PDA

Volledige versie bekijken : Met het openbaar vervoer naar Heaven7



Snor
27 februari 2013, 20:15
Met het OV naar Heaven 7 in Willich.

3 weken geleden ben ik mijn vrijkaartje gaan inleveren in H7. Vorige week ben ik nog eens teruggegaan.
Beide keren met het openbaar vervoer.

Goed te doen, je moet er alleen je tijd voor nemen.
Maar in de trein en in de bus kijk je relaxed wat naar buiten en heb je vast wat voorpret.
Of je leest een boek of in het digitale tijdperk een e-reader (waarop je in de verre toekomst dan ook je vrijkaartje hebt staan). ;)

Uitgangspunt: station Venlo
Pak daar de trein naar Viersen (is de Duitse trein richting Hamm, perron 1A)
Trein gaat ieder uur om -- :05 en is 20 minuten later in Viersen
Houd rekening met overstaptijd. Vanuit Nijmegen heb je maar een paar minuten en als Veolia wat vertraging heeft, heb je kans de aansluiting te missen.

Kaartje kun je kopen in elke NS automaat.
Vanaf Venlo is de prijs voor een enkele reis 4,25 Euro of voor een retour 8,50 Euro. Je kaartje is een maand geldig en als je in de trein niet gecontroleerd word, kun je datzelfde kaartje later opnieuw nog eens gebruiken. Je hoeft je kaartje dus niet in Venlo af te stempelen. (De tweede keer heb ik zo voor niets gereisd.)

Op de heenweg heb ik vanaf het treinstation Viersen bus 89 genomen naar das Busbahnhof in Viersen. Die bus heeft een goede aansluiting met de trein. Ik heb in die bus een enkele reis naar Willich gekocht voor 5,10 Euro (Preisstufe B).

Op das Busbahnhof stap je na een minuut of 20 over op bus 071 richting Haus Meer/Meerbusch. (Ik geloof perron 7. Het was een perron aan de zijkant.). Deze bus stond beide keren dat ik er was niet aangegeven op het elektronisch vertrekbord. Maar hij kwam dus wel.

In Willich kun je het beste uitstappen bij halte Halskestraße (www.db.de (http://www.db.de) geeft dit niet altijd goed aan). Deze halte bereik je ongeveer een half uur na vertrek uit Viersen. (Behalve de eerste keer, toen zaten er zeer veel scholieren en zeer veel in- en uitstappers in de bus. Toen had ik een aankomstvertraging van een kwartier.)
Dit is de halte meteen na de kleine rotonde bij McDonalds (McDonalds kun je zien vanuit de bus. Aan de linkerkant. Dan wel meteen op het belletje drukken.)

Bij de uitstaphalte loop je terug, ga je op de rotonde linksaf en blijf je aan de linkerkant van de weg lopen. Na een paar minuten ben je ter plekke.
(De eerste keer moest ik even spieken op welk nummer H7 ook weer zat... Nummer ZEVEN!) (haha) :biggrin:

Terugweg:
Als je in Viersen niet te lang op de trein naar Venlo wilt wachten, neem dan de bus van --:44 terug.
Er gaat er regelmatig ook een om --:14, maar dan heb je een slechte aansluiting. De bus doet er een half uur over en de trein vertrekt om --:33.

In Viersen zag ik opeens een spoorviaduct en vroeg aan de chauffeur of ik niet beter hier uit kon stappen om naar het station te gaan. (Halte Krefelder Str./Gillessen? In ieder geval bij de kruising met de Bahnhofstrasse. Net voor het spoorviaduct dus.)
"Welzeker! Vanaf hier is het maar 5 minuutjes lopen naar het station." (Hoffelijkheid ook in Viersen.)
Het werden er 7. :cool:

Onder het viaduct door dus, en dan meteen linksaf de Bahnhofstrasse inlopen.

Een half uurtje later was ik weer in Venlo en van daar uit kun je weer alle kanten op.

Snor ^