Volledige versie bekijken : lange youtube film over de vrijheid van prostituees
phoenix
24 september 2012, 18:31
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qJH2xj_g1Ik#!
Big30
24 september 2012, 20:55
Beetje gescand, lijkt me de moeite wel waard om te bekijken. Geeft een historisch overzicht van het fenomeen prostitutie door de eeuwen heen.
Ein Film von Katja Esson und Uta Kolano
In der Hamburger Herbertstraße, im Pariser Bois de Boulogne oder in Amsterdam rund um die Oude Kerk - wer sich Sex kaufen will, weiß, wo er das tun kann. Das Geschäft mit der Prostitution blüht in Europa. Allein in Deutschland gehen nach neuesten Schätzungen rund 400.000 Frauen professionell dem Ältesten Gewerbe der Welt nach.
Was sind das für Frauen, die Sex gegen Geld anbieten? Was verkaufen sie: ihren Körper, eine Dienstleistung oder sogar Liebe? Und hat sich im Laufe der Jahrhunderte etwas an ihrem Ruf und ihrer Stellung in der Gesellschaft geändert, ist Sexarbeit nach Gesetzesreformen in einigen Ländern Europas für Einige zu einem ganz normalen Job geworden?
Katja Esson und Uta Kolano sprachen mit Frauen in Deutschland, Frankreich, Griechenland, Italien und Großbritannien und stellten fest: So unterschiedlich wie die Neigungen ihrer Kunden sind auch ihre jeweiligen Arbeitsbedingungen und persönlichen Einstellungen zu einem Beruf, der oft genug in rechtlichen Grauzonen und im Verborgenen ausgeübt werden muss.
Früher wie heute zwingt meist pure finanzielle Not die Frauen zur Prostitution. Und über die Jahrhunderte hinweg präsentiert sich ihr Erwerbszweig in den verschiedensten Erscheinungsformen, von der zerstörerischen Elendsbis hin zur teuren Edelprostitution. Im Gegensatz zu den angesehenen Hetären im alten Griechenland und den gebildeten Kurtisanen der höfischen Gesellschaft Europas gibt es von den Hafen- und Straßenhuren vergangener Zeiten allerdings kaum Zeugnisse.
Die Dokumentation untersucht das Verhältnis von Macht, Geld, Moral und betrachtet die Stellung der Frau innerhalb dieses Spannungsverhältnisses im Verlauf der europäischen Geschichte. Madame Gourdan (Daniela Zanger) wird von ihrer Dienerin (Komparsin,rechts) angekleidet. (Spielszene)
http://www.wdr.de/programmvorschau/object4Broadcast.jsp?broadcastId=4058982
bergm550
24 september 2012, 21:51
Zeer interessante reportage. Voor mij is prostitutie de normaalste zaak van de wereld. Ik ben op mijn 18de door een prostituee ontmaagd en loop al 18 jaar in de clubs rond. Ik heb nog nooit een relatie gehad, ik ken gewoon niets anders dan prostitutie. Het betalen voor sex is voor mij iets vanzelfsprekends geworden.
Als ik vrouw zou zijn geweest, dan had ik ook prostituee geworden. Het is de ideale manier van leven. Je hebt geen 9 tot 5 kantoorbaan. Je verdient veel geld in een korte tijd. Ik word vaak moe van de droevige verhalen over prostituees en uitbuiting door pooiers. In mijn 18-jarige wandelcarriere heb ik zeker al met 500-600 vrouwen sex gehad. Ik heb genoeg vrouwen ontmoet, die geen pooier hadden en die goed van de prostitutie konden leven.
Natuurlijk zijn er ook vrouwen, die slachtoffer zijn van pooiers en al hun geld moeten afstaan en ook geestelijk of lichamelijk mishandeld worden, dat ontken ik niet, maar ik wil alleen aangeven dat er ook genoeg prostituees zijn die een geweldig leven leiden. Ze verdienen veel geld en hebben geen saaie kantoorbaan. Dus niet iedere prostituee is een slachtoffer.
