PDA

Volledige versie bekijken : DE YBF EK POOL, VOLG HEM HIER!

Tiga
26 april 2012, 17:36
Het EK Voetbal staat voor de deur en dus kunnen we weer gokken.... en valt er misschien weer iets te winnen...

ALS

we weer een voetbalpool organiseren.

Maar daar zijn we nog niet helemaal over uit dus de hele eenvoudige vraag:

POOL JE MEE???

of...

POOL JE NIET MEE???

Keesroeiboot
26 april 2012, 18:22
Kees doet mee.

Zijn er nog inschrijvingsvoorwaarden en is al bekend hoe de pool werkt (spelregels) en gaat het wel eerlijk toe? Hoe weet ik zeker dat de uitslag niet wordt gemanipuleerd???

Ik vertrouw namelijk niemand. Ik denk dat ik ga winnen want ik heb veel verstand van voetballen. De Grieken gaan winnen dat is al zeker. Die staan altijd vooraan als er wat te winnen of te verdelen valt.

Mocht mijn voorspelling niet kloppen dan geef ik de Grieken de Schuld.

Bosco
26 april 2012, 19:21
Bosco doet opzeker weer mee!!

Net als 2 jaar geleden met de laatste WK.
Altijd leuk die voorspellingen, en tot mijn eigen verbazing....had ik het niet slecht gedaan ook nog. :biggrin:

Kan alvast 'n tip geven!

Finale; Duitsland-Spanje..................gewonnen door................Duitsland!! ;)

Ace2
26 april 2012, 20:08
Uiteraard doe ik mee.

Misschien dat Spanje theorethisch de beste papieren zou moeten hebben. Maar zoals ik aan het begin van het seizoen tegen mijn collega's, in een ietswat aangeschoten bui, zei dat Barcelona geen landskampioen, geen CL-winnaar en Spanje geen EK-winnaar zou worden, herhaal ik dat nu volkomen nuchter nog maar eens. Als je teveel met overmacht hebt gewonnen dan mis je net dat laatste beetje scherpte dat je aan de top nodig hebt. Let maar op.

Willi69
26 april 2012, 20:12
Dürfen auch Ausländer mitspielen, zum Beispiel aus dem Land des neuen Europameisters? :tongue:

Willem2
26 april 2012, 20:23
Dürfen auch Ausländer mitspielen, zum Beispiel aus dem Land des neuen Europameisters? :tongue:

Ik weet niet hoe het komt maar het stinkt hier toch.
Ja, buitenlanders mogen ook meespelen maar ze moeten niet zulke rare dingen zeggen. Hebben ze dat laatste vriendschappelijke wedstrijdje niet verloren :rolleyes:
Kan iemand aan Willi69 uitleggen dat Robben geen duitser is ondanks al die schwalbes van hem. En ook Ribery speelt niet mee.
:wink2:

Scoobert
26 april 2012, 20:24
Ik doe zeker ook mee, scoor zelfs beter dan Willi69 betreffende de tips van de Bundesliga :P

Boy69
26 april 2012, 20:38
Uiteraard doe ik mee !!!

vrije jongen
26 april 2012, 20:39
Ik ben zeker ook geinteresseerd! Na afgelopen week durf ik zelfs NL weer boven aan te zetten...misschien dan.

Kaajaa
26 april 2012, 20:59
Kaajaa doet ook mee

MichelJ
26 april 2012, 21:43
Iemand moet laatste worden, ik doe ook mee.

phoenix
26 april 2012, 22:00
nou vooruit maar ik doe mee, ik wil wel een taart winnen als troostprijs, kan ik een dame me insmeren over haar tieten

Badslippers
26 april 2012, 22:42
Aangezien ik een voorspellende blik heb wat betreft de Nederlandse competitie ("Feijenoord" op één), doe ik ook aan deze "Pool" mee.

Jansen
26 april 2012, 22:56
Ja ik doe ook mee dus ik hoor het wel.

hp001
26 april 2012, 23:26
Ik doe mee.

Big30
26 april 2012, 23:34
Ik doe mee.
Onder voorbehoud moet dat zijn :tongue:! Ik bedoel sinds kort worden niet alleen texten hier gemodereerd maar ook avatars. Daar jouw avatar als aanstootgevend kan worden gezien door sommige tere zielen ook hier op het forum actief, stel ik voor je avatar toch maar aan te gaan passen :biggrin:, OK?

Picasso 1
27 april 2012, 02:20
Uiteraard doe ik mee.

Misschien dat Spanje theorethisch de beste papieren zou moeten hebben. Maar zoals ik aan het begin van het seizoen tegen mijn collega's, in een ietswat aangeschoten bui, zei dat Barcelona geen landskampioen, geen CL-winnaar en Spanje geen EK-winnaar zou worden, herhaal ik dat nu volkomen nuchter nog maar eens. Als je teveel met overmacht hebt gewonnen dan mis je net dat laatste beetje scherpte dat je aan de top nodig hebt. Let maar op.

Ik denk ook dat Spanje deze keer niet verder komt dan de halve finales. Daar worden ze uitgeschakeld door de Duitsers en anders onterecht door de Engelsen. In dezelfde lijn vrees ik het ergste voor Nederland :smile2:.
Maar goed, het wordt zeer onvoorspelbaar hoe de Spaanse spelers gaan presteren na in hun clubs de belangrijkste prijzen net mis te te hebben gelopen; aan de andere kant kan het een voordeel zijn dat ze zich kort voor het EK niet maximaal hoeven op te laden voor een CL finale. Ook Nederland is zeer onvoorspelbaar, zowel het EK winnen als de voorrondes niet doorkomen is beiden goed denkbaar.
Ik doe in elk geval mee.

rob45
27 april 2012, 09:33
Ben van plan het EK Toernooi te gaan volgen,ook alles eromheen. Dus vind ik het ook leuk om mee te doen aan de EK Pool.

GT-junky
28 april 2012, 12:06
Uiteraard doe ik mee.

Carlitos
28 april 2012, 12:33
Liever Hockey, maar ik doe graag mee.

SFL
28 april 2012, 16:52
Is toch niet spannend, want Duitsland wordt Europees kampioen? Maar ik doe zeker mee.
4000€ op Duitsland. Oranje tweede, Engeland derde en Spanje vierde!

De Shyman
1 mei 2012, 19:43
Onder voorbehoud moet dat zijn :tongue:! Ik bedoel sinds kort worden niet alleen texten hier gemodereerd maar ook avatars. Daar jouw avatar als aanstootgevend kan worden gezien door sommige tere zielen ook hier op het forum actief, stel ik voor je avatar toch maar aan te gaan passen :biggrin:, OK?

Legendarisch worden die tenen van Big30. De jaloersheid straalt er van af. Maar ja dat kun je verwachten:muahaha:.... Wanneer we elkaar eens tegenkomen dan snap je waarom de club die door buitenstaanders smalend-jaloers 020 wordt genoemd gewoon weer kampioen wordt:freu::freu:
Ook de supporters zijn namelijk gewoon beter:cool::cool::cool:

Groet en Respect!

De Shyman

Als je gewoon beter bent;)............... wordt je ook vaker kampioen!!!!;)

Picasso 1
1 mei 2012, 20:44
Legendarisch worden die tenen van Big30.
Een weinig hersens bevattende primaatsoort zoals Bigfoot moet je niet al te serieus nemen :biggrin:

Big30
1 mei 2012, 21:30
Een weinig hersens bevattende primaatsoort zoals Bigfoot moet je niet al te serieus nemen :biggrin:
Ik zeg niets! (Trouwens dat je in Bigfoot gelooft verbaast me niets :tongue:)

'EK moet naar Duitsland worden verplaatst'

http://www.ad.nl/ad/nl/2942/EK-voetbal/article/detail/3249081/2012/05/01/EK-moet-naar-Duitsland-worden-verplaatst.dhtml

Met het opduiken van de foto's van de mishandelde Joelia Timosjenko en de smeekbede van haar dochter aan de wereld om haar te redden uit de strenge gevangenis, wordt in Duitsland ook vandaag geopperd dat het EK lastminute verplaatst zou moeten worden. De wedstrijden die in de Oekraïne plaatsvinden, kunnen in Duitsland gespeeld worden.
Ik zeg doen!!! Gewoon hele EK in Duitsland houden in Polen is het ook al niet al te veilig met al die Hooligans.

Shy1962man: voordat er misverstanden ontstaan ik nam het wel op voor de tere PSV supporter zieltjes, maar ben zelf al sinds mijn jeugd AJAX supporter, ik zal bij de huldiging zijn, is daar een helm trouwens verplicht ;)?

De Shyman
1 mei 2012, 23:16

Algemeen bekend is dat hoe groter de voeten hoe langer de tenen:smoke:

'Shy1962man: voordat er misverstanden ontstaan ik nam het wel op voor de tere PSV supporter zieltjes, maar ben zelf al sinds mijn jeugd AJAX supporter, ik zal bij de huldiging zijn, is daar een helm trouwens verplicht ;)?

Tere PSV supporter zieltjes? Sinds wanneer heeft deze ondersoort een ziel?:lostit::hah:
En die helm tja typische psvhumor zullen we maar zeggen:confused::confused::gruebel::gruebel:

Gelukkig is bij ONZE huldiging iedereen welkom;):biggrin::biggrin:

Maar Big doe die helm op dan herken ik je en dan kunnen we er een pakken in Pleinzicht. Goed uitzicht op de wallen;);)

toko-9
2 mei 2012, 09:25
Ja, ik doe ook mee.

Niet dat ik denk dat ik zal winnen..... Alweer niet verdomme!!!
Maar heb me zelf een troostprijs beloofd.
Zal met de top 3 van het komende EK "aufs Zimmer" gehen. (Wordt dus pas in juli-augustus dat ik weer clubs zal bezoeken).
En dus hoop ik dat de uitkomst van dit EK zal zijn: op 1 Polen, op 2 Duitsland en op 3 Rusland (Oekraine mag ook! :smile:)

BefBeer
2 mei 2012, 12:24
Ook hier behoor ik weer tot de minderheid!
Ik heb niets met passief sportbeoefenen en poolen.
Denk ook niet dat ik geroepen ben om verstand te hebben van sporten die ik niet beoefen en/of niet bekijk.

Sport en sex zelf wel en beide met veel plezier.

Groet,

BefBeer

salitos
2 mei 2012, 17:40
Ja ook ik doe mee, als ik alle hierboven genoemde voorspellingen zie heb ik toch nog een aardig kansje

Big30
7 mei 2012, 21:52
http://www.youtube.com/watch?v=BY-9fL0llok

Twinangel
7 mei 2012, 23:13
Ik doe mee!

Carlitos
27 mei 2012, 11:25
Gaan we hiermee nog iets doen?

Tiga
27 mei 2012, 12:19
Tuurlijk! Nog even geduld! :D

ilovethaigirls
27 mei 2012, 13:13
Die oranjegekte pffff zo vermoeiend :)
De groepsfase Duitsland een klasse te sterk. Wordt dus een kwestie van Ronaldo af te stoppen om door te gaan.
Finale Duitsland - Spanje
Verrassing van het toernooi wordt ongetwijfeld Polen.

En ik doe uiteraard mee als er een EK pool komt.

Big30
28 mei 2012, 14:12
Het wedkantoor wordt nu ingericht, binnenkort on-line DE IJBF EK POOL!

Tiga
29 mei 2012, 19:36
https://www.ijsberenforum.com/img/banners250/bannerekpool.gif

(https://www.ijsberenforum.com/ekpool)Vrijkaart winnen? Zorg dan dat je op het juiste moment in de top drie staat...

De juiste momenten zijn na de volgende wedstrijden:

11-06 Frankrijk - Engeland (alle landen hebben dan 1 wedstrijd gespeeld in de groepsfase)

15-06 Oekraïne - Frankrijk (alle landen hebben dan 2 wedstrijden gespeeld in de groepsfase)

19-06 Zweden - Frankrijk (alle landen hebben dan 3 wedstrijden gespeeld in de groepsfase)

24-06 Na de vierde en dus laatste kwartfinale

01-07 Na de finale (incl. de punten voor de extra vragen)

LET OP!
Een deelnemer kan maar één keer een vrijkaart winnen.
Staat een deelnemer voor de tweede keer in de top drie dan wordt hij overgeslagen
en heeft de volgende deelnemer in de ranglijst gewonnen.

Voor de duidelijkheid: de voorspelde uitslag betreft de eindstand na 90 minuten
reguliere speeltijd of eventuele verlenging indien dit van toepassing is!

vrije jongen
29 mei 2012, 20:53
De mijne is al ingevuld :tongue:; ik hoop dat ik fout zit, want anders krijgen we weer een hoop irritante oneliners voor de kiezen.

T&A Addict
29 mei 2012, 20:57
Ik heb de groepswedstrijden meteen ingevuld, over de volgende rondes denk ik nog even na. Leuk idee!
Voor welke club win ik eigenlijk die vrijkaart?

Big30
29 mei 2012, 21:18
Voor de duidelijkheid: de voorspelde uitslag betreft de eindstand na 90 minuten
reguliere speeltijd of eventuele verlenging indien dit van toepassing is!

Voor de duidelijkheid:

De einduitslag bij wedstrijden waar een winnaar uit MOET komen (zoals een kwartfinale, halve finale of finale) is de uitslag die na 90 minuten (+ blessuretijd) op het scorebord staat. De verlenging telt dus niet mee.
Zo staat ut in het reglement!

Tiga
29 mei 2012, 21:51
Voor de duidelijkheid:

Ik zal e.a morgen met elkaar in overeenstemming brengen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Picasso 1
29 mei 2012, 21:54
De mijne is al ingevuld :tongue:; ik hoop dat ik fout zit, want anders krijgen we weer een hoop irritante oneliners voor de kiezen.
Dit jaar zullen die in het Duits zijn :tongue:

Jansen
30 mei 2012, 00:11
Heb de groepswedstrijden ingevuld en ook de voorspelling van de kampioen,Topsscoorder en aantal doelpunten totaal.

Aantal gele en rode kaarten had er ook nog wel bij gemogen.

Badslippers
30 mei 2012, 00:24
De klok loopt 8 uur achter ! ! !

http://widget.ua-traveling.com/

Big30
30 mei 2012, 01:14

"We waren er vooraf al zo bang voor"! Gehackt door de Chinese Gok Maffia. Tiga is vergeten het spam-filter aan te zetten, komt allemaal goed hoor.

Inschrijving van Dong, Liang, Shing, Ping, Mushi, Lushi en Ping Pong bij deze ongeldig verklaard.

Tiga
30 mei 2012, 18:21

Solved!

Tiga
30 mei 2012, 18:22
Voor de duidelijkheid:

Solved!

Na 90 minuten of verlenging indien van toepassing....dus!!!

MichelJ
30 mei 2012, 18:35
Als ik de voorspellingen van een willekeurige deelnemer bekijk staat er:

Voorspellingen van: ijsbeer

Tiga
30 mei 2012, 18:41
Als ik de voorspellingen van een willekeurige deelnemer bekijk staat er:

Voorspellingen van: ijsbeer

solved!

satanic surfer
31 mei 2012, 12:30
om toch enigszins een Belgische noot toe te voegen aan het EK dit jaar zal ik op ietwat kolderieke en volkomen kansloze wijze ook een Nostradamusje los laten op de voetbalenquete, het zal me benieuwen...
wat overigens wel leuk is is dat de winnaar redelijk onvoorspelbaar lijkt gezien de barstjes in de Spaanse armada... dit in volstrekte tegenstelling tot het EK2016 alwaar de winnaar reeds bekend lijkt, en van Vlaamschen bloede zal zijn...
doldwaze groeten vanuit de krochten van de hel...

Troetelbeer
1 juni 2012, 17:06
De WK en EK acties van Albert Heijn zijn altijd een groot succes. Voorheen hadden we de Wuppies, Welpies en de Beesies. In 2012 heeft de Albert Heijn de EK actie heel lang geheim kunnen houden. Nu is eindelijk bekend waar we dit jaar voor kunnen gaan sparen, namelijk : Dildys!

2623

daniel1
2 juni 2012, 23:34
Ook ik doe weer mee.

Admin
2 juni 2012, 23:45
Ook ik doe weer mee.
Niet vergeten je op tijd aan te melden en je voorspellingen op tijd te doen.
Er hebben zich inmiddels al 25 Ijsberen aangemeld. Mammoet nog niet trouwens :tongue:!

Willem2
3 juni 2012, 11:36
Niet vergeten je op tijd aan te melden en je voorspellingen op tijd te doen.
Er hebben zich inmiddels al 25 Ijsberen aangemeld. Mammoet nog niet trouwens :tongue:!

Volgens mij nu al 63 aanmeldingen.....
Gebruik deze regenachtige zondag op een goede manier ;) en vul in :freu:

Admin
3 juni 2012, 17:50
Volgens mij nu al 63 aanmeldingen.....
Gebruik deze regenachtige zondag op een goede manier ;) en vul in :freu:
Inmiddels al 68 aanmeldingen!
Op de eerste pagina staan er 25, maar daar blijft het dus niet bij.

Big30
5 juni 2012, 01:54
Vergeet niet op tijd je voorspellingen te geven.

Tip: Je kunt ook een random voorspelling genereren, vaak blijken dit soort voorspellingen hoog te scoren ;).

De teller van het aantal inschrijvingen staat inmiddels al op 81 :freu:.

Admin
7 juni 2012, 01:21
Vergeet niet je voorspellingen voor Vrijdag 8 Juni 18u in te vullen!

Tiga
8 juni 2012, 20:15
De eerste wedstrijd is achter de rug en de punten zijn verwerkt. Er zijn 14 mensen die exact de juiste voorspelling gedaan hebben...

Big30
8 juni 2012, 22:30
Tiga klein puntje maar hoor en wel dit. Voor alle wedstrijden controleer ik altijd mijn voorspellingen, dat doe ik al jaren en vaak zie ik niets vreemd. Zowel deze maal, voor de wedstrijd POL-GRI stond bij mij 1-1 als voorspelling en wat denk je wat er na de wedstrijd stond? Niet te gelovuh maar toen stond er dus opeens 1-0! Ik wou het maar even laten weten juist omdat ik zo eerlijk ben, maar je zult het zelf ook al wel gezien hebben denk ik.

Ach ja kan zeker met een DB en computers wel eens voorkomen dat een 1 opeens in een 0 verandert :tongue:.

T&A Addict
8 juni 2012, 22:47
Helaas te laat met invullen, volgende keer beter.

Big30
9 juni 2012, 00:14
Helaas te laat met invullen, volgende keer beter.
Je had de voorronden toch wel ingevuld? Althans ik neem aan dat jij deze uitslagen hebt voorspeld:
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=15

Wat speelde Rusland ijzersterk en mooi zeg. Dynamisch, niks van dat korte tik-tak gepunnik voetbal wat door velen zo bewierrookt wordt (zeg maar de Barca/Messi stijl), opkomende backs, positie wisselingen, diepte passes over 40-60m, heerlijk om naar te kijken!

Die Kerzjakov had er nog wel 2-3 in kunnen of eigenlijk moeten trappen. Uiteraard hoop ik dat we winnen maar tegen dit Rusland en zeker als ze nog effectiever spelen en met hun kansen omgaan maken we weinig kans. Worden we #2 in de Poule dan komen we de Russen in de 1/4 Finale tegen en is het al over. Dus laat de Duitsers maar #1 in onze Poule worden, die geef ik wel een kans tegen de Russen en dan komt de droom finale NED-DUI een stuk dichterbij.

Maar soit, eerst morgen maar eens kijken of we van de Denen kunnen winnen.

T&A Addict
9 juni 2012, 00:40
Je had de voorronden toch wel ingevuld? Althans ik neem aan dat jij deze uitslagen hebt voorspeld:
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=15

Ja, alleen de voorronden, aan de rest niet meer toegekomen.

