PDA

Volledige versie bekijken : Vrouwen naroepen op straat

bergm550
1 augustus 2012, 12:53
Ik zie dit soort gedrag ook steeds vaker, dat vrouwen op straat verbaal worden lastig gevallen. Dan loop ik in een winkelstraat en dan loopt een vrouw voorbij en die wordt nageroepen door veelal jongens van Marokkaanse afkomst. Als een vrouw dan niet reageert en doorloopt, dan wordt ze voor alles uitgemaakt. Ik vraag me altijd af wat die jongens mankeren. Zijn ze geestesziek of ligt het aan opvoeding? Het zou niet in mij opkomen om een vrouw op straat voor rotte vis uit te maken. Het komt gewoon niet in mij op, ook niet toen ik jong was.

http://www.nrcnext.nl/blog/2012/08/01/he-pssst-meisje-geef-antwoord-vuile-hoer/

uurtje
1 augustus 2012, 15:25
Salafisten hebben verklaard dit heel normaal te vinden omdat de dames uitdagend zouden zijn en het zo over zich afroepen. Ik vraag mij af ofdat dan ook het omgekeerde geldt en elke haatbaard of wandelend douchegordijn verbaal lastig gevallen mag worden. Iets zegt mij dat het dan ophoudt met het tolerantievermogen van sommige aardbewoners.....

Willem2
1 augustus 2012, 15:30
Hmmmm ik ruik en neem waar een vorm van discriminatie :cool:. Zou het niet beter zijn om eens lekker buiten te gaan fluiten :biggrin:

:wink2:

sofaking
1 augustus 2012, 15:32
Hmmmm ik ruik en neem waar een vorm van discriminatie :cool:. Zou het niet beter zijn om eens lekker buiten te gaan fluiten :biggrin:

Het gaat hem er juist om dat vrouwen in de steden steeds minder lekker buiten kunnen gaan fluiten zonder lastig gevallen te worden.

Willem2
1 augustus 2012, 15:37
Het gaat hem er juist om dat vrouwen in de steden steeds minder lekker buiten kunnen gaan fluiten zonder lastig gevallen te worden.

Ohhhhh Dat had ik helemaal niet begrepen :rolleyes:
Dat andere wel :cool:

Nafluiten is van alle tijden en wordt in de regel meer gebezigd in de onderste regionen van de maatschappij :cool:
Is dat niet veel politiek correcter en met veel meer waarheid geschreven ;)

uurtje
1 augustus 2012, 16:58
zo zo zo...een interessante belichting. Dus als je uit een andere "klasse" komt dan kom je met bepaald gedrag weg? Hmmmmm...........dan krijgt het begrip "klasse justitie" een hele nieuwe invulling....:) Wellicht dan toch wel sharia voor bepaalde klasses. Uiteraard niet op basis van vrijwilligheid. Pilsje in de saunaclub? Hup, zweepje erover (daarom dragen ze waarschijnlijk ook alvast een handdoek en geen jas). Gappen en stelen? Hup, zweep erover. Aan de drugs? Hup, zweep erover. Tijdens de jammerdan overdag in de saunaclub? hup, zweep erover. hahahahahahahahahahahahaha....en dat allemaal op basis van de nieuwe gedefinieerde klassejustitie......:)

sofaking
1 augustus 2012, 17:21
Ohhhhh Dat had ik helemaal niet begrepen :rolleyes:
Dat andere wel :cool:

Nafluiten is van alle tijden en wordt in de regel meer gebezigd in de onderste regionen van de maatschappij :cool:
Is dat niet veel politiek correcter en met veel meer waarheid geschreven ;)

Hum, de twee kwalificaties in vet vormen eigenlijk een contradictie in termen.
Bekijk de documentaire misschien ook eens. Liefst samen met uw vrouwke zodat zij ook kan zeggen wat ze ervan vindt.
Hier alvast een fragmentje (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120726_00235423)

MichelJ
1 augustus 2012, 18:24
Hmmmm ik ruik en neem waar een vorm van discriminatie :cool:.

