PDA

Volledige versie bekijken : Ignore knop?

vrije jongen
15 juni 2012, 13:31
Ik weet dat het bij andere vbulletin forum mogelijk is om gebruikers op 'ignore' te zetten, zodat je de berichten van deze gebruikers alleen te zien krijgt als je dat expliciet wilt. Is dat hier ook mogelijk? Aangezien het kennelijk niet de bedoeling is met sommige leden in discussie te gaan.

koalafruit
15 juni 2012, 13:38
Kun je niet op iemands naam klikken om naar diegene zijn profiel te gaan en daar links op ´AAN NEGEERLIJST TOEVOEGEN´ klikken?

vrije jongen
15 juni 2012, 13:57
Thanks, ik had al gekeken of je met rechtermuisklik deze optie had (niet dus). Maar een klikje verder kan het inderdaad wel. Volgende keer wat langer proberen voordat ik 'vragen' ga posten;).

Admin
15 juni 2012, 14:21
Je mag altijd vragen vrije jongen. En je mag ook altijd een discussie voeren maaar .....
Waar houdt de vrijheid van de vrije jongen op en waar begint die voor die andere....(tot aan discriminatie toe)

:wink2:

pietpotent44
9 maart 2025, 18:05
Is er op het forum niet een mogelijkheid om een 'schoolmeester filter' toe te passen ? Dat zou erg fijn zijn. Elk onderwerp wordt nu met alleen maar onzin volgescheten die geen enkele toegevoerde waarde heeft voor de discussie.

Dat geldt ook voor andere forum vervuilers.
Meediscussieren prima. Forum vervuilen niet prima.

Brad Clitt
9 maart 2025, 18:11
Is er op het forum niet een mogelijkheid om een 'schoolmeester filter' toe te passen ? Dat zou erg fijn zijn. Elk onderwerp wordt nu met alleen maar onzin volgescheten die geen enkele toegevoerde waarde heeft voor de discussie.

Misschien kan ie z'n ei hier kwijt: https://www.one-liners.nl/

Giodude
9 maart 2025, 18:16

Ga naar je eigen homepage, klik instellingen aan, klik negeerlijst wijzigen aan en dan kun je de naam invoeren van iemand wiens bijdrages niet meer zichtbaar voor jou zullen zijn, enkel nog als deze gequoot worden.

40337

pietpotent44
9 maart 2025, 21:29
Ga naar je eigen homepage, klik instellingen aan, klik negeerlijst wijzigen aan en dan kun je de naam invoeren van iemand wiens bijdrages niet meer zichtbaar voor jou zullen zijn, enkel nog als deze gequoot worden.

Hij staat al zeker 2 jaar op mijn ignore lijst. Maar dan zie je nog steeds dat ie gepost heeft. En zn quotes idd.

schoolmeester
10 maart 2025, 05:56
Vreemd, ik sta al zeker 2 jaar op uw ignore lijst, maar u leest mijn berichten WEL.
BIJZONDER.

Badslippers
10 maart 2025, 10:38

40337

Hij staat al zeker 2 jaar op mijn ignore lijst. Maar dan zie je nog steeds dat ie gepost heeft. En zn quotes idd.

Vreemd, ik sta al zeker 2 jaar op uw ignore lijst, maar u leest mijn berichten WEL.
BIJZONDER.

PP44 geeft de reden daarvoor al aan; je berichten zijn zichtbaar als iemand die quote.

Op elk forum heb je te maken met forumvervuilers, de trollen, de betweters, de cyberpolitie, de pietjeprecies, de taalverbeteraars, de niets-zeggers, de slakken-op-zout-leggers en ga zo maar door. Daar is geen kruid tegen gewassen en ook de negeerknop is slechts een beperkt hulpmiddel, dus wen er maar gewoon aan of neem afscheid van fora. Misschien schuilen er achter de genoemde categorieën hele aardige mensen, wie zal het zeggen.

En wat voor de ene storend is, is voor de ander nog te pruimen. Om schoolmeester kan ik nog wel lachen. Mentholbeer ervaar ik als meest nietszeggende poster ondanks dat hij geregeld een nuttige bijdrage schrijft (wat ik van mezelf niet kan zeggen) maar zijn neiging om zo'n beetje over elk bericht zijn nietszeggende plasje te doen is reden om hem op de negeerlijst te plaatsen. Ook dat eeuwige geleuter over vreten, garnalen, en slapen zijn volstrekt onbenullig, oninteressant en onnozel. Maar zoals gezegd, middels een quote lees je dan toch weer zijn bijdrage.

Andere optie is om zoveel mogelijk topics op je negeerlijst te zetten. Dat scheelt ook al heel veel. Vooral omdat die topics (voor mij) volstrekt oninteressant zijn. Het vergt wel wat van je discipline om topics op negeer te zetten.

