PDA

Volledige versie bekijken : Digitale vrijkaarten



Badslippers
26 februari 2013, 11:12
"AUB Uitprinten en meenemen". Ook nu staat die tekst op mijn digitale vrijkaart. Maar ik heb geen printer en dat zorgt altijd weer voor hachelijke situaties. Immers, op mijn werk staat een mooie kleuren laserprinter in een openbare ruimte, voor iedereen vrij toegankelijk. Eerst even naar de site van de ijsberen surfen en mijn privéberichten openen. Rechtsklikken en kiezen voor "Afdrukken". Ik hoop dan altijd maar dat er geen alert loggende en trackende systeembeheerder aan het werk is die bij het zien van www.ijsberenforum.com een lampje gaat branden. Gauw naar de "printer" lopen en mijn vrijkaart ligt al glimmend te wachten, denk ik! Dat gaat altijd zonder problemen maar deze keer staat de kantine juffrouw met MIJN vrijkaart in haar handen en bestudeert deze van A tot Z. Terwijl ze haar breipatronen heeft uitgeprint, krijst ze, nieuwsgierig als ze is, in mijn oor: "Kijk eens hier wat een merkwaardig velletje papier. Moet je lezen "Gefeliciteerd...Gratuliere met deze vrijkaart van Golden Time. Jouw nummer is DEC GT 12.1213 Badslippers". Wat zou dat betekenen? . Ik gris mijn kleinood uit haar grijpgrage klauwen en zeg: "oh, dat is een vrijkaart voor een bingoavond en op dit nummer is al een kleine prijs gevallen. Kijk maar, "Badslippers". Handig niet!". Gauw wegwezen.


Kortom, wordt het langzamerhand niet tijd om dit systeem op de schop te gooien? Wie heeft er nog een printer in huis?
Ik neem aan dat alleen de zin: "Jouw nummer is DEC GT 12.1213 Badslippers" van belang is voor de club. Dus als ik die code doorgeef en de club heeft een lijst met codes van W2 ontvangen, lijkt me dat toch voldoende.
Sommige ijsberen melden dat ze gewoon het bericht op hun mobiele telefoon of tablet laten zien en dat dat voor sommige clubs voldoende is.

Ik denk daar nu eigenlijk aan omdat komend weekend weer 2 verjaardagsfeesten gevierd worden. Dan krijg je een dag van ter voren het bericht in je mailbox met de mededeling "Uitprinten en meenemen". En als je dan geen printer hebt valt er ook niks mee te nemen.

Andere ideeën?

Nibor76
26 februari 2013, 11:30
Gewoon even op het werk uitprinten :biggrin:

LittleJoe
26 februari 2013, 11:34
"Kijk eens hier wat een merkwaardig velletje papier. Moet je lezen "Gefeliciteerd...Gratuliere met deze vrijkaart van Golden Time. Jouw nummer is DEC GT 12.1213 Badslippers". Wat zou dat betekenen? [/I]. Ik gris mijn kleinood uit haar grijpgrage klauwen en zeg: "oh, dat is een vrijkaart voor een bingoavond en op dit nummer is al een kleine prijs gevallen. Kijk maar, "Badslippers". Handig niet!". Gauw wegwezen.]

Dat je haar niet uitgenodigd hebt om mee te gaan, zoveel mooie prijzen te winnen op een gezellige bingoavond :smile2:

Znipper
26 februari 2013, 11:35
Geen andere ideeën maar wel helemaal met je eens.

De enige reden die ik kan verzinnen waarom men bij uitprinten blijft is voor de administratie van de club zelf.

Willem2
26 februari 2013, 11:48
Geen andere ideeën maar wel helemaal met je eens.

De enige reden die ik kan verzinnen waarom men bij uitprinten blijft is voor de administratie van de club zelf.

Ja daar gaat het meestal om. Het is klein stukje bewijs voor de ontvangstdame die aan het eventueel bestaande achterliggende administratiesysteem moet uitleggen waarom iemand gratis naar binnen is gelaten.

:wink2:

PS Met zulke feesten wordt er meestal niet zo moeilijk gedaan.....

The Joker
26 februari 2013, 14:42
DEC GT 12.1213 Badslippers is al gebruikt hoor ik net :)

Deepreamer
26 februari 2013, 14:49
Es gibt zwei wichtige Gründe, warum die Clubs einen Ausdruck auf Papier brauchen:

1. ist die ausgedruckte Freikarte ein Beleg für's Finanzamt - ein Nachweis, daß man den Eintritt nicht "schwarz" kassiert hat
2. Sicherheit für die Empfangsdame - ein Nachweis, falls der Chef auf die Idee käme, sie habe sich den Eintritt an der Clubkasse vorbei selber in die Tasche gesteckt. Deswegen gibt es in manchen Clubs auch diese Bändchen am Handgelenk, die beim Verlassen wieder abgeschnitten und zwecks Zählung einbehalten werden.

