PDA

Volledige versie bekijken : Spaarzame Nederlanders stranden zonder benzine op Belgische autosnelwegen

RAUL7
14 juli 2012, 15:16
Het aantal achtergelaten auto's en caravans uit Nederland zorgt stilaan voor ernstige problemen op de Ardeense autosnelwegen. De Nederlanders vermijden de tankstations in eigen land en in België om goedkoper in Luxemburg te kunnen tanken. Velen halen de grens met het Groothertogdom Luxemburg niet...:hammer:

Het probleem heeft intussen zulke dimensies aangenomen dat de Nederlandse automobielclub ANWB zich mengt. Ze waarschuwt de autobestuurders vrijdag voor valse spaarzaamheid en roept hen op tijdig te rusten en brandstof te tanken.

Een liter benzine is in Luxemburg ongeveer 30 tot 35 eurocent goedkoper dan in Nederland. Veel Nederlandse vakantiegangers nemen daarom een tussenstop in Luxemburg om naar Frankrijk door te reizen.

http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/article/detail/1469574/2012/07/13/Spaarzame-Nederlanders-stranden-zonder-benzine-op-Belgische-autosnelwegen.dhtml

Goedemorgenallemaal
15 juli 2012, 11:57
Mijn tip, gooi juist wat meer brandtsof in je tank voor vertrek, of desnoods in Belgie , zodat je niet met een bijna lege tank de grens met Luxemburg nadert (en wellicht op de grens droog komt te staan) maar je die liters hebt om in Luxemburg even van de autoweg af te gaan en een paar kilometer het binnenland in te rijden, daar is het nog goedkoper dus dat heb je zo terug verdiend. En je bent de snelweg weer op in de tijd dat je bij de snelwegstations 15-25 meter in de wachtrij bent opgeschoven als het even tegenzit.

Jansen
15 juli 2012, 13:43
Ja hoe achterlijk kan je zijn om met een lege tank in Belgie te komen staan.
Gebruiken deze idioten dan hun auto het hele jaar niet ?
Als ze in Belgie dan nog even bijtanken maar nee centenneukers zijn het.

Ook vullen ze hun auto en caravan vol met aardappelen,blikken soep,bier en chips waardoor ze zwaarder zijn en ook meer brandstof nodig hebben.
Terwijl de Aldi en de Lidl ook in de meeste badplaatsen van Spanje en de Carfour in Frankrijk te vinden zijn en net zo goedkoop zijn als in Nederland.

Hetzelfde naar de ramen gaan en kijken kijken kijken en dan aftrekken in de cabine voor 1 euro.

Goedemorgenallemaal
15 juli 2012, 17:49
Hetzelfde naar de ramen gaan en kijken kijken kijken en dan aftrekken in de cabine voor 1 euro.
Oooh, vandaar al die vieze doekies daar. Ik dacht dat het gewoon een soort van pauzemogelijkheid was om de tijd een beetje te doden tussen twee beurten..

foots
16 juli 2012, 02:45
Ik heb er eens goed om moeten lachen, bovendien in Luxemburg een half uur tot een uur moeten wachten om 40-50 liter te tanken en een 12 euro uit te sparen in de bloedhete zon of dit jaar in de regen en in je vakantie, knettergek in mijn ogen.

Vakantie doe ik voor mijn plezier en ik tank het liefst onderweg helemaal niet, want de rijen van de tankstations zijn me veel te lang. Ik geniet vanaf ik wegrijd en de bekropen gedachte om accijns te besparen vind ik heel typisch en uitermate dom. Helaas kom ik niet bijna nooit langs Luxemburg, want geen beter vermaak dan leedvermaak.

Neem dan de tips van Jansen, daar heb je nog wel wat aan. Wil je echt besparen, verhuis uit NL, want NL is maar in 1 ding wereldkampioen en dat is belastingheffen (of accijns of alle andere verkapte vormen van belasting zoals BPM, ziektekostenpremie, eigen bijdrages, milieuheffing, verpakkingsbelasting etc etc. etc). Trouwens dat hoef ik Jansen hier niet uit te leggen, die begrijpt me wel.

Willen jullie nog echt een tip voor te besparen op je vakantie terwijl je er zelf geen last van hebt ? Awel ga dan niet uit eten en laat je vrouw wat lekkere dingen koken, dat scheelt wel in de portemonee. En wat ik ook al niet begrijp is die NL-ers die hun duur aangeschafte caravan gaan trekken (kost ook meer bransdstof) en dan naar een camping gaan, terwijl je voor hetzelfde of minder geld een volledig ingericht appartement kunt huren zonder de investering in dat sardienenblik wat in de winter ook nog stalling kost. Ofwel in Louis van Gaal termen ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom.

Fijne vakantie, groet, Foots