Volledige versie bekijken : Spanje een heel mooi land met een veel gesproken taal!
MichelJ
13 december 2012, 22:17
Wel erg dat ik zelfs in het Spanjools hoerenloperberichtjes begin te begrijpen.
Spaans is ook maar een slap aftreksel van het Roemeens :biggrin:
RAUL7
13 december 2012, 22:32
Spaans is ook maar een slap aftreksel van het Roemeens :biggrin:
Het zal eerder andersom zijn! :biggrin:
Voor 329 miljoen mensen is Spaans de moedertaal, terwijl nog eens 170 miljoen Spaans als tweede taal spreken!
Roemeens: 24 miljoen moedertaalsprekers, 4 miljoen tweede taal!
Hoeveel mensen spreken er Nederlands? :rofl:
MichelJ
13 december 2012, 23:26
Het zal eerder andersom zijn! :biggrin:
Voor 329 miljoen mensen is Spaans de moedertaal, terwijl nog eens 170 miljoen Spaans als tweede taal spreken!
Roemeens: 24 miljoen moedertaalsprekers, 4 miljoen tweede taal!
Hoeveel mensen spreken er Nederlands? :rofl:
Volgens uw bron 23 miljoen en 5 miljoen als tweede taal, maar dat had gij zelf ook al gezien :rolleyes:
Raul7 is hongerig, hapt altijd altijd het over Espana gaat ;)
RAUL7
13 december 2012, 23:37
Volgens uw bron 23 miljoen en 5 miljoen als tweede taal, maar dat had gij zelf ook al gezien :rolleyes:
Raul7 is hongerig, hapt altijd altijd het over Espana gaat ;)
Niet altijd, alleen als iemand van Spaans een derderangs taal wilt maken! :)
Daarom schrijft gij toch dit soort berichten, om mij te laten happen! :cool:
Het is wel España en niet Espana. Als gij het volgende keer over Spanje hebt, doe dan ook de moeite om het juist te schrijven! Hap hap hap!
Gij heet toch niet Jansen hé? :rofl:
Big30
14 december 2012, 00:03
Niet altijd, alleen als iemand van Spaans een derderangs taal wilt maken! :)
Dat klopt toch? Het Spaans staat op rang 3 als het gaat om meest gesproken talen dus kun je zeggen dat het Spaans een derderangs taal is :biggrin:.
Dit bericht is bedoeld als een hapklare brok ;)!
Picasso 1
14 december 2012, 11:40
Dit bericht is bedoeld als een hapklare brok ;)!
Tweederangs dus http://www.alletop10lijstjes.nl/meest-gesproken-talen-in-de-wereld/
Ik heb aldus het forum geholpen van plek 44 naar zilver :rofl:
Big30
14 december 2012, 15:44
Ik wil geen problemen krijgen met onze Spaans talige leden dus maar een nieuw topic aangemaakt waar we allen onze liefde en gevoelens voor dat heeeel mooie Spanje, waar het zo fijn is om te wonen, waar men die mooie taal spreekt, waar zulke aardige mensen vandaan komen, kunnen benoemen.
Ik zeg er gaat niets boven Spanje!!!
http://spanje.startpagina.nl/
Verder beloof ik plechtig nooit meer flauwe grapjes te maken over: de torenhoge schulden van de Spaanse voetbalclubs, het dubieuze verleden van veel Spaanse wielrenners, zeker geen grapjes over de koning die aan het jagen was en de corrupte schoonzoon, de onkunde van de Spaanse banken. het stierenvechten etc.
Vanaf nu alleen nog maar positieve berichten over Spanje, het land, de cultuur en haar inwoners!
Bosco
14 december 2012, 15:58
Ik zeg er gaat niets boven Spanje!!!
Vanaf nu alleen nog maar positieve berichten over Spanje, het land, de cultuur en haar inwoners!
Het sterft er van de hoeruh en clubs!!! :tongue: :freu:
Picasso 1
14 december 2012, 15:58
Big, het gaat hier niet om Happy Garden :rofl:
Wijze grijze
14 december 2012, 16:03
Toevallig ben ik 2 maanden geleden met Spaanse taallessen begonnen.
Wekelijks volg ik een les van 1,5 uur en er wordt ook aandacht besteed aan Spanje en Latijns-Amerika zelf.
Ik ben al veel nieuwe dingen te weten gekomen en ondanks het feit dat ik nog nooit in Spanje (alleen 2 x in de Dom Rep.) ben geweest, staat voor mij nu vast dat ik dit land eerstdaags zal gaan bezoeken.
In vergelijking met de Italiaanse taal die ietwat melodieuzer en gemoedelijker is, klinkt het Spaans wel veel temperrrrrrramentvoller. En ze praten zo enorm snel dat het bijna niet te volgen is.
Maar ja: "Oefening baart kunst".
Big30
14 december 2012, 17:35
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21158372/__Bevolkingsgroei_in_Spanje__.html
Het aantal inwoners van Spanje is gestegen naar 46,8 miljoen in 2011. Dat is een toename van 14,6 procent ten opzichte van 2001. Nooit eerder is de bevolking binnen 10 jaar zo sterk gestegen.
De aanwas is vooral het gevolg van immigratie, aldus het Nationale Instituut van Statistiek vrijdag. Het aantal buitenlanders is binnen 10 jaar verdrievoudigd tot 5,3 miljoen. De grootste groepen zijn Roemenen en Marokkanen. Daarnaast wonen in het zonnige Zuid-Europese land 39.249 Nederlanders.
vrije jongen
14 december 2012, 18:35
Tja zoveel mensen die het spreken en nergens brengen ze iets voor elkaar. Zelfs als je anderhalf continent hebt waar ze bijna niks anders spreken, is het ene landje waar ze een andere taal spreken (en nog wel Portugees) het groeikanon/de grote macht in de regio:biggrin:.
Gelukkig hadden ze Fuentes nog; anders was het met dat wielrennen, tennis en voetbal ook niks geweest;).