PDA

Volledige versie bekijken : Essen Motor Show 2013

Big30
2 december 2012, 00:28
Essen Motor Show - Die quietschvergnügte Motor-Messe

Die Auto-Show in Essen lockt wieder mit Lack und Leder, Neuheiten und Oldtimern. Ein Höhepunkt ist die speziell umgebaute Harley des Amerikaners Steve Doc Hopkins mit sieben Motoren; wenig straßentauglich, aber ganz sicher ein Blickfang.

Es ist, als ob plötzlich ein Zeitraffer das Tempo auf den Straßen der Stadt bestimmte. Irgendwie fahren alle etwas schneller, energischer. „Quietsch“ beim Bremsen, „Quietsch“ beim Anfahren. Wer sich in diesen Tagen im Großraum Messe Essen mit dem Auto bewegt, dem schwant schnell: „Ja ist denn schon wieder Motor-Show?“ Ja, ist es. Bis zum 9. Dezember.

Drinnen geht es aber noch ungleich rasanter zu. Vor allem in Halle 7. Da ist wieder ein Rundkurs aufgebaut, den junge Auto-Piloten artistisch durchdriften, das heißt, ihr Wagen steht eigentlich die ganze Zeit quer, fährt aber trotzdem geradeaus. Das ist durchaus atemberaubend, was wiederum nicht schlecht ist, weil die Luft angefüllt ist mit dem Geruch von Benzin, Gummi, Testosteron und einem kleinen bisschen Angst, schließlich schlingern die jungen Herren oft nur eine Handbreit an den die Zuschauer schützenden Betonblöcken vorbei.

http://www.derwesten.de/region/essen-motor-show-die-quietschvergnuegte-motor-messe-id7347736.html

Den Termin haben alle Automobil-Enthusiasten im Kalender vorgemerkt: Vom 1. bis 9. Dezember 2012 geht die 45. ESSEN MOTOR SHOW an den Start.

Sie ist längst Kult und lockt wieder die Motorsport-Fans ins Revier. 340.000 Gäste werden erwartet, die auf Deutschlands besucherstärkster Automobilmesse des Jahres 2012 ihrer automobilen Leidenschaft freien Lauf lassen. Im Mittelpunkt stehen die neuesten, sportlichsten, coolsten, schönsten, schnellsten, ausgefallensten, verrücktesten, ebenso wie die ältesten Fahrzeug-Kreationen. Garniert mit Live-Motorsport und mitreißenden Show-Acts wird die Messe wieder zum weltweit einzigartigen Motodrom.

Das Angebot der Aussteller und die attraktiven Sonderevents werden den Puls zahlreicher PS-Fans wieder in schwindelerregende Höhe treiben. Dabei bringt die ESSEN MOTOR SHOW vier emotionale Themen-Sektoren zusammen: Tuning, Motorsport, sportliche Serienautomobile und Classic Cars.

http://www.essen-motorshow.de/

Altijd leuk een bezoekje ook als je niets hebt met tuning, das ook niet mijn ding maar als liefhebber van classic cars en motorsport is er ook volop te zien en beleven.

Voor sommigen het ultieme excuus om weer eens een club te bezoeken :tongue:.

Jansen
2 december 2012, 00:31
Ik ga er zeker weer naar toe dit jaar denk aan zondag 9 dec.

The Joker
2 december 2012, 01:15
Big30, had je dat niet wat eerder kunnen melden, de persdag was 30 november en op 2 december komt er een bericht...

Big30
2 december 2012, 01:40
Big30, had je dat niet wat eerder kunnen melden, de persdag was 30 november en op 2 december komt er een bericht...
Serieus bedoeld of geintje TJ?

Maar serieus dan, ik weet dat nogal wat beren deze beurs bezocht hebben en misschien dit jaar ook weer gaan bezoeken.
Dacht zelf dat deze pas de tweede week van December plaats vond maar dat was misschien eerder zo. Had er het toevallig deze week nog over en dacht laat ik eens kijken wanneer de beurs dit jaar is maar die is dus al begonnen ;).

Maar goed de echte kenners weten het natuurlijk al lang en zullen al een bezoek hebben gepland dit jaar. Juist door de variatie (tuning, classic cars, onderdelen, fast cars etc) vind ik deze beurs leuker en interessanter dan bv. de auto Rai (gaat niet door las ik) of de IAA in Frankfurt.

Oja je kunt er ook mooie foto's maken van alles en nog wat! Ik hoop dat ik wat van zeg maar dit spul kan bewonderen:

http://www.autogaleria.hu/autok/alfa/giulia-tz-2-1965-67/alfa_giulia-tz-2-1965-67_r6.jpg

Maar mag ook wel een SZ1 of 2 zijn, ook mooi!

Sphinx
2 december 2012, 01:44
Deze racebeer gaat ook weer: 8 dec. om precies te zijn (en 7 dec. ga ik nog een avondje in Bernds langs, geen dank dat ik je punt bewijs Big :biggrin:)

Big30
2 december 2012, 01:55
Deze racebeer gaat ook weer: 8 dec. om precies te zijn (en 7 dec. ga ik nog een avondje in Bernds langs, geen dank dat ik je punt bewijs Big :biggrin:)
Dat jij gaat in Combifahrt is zeg maar een abc-tje :biggrin:!

Sonderthema Sportwagen-Weltmeisterschaft

Die Sportwagen-Weltmeisterschaft, die 2012 nach einer Pause von 20 Jahren wieder stattfindet, ist Anlass für ein großes Sonderthema. Präsentiert wird eine Auswahl siegreicher Fahrzeuge aus den Jahren 1953 bis 1992. Verchromte Boliden der Marken Alfa Romeo, Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Mercedes, Porsche – um nur einige zu nennen – werden in Essen zu sehen sein.

Ik ben wel benieuwd welke modellen je kunt verwachten als ik bovenstaande lees. Op de site kan ik verder niets vinden wat je kunt zien. Zou wel mooi zien veel klassiek race spul uit de jaren 60, misschien wel die oranje porsche 944 (??) waar ik dacht Ben Pon in reed, ff googlen! Dat spul bedoel ik dus. Ook die alfa TZ-2 niet door de bijzondere race historie maar gewoon omdat ie zo mooi is!

http://de.wikipedia.org/wiki/Sportwagen-Weltmeisterschaft

Was dus zo'n beetje een verzameling van alle zeg maar Langstreckenrennen met Le Mans als hoogtepunt. Dan zou in dat lijstje toch ook Ford opgenomen moeten worden met de fameuze Ferrari en Porsche Killer de Ford GT40.

Wat DTM wagens horen ook wel op de show thuis, zoals begin jaren 90 de tijd dat ALFA daar met de 155 regeerde, die mag ook wel tentoongesteld worden. Mooi spul was dat ;).

The Joker
2 december 2012, 15:40
Als je naar een autobeurs gaat, moet je altijd op de pers/vip/openings avond gaan.
Je betaalt mischien flink meer voor een kaartje, maar je krijgt dan vaak ook de hele avond te eten en te drinken.
Daarnaast komt er maar 10% van het volk wat er op een normale dag rondloopt, zodat je overal goed bij kunt en foto's kunt nemen van alle mooie beursbabes.
Die wagens boeien verder niet...

MeesterMixer
3 december 2012, 16:30
Als je naar een autobeurs gaat, moet je altijd op de pers/vip/openings avond gaan.
Je betaalt mischien flink meer voor een kaartje, maar je krijgt dan vaak ook de hele avond te eten en te drinken.
Daarnaast komt er maar 10% van het volk wat er op een normale dag rondloopt, zodat je overal goed bij kunt en foto's kunt nemen van alle mooie beursbabes.

+1

Het was een leuke dag daar afgelopen vrijdag,. Kaartjes 2x zo duur, dus relatief rustig, en behalve tuning, auto's, etc ook hele lekkere (=foute!?) vrouwen op de stands! :biggrin:

Big30
3 december 2012, 18:52
Als ik dat zo lees kun je volgens mij beter meteen naar een Saunaclub doorrijden :tongue:!

MeesterMixer
3 december 2012, 22:17
Als ik dat zo lees kun je volgens mij beter meteen naar een Saunaclub doorrijden :tongue:!

Het is 20 minuten rijden van Freude, dus inderdaad heb ik dat ook gedaan :biggrin:

Big30
3 december 2012, 22:35
Het is 20 minuten rijden van Freude, dus inderdaad heb ik dat ook gedaan :biggrin:
This comes as no surpise! In Essen zelf, toch een grote stad met bijna 600.000 inwoners is weinig te beleven, ja Penelope een Turken Laden, overigens voor een paar uur wel een bezoekje waard. ACA is ook dicht in de buurt, klein stukkie verderop en natuurlijk de bekende clubs net achter Venlo als je tenminste via de A40 rijdt.

Heb je weinig tijd kun je altijd nog een rondje Vulkan doen, makkelijk te vinden bij de groene toren in Duisburg.

Big30
30 november 2013, 13:45
Hij is er weer de Motorshow in Essen, dit jaar van 30.11 tm 8.12:
http://www.essen-motorshow.de/

Nibor76
30 november 2013, 15:36
gaat het hier nu serieus over auito's.
Goed laat ik dan maar wat leuke Essen modelletjes neerplempen.
5727
5728

Jansen
30 november 2013, 16:45

Jij gaat naar iedere beurs het boeit je niet wat voor een beurs,alleen al om een goedkoper kaartje te krijgen en dan het eten erbij.