PDA

Volledige versie bekijken : Patricia Perquin, ‘voormalig prostituee’, blijkt een oplichtster



Big30
9 maart 2013, 11:01
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21369927/__Perquin_blijkt_oplichtster__.html


Patricia Perquin, ‘voormalig prostituee’, blijkt een oplichtster. De vrouw die beweerde vier jaar achter het raam gestaan te hebben en burgemeester Van der Laan en voormalig wethouder Asscher zelfs adviseerde over hun prostitutiebeleid, is een omgebouwde man en een voormalige junk. Zij gaat nu als Valérie Lempereur door het leven en heeft een spoor van schandalen en oplichterijen achter zich gelaten.

Perquin alias Lempereur kwam onlangs nog in het nieuws na een rel rond haar nieuwe boek , verschenen bij Prometheus, waarin zij Kim Holland beschuldigde van uitbuiting en samenwerking door loverboys. In de Volkskrant wordt vandaag echter haar ware identiteit onthuld. Zij is een journaliste en uitgeefster die in de tijd dat zij op de Wallen gestaan zou hebben, een eigen uitgeverij runde in Antwerpen.

Een serie over haar zogenaamde “Wallen-leven”verscheen in het Parool en het AD; ‘Perquin’ heeft nu een column in de Libelle. Haar aanbevelingen over prostitutiebeleid zijn opgenomen in de onlangs verschenen Amsterdamse prostitutienota. In De Telegraaf stond vorige maand een artikel over Anita de Wit, hoofdpersoon van het laatste boek van Lempereur alias Perquin, de ‘Meisjes van Mevrouw De Wit’. De Wit is sprakeloos: “Ze kwam heel geloofwaardig over”.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3406279/2013/03/09/Succesprostituee-Patricia-Perquin-blijkt-journalist-met-twijfelachtige-reputatie.dhtml

Succesprostituee Patricia Perquin blijkt journalist met twijfelachtige reputatie


De gemeente Amsterdam heeft zich in haar prostitutiebeleid laten adviseren door een journaliste met een twijfelachtige reputatie. Onder het pseudoniem Patricia Perquin publiceerde zij 'Achter het raam op de Wallen', haar 'ware verhaal' als prostituee. Burgemeester Van der Laan en oud-wethouder Asscher waren onder de indruk. Haar echte naam is Valérie Lempereur.

De auteur heeft tot tweemaal toe met een kort geding geprobeerd de Volkskrant te verbieden haar identiteit te onthullen. De rechter oordeelde vrijdagavond kort voor negen uur echter dat de krant wel over haar mag publiceren.

Als 'Patricia Perquin' schreef Lempereur een reeks artikelen voor Het Parool en het AD. Later verscheen bij uitgeverij Prometheus haar boek. Op basis van haar verhalen werd ze door de gemeente Amsterdam ingeschakeld als adviseur. Meerdere van haar aanbevelingen, zoals de taaltoets, kwamen in juni 2012 in de prostitutienota van de stad terecht.

Uit onderzoek van de krant blijkt dat het twijfelachtig is dat de journaliste vierenhalf jaar fulltime als prostituee op de Wallen heeft gewerkt, zoals zij in haar boek beweert. In de desbetreffende periode runde zij in Antwerpen ook twee jaar een eigen uitgeverij. Daarvoor werkte zij zowel in Nederland als België als society- en misdaadjournaliste, onder meer voor Nieuwe Revu, Story, TV Familie en Het Laatste Nieuws.

Badslippers
9 maart 2013, 12:26
Succesprostituee Patricia Perquin blijkt journalist met twijfelachtige reputatie

Dat is al zeer oud nieuws. Deze dame deed al in 1996 van zich spreken. Toen ik je bericht las dacht ik: "Waar ken ik die naam toch van?". Had ook al een akkefietje met advocaat Hiddema in de jaren '90 n.a.v. "de bende van venlo"
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2739680/1996/10/14/Valerie-Lempereur-voelt-alles-de-junk-de-vos-de-dief-de-onbetrouwbare.dhtml
http://www.groene.nl/1998/18/theo-hiddema

The Joker
9 maart 2013, 12:49
Het verbaasd me helemaal niets dat de PvdA de opdrachten van 'een omgebouwde man en een voormalige junk' uitvoert.

phoenix
9 maart 2013, 22:39
nou joker ik ben ook geen fan vd pvda , maar zijn deskundigen dan beter in het geven van ene goed advies omtrent seksualiteit, hoeren en mensenhandel????

Big30
11 maart 2013, 20:15
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/11/ontmaskerde-schrijfster-perquin-overweegt-juridische-stappen/


Schrijfster Patricia Perquin sluit juridische stappen niet uit na een publicatie over haar in de Volkskrant. Daarin werd haar identiteit onthuld waardoor haar geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken.

Dat meldt persbureau Novum.

De schrijfster moet nu ‘vechten tegen onjuiste beeldvorming’, zegt haar advocaat Christiaan Alberdingk Thijm. Hoe zij die strijd wil aangaan, moet nog blijken.

Alberdingk Thijm reageert op een artikel van afgelopen zaterdag, waarin naast de identiteit ook het omstreden verleden van de schrijfster van Achter het Raam op de Wallen (2011) openbaar werd gemaakt. De feiten over Perquin, een pseudoniem van Valerie Lempereur, in het stuk kloppen ‘volstrekt niet’, zegt de raadsman.

Perquin beweert in haar boek, dat goed werd verkocht, vierenhalf jaar lang fulltime als prostituee op de Wallen te hebben gewerkt. Ze publiceerde eerder over haar werk als prostituee in het AD en Het Parool en mocht op basis van haar publicaties de Amsterdamse burgemeester Van der Laan en oud-wethouder Asscher adviseren over het prostitutiebeleid in de stad.
Advocaat: ze hebben mijn cliënte kapot gemaakt

Haar advocaat geeft toe dat Perquin niet exact tienduizend klanten heeft gehad, zoals ze in haar boek zegt:

“We kunnen het over cijfers hebben, maar daar gaat het niet om. Ze heeft ook niet haar echte leeftijd opgeschreven. Dat was bewust, ook omdat haar familie niets afwist van haar leven op de Wallen.”

nou joker ik ben ook geen fan vd pvda , maar zijn deskundigen dan beter in het geven van ene goed advies omtrent seksualiteit, hoeren en mensenhandel????
Een deskundig advies lijkt me altijd gewenst en lijkt me per definitie beter dan advies en raad van een dame die een oplichtster blijkt te zijn.

Red Devil
12 maart 2013, 13:29
Het verbaast me helemaal niets dat de PvdA de opdrachten van 'een omgebouwde man en een voormalige junk' uitvoert.
Als journaliste zou Valérie Lempereur bovenstaande taalfout waarschijnlijk niet gemaakt hebben. :biggrin:

Groeten,
:teuflisch: