PDA

Volledige versie bekijken : Thailand Phuket 2013



Ties85
17 februari 2013, 14:37
Phuket 2013:


Na een aantal dagen in het door mij inmiddels vertrouwde Pattaya vertroefd te hebben, alleen verder door na het zuiden ik wil immers in 3 weken ook iets meer zien van Thailand.
Via U-tapao een slordige 45 minuten va Pattaya centrum vanaf dit semi militaire vliegveld vertrokken, deze luchthaven is vnl bij de Russische charters die Pattaya onveilig maken nogal
populair maar een foto maken is er niet echt aan te raden dus verboden.
Een 100 meter van de start en landing baan liep een hond alleen en gewoon los dus kon zou de baan op met de beveiliging viel het dus schijnbaar mee.
Met een klein vliegtuigje van Bangkok airways geland op Phuket, ik was van te voren gewaarschuwd dat het er duurder zou.

En door een dame in Pattaya zelfs over onveilige toestanden nou we zullen zien de taxi was met 700 bth niet goedkoop.
Maar het was dan niet ver maar wel een klote stukje rijden naar Patong waar mijn uitval basis was, en tevens ook de meeste actie te beleven valt.
Patong is een stuk kleiner als Pattaya maar absoluut geen heel kleine plaats, wat meteen opvalt is waarschijnlijk ook doordat alles net iets duurder is al Pattaya dat alles er ook veel
schoner en beter verzorgd is.
Het strand is schoner en veeel mooier als Pattaya en dan heeft Patong beach zo ook nog het lelijkste strand van Phuket ongeveer.
Motor bike taxi en heeel kleine bath bussen zijn ook wel weer een stukje duurder voor budget vakanties hoef je hier dus niet te komen.
Ook zijn veel hotels niet bepaald girlfriend friendly 500 tot 1000 bth joiner fee is er meer regel dan uitzondering.
Voor wie Phuket toch wil bezoeken en ook dames wil mee nemen is de Lamai hotel groep en het SM resort ( nee het heeft niks met sex of fetisch te maken ) een prima optie.
No joiner fee staat duidelijk al op de website aan gegeven maar goed na een korte tocht overdag door Phuket werd het alweer donker.
Ik moest op Bangla road zijn daar moest het spelen alleen overdag is het een onopvallende slaperige straat met verkeer.
Eigenlijk net als Walking street eigenlijk is Bangla road eigenlijk gewoon een miniatuur van Walking street.
Ik spotte gelijk de eerste avond per toeval op de grote weg van bangla road al een bord van een Nederlands café gelegen in een zij straatje the Dutch inn.

Hier trof ik een gezellig echt Nederlands (eet) café de frikandellen, kroketjes, shoarma, stampot aan niks hoeft het de Hollander in Phuket te ontbreken.
En Nederlands voetbal in weekend door de rare tijden dat gespeeld word in de ere divisie vaak zelfs live rond 20.00 in de avond local time.
Na wat bijgetankt te hebben de boel maar verkennen rond 20.30 het was er gezellig druk bars genoeg gogo's genoeg 2 russen strip tenten, ladyboy caberet oftwel mini Pattaya.
Alleen ligt de drank prijs ook een stukje duurder schat rond de 30% maar goed ik wilde eigenlijk anders als in Pattaya hier niet echt jagen maar een goede dame zoeken die met me
mee wou gaan en het eiland met me wou verkennen.

In de eerste beste bar liep ik een leuke meid tegen het lijf midden 20 niet heel slank maar erg spontaan die meteen duidelijk maakte erg graag met me mee te gaan wat ik ook van plan
was.
En aangezien ze maar een paar weken in Phuket werkten vond ze het allemaal reuze leuk ook wat te zien.
In combinatie met een ontzettend gekke meid haar eigen bar waar ze werkte opgezocht en meteen maar barfine.
Daarna wilde ze nog wat gaan drinken in de Taipan een tent die meer een open stripclub hier wat gedronken en ze klom meteen niet tot genoegen van de aanwezige dames meteen
maar zelf even in een paal om een nogal opwindend dansje te doen ik keek er tevreden naar.
Eenmaal op het hotel terug en boven op de kamer bij wat scherper licht kreeg ik met een stuk of 6 drankjes toch in een keer een beetje een raar idee.
Bij het beter bekijken van haar nu zei ik de dag ervoor nog tegen een vrouwelijke bekende in Pattaya dat ik meestal ladyboys direct herkende en liet zei me nog een foto zien van een
heel bekende vrouwelijke ladyboy.
Hoe vrouwelijk die er wel niet uit zag maar nu begon ik in de tweede instantie toch maar te twijffelen over het gezelschap.
Ik besloot het maar meteen te vragen ben je eigenlijk lady or ladyboy ik kreeg niet direct een heel duidelijk antwoord.
Waardoor ik dus meer moest door vragen uiteindelijk kwam de aap uit de mouw toen ik zei toch maar graag haar Id te willen zien.
Nee nee die was beneden bij de receptie, nou dan halen we hem toch even op en toen kwam een heel voorzichtige ladyboy eruit.
Maar complete lady many money, million bth operation complete same same lady, haar borsten kwamen te voor schijn die idd. niets van siliconen weg hadden.
Maar goed jammer dan ik zag het toch mooi niet zitten dus weg wezen dat leiden dan weer tot een huil bui and ia am very bad i ly to you want to die.
Ja lekker heb ik dat weer een hysterische omgebouwde haar toch maar de 1000 bth gegeven die ze anders voor een LT zou willen om op te rotten.
Maar ik moest nog mee naar beneden en het hotel lag een stuk van Bangla hoe ze daar terug moest komen haar op de bth bus terug gezet.
Wat ze eigenlijk niet wilden want dat was te duur 500 bth het was maar 200 bth en ik had er net 1000 voor niks gegeven dus op rotten nu.

Maar goed dag 2 brak al aan en die maar op het strand van Patong door gebracht niet een droom strand zoals gezegd maar het kan er ruimschoots mee door.
Verder wat aan het zwembad gelegen waar ik kennis leerde maken met een bevolkings groep onder wie Phuker ergg populair is namelijk Fransen en Arabieren.
In dit geval Franstalige Arabieren of Noord-Afrikanen die in een grote groep rond het zwembad lagen leuk jongens onder elkaar waterpijp erbij.
En Franstalige R&B muziek luid op nu niet bepaald mijn ding en wat me opviel is dat ze het hotel ook nouwelijks leken te verlaten.
Af en toe voor de family mart next door.
Maar ook vaak in de avonden en nacht kon ik mijn plezier op met onze Franstalige Arabische freunden volgens mij lag ik dus in dezelfde gang als nog 10 van die gasten.
Na 3 nachten maar van ellende om een andere hotel kamer gevraagd, ook sterft het in Patong van de Halal vreet schuren.
Maar net als in Pattaya is Russisch ook hier bijna inmiddels de eerste taal nou liever die Russen als Arabieren,Indiers,Chinezen.
Want van overal om je heen Frans en Arabisch ook op veel stranden word deze jongen nou ook niet vrolijk ik zit in Thailand voor de zon niet Egypte.