Big30
9 juni 2012, 01:00
Ja, alleen de voorronden, aan de rest niet meer toegekomen.
Lastig ... .

Tiga gaat over de EK pool en ik neem aan dat de voorspellingen nu niet meer aangepast kunnen worden. Bij een handmatig tooltje zou nog wat te regelen zijn maar er hebben zich 107 leden aangemeld en dan ben je dus afhankelijk van een geautomatiseerde tool.

MichelJ
9 juni 2012, 09:06
Die Kerzjakov had er nog wel 2-3 in kunnen of eigenlijk moeten trappen. Uiteraard hoop ik dat we winnen maar tegen dit Rusland en zeker als ze nog effectiever spelen en met hun kansen omgaan maken we weinig kans. Worden we #2 in de Poule dan komen we de Russen in de 1/4 Finale tegen en is het al over.

Vier jaar geleden waren we ook ijzersterk in de groep en in de kwartfinale vlogen we er totaal onverwacht uit tegen.... de Russen. Dat Rusland Tsjechië van de mat speelde zegt me niet zoveel, Tsjechië is een vrij beperkt team. Rusland heeft geluk dat ze in de zwakste groep zijn geloot, zal ws. wel een 9 uit 3 worden. Maar ik ben het met je eens, Rusland was leuk om naar te kijken, ik zie ze graag tegen de Duitsers voetballen.

Dus laat de Duitsers maar #1 in onze Poule worden, die geef ik wel een kans tegen de Russen en dan komt de droom finale NED-DUI een stuk dichterbij.

De Duitsers moeten #2 moeten ze worden Biggie, maar dat hebben wij allemaal in eigen hand :cool:.

Tiga
9 juni 2012, 10:07
Lastig ... .

Tiga gaat over de EK pool en ik neem aan dat de voorspellingen nu niet meer aangepast kunnen worden. Bij een handmatig tooltje zou nog wat te regelen zijn maar er hebben zich 107 leden aangemeld en dan ben je dus afhankelijk van een geautomatiseerde tool.

Helaas, ik moet streng zijn. Er zijn meerdere mensen die ondanks meerdere IM's van mij niet alle uitslagen hebben ingevuld. Elk moment later dan het begin van het EK standen toevoegen of bijwerken zou die deelnemer voordeel kunnen opleveren. Op zich zal dat uiteindelijk wel meevallen maar ten opzichte van de andere deelnemers zou dat niet eerlijk zijn...

Big30
9 juni 2012, 14:37
De Duitsers moeten #2 moeten ze worden Biggie, maar dat hebben wij allemaal in eigen hand :cool:.
Yep, foutje. Zoals ik al zei als we #2 worden komen we de Russen net als 2008 in de 1/4 finale tegen, toen werden we (3-9) #1 in de groep en was het na RUS afgelopen.

Goedemorgenallemaal
9 juni 2012, 15:16
Geachte medeberen, ik heb het niet zo op voetbal, ik wil mijn plezier daar niet door laten bederven (hoewel ik het wel lollig vond dat het immer zo vaak verguisde BaddaBing tijdens toernooien altijd Oranje badjassen had) en zou dus wel eens willen weten welke clubs GEEN scherm hebben.

Dat gezegd hebbende moet Nederland nou eindelijk eens een keertje kampioen worden , desnoods ten kosten van onze Duitse vrienden die on toch in de gelegenheid stellen om zo af en toe plezier te hebben (zij het met Oost-Europese ondersteuning). Maar ik wordt ouder en milder en misschien ook onder invloed van ervaringen ten Oosten van Limburg behoor ik tot de Nederlandse minderheid die niet gaat zeuren over fietsen, die Duitsland helemaal geen afgang toewenst. Er zullen er wel meer zijn op dit forum.

Hoewel... mild.... Oh oh oh, ik hoop zo dat die Portugese jankerds er in 1 klap uit liggen.
Wens 1: NL kampioen
Wens 2: Een afgaand Portugal, Ronaldo voorop
Wens 3: een clubbezoek zonder TV scherm, desnoods buiten een wedstrijd om.

Picasso 1
9 juni 2012, 17:09
Vier jaar geleden waren we ook ijzersterk in de groep en in de kwartfinale vlogen we er totaal onverwacht uit tegen.... de Russen. Dat Rusland Tsjechië van de mat speelde zegt me niet zoveel, Tsjechië is een vrij beperkt team.

Sterkere voetballanden maken een grotere kans, meer dan dat kun je inderdaad niet zeggen. Wat een KO toernooi extra spannend maakt is de 'loterij' element die die zich in zo'n toernooi veel meer laat gelden dan in een competitie, en dat kan voor welk land dan ook positief of negatief uitpakken. Zie bijvoorbeeld de verrassende winnaars van 1992 (Denen) en 2004 (Grieken).

PS De Russen waren 4 jaar geleden overigens een zeer sterk team. Maar als je de tegenstander onderschat dan is het voorstelbaar dat het onverwacht aankomt.

Picasso 1
9 juni 2012, 17:21
Wens 3: een clubbezoek zonder TV scherm, desnoods buiten een wedstrijd om.

Deze periode is juist ideaal als je niet zo van voetbal houdt: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26189-GoldenTime-Live-from...&p=269892#post269892
Je mag je gelukkig prijzen met zo'n toernooi, doe er je voordeel mee!

Picasso 1
9 juni 2012, 19:59
Eerste verrassing van het toernooi is binnen. Volgens mij is Nederland een penalty onthouden. Wist overigens niet dat bij 3 minuten verlengen de wedstrijd na 2.54m uitgefloten kon worden.
Slecht begin voor Nederland maar in deze 'pool des doods' is alles nog verre van besloten...

Costana
9 juni 2012, 20:06
Eerste verrassing van het toernooi is binnen. Volgens mij is Nederland een penalty onthouden. Wist overigens niet dat bij 3 minuten verlengen de wedstrijd na 2.54m uitgefloten kon worden.
Slecht begin voor Nederland maar in deze 'poul des doods' is alles nog verre van besloten...

3min extra time was sowieso al een beetje veel van het goede.
Er zijn matchen die meer stilgelegd worden en waar ook 3min bij komt...

Het geluk ontbrak bij Nederland.

Willi69
9 juni 2012, 20:11
Eerste verrassing van het toernooi is binnen.
Für wen? :confused:

en een van hen, Willi69 zei me dat Nederland zal verliezen van Duitsland en na de eerste ronde er zal uitvliegen. Hij kan maar beter zijn Hausmeisterpraktijken blijven uitvoeren daar heeft hij meer verstand van.

Jack42-58, wenn Du mal einen Hausmeister suchst, der auch Ahnung vom Fußball hat, dann frage doch bitte mich. :biggrin:

Picasso 1
9 juni 2012, 20:17
Für wen? :confused:

Als neutrale kijker naar deze twee teams denk ik dat Nederland meer kwaliteit heeft dan de Denen.
Mocht Portugal van Duitsland winnen dan zou ik dat minder verrassend vinden :wink:. De helft van het basiselftal van Real Madrid speelt overigens in deze wedstrijd maar dan tegenover elkaar.

MichelJ
9 juni 2012, 20:33
De helft van het basiselftal van Real Madrid speelt overigens in deze wedstrijd maar dan tegenover elkaar.

Eigenlijk is het een mixed Real - Bayern vanavond met een paar extra poppetjes...

Ongelofelijk hoeveel kansen NL heeft gehad. Ach jah... 12 juni '88 verloor NL ook de openingsmatch. We moeten ons maar ergens aan vasthouden :rolleyes:

Opvallend trouwens dat van Marwijk over die eventuele pingel begon. Na 20 min. had de wedstrijd al beslist moeten zijn...

Badslippers
9 juni 2012, 20:44
Beetje vreemde wedstrijd. Het had 3-0 voor de Denen kunnen worden maar ook 4-1 voor Nederland. Achilleshiel was wederom het verdedigen. Let wel, niet de verdedigers maar de algehele verdediging. Qua kijkspel aantrekkelijk en voor al die Hollandse malloten met hun oranjeprullaria een nagelbijter tot het einde. De neutrale toeschouwer kreeg een leuke pot voorgeschoteld. Gelukkig wordt de druk door deze uitslag maximaal opgevoerd bij het Nederlands elftal en dat zie ik toch het liefst. Sport op het scherpst van de snede.

MichelJ
9 juni 2012, 20:46
Gelukkig wordt de druk door deze uitslag maximaal opgevoerd bij het Nederlands elftal en dat zie ik toch het liefst. Sport op het scherpst van de snede.

Het verlies van NL is dus eigenlijk een zeer slecht resultaat voor de Duitsers :cool:

Big30
9 juni 2012, 20:52
Ongelofelijk hoeveel kansen NL heeft gehad. Ach jah... 12 juni '88 verloor NL ook de openingsmatch. We moeten ons maar ergens aan vasthouden :rolleyes:

Yep daar houden we ons nu maar aan vast. Toen begonnen we ook ongelukkig met een 1-0 Nederlaag tegen de Russen. Maar ja wat zegt dat allemaal? Laten we de parallel maar doortrekken en hopen dat Woensdag Huntelaar mee doet net als van Basten in 1988 tegen Engeland. Tegen de Russen was Bosman nog de spits. We haalden de 1/2 finale ook met wat geluk door "het is een lucky goal maar wat geeft het" van Kieft. Ook nog eens buitenspel trouwens!

Zo slecht speelde NL niet tegen de Denen, inderdaad wel 10-15 kansen maar denk dat ze beter 6 kansen gehad hadden en daar dan 2 of 3 van hadden benut. Parijs is nog ver en de bal blijft rond. Verder duurt een wedstrijd nog steeds 90 min en aan het end winnen de :rolleyes:.

Portugal schat ik als je naar de kwaliteit van de spelers kijkt hoger in dan D maar als team zijn Duitsers wel wat sterker maar dat zegt dus allemaal helemaal niets!

Gondolas9
9 juni 2012, 22:00
Het konden wel Belgen zijn :roll3:

Badslippers
9 juni 2012, 22:41
Het verlies van NL is dus eigenlijk een zeer slecht resultaat voor de Duitsers :cool:

Ja, vooral nu ik de eindstand van Duitsland - Portugal weet wordt het extra spannend. Nederland wint van Duitsland en Portugal van de Denen. Alles gelijk, laatste poulwedstrijden worden beslissend. Zo hoort het. Maar voor de rest sluit ik me bij wielrenexpert B30 aan: "Parijs is nog ver en niks is zeker"

Jansen
10 juni 2012, 00:39
We gaan het niet over voetbal hebben na deze nederlaag van Nederland

Je ziet weer duidelijk dat Van Persie te veel onder druk staat en daardoor niet scoort.
Je ziet dat Robben op rechts toch weer naar binnen trekt en daar door de dubbele dekking gepakt wordt.
We weten allemaal dat als Robben naar binnen komt altijd zelf schiet en geen bal afgeeft.

Dus Robben op links waar hij groot is geworden en dan buitenom een geweldige pase kan geven op Huntelaar of van Persie die dan in de spits opduiken.

Denemarken -Nederland 1-0

Beste speler van Nederlandse zijde : Jetro Willems

Slechtste speler : Ron Vlaar vanwege zijn onzekerheid niets durfde dan alleen een bal breed te leggen.

Slechtste invaller : vd Vaart van de 8 x balbezit maar 1 goed afgegeven Ook Kuit was slecht met 1x balbezit op rechts om 3 spitens te bedienen 1x laag over de grond en bal ingelevert aan Denemarken.

KUT ik zou het niet over voetbal hebben.

Woensdag a.s. kijken we in PHG naar Duitsland -Nederland waarna ik na de wedstrijd bij Louana wel ga scoren.

Ace2
10 juni 2012, 07:41
Jammer maar helaas is onze eerste wedstrijd verloren gegaan. In mijn ogen speelde Nederland goed, had een beetje pech op sommige momenten en faalde ook onbegrijpelijk op beslissende momenten in het strafschopgebied, waarbij blunders Van Persie (in het strafschopgebied van de Denen), V/d Wiel, Heijtinga en Stekelenburg (in ons eigen strafschopgebied) ons fataal werden. Toegegeven wij hadden een penalty moeten krijgen, maar laten wij ook de Denen een compliment geven. Ik vond hen goed voetballen. Duitsland vond ik tegen vallen en Portugal vond ik meevallen. Het wordt nog een spannende week.........................................

ilovethaigirls
10 juni 2012, 11:15
Tja in deze groep mag je natuurlijk geen punten verliezen tegen de Denen. Maar die zijn wellicht het meest onderschatte team van het EK. Ze staan toch maar mooi 9de op de fifa ranking en hebben in de voorronde Portugal achter hen gehouden.

Ik heb slechts 10 minuten het "grote" Nederland gezien en dat was vlak na de rust. Akkoord, ze hebben wel wat pech gehad en hadden zeker een strafschop kunnen krijgen.

Maar het ziet er erg slecht uit. Ik geef ze nog 10% kans om door te gaan.

rob45
10 juni 2012, 11:42
Wat ik ervan vind is dat Nederland eerst maar eens zijn defensie moet verstevigen,en als de aanvallers ook wat meer kansen benutten dan komt het mogelijk wel weer goed.
Tegen Duitsland zal alles 100 % moeten kloppen want die scoren uit een halve kans.
Geef ze derhalve 5% kans op een kwartfinale.

ilovethaigirls
10 juni 2012, 12:00
Wat ik ervan vind is dat Nederland eerst maar eens zijn defensie moet verstevigen

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat Ryan Donk van Club Brugge niet bij de selectie is. Die was de terugronde van de competitie erg sterk bezig en als ik zie wie er nu centraal in de verdediging staat bij oranje, had hij zeker een selectie verdiend.

schmusebaerchen2001
10 juni 2012, 12:33
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/522655_368902753162789_1801877750_n.jpg

schmusebaerchen2001
10 juni 2012, 12:34
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/180258_453276874701717_671361042_n.jpg

Sphinx
10 juni 2012, 13:12
Sporza vatte het wel goed samen: Egoland - Legoland 0-1. Brugge-verdediger Nicky Zimling was nog directer: Oranje is geen team (http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/article/detail/3268521/2012/06/09/Niki-Zimling-Oranje-is-geen-team.dhtml). Laatste tijd heeft iedereen het steeds over individuele spelers gehad, met name de aanval. Als een aanvaller die voor Ajax niet goed genoeg en de meeste tijd in NL bij RKC Waalwijk voetbalde nu de winnende scoort, kun je je toch wel afvragen of de prioriteit niet verkeerd lag.

Lag vanmorgen in een deuk van het lachen toen ik wakker werd. 3FM- DJ Frank Dane, geboren Frank Kjærby Jensen (precies: Deense ouders), sloot een weddenschap met het imbeciele BNN-duo Koen en Sander. Als Denemarken zou winnen, zou Frank zijn programma tussen 6 en 10 volledig in het Deens presenteren: Vanmorgen dus Deens voor gevorderden (http://www.3fm.nl/dj/Frank-Dane)

Big30
10 juni 2012, 13:33
Ik vond NL ook weer niet zo slecht spelen. Op het spel was zeker wel wat aan te merken maar men dwong in ieder geval veel (doelrijpe) kansen af. Probleem was dat men in de afwerking gewoon slecht was en dat ook wat geluk ontbrak. Nederland speelde op het WK (ook niet toen we met wat geluk met 2-0 van de Denen wonnen) vaak ook niet al te best maar we wonnen en dan is alles goed en nu is alles opeens slecht.

Duitsland won, dwong geen kansen af, het spel was niet om aan te zien, Portugal speelde veel beter, had meer kansen maar minder geluk.
Portugal verloor net zo onverdiend van Duitsland als Nederland van de Denen maar dat telt allemaal niet, het gaat om het resultaat.

Gewoon Woensdag van Duitsland winnen en de zon gaat weer schijnen. Winnen van dit kwalitatief arme en fantasieloos spelend Duitsland mag geen probleem zijn, tegen de Portugezen zondag verwacht ik meer problemen die kunnen namelijk wel voetballen :tongue:.
Op het WK 2010 speelde Duitsland veel beter en aantrekkelijker, ook in de kwalificatie lieten ze (soms) mooi voetbal zien, wat ze gisteren lieten zien was helemaal niets!

Willi69
10 juni 2012, 13:53
Als neutrale kijker naar deze twee teams denk ik dat Nederland meer kwaliteit heeft dan de Denen.
Im Mittelalter haben die Leute gedacht, dass sich die Sonne um die Erde dreht. :rolleyes: Nennt mich Galilei... :biggrin:

toko-9
10 juni 2012, 19:10
Waar is nu die link gebleven naar de pool..?
Kan hem niet meer vinden!

(https://www.ijsberenforum.com/ekpool)

Opa57
11 juni 2012, 21:41
Zit al enige tijd mijn eigen voorspellingen etc. te zoeken van de EK poule, waarom niet een linkje op de homepagina geplaatst,
het zal de komende weken een hot item (kunnen) zijn...

Jansen
11 juni 2012, 23:52
Omdat mijn maatje doorlopen woensdag a.s. niet kan schuift het GT bezoekje een week op en zal ik Jansen maar eens vergezellen om in PHG Nederland van Duitsland te zien winnen :tongue:.

Even toelichten de punten voor en tijdens vertrek :

We rijden aan van de parkeerplaats zoals alle keren en vertrekken om 17.00 u

In Duitsland stoppen we bij de Lidl en bij de NAHA.

Bij aankomst in PHG kleden we ons om in een oranje feestsetje haha

We nemen plaats tussen de Duitsers en laten de Duitsers zien hoe groot en goed het Nederlandse voetbal is.

We juigen alleen bij de Nederlandse doelpunten.

We schreeuwen zoveel mogelijk dat de Duitsers swalben maken.

We willen rode en gele kaarten zien bij de kleinste overtredingen van Duitsland.

Na de wedstrijd roepen we dat we kampioen zijn

Meteen daarna ga ik met Louana naar de kamer en scoor nog eens.

Wanneer het draaiboek verandert :

Als Duitsland op 1-0 komt roepen we dat het onterrecht of buiten spel is.

We willen een penaltie bij iedere kleine val.

Bij verlies gaan we heel stil de kamer op en vertrek nog stiller uit PHG

Big 30 verliest nooit ook niet bij verlies van Nederland ( dan is hij natuurlijk weer voor Duitsland ) net als voor PSV-Twente-Heereveen-Enschedese Boys- FC Meppen enz.

Dit bericht kan big ook verplaatsen naar voetbal toe !!

Admin
13 juni 2012, 15:44
http://www.bild.de/sport/fussball-em-2012-polen-ukraine/nationalmannschaft-niederlande/deutschland-holland-erzrivalen-duell-lieblingsgegner-24634954.bild.html

England, Argentinien, Italien – alles ganz besondere Gegner, mit denen sich unsere Mannschaft schon verbissene Spiele geliefert hat. Doch kein Duell ist so brisant wie das gegen unsere Freunde aus Holland. Warum eigentlich?

BILD.de nennt fünf Gründe, warum Oranje unser ganz spezieller Lieblings-Gegner ist:

1. Weil wir Ronald Koeman nicht vergessen können

2. Weil Rijkaard für uns immer das „Lama“ bleibt

3. Weil IHR immer von Krieg geredet habt

4. Weil „König Johann“ leider kein Deutscher ist

5. Weil euer Fußball so viel schöner war...

Picasso 1
13 juni 2012, 23:15
Bizar genoeg is Duitsland met twee gewonnen wedstrijden nog niet verzekerd van een plaats in de kwartfinales en is Nederland met twee verloren wedstrijden nog niet uitgeschakeld voor kwartfinales.

bergm550
14 juni 2012, 00:34
Ik ben geen voetbalfan, heb ook niet naar de wedstrijd gekeken, maar lees net dat het 2-1 voor Duitsland is geworden. Ik wist al dat Nederland zou gaan verliezen, vandaar dat ik niet eens de moeite nam om te kijken.

