PDA

Volledige versie bekijken : laffaards zijn het die met 8 man een persoon half dood schoppen in Eindhoven



Jansen
23 januari 2013, 23:15
Wat een laffaard zijn het om met 8 man een persoon half dood te schoppen.

En nu iedereen reageerd op Facebook dat ze deze NederBelgen kennen en zelf deze mensen wel eens gaan aanpakken wordt Jusitie eens vlug om dit tegen te willen gaan houden en geen eigen rechter te gaan spelen.

Belachelijk nu bekend is wie het zijn zijn er pas drie die zich gemeld hebben.

En die Domme Belgen hebben om 14.00 een verzoek vanuit Eindhoven gehad om deze mensen aan te gaan houden,maar de Politeie uit Turnhout weet nog vanavond rond 20.00 u van niets !!

Nee deze klootzakken uit Oud Turhout,Vosselaar en Turnhout zelf laat ze maar vogel vrij ze zullen heel wat slaag gaan krijgen en komen niet meer op het Stratumseind waar hun leven niet zeker meer is.

OOk de ouders van deze verwende gasten die zelf zaken hebben in Eindhoven houden zich stil terwijl ze deze zonen aan hun haren naar het politieburo hadden moeten brengen.
Nee dezer zijn net zo schuldig als de laffaards.

Dus Politie we pakken ze zelf toch nog wel even aan.:angryfire:

KevinK
24 januari 2013, 05:01
Ben je zelf dan een haar beter als je deze jongens wil aanpakken? Want je gelooft toch niet dat al die "eigen rechters" die nu reageren het lef hebben om deze gasten in een man tegen man gevecht aan te pakken. Zoals zo vaak is de publieke verontwaardiging heel groot, maar heeft op het tijdstip dat het gebeurde iedereen toevallig de andere kant op gekeken. Toen hadden andere mensen zich ermee moeten bemoeien en die gasten aanpakken.
Ook is het heel zinvol om deze jongens met naam en toenaam op Facebook te zetten. Als je op Facebook een naam intikt verschijnen heel vaak meerdere personen met dezelfde naam. Zoals gisteravond op 3FM te horen was, werd nu een onschuldige jongeman met de dood bedreigd. Dus laat het beter toch aan de politie over.

uurtje
24 januari 2013, 05:34
ik snap het wel dat die lui zich niet melden, die zijn niet gek hoor........ Die zitten nu al te bibberen voor die taakstraf.....

MichelJ
24 januari 2013, 06:27
Voor foto zie hier :

http://www.geenstijl.nl/archives/images/belgischekopschuppers.png

bad pritt
24 januari 2013, 12:00
Wat een walgelijk zinloos geweld weer, van een paar kids.
Zie op de versies die ik gezien heb maar 3 man laf geweld toepassen, geen 8.
Waarvan 2 man echt met de mogelijkheid van zwaar letsel.
Vooral als hij op de bodem zit na die suckerpunch met een tollend brein en dan die trappen op zijn hoofd eroverheen zijn erg gevaarlijk.

Hopelijk gaat het OM voor poging tot doodslag cq poging tot zwaar lichamelijk letsel.Maar zal wel uitlopen op 2 a 3 x een taakstrafje helaas. Hun minderjarigheid zal weer in hun voordeel spreken en dat ze alcohol/drugs op hadden is een strafverminderende omstandigheid.

En de daders (en de familie erbij voorzover minderjarig) zou ik als benadeelde zoveel mogelijk leeghalen met letselschade advocaten.

Iamlonely
24 januari 2013, 13:25
Dit geweld is verbijsterend, maar dan nog die advocaat van dit uitschot!
De persoon die aangevallen is zou de jongens aangesproken hebben toen ze tegen een fiets trapte die daar stond!
JA EN!?? Vroeger was het heel normaal dat je elkaar corrigeerde, respect had voor andermans bezittingen en elkaar niet de hersens insloeg!
Moet je straks ook al oppassen als een kleuter al het zand uit de zandbak gooit in de speeltuin en je hem hierop aanspreekt!?
Waar gaat het naar toe? En meneer de advocaat waar heb jij gestudeerd? Want mag toch hopen dat jij de slechtste bent van je opleiding van de afgelopen 50 jaar! Jezus mina orde van advocaten i.p.v. Moszkowicz te stalken pak deze meneer even aan of maak zijn naam en n.a.w. gegevens bekend!:)

bad pritt
24 januari 2013, 14:21
Las ergens op geen stijl in een commentaar..eigen rechter spelen wordt de 2013 trend.
Deze jongens gaan met personalia en alles over internet en zullen hier maatschappelijk nog heel lang last an hebben, niet erg overigens vind ik. Internet deelt de eerste straffen uit. Zeker als hun naam en hun daden gekoppeld zou worden aan een website die in de lucht blijft over een lange periode dan zullen ze er erg veel last van hebben in hun maatschappelijke loopbaan.
Zou ik doen als benadeelde, domein naam aanvragen, filmpje erop en de tyfus met die lowlifes.

