PDA

Volledige versie bekijken : zonder Facebook psychopaat

Goedemorgenallemaal
7 augustus 2012, 14:22
Zonder Facebook psychopaat (http://www.telegraaf.nl/digitaal/12706655/___Zonder_Facebook_psychopaat___.html).

AMSTERDAM - Jongeren die niet actief zijn op het sociale netwerk Facebook, zijn bij voorbaat verdacht. Tot die conclusie komt het Duitse blad Der Tagesspiegel.

Het magazine wijst erop dat jongeren die geen Facebook hebben wel eens potentiële massamoordenaars kunnen zijn. "Kijk maar naar de psychopaten James Holmes en Anders Breivik", conludeert het blad. Beiden hebben geen profiel op het smoelenboek.

Volgens psychologen heb je als Facebook-gebruiker niets te verbergen en heb je een gezond sociaal netwerk. Opmerkelijk: Zakenblad Forbes meldt dat human resources-afdelingen in de VS op hun hoede zijn als jonge sollicitanten geen gebruik maken van Facebook.

Oguttegut....
Daar ga ik.....

Maar goed, ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat mensen die actief zijn op faceboek juist contactgestoorden zijn die op digitale wijze aan vriendjes proberen te komen.
En dat werkgevers juist niet graag mensen die zeer actief zijn op faceboek hebben omdat die de neiging hebben alles te wilen delen, ook dat wat een wrkgever liever niet heeft.

Aan de andere kant zien veel werkgevers faceboek dan weer wel als makkelijke manier om je personeel in de gaten te houden.

The Joker
7 augustus 2012, 18:05
Oh oh, lopen er ruim 6,2 miljard massa moordenaars rond....

Picasso 1
7 augustus 2012, 18:18
Oguttegut....
Daar ga ik.....

Hoezo? Hier op dit forum ben je volgens mij ook digitaal sociaal bezig.....