De Duitse ARD had nog even behoorlijk de draak gestoken met Nederland (zie de onderstaande video). En terecht, want zoals de Nederlandse voetballers zich in het verleden tegenover de Duitsers hebben gedragen, is beneden ieder pijl. Dus dan kun je ook de bal terug verwachten. Nederlandse voetballers zijn gewoon slechte verliezers en geen sportieve sporters. Daarom zullen ze nooit wat winnen in hun leven.

http://nos.nl/ek2012/video/383583-ard-steekt-draak-met-nederland.html

Het Nederlands elftal bezit niet over de killer-mentaliteit om te winnen; het afmaken van de tegenstander als hij op de grond ligt. Ze schijnen tevreden te zijn met een tweede plaats. Voor een echte sporter is een tweede plaats geen plaats, de enige plaats die telt, is de eerste plaats.

Aanvankelijk dacht ik dat Nederland voor stond op Duitsland. Ik woon in een achterbuurt met heel veel Turken en Marokkanen. En ik hoorde een paar keer behoorlijk wat toeters, dus ik dacht dat Nederland had gescoord. Maar toen ik de krant las, zag ik dat Nederland 2-0 achterstond. Dus ik denk dat de allochtonen in mijn wijk aan de kant van Duitsland stonden. :biggrin:

In ieder geval, ik begrijp ook niet waarom Nederland nog steeds deelneemt aan voetbalwedstrijden. Ze bakken er niets van. Nederland moet zich uit het voetbal terugtrekken. Het Nederlands voetbalelftal kan nog heel veel leren van ons Nederlands hockeyelftal.

Ik geloof dat Nederland nog nooit het WK-voetbal heeft gewonnen. Maar het Nederlands Hockeyelftal voor de mannen heeft de Wereldtitel al 3 keer gewonnen in 1973, 1990 en 1998, en de hockeyvrouwen maar liefst 7 keer in 1971, 1974, 1978, 1983, 1986, 1990 en 2006. Daarnaast hebben de hockeymannen en vrouwen ook nog eens beide 2 maal de Olympische Titel gewonnen.

Nederland is dus waardeloos met voetbal, maar superieur met hockey. Al jarenlang spelen ze mee op het allerhoogste niveau. Dus waarom winnen we wel met hockey, maar niet met voetbal?

Ik denk dat dit met sociale klasse te maken heeft. De voetballers komen vaak uit achterbuurten en weten niet wat winnen is. Hun ouders zijn verliezers, dus word je zelf ook een verliezer. Hockeyers komen uit welgestelde milieus en krijgen winnen met de paplepel ingegeven. Hun ouders zijn succesvol en dus worden de kinderen ook succesvol.

Een andere verklaring kan ik er niet voor geven. :)

Big30
14 juni 2012, 01:07
Bizar genoeg is Duitsland met twee gewonnen wedstrijden nog niet verzekerd van een plaats in de kwartfinales en is Nederland met twee verloren wedstrijden nog niet uitgeschakeld voor kwartfinales.
Tsja ... .

9/3/3/3 dus D wint van de Denen en "wij winnen" met 2-0 van onze o zo geliefde Portugezen en alles is week koek en ei. Eitje dus.

Kan me nog het 1-0 verlies tegen de Portugezen in de 1/4 Finale WK Duitsland voor de geest halen. Schopvoetbal van de eerste orde was dat.

We liggen er gewoon uit, over en sluiten.

Jan_Wandelaar
14 juni 2012, 01:21
We liggen er gewoon uit, over en sluiten.

Tuurlijk niet. Tenminste: niet wanneer ze in Portugal de indruk hebben dat ze in de nabije toekomst een beroep moeten doen op een uit Noord-Europa gespekt ESM-potje.

J.W.

Big30
14 juni 2012, 02:09
Tuurlijk niet. Tenminste: niet wanneer ze in Portugal de indruk hebben dat ze in de nabije toekomst een beroep moeten doen op een uit Noord-Europa gespekt ESM-potje.

Denk dat onze grote vriend Ronaldo niet echt wakker ligt van dat soort potjes ;). Die teert samen met zijn vriendjes op andere potjes.
Alleen de Aziatische Gok Maffia kan ons nog redden ben ik bang ... .

Goedemorgenallemaal
14 juni 2012, 09:21
Ik ben geen voetbalfan, heb ook niet naar de wedstrijd gekeken, maar lees net dat het 2-1 voor Duitsland is geworden. Ik wist al dat Nederland zou gaan verliezen, vandaar dat ik niet eens de moeite nam om te kijken.

De Duitse ARD had nog even behoorlijk de draak gestoken met Nederland (zie de onderstaande video). En terecht, want zoals de Nederlandse voetballers zich in het verleden tegenover de Duitsers hebben gedragen, is beneden ieder pijl. Dus dan kun je ook de bal terug verwachten. Nederlandse voetballers zijn gewoon slechte verliezers en geen sportieve sporters. Daarom zullen ze nooit wat winnen in hun leven.

En de Nederlander op straat dan?? De meest gehoorde beschuldiging in Nederland over Duitsers is dat ze zo arrogant en chauvinistisch zijn. Hetgeen vroeger zeker zo was maar op dit moment toch echt de pot die de ketel verwijt.

En ook dit jaar kunnen we weer een artiest de schuld geven, Hoe haal je het in je hoofd een EK-lied te maken op basis van een DUITS nummer, was het de vorige keer Wolter Kroes met een variant op Viva Colonia, nu hebben we de Gebroeders Ko

http://www.youtube.com/watch?v=Ie_RslvavWE&feature=related

die het "Fliegerlied"

http://www.youtube.com/watch?v=Q65fxgCQeyA als basis genomen hebben...

In ieder geval, ik begrijp ook niet waarom Nederland nog steeds deelneemt aan voetbalwedstrijden. Ze bakken er niets van. Nederland moet zich uit het voetbal terugtrekken. Het Nederlands voetbalelftal kan nog heel veel leren van ons Nederlands hockeyelftal.

Ik geloof dat Nederland nog nooit het WK-voetbal heeft gewonnen. Maar het Nederlands Hockeyelftal voor de mannen heeft de Wereldtitel al 3 keer gewonnen in 1973, 1990 en 1998, en de hockeyvrouwen maar liefst 7 keer in 1971, 1974, 1978, 1983, 1986, 1990 en 2006. Daarnaast hebben de hockeymannen en vrouwen ook nog eens beide 2 maal de Olympische Titel gewonnen.

Nederland is dus waardeloos met voetbal, maar superieur met hockey. Al jarenlang spelen ze mee op het allerhoogste niveau. Dus waarom winnen we wel met hockey, maar niet met voetbal?

Ik denk dat dit met sociale klasse te maken heeft. De voetballers komen vaak uit achterbuurten en weten niet wat winnen is. Hun ouders zijn verliezers, dus word je zelf ook een verliezer. Hockeyers komen uit welgestelde milieus en krijgen winnen met de paplepel ingegeven. Hun ouders zijn succesvol en dus worden de kinderen ook succesvol.

Een andere verklaring kan ik er niet voor geven. :)
Misschien dat de rest van de wereld Hockey niet zo serieus neemt als wij. Typisch Hollands, alleen leuk vinden waar je goed in bent :freu:

Admin
14 juni 2012, 14:42

Tiga heeft na de 1e wedstrijden een tussenstandje doorgegeven en die luidde als volgt :

1. Volpe met 11 punten
1. Cocalari_Galati met 11 punten
3. satanic surfer, ksie, JackD en Willi69 allen 9 punten
7. Bosco, Amstelveenstud, MichelVV en foeraap allen 8 punten
....
De eerste 2 , Volpe en Cocalari_Galati, hebben daarmee een vrijkaart gewonnen :freu:

Cocalari Galati
15 juni 2012, 02:22
Ik kan geen PM sturen. Doe maar LR.

Admin
16 juni 2012, 20:02
http://www.youtube.com/watch?v=XvIHgRXqdmk

http://www.youtube.com/watch?v=8xDKeX4akf8&feature=related

Big30
17 juni 2012, 00:14
De Grieken door, DickyDick naar huis, de Polen er uit en ook de Tsjechen door. Sprookjes komen altijd uit en de wereld en dus ook Europa zit nog steeds vol met wonderen. Er gloort hoop, dat onze goede Duitse vrienden morgen van de Denen gaan winnen behoeft geen betoog, dat is een zekerheid waar we vanuit kunnen gaan. Verder spreken de juiste statistieken heel duidelijk voor Nederland hoewel statistieken volstrekt niets zeggend zijn natuurlijk.

Verder zijn de Portugezen hopeloos uit vorm, ontbeert het team elke kwaliteit meer ihb hebben ze niet 2 van die ijzersterke controleurs. Kijk dat hebben wij dus allemaal wel. Rest alleen de vraag hoe hoog zondag de overwinning uit zal vallen. Ik zeg we gaan morgen met 3-1 winnen, moet wel kloppen want mijn EK statistiek so far is zeer treurig te noemen en in de Pool had ik 0-0 voorspeld en dat zal dus zeker niet kloppen.

Denk dat we tegen de Tsjechen weinig problemen zullen hebben :tongue:.

Ace2
17 juni 2012, 09:01
Ik verwacht dat de Duitsers wel gaan winnen van de Denen. De Denen zullen ervan uitgaan dat ze moeten winnen. Bij verlies zou immers Portugal bij een overwinning of een gelijkspel tegen Nederland doorgaan en bij winst (2 - 0) zou ook Nederland door kunnen gaan. Die drang tot winnen van de Denen zal de Duitsers tot voorzichtigheid manen. Zij mogen op voorhand niet verliezen, want dan zouden hun 6 punten bij overwinningen van Denemarken en Portugal niet voldoende zijn. De Duitsers hebben genoeg aan een gelijkspel en om dat veilig te stellen zullen ze hun gewone spel spelen en normaal 1 of 2 doelpunten willen maken om veilig te zijn. De plotselinge wending in poule A waar griekenland onverwacht door ging zal hen zeker niet zijn ontgaan. Mocht een kwartier voor tijd de stand bij Nederland - Portugal zodanig zijn (ironisch genoeg zou dat bij een snelle grote voorsprong van Nederland zijn, iets wij natuurlijk hopen) dat zowel Denemarken en Duitsland aan een gelijkspel genoeg hebben dan ontstaat het risico dat beide ploegen het wel geloven. Daarmee nemen ze wel een risico, want als de stand bij Nederland en Portugal in dat laatste kwartier weer wijzigt dat dan de Denen of de Duitsers nog maar een hele korte tijd hebben om orde op zaken te stellen.

