Volledige versie bekijken : Post op Facebook bevredigt zelfde hersengebied als seks
Een post op een sociaalnetwerksite als Facebook, seks of een goede maaltijd zorgen alle voor bevrediging in hetzelfde hersengebied. Dat ontdekten onderzoekers aan de Amerikaanse Harvarduniversiteit. Als mensen iets persoonlijks kwijt kunnen, dan heeft dat een fysieke uitwerking gelijkaardig aan seks of eten...
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1434836/2012/05/07/Post-op-Facebook-bevredigt-zelfde-hersengebied-als-seks.dhtml
Goedemorgenallemaal
8 mei 2012, 11:04
Een post op een sociaalnetwerksite als Facebook, seks of een goede maaltijd zorgen alle voor bevrediging in hetzelfde hersengebied. Dat ontdekten onderzoekers aan de Amerikaanse Harvarduniversiteit. Als mensen iets persoonlijks kwijt kunnen
als er 1 plek is waar je beter niks persoonlijks kunt ztten is het denk ik wel facebook.
Wel een bewijs dat de mens als soort haar fysiek einde nadert, als facebook op hetzelfde onderdeel van de hersenen werkt als eerste levensbehoeften als eten (naast dat het lekker is hou je het zonder eten ook geen twee maanden vol) en sex ( essentieel voor het voortbestaan van de mens als soort, daarom is het door de evolutie ook zo lekker gemaakt) dan vrees ik inderdaad dat we ons niet meer druk hoeven te maken of de mensheid nog wel bestaat in de toekomst, we vinden ons voortbestaan nu al niet meer belangrijker dan verblijf in de digitale virtuele wereld.
Zouden de Maya's dan toch gelijk hebben?
Of zou december 2012 facebook failliet gaan wat door velen als "het einde van de wereld"gezien zal worden. Of twitter blijkt een virusinfectie te zijn.
BefBeer
8 mei 2012, 11:19
"Als mensen iets persoonlijks kwijt kunnen, dan heeft dat een fysieke uitwerking gelijkaardig aan seks of eten.."
Volgens mij raak ik ook iets (heel!) persoonlijks kwijt als ik sex heb!:wink:
(Dit wordt over het algemeen in een daarvoor bestemd rubberen zakje geduwd ...
of wel van de ene zak naar de andere zak :gruebel: )
BefBeer
T&A Addict
8 mei 2012, 20:52
Posts op facebook van al die vaders en moeders die zulke geweeeeeeldige kinderen hebben, nou wat word ik daar geil en gelukkig van. En dat beweren zij bij die topuniversiteit?
En dat beweren zij bij die topuniversiteit?
Die zelfde topuniversiteit stond aan de wieg van een een bekend social network, kom zo snel ff niet op de naam :tongue:.
bergm550
9 mei 2012, 08:14
Een post op een sociaalnetwerksite als Facebook, seks of een goede maaltijd zorgen alle voor bevrediging in hetzelfde hersengebied. Dat ontdekten onderzoekers aan de Amerikaanse Harvarduniversiteit. Als mensen iets persoonlijks kwijt kunnen, dan heeft dat een fysieke uitwerking gelijkaardig aan seks of eten...
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1434836/2012/05/07/Post-op-Facebook-bevredigt-zelfde-hersengebied-als-seks.dhtml
Ja, wat kan ik hier van zeggen. Ik verkies toch echt een vrouw boven Facebook. Daarnaast, als ik artikelen lees, waarin staat "Amerikaans onderzoek heeft aangetoond", dan sla ik de bladzijde meteen om. Op de een of andere manier kan ik die Amerikanen niet serieus nemen. Een land dat "shopping" boven sex verkiest, zegt voor mij al genoeg.
Goedemorgenallemaal
9 mei 2012, 08:47
Ja, wat kan ik hier van zeggen. Ik verkies toch echt een vrouw boven Facebook. Daarnaast, als ik artikelen lees, waarin staat "Amerikaans onderzoek heeft aangetoond", dan sla ik de bladzijde meteen om. Op de een of andere manier kan ik die Amerikanen niet serieus nemen. Een land dat "shopping" boven sex verkiest, zegt voor mij al genoeg.
Ik denk dat een kleine nuancering op zijn plaats is, er is genoeg waardevol onderzoek in de VS (om de een of andere reden heel vaak door Europeanen die in de VS werkzaam zijn). De nuancering is dat "amerikaans onderzoek"vermeld moet zijn in "HLN".
Niet toevallig dat dit vlak voor de beursgang naar buiten is gekomen, ik vermoed een pogng om faceboek in discrediet te brengen bij de "moral majority", minstens driekwart van de VS beleggers zal facebook nu links laten liggen.