem ook niet de dames treft waar jij graag mee gaat.
Nu wek je teveel de indruk dat je liever je kop in het zand steekt uit angst dat je illusie wordt verstoord.

bad pritt
30 maart 2012, 14:11
Ik denk eerder dat jij veel te makkelijk relativeert als zou het probleem erg meevallen ondanks de stortvloed aan signalen en informatie.
Het zou al een prestatie van je zijn als je dit soort berichten als zorgelijk zou kenmerken en je hoop uitspreken dat dit probleem ook niet de dames treft waar jij graag mee gaat.
Nu wek je teveel de indruk dat je liever je kop in het zand steekt zodat je illusie niet wordt verstoord.

Alle misstanden zijn erg, waarom moet ik dat uitspreken.

Ik steek nooit mijn kop in het zand.
Kan het ook makkelijk omdraaien jij overdrijft.
Ik heb veel kontakt ook prive met dames die ik ken uit de p6 en ik ben ervan overtuigd dat jij erg overdrijft aan de hand van persberichtenMaar wat in deze de waarheid is, ik weet het niet en jij ook niet, ondanks al je praatjes.

Verder ben je goedgelovig, als er een paar honderd man een razzia houden is dat voor jou al een bevstiging dat er iets aan de hand is, maar dat is in deze tijd helaas niet altijd meer zo.

Ik denk dat jij zelf je kop in het zand stopt en de makkelijke weg volgt.
Al jouw redenering zijn zwart wit en volgen de makkelijke weg en missen daardoor diepgang en in mijn ogen realiteitszin en dan draai je het om:
degene die jouw eenvoudige niet onderbouwde waarheden niet onderschrijft, snapt het niet of steekt zijn kop in het zand.:hah:

Picasso 1
30 maart 2012, 15:39
Waar heb ik dit soort koppigheid eerder gezien?
Elke keer als een illusie verstoord wordt vanwege dat dames ons echt niet de sexgoden vinden die we onszelf achten of dat er een serieuze kans bestaat dat dames ons service verlenen uit dwang dan gaan een aantal heren :angst::angst::angst:

bad pritt
30 maart 2012, 15:48
Waar heb ik dit soort koppigheid eerder gezien?
Elke keer als een illusie verstoord wordt vanwege dat dames ons echt niet de sexgoden vinden die we onszelf achten of dat er een serieuze kans bestaat dat dames ons service verlenen uit dwang dan gaan een aantal heren :angst::angst::angst:

Wat wil je nou zeggen schilder?
Dat jij het allemaal beter weet...natuurlijk is dat zo jij weet alles beter en herkent uit de incidenten de grote lijn.:smile2:

Picasso 1
30 maart 2012, 17:39
Wat wil je nou zeggen schilder?
Dat jij het allemaal beter weet...natuurlijk is dat zo jij weet alles beter en herkent uit de incidenten de grote lijn.:smile2:

Als je heel veel incidenten naast elkaar legt dan kun je op een gegeven moment wel een lijntje trekken :rofl:. Kwestie van leren van het 'connecten van the dots'.

bad pritt
30 maart 2012, 18:01
Als je heel veel incidenten naast elkaar legt dan kun je op een gegeven moment wel een lijntje trekken :rofl:. Kwestie van leren van het 'connecten van the dots'.

Hoe groot denk je dat de wereld van de prostitutie is beste Picasso ?
Beantwoord dat eerst eens voor Nederland.
Neem dan alle veroordelingen wegens mensenhandel/gedwongen werken/loverboy veroordelingen en isoleer daar de aantallen betrokken vrouwen uit.Neem nog een topje van de ijsberg faktor erbij, warmee je de totale veroordelingen wenst te vermenigvuldigen.

En dan heb je een eerste indicatief kwantitatief cijfer.

Totdat je dat gedaan hebt mag jij puntjes met je kleurpotlood verbinden gelijk op de kleuterschool.

Picasso 1
30 maart 2012, 18:30
Tot het connecten van de dots behoort niet alleen strafzaken maar ook zaken die opvallen zoals blauwe plekken op armen en benen van de dames, wat dames zelf zeggen, ongure type chauffeurs die dames ophalen, waarnemingen van medeberen die bijvoorbeeld wel eens klappen hebben zien vallen, doodsdreigingen van pooiers aan enkele medeberen.... De strafzaken zijn vervolgens het ultieme bewijs dat er erg veel niet deugt. Maar ach, het zal allemaal mijn onderbuikgevoel wel zijn.