Als de Duitsers van Denemarken winnen dan moet Nederland nog altijd van Portugal winnen. Onze ervaringen met Portugal zijn niet goed. Dat zegt echter niets, maar zou de spelers van Nederland wel extra waakzaam moeten maken. Blijkbaar hebben de Portugezen iets wat ons niet ligt, net als wij iets hebben wat de Brazilianen niet ligt. Dat is geen vloek, maar je moet als speler allert zijn. Een gewaarschuwd man (zelfs een voetballer) telt voor 2.
Verder is er geen peil op te trekken wie gaat winnen. Zowel Nederland als Portugal zijn niet in goede doen. Nederland heeft nog een alternatieve opstelling (met Huntelaar en wellicht nog 1 of 2 nieuwe spelers) die zo maar voor de omwenteling kan zorgdragen en bij Portugal is die er niet. Dat kan echter ook verkeerd uitpakken. Ik zie het somber in, al moet in toegeven dat tegen Denemarken Nederland eigenlijk niet zo slecht was en Duitsland gewoon een klasse beter is (dan oogt de tegenstander ook gelijk een stuk minder). Aan de andere kant vond ik Portugal meevallen tegen Duitsland en ze wonnen wel tegen Denemarken (3 doelpunten!), waarbij ze ook 2 tegen doelpunten kregen. Daar ligt onze kans. Helaas heeft Portugal een imponerende aanval en wij een weinig aansprekende verdediging. Misschien is Ron Vlaar, de nieuwe Jaap Stam?, toch een optie ? Moet de opstelling extra aanvallend zijn (met V/d Vaart en Strootman) of moeten wij rustig beginnen? Het lijkt erop dat Huntelaar erin moet en Van Bommel en Affelay (kan veel beter in de 2de helft een vermoeide Portugeze verdediger teureleurs tikken) eruit. Extra aanvallend spelen geeft ook risico's, waardoor wij na een half uur klaar kunnen zijn. Kortom het wordt een heet en spannend avondje. Het wonder van Charkov is niet onmogelijk, maar als we eerlijk zijn is de kans dat Nederland maandag op Schiphol met een deceptie landt groot. Ik ga uiteraard Nederland vol steunen en uitgeput (van frustatie of opwinding) in bed zakken om in een nevel de commentaren van allerlei deskundigen te horen..........................................

RAUL7
17 juni 2012, 11:24
En toch. Toch maken onze noorderburen nog kans om door te stoten naar de volgende ronde áls het met twee doelpunten verschil wint van Portugal én Denemarken verliest van Duitsland. En wij denken dat ze wel eens door het oog van de naald gaan kruipen. Van Marwijk zal het aandurven schoonzoon Van Bommel aan de kant te laten en Huntelaar eindelijk in de spits te droppen, waardoor Van Persie naar de flank kan verhuizen waar hij thuishoort. En plots zal Oranje wél draaien, én met 0-2 winnen. Doelpunten van: jawel, Huntelaar en Van Persie.

Duitsland zal dan weer Denemarken opzij opzetten. Want de Mannschaft heeft ondanks een zes op zes niet de luxe om op zijn lauweren te gaan rusten. De mannen van Löw zullen er dus vol voor gaan en uiteindelijk zegevieren tegen een moedig Denemarken: een zuinige 1-0, doelpunt van Gomez.

http://www.hln.be/hln/nl/8356/EK-2012/article/detail/1455231/2012/06/17/Prono-van-de-HLN-be-redactie-Duitsland-en-Oranje-naar-de-kwartfinales.dhtml

Big30
17 juni 2012, 12:55
Ik ga er ook wel van uit dat de Duitsers voor de winst zullen gaan en dat zou tegen de ook nog wat verzwakte Denen niet zo'n probleem moeten zijn. Inderdaad tegen de Denen waren we zo slecht nog niet (veel kansen weinig benut). Normaal mag je verwachten dat dus de Duitsers wel zullen winnen.

Of het ons lukt van de Portugezen te winnen is een ander verhaal. Zelfs als alles meezit d.i. de opstelling klopt, de vorm en het geloof is er + wat geluk is met meer dan 2 doelpunten verschil winnen niet eenvoudig. Je moet wel wat risico's nemen maar ook niet te veel.

Het doem scenario zoals Ace2 al zegt kan zijn dat we 15-20 min voor tijd wel met 2-0 voorstaan en het bij DUI-DEN gelijk staat en men dan (onbewust gebeurt dat toch) het op een salon remise gaat gooien.

Tiga
17 juni 2012, 13:40
We verdienen het niet en we gaan naar huis, basta. Einde tijdperk Van Marwijk en Van Bommel. Op naar 2014...

Picasso 1
17 juni 2012, 13:42
Het doem scenario zoals Ace2 al zegt kan zijn dat we 15-20 min voor tijd wel met 2-0 voorstaan en het bij DUI-DEN gelijk staat en men dan (onbewust gebeurt dat toch) het op een salon remise gaat gooien.

Denk het niet, Duitsland ziet volgens mij liever Portugal uitgeschakeld worden dan Nederland want in een eventuele later treffen is het voor hun een makkelijkere prooi :biggrin:.

Maar ik denk wel dat Duitsland gewoon voor de winst zal gaan omdat ze zich domweg niet kunnen permitteren dat bij gelijk spel halverwege de tweede helft ze plotseling een goal tegen krijgen en de kansen zich tegen hun keren (als Portugal wint van Nederland). Het mooie van de wedstrijden van vanavond is dat iedereen 'moet' winnen. Denk niet dat Nederland zich druk hoeft te maken over de intenties van Duitsland, het verslaan van Portugal die zelf ook dringend aan punten toe is, is de grote uitdaging.

MichelJ
17 juni 2012, 14:17
Denk niet dat Nederland zich druk hoeft te maken over de intenties van Duitsland, het verslaan van Portugal die zelf ook dringend aan punten toe is, is de grote uitdaging.

De kans dat NL Portugal met 2 doelpunten verslaat is kleiner dan dat een Roemeense werkelijk uit Spanje komt. Een kans is er nog, hoop is er nauwelijks.

Mja...die had gedacht dat de Grieken Rusland uit het toernooi zouden knikkeren? Dus toch nog een beetje hoop :)

Goedemorgenallemaal
17 juni 2012, 14:22

Ik ga daar niet van uit, de Denen willen toch wat laten zien en de Duitsers, nu ja, die willen winnen.
Ik ga er van uit dat beiden voor de volle winst willen gaan, misschien de Duitsers nog wel het meeste.
Maar het kan natuurlijk dat, mocht het bij ons 2-0 zijn en bij Dui-Den gelijk, er onbewust een soort verslapping op gaat treden. Dan zal de Televaag wel weer zeggen dat er een akkoordje is gemaakt maar ik hou het dan toch op een min of meer onbewust logisch gevolg van de situatie op dat moment.

We hebben het hier over twee redelijk beschaafde landen, geen Zuid-Europese toestanden.

Big30
17 juni 2012, 14:22
Denk het niet, Duitsland ziet volgens mij liever Portugal uitgeschakeld worden dan Nederland want in een eventuele later treffen is het voor hun een makkelijkere prooi :biggrin:.

NED en POR zouden dan beide uitgeschakeld zijn en de Denen zouden doorgaan. Wat voor de Duitsers denk ik het beste scenario is, liever de Denen door dan NED of POR.

Als, als, als ... . De Duitsers zullen wel voor de winst gaan en geen risico nemen, zeg maar net als de Russen tegen de Grieken, Rusland was toch wel favoriet had aan een gelijkspel voldoende tegen de Grieken.

Big30
17 juni 2012, 14:29
We hebben het hier over twee redelijk beschaafde landen, geen Zuid-Europese toestanden.
Dat zegt niets. Je gaat voor je eigen kansen dat deden DEN en ZWE ook tijdens de EURO 2004, die hadden een 2-2 beiden nodig om door te gaan en ITA zou er dan uit liggen. Aldus geschiedde ook, vrij normaal ook.

Tijdens de WK in Spanje zou DUI als ze van Oostenrijk met 1-0 winnen doorgaan maar Oostenrijk ook en Algerije zou er uit liggen. Het werd dus 1-0 voor toen nog West Duitsland.

Picasso 1
17 juni 2012, 14:48
NED en POR zouden dan beide uitgeschakeld zijn en de Denen zouden doorgaan. Wat voor de Duitsers denk ik het beste scenario is, liever de Denen door dan NED of POR.
Daar heb je wel een punt, maar met nog 15-20 minuten te gaan kan er nog van alles gebeuren en als je de situatie veilig kan stellen door indien mogelijk een goal te maken dan zullen de Duitsers dat niet nalaten denk ik. Bij 5 minuten voor tijd zou dat doemscenario wel een realiteit kunnen zijn maar dan hebben beide teams voorafgaand aan dat moment wel geprobeerd te winnen en dan zou normaal gesproken Duitsland op winst moeten staan; ze zullen dan lijkt me geen goal 'weggeven' en winst omzetten in gelijk spel om zowel Portugal als Nederland uit te schakelen (maar wie weet ben ik hierin naïef :rolleyes:).

Picasso 1
17 juni 2012, 14:51
Dat zegt niets. Je gaat voor je eigen kansen dat deden DEN en ZWE ook tijdens de EURO 2004, die hadden een 2-2 beiden nodig om door te gaan en ITA zou er dan uit liggen. Aldus geschiedde ook, vrij normaal ook.
Ook nu is Italië overgeleverd aan de uitslag van de wedstrijd Spanje - Kroatië die morgen wordt gespeeld.