Je kunt ook een openbare schandpaal openen middels een enquete om de meest irritante, tenenkrommende, vervelende, nietszeggende poster aan vast te nagelen. Voor mij werkt de negeerlijst voor zowel topic als ijsbeer het beste.

pietpotent44
10 maart 2025, 12:58
Bij mij is het net omgekeerd. Menholbear schrijft idd veel en reageert op heel veel topics. Maar zolang het met topic te maken heeft prima. Hoewel ik ook wel snel doorscroll naar de informatie waar het eigenlijk om gaat, snel voorbij de gambas, mentholcaves, dutjes, wat op het restaurant menu staat, temperatuur van de douches en saunas, etc.

Maar Schoolmeester voegt echt niks toe. Pure forumvervuiling. En irritant. Ook niet grappig.

Het liefst zou ik ook geen quotes of wat dan ook van zon vervuiler zien.

schoolmeester
10 maart 2025, 14:59
Uwaardeert mijn humor niet, dat kan en dat mag.
Maar ik zie mezelf niet als forumvervuiling, ik heb de laatste tijd regelmatig een clubrecensie geschreven.
Ik zie post 11 dan ook als laster.

Vriendelijke groet vanaf de mooie Veluwe, schoolmeester.

Purrfect
10 maart 2025, 15:12
ik heb de laatste tijd regelmatig een clubrecensie geschreven.
Da sieht man mal wieder wie erfolgreich man den Nachwuchs mit Preisverleihungen ans Berichteschreiben heranführen kann... ;)

Je kunt opnieuw zien hoe succesvol je jongeren kunt laten kennismaken met het schrijven van rapporten via prijsuitreikingen... ;)

Haradamannetje
10 maart 2025, 15:59
Ik vind hem WEL grappig, maar de oplossing is volgens mij al gegeven, succes :)

frittentitten
10 maart 2025, 20:24
Wat een gezeur en gezever.

Een topic of bericht is exact het zelfde als met een televisie, als het je niet aanstaat kijk je ergens anders naar. ( of helemaal niet, zoals ik )
Snap werkelijk het probleem niet, hoe eenvoudig is het om een bericht niet te lezen en naar onder te scrollen

pietpotent44
11 maart 2025, 04:59
Wat een gezeur en gezever.

Snap werkelijk het probleem niet,

Simpel. Het wordt een probleem zodra het teveel offtopic wordt.

Een keer een grapje moet kunnen, maar sommige beren (zoals Schoolmeester) hebben er een gewoonte van gemaakt, om overal alleen maar en onzin(oneliners) op te reageren, zonder dat dat ook maar iets te maken heeft met het onderwerp. Dan wordt het vervelend. Zelfs als iemand al op de ignorelijst staat. Want je blijft zien dat zo iemand gereageerd heeft, en bij quotes helemaal.

kempie
11 maart 2025, 07:32

Een keer een grapje moet kunnen, maar sommige beren (zoals Schoolmeester) hebben er een gewoonte van gemaakt, om overal alleen maar en onzin(oneliners) op te reageren, zonder dat dat ook maar iets te maken heeft met het onderwerp. Dan wordt het vervelend. Zelfs als iemand al op de ignorelijst staat. Want je blijft zien dat zo iemand gereageerd heeft, en bij quotes helemaal.

Wat een gezeur zeg. Ik zie zelden dat zijn one-liners worden gequote. Ze zijn bovendien heel kort dus je bent er zo langs gescrolled.

En maar hierover doorzeuren zoals jij niets kan los laten. Dat heeft neurotische trekjes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pietpotent44
11 maart 2025, 08:18
Wat een gezeur zeg. Ik zie zelden dat zijn one-liners worden gequote. Ze zijn bovendien heel kort dus je bent er zo langs gescrolled.

En maar hierover doorzeuren zoals jij niets kan los laten. Dat heeft neurotische trekjes.

Over gezeur gesproken. Het zijn altijd dezelfde azijnpissers die altijd iets op of aan te merken hebben.
En toen ik je een vrijkaart bezorgd heb, kreeg ik niet eens een bedankje.

Ik zit nu al 18 jaar op dit forum, en volgens mij is dit pas de eerste of tweede keer dat ik over die dagelijkse forumvervuiling een opmerking maak. Terwijl de azijnpissers dagelijks overal vliegen afvangen en spijkers op laag water zoeken.