Van alle verdachten van een misdrijf in 2006 is 15% van Turkse of Marokkaanse herkomst. Met name
jongeren zijn sterk oververtegenwoordigd in deze statistieken. 10% van de 18-25 jarige Marokkanen is
verdacht geweest van een misdrijf, vergeleken met 2,5% onder autochtone leeftijdsgenoten. Jongeren
met Turkse achtergrond zitten daar tussenin met 5,3%.

Bron: CBS (http://www.forum.nl/Portals/Res/res-pdf/Moslims-in-Nederland-2010.pdf)

Meer 15% van de verdachten van een misdrijf is dus moslim. Als je dan ziet dat de moslims 'slechts' zo'n 6% van de bevolking van NL zijn, kun je niet anders concluderen dan dat we met een groot probleem zitten :eek:. Discriminatie of niet :cool:. Het zijn trouwens cijfers van 2006 en ik heb niet het idee dat het de afgelopen 6 jaar beter geworden is...

Clinic
1 augustus 2012, 19:02
Bron: CBS (http://www.forum.nl/Portals/Res/res-pdf/Moslims-in-Nederland-2010.pdf)

Het zijn trouwens cijfers van 2006 en ik heb niet het idee dat het de afgelopen 6 jaar beter geworden is...

Met een constante niet te stoppen toestroom wordt het er niet beter op nee, maar dat is slechts wat iedereen ziet hoor, meten is weten en cijfers liegen niet, maar maak je niet druk; er iets van zeggen is not done in dit land of op dit forum. Daar zijn tenslotte heel andere forums voor.
Jammer dat een constatering in bepaalde clubs over bepaalde zaken dan ook over deze kam wordt geschoren, en het zoals gewoonlijk wordt gegooid op discriminatie, terwijl het slechts een constatering is van bepaalde zaken.

En ja..........ik weet het, er zijn ook irritante NL'ers, Duitsers, Belgen, en andere Europeanen, edoch zoals ik al eerder zei, de verhoudingen liggen scheef. Procentueel zou je minstens 10x zoveel 'last' moeten hebben van W-Europeanen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Gelukkig zijn er heeeeeeeeel veeeeeeel beren die ' nergens' last van hebben, ja, van de enkele irritante w-europeaan, van die dan weer wel.

:smile2:

uurtje
1 augustus 2012, 22:57
ik hoorde anders dat Somaliers niet konden worden uitgezet omdat ze "verwestert" waren. Ze zaten wel met een mega Burka en mannen en vrouwen gescheiden. Kan dus best zo zijn dat er een kanteling in de Westerse cultuur heeft plaats gevonden......:)

Ashanti
2 augustus 2012, 20:48
Lastige discussie hoor...... heb goede ervaringen met Marokanen in clubs maar daarbuiten!.......... grrr heb vaak nogal heftige aanvaringen gehad met opdringerige Marokanen....
Maar ik laat me niet kisten!...... heb op mijn manier mijn mening duidelijk gemaakt en dat was dan wel erg duidelijk hoor!.......:angryfire:

kinke113
5 augustus 2012, 09:55
Het is ook de manier waarop je een dame benadert. Subtiel 'lastig' vallen,tikkie humor én gentle blijven scoort vaak wel...Maar ja...juist dŕt kunnen bepaalde achterlijke/asociale/ondoordachte mensen nou niet. Én ja...helaas zijn het wel vaker de slag Arabisch/N-Afr. figuren of type 'maaskantje' die dit niet kunnen...

MichelJ
10 augustus 2012, 10:43
AMSTERDAM - Sissende geluiden maken richting vrouwen, ze uitschelden of provoceren moet verboden worden en bestraft met fikse boetes, vindt de Amsterdamse VVD.

De VVD wil dat het afgelopen is met het gedrag dat veel mannen op straat vertonen ten opzichte van meisjes en vrouwen. „Die kunnen zich hierdoor gekwetst of geďntimideerd voelen en zich onveilig gaan voelen in de openbare ruimte. We moeten richting de daders steviger aangeven dat dit soort gedragingen niet wordt getolereerd”, zegt fractievoorzitter Robert Flos, die vandaag een voorstel indient bij de burgemeester.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12726744/___Boete_voor_sissen_naar_vrouw___.html