Ein Tip für die, die zuhause keinen Drucker haben und die Freikarte auf der Arbeit ausdrucken müssen. Damit das schneller geht und man sich nicht im Forum einloggen muss, macht man folgendes:
1. zuhause ein PDF von der PN erstellen - man markiert nur den eigentlichen PN-Text --> dann Funktion "drucken" wählen und Druckbereich "Markierung" (so hat man nur eine Seite zu drucken) wählen --> PDF abspeichern und auf einem USB-Stick mitnehmen oder die Datei an sich selbst (am besten private Emailadresse) schicken. Alternativ kann man auch einen Screenshot erzeugen und diesen als Bilddatei abspeichern.
2. im Büro die Datei vom USB-Stick bzw. aus der Email drucken und fertig - das dauert dann nur 30 Sekunden und man muss sich nicht ins Forum einloggen.

Picasso 1
26 februari 2013, 16:34
Het gaat alleen maar om een papiertje waarin o.a. de code staat als bewijs voor gratis entree. Je kan deze dus desgewenst zelf overschrijven. Gewoon de waarheid zeggen aan de receptie "ik heb geen printer en heb deze dus maar zelf overgetikt!". Lijkt me niet dat het al te lang moet duren om het volgende zelf neer te pennen:

Wir gratulieren dir mit deiner Freikarte für Golden Time

Wichtig:
Bitte diese Nachricht ausdrucken und mitnehmen und beachten dass
diese Nummer FEB GT 666 Badelatsche nach zwei Monaten ab heute (26.2) ihre Gültigkeit verliert.



Wel met blokletters schrijven want anders staan ze een kwartier lang bij de receptie met zijn tweeën of drieën je A4-tje te ontrafelen.

P.S. Met de 60 euro die je met het vrijkaartje bespaart kun je een mooie printer aanschaffen.

Wijze grijze
26 februari 2013, 17:05
Wanneer ik een vrijkaartje gewonnen heb, selecteer ik de tekst uit het persoonlijke bericht van onze almachtige Willem2 en plak dit in Word.

Klik linker muistoets, “sleep” de cursor over de tekst die je wilt kopiëren: de tekst wordt blauw. Ctrl “C” (=kopiëren).
Begin een nieuw document in Word en CTRL “V” (=plakken).
Dit Word-Document print je uit, of je slaat het op je USB-stick op onder de naam “business budget 2013” of “marketing voorstel” en print het uit op je werk.
In de historie van je werk-PC blijft de naam van het geopende document bewaard, echter de inhoud niet.

Dit heeft nog nooit een probleem opgeleverd met één recentelijke uitzondering:

Woensdag 06-02-13 bezocht ik met een Tombolavrijkaartje Samya in Keulen. De receptioniste bekeek mijn vrijkaartje aandachtig en was van mening dat ze dit niet kon accepteren, omdat het niet volledig was uitgeprint??? Men was recentelijk met een vervalst vrijkaartje geconfronteerd geworden en ze had nieuwe instructies gekregen. Hoe het kaartje er dan precies uit diende te zien, kon ze me echter ook niet verduidelijken, te meer omdat ik geen idee had wat ze precies bedoelde. ……….. Met enig voorbehoud besloot ze mijn kaartje dan maar vooralsnog te accepteren, maar zou de geldigheid echter dubbel verifiëren.

Willem2
26 februari 2013, 17:08
@ P1 maar dan verkloot je het wel voor dhr Badelatsche ;)

Ja, ik regel ook vrijkaarten per sms of bel op om te zeggen dat er weer 1tje geen printer heeft. Maar dat zijn wel uitzonderingen.
Lees de duitse tekst nog eens. Die was nog niet zo slecht. Die Deepreamer heeft al weer bijna een vrijkaart te pakken ;)

Big30
26 februari 2013, 18:22
Ik neem aan dat alleen de zin: "Jouw nummer is DEC GT 12.1213 Badslippers" van belang is voor de club. Dus als ik die code doorgeef en de club heeft een lijst met codes van W2 ontvangen, lijkt me dat toch voldoende.
Niet helemaal. Er moet een unieke link worden gelegd tussen de code en de beer in kwestie, dat is dat iemand lid van het IJBF deze code heeft ontvangen. Dat gaat in ieder geval door een IM af te printen die aan je IM adres is gestuurd en waar dan op de uitnodiging de code op staat.

Komt inderdaad ook nog bij dat met het formuliertje de club de administratie op orde heeft. Heb je geen printer, no problem dat lossen we als gezegd wel op.

Tiga
26 februari 2013, 18:45
Niet helemaal. Er moet een unieke link worden gelegd tussen de code en de beer in kwestie, dat is dat iemand lid van het IJBF deze code heeft ontvangen. Dat gaat in ieder geval door een IM af te printen die aan je IM adres is gestuurd en waar dan op de uitnodiging de code op staat.

Komt inderdaad ook nog bij dat met het formuliertje de club de administratie op orde heeft. Heb je geen printer, no problem dat lossen we als gezegd wel op.

Dat is inderdaad de voornaamste reden, voor een aantal clubs althans.

rmjhexe
26 februari 2013, 18:49
In heaven7 geen probleem, code is genoeg voor hun, ze hebben een lijstje met codes en daarbij frank is niet zo moeilijk met Vrijkaartjes

krukar
26 februari 2013, 18:49
Printers op ons werk hebben een pincode systeem, kun je in de printereigenschappen aanzetten en als je dan op de printer op het knopje "afdrukken" drukt vraagt ie om die pincode. Kan ik dus gewoon m'n vrijkaartje klaarzetten, de 5 minuten (werkelijk!) lopen naar de printer en daar anoniem m´n kaartje uitprinten ;)

Hunziker
26 februari 2013, 19:01
Andere ideeën?

Is de info(mail) op je smartphone niet voldoende om dat te laten zien?

MichelJ
26 februari 2013, 20:23
Is de info(mail) op je smartphone niet voldoende om dat te laten zien?

Nee meestal niet, zie bovenstaande berichten.

Badslippers
26 februari 2013, 20:23
Ik lees in bijna alle berichten wederom het woord "Printen". Het gaat er juist om om NIKS te printen.

Allereerst, volgens mij stuurt W2 een bevestigingsemail naar de club dus dan hebben ze al een papier voor het finanzamt. Het snijdt gewoon geen hout dat ik dan ook nog eens met een papieren versie kom aanzetten. Als ik de code weet en doorgeef aan de Theke is dat toch voldoende. Een lijst met codes zoals in "H7" of "PSR" is handig want dan kan ze direct zien of de code erop staat en vervolgens afvinken, doorstrepen of wat dan ook. We hebben het hier immers niet over gevoelige pinbetalingen die middels AES encryptie versleuteld moeten worden.

Als we praten over oneigenlijk gebruik, ja dat kan want soms worden vrijkaarten doorgemaild naar een bevriende ijsbeer. Net als dat ik die code zou kunnen doorgeven. Volgens mij is het dus simpel. W2 stuurt email met daarin de gegevens.

3708

Vervolgens kom ik bij de "Theke" en zeg: "Ich bin Badslippers und ich habe freien Eintritt. Die Kode is DEC LR 12124". Zij checkt haar lijst met codes of ze zoekt de e-mail op. Of zie ik iets over het hoofd.

Ik snap ook niet dat de "Thekefrau" gevrijwaard moet worden. Die kan sowieso 10 willekeurige kerels binnen laten en de entree in haar zak steken want in sommige clubs wordt helemaal niet bijgehouden wie er binnen komt. Laat staan dat de baas dat weet. Maar ja, dat is zaak van het management om dat beter te kunnen controleren bijvoorbeeld met polsbandjes.

bosbeer
26 februari 2013, 21:34
Bij de meeste Thekes zal toch wel een camera hangen waarmee de Thekefrau in de gaten kan worden gehouden, denk ik. Dat werkt alleen al preventief. Maar dat er weleens een briefje van 50 zal verdwalen zou me niet verbazen.
Alleen een code doorgeven zullen de clubs geen superidee vinden. Als het druk is en er staan nog 5 man bij de Theke dan zullen ze er weinig zin in hebben om die lijst te gaan bekijken. Bovendien zijn de clubs over het algemeen niet erg vooruitstrevend in dat soort zaken. Ze laten liever alles zoals het is. Zelf gebruik ik ook liever de printer van thuis niet en rijd even langs een internetcafé.

noglangnietuitgewandeld
26 februari 2013, 21:44
Badslippers heeft een luxeprobleem, hij wint te veel vrijkaarten. Wat kost een simpele printer tegenwoordig? Die dingen zijn zo duur niet meer. Zal denk ik niet boven de honderd euro uitkomen, de waarde van twee vrijkaarten. Dat heb je er zo uit. Voor vrijkaarten en andere dingen. Gewoon een keer zo'n ding aanschaffen, je hebt er jarenlang plezier van.

hp001
26 februari 2013, 21:51
Mo vrijkaarten, mo Problems.

Picasso 1
26 februari 2013, 22:00
Niet helemaal. Er moet een unieke link worden gelegd tussen de code en de beer in kwestie, dat is dat iemand lid van het IJBF deze code heeft ontvangen. Dat gaat in ieder geval door een IM af te printen die aan je IM adres is gestuurd en waar dan op de uitnodiging de code op staat.

Komt inderdaad ook nog bij dat met het formuliertje de club de administratie op orde heeft. Heb je geen printer, no problem dat lossen we als gezegd wel op.
Van vrijkaarten die ik heb ontvangen heb ik elke keer slechts het Duitse stukje tekst naar een word document gekopieerd met daarboven de code vet gedrukt en dat vervolgens afgedrukt. Bij de receptie was het elke keer vanne "moment ben zo terug" waarna ze even naar achter lopen en snel terug komen dat het oké is. Er is dus geen enkele link van welke mail naar welke mail het gestuurd wordt, slechts de tekst zoals ik in een eerdere reactie hier gaf.
GT ging er van de verschillende clubs het meest soepel mee om, die nemen het A4tje aan en gaven me meteen een polsbandje.
Kortom, de simpele oplossing waar ik mee kwam werkt volgens mij ook. Ik heb een paar keer de IM op mijn telefoon laten zien en een keertje overhandigde ik slechts een memovel met daarop alleen de code. Zelfs na twee maanden overschrijding werd in LR mijn vrijkaartje geaccepteerd, de dame bleef toen wel wat langer weg :smile2: waarna de manager van achter kwam om me even een hand te geven en welkom te heten.
Samya ging volgens mij er wel wat moeizamer mee om conform ik hierboven ergens las.

Willem2
26 februari 2013, 22:10
Badslippers heeft een luxeprobleem,......
en


Van vrijkaarten die ik heb ontvangen heb ik elke keer slechts het Duitse stukje tekst naar een word document gekopieerd met daarboven de code vet gedrukt en dat vervolgens afgedrukt. Bij de receptie was het elke keer vanne "moment ben zo terug" waarna ze even naar achter lopen en snel terug komen dat het oké is. Er is dus geen enkele link van welke mail naar welke mail het gestuurd wordt, slechts de tekst zoals ik in een eerdere reactie hier gaf.
GT ging er van de verschillende clubs het meest soepel mee om, die nemen het A4tje aan en gaven me meteen een polsbandje.
Kortom, de simpele oplossing waar ik mee kwam werkt volgens mij ook. Ik heb een paar keer de IM op mijn telefoon laten zien en een keertje overhandigde ik slechts een memovel met daarop alleen de code. Zelfs na twee maanden overschrijding werd in LR mijn vrijkaartje geaccepteerd, de dame bleef toen wel wat langer weg :smile2: waarna de manager van achter kwam om me even een hand te geven en welkom te heten.
Samya ging volgens mij er wel wat moeizamer mee om conform ik hierboven ergens las.

een verslavingsprobleem.
Ze kennen jou gewoon te goed en weten dat het klopt.
Een betrouwbare spanjaard ;)

:wink2:

Big30
26 februari 2013, 22:11
Zelfs na twee maanden overschrijding werd in LR mijn vrijkaartje geaccepteerd, de dame bleef toen wel wat langer weg :smile2: waarna de manager van achter kwam om me even een hand te geven en welkom te heten.
Mooi toch, hoe zowel GT als LR zeer coulant de regels toepassen als het gaat om stamgasten! Laat onverlet dat het systeem gebaseerd is op en een code die de beer krijgt en een link met zijn ijsbeer ID die wordt gemaakt via de IM.

In jouw geval zie je maar weer eens hoe klantvriendelijk clubs zijn bij bekende stamgasten maar dat is niet het issue. Ook niet dat bepaalde clubs zelfs na 2 maanden een kaart wel hanteren dat mag waar zijn maar formeel is de kaart nu eenmaal 2 maanden geldig evenals formeel clubs het liefst correct uitgeprinte vrijkaarten zien.

Maar nogmaals heb je geen printer of heb je andere redenen een kaart niet te willen printen dan kan dit altijd worden opgelost door ons maar in jouw geval was dat dus zelfs niet nodig! Ik zeg moooooooooi man ;).

Voor BS is er ook geen probleem want die kan de kaart gewoon printen en issie dat vergeten en de code weet komt in zijn stamcluppies ook gewoon binnen.

De afspraak met de clubs is helder en even helder is ook dat er altijd een oplossing kan worden gezocht als je niet wilt of kunt printen dan wel dat clubs vaak zeker bij stamgasten coulant met de afspraak omgaan.

johnnywalker77
26 februari 2013, 22:30
Bij Golden Dreams gaan ze er ook soepel mee om, laten zien op je smartphone was voldoende!

Big30
26 februari 2013, 22:45
Bij Golden Dreams gaan ze er ook soepel mee om, laten zien op je smartphone was voldoende!
Het is in veel clubs denk ik geen probleem, zeker niet de clubs waarvoor we al langer vrijkaarten mogen weggeven en zeker niet als je daar een stamgast bent.

Maar evengoed bezoek je een club die nog niet zo lang kaartjes schenkt en tref je een thekedame die vaag weet dat ze vrijkaartjes moet accepteren van bepaalde fora. In zo'n geval is het effectiever om een geprint kaartje bij je te hebben.

Soit, een probleem hebben we gelukkig niet!

Badslippers
26 februari 2013, 23:28
Badslippers heeft een luxeprobleem, hij wint te veel vrijkaarten. Wat kost een simpele printer tegenwoordig? Die dingen zijn zo duur niet meer. Zal denk ik niet boven de honderd euro uitkomen, de waarde van twee vrijkaarten. Dat heb je er zo uit. Voor vrijkaarten en andere dingen. Gewoon een keer zo'n ding aanschaffen, je hebt er jarenlang plezier van.



Voor BS is er ook geen probleem want die kan de kaart gewoon printen en issie dat vergeten en de code weet komt in zijn stamcluppies ook gewoon binnen.


Klopt helemaal. Natuurlijk heb ik een printer op zolder staan. Mijn bericht wat ik citeerde dateerde van alweer 2 jaar geleden. Toen waren echter de inktpatronen uitgedroogd en heb ik op het werk geprint.
Aangezien we tegenwoordig zoveel digitaal doen en ik die printer alleen maar gebruik om al die gewonnen vrijkaarten uit te printen leek het me wel opportuun om naar andere mogelijkheden te zoeken. Alle genoemde mogelijkheden ken ik. Ik heb m zelfs al eens bij de HEMA laten afdrukkken. Screenshot maken, opslaan als jpg en op usb stick zetten. Inpluggen bij Hema. Klaar. Formaat 20,3x30 1,60 euro. Zo'n mooie glanzende print hadden ze nog nooit gezien in "GT" ! ! !
Het leek me gewoon simpel als je de code zou noemen of iets dergelijks. We moeten immers ook aan het milieu denken met al dat geprint en papierverspilling . . .

Tiga
27 februari 2013, 16:30
Vervolgens kom ik bij de "Theke" en zeg: "Ich bin Badslippers und ich habe freien Eintritt. Die Kode is DEC LR 12124". Zij checkt haar lijst met codes of ze zoekt de e-mail op. Of zie ik iets over het hoofd.


Ja, iedereen kan zeggen dat ie BS is en de code roepen. Als jij toevallig goede vriendjes bent met IJsbeer X en hem die dingen hebt gesmst komt hij ook binnen... En dat mag niet!! :annieengel: Al is het ten eerste vreemd als ze iemand anders zouden kunnen aanzien als zijnde BS en ten tweede is het natuurlijk naïef om te denken dat dat niet gebeurt. Ik ben overigens ook voorstander van iets eenvoudigers.

Ingewikkelder en daarom belangrijker om je geprinte IM mee te nemen is het bij kortingsacties bij verjaardagen.

De clubs krijgen in dat geval een gastenlijst met nicknames en de ijsberen een algemene uitnodiging. Je hebt dat geen code om een ijsbeer uniek te kunnen koppelen aan de gastenlijst. Door middel van een uitnodiging kunnen ze wel verifiëren dat jij de uitnodiging hebt ontvangen (mits je nickname erboven staat) en vervolgens strepen ze je naam door. Tatjana van GT meldde een keer dat op ingeleverde IM's waar geen nickname stond en i.v.m. de drukte bij de ontvangst is de naam niet meteen doorgestreept op de gastenlijst. Tja dan is het niet meer te achterhalen en lopen ze de kans dat mensen daar misbruik van maken.

Hunziker
27 februari 2013, 17:05
Ik zeg......dit is een luxe probleem ;-)

Picasso 1
27 februari 2013, 17:24
Ja, iedereen kan zeggen dat ie BS is en de code roepen. Als jij toevallig goede vriendjes bent met IJsbeer X en hem die dingen hebt gesmst komt hij ook binnen... En dat mag niet!! :annieengel:
...
Op de uitnodiging kunnen ze wel verifiëren dat jij de uitnodiging hebt ontvangen (mits je nickname erboven staat) . Tatjana van GT meldde een keer dat op ingeleverde IM's waar geen nickname stond en i.v.m. de drukte bij de ontvangst is de naam niet meteen doorgestreept op de gastenlijst. Tja dan is het niet meer te achterhalen en lopen ze de kans dat mensen daar misbruik van maken.

En daarmee zijn we dus terug bij de stelling die Badslippers poneerde en is de IM op je telefoon laten zien het meest betrouwbaar (een printje kan immers iedereen wel in elkaar flansen). De club kan zelf wel op een lijst met aan fora uitgegeven vrijkaartcodes vinkjes zetten. Deze wijze van administreren lijkt me voldoende sluitend.

Tiga
27 februari 2013, 17:31
En daarmee zijn we dus terug bij de stelling die Badslippers poneerde en is de IM op je telefoon laten zien het meest betrouwbaar (een printje kan immers iedereen wel in elkaar flansen).

Een printscreen kan je ook bewerken en tonen op je foon dus even (on)betrouwbaar...

Badslippers
27 februari 2013, 17:56
Ja, iedereen kan zeggen dat ie BS is en de code roepen. Als jij toevallig goede vriendjes bent met IJsbeer X en hem die dingen hebt gesmst komt hij ook binnen... En dat mag niet!!

Ha ha ha, en die ijsberen die hun vrijkaart naar een collega ijsbeer "Forwarden" dan? Allemaal onbetrouwbaar. Gelukkig kennen ze Badslippers inderdaad overal.

Over fraude gesproken, ik heb dat geloof ik al eens gemeld.
Ooit was een vrijkaart een paar dagen verlopen en ik dacht: "Shit, niet meer geldig". Wist ik veel dat het niet zo'n punt is. Heb ik van Maart, April gemaakt met Photoshop. Fluitje van een cent. Ook heb ik al eens twee keer dezelfde vrijkaart ingeruild. Dat was geen fraude want dat was gewoon een vergissing want ik wist het niet. Ik bedoel als je de boel willens en wetens wil tillen, is dat geen probleem. Om weer misverstanden te voorkomen, dat is niet wat ik propageer.

Mij lijkt het simpelste, mailtje naar club en jij noemt bij je entree je "Nick" en Codenummer. Als de "Theke" het lijstje op alfabet heeft gerangschikt is dat een karweitje van niks om het te checken. Ijsberen die hun "Nick" niet bekend willen maken krijgen gewoon geen vrijkaarten meer!

MichelJ
27 februari 2013, 18:29
Ijsberen die hun "Nick" niet bekend willen maken krijgen gewoon geen vrijkaarten meer!

Of ijsberen die hun kaartje niet willen printen krijgen geen vrijkaarten meer ;).

Volgens mij werkt het allemaal wel prima zo. En als het nou echt niet lukt om zo'n ding te printen dan regelt Willem2 altijd wel weer iets.

Big30
27 februari 2013, 18:49
Het leek me gewoon simpel als je de code zou noemen of iets dergelijks. We moeten immers ook aan het milieu denken met al dat geprint en papierverspilling . . .
IK ben ook voor een digitale samenleving alleen is de digitale club infrastructuur nog niet zo ver en dus doen we op de wijze zoals beschreven is!

Maar ik ben wel gevoelig voor je Milieu argument waarbij opgemerkt dat papier niet verspild wordt maar wel gerecycled wordt net als glas bv. en verder is het zo dat de CO2 footprint van 1 velletje papier en de milieu belasting in het niet valt bij de CO2 footprint en de milieu belasting van de reis per auto die de gemiddelde beer nodig heeft om een club te bereiken ;).

Dus de eerste stap die we maken als we fulldigital gaan mbt de vrijkaarten zal alleen beschikbaar worden gesteld voor de milieu bewuste beren die per OV en/of fiets naar de club gaan :biggrin:. Vervolgens wordt het systeem uitgerold naar de beren die carpoolen.

Beren die alleen en per auto naar de club reizen zullen niet aan de digitale uitrol mee kunnen doen!

sofaking
27 februari 2013, 20:21
Ha ha ha, en die ijsberen die hun vrijkaart naar een collega ijsbeer "Forwarden" dan? Allemaal onbetrouwbaar. Gelukkig kennen ze Badslippers inderdaad overal.

Over fraude gesproken, ik heb dat geloof ik al eens gemeld.
Ooit was een vrijkaart een paar dagen verlopen en ik dacht: "Shit, niet meer geldig". Wist ik veel dat het niet zo'n punt is. Heb ik van Maart, April gemaakt met Photoshop. Fluitje van een cent. Ook heb ik al eens twee keer dezelfde vrijkaart ingeruild. Dat was geen fraude want dat was gewoon een vergissing want ik wist het niet. Ik bedoel als je de boel willens en wetens wil tillen, is dat geen probleem. Om weer misverstanden te voorkomen, dat is niet wat ik propageer.

Mij lijkt het simpelste, mailtje naar club en jij noemt bij je entree je "Nick" en Codenummer. Als de "Theke" het lijstje op alfabet heeft gerangschikt is dat een karweitje van niks om het te checken. Ijsberen die hun "Nick" niet bekend willen maken krijgen gewoon geen vrijkaarten meer!

ola, opgepast want hier wordt brandstof gegeven aan een aloude en hardnekkige urban legend dat vrijkaartjes enkel voor de happy incrowd bestemd zijn.

Eerder in de draad werd al opgemerkt dat dit een luxe probleem is. Vind ik ook. Als er een probleem is om een vrijkaart te verzilveren dan geef je ze toch gewoon terug om iemand anders blij te maken, beter dan jezelf mentaal te geselen, misschien zelfs je job te verliezen of voor collega's te schande gezet worden, alleen maar om eens gratis naar een club te gaan. :teuflisch:

noglangnietuitgewandeld
27 februari 2013, 21:25
Stel dat ik mijn kop kaal scheer en tegen de Theke van Living Room beweer dat ik Badslippers ben. Ze lacht me vierkant uit. Kan ik alsnog dokken en drie maanden wachten tot mijn lokken weer aangegroeid zijn.

Znipper
27 februari 2013, 21:41
Ik vind het allemaal geneuzel om niets. Wees blij dat je een vrijkaart krijgt.

Badslippers
27 februari 2013, 22:23
Ik vind het allemaal geneuzel om niets. Wees blij dat je een vrijkaart krijgt.

Dat is het ook maar het forum moet gevuld worden . . .

Big30
27 februari 2013, 22:29
Dat is het ook maar het forum moet gevuld worden . . .
Klopt zo dacht ik er eerlijk gezegd ook een beetje over ;), ik bedoel vulling met inhoud hebben we al meer dan genoeg en dat vullen we aan met wat luchtige info en verstrooiing!

Waarbij opgemerkt dat er als altijd wel een diepere boodschap verborgen zit in het bericht van BS wat stof tot nadenken geeft. Ben er alleen nog niet achter wat die boodschap is en waar ik over na moet denken :biggrin:.

Laten we zeggen IJBF prepared for the DigitAll revolution of zo iets, klinkt wel aardig vind ik zelf.

Of wat mij betreft laten we toch dankbaar zijn dat we ons niet alleen in de clubs kunnen vermaken maar ook op dit o zo mooie harmoniueze forum waar een ieder toch zo vredig met elkaar omgaat en dat toch o zo voortreffelijk wordt gemodereerd en waar de sfeer toch altijd zo super tof is. Dat slaat natuurlijk ook volstrekt nergens op maar kon zo snel even niets anders verzinnen!

Trouwens wisten jullie dat er 2 Maart een heel leuk feestje is in LR? Nee, is echt zo hoor en dat er 1 Maart een heel leuk feestje in PHG zal zijn? Nee dat is ook echt zo hoor :tongue:! We geven zelfs forse korting op de entree, uitnodigingen worden electronisch verstuurd en kun je op je gsm of tablet bij de entree laten zien. Zie de desbetreffende topics in deze.

BS kan je uitleggen hoe het allemaal werkt om zonder een printje binnen te geraken.

Wordt heel gezellig daar dus vooral komen zeg ik!

Badslippers
28 februari 2013, 22:33
Waarbij opgemerkt dat er als altijd wel een diepere boodschap verborgen zit in het bericht van BS wat stof tot nadenken geeft. Ben er alleen nog niet achter wat die boodschap is en waar ik over na moet denken

Wat dacht je van: "Ga gewoon een nieuwe kopen ! ! !"

Vandaag vielen dan eindelijk de kortingskaarten voor de verjaardagsfeesten in de brievenbus die door onze filantroop Willem2 ter beschikking werden gesteld. Ik ren dus als een speer naar de zolder waar mijn "Canon Pixma" stond te verstoffen. Laptop aangesloten en printen die kortingskaarten. "Shit", inktpatronen wederom uitgedroogd wegens te lange inactiviteit. (Wanneer kreeg ik die laatste vrijkaart ook alweer? Gauw naar de "Saturn". Komplete set inktpatronen . . . 69,99 euro. Dat is duurder dan de aanbiedingen waar NLNU mee voor de dag kwam. Weg korting. Dan maar de kogel door de kerk jagen (in dit geval de "Saturn") en de boel maar helemaal vernieuwen. Gauw geïnventariseerd. Het moest in ieder geval iets draadloos worden. En dit werd-ie dan:

De HP PHOTOSMART 6520 a 125,00 euro. Twee vrijkaarten bij elkaar zien te harken en ik heb 'm eruit.

http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/printer.jpg

Picasso 1
28 februari 2013, 22:54
Gauw naar de "Saturn". Komplete set inktpatronen . . . 69,99 euro. Dat is duurder dan de aanbiedingen waar NLNU mee voor de dag kwam. Weg korting. Dan maar de kogel door de kerk jagen (in dit geval de "Saturn") en de boel maar helemaal vernieuwen. Gauw geïnventariseerd. Het moest in ieder geval iets draadloos worden.


Dat heb je nou met die linkse socialisten. Die kunnen domweg niet met geld omgaan, laat staan efficiënt besteden, en vervolgens eisen stellen aan anderen. Als je een printer erg beperkt gebruikt en de inkpatronen drogen op dan koop je geen complete set inktpatronen maar beperk je je tot alleen de zwarte inktpatroon; prijs daarvan ligt rond de 10 euro!
Voor de prijs van een complete set kleuren inktpatronen kun je inderdaad beter elk jaar een nieuwe printer aanschaffen en de zolder volproppen; lijkt me tevens een zeer milieubewuste linkse zet :biggrin:.

sofaking
28 februari 2013, 23:01
Dat glas bier ziet er nogal verschraald uit. :hanged:
Hopelijk heb je het weggesmeten.
Ook dat nog, bier verspillen om een vrijkaart te verkrijgen !

Dit is een glas bier.
3712

Badslippers
28 februari 2013, 23:34
Dat heb je nou met die linkse socialisten. Die kunnen domweg niet met geld omgaan, laat staan efficiënt besteden, en vervolgens eisen stellen aan anderen.

Maar ik heb wel de economie gesponsord. Linkse hippies laten het geld tenminste rollen.


Dat glas bier ziet er nogal verschraald uit.

Ik had wat moeite met de gebruiksaanwijzing! In ieder geval proost, kerel. Dat is inderdaad pas een smakelijk glas bier.

noglangnietuitgewandeld
1 maart 2013, 05:37
Komplete set inktpatronen . . . 69,99 euro. Dat is duurder dan de aanbiedingen waar NLNU ......

Even een tip van een oude hoerenloper die in Duitsland een klein beetje de weg weet. In Duisburg aan de Unterstraße, vijf minuten lopen van de Vulkan, is een klein pleintje, daar zit Cartridge World, Nachfüllservice. Wir tanken Ihren Drucker. Je levert daar je oude patronen in, doet een rondje Vulkan, stengelt een of meer meiden, en op de terugweg haal je ze weer op. Kost een tientje of zo. En dan zit er zoveel inkt in dat als je ze alleen voor vrijkaarten gebruikt, je tot je pensionering genoeg hebt. En uitdrogen zullen ze niet met deze frequentie.

Willem2
1 maart 2013, 11:31
Prima keuze Badslippers.
En aan dat bier denk je ook nog indirect aan mijn pensioen.
Ik zou zeggen dat is bijna weer een vrijkaart waard.
:wink2:

RAUL7
1 maart 2013, 13:32
Laptop aangesloten en printen die kortingskaarten. "Shit", inktpatronen wederom uitgedroogd wegens te lange inactiviteit. (Wanneer kreeg ik die laatste vrijkaart ook alweer? Gauw naar de "Saturn". Komplete set inktpatronen . . . 69,99 euro. Dat is duurder dan de aanbiedingen waar NLNU mee voor de dag kwam.

Waarom wou gij originele inktpatronen kopen? Ik koop altijd compatibele inktpatronen.
Die zijn stukken goedkoper en zijn even goed! :cool:

http://www.officesavers.nl/c-610-hp-cartridges.aspx
http://www.nierle.com/s01.php?shopid=s01&ag=1&sp=nl&pp=drucker

Willem2
1 maart 2013, 13:50
Waarom wou gij originele inktpatronen kopen?

Omdat je garantie vervalt indien je andere produkten erin stopt. En dat is na te gaan.


Ik koop altijd compatibele inktpatronen.
Die zijn stukken goedkoper en zijn even goed! :cool:

Dat klopt.
De prijs van drukinkt is de grootste diefstal die er is.

Het navullen van inktpatronen is bij meerde nieuwe versies niet mogelijk. Daar is een chip ingebouwd.