En volgens mij ben ik zeker niet de enige die daar nu wel genoeg van heeft. Net als van de azijnpisserij.

donkeywonkey
11 maart 2025, 08:50
Inderdaad, sommige bijdrages lees je graag, andere juist niet. Voor iedereen weer anders welke dat zijn. Ik kan me dus ook wel eens storen zoals ik eerder eens kenbaar heb gemaakt. Een wijs persoon gaf me daarop ooit het volgende advies welke ik ter harte heb genomen:

Het leven moet voor jou toch vrij zwaar zijn, als je je aan zoveel zaken stoort.
Toch is daar een simpele oplossing voor: lees die topics gewoon niet. Op een forum wordt nu eenmaal veel gediscussieerd. If you cant stand the heat, stay out of the kitchen.

pietpotent44
11 maart 2025, 12:47
Inderdaad, sommige bijdrages lees je graag, andere juist niet. Voor iedereen weer anders welke dat zijn. Ik kan me dus ook wel eens storen zoals ik eerder eens kenbaar heb gemaakt. Een wijs persoon gaf me daarop ooit het volgende advies welke ik ter harte heb genomen:

Je mist mijn punt.
Wat ik hierboven schreef gaat over topics die je niet wil lezen, die sla je dan idd maar over.

Maar hier gaat het erover dat mensen onzin posten die niks met het topic te maken hebben. Vervuiling dus. Dat is wat anders.

pret
11 maart 2025, 14:51
Nog een topic die op ignore gaat. :biggrin:

frittentitten
11 maart 2025, 21:35

Ik weet niet hoe slim jij bent want ik ken je niet, maar als je slim bent en je stoort je aan schoolmeester lijkt mij het verstandigste om daar gewoon langsaf te lezen en geen aandacht aan te schenken.
Ik ken schoolmeester ook niet, ik heb er geen moeite mee, kan er soms wel mee lachen wat hij schrijft. Zoniet lees ik t, en ben het ook weer direct vergeten.

Maar ik ben wel zo slim om zeker te weten dat dit niet helpt wat je nu aan doen bent, en dat schoolmeester hier eerder van geniet dan erover denkt om het toch een anders te gaan doen.

mentholbear
12 maart 2025, 00:29
Maar hier gaat het erover dat mensen onzin posten die niks met het topic te maken hebben. Vervuiling dus. Dat is wat anders.

Soms vind ik ze meer en soms minder geslaagd, maar hij maakt de grappen wel als reactie op een post van iemand anders. Dus in dat opzichte vaak on topic. Alleen als het niet je type humor is, dan zou je het als vervuiling kunnen ervaren.

Herr Fick
12 maart 2025, 08:43
Nog een topic die op ignore gaat. :biggrin:

Wat is er eigenlijk mis met negeren? Ja, je zou het ook kunnen interpreteren als 'neger-en' met referentie naar de zwarte medemens.
Maar toch lijkt 'negeer' me te verkiezen boven 'ignore'. Ik heb een tijdje geleden zelf twee NDL beren in een club tegen elkaar horen zeggen dat ze hun wijf thuis "ignorden".
Is NDL de 51e staat van de USA geworden i.p.v. CAN? Of is het een GBR-kroonkolonie?
Wie dit bericht niet leuk vindt, kan het negeren, maar ignore het a.j.b. niet.:rolleyes:

Badslippers
12 maart 2025, 11:38
Zie het maar als zappen tijdens tv reclame. Ik ga niet telkens het volledige reclameblok van begin tot einde kijken dus ga ik zappen. Nadeel is blijkbaar dat net op dat moment op elk kanaal het reclameblok begint. Ik vermoed een complot dat er tegenwoordig een geheimzinnig apparaat in elke tv gemonteerd zit dat registreert als jij gaat zappen tijdens reclame er op elk kanaal een reclameblok tevoorschijn wordt getoverd.

rob45
12 maart 2025, 12:25
Ik weet wat dat is .. een WappiZappi ! [emoji846]

Brad Clitt
12 maart 2025, 15:12
Nadeel is blijkbaar dat net op dat moment op elk kanaal het reclameblok begint. Ik vermoed een complot dat er tegenwoordig een geheimzinnig apparaat in elke tv gemonteerd zit dat registreert als jij gaat zappen tijdens reclame er op elk kanaal een reclameblok tevoorschijn wordt getoverd.

Ik meen al jaren geleden gelezen te hebben dat dit daadwerkelijk opzet is van de diverse zenders (zowel publiek als commercieel) om dit zoveel als mogelijk synchroon te laten verlopen.

Eddy_V
12 maart 2025, 20:25
Uwaardeert mijn humor niet, dat kan en dat mag.
Maar ik zie mezelf niet als forumvervuiling, ik heb de laatste tijd regelmatig een clubrecensie geschreven.
Ik zie post 11 dan ook als laster.

Ik citeer dit maar even zodat iedereen het kan lezen die mij (nog) niet op ignore heeft staan :)
De één maakt korte, gevatte opmerkingen (sommige hiervan meer geslaagd dan de andere) en een ander schrijft zich een ongeluk aan details in topics die niets met onze hobby te maken hebben en weer anderen schrijven alleen maar in dat soort topics omdat ze om welke reden dan ook, al lang geen clubs of DVP’s meer bezoeken.
Leven en laten leven :prost: