Volledige versie bekijken : Hevige reacties op mierenneuker-arrest
bergm550
16 mei 2012, 00:56
Volgens de Hoge Raad mag je onder bepaalde voorwaarden een agent een "mierenneuker" noemen zonder een boete opgelegd te krijgen en in het artikel wordt ook het woord "pannenkoek" genoemd. Dit laatste woord kun je redelijk veilig tegen een agent zeggen.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/15/hevige-reacties-op-mierenneuker-arrest-kamervragen-cda/
T&A Addict
16 mei 2012, 20:43
Pannekoek is een typisch Amsterdams scheldwoord, dat begrijpen die jongetjes uit Apeldoorn, Venray en Heerenveen die zo van school in de stad worden gedropt natuurlijk niet. Mijn favoriet is kip zonder eieren, ook daar ze zijn te dom voor om de logica ervan te begrijpen, ook daar wordt je dus niet voor gepakt.
Jan_Wandelaar
16 mei 2012, 21:50
Volgens de Hoge Raad mag je onder bepaalde voorwaarden een agent een "mierenneuker" noemen zonder een boete opgelegd te krijgen.....
........waarbij de voorwaarde is dat hij het niet hoort.
J.W.
Pannekoek is een typisch Amsterdams scheldwoord,
Klopt Pannekoek is een typisch Amsterdams scheldwoord. De jongetjes uit de meer ontwikkelde en wat verder af van A'dam afgelegen gebieden waar men nog in alle rust kan wonen en waar nog fatsoenlijk onderwijs genoten kan worden spreken vaak over een Pannenkoek. Geen scheldwoord maar gewoon lekker en voedzaam.
Maar komt zo'n aardige hardwerkende jongen eens in de provincie Noord Holland en spreekt het woord Pannenkoek zeer correct uit, in de hoop een goed eet adres daar te vinden dan gebeurt dus dit:
http://www.youtube.com/watch?v=uP-P9IBMj9Q
Pfff wat een Miereneukers zeg!
Picasso 1
17 mei 2012, 14:50
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q1sK7d3Gfuc
Goedemorgenallemaal
17 mei 2012, 15:59
een agent die geen miereneuker is (of mierenneuker) is eigenljk geen goede agent..... natuurlijk is er wat voor te zeggen dat hij/zij ook wel eens wat soepeler moet zijn maar in uitgangspunt moet hij/zij miereneuker zijn en van daaruit enige soepelheid betrachten. "miereneuker": het zou een soort eretitel moeten zijn.
er is iemand op dit onderwerp (niet het neuken van mieren maar het bepaalde namen geven aan politiemedewerkers) afgestudeerd en het schijnt ook wel dat de context erg belangrijk is.
als je op straat zomaar een agent "klootzak" noemt, dan zit je fout, maar als je bv wordt gearresteerd en dan "he klootzak doe es wat rustiger aan" zegt als je armen uit de kom gedraaid worden, dan zullen er maar weinig officieren van justitie zijn die daar werk van maken. en nog minder rechters die daar een veroordeling aan vast hangen.
Toch kom je met beleefdheid nog het verst als je met politie te doen hebt, die arme sukkelaar (oeps) doet ook mar zijn/haar werk.
kan ook wle verschillen per land. Als je in Nederland buiten tegen een boom piest, dan zijn de NL agenten ook daadwerkelij miereneukers. In Antwerpen is een vriend van me betrapt bij een dergelijk vergrijp....
"Wat doet U daar? "
"ehh, ik plas meneer"
"en waarom hier?
"nou , ehh, ik heb iets teveel gedronken en ik kon het echt niet meer houden, sorry"
"heeft U een chauffeur?"
"ja meneer, ik kan niet meer rijden"
"en dat plassen?"
"sorry, zal ik nooit meer doen, althans niet waar het niet mag"
"nou een goede avond verder en goede reis terug".
(voor de goed orde, het was tegen een hek bij een braakliggend stuk, NIET tegen een huis. Ik denk dat dat ook wel scheelt.)
sofaking
17 mei 2012, 16:04
een agent die geen miereneuker is (of mierenneuker) is eigenljk geen goede agent..... natuurlijk is er wat voor te zeggen dat hij/zij ook wel eens wat soepeler moet zijn maar in uitgangspunt moet hij/zij miereneuker zijn en van daaruit enige soepelheid betrachten. "miereneuker": het zou een soort eretitel moeten zijn.
er is iemand op dit onderwerp (niet het neuken van mieren maar het bepaalde namen geven aan politiemedewerkers) afgestudeerd en het schijnt ook wel dat de context erg belangrijk is.
als je op straat zomaar een agent "klootzak" noemt, dan zit je fout, maar als je bv wordt gearresteerd en dan "he klootzak doe es wat rustiger aan" zegt als je armen uit de kom gedraaid worden, dan zullen er maar weinig officieren van justitie zijn die daar werk van maken. en nog minder rechters die daar een veroordeling aan vast hangen.
Waaruit volgt dat als je op straat zomaar een agent "klootzak" noemt, en hij bijgevolg je armen uit de kom draait, jullie ongeveer quitte zijn. :biggrin:
Jan_Wandelaar
18 mei 2012, 16:17
Volgens mij mag je gewoon tegen een agent zeggen: "Ik vind jou een klootzak" of "Ik vind jou een NSB-er". Simpelweg omdat we zoiets hebben als vrijheid van meningsuiting. Je doet namelijk niets meer of minder dan verkondigen wat je mening ergens over is. Het kan niet zo zijn dat we onze mening over ambtenaren in functie voor ons moeten houden.
Anders word het wanneer je zegt: "Wat ben jij een ongelofelijke klootzak", want dan vel je een waarde-oordeel dat beledigend is, zeker voor een ambtenaar in functie.
J.W.