Maar goed die avond dus erg op jacht naar een dame waarmee ik wat dingen kon bekijken rond het eiland Long long time dus.
Dat viel ook hier niet mee eenmaal een meid gevonden wou die haar mooie witte kleurtje niet verpesten op een strand en ze kon niet zwemmen.
Toen ik de hoop bijna had opgegeven nog iets te vinden die avond kwam ik uitgerekend in een stukje dat later bekend bleek te staan als Soi Ladyboy.
Een erg leuke bar tegen waar alleen echte dames en alleen leuke jonge dames werkten na een kort gesprekje diende als snel een dame zich aan die mijn aanbod wel zag zitten voor
1500 bth per dag en alle bijkomende voordelen zoals gratis eten en drinken voor haar.
Hoewel dit een erg leuke niet verkeerd uitziende dame vond sloeg ik 3 van haar collega's die nog jonger en slanker waren eigenlijk hoger aan.
Maar denk dat verstand het dit keer van de geilheid won, Nam was 25 had 1 kindje kwam uit de Isaan en was niet heel dik maar wel een beetje chubby.
Ze had dan voor een Thaise wel behoorlijk grote borsten dat was dan weer plus, en op de kamer bewees ze ook in bed vaardig en geil genoeg te zijn.
Mede hierdoor en omdat ik ook wel wat wilde zien en het probleem een fatsoendelijke dame voor LT te vinden is heb ik haar 5 dagen bij me gehouden.
Dit ondanks dat haar 3 vriendinnen me iedere avond in de bar mijn hoofd steeds op andere gedachten deden komen, het blijft er natuurlijk na een weekje Pattaya toch wel in zitten.

Phuket is eigenlijk een must see voor iedereen die een paar weken in Thailand verblijft ja het is wat duurder als Pattaya maar niet veel duurder als Bangkok.
De Phang nga Bay waar onder andere James bond island liggen en Phi Phi eilanden bekend van de film the beach zijn van een ongelofelijke schoonheid.
Net als sommige stranden ( kata beach,tring trang beach resort, lansaem beach oa. ) die ik bezocht heb op Phuket island dat ook een prachtige natuur heeft stranden die ik alleen
nooit bezocht had.
Daarvoor is zo een meid die je overal op de motorbike naar toe kan rijden en het eiland kent natuurlijk ideaal.
Al moet je wel opletten ik had er op het hotel een gehuurd voor slechts 150 bth per dag maar overal is het gewoon verplicht zolang je het ding hebt je paspoort af te geven.
Op een avond de scooter op een bekende scooter parkeer plaats gezet 50 meter van bangla road maar omdat het er bomvol staat moet je 20 bth betalen voor jongens die ze dan ook
vaak aan de kant of ergens anders zetten.
Na een goede avond rond middernacht geen motorbike meer te vinden die jongen kijken met het bonnetje jammer dan wat me toch nerveus maakte.
Die avond even het bonnetje snel getekend bij het hotel na gelezen en bij verlies of diefstal van de oude prul zou dat me 60.000 bth gaan kosten het geen mijn avond rust ook niet
echt ten goede kwam.
Gelukkig stond hij de dag erna er nog op een andere plaats maar was er niet zo heel blij mee dan tot kort voor bezoekers in de toekomst.

Ik werd er door een barfine in Pattaya al voor gewaarschuwd pas in Phuket nog erger op je veiligheid dan je al in bv Bangkok/Pattaya moet doen.
De mentaliteit in het zuiden moet toch een stukje anders liggen en dit werd mede toch wel bevestigd bij toevallig een keer blik op de Phuket gazet.
Met de melding gun violence Phuket going out off hand, schijnbaar was er een buitenlandse hotel manager in koele bloeden dood geschoten waarschijnlijk over een voor dom conflict.
Een Chinese toerist was diezelfde dag schijnbaar aangerand of verkracht en dit was het nieuws van 1 dag van een relatief klein eiland.
De ambassadeurs van oa. Nederland en Engeland waren dan ook niet voor niets een paar weken ervoor al naar Phuket en het zuiden afgereisd om eens te vragen hoe het zit met de
veiligheid naar het schijnt een reeks zware incidenten met buitenlandse toeristen.
Overal is natuurlijk wat maar wees wel gewaarschuwd over de toch iets andere mentaliteit als het bv. op iets simpels al aan komt als een menings verschil over een te betalen prijs, of
een belediging.
Maar laat je zeker niet tegenhouden het is en blijft ondanks het ook hier massale toerisme een pareltje om te zien.

SFL
18 februari 2013, 00:04
Thailand, Phuket... Schietpartijen, onveiligheid, mokkels neuken. Een adrenalineshot voor SFL... Volgende keer moet ik dit vakantieoord eens aandoen!