PDA

Volledige versie bekijken : Mening over prostitutieaanbod Rotterdam

Intraval
6 augustus 2012, 14:33
Geachte lezers van dit forum,

Wat vinden jullie van het huidige prostitutieaanbod in Rotterdam? Mijn naam is Rick Nijkamp en ik ben werkzaam bij onderzoeksbureau Intraval, een bureau dat de nodige ervaring heeft met onderzoek en advies in de seksbranche. Samen met mijn collega Sasja Biesma zijn we bezig met een inventarisatie van de seksbranche in Rotterdam, waarbij we ook graag de mening horen van bezoekers. We willen graag weten of de vraag en het huidige aanbod (aantal seksgerelateerde bedrijven, aantal sekswerkers, type inrichtingen) in Rotterdam op elkaar aansluiten. Aan jullie de vraag of er behoefte is aan meer seksgerelateerde bedrijven en welk type seksgerelateerde bedrijven volgens jullie ontbreekt in het huidige Rotterdamse aanbod? Jullie kunnen hieronder een reactie achterlaten of een privébericht of mail (info@intraval.nl) sturen naar ons. Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,

Rick Nijkamp
Sasja Biesma

Zultbroek81
6 augustus 2012, 14:52
Ik bezoek rotterdam om veel redenen.en het is ook een mooie stad die veel te bieden heeft.maar het huidige prostitutie aanbod in Rotterdam is slecht,en in nl over het algemeen ook.met een rld zou het er wel beter op worden in Rotterdam.de prijzen in privé huizen zijn er ook veel te hoog.hoewel ik rld in Nederland ook niet meer bezoek,zelden nog.als ik ga wandelen is het Duisburg of een goeie saunaclub in Duitsland.in NL is de prijs/kwaliteit verhouding niet juist.ik ga geen 100€ betalen voor een half uurtje of 200€ voor een uur.dus laat de tarieven flink zakken en een saunaclub zoals in duitsland(met de duitse tarieven) of een rld dan zou ik Rotterdam wel weer intressant vinden. Gr. Spank!

pietpotent44
18 augustus 2012, 08:09
Ik ben het met Spankoow eens.

Prijs/kwaliteit verhouding is niet juist in Rotterdam, maar in Nederland in algemeen ook niet, vooral in de grote steden, Rotterdam, Amsterdam, den Haag, Utrecht geldt dit. Echt duur
(op enkele uitzonderingen na, in Rotterdam bestaan in elk geval nog wel goedkopere adressen, die hebben geanticipeerd op de crisis, maar zijn qua aantal wel zwaar in de minderheid).
In Duitse saunaclubs krijg je veel meer voor veel minder geld. Verbaas me er vaak over dat zo weinig mannen (en vrouwen) dit weten. Als er meer op de hoogte zouden zijn, zouden er nog meer naar Duitsland afreizen.
Ook is het zo dat zo'n 5 a 10 jaar geleden het aanbod in Rotterdam een stuk beter was dan nu. Nu zie je veelal gemiddeld uitziende meisjes van 18-21 jaar en Oost Europese dames.
Zo'n 5 - 10 jaar geleden had je echt best nog veel mooie Nederlandse dames van 25-35 jaar. Prijzen lagen toen bovendien zo'n 15% lager dan nu.

Maar het is moeilijk denk ik. Nederlandse vrouwen zijn nou eenmaal gewend / verwend aan de hoge prijzen (150 euro p/u of soms zelfs nog meer, dan is (meer dan) he dubbele van de saunaclubs) is wel een erg groot verschil. Maar zij denken dat 150 euro gemiddeld/de norm is, aangezien met die prijs zo vaak geadverteerd wordt.
En ook zie je dat in Nederland veel dames voor bepaalde handelingen weer extra rekenen waardoor de prijs alleen nog maar hoger wordt.
Pijpen zonder condoom bijv. krijg je er in Duitsland zo bij. Valt mij ook op dat afgelopen 5-10 jaar meer Nederklandse dames pijpen zonder condoom aanbieden.
Daarvoor was dat echt een zeldzaamheid. Nu is dat steeds meer de norm. waarschijnlijk omdat ze het een leuk extra centje vinden.

Ik ben ervan overtuigd dat een saunaclub naar Duits concept en prijs ergens in de Randstad het zeer goed zou doen, omdat het concept gewoon goed en eerlijk is,
en het voor meer mannen betaalbaar zou worden. Terwijl de dames er qua inkomsten niet of nauwelijks op achteruit zouden gaan. eerder vooruit vanwege meer klanten.
Maar blijkbaar is zoiets erg moeilijk van de grond te krijgen: gemeenten houden over t algemeen niet van sekshuizen,
waar haal je (Nederlandse) vrouwen vandaan die het tegen de Duitse prijzen en service willen doen? En je hebt sowieso een ondernemer met veel lef en veel geld nodig
om zoiets uberhaupt te proberen.
In Hulten (Tilburg) is dit met veel succes in 2005 geprobeerd, een echte saunaclub naar Duits concept met dito prijzen (althans de eerste 2 jaar). Eerste 2 jaar werd het langzaam
steeds drukker, met 2006/2007 als hoogtepunt toen stonden klanten op een hoop bij elkaar zo druk. Met voornamelijk Oosteuropese dames. Was echt een gat in de markt.
Maar daarna is die club kapot gegaan door vrouwen uit de randstad die de prijzen sterk opvoerden tot (ruim) anderhalf keer de oorspronkelijke prijzen. Plus een hersenloze leiding.
Toen was het ineens geen saunaclub meer naar Duits concept en prijzen, maar gewoon een peperdure club met champagnefeestjes etc.
Begin 2012 zijn ze failliet gegaan. Erg jammer maar wel terecht.

En sowieso moet het fkk concept bekender worden hier. Er zijn veel onwetenden in Nederland, die nog altijd alleen de traditionele sekshuizen kennen zoals privehuizen, nachtclubs, ramen etc.
Maar (Duitse fkk) saunaclubs kennen ze niet.

Een van de belangrijkste verschillen tussen een privehuis/nachtclub en een saunaclub is dat je in een saunaclub aan de club alleen eenmalig entreegeld betaalt (hiervoor krijg je eten, drinken en wellness terug plus een dagverblijf) en daarna is alles wat je nog betaalt puur voor de dames zelf. Dit in tegenstelling tot privehuizen./nachtclubs waar je voor elk (half) uurtje dat je naar een kamer gaat een bepaald bedrag (zo'n 40%) aan kamerhuur moet betalen. Voor ELK kamerbezoekje. Dat is een van de belangrijkste redenen van de hoge prijzen in dat soort huizen,
en omgekeerd een rden waarom het in saunaclubs een stuk voordeliger kan voor een klant.
Stel dat de prijs in een bepaald privehuis 130 euro is, maar de dame vangt hier 80 euro van, en 50 euro is kamerhuur.
In een saunaclub kost een uurtje 75 euro (soms 100). Dat ligt dus in de buurt van die 80 euro. Maar als ze in een saunaclub 130 euro voor een uur zouden vragen, gaan er zeker een hoop klanten weg. Dat is echt ondenkbaar.

Piet

krukar
18 augustus 2012, 09:07
Ik denk dat het grootste deel van de gebruikers van dit forum wandelaars zijn die de Duitse markt ontdekt hebben, zij het de FKK's, de PT's of de Pauschals. Als je eenmaal hebt ontdekt hoe goed de prijs/kwaliteit verhouding is in Duitsland dan is het vaak niet meer voor jezelf te verantwoorden om in Nederland te gaan wandelen. Er zijn wel adresjes in Rotterdam zoals Golden Sun, waar je voor 100 euro een uurtje plezier hebt met een mooie Aziatische dame, maar die zijn sterk in de minderheid t.o.v. de clubs die 150 euro vragen voor een uur. Vaak in Nederlandse clubs krijg je dan nog niet de helft van de service die je in een goede Duitse tent krijgt.

In de privé-markt is dit helemaal van toepassing, temeer omdat deze dames zelfstandig zijn en dus geen club-afdragen hebben. 150 euro per uur is de standaardprijs aan die kant van het land, wat relatief gewoon veel te duur is, temeer omdat de service bij amateurhoeren (vreemd woord maar hoe noem je ze anders? :)) vaak toch wel schrikbarend slecht is in vergelijk met clubniveau en al helemaal in vergelijk met FKK's.

Als je toch een goede impressie wil krijgen van het aanbod van privé-dames zou je kunnen overwegen sites zoals kinky en sexafspraak door te filteren en deze resultaten te gebruiken voor wat er aangeboden wordt t.o.v. de rest van het land. Mijn ervaringen van toen ik nog in Nederland wandelde is dat het aanbod en de diversiteit in de westkant van Nederland, vooral in de grote steden veel groter is dan in de rest van het land, maar dat de betere clubs toch weer in het midden van het land te vinden zijn. Dieze ervaringen zijn echter wel van 4-5 jaar geleden, dus of dat nog geheel matched met de huidige stand van zaken in Nederland kan ik je helaas niet vertellen.