Dat is het leuke van Facebook. Als ik soms de foto's op Facebook zie van prostituees die ik mijn leven ontmoet heb, dan maken ze op mij allemaal een gelukkige indruk. Ze hebben dure horloges, dure strandvakanties, foto's op een paard of naast een mooie auto. En ook soms zie je foto's van hun kinderen of ouders. Een prostituee vertelde me een keer dat haar kind erg ziek was, maar op Facebook zag haar kind er toch echt zeer gezond uit. :)
Dus het is niet allemaal kommer en kwel in de wereld van de prostitutie. Voor sommigen wel, maar niet voor allemaal.
Wijze grijze
24 september 2012, 22:46
In dit verband, gisteravond op NED3 een interessante aflevering gezien van de BNN documentaireserie: "je zal het maar zijn".
Sophie Hilbrand geeft een beeld van de Amsterdamse Wallen anno 2012 met o.a. het verhaal van een Bulgaarse die zich van haar pooier heeft kunnen losmaken en nu als zelfstandige DVP achter de ramen werkt. Deze uitzending verscheen eerder ook op 04.09.12 om 20:25
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1291074
Picasso 1
24 september 2012, 23:11
Dat is het leuke van Facebook. Als ik soms de foto's op Facebook zie van prostituees die ik mijn leven ontmoet heb, dan maken ze op mij allemaal een gelukkige indruk. Ze hebben dure horloges, dure strandvakanties, foto's op een paard of naast een mooie auto.
Heb je weleens een fotoboek doorgebladerd met zielige foto's? Allemaal gelukkige mensen op de wereld ;)
Rudi_NL
24 september 2012, 23:18
Voor mij is prostitutie de normaalste zaak van de wereld. Ik ben op mijn 18de door een prostituee ontmaagd en loop al 18 jaar in de clubs rond. Ik heb nog nooit een relatie gehad, ik ken gewoon niets anders dan prostitutie. Het betalen voor sex is voor mij iets vanzelfsprekends geworden.
"Het betalen voor sex is voor mij iets vanzelfsprekends geworden." Voor iedere man op de wereld is dit zo, Bergm550.
:confused:
Alleen wij betalen direct en wij weten wel exact hoeveel het ons kost!!!
:smiley:
Jetliner
25 september 2012, 12:37
Gisteravond was op ACHT (Vlaamse digitale zender) een docu van anderhalf uur over luxecallgirls.
Franse dames vertellen over hun vak en ook de sex tours worden belicht: dames die de wereld rondreizen en in alle grootsteden te boeken zijn.
Als kapstok van de reportage wordt het verhaal van Zahia verteld (Ribery's verjaardagstractatie). Het meisje zelf krijgt niemand voor de lens, want ze heeft zich beter weten af te schermen dan Bin Laden.
Heruitzendingen vandaag en ook komende zondag om 13.30.
http://www.acht.tv/nl/programmas/docu/zahia/
Cuties
11 oktober 2012, 12:45
Zeer interessante reportage. Voor mij is prostitutie de normaalste zaak van de wereld. Ik ben op mijn 18de door een prostituee ontmaagd en loop al 18 jaar in de clubs rond. Ik heb nog nooit een relatie gehad, ik ken gewoon niets anders dan prostitutie. Het betalen voor sex is voor mij iets vanzelfsprekends geworden.
Als ik vrouw zou zijn geweest, dan had ik ook prostituee geworden. Het is de ideale manier van leven. Je hebt geen 9 tot 5 kantoorbaan. Je verdient veel geld in een korte tijd. Ik word vaak moe van de droevige verhalen over prostituees en uitbuiting door pooiers. In mijn 18-jarige wandelcarriere heb ik zeker al met 500-600 vrouwen sex gehad.
Dat is het leuke van Facebook. Als ik soms de foto's op Facebook zie van prostituees die ik mijn leven ontmoet heb, dan maken ze op mij allemaal een gelukkige indruk. Ze hebben dure horloges, dure strandvakanties, foto's op een paard of naast een mooie auto. En ook soms zie je foto's van hun kinderen of ouders. Een prostituee vertelde me een keer dat haar kind erg ziek was, maar op Facebook zag haar kind er toch echt zeer gezond uit. :)
Goddamnit, jij bent denk ik serieus de hoofdpersoon in wording uit Gabriel Garcia Marquez’s boek ( en verfilming): "Memories of My Melancholy Whores/ Memoria de mis putas tristes"!:biggrin: http://www.bol.com/nl/p/memories-of-my-melancholy-whores/1001004005605316/ Ik lees niet zoveel fictie, maar als, dan wel graag van een schrijver die de nobel prijs voor de literatuur of bijvoorbeeld de pulitzer prize heeft gewonnen. GGM schrijft vaak prijswinnende boeken, o.a. en m.n. binnen de "short stories" niche. Misschien vind je enigermate "troost" in dat boek. Dit boek gaat over een middelmatige 90! jarige "bachelor without a future", een eeuwige hoerenloper, die terugblikt op de "miseries van zijn misguided & wasted life" en op zijn leven in welke hij nooit een propere relatie heeft gehad, in welke hij ontmaagd is door een prostitee in zijn tienerjaren, in welke hij vele honderden prostituees heeft gekocht, en bij welke laatste hij dikwijls stil staat bij het feit dat hij met hen "always made love, without love", totdat hij zichzelf een kado koopt voor zijn 90e verjaardag -zoals elk jaar een prostituee- en voor de eerste keer "liefde" voelt voor deze maagd & puta van 14 (die toch eigenlijk geen puta is). Age of consent in het land van de hoofdpersoon is 14.
Zomaar wat quotes van de hoerenloper/hoofdpersoon uit dit boek, welke quotes voor velen beren onbetwistbaar hout zullen snijden:
-"When I was twenty I began to keep record listing name, age, place, and a brief notation on the circumstances and style of lovemaking. By the time I was fifty there were 514 women with whom I had been at least once. I stopped making the list when my body no longer allowed me to have so many and I could keep track of them without paper."
- "I've never gone to bed with a woman I didn't pay , and the few who weren't in the profession I pursuaded, by argument or force, to take money even if they trew it in the trash."
-"I was ignorant of the arts of seduction and had always chosen my brides for a night at random, more for their price than their charms, and we had made love without love, always in the dark so we could imagine ourselves better than we were."---> jij zegt ook nimmer een kort praatje te maken met de prostituees in gt voordat je ze vraagt de sleutel te halen. Zelfs niet even naar hun naam vragen.
- "The house, like all brothels at dawn, was the closest thing to paradise & whenever someone asks I always answer with the truth: whores left me no time to be married. Still, I should acknowledge that I did not come up with this explanation until the day of my ninetieth birthday."
-"This mediocre life was all that life gave me, and I have never done anything to obtain more. I never had any intimate friends."
-"After work at eleven my real life began. I slept in the red-light district, two or three times a week, and with such a variety of companions that I was twice crowned client of the year." After supper I would choose a brothel at random and slip in through the back door. I did this because it amused me too, but in the end it became part of my work."
-“Sex is the consolation you have when you can’t have love.”
Het herkennen van ironie & sarcasme is nooit mijn sterkste punt geweest als er gekozen wordt om geen gebruik te maken van de voorhanden zijnde smilies/emoticons, maar wel triest en sneu voor je als jouw bericht serieus was bedoeld, wat ik denk dat het is. Sterkte.
Het boek eindigt met het hoofdstuk waar de hoofdpersoon een citaat aanhaalt van Julius Caesar: "In the end, it is impossible not to become what others believe you are.": "It's fatalism, applied to the course of my life." Anders bekeken, als eeuwige bachelor/hoerenloper zul je, in Oscar Wilde's woorden, nooit te maken hebben met een "gebroken hart": "Those who are faithful know only the trivial side of love: it is the faithless who know Love's tragedies." Althans, dat mag ik hopen. Ware het anders, dan is dat behoorlijk triest en [....], naja, laat ik maar voor de rest geen waardeoordeel geven....Good luck.:)
vrije jongen
11 oktober 2012, 13:05
Damn, dat boek (net als zijn andere hoerenlopers boek: Liefde in een tijd van Cholera) las ik voordat ik begon met hoerenlopen; misschien toch maar weer eens uit de kast trekken:tongue:!