Toch zal dit een staartje krijgen omdat het het vraagstuk in hoeverre mag je gaan in de opsporing ten koste van de privacy van daders weer op tafel legt. In dit ernstige geval van mishandeling/poging tot doodslag mag je wat mij betreft heel ver gaan en ik vind die ongekende openheid van justitie toe te juichen.

MichelJ
24 januari 2013, 17:07
EINDHOVEN - Alle acht verdachten van een gefilmde mishandeling in Eindhoven zijn inmiddels opgepakt. Vijf jonge mannen die nog op vrije voeten waren, hebben zich donderdag gemeld bij een politiebureau in het Belgische Turnhout. Ze zijn tussen 17 en 19 jaar oud.................

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21244406/__Laatste_vijf_verdachten_Eindhoven_melden_zich__. html

Een jaartje opsluiten zou goed voor de zijn, maar ben bang dat ze er met 80-100 uur taakstraf wel weg zullen komen :frown:

uurtje
24 januari 2013, 17:22
een aantal kan wat mij betreft terug naar waar ze vandaan komen of wat hun natuurlijk biotoop zou moeten zijn. De rest mag wat mij betreft mee.....

sofaking
24 januari 2013, 17:38
Ze zijn niet aan hun proefstuk toe, volgens de getuige in onderstaande reportage.
Ze hebben zgn. spijt , maar zonder die camerabeelden lijkt het erg onwaarschijnlijk dat ze zich aangegeven zouden hebben. Veel waarschijnlijker lijkt her me dat ze binnenkort opnieuw een slachtoffer zouden maken.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/pownews_nos_journaal_80.html

Big30
24 januari 2013, 18:59
De zogenaamde rijkeluiszoontjes uit Turnhout. Goed dat de beelden vertoond zijn en de namen van de daders nu bij justitie bekend zijn. Je mag hopen dat ze terecht worden berecht, 2-3 van hen wegens ernstige mishandeling of zelfs poging tot doodslag.

Zou goed kunnen dat de advocaat/advocaten voor strafvermindering zullen gaan omdat ze nu al gestraft worden omdat ze met naam en toenaam op het internet vermeld staan. Dat zal ze hun leven lang achtervolgen.

Het recht moet zegevieren maar denk dat men moet waken geen eigen rechter gaat spelen. Op sommige sites zie je hun naam met adres vermeld met de oproep hen een lesje te leren of soms zelfs uitdrukkingen die nog verder gaan. Dat gaat wel erg ver of eigenlijk te ver, zeker als soms ook nog eens de foute adressen genoemd worden van jongelui toevallig met dezelfde achternaam en voorletters.

Wel "grappig" is dat bepaalde media spreken over 7 verdachten afkomstig uit Nederland en Vlaanderen en 1 verdachte afkomstig uit een ander land ;).

T&A Addict
24 januari 2013, 19:20
Benieuwd wat Wilders hiervan vindt. Na de Mokro's ook alle zich misdragende Belgen maar door de knieschijven schieten of gewoon de ophaalbrug onder Eindhoven ophalen? Of gewoon zeggen dat het allemaal de schuld was van de enige met een Arabische naam in het gezelschap.

Badslippers
24 januari 2013, 20:52
Walgelijke schoppartij waarbij mijn eerste reactie is: "Oppakken, opsluiten, sleutel weggooien". En als het een van mijn dierbaren zou zijn, zou ik ze persoonlijk een kogel door de kop jagen. Tja, het is me wat met die primitieve oerinstincten. Gelukkig wordt recht gesproken en gemaakt als we verstandig denken en niet belast zijn. Want laten we wel wezen, je kunt niet het recht naar willekeur toepassen. Dat hebben we nou eenmaal zo afgesproken. Lijkt me ook wel handig voor al die duizenden die voor het gerecht gesleept worden en bij nader inzien onschuldig zijn. Mocht je ooit ten onrechte wordt voorgeleid hoop je toch ook op een rechtvaardig proces.

