Volledige versie bekijken : Rhythm and blues beschouwingen.
T&A Addict
18 augustus 2012, 18:38
Amerikaanse Rap en R&b (gestolen van Ritme & Blues)
Even bitchen: we noemen die muziek die jij negermuziek noemt tegenwoordig urban, tien jaar geleden R&B en dat is niet gejat van de Rhythm and Blues, het is de logische opvolger van de 'negermuziek' uit de fifties en sixties waar de Stones en Presley om maar eens wat blanken te noemen zo gretig van hebben gejat.
Ik heb een net zo grote hekel aan al die klote witte muziek die ze er draaien en house noemen. Kunnen ze die dj's niet gewoon afschaffen of misschien lekker wat rustgevende radio 4 draaien op max volumeniveau 3?
Het was “negermuziek” voor zij die het snappen, neen ik heb niets tegen onze zwarte medemens (-)
2 jonge DJ’s van het witte neger type (ze gedragen zig als negers maar zijn blank)
Je hebt mijn medeleven, je verhaal lezend begrijp ik dat je meisje er vandoor is gegaan met een (witte) neger?
zeppos58
18 augustus 2012, 19:28
Het is off topic maar toch even dit
R&B staat volgens R&B de artiesten voor Ritme & Blues, maar heeft er NIETS of geen ballen mee te maken, ze hebben deus de naam gestolen verkracht en misbruikt, zoals Vangeluwe kleine jongens misbruikte.
Een goede vriend van me is Blues muzikant, hij moet kotsen als iemand de woorden R&B in de mond neemt.
Zelf ben ik al jaren DJ, en neen ik draai niet de muziek die ik graag hoor, ik draai feestjes bedrijfsfeesten privé feesten tot zelfs de after party van het Filmfestival Gent heb ik ooit mogen doen.
Ik heb als DJ één doel voor ogen, de mensen moeten zich "amuseren" en op een feest is dat door te dansen.
Ik zorg steeds voor een goed gevulde dansvloer, met muziek die steeds aangepast is aan het volk dat er is.
Ik lul niet tussen de nummers en laat de muziek zijn ding doen, dat is het doel van een DJ, en dat is al jaren zo.
DJ's die hun eigen smaak komen opdringen zijn volgens mij eigenzinnige Z*k**n.
Eén verschil dancings en sommige fuiven , je heb dancings die hun stijl hanteren je verwacht geen Disco op een Rockfuif of New-Wave Party
Bon genoeg, ik ben al jaren van mening dat een DJ biet thuis hoort in een saunaclub of FKK club
Nog nooit echt zien dansen (echte party sfeer bedoek ik dan)
YY is een club van ups en downs, ik heb er mooie tijden beleeft, maar als het een tijdje goed draait, dan gebeurt er weer iets dat de club weer fors laat achteruit gaan.
Deels komt dit door de wetgever, maar deels ook door foute beslissingen.
T&A Addict
18 augustus 2012, 21:45
Zoals je vriend denkt, vind ik je reinste flauwekul, zo werd ook ooit over Blues gedacht.
Maar genoeg. Ik kom niet voor de muziek in een saunaclub, zeker niet voor knoeiers die zichzelf dj noemen, wat voor herrie ze ook draaien. My only interest is T&A, hence my handle om met de grote Shakespeare te spreken of was het nou toch William Wordsworth?
Goedemorgenallemaal
19 augustus 2012, 17:39
Even bitchen: we noemen die muziek die jij negermuziek noemt tegenwoordig urban, tien jaar geleden R&B en dat is niet gejat van de Rhythm and Blues, het is de logische opvolger van de 'negermuziek' uit de fifties en sixties waar de Stones en Presley om maar eens wat blanken te noemen zo gretig van hebben gejat.
Ook niet helemaal waar, R&B is één van de uitwassen van "Urban".
Blanken en zwarte muziek gaat heel goed samen, de STAX sound werd mede groot gemaakt door Steve Cropper en Donald "Duck"Dunn.
STAX werd trouwens opgericht door de blanke Jim en estelle Stewart, al hadden die niet de zwarte muziek als uitgangspunt.
Rhytm&Blues als naam werd bedacht door de wederom blanke Jerry Wexler bij "Atlantic Records" wat weer werd mede opgericht door een Turk, de in Istanboel geboren Ahmet Ertegün die een voorliefde had voor de zwarte muziek.
Andersom zijn er ook genoeg zwarte muziekanten met succes actief in de electronische muziek o.a. House, Trance.
En voor wie "Urban"te stads vind klinken
http://www.youtube.com/watch?v=tegXX6NT9SM
uurtje
19 augustus 2012, 18:17
Waarschijnlijk is de DJ niet al te goedkoop in YY. Want per 1 Sept gaat de inkom voor beren naar 60 Treuro (50 tijdens happy hour) en de dames moeten ook 50 Pleuro gaan betalen.
Een DJ is in principe facilitair en met de gasten vermaken en zich derhalve aan een feest/party/gelegenheid aanpassen. Uiteraard zijn hier uitzonderingen op (themafeesten e.d.). Doet ie dat niet, dan slaat hij of zij de plank mis. Hetzelfde geldt voor een kok/keuken en andere vormen van entertainment/genot.