:wink2:

RAUL7
1 maart 2013, 13:54
Omdat je garantie vervalt indien je andere produkten erin stopt. En dat is na te gaan.


Nooit problemen mee gehad. Heb eens een HP printer onder garantie binnen gebracht, zonder inktpatronen.
Heb toen een nieuwe gekregen. Ik veronderstel dat de printer die BS van zolder haalde toch geen garantie meer had!

Badslippers
1 maart 2013, 15:27
Ik veronderstel dat de printer die BS van zolder haalde toch geen garantie meer had!

Inderdaad zo oud was hij alweer. Ik moest zelfs meerdere winkels af om de juiste patronen te zoeken. Is net zoiets als met al die verschillende stekkers en adapters. Gewoon één universeel ding maken. In dit geval één universeel inktpatroon en houder. En om zich te onderscheiden of concurrerend te zijn zoeken ze het maar in andere zaken.

Picasso 1
1 maart 2013, 15:29
Omdat je garantie vervalt indien je andere produkten erin stopt. En dat is na te gaan.

Onder het mom van garantie de klant dure producten aansmeren heet dat. Het is aan de klant of hij zich hierdoor door een bedrijf wil laten gijzelen.


Ik moest zelfs meerdere winkels af om de juiste patronen te zoeken. Is net zoiets als met al die verschillende stekkers en adapters.
Die inktpatronen hebben een code gerelateerd aan het type printer. Je hoeft alleen maar op die code te googelen en dan zie je talrijke mogelijkheden om goedkoop online te bestellen.

foots
1 maart 2013, 16:43
Misschien een tip voor de inktjet gebruikers, deze techniek is al van de vorige eeuw. Tegenwoordig heb je een (kleuren)laserprinter voor een habbekrats, die gaatjes van het inktpatroon kunnen niet verstoppen en ik print al meer dan 2 jaar op de begintoner (en da's maar een half bakje ZWART poeder).

Groet, Foots :wink2:

dupke
1 maart 2013, 21:45
Onder het mom van garantie de klant dure producten aansmeren heet dat. Het is aan de klant of hij zich hierdoor door een bedrijf wil laten gijzelen.


Die inktpatronen hebben een code gerelateerd aan het type printer. Je hoeft alleen maar op die code te googelen en dan zie je talrijke mogelijkheden om goedkoop online te bestellen.

Niet echt.. Ik heb zelf al meegemaakt.. Printer van een Kant binnen gekregen.. Onder garantie.. Komt later van de leverancier terug.. Onhersteld met melding geen garantie meer wegens niet originele inkt die de printkop verstopt had... Stond duidelijk in de kleine letter tjes.. Maar ja wie leest die...

Nieuwe truuk.. In die chip zetten ze een vervaldatum.. Leeg of niet maakt niet meer uit.. Hervullen kan nog als je veel afdrukt en nog voor de datum in de chip zit. Is je net hervulde cartridge daarna op vervaldatum.. Helaas... Maar dan geeft ie er alsnog de brui aan

Badslippers
20 februari 2016, 10:16
[N.a.v. bezoek aan Planet Happy Garden]



Toen ben ik binnen kwam heb ik het vrijkaartje overhandigd aan Sarah, de thekedame. Sarah heeft mij verteld dat dit vrijkaartje bedoelt alleen voor de vaste klanten van de club en niet voor nieuwelingen



Het is in veel clubs denk ik geen probleem, zeker niet de clubs waarvoor we al langer vrijkaarten mogen weggeven en zeker niet als je daar een stamgast bent.
[ . . . ]
een probleem hebben we gelukkig niet!

Zo win je een vrijkaart bij een tombola en zo sta je bij de theke (van een gerenommeerde club) en doe je mee met een nieuwe tombola: "Kom ik gratis binnen of niet".

Big30
20 februari 2016, 11:00
[N.a.v. bezoek aan Planet Happy Garden]
Zo win je een vrijkaart bij een tombola en zo sta je bij de theke (van een gerenommeerde club) en doe je mee met een nieuwe tombola: "Kom ik gratis binnen of niet".
Het doel van een vrijkaart is juist ook om niet alleen stamgasten te belonen maar ook nieuwe leden dan wel leden die eens een keer een andere club willen bezoeken!
Uiteraard zul je wel zien dat als iemand ergens wat wint bij BRVDM of voetbal poel hij snel geneigd zal zijn voor zijn stamclub te kiezen, via de tombola proberen we juist een mix te krijgen van nieuwe gasten en stamgasten. Dus bestaande klanten belonen en en nieuwe klanten zien te winnen dat ziet een club ook het liefst. Bedoeling is bepaald niet dat het altijd dezelfde gasten zijn die met een VK naar binnen komen, dat ziet een club terecht juist liever niet.

Dat een thekefrau som denkt dat het systeem meer voor stamklanten bedoeld is wel te begrijpen want die zal ze logischer wijze relatief vaker zien maar dat klopt dus niet.
Wat ook een rol speelt is dat stamgasten hun kaart zelden laten verlopen en juist nieuwe klanten relatief vaker, das jammer maar komt helaas wel voor.

Een systeem van alleen digitale kaarten is alleen te realiseren als clubs daar ook de infra structuur voor hebben dus bv een QR scanner/reader, men heeft voor de administratie nu eenmaal een bewijs nodig dat iemand met een VK binnen gekomen is.