De verontwaardiging kan ik me goed voorstellen doch eigen rechter spelen is geen optie. Een foto plaatsen? Moet kunnen vind ik. Is mijns inziens gewoon een nuttige opsporingsmethode die al ten tijde van het "Wilde Westen" werd toegepast. Toch ook wel handig om de context te weten. Wij zien nu een jongeman die gruwelijk in elkaar wordt geslagen. Stel nou eens dat die jongeman eerder op de avond wat GHB in het glas van het vriendinnetje van een van die schoppers heeft gedaan en haar vervolgens bruut heeft verkracht. Dan zouden we misschien zeggen: "Goed dat ze die klootzak eens flink te grazen hebben genomen". maar zoals ik begrepen heb, ging het om een opmerking over een fiets!

En als de politie eens goed met de gummiknuppel naar het langharig-werkschuw-tuig uithaalt omdat die klaplopers het wel grappig vinden om voor tonnen aan schade aan te richten bij plaatselijke middenstanders is het ook weer niet goed en lokken ze het geweld uit. Laten we maar eens eerst beginnen dat als de daders schuldig bevonden zijn ze een pittige straf krijgen en inderdaad niet zoiets als parken aanharken of papiertjes prikken rond het bejaardencentrum.

LittleJoe
24 januari 2013, 23:11
Benieuwd wat Wilders hiervan vindt. Na de Mokro's ook alle zich misdragende Belgen maar door de knieschijven schieten of gewoon de ophaalbrug onder Eindhoven ophalen? Of gewoon zeggen dat het allemaal de schuld was van de enige met een Arabische naam in het gezelschap.

Waren wel Nederlanders die in België wonen, Belgen doen zoiets niet :rolleyes:

Jansen
24 januari 2013, 23:31
Waren wel Nederlanders die in België wonen, Belgen doen zoiets niet :rolleyes:

Er waren wel 3 echte Belgen bij en een Marrokaantje
De andere woont in het kasteeltje tegenover de Lint in Oud Turnhout waarvan zijn vader een zaak heeft op de stratumse dijk
VEKA Best verkeersleermiddelen was vandaag ook al bedreigd van zijn vader Peter Kantelberg
Moeskops Bouwbedrijf heeft ook al telefoontjes gehad dus die vader had ook meer verstand moeten hebben en afgelopen maandag zijn zoon al aan moeten geven.net als die Peter Kantelberg die ook probeert met veel geld een advokaat hem op borg vrij te krijgen.

Jansen
24 januari 2013, 23:34
Ben je zelf dan een haar beter als je deze jongens wil aanpakken? Want je gelooft toch niet dat al die "eigen rechters" die nu reageren het lef hebben om deze gasten in een man tegen man gevecht aan te pakken. Zoals zo vaak is de publieke verontwaardiging heel groot, maar heeft op het tijdstip dat het gebeurde iedereen toevallig de andere kant op gekeken. Toen hadden andere mensen zich ermee moeten bemoeien en die gasten aanpakken.
Ook is het heel zinvol om deze jongens met naam en toenaam op Facebook te zetten. Als je op Facebook een naam intikt verschijnen heel vaak meerdere personen met dezelfde naam. Zoals gisteravond op 3FM te horen was, werd nu een onschuldige jongeman met de dood bedreigd. Dus laat het beter toch aan de politie over.

Ja je bent dan wel een haar beter.
laat ze maar los en dan kan de gewone burger het af maken ik zou vrijwilleger zijn om er enkele total loss te slaan dit schrikt misschien in de toekomst af.

En die onschuldige man Ja dat was niet nodig geweest als Peter Kantelberg zijn zoon eerder had aangegeven.

Picasso 1
25 januari 2013, 04:02
Dit soort geweld gebeurt best wel vaak in het uitgangsleven, het enige verschil nu is dat het opgenomen is en op internet staat. Het feit dat dit soort zaken vaak gebeuren betekent mijn inziens dat het beleid faalt en er nauwelijks een preventieve werking vanuit gaat. Zelf ben ik voor een bepaalde mate van 'oog om oog tand om tand'; ben je een dief laat justitie dan dure spullen bij de dief thuis weghalen, trap je met 4 mensen iemand in elkaar laat dan de straf zijn dat 4 'beulen' zich op de daders enkele minuten uitleven......klinkt erg wreed en primitief maar je zou zien hoe snel het met dit soort shit afgelopen zou zijn.
Mensen die dit soort delicten plegen zijn inderdaad laffe mensen (alleen durven ze niks) en die moet je niet 'opvoeden' maar angst inboezemen want dat is de enige taal die ze begrijpen.

noglangnietuitgewandeld
25 januari 2013, 07:04
Met naam en foto op internet staan, een taakstrafje, het werkt onder de zieke geesten in zulke kringen vaak nog statusverhogend. Tijdje opsluiten maakt meer indruk, dan zijn ze even van hun vrijheid beroofd en hebben ze een hoger strafblad dan na een taakstraf. Van mij mogen ze met hun achten aan de hoogste boom van Eindhoven, een een maand laten hangen als afschrikwekkend voorbeeld, maar dat is in de huidige rechtstaat helaas geen optie meer. Desondanks hoop ik dat de jongens en ook hun vaders dit forum lezen, dan weten ze hoe er over ze gedacht wordt.

Goedemorgenallemaal
25 januari 2013, 08:28
De zogenaamde rijkeluiszoontjes uit Turnhout. Goed dat de beelden vertoond zijn en de namen van de daders nu bij justitie bekend zijn. Je mag hopen dat ze terecht worden berecht, 2-3 van hen wegens ernstige mishandeling of zelfs poging tot doodslag.

Zou goed kunnen dat de advocaat/advocaten voor strafvermindering zullen gaan omdat ze nu al gestraft worden omdat ze met naam en toenaam op het internet vermeld staan. Dat zal ze hun leven lang achtervolgen.[QUOTE] Vandaag in ons lokale dagblad een stuk hierover, de advocaten zullen het aanvoeren en het is aan de rechters om te kijken of ze hiern mee gaan.
De beelden gezien hebbend denk ik dat de rechters voor de niet-trappers inderdaad wel wat milder zullen zijn.


[QUOTE=Big30;299862]
Het recht moet zegevieren maar denk dat men moet waken geen eigen rechter gaat spelen. Op sommige sites zie je hun naam met adres vermeld met de oproep hen een lesje te leren of soms zelfs uitdrukkingen die nog verder gaan. Dat gaat wel erg ver of eigenlijk te ver, zeker als soms ook nog eens de foute adressen genoemd worden van jongelui toevallig met dezelfde achternaam en voorletters.

Wel "grappig" is dat bepaalde media spreken over 7 verdachten afkomstig uit Nederland en Vlaanderen en 1 verdachte afkomstig uit een ander land ;).

Ja, iemand zei hier al terugsturen naar hun eigen land en laat de rest volgen.... Getver, krigen we ze allemaal uit Belgie terwijl ze daar nu zelf zijn gaan wonen... De Belgen hebben ze binnen gehaald, nu mogen ze ze houden ook.


Waren wel Nederlanders die in België wonen, Belgen doen zoiets niet :rolleyes:
Welja, alsof Begen zo braaf zijn... Ik geloof er niks van. Gisteren eventjes naar het SKW gegegaan en op een gegeven moment zie je overal opde snelwege "maximaal 90, SMOG".
Waarschijnlijk juist omdat er een reden gegeven werd en de meeste weggebruikers mededogen hadden met mensen die nu eenmaal wat moeilijke ademhalen , zet je gewoon "90" dan halen ze je altid nog links, rechts, boven en onder in (kijk bv maar in Duitsland op stukken waar je opeens niet zo hard mag)...
Maar goed, er werd redelijk gedisciplineerd gereden, eigen behalve door Belgen Tussen de grens en Antwerpen eigenlijk alleen maar ingehaald, soms met flink snelheidsverschil) door Belgen.

LittleJoe
25 januari 2013, 09:19
Welja, alsof Begen zo braaf zijn... Ik geloof er niks van. Gisteren eventjes naar het SKW gegegaan en op een gegeven moment zie je overal opde snelwege "maximaal 90, SMOG".
Waarschijnlijk juist omdat er een reden gegeven werd en de meeste weggebruikers mededogen hadden met mensen die nu eenmaal wat moeilijke ademhalen , zet je gewoon "90" dan halen ze je altid nog links, rechts, boven en onder in (kijk bv maar in Duitsland op stukken waar je opeens niet zo hard mag)...
Maar goed, er werd redelijk gedisciplineerd gereden, eigen behalve door Belgen Tussen de grens en Antwerpen eigenlijk alleen maar ingehaald, soms met flink snelheidsverschil) door Belgen.

Natuurlijk zijn wij Belgen ook niet zo braaf, ik reageerde enkel een beetje sarcastisch op de Quote, het gebeurt overal en door alle nationaliteiten. Dat het beschamend is om het te zien, sluit ik me bij aan.

Willem2
25 januari 2013, 09:26
Dat het beschamend is om het te zien, sluit ik me bij aan.

Daarom sluit ik de discussie nu.
Geen podium meer, maar ook niet een verdere heksenvervolging.