Big30
17 juni 2012, 14:57
ze zullen dan lijkt me geen goal 'weggeven' en winst omzetten in gelijk spel om zowel Portugal als Nederland uit te schakelen (maar wie weet ben ik hierin naïef :rolleyes:).
Dat scenario bedoel ik dus ...

Picasso 1
17 juni 2012, 15:13
Dat scenario bedoel ik dus ...

Als dat gebeurt dan moet je als Nederland in de laatste minuten twee maal in eigen doel laten scoren en zowel van de Duitsers en vooral van de de Denen met een dikke :thefinger: afscheid nemen.

Willi69
17 juni 2012, 16:48
Vor der Europameisterschaft:

Holland gilt als Geheim-Favorit. :cool:

Nach dem 2. Spiel:

Holland gilt als Geh-Heim-Favorit. :baeh:

Picasso 1
17 juni 2012, 22:19
Vor der Europameisterschaft:

Holland gilt als Geheim-Favorit. :cool:

Nach dem 2. Spiel:

Holland gilt als Geh-Heim-Favorit. :baeh:

Met de huidige stand op dit moment, als Denemarken scoort dan ligt Duitsland eruit.

PS En nu scoort Duitsland opeens wel :rofl:

Big30
17 juni 2012, 22:22
Met de huidige stand op dit moment, als Denemarken scoort dan ligt Duitsland eruit.
Het kan snel gaan ;). Bye bye Nederland en Denemarken. Zou wat zijn de Denen die er nog 2 intrappen maar dat gaat niet gebeuren.

Net als tijdens de EK 1980 in ITA liggen we er na de eerste ronde uit maar toen na 1 maal winst, gelijk en verlies. Nu 3 nederlagen.
Een historisch slecht EK resultaat. Ook op elk WK waar aan we deelnamen werden we nooit in de eerste ronde uitgeschakeld (OK Rome 1934 speelden we 1 wedstrijd in Milaan en konden ook meteen na huis).

Een debacle is het geworden dit EK. Het was 3 maal niks.

CLUBSPORT
17 juni 2012, 23:57
het valt mij wel op dat als nederland zichzelf in de favorietenrol drukt het niks word : na 88 zouden we wel effe het WK 90 winnen , het werd niks , nu weer : finalist op het WK 2010 en nu in de voorronde eruit .
is dat trouwens na het WK 78 ook niet gebeurt ?
mischien gaan we wel teveel naast onze schoene lopen als we favoriet zijn ?

Badslippers
18 juni 2012, 00:29
het valt mij wel op dat als nederland zichzelf in de favorietenrol drukt het niks word : na 88 zouden we wel effe het WK 90 winnen , het werd niks , nu weer : finalist op het WK 2010 en nu in de voorronde eruit .

Nederlanders zijn gewoon klagers en azijnpissers. De voetballers, de pers, wij, de toeschouwers én vooral Johan Derksen. Waar is de tijd dat de voetballers een biertje gingen drinken hun geld verkwanselden aan de roulette tafel (zoals Michael Jordan deed en daarna de pannen van het dak speelde) en vervolgens een paar vrouwen gingen neuken om de volgende dag een wedstrijd te spelen. Kortom, lol, spelplezier en teamgevoel is volstrekt afwezig.

Big30
18 juni 2012, 01:04
Waar is de tijd dat de voetballers een biertje gingen drinken hun geld verkwanselden aan de roulette tafel (zoals Michael Jordan deed en daarna de pannen van het dak speelde) en vervolgens een paar vrouwen gingen neuken om de volgende dag een wedstrijd te spelen.
Dat is exact wat het Nederlands Elftal tijdens de WK in 1974 zo'n beetje de helft van de dagen deed. Had een Bild Journalist toen niet over 1 van die vele feestjes bericht en was Danny Cruijff daar niet achter gekomen waren we toen wel wereld kampioen geworden. Helaas kwam het uit, beetje flauw van die Bild Journalist, raakte JC door dat gezeik van zijn vrouw wat uit evenwicht wat ons toen de WK titel koste.

Een van de weinig echt lezenswaardige boeken over voetbal beschrijft dat beruchte voorval en nog veel meer in alle details: "1974, wij waren de besten, Auke Kok".

Goedemorgenallemaal
18 juni 2012, 09:22
Dat zal best, maar het is niet alleen het naast de schoenen lopen. Het is ook de gedachte dat wat twee jaar gelden goed was nu ook nog steeds goed is. Maar de wereld, ook de voetbalwereld, verandert en evolueert. Dus als je vast joudt aan bv in dit geval 2010, dan loop je in 2012 achter de feiten aan.

We zijn daarin niet de enige overigens:
de EK's van Vice wereldkampioenen (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ek-2012/12375566/__Oranje_houdt__traditie__in_stand__.html).

Willem2
18 juni 2012, 11:58

Tiga heeft na de 2e wedstrijden een tussenstandje doorgegeven en die luidde als volgt :

1. Volpe met 23 punten
2. Snor met 19 punten
2. Willi69 met 19 punten

....
Daarmee hebben Snor en Willi69 een vrijkaart gewonnen :freu:
Volpe heeft reeds een vrijkaart gewonnen (maar moet zich nog melden!!!) maar wint nu een bonuspunt.

Enkele meiden kwamen nog eens informeren of ik nu wel geïnteresseerd was om hun wat centjes toe te stoppen, en de Roemeense Vanessa begroette me zelfs met “Holländer”.
Dit werd opgepikt door enkele Duitse patserboys, die het niet konden nalaten me te herinneren aan het debacle van afgelopen woensdag.
Ik lachte er maar om en gaf aan dat de Holländer weliswaar niet kunnen voetballen, maar beter konden neuken dan de Duitsers.
Ze lachten kort en nodigden me uit voor een potje “torwandschiessen” op het veldje, ik stemde toe, en trof zowaar direct doel.
Ook het tweede schot ging direct door het gaatje in de linkerbovenhoek, en de Duitse vrienden waren met stomheid geslagen (ik trouwens ook).
De opperpatser gaf aan dat een derde treffer niet zou lukken, en zette er € 50,-- op.
Even twijfelde ik, maar ik wilde me niet laten kennen en dus ging ik akkoord.
Onder luid gejoel van deze heren, en lichte aanmoedigingen van enkele Roemeentjes, nam ik een korte aanloop en mikte het leder op het gaatje linksonder, en zowaar ging de bal wederom door het gat.
De patserboy hield woord, en overhandigde me direct een biljetje van € 50,--

Boy69 kan beter voetballen dan voorspellen......bonuspunt :freu:

Snor
18 juni 2012, 19:10

Tiga heeft na de 2e wedstrijden een tussenstandje doorgegeven en die luidde als volgt :

1. Volpe met 23 punten
2. Snor met 19 punten
2. Willi69 met 19 punten

YES YES YES :biggrin:
Ik ben met een heel goed gevoel dit EK ingegaan en voor mij kan het nu natuurlijk niet meer stuk.
De uitschakeling van het Nederlands elftal was natuurlijk bitter.
Bitter (Nederlands) = Amara (Italiaans).
En nu heb ik een onwaarschijnlijk mooi brügje:
Als er kaartjes voor Golden Time in de prijzenpot zitten wil ik daar graag heen, zo heb ik Willem2 laten weten. Want ik wil heel graag een vervolg geven aan mijn uurtje met Amara :blume: aldaar.

Groeten,
(en alle medepoolers bedankt voor het minder goed voorspellen van de uitslagen),

Snor

Willi69
18 juni 2012, 20:37
@Tiga/W2: Bedankt! :freu:

De drie duitse musketiers waren ook weer eens aanwezig en een van hen, Willi69 zei me dat Nederland zal verliezen van Duitsland en na de eerste ronde er zal uitvliegen. Hij kan maar beter zijn Hausmeisterpraktijken blijven uitvoeren daar heeft hij meer verstand van.
@Jack42: :baeh:
http://img.shirtcity.com/article_preview/270x270/transp/die-niederlage-t-shirt-p1c39s1a1_d1i63545p0z6r1c2f0.png

Big30
18 juni 2012, 20:42
Spanje zal vanavond tegen de Kroaten voor Fair Play gaan. Ze zullen de Kroaten alle hoeken van het veld laten zien, heerlijk combinatie voetbal, pressing spelen, de open ruimte opzoeken, perfecte passing, op alle fronten zullen de Kroaten worden afgetroefd ze zullen tot figuranten worden gedegradeerd, de Spanjaarden spelen geen normale driehoekjes nee de multidimensionale driehoek wordt geintroduceerd.

Mijn voorspelling is dus dat de wedstrijd 2-2 eindigt :tongue:.

Snor
18 juni 2012, 21:16
Ik weet niet precies meer wat mij voorspelling was, maar mijn voorspelling voor de YB-EK-POOL is dat ik minimaal 1 bonuspunt zal verwerven (whatever that me be) en terug zal stijgen naar de tweede plaats.
Wedden?

Schnurrbart

Spanje zal vanavond tegen de Kroaten voor Fair Play gaan. Ze zullen de Kroaten alle hoeken van het veld laten zien, heerlijk combinatie voetbal, pressing spelen, de open ruimte opzoeken, perfecte passing, op alle fronten zullen de Kroaten worden afgetroefd ze zullen tot figuranten worden gedegradeerd, de Spanjaarden spelen geen normale driehoekjes nee de multidimensionale driehoek wordt geintroduceerd.

Mijn voorspelling is dus dat de wedstrijd 2-2 eindigt :tongue:.

salitos
23 juni 2012, 10:41
dacht dat de Duitsers gisteren toch echt met 4-2 hadden gewonnen en niet met 4-1 zoals bij mijn score vermeld staat. Heb dus wat meer punten gescoord

Big30
24 juni 2012, 23:32
Na de draak van een slaapverwekkende wedstrijd van gisteren tussen Spanje en Frankrijk, waar alleen maar gepunnikt en gebreid werd en niet gevoetbald, eindelijk een wedstrijd die het aanzien meer dan waard was. Een zeer boeiende wedstrijd met een terechte winnaar Italie. Blijft altijd jammer dat het na strafschoppen beslist moet worden maar in dit geval niet zo'n probleem omdat de terechte winnaar het haalde.

Voor de Duitsers natuurlijk wel voordelig dat ze 2 dagen meer rust hebben dan de Azuri.

Willem2
25 juni 2012, 14:00

Tiga heeft na de 3e wedstrijden een tussenstandje doorgegeven en die luidde als volgt :

1. Volpe met 31 punten
2. Stadswandelaar met 26 punten
3. Buttlover, satanic surfer, ksie, Timd met 25 punten

....
Daarmee heeft Stadswandelaar een vrijkaart gewonnen :freu:
Volpe heeft reeds een vrijkaart gewonnen maar wint nu weer een bonuspunt.
De rest van de genoemde ijsberen een eervolle vermelding met kans op meer....

Willem2
25 juni 2012, 14:21

Na de kwartfinale is de tussenstand volgens mij zo :

1. Ksie met 52 punten
2. Fuck4Ever met 49 punten
3. Picasso 1 en PartyGoof met 48 punten

....
Daarmee hebben ksie en Fuck4Ever een vrijkaart gewonnen :freu:
Picasso 1 en PartyGoof winnen een bonuspunt....

SFL
26 juni 2012, 12:33
Natuurlijk heb ik op de moffen gewed, maar ik heb spijt van die keuze..... Italia wordt Europees Kampioen!
Die gaan tegen de Duitsers gelijkspelen en het draait uit op penaltys. Buffon zal er 2 pakken of de Duitsers bezwijken onder de druk...
Spanje zal winnen van Portugal met vernederende cijfers (voor het eerst op dit toernooi).
Finale is dus Italia tegen Espana! Zoals in de eerste poolwedstrijd zal Italia dan ook de betere ploeg zijn met de meeste kansen.
Die wedstrijd zal eindigen met een 1 - 0 of 2 -1 in het voordeel van Italia. Net zoals bij het EK in 2004, waar Griekenland als underdog kampioen werd.
Niet getreurd voor het gokspelletje op dit Forum, maar in mijn privé heb ik wel een hoop geld op de Mannschaft gezet en die ga ik dus kwijtspelen.
Laat me er toch op hopen dat Klose erop staat ipv die idioot van een Gomez die de ballen moet binnenlopen op perfect aangeven van Schweinsteiger!
En wat betreft Oranje... Tja, daar heb ik door de jaren heen ook al een hoop geld aan verloren en ik ben het grondig beu!
IPV altijd op aanval te spelen en enorme ego's op te stellen zouden ze beter eens op stage gaan bij de spaghettivreters.
Op de Hollandse TV hoor ik altijd maar gekanker over het Italiaanse en het Duitse voetbal, maar in die landen hebben ze tenminste een verdediging.
Defence is bij Oranje het probleem.... Een zeef is er niks tegen. Nog een geluk dat er altijd zulke goede keepers tussen de palen stonden.
Leer eerst verdedigen alvorens balletjes op doel te gaan trappen! Ik zal mijn oranje t-shirts niet gauw meer aandoen... Wel spijtig van oranje sfeer altijd in café's, dat zal ik missen!

Dan nog iets voor de admins: Ik had hier verdomme wel correct de eerste goal van het toernooi voorspeld. Exact in de 17de minuut.... En toch heb ik daarvoor nog geen punten gekregen, zie ik zopas.

Greeeetttttzzzzzzz

PartyGoof
26 juni 2012, 13:10
Wist niet dat ik mij hier moest melden. Vooruit dan; Meld Meld.
Waarvoor is eigenlijk dat bonuspunt?

Willem2
26 juni 2012, 13:48
Dan nog iets voor de admins: Ik had hier verdomme wel correct de eerste goal van het toernooi voorspeld. Exact in de 17de minuut.... En toch heb ik daarvoor nog geen punten gekregen, zie ik zopas.

Greeeetttttzzzzzzz

Die voorspellingen worden op het einde meegenomen in de uitslag. En kan dan eventueel weer een vrijkaart opleveren :freu:

Wist niet dat ik mij hier moest melden. Vooruit dan; Meld Meld.
Waarvoor is eigenlijk dat bonuspunt?

Nee, je hoeft je nergens te melden. Die link is alleen geplaatst zodat je weer eenvoudig naar de EK Pool kan ;)
De bonuspunten heb ik zelf in het leven geroepen om uiteindelijk nog meer vrijkaarten weg te kunnen geven aan ijsberen die in de EK Pool hoog gescoord hebben....:rolleyes:

:wink2:

Jack42
28 juni 2012, 00:07
Spanje - Portugal: een wedstrijd tussen Kasparov en Karpov was leuker.

CLUBSPORT
28 juni 2012, 19:55
Ja SFL je had een doelpuntenfestijn belooft maar het werd 120 minuten vechten tegen de slaap :frown:

Big30
28 juni 2012, 23:27
Zoals de Bildzeitung terecht opmerkte:
"Wir waren Heute einfach zu slecht!"

Zo was het ook. Behoudens de eerste 20 minuten had Duitsland geen schijn van kans tegen de oppermachtige Italianen die 2 klassen beter waren dan onze zwaar teleurstellende Oosterburen. Balotelli was de grote man en zijn tweede doelpunt was weergaloos.

Een meer dan terechte overwinning van de verrassing van het toernooi. Met dank aan Löw voor zijn tactische blunder Gomez op te stellen.

Forza Italia!

vrije jongen
28 juni 2012, 23:34
Krijg ik nog bonuspunten omdat ik de mof niet in de finale had:)?....Maakt toch niks uit; ik sta 61e:frown::heul:.

Willem2
2 juli 2012, 12:10

Na de finale heeft volgens mij Picasso 1 gewonnen :freu:

.....
De uiteindelijk eindstand moet echter nog worden doorgegeven worden door Tiga......

Ondertussen kan dhr Picasso 1 alvast nadenken van welke club hij een vrijkaart wil.....

Tiga
2 juli 2012, 18:39
En dan hier de ranglijst van 1 t/m 10 van de pool!
Picasso, gefeliciteerd met je nr 1 positie.

Allemaal bedankt voor jullie deelname en tot over twee jaar!

1
Picasso 1
(64) + 34
98
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/gelijk.gif(1)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=17)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=17)

2
Koosje12
(59) + 31
90
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(3)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=28)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=28)

2
Michelvv
(55) + 35
90
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(6)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=35)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=35)

4
Momentum
(55) + 32
87
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=36)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=36)

4
Pluto1973
(53) + 34
87
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(10)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=93)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=93)

6
Fuck4Ever
(57) + 24
81
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/zakker.gif(4)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=59)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=59)

7
Ksie
(60) + 20
80
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/zakker.gif(2)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=70)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=70)

8
Ilovethaigirls
(51) + 28
79
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(13)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=37)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=37)

9
Buttlover
(42) + 35
77
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(37)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=20)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=20)

10
"de souza"
(50) + 26
76
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(16)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=98)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=98)

Picasso 1
2 juli 2012, 22:42

Na de finale heeft volgens mij Picasso 1 gewonnen :freu:

Blijkt dus niet alleen Spanje gewonnen te hebben met het EK maar blijk ik ook nog de meeste punten te hebben behaald voor mijn voorspellingen bij de EK pool :freu:. Aan het begin van het toernooi twijfelde ik over hoe Spanje deze keer zou presteren ivm de afwezigheid van David Villa en de tweede spits Torres die een hele matige seizoen achter de rug had. Ik dacht dat Duitsland mogelijk de te kloppen ploeg zou zijn en twijfelde of ik op Duitsland zou gokken. Na de wedstrijd van gisteren denk ik nu echter dat Spanje zelfs het niveau is ontstegen van eerdere toernooien met nota bene in de finale voetbal van oogstrelende schoonheid. Een record is behaald door Spanje, namelijk 2 EK's achter elkaar gewonnen. Het toeval wil dat ik ook een record heb behaald, nl. de YBF EK pool heb ik nu 2 maal achter elkaar gewonnen https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?11475-Hup-holland-hup!!&p=81070#post81070.
De WK pool heb ik niet gewonnen omdat ik bij die pool een beperkt gedeelte van de voorspellingen had ingevuld anders was die ook met twee vingers in mijn neus binnen (sorry, sinds ik in Nederland leef heb ik wat Oranje trekjes :biggrin:).
Heren, bedankt voor de felicitaties en voor het op leuke manier vorm hebben gegeven aan deze EK pool.

MichelJ
2 juli 2012, 23:21
Proficiat met de dubbel Pic1! Ook nog felicitaciones voor R7! :freu:

Willem2
5 juli 2012, 17:33

Allemaal bedankt voor jullie deelname en tot over twee jaar!

1
Picasso 1
(64) + 34
98
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/gelijk.gif(1)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=17)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=17)

2
Koosje12
(59) + 31
90
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(3)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=28)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=28)

2
Michelvv
(55) + 35
90
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=35)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=35)

4
Momentum
(55) + 32
87
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=36)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=36)

4
Pluto1973
(53) + 34
87
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(10)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=93)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=93)

6
Fuck4Ever
(57) + 24
81
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/zakker.gif(4)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=59)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=59)

7
Ksie
(60) + 20
80
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/zakker.gif(2)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=70)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=70)

8
Ilovethaigirls
(51) + 28
79
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(13)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=37)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=37)

9
Buttlover
(42) + 35
77
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(37)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=20)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=20)

10
"de souza"
(50) + 26
76
https://www.ijsberenforum.com/ekpool/img/stijger.gif(16)
Voorspellingen (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=voorspeld&do=weergeven&x_id=98)Score (https://www.ijsberenforum.com/ekpool/page.php?location=pers_score&x_id=98)

Met deze uitslag zijn ook koosje12 en michelvv nog in de prijzen gevallen :freu:
Beide ontvangen